Opiki metalu w zbiorniku
1 | Data: Styczen 16 2014 23:59:31 |
Temat: Opiki metalu w zbiorniku | |
Autor: anacron | Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. 2 |
Data: Styczen 17 2014 00:05:37 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Lewis | W dniu 2014-01-16 23:59, anacron pisze: Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. Niech zgadnę. Silnik diesla z pompą common rail? -- Pozdrawiam Lewis 3 |
Data: Styczen 17 2014 00:17:20 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 17.01.2014 00:05, Lewis pisze: W dniu 2014-01-16 23:59, anacron pisze: CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeśli dobrze rozszyfrowaem skrt), to tak zgadeś, ukad paliwowy Delphi. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 4 |
Data: Styczen 17 2014 00:22:26 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello anacron, CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeli dobrze rozszyfrowaem skrt),Moe kto mdrzejszy mi to wyjani.Niech zgadn. Silnik diesla z pomp common rail? Czyli przez powrt do zbiornika lec... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 5 |
Data: Styczen 17 2014 00:43:48 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 17.01.2014 00:22, RoMan Mandziejewicz pisze: CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeli dobrze rozszyfrowaem skrt), A mogo to rozwali wtryskiwacze (zaczy la 3 z 4). -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 6 |
Data: Styczen 17 2014 08:04:45 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Lewis | W dniu 2014-01-17 00:43, anacron pisze: W dniu 17.01.2014 00:22, RoMan Mandziejewicz pisze:Tak zaciera Ci si pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na km masz coraz gorzej. Do wyjcia pompa, listwa CR oraz wtryski. Kompletna regeneracja i dokadne czyszczenie caego ukadu paliwowego. W 2500-3000z powinno si zmieci. -- Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Styczen 17 2014 09:02:23 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: AZ | On 2014-01-17, Lewis wrote: A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod... -- artur ZZR 1200 8 |
Data: Styczen 17 2014 10:10:05 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 17.01.2014 10:02, AZ pisze: On 2014-01-17, Lewis wrote: W paliwie znaleli rozpuszczalnik jakiś tam, tylko tak na zdrowy rozsądek nie znam adnego ktry by rozpuszcza metal... -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 9 |
Data: Styczen 17 2014 09:13:07 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: AZ | On 2014-01-17, anacron wrote: Ano wlasnie, szukasz nie tutaj - po prostu masz nowoczesnego diesla... A ze padly nagle 3 wtryski z 4 to na chlopski rozum - to dosc precyzyjne urzadzenia, pracujace tyle samo, w zblizonych warunkach to nie dziwne, ze padly razem. -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Styczen 17 2014 13:00:21 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Nathan | W dniu 2014-01-17 10:10, anacron pisze: W dniu 17.01.2014 10:02, AZ pisze:Bo nie chodzi o rozpuszczanie metalu. Pompa w CR jest smarowana paliwem, a takie dodatki powodują znaczny spadek smarności tego i pompa sie zaciera. -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, ktrzy schodzą z drzew, na ktre nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB 11 |
Data: Styczen 17 2014 18:51:33 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 17.01.2014 13:00, Nathan pisze: Bo nie chodzi o rozpuszczanie metalu. Pompa w CR jest smarowana paliwem, A widzisz, to jakiś sensowny argument. Ja nadal nie wiem, czy ścigać stację, czy Hyundaia... Czekam na opinię rzeczoznawcy. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 12 |
Data: Styczen 17 2014 18:59:16 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-01-17 18:51, anacron pisze: W dniu 17.01.2014 13:00, Nathan pisze: Stację? A za co? To się dziao duszy czas, a nie od ostatniego tankowania. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 13 |
Data: Styczen 20 2014 13:44:36 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Nathan | W dniu 2014-01-17 18:59, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Niekoniecznie. jak paliwo bylo ze sporym dodatkiem jakiegoś syfu, to zatarcie pompy mogo szybko nastąpić. Wszak pompa w tym silniku to bestia dająca jakieś 1500(?) bar -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, ktrzy schodzą z drzew, na ktre nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB 14 |
