Grupy dyskusyjne   »   Opona z niższym indeksem prÄ™dkoÅ›ci

Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci



1 Data: Pa?dziernik 31 2016 13:07:19
Temat: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Jacek 

Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prÄ™dkoÅ›ci W, a takiej samej nie mo¿e znale¼Ä‡, natomiast jest opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci.
Czy za³o¿enie jednej opony z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci bÄ™dzie w jakiÅ› sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalajÄ…?
Czytam takie coÅ›;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, ¿eby mnie oÅ›wieci³o.
Jacek



2 Data: Pa?dziernik 31 2016 13:53:18
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Uncle Pete 

On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:

Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prÄ™dkoÅ›ci W, a takiej samej nie mo¿e
znale¼Ä‡, natomiast jest opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci.
Czy za³o¿enie jednej opony z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci bÄ™dzie w jakiÅ›
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalajÄ…?
Czytam takie coÅ›;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, ¿eby mnie oÅ›wieci³o.
Jacek

Bardziej bym obawia³ za³o¿enia na jednÄ… oÅ› ró¿nych opon, chocia¿by tylko ró¿niÄ…cych stopniem zu¿ycia.

Przy okazji, mo¿e ktoÅ› mi wyt³umaczy zdanie z podlinkowanego artyku³u:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu przednie ko³a i puszczamy przed siebie. NastÄ™pnie przenosimy blokadÄ™ na tylne ko³a i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki bÄ™dzie wynik? ZdradzÄ™, ¿e przy zablokowanych tylnych ko³ach samochód bÄ™dzie zachowywa³ siÄ™ mniej stabilnie i mo¿emy liczyć na liczne wywrotki."

Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem przez zablokowane przednie ko³a? Ponadto zablokowane tylne ko³a przyhamowujÄ… samochód od ty³u, a nie od przodu, co wydaje siÄ™ bÄ™dzie dzia³o raczej stabilizujÄ…co.


Bo t³umaczenie w artykule wydaje siÄ™ dziwne: "Na przedniej osi nowoczesne samochody majÄ…: skrÄ™tne ko³a, silnik, systemy wspierajÄ…ce trakcjÄ™ (ESP), systemy wspierajÄ…ce hamowanie (ABS, BA), opony. Je¿eli za kierownicÄ… siedzi u¿ytkownik, który potrafi zrobić u¿ytek z tego wszystkiego, to do tej listy mo¿na zapisać jeszcze cz³owieka. W innym przypadku bardziej jest to zagro¿enie ni¿ pozytyw. A co mamy na tylnej osi? TylnÄ… oÅ› i dobre opony."

Jakby na tylnej osi nie by³o ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwyk³ych hamulców.

Piotr

3 Data: Pa?dziernik 31 2016 15:20:30
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Jacek 

W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze:

Bardziej bym obawia³ za³o¿enia na jednÄ… oÅ› ró¿nych opon, chocia¿by tylko
ró¿niÄ…cych stopniem zu¿ycia.
Czyli, jak? Niech Å›mia³o montuje z ni¿szym indeksem i je¼dzi? StopieÅ„ zu¿ycia bÄ™dzie podobny, bo opony majÄ… przebieg max 10 kkm.

Przy okazji, mo¿e ktoÅ› mi wyt³umaczy zdanie z podlinkowanego artyku³u:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
przednie ko³a i puszczamy przed siebie. NastÄ™pnie przenosimy blokadÄ™ na
tylne ko³a i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki bÄ™dzie wynik?
ZdradzÄ™, ¿e przy zablokowanych tylnych ko³ach samochód bÄ™dzie zachowywa³
siÄ™ mniej stabilnie i mo¿emy liczyć na liczne wywrotki."
Poeta mia³ na myÅ›li chyba, ¿e przy zablokowanych tylnych ko³ach ³atwo o zarzucenie ty³em. Co sam potwierdzam, bo (jak by³y zimy ze Å›niegiem) spróbowa³em, jak to bÄ™dzie skrÄ™cić gwa³townie na Å›liskim i spróbować wyprowadzić. Okaza³o siÄ™, ¿e nawet nie wiedzia³em kiedy, jak mój ty³ mi wyprzedzi³ przód ;-) Mia³em wtedy z przodu opony "miód malina" a z ty³u takie bliskie zdarcia do TWI.
Jacek

4 Data: Pa?dziernik 31 2016 16:00:51
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Jacek  ...

Bardziej bym obawia³ za³o¿enia na jedn± o¶ ró¿nych opon, chocia¿by tylko
ró¿ni±cych stopniem zu¿ycia.
Czyli, jak? Niech ¶mia³o montuje z ni¿szym indeksem i je¼dzi? Stopieñ
zu¿ycia bêdzie podobny, bo opony maj± przebieg max 10 kkm.

