Grupy dyskusyjne   »   Opiłki metalu w zbiorniku

Opiki metalu w zbiorniku



1 Data: Styczen 16 2014 23:59:31
Temat: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza



2 Data: Styczen 17 2014 00:05:37
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Lewis 

W dniu 2014-01-16 23:59, anacron pisze:

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?


Niech zgadnę. Silnik diesla z pompą common rail?


--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Styczen 17 2014 00:17:20
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 17.01.2014 00:05, Lewis pisze:

W dniu 2014-01-16 23:59, anacron pisze:
Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

Niech zgadnę. Silnik diesla z pompą common rail?

CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeśli dobrze rozszyfrowaem skrt),
to tak zgadeś, ukad paliwowy Delphi.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

4 Data: Styczen 17 2014 00:22:26
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello anacron,

Friday, January 17, 2014, 12:17:20 AM, you wrote:

Moe kto mdrzejszy mi to wyjani.
Skd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro midzy pomp, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?
Niech zgadn. Silnik diesla z pomp common rail?
CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeli dobrze rozszyfrowaem skrt),
to tak zgade, ukad paliwowy Delphi.

Czyli przez powrt do zbiornika lec...


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

5 Data: Styczen 17 2014 00:43:48
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 17.01.2014 00:22, RoMan Mandziejewicz pisze:

CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeli dobrze rozszyfrowaem skrt),
to tak zgade, ukad paliwowy Delphi.

Czyli przez powrt do zbiornika lec...

A mogo to rozwali wtryskiwacze (zaczy la 3 z 4).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

6 Data: Styczen 17 2014 08:04:45
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Lewis 

W dniu 2014-01-17 00:43, anacron pisze:

W dniu 17.01.2014 00:22, RoMan Mandziejewicz pisze:
CRDI - Common Rail Diesel Injection (jeli dobrze rozszyfrowaem skrt),
to tak zgade, ukad paliwowy Delphi.

Czyli przez powrt do zbiornika lec...

A mogo to rozwali wtryskiwacze (zaczy la 3 z 4).

Tak zaciera Ci si pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na km masz coraz gorzej.

Do wyjcia pompa, listwa CR oraz wtryski. Kompletna regeneracja i dokadne czyszczenie caego ukadu paliwowego.
W 2500-3000z powinno si zmieci.

--
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Styczen 17 2014 09:02:23
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: AZ 

On 2014-01-17, Lewis  wrote:


Tak zaciera Ci się pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do
zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na
km masz coraz gorzej.

A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

--
artur
ZZR 1200


8 Data: Styczen 17 2014 10:10:05
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 17.01.2014 10:02, AZ pisze:

On 2014-01-17, Lewis  wrote:

Tak zaciera Ci się pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do
zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na
km masz coraz gorzej.

A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

W paliwie znaleli rozpuszczalnik jakiś tam, tylko tak na zdrowy
rozsądek nie znam adnego ktry by rozpuszcza metal...


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

9 Data: Styczen 17 2014 09:13:07
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: AZ 

On 2014-01-17, anacron  wrote:


A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

W paliwie znaleli rozpuszczalnik jakiś tam, tylko tak na zdrowy
rozsądek nie znam adnego ktry by rozpuszcza metal...

Ano wlasnie, szukasz nie tutaj - po prostu masz nowoczesnego diesla... A ze
padly nagle 3 wtryski z 4 to na chlopski rozum - to dosc precyzyjne urzadzenia,
pracujace tyle samo, w zblizonych warunkach to nie dziwne, ze padly razem.

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Styczen 17 2014 13:00:21
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Nathan 

W dniu 2014-01-17 10:10, anacron pisze:

W dniu 17.01.2014 10:02, AZ pisze:
On 2014-01-17, Lewis  wrote:

Tak zaciera Ci się pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do
zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na
km masz coraz gorzej.

A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

W paliwie znaleli rozpuszczalnik jakiś tam, tylko tak na zdrowy
rozsądek nie znam adnego ktry by rozpuszcza metal...