Data: Styczen 19 2014 00:14:42 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-01-17 10:10, anacron pisze: W dniu 17.01.2014 10:02, AZ pisze: Woda krlewska :D 15 |
Data: Styczen 18 2014 13:04:18 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: J.F. | Dnia Fri, 17 Jan 2014 09:02:23 +0000 (UTC), AZ napisa(a): On 2014-01-17, Lewis wrote: Ale pompa zaciera sie sama z siebie, czy z uwagi na zle wlasnosci smarne paliwa ? J. 16 |
Data: Styczen 18 2014 16:13:02 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: AZ | On 2014-01-18, J.F. wrote: Po 100 czy 200 km? -- Artur ZZR 1200 17 |
Data: Styczen 17 2014 10:03:30 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 17.01.2014 08:04, Lewis pisze: Do wyjcia pompa, listwa CR oraz wtryski. Kompletna regeneracja i Wymieniaj zbiornik i cay ukad paliwowy oraz wtryskiwacze. Tylko co rozwalio jednoczenie turbin? -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 18 |
Data: Styczen 17 2014 11:19:10 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: | anacron wrote: Wymieniają zbiornik i cay ukad paliwowy oraz wtryskiwacze. Tylko co Na pewno nie paliwo. :) -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ 19 |
Data: Styczen 17 2014 18:31:34 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: jerzu | On Fri, 17 Jan 2014 00:22:26 +0100, RoMan Mandziejewicz Czyli przez powrt do zbiornika lec... A ju mylaem e magiczne "opiki mocy" to dawno zamknity temat. A jednak. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 20 |
Data: Styczen 17 2014 00:22:09 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Wiwo |
Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. Obieg powrotny. Wiwo 21 |
Data: Styczen 17 2014 08:54:06 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: AZ | On 2014-01-16, anacron wrote: Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.Ale nie ma go na powrocie do zbiornika. -- Artur ZZR 1200 22 |
Data: Styczen 17 2014 12:33:50 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Trybun | W dniu 2014-01-16 23:59, anacron pisze: Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. Zaraz tam "mądrzejszy" - na logikę - dostay się tam z paliwem. 23 |
Data: Styczen 17 2014 11:44:56 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: AZ | On 2014-01-17, Trybun wrote: Wracajacym z pompy CR.Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. -- Artur ZZR 1200 24 |
Data: Styczen 17 2014 13:22:32 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: wchpikus | W dniu 2014-01-17 12:44, AZ pisze: Wracajacym z pompy CR A nie z przelewow wtyskow? 25 |
Data: Styczen 17 2014 12:50:24 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: AZ | On 2014-01-17, wchpikus wrote: Tez.Wracajacym z pompy CR -- Artur ZZR 1200 26 |
Data: Styczen 25 2014 18:33:09 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Trybun | W dniu 2014-01-17 12:44, AZ pisze: On 2014-01-17, Trybun wrote: Albo z dystrybutora na stacji paliw... 27 |
Data: Styczen 17 2014 16:41:12 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: ToMasz | W dniu 16.01.2014 23:59, anacron pisze: Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.jaki to dokadnie silnik i jaki ma przebieg ToMasz 28 |
Data: Styczen 17 2014 18:53:42 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 17.01.2014 16:41, ToMasz pisze: W dniu 16.01.2014 23:59, anacron pisze: 1,4 CRDI 90KM, 80 kkm (Hyundai i30/i20 lub KIA Venga/Cee'd) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 29 |
Data: Styczen 18 2014 11:35:27 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: ToMasz | W dniu 17.01.2014 18:53, anacron pisze: W dniu 17.01.2014 16:41, ToMasz pisze:tego silnika nie znam. natomiast są takie hdi, w ktrych coś tam w pompie ma podkadki ktre się ścierają na kolorowe opiki. Pojawienie się tych opikw nie wry nic dobrego, ale te nie wry katastrofy. Facet ktry napewno się zna na cytrynach peugeotach wyśmia moje obawy podsycane informacjami z internetu i orzek e moja pompa waląca opikami napewno 200 tyś nie przejedzie, ale zanim ona padnie, to w aucie (sprawnym) dokonam napewno droszych napraw ni wymiana pompy CR ToMasz 30 |