W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi.
U nas musi byc taki sam bieznik (rze¼ba)
I tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Mê¿czyzna musi trzy rzeczy w ¿yciu zrobiæ...
wyrwaæ drzewo, zburzyæ dom i daæ w pysk swojemu synowi...

5 Data: Pa?dziernik 31 2016 17:00:27
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: t-1 

W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze:

Ponadto zablokowane tylne ko³a
przyhamowuj± samochód od ty³u, a nie od przodu, co wydaje siê bêdzie
dzia³o raczej stabilizuj±co.

Zablokowane tylne ko³a, jak zapewne sobie wyobrazisz,  musz± siê ¶lizgaæ gdy samochód jedzie. A ¶lizgaæ siê mog± w dowolnym kierunku, zazwyczaj lubi±  w bok.
Ko³a dobrze hamuj± jak maj± pe³n± przyczepno¶æ do drogi.
Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy je¼dziæ z tylnym napêdem.
St±d czêste problemy 'm³odzie¿y" w BMW.
Kierowcy dawniej czêsto wozili trylinkê w kufrze, aby zwiêkszyæ przyczepno¶æ tylnych kó³.

6 Data: Pa?dziernik 31 2016 18:09:20
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: t-1 

W dniu 2016-10-31 13:07, Jacek pisze:

S±siad szuka jednej opony do Volvo z napêdem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prêdko¶ci W, a takiej samej nie mo¿e
znale¼æ, natomiast jest opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci.
Czy za³o¿enie jednej opony z ni¿szym indeksem prêdko¶ci bêdzie w jaki¶
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalaj±?
Czytam takie co¶;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, ¿eby mnie o¶wieci³o.
Jacek


Jak wiem z do¶wiadczenia, opony o ni¿szym indeksie prêdko¶ci s± mniej dok³adnie zrobione.
Indeks prêdko¶ci mo¿e wiêc wp³ywaæ na ³atwo¶æ wywa¿enia opony.
Inaczej mówi±c, przy du¿ych szybko¶ciach mo¿e byæ odczuwane trudne do zlikwidowania dr¿enie kierownicy.
Ale tak byæ nie musi, po prostu kwestia szczê¶cia w zakupie.

Nie ma zakazu stosowania opon i ró¿nym indeksie, jednak lepszym ni¿ dopuszczalny.

Tu znalaz³em trochê informacji.
http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci

7 Data: Pa?dziernik 31 2016 19:33:05
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Marcin N 

W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:

Nie ma zakazu stosowania opon i ró¿nym indeksie, jednak lepszym ni¿
dopuszczalny.

A jaki jest dopuszczalny indeks prêdko¶ci?
Co z tego, ¿e samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?

Po co mi wysoki indeks?

--
MN

8 Data: Pa?dziernik 31 2016 19:53:59
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:33:05 +0100, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:
Nie ma zakazu stosowania opon i ró¿nym indeksie, jednak lepszym ni¿
dopuszczalny.

A jaki jest dopuszczalny indeks prêdko¶ci?
Co z tego, ¿e samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?

Po co mi wysoki indeks?

Teoria mówi ¿e ten indeks nie ma byæ dostosowany ani do prêdko¶ci z któr±
je¼dzisz, ani do prêdko¶ci któr± rozwija samochód, a byæ taki (lub wy¿szy)
jak ten w oponach okre¶lonych w homologacji.

I potrzebny jest wy¿szy dostosowany do mocy, rodzaju napêdu i jego
geometrii.

9 Data: Pa?dziernik 31 2016 19:55:38
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:07:19 +0100, Jacek napisa³(a):

S±siad szuka jednej opony do Volvo z napêdem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prêdko¶ci W, a takiej samej nie mo¿e
znale¼æ, natomiast jest opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci.
Czy za³o¿enie jednej opony z ni¿szym indeksem prêdko¶ci bêdzie w jaki¶
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalaj±?