Bo nie chodzi o rozpuszczanie metalu. Pompa w CR jest smarowana paliwem, a takie dodatki powodują znaczny spadek smarności tego i pompa sie zaciera.

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktrzy schodzą z drzew,  na ktre nie wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB

11 Data: Styczen 17 2014 18:51:33
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 17.01.2014 13:00, Nathan pisze:

Bo nie chodzi o rozpuszczanie metalu. Pompa w CR jest smarowana paliwem,
a takie dodatki powodują znaczny spadek smarności tego i pompa sie
zaciera.

A widzisz, to jakiś sensowny argument. Ja nadal nie wiem, czy ścigać
stację, czy Hyundaia... Czekam na opinię rzeczoznawcy.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

12 Data: Styczen 17 2014 18:59:16
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2014-01-17 18:51, anacron pisze:

W dniu 17.01.2014 13:00, Nathan pisze:
Bo nie chodzi o rozpuszczanie metalu. Pompa w CR jest smarowana paliwem,
a takie dodatki powodują znaczny spadek smarności tego i pompa sie
zaciera.

A widzisz, to jakiś sensowny argument. Ja nadal nie wiem, czy ścigać
stację, czy Hyundaia... Czekam na opinię rzeczoznawcy.


Stację? A za co? To się dziao duszy czas, a nie od ostatniego tankowania.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj."

13 Data: Styczen 20 2014 13:44:36
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Nathan 

W dniu 2014-01-17 18:59, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
aciera.


A widzisz, to jakiś sensowny argument. Ja nadal nie wiem, czy ścigać
stację, czy Hyundaia... Czekam na opinię rzeczoznawcy.


Stację? A za co? To się dziao duszy czas, a nie od ostatniego
tankowania.


Niekoniecznie. jak paliwo bylo ze sporym dodatkiem jakiegoś syfu, to zatarcie pompy mogo szybko nastąpić. Wszak pompa w tym silniku to bestia dająca jakieś 1500(?) bar
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktrzy schodzą z drzew,  na ktre nie wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB

14 Data: Styczen 19 2014 00:14:42
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2014-01-17 10:10, anacron pisze:

W dniu 17.01.2014 10:02, AZ pisze:
On 2014-01-17,   wrote:

Tak zaciera Ci się pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do
zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na
km masz coraz gorzej.

A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

W paliwie znaleli rozpuszczalnik jakiś tam, tylko tak na zdrowy
rozsądek nie znam adnego ktry by rozpuszcza metal...

Woda krlewska :D

15 Data: Styczen 18 2014 13:04:18
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 17 Jan 2014 09:02:23 +0000 (UTC), AZ napisa(a):

On 2014-01-17, Lewis  wrote:
Tak zaciera Ci si pompa CR, uwala wtryski a przez powrt pompuje do
zbiornika, flitr tak drobnych opikw nie odfiltrowuje w 100% i z km na
km masz coraz gorzej.

A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

Ale pompa zaciera sie sama z siebie, czy z uwagi na zle wlasnosci
smarne paliwa ?

J.

16 Data: Styczen 18 2014 16:13:02
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: AZ 

On 2014-01-18, J.F.  wrote:


A ten narobil rabanu, ze mu na stacji przy dosc ruchliwej drodze krajowej
zatankowali paliwo co zepsulo mu samochod...

Ale pompa zaciera sie sama z siebie, czy z uwagi na zle wlasnosci
smarne paliwa ?

Po 100 czy 200 km?

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Styczen 17 2014 10:03:30
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 17.01.2014 08:04, Lewis pisze:

Do wyjcia pompa, listwa CR oraz wtryski. Kompletna regeneracja i
dokadne czyszczenie caego ukadu paliwowego.
W 2500-3000z powinno si zmieci.

Wymieniaj zbiornik i cay ukad paliwowy oraz wtryskiwacze. Tylko co
rozwalio jednoczenie turbin?