Data: Styczen 18 2014 13:38:30 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: atm | On 2014-01-16 23:59, anacron wrote: Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni. Hej anacron, mozesz napisac kilka slow o samochodzie? co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez zycie? 31 |
Data: Styczen 18 2014 15:07:24 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: anacron | W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze: Hej anacron, Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, gwnie trasy, tankowany tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy kilkaset km z pedaem w pododze), spod świate dynamicznie (wyszy bieg przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 32 |
Data: Styczen 18 2014 15:13:08 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: atm | On 2014-01-18 15:07, anacron wrote: W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze: Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te nowsze. 33 |
Data: Styczen 18 2014 18:46:30 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Cavallino |
W LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu? Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki? 34 |
Data: Styczen 18 2014 18:57:11 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: atm | On 2014-01-18 18:46, Cavallino wrote:
Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie. Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie. 35 |
Data: Styczen 18 2014 19:03:27 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Cavallino |
On 2014-01-18 18:46, Cavallino wrote: Za to wariator psuje się na potegę - problem dokadnie taki sam, więc co za rnica?
To dobrze chyba, e nie jest prymitywny? I nie zgodzę się e zadbany diesel jest bardziej awaryjny od benzyny, mam dokadnie odwrotne wraenia, tyle e dotyczą aut w wieku 0-6 lat. A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys przebiegiem i chce w niego wierzyć, to ju jego sprawa. Na tym polega waśnie problem ze starymi dieslami, e faktycznie jedą więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest obliczona ywotno silnika. Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz woyć nowe. ;-) 36 |
Data: Styczen 18 2014 19:36:15 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: atm |
Eeee, nie jest tak zle. Przeprowadzilem malo dokladny ale dajacy jakis poglad test co do cen wariatorow i ich ilosci na Allegro w zestawieniu z dwumasami: http://allegro.pl/czesci-samochodowe-620?string=wariator&buyNew=1 http://allegro.pl/sprzegla-kola-dwumasowe-50883?buyNew=1&string=dwumasa&counters=1 Ciezko wsrod tych 30 aukcji dwumas znalezc jakas benzyne, cena tez sporo wyzsza niz zdecydowana wiekszosc wariatorow. http://allegro.pl/listing/listing.php?string=dwumasa&search_scope=&buyNew=1 Uwzgledniajac zestawy, przewaga ilosci dwumas jest miazdzaca co swiadczy o ich "zuzywalnosci".
Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka, ktory przejedzie "milion" bez remontu niz te wspolczesne dopracowane cacka, w ktorych moze sie zuzyc lub uszkodzic calkiem sporo elementow i ktorych wymiana bedzie kosztowna. I nie zgodzę się e zadbany diesel jest bardziej awaryjny od benzyny, Tak, tu masz sporo racji - faktycznie diesle wciaz sa podstawa jesli chodzi o transport komercyjny i kupowanie starszego diesla jest ryzykowne. Wiem, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety. W kazdym razie jesli przy nastepnym zakupie bede mial swobode wyboru - wroce do benzyny :] 37 |
Data: Styczen 18 2014 22:02:54 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Cavallino |
Mi da lepszy pogląd test empiryczny - w adnym dieslu nie zepsuo mi się koo dwumasowe, a wariator na dwa silniki ktre go zawieray zepsu się chyba z 5 razy. Skuteczno 100%. ;-) To dobrze chyba, e nie jest prymitywny? Moe Ty byś wola, ale jednak większo klientw na nwki wybiera nowoczesne, turbodoadowane i mocniejsze diesle. Nawet jeśli mają wybr. A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys A ja niekoniecznie, nie stać mnie na lanie do baku za 60 z za kade 100 km. To ju wolę do auta dooyć. 38 |
Data: Styczen 18 2014 23:51:28 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: atm | On 2014-01-18 22:02, Cavallino wrote:
Ha, w dieslu 1.9 CDTi przy 210km/h strzelila glowica, sprzedalem z klekoczaca dwumasa. Znajomy niedawno wyminil komplet sprzegla z dwumasa, calosc ok 3000zl. Mamy po prostu odmienne doswiadczenia :]
Teraz chyba juz nie ma wyboru, wszystko cacusne i delikatne.