Opony z ró¿nym indeksem prêdko¶ci mog± mieæ inn± konstrukcjê wewn±trz, inn±
sztywno¶æ bocznych ¶cianek i inn± mieszankê.

10 Data: Listopad 01 2016 02:30:45
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor:

ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-)

P.

11 Data: Listopad 01 2016 10:43:35
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: tck 


U¿ytkownik  napisa³ w wiadomoÅ›ci ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-)

P.

a skÄ…d wiesz jakie volvo i za ile? za 10tys mo¿na mieć volvo awd...
z resztÄ… na czym mia³o by polegać to dziadowanie? ¿e rozwali³ jednÄ… sztukÄ™ i chce jÄ… wymienić zamiast posklejać bok opony?


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl -- -
Ta wiadomoæ zosta³a sprawdzona na obecnoæ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

12 Data: Listopad 01 2016 02:48:30
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor:

-- chce ją wymienić zamiast posklejać bok opony?

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie

P.

13 Data: Listopad 01 2016 15:43:15
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Jacek 

W dniu 01.11.2016 o 10:48,  pisze:

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.
Jacek

14 Data: Listopad 01 2016 08:00:47
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor:

-- No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.
Jacek

to jaki model dokladnie potrzeba ?

P.

15 Data: Listopad 01 2016 17:18:08
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Jacek 

W dniu 01.11.2016 o 16:00,  pisze:

-- No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.
Jacek

to jaki model dokladnie potrzeba ?
Temat ju¿ nieaktualny. SÄ…siad kupi³ oponÄ™ z indeksem V zamiast W. Mam nadziejÄ™, ¿e nie pozna ró¿nicy. W jest do 270 a V do 240 km/h.
Jacek

16 Data: Listopad 01 2016 18:42:11
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 01-11-2016 o 15:43, Jacek pisze:

W dniu 01.11.2016 o 10:48,  pisze:

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej wÄ…tpliwy.....

17 Data: Listopad 01 2016 22:01:01
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata temu
i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

18 Data: Listopad 01 2016 23:03:52
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata temu
i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie - np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

19 Data: Listopad 02 2016 00:00:51
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata
temu i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym
indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.

Nie zak³ada siê bo takie sa przepisy.
W takim GBR nie ma z tym problemu.

Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu? E tam...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kobiety mog± uczyniæ milionerem tylko takiego mê¿czyznê, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

20 Data: Listopad 02 2016 16:43:40
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 02-11-2016 o 01:00, Budzik pisze:

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata
temu i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym
indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.

Nie zak³ada siê bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi siê pod samochody tylko dlatego, ¿e przepisy zabraniaj±...

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Mo¿e maj± mniejsze ci±goty do "oszczêdzania" w ten sposób?


Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

21 Data: Listopad 02 2016 17:00:49
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata
temu i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym
indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.

Nie zak³ada siê bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi siê pod samochody tylko dlatego, ¿e przepisy zabraniaj±...

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym
przeszkadzac nie beda - wiem bo ostatnio pare tysiecy przejecha³em w³asnie
na takim zestawie.
Jak natomiast bedziesz jecha³ jak Hamilton nie majac odpowiedniego
samochodu lub umiejetnosci to i tak siê rozwalisz.

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Mo¿e maj± mniejsze ci±goty do "oszczêdzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego,
ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to
abs sobie je wyrówna.
Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie
gorsze. Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie
s³abe ale takie same...
Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie
wyrzuca³ opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jaki¶ czas temu pisa³em, ¿e przyda³oby siê stworzyæ pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

22 Data: Listopad 02 2016 18:47:25
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 02-11-2016 o 18:00, Budzik pisze:

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata
temu i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym
indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.

Nie zak³ada siê bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi siê pod samochody tylko dlatego, ¿e przepisy zabraniaj±...

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym
przeszkadzac nie beda

Tak, tak, a nalewki s± lepsze ni¿ nowe gumy markowego producenta - to ju¿ s³ysza³em.
Tyle ¿e jak siê jednak oka¿e, ¿e jest inaczej, to bêdzie za pó¼no.
Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.



W takim GBR nie ma z tym problemu.

Mo¿e maj± mniejsze ci±goty do "oszczêdzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego,
ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze.
Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ.
Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnienia które ich te¿ dopad³o?



Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to
abs sobie je wyrówna.

Problem w tym, ¿e nic nie mówi³em o hamowaniu.


Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie
gorsze.


Mam dok³adnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol



  Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie
s³abe ale takie same...
Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie
wyrzuca³ opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.

Zawsze mo¿na j± dor¿n±æ na przemian z dwiema które jeszcze zosta³y.

23 Data: Listopad 02 2016 17:59:38
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: masti 

Cavallino wrote:

Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu by³ Brexit,

naprawdÄ™?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

24 Data: Listopad 02 2016 19:00:49
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik masti  ...

Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit,

naprawdê?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siê skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli g³owna
funkcja jezyka zosta³a spe³niona.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co mo¿na rozwi±zaæ"
H. Jackson Brown, Jr.

25 Data: Listopad 02 2016 19:04:02
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: masti 

Budzik wrote:

U¿ytkownik masti  ...

Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu by³ Brexit,

naprawdÄ™?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli g³owna
funkcja jezyka zosta³a spe³niona.

nie, nie wie. stwierdzenie, ¿Ä™ by³ Brexit  jest bzdurÄ…. od niewiÄ…¿Ä…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

26 Data: Listopad 02 2016 22:01:08
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik masti  ...

Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit,

naprawdê?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siê skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli g³owna
funkcja jezyka zosta³a spe³niona.

nie, nie wie. stwierdzenie, ¿ê by³ Brexit  jest bzdur±. od niewi±¿±cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Tak, wiemy, kazdy srednio rozgarniety to rozumie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jest Le¿ajsk, jest dobrze.
By³ Le¿ajsk, jest mi niedobrze.

27 Data: Listopad 03 2016 09:58:48
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "masti"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Budzik wrote:

U¿ytkownik masti  ...
Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu by³ Brexit,
naprawdÄ™?
Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli g³owna
funkcja jezyka zosta³a spe³niona.

nie, nie wie. stwierdzenie, ¿Ä™ by³ Brexit  jest bzdurÄ…. od niewiÄ…¿Ä…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma pojsc szybko.

J.

28 Data: Listopad 03 2016 11:12:17
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: masti 

J.F. wrote:

U¿ytkownik "masti"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Budzik wrote:
U¿ytkownik masti  ...
Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu by³ Brexit,
naprawdÄ™?
Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli
g³owna
funkcja jezyka zosta³a spe³niona.

nie, nie wie. stwierdzenie, ¿Ä™ by³ Brexit  jest bzdurÄ…. od
niewiÄ…¿Ä…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie
maja racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani,
ma pojsc szybko.

nowa premier jest zdecydowana tylko spo³eczeÅ„stwo siÄ™ oddecydowuje jak
zobaczy³o co go czeka
A Niemcy i Francuzi stawiajÄ… jÄ… pod Å›cianÄ…. ChcieliÅ›cie to róbcie. Ale
bez pieszczot. SiekierÄ…. I naraz okazuje siÄ™, ¿e rzÄ…d brytyjski chcia³by
jak PiS. Wyjæ z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje
zdziwionego, zÄ™ tak siÄ™ nie da

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

29 Data: Listopad 03 2016 18:39:21
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 09:58, J.F. pisze:

U¿ytkownik "masti"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Budzik wrote:
U¿ytkownik masti  ...
Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu by³ Brexit,
naprawdÄ™?
Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny cz³owiek wie o co chodzi czyli g³owna
funkcja jezyka zosta³a spe³niona.

nie, nie wie. stwierdzenie, ¿Ä™ by³ Brexit  jest bzdurÄ…. od niewiÄ…¿Ä…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja
racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma
pojsc szybko.

No chyba ¿eby jednak nie.
Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybuna³, ¿eby nie przeszkadza³ w pracy fanatyków......

30 Data: Listopad 02 2016 19:00:49
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2
lata temu i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z
ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest
conajmniej w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.

Nie zak³ada siê bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi siê pod samochody tylko dlatego, ¿e przepisy
zabraniaj±...

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym
przeszkadzac nie beda

Tak, tak, a nalewki s± lepsze ni¿ nowe gumy markowego producenta - to
ju¿ s³ysza³em.
Tyle ¿e jak siê jednak oka¿e, ¿e jest inaczej, to bêdzie za pó¼no.