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

18 Data: Styczen 17 2014 11:19:10
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor:

anacron wrote:

Wymieniają zbiornik i cay ukad paliwowy oraz wtryskiwacze. Tylko co
rozwalio jednocześnie turbinę?

Na pewno nie paliwo. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

19 Data: Styczen 17 2014 18:31:34
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: jerzu 

On Fri, 17 Jan 2014 00:22:26 +0100, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

Czyli przez powrt do zbiornika lec...

A ju mylaem e magiczne "opiki mocy" to dawno zamknity temat. A
jednak.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

20 Data: Styczen 17 2014 00:22:09
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Wiwo 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

Obieg powrotny.

Wiwo

21 Data: Styczen 17 2014 08:54:06
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: AZ 

On 2014-01-16, anacron  wrote:

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

Ale nie ma go na powrocie do zbiornika.

--
Artur
ZZR 1200

22 Data: Styczen 17 2014 12:33:50
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-16 23:59, anacron pisze:

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?


Zaraz tam "mądrzejszy" - na logikę - dostay się tam z paliwem.

23 Data: Styczen 17 2014 11:44:56
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: AZ 

On 2014-01-17, Trybun  wrote:

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?


Zaraz tam "mądrzejszy" - na logikę - dostay się tam z paliwem.

Wracajacym z pompy CR.

--
Artur
ZZR 1200

24 Data: Styczen 17 2014 13:22:32
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: wchpikus 

W dniu 2014-01-17 12:44, AZ pisze:

Wracajacym z pompy CR

A nie z przelewow wtyskow?

25 Data: Styczen 17 2014 12:50:24
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: AZ 

On 2014-01-17, wchpikus  wrote:

Wracajacym z pompy CR

A nie z przelewow wtyskow?

Tez.

--
Artur
ZZR 1200

26 Data: Styczen 25 2014 18:33:09
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-17 12:44, AZ pisze:

On 2014-01-17, Trybun  wrote:
Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

Zaraz tam "mądrzejszy" - na logikę - dostay się tam z paliwem.

Wracajacym z pompy CR.


Albo z dystrybutora na stacji paliw...

27 Data: Styczen 17 2014 16:41:12
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: ToMasz 

W dniu 16.01.2014 23:59, anacron pisze:

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

jaki to dokadnie silnik i jaki ma przebieg
ToMasz

28 Data: Styczen 17 2014 18:53:42
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 17.01.2014 16:41, ToMasz pisze:

W dniu 16.01.2014 23:59, anacron pisze:
Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

jaki to dokadnie silnik i jaki ma przebieg

1,4 CRDI 90KM, 80 kkm (Hyundai i30/i20 lub KIA Venga/Cee'd)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

29 Data: Styczen 18 2014 11:35:27
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: ToMasz 

W dniu 17.01.2014 18:53, anacron pisze:

W dniu 17.01.2014 16:41, ToMasz pisze:
W dniu 16.01.2014 23:59, anacron pisze:
Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?

jaki to dokadnie silnik i jaki ma przebieg

1,4 CRDI 90KM, 80 kkm (Hyundai i30/i20 lub KIA Venga/Cee'd)

tego silnika nie znam. natomiast są takie hdi, w ktrych coś tam w pompie ma podkadki ktre się ścierają na kolorowe opiki. Pojawienie się tych opikw nie wry nic dobrego, ale te nie wry katastrofy. Facet ktry napewno się zna na cytrynach peugeotach wyśmia moje obawy podsycane informacjami z internetu i orzek e moja pompa waląca opikami napewno 200 tyś nie przejedzie, ale zanim ona padnie, to w aucie (sprawnym) dokonam napewno droszych napraw ni wymiana pompy CR

ToMasz

30 Data: Styczen 18 2014 13:38:30
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: atm 

On 2014-01-16 23:59, anacron wrote:

Moe ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni.
Skąd opiki metalu w paliwie w zbiorniku, skoro między pompą, a
zbiornikiem jest filtr paliwa?


Hej anacron,
mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez zycie?

31 Data: Styczen 18 2014 15:07:24
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: anacron 

W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:

Hej anacron,
mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
zycie?

Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, gwnie trasy, tankowany
tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
kilkaset km z pedaem w pododze), spod świate dynamicznie (wyszy bieg
przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

32 Data: Styczen 18 2014 15:13:08
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: atm 

On 2014-01-18 15:07, anacron wrote:

W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:
Hej anacron,
mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
zycie?

Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, gwnie trasy, tankowany
tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
kilkaset km z pedaem w pododze), spod świate dynamicznie (wyszy bieg
przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.


Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te nowsze.

33 Data: Styczen 18 2014 18:46:30
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Cavallino 


Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.


Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te nowsze.

LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu?
Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki?

34 Data: Styczen 18 2014 18:57:11
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: atm 

On 2014-01-18 18:46, Cavallino wrote:


Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.


Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te
nowsze.

LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu?
Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub
turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki?


Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie.

35 Data: Styczen 18 2014 19:03:27
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Cavallino 


Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup

On 2014-01-18 18:46, Cavallino wrote:

Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.


Dzieki za info. Powoli dostaje coraz wiekszego uczulenia na diesle, te
nowsze.

LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu?
Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub
turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki?


Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

Za to wariator psuje się na potegę - problem dokadnie taki sam, więc co za rnica?


Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie.

To dobrze chyba, e nie jest prymitywny?
I nie zgodzę się e zadbany diesel jest bardziej awaryjny od benzyny, mam dokadnie odwrotne wraenia, tyle e dotyczą aut w wieku 0-6 lat.
A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys przebiegiem i chce w niego wierzyć, to ju jego sprawa.
Na tym polega waśnie problem ze starymi dieslami, e faktycznie jedą więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest obliczona ywotno silnika.
Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz woyć nowe. ;-)

36 Data: Styczen 18 2014 19:36:15
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: atm 



LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu?
Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub
turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki?


Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna
geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos
ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

Za to wariator psuje się na potegę - problem dokadnie taki sam, więc co
za rnica?

Eeee, nie jest tak zle. Przeprowadzilem malo dokladny ale dajacy jakis poglad test co do cen wariatorow i ich ilosci na Allegro w zestawieniu z dwumasami:
http://allegro.pl/czesci-samochodowe-620?string=wariator&buyNew=1
http://allegro.pl/sprzegla-kola-dwumasowe-50883?buyNew=1&string=dwumasa&counters=1
Ciezko wsrod tych 30 aukcji dwumas znalezc jakas benzyne, cena tez sporo wyzsza niz zdecydowana wiekszosc wariatorow.
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=dwumasa&search_scope=&buyNew=1
Uwzgledniajac zestawy, przewaga ilosci dwumas jest miazdzaca co swiadczy o ich "zuzywalnosci".





Drzewiej diesel byl prostym, prymitywnym wolem roboczym, teraz zas to
fajnie dopracowane cacko tyle, ze dosc awaryjne i drogie w naprawie.

To dobrze chyba, e nie jest prymitywny?

Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka, ktory przejedzie "milion" bez remontu niz te wspolczesne dopracowane cacka, w ktorych moze sie zuzyc lub uszkodzic calkiem sporo elementow i ktorych wymiana bedzie kosztowna.

I nie zgodzę się e zadbany diesel jest bardziej awaryjny od benzyny,
mam dokadnie odwrotne wraenia, tyle e dotyczą aut w wieku 0-6 lat.
A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys
przebiegiem i chce w niego wierzyć, to ju jego sprawa.
Na tym polega waśnie problem ze starymi dieslami, e faktycznie jedą
więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest
obliczona ywotno silnika.
Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz woyć nowe. ;-)


Tak, tu masz sporo racji - faktycznie diesle wciaz sa podstawa jesli chodzi o transport komercyjny i kupowanie starszego diesla jest ryzykowne.
Wiem, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety. W kazdym razie jesli przy nastepnym zakupie bede mial swobode wyboru - wroce do benzyny :]

37 Data: Styczen 18 2014 22:02:54
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Cavallino 


Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup



LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu?
Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub
turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki?


Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna
geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos
ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

Za to wariator psuje się na potegę - problem dokadnie taki sam, więc co
za rnica?

Eeee, nie jest tak zle. Przeprowadzilem malo dokladny ale dajacy jakis poglad test

Mi da lepszy pogląd test empiryczny - w adnym dieslu nie zepsuo mi się koo dwumasowe, a wariator na dwa silniki ktre go zawieray zepsu się chyba z 5 razy.
Skuteczno 100%. ;-)

To dobrze chyba, e nie jest prymitywny?

Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka,

Moe Ty byś wola, ale jednak większo klientw na nwki wybiera nowoczesne, turbodoadowane i mocniejsze diesle.
Nawet jeśli mają wybr.

A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys
przebiegiem i chce w niego wierzyć, to ju jego sprawa.
Na tym polega waśnie problem ze starymi dieslami, e faktycznie jedą
więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest
obliczona ywotno silnika.
Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz woyć nowe. ;-)


Tak, tu masz sporo racji - faktycznie diesle wciaz sa podstawa jesli chodzi o transport komercyjny i kupowanie starszego diesla jest ryzykowne.
Wiem, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, kazde rozwiazanie ma swoje wady i zalety. W kazdym razie jesli przy nastepnym zakupie bede mial swobode wyboru - wroce do benzyny :]

A ja niekoniecznie, nie stać mnie na lanie do baku za 60 z za kade 100 km.
To ju wolę do auta dooyć.

38 Data: Styczen 18 2014 23:51:28
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: atm 

On 2014-01-18 22:02, Cavallino wrote:


Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup



LOL, a co to ma wsplnego z rodzajem zaponu?
Identyczne przypadki moesz mieć na benzynie, myślisz, e wtryski lub
turbo przeyją rozpuszczalnik i opiki?


Mam raczej na mysli cala kolekcje: DPF (bluetec pewnie jeszcze wiecej
doklada wrazen), EGR, elektrowtryski, dwumasa, turbo ze zmienna
geometria. Czesc z tych elementow jest rowniez w benzynie ale jakos
ciezko znalezc osoby, ktore wymieniaja dwumase w benzynie.

Za to wariator psuje się na potegę - problem dokadnie taki sam, więc co
za rnica?

Eeee, nie jest tak zle. Przeprowadzilem malo dokladny ale dajacy jakis
poglad test

Mi da lepszy pogląd test empiryczny - w adnym dieslu nie zepsuo mi
się koo dwumasowe, a wariator na dwa silniki ktre go zawieray zepsu
się chyba z 5 razy.
Skuteczno 100%. ;-)

Ha, w dieslu 1.9 CDTi przy 210km/h strzelila glowica, sprzedalem z klekoczaca dwumasa. Znajomy niedawno wyminil komplet sprzegla z dwumasa, calosc ok 3000zl. Mamy po prostu odmienne doswiadczenia :]




To dobrze chyba, e nie jest prymitywny?

Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka,

Moe Ty byś wola, ale jednak większo klientw na nwki wybiera
nowoczesne, turbodoadowane i mocniejsze diesle.
Nawet jeśli mają wybr.

Teraz chyba juz nie ma wyboru, wszystko cacusne i delikatne.


A jeśli ktoś kupuje cokolwiek z 8 ręki z przekręconym na 150 tys
przebiegiem i chce w niego wierzyć, to ju jego sprawa.
Na tym polega waśnie problem ze starymi dieslami, e faktycznie jedą
więcej i mają te swoje 300-400 tys km przebiegu, a na tyle jest
obliczona ywotno silnika.
Po prostu kupujesz samo nadwozie, resztę musisz woyć nowe. ;-)


Tak, tu masz sporo racji - faktycznie diesle wciaz sa podstawa jesli
chodzi o transport komercyjny i kupowanie starszego diesla jest
ryzykowne.
Wiem, ze nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, kazde rozwiazanie ma
swoje wady i zalety. W kazdym razie jesli przy nastepnym zakupie bede
mial swobode wyboru - wroce do benzyny :]

A ja niekoniecznie, nie stać mnie na lanie do baku za 60 z za kade 100
km.
To ju wolę do auta dooyć.