Amen, wybor to swietna sprawa, dlatego nastepnym razem bede polowal na benzyne :] Tu wlasciwie podsumowanie odnosnie zakupu uzywanego diesla: http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/nowoczesny-diesel-w-aucie-uzywanym-kosztowna-oszczednosc/m562j 39 |
Data: Styczen 19 2014 08:15:25 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Cavallino |
Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka, SDI ju nie sprzedają? Choć to chyba te ju nie jest do końca silnik w starym stylu. 40 |
Data: Styczen 18 2014 15:29:19 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: yabba | Uytkownik "anacron" napisa w wiadomości W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze: Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robieś badanie paliwa? -- Pozdrawiam, yabba 41 |
Data: Styczen 18 2014 18:49:21 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Cavallino |
Uytkownik "anacron" napisa w wiadomości No waśnie, jeśli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku), to nie ma co wnikać, aden sąd nie będzie broni oszusta ze stacji, tylko remont na jego koszt. A jeszcze prokuratora bym pogoni do roboty w takim przypadku. 42 |
Data: Styczen 18 2014 19:21:20 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: J.F. | Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisa(a): Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robie badanie paliwa?No wanie, jeli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku), to Raczysz zartowac. Rozpuszczalnik nie byl na stacji, tylko w baku. A skad bylo paliwo w baku ? Fakture zakladam ze anacron ma, ale plomby na baku nie. A przeciez to samo paliwo zatankowaly setki samochodow i zaden nie mial usterki. A jak dzialaja nasze sady, to anacron doskonale wie :-) J. 43 |
Data: Styczen 18 2014 21:58:35 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: Cavallino |
Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisa(a): Jak zatankowa rozpuszczalnik, to pewnie nadal mieli to samo w tankach. A skad bylo paliwo w baku ? Po pierwsze - tego nie wiesz, po drugie - co to za rnica, paliwo nie speniao norm, narobio baaganu i to wystarczy. 44 |
Data: Styczen 18 2014 22:40:03 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: J.F. | Dnia Sat, 18 Jan 2014 21:58:35 +0100, Cavallino napisa(a): Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci grup Jakby siegnal po telefon, kazal podwladnemu pakowac d* i natychmiast dokonac kontroli stacji i pobrania probek - to moze. A tak to przyjechala cysterna, nalala nowego, przyjechala druga, trzecia, a on ciagle sie zastanawial co sie stalo. A skad bylo paliwo w baku ?Po pierwsze - tego nie wiesz Ze nie ma plomby nalozonej przez pracownika stacji ? to wiem :-) po drugie - co to za rnica, paliwo nie Ale ktore paliwo ? to powod twierdzi ze to z tej stacji, a dowod ma mierny. A ze stacja sprzedaje dobre paliwo, to niech swiadczy brak nastepnych pozwow, faktura od dostawcy, certyfikat itp. J. 45 |
Data: Styczen 18 2014 22:38:38 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: yabba | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci Dnia Sat, 18 Jan 2014 21:58:35 +0100, Cavallino napisa(a): Jedyna nadzieja, e na tej stacji paliwo jest cay czas "uszlachetniane". -- Pozdrawiam, yabba 46 |
Data: Styczen 18 2014 19:24:42 | Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku | Autor: yabba | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomości
Teoretycznie masz rację. Trzeba jeszcze udowodnić, e paliwo pobrane z baku pochodzi ze stacji z ktrej jest faktura, a nie ze stacji 400 km dalej. Trzeba szybciutko pojechać na podejrzaną stację i pobrać prbki w asyście przedstawiciela z PIH albo z laboratorium specjalizującego się w badaniach paliw. -- Pozdrawiam, yabba |