Jedyny problem jaki widze w nalewkach to to, ze jednak masz opone 2-3 lat
starsza (karkas), niemniej za³o¿y³em w jednym aucie i róznicy nie widze -
rzeczywi¶cie jezdzi siê super.
Ostatnio jednak nie zak³adam z innego powodu - róznica w cenie zrobi³a siê
zbyt ma³a w moich rozmiarach.
Ale tak jak mowie - wszystko zalezy od tego jak jezdzisz.
Jezeli pomyka³bym 200 na godzine nowym autem sportowym, nastawia³bym siê na
szybkie, sportowe pokonywanie zakretów to pewnie tez szuka³bym opony
najlepszej jaka da sie kupic.
Mnie sie jednak juz tak nie spieszy... :)

Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Mo¿e maj± mniejsze ci±goty do "oszczêdzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo
tego, ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnienia
które ich te¿ dopad³o?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie
nieprzewidywalnie - np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale
druga, ta bardziej zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w
hamowaniu to abs sobie je wyrówna.

Problem w tym, ¿e nic nie mówi³em o hamowaniu.

Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów? No to wracam do tego co pisa³em
powyzej - trzeba jezdzic z g³ow±.
Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?
Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dok³adnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zw³aszcza jak jest poparte jakimis bardziej
rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie
s³abe ale takie same...
Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie
bedzie wyrzuca³ opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.

Zawsze mo¿na j± dor¿n±æ na przemian z dwiema które jeszcze zosta³y.

Niemniej zawsze to jakis kompromis. Reasumujac - zamiast namietnie wierzyc
w to co potrafi auta lepiej byc swiadomym...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kpiæ z filozofii to filozofowaæ naprawdê."
Blaise Pascal

31 Data: Listopad 02 2016 22:50:45
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 02-11-2016 o 20:00, Budzik pisze:

Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?


Czyli tym co na ko³ach jednej osi ka¿± mieæ takie same opony.
I tym co nalewki uwa¿aj± za z³o.

Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczêdzania 50-100 funtów na jednej oponie.


Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, ¿e zdurnieli.
Aczkolwiek mo¿e jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.


Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnienia
które ich te¿ dopad³o?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodzi³o jednak o to, ¿e przepisy by³y robione w czasach mniej zdurnia³ych, wiêc mo¿e zorientuj± siê, ¿e czas je zmieniæ.

Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lê o je¼dzie jako takiej, w ca³ym jej aspekcie.


No to wracam do tego co pisa³em
powyzej - trzeba jezdzic z g³ow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.



Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem.
Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle mocno, ¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie.



Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dok³adnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zw³aszcza jak jest poparte jakimis bardziej
rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie poprawne spisywanie siê jednej opony dobrej i jednej starej, wiêc masz prawo siê domagaæ tego samego.....

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie siê o k³opoty z powodu w³asnej g³upoty.
W byciu niedowiarkiem te¿ trzeba zachowaæ umiar.

32 Data: Listopad 02 2016 23:35:17
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: re 



U¿ytkownik "Cavallino"

....

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem.
Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle mocno,
¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie.
-- -
To przecie¿ takie ryzyko i tak istnieje, gorsza opona tylko je przybli¿a, ale chyba nie mówimy o ca³kiem ³ysej a tylko nieco innej.

33 Data: Listopad 02 2016 23:00:58
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na ko³ach jednej osi ka¿± mieæ takie same opony.
I tym co nalewki uwa¿aj± za z³o.

Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczêdzania 50-100 funtów na jednej oponie.

W ten sposób mozna wyt³umaczyc kazdy wydatek...

Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, ¿e zdurnieli.
Aczkolwiek mo¿e jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.

Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnienia
które ich te¿ dopad³o?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodzi³o jednak o to, ¿e przepisy by³y robione w czasach mniej
zdurnia³ych, wiêc mo¿e zorientuj± siê, ¿e czas je zmieniæ.

Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lê o je¼dzie jako takiej, w ca³ym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisa³em
powyzej - trzeba jezdzic z g³ow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Oczywi¶cie.
Ale czasami mam wra¿enie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze
samochód wybaczy kazdy b³ad. I potem jest zdziwienie.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem.
Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle mocno,
¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie.

Nigdy nie jezdzi³em autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
w³±czy³ mi siê.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to z³o, bo straszy kierowców?

Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dok³adnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zw³aszcza jak jest poparte jakimis bardziej
rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie poprawne
spisywanie siê jednej opony dobrej i jednej starej, wiêc masz prawo siê
domagaæ tego samego.....

Poda³em argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedzia³es: nie bo nie.

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie siê o k³opoty z powodu w³asnej g³upoty.
W byciu niedowiarkiem te¿ trzeba zachowaæ umiar.

Demonizujesz.
Swiadomosc, ostroznosc, umiejetnosci to sa wazne rzeczy a nie to, ze jedna
opona ma inny bieznik od drugiej.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

34 Data: Listopad 03 2016 18:38:30
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze:

U¿ytkownik Cavallino  ...

Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na ko³ach jednej osi ka¿± mieæ takie same opony.
I tym co nalewki uwa¿aj± za z³o.

Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczêdzania 50-100 funtów na jednej oponie.

W ten sposób mozna wyt³umaczyc kazdy wydatek...

Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, ¿e zdurnieli.
Aczkolwiek mo¿e jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.

Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego zdurnienia
które ich te¿ dopad³o?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodzi³o jednak o to, ¿e przepisy by³y robione w czasach mniej
zdurnia³ych, wiêc mo¿e zorientuj± siê, ¿e czas je zmieniæ.

Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lê o je¼dzie jako takiej, w ca³ym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisa³em
powyzej - trzeba jezdzic z g³ow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Oczywi¶cie.
Ale czasami mam wra¿enie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze
samochód wybaczy kazdy b³ad. I potem jest zdziwienie.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem.
Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle mocno,
¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie.

Nigdy nie jezdzi³em autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
w³±czy³ mi siê.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to z³o, bo straszy kierowców?


Nie, jako sugestiê, ¿eby nie pakowaæ badziewia na ko³a, licz±c tylko na ESP, bo mo¿na siê na tym przejechaæ.
Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywaæ.
Tobie jako kierowcy busa mo¿e ciê¿ko siê z tym pogodziæ, ale ja komplet opon zu¿ywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poni¿ej 100 z³, wiêc jest mi naprawdê ³atwo olaæ tego typu pseudooszczêdno¶ci.
Wiêcej zaoszczêdzê gdy kupiê wielosezonówkê zamiast zimówki, zw³aszcza ¿e zim± rzadko poza miasto wyje¿d¿am.


No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie poprawne
spisywanie siê jednej opony dobrej i jednej starej, wiêc masz prawo siê
domagaæ tego samego.....

Poda³em argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedzia³es: nie bo nie.

Ty poda³e¶ argumenty ¿e uwa¿asz, a ja ¿e uwa¿am dok³adnie przeciwnie, gdzie tu widzisz rozbie¿no¶ci w wadze argumentów?

Zw³aszcza ¿e to ja Tobie wypisa³em w jakich sytuacjach jest to zagro¿enie, Ty nie poda³e¶ dowodów na to, ¿e go nie ma.
Tylko zbagatelizowa³e¶ problem, czyli zrobi³e¶ co¶ dok³adnie odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagaæ ich siê ode mnie.


Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie siê o k³opoty z powodu w³asnej g³upoty.
W byciu niedowiarkiem te¿ trzeba zachowaæ umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie s± fakty.
Mo¿esz nie ufaæ temu, kto wymy¶li³ taki przepis, ale bez przesady, zanim nie sprawdzisz jakie by³y powody, nie warto mówiæ ¿e na pewno jest inaczej.

35 Data: Listopad 03 2016 19:00:56
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Wiêc pozwolê sobie wierzyæ raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na ko³ach jednej osi ka¿± mieæ takie same opony.
I tym co nalewki uwa¿aj± za z³o.

Powiedzia³bym ¿e spo³eczeñstwo jako ca³o¶æ jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczêdzania 50-100 funtów na jednej oponie.

W ten sposób mozna wyt³umaczyc kazdy wydatek...

Ale parê miesiêcy temu by³ Brexit, wiêc nie mogê tak powiedzieæ.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, ¿e zdurnieli.
Aczkolwiek mo¿e jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.

Mo¿e potrzebuj± czasu, ¿eby przystosowaæ siê do masowego
zdurnienia które ich te¿ dopad³o?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodzi³o jednak o to, ¿e przepisy by³y robione w czasach mniej
zdurnia³ych, wiêc mo¿e zorientuj± siê, ¿e czas je zmieniæ.