Amen, wybor to swietna sprawa, dlatego nastepnym razem bede polowal na benzyne :]

Tu wlasciwie podsumowanie odnosnie zakupu uzywanego diesla:
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/nowoczesny-diesel-w-aucie-uzywanym-kosztowna-oszczednosc/m562j

39 Data: Styczen 19 2014 08:15:25
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Cavallino 


Uytkownik "atm"  napisa w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jesli przeklada sie to na trwalosc i niezawodnosc to wolalbym klepaka,

Moe Ty byś wola, ale jednak większo klientw na nwki wybiera
nowoczesne, turbodoadowane i mocniejsze diesle.
Nawet jeśli mają wybr.

Teraz chyba juz nie ma wyboru, wszystko cacusne i delikatne.

SDI ju nie sprzedają?
Choć to chyba te ju nie jest do końca silnik w starym stylu.

40 Data: Styczen 18 2014 15:29:19
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: yabba 

Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości

W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:
Hej anacron,
mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
zycie?

Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, gwnie trasy, tankowany
tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
kilkaset km z pedaem w pododze), spod świate dynamicznie (wyszy bieg
przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.



Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robieś badanie paliwa?

--
Pozdrawiam,

yabba

41 Data: Styczen 18 2014 18:49:21
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Cavallino 


Uytkownik "yabba"  napisa w wiadomości grup

Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości
W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:
Hej anacron,
mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
zycie?

Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, gwnie trasy, tankowany
tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
kilkaset km z pedaem w pododze), spod świate dynamicznie (wyszy bieg
przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.



Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robieś badanie paliwa?

No waśnie, jeśli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku), to nie ma co wnikać, aden sąd nie będzie broni oszusta ze stacji, tylko remont na jego koszt.
A jeszcze prokuratora bym pogoni do roboty w takim przypadku.

42 Data: Styczen 18 2014 19:21:20
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisa(a):

Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robie badanie paliwa?
No wanie, jeli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku), to
nie ma co wnika, aden sd nie bdzie broni oszusta ze stacji, tylko
remont na jego koszt.
A jeszcze prokuratora bym pogoni do roboty w takim przypadku.

Raczysz zartowac. Rozpuszczalnik nie byl na stacji, tylko w baku.
A skad bylo paliwo w baku ?
Fakture zakladam ze anacron ma, ale plomby na baku nie.
A przeciez to samo paliwo zatankowaly setki samochodow i zaden nie
mial usterki.

A jak dzialaja nasze sady, to anacron doskonale wie :-)

J.

43 Data: Styczen 18 2014 21:58:35
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup

Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisa(a):
Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robie badanie paliwa?
No wanie, jeli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku), to
nie ma co wnika, aden sd nie bdzie broni oszusta ze stacji, tylko
remont na jego koszt.
A jeszcze prokuratora bym pogoni do roboty w takim przypadku.

Raczysz zartowac. Rozpuszczalnik nie byl na stacji, tylko w baku.

Jak zatankowa rozpuszczalnik, to pewnie nadal mieli to samo w tankach.


A skad bylo paliwo w baku ?
Fakture zakladam ze anacron ma, ale plomby na baku nie.
A przeciez to samo paliwo zatankowaly setki samochodow i zaden nie
mial usterki.

Po pierwsze - tego nie wiesz, po drugie - co to za rnica, paliwo nie speniao norm, narobio baaganu i to wystarczy.

44 Data: Styczen 18 2014 22:40:03
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 18 Jan 2014 21:58:35 +0100, Cavallino napisa(a):

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup
Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisa(a):
Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robie badanie paliwa?
No wanie, jeli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku),
to nie ma co wnika, aden sd nie bdzie broni oszusta ze stacji, tylko
remont na jego koszt.
A jeszcze prokuratora bym pogoni do roboty w takim przypadku.