Ok, sorry, jakos tak skojarzy³em poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lê o je¼dzie jako takiej, w ca³ym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisa³em
powyzej - trzeba jezdzic z g³ow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Oczywi¶cie.
Ale czasami mam wra¿enie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie
wydaje ze samochód wybaczy kazdy b³ad. I potem jest zdziwienie.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez
coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi
sprawami równiez radza?

Zadzia³a³ CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i by³em mocno zdziwiony efektem.
Mogê sobie wyobraziæ przypadek, gdy kto¶ przestraszy siê na tyle
mocno, ¿e wykona takie kontry, ¿e mimo ESP skoñczy w rowie.

Nigdy nie jezdzi³em autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
w³±czy³ mi siê.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to z³o, bo straszy kierowców?

Nie, jako sugestiê, ¿eby nie pakowaæ badziewia na ko³a, licz±c tylko
na ESP, bo mo¿na siê na tym przejechaæ.

Pogubi³em sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporz±dkowaæ. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i g³êbokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o g³êboko¶ci bieznika 4mm

I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o g³ebokosci bieznika 4mm?

Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywaæ.
Tobie jako kierowcy busa mo¿e ciê¿ko siê z tym pogodziæ, ale ja
komplet opon zu¿ywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
poni¿ej 100 z³, wiêc jest mi naprawdê ³atwo olaæ tego typu
pseudooszczêdno¶ci. Wiêcej zaoszczêdzê gdy kupiê wielosezonówkê
zamiast zimówki, zw³aszcza ¿e zim± rzadko poza miasto wyje¿d¿am.

Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przyk³adowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych
ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.

No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie
poprawne spisywanie siê jednej opony dobrej i jednej starej, wiêc
masz prawo siê domagaæ tego samego.....

Poda³em argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedzia³es: nie bo nie.

Ty poda³e¶ argumenty ¿e uwa¿asz, a ja ¿e uwa¿am dok³adnie przeciwnie,
gdzie tu widzisz rozbie¿no¶ci w wadze argumentów?

Ale napisa³em dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wyt³umacz mi dlaczego 2 dobre opony o
róznym biezniku beda zachowywa³y siê gorzej niz 2 opony o takim samym
biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie
4mm.

Zw³aszcza ¿e to ja Tobie wypisa³em w jakich sytuacjach jest to
zagro¿enie, Ty nie poda³e¶ dowodów na to, ¿e go nie ma.
Tylko zbagatelizowa³e¶ problem, czyli zrobi³e¶ co¶ dok³adnie
odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagaæ ich siê ode mnie.

Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie
w³±cza...


Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie siê o k³opoty z powodu w³asnej g³upoty.
W byciu niedowiarkiem te¿ trzeba zachowaæ umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie s± fakty.
Mo¿esz nie ufaæ temu, kto wymy¶li³ taki przepis, ale bez przesady,
zanim nie sprawdzisz jakie by³y powody, nie warto mówiæ ¿e na pewno
jest inaczej.

Gdyby to by³ przepis ktory obowi±zywa³by bezwzglêdnie wszedzie to nie
mia³bym w±tpliwo¶ci.
ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam siê
zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

36 Data: Listopad 04 2016 19:45:35
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 20:00, Budzik pisze:

Jak nie zaczniesz wycinaæ cytatów, to odpowiedzi na robiony przez Ciebie ¶mietnik nie bêdzie.

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby odpowiedzieæ Ci na dwa zdania które postanowi³e¶ sobie zadaæ w ich ¶rodku.

Chcesz odpowiedzi na pytania, to zadaj je w ¶wie¿ym po¶cie.

37 Data: Listopad 05 2016 05:00:57
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby
odpowiedzieæ Ci na dwa zdania które postanowi³e¶ sobie zadaæ w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Je¿eli wydaje siê, ¿e wszystko dzia³a dobrze,
to znaczy, ¿e co¶ przeoczy³e¶."  Ed Murphy

38 Data: Listopad 06 2016 08:27:28
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze:

U¿ytkownik Cavallino  ...