Raczysz zartowac. Rozpuszczalnik nie byl na stacji, tylko w baku.

Jak zatankowa rozpuszczalnik, to pewnie nadal mieli to samo w tankach.

Jakby siegnal po telefon, kazal podwladnemu pakowac d* i natychmiast
dokonac kontroli stacji i pobrania probek - to moze.
A tak to przyjechala cysterna, nalala nowego, przyjechala druga,
trzecia, a on ciagle sie zastanawial co sie stalo.

A skad bylo paliwo w baku ?
Fakture zakladam ze anacron ma, ale plomby na baku nie.
A przeciez to samo paliwo zatankowaly setki samochodow i zaden nie
mial usterki.
Po pierwsze - tego nie wiesz

Ze nie ma plomby nalozonej przez pracownika stacji ? to wiem :-)

po drugie - co to za rnica, paliwo nie
speniao norm, narobio baaganu i to wystarczy.

Ale ktore paliwo ? to powod twierdzi ze to z tej stacji, a dowod ma
mierny. A ze stacja sprzedaje dobre paliwo, to niech swiadczy brak
nastepnych pozwow, faktura od dostawcy, certyfikat itp.

J.

45 Data: Styczen 18 2014 22:38:38
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: yabba 

Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci

Dnia Sat, 18 Jan 2014 21:58:35 +0100, Cavallino napisa(a):
Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomoci grup
Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:49:21 +0100, Cavallino napisa(a):

po drugie - co to za rnica, paliwo nie
speniao norm, narobio baaganu i to wystarczy.

Ale ktore paliwo ? to powod twierdzi ze to z tej stacji, a dowod ma
mierny. A ze stacja sprzedaje dobre paliwo, to niech swiadczy brak
nastepnych pozwow, faktura od dostawcy, certyfikat itp.



Jedyna nadzieja, e na tej stacji paliwo jest cay czas "uszlachetniane".

--
Pozdrawiam,

yabba

46 Data: Styczen 18 2014 19:24:42
Temat: Re: Opiki metalu w zbiorniku
Autor: yabba 

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomości


Uytkownik "yabba"  napisa w wiadomości grup
Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości
W dniu 18.01.2014 13:38, atm pisze:
Hej anacron,
mozesz napisac kilka slow o samochodzie?
co to za model, jaki przyblizony przebieg, czy mocno doswiadczony przez
zycie?

Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM, przebieg 80kkm, gwnie trasy, tankowany
tylko na firmowych stacjach (nie szukam najtańszej, tylko pierwszej
firmowej (BP, Statoil, Shell, Orlen, Bliska), po tym jak mi się rezerwa
zaświeci. Na trasie 90-110km/h, na autostradach 120-130 km/h (kilka razy
kilkaset km z pedaem w pododze), spod świate dynamicznie (wyszy bieg
przy 2,5-3 kRPM), w czasie wyprzedzania czasami do 4,5 kRPM. Auto
regularnie serwisowane. Przy 80kkm pad 3 wtryskiwaczy i turbiny. W
paliwie rozpuszczalnik i opiki metalu (duo). Przy 80kkm pad 3
wtryskiwaczy i turbiny.



Jaki rozpuszczalnik? Gdzie robieś badanie paliwa?

No waśnie, jeśli rozpuszczalnik by w paliwie na stacji (albo i w baku), to nie ma co wnikać, aden sąd nie będzie broni oszusta ze stacji, tylko remont na jego koszt.
A jeszcze prokuratora bym pogoni do roboty w takim przypadku.

Teoretycznie masz rację. Trzeba jeszcze udowodnić, e paliwo pobrane z baku pochodzi ze stacji z ktrej jest faktura, a nie ze stacji 400 km dalej. Trzeba szybciutko pojechać na podejrzaną stację i pobrać prbki w asyście przedstawiciela z PIH albo z laboratorium specjalizującego się w badaniach paliw.


--
Pozdrawiam,

yabba

Opiłki metalu w zbiorniku



Grupy dyskusyjne