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby
odpowiedzieæ Ci na dwa zdania które postanowi³e¶ sobie zadaæ w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

Ale w miejscu w których wystarczy³yby dwa zdania - i tyle ma byæ.
Ma siê mie¶ciæ na jednym ekranie.

Do poznawania ca³o¶ci w±tku s³u¿y przegl±danie w±tku, wiêc jego zawarto¶æ nie do¶æ ¿e nie musi, to jeszcze NIE MO¯E byæ powielana w ka¿dym po¶cie.

39 Data: Listopad 06 2016 09:26:55
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby
odpowiedzieæ Ci na dwa zdania które postanowi³e¶ sobie zadaæ w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

Ale w miejscu w których wystarczy³yby dwa zdania - i tyle ma byæ.
Ma siê mie¶ciæ na jednym ekranie.

Do poznawania ca³o¶ci w±tku s³u¿y przegl±danie w±tku, wiêc jego
zawarto¶æ nie do¶æ ¿e nie musi, to jeszcze NIE MO¯E byæ powielana w
ka¿dym po¶cie.

Wskaza³em tylko ze jak zwykle przesadzasz, bo nie 10 a 2 strony, i nie dwa
zdania a zdecydowanie ponad 10 :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja siê zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
mo¿na je¶æ w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

40 Data: Listopad 06 2016 10:37:48
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: re 



U¿ytkownik "Cavallino"


Nie mam najmniejszej ochoty przekopywaæ siê przez 10 ekranów, ¿eby
odpowiedzieæ Ci na dwa zdania które postanowi³e¶ sobie zadaæ w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

Ale w miejscu w których wystarczy³yby dwa zdania - i tyle ma byæ.
Ma siê mie¶ciæ na jednym ekranie.
-- -
"Sieg heil"

41 Data: Listopad 05 2016 05:00:57
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Nie, jako sugestiê, ¿eby nie pakowaæ badziewia na ko³a, licz±c tylko
na ESP, bo mo¿na siê na tym przejechaæ.

Pogubi³em sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporz±dkowaæ. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i g³êbokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o g³êboko¶ci bieznika 4mm

I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o g³ebokosci bieznika 4mm?

Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywaæ.
Tobie jako kierowcy busa mo¿e ciê¿ko siê z tym pogodziæ, ale ja
komplet opon zu¿ywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
poni¿ej 100 z³, wiêc jest mi naprawdê ³atwo olaæ tego typu
pseudooszczêdno¶ci. Wiêcej zaoszczêdzê gdy kupiê wielosezonówkê
zamiast zimówki, zw³aszcza ¿e zim± rzadko poza miasto wyje¿d¿am.

Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przyk³adowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy
tanszych ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.

No jasne, bo Ty przecie¿ popar³e¶ wynikami testów niesamowicie
poprawne spisywanie siê jednej opony dobrej i jednej starej, wiêc
masz prawo siê domagaæ tego samego.....

Poda³em argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedzia³es: nie bo nie.

Ty poda³e¶ argumenty ¿e uwa¿asz, a ja ¿e uwa¿am dok³adnie przeciwnie,
gdzie tu widzisz rozbie¿no¶ci w wadze argumentów?

Ale napisa³em dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wyt³umacz mi dlaczego 2 dobre opony
o róznym biezniku beda zachowywa³y siê gorzej niz 2 opony o takim
samym biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na
poziomie 4mm.

Zw³aszcza ¿e to ja Tobie wypisa³em w jakich sytuacjach jest to
zagro¿enie, Ty nie poda³e¶ dowodów na to, ¿e go nie ma.
Tylko zbagatelizowa³e¶ problem, czyli zrobi³e¶ co¶ dok³adnie
odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagaæ ich siê ode mnie.

Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak
sie w³±cza...


Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie siê o k³opoty z powodu w³asnej g³upoty.
W byciu niedowiarkiem te¿ trzeba zachowaæ umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie s± fakty.
Mo¿esz nie ufaæ temu, kto wymy¶li³ taki przepis, ale bez przesady,
zanim nie sprawdzisz jakie by³y powody, nie warto mówiæ ¿e na pewno
jest inaczej.

Gdyby to by³ przepis ktory obowi±zywa³by bezwzglêdnie wszedzie to nie
mia³bym w±tpliwo¶ci.
Ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam siê
zastanawiac, dlaczego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.




--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Mo¿e wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widz± tak, jak jest, tylko
uda³o im siê znale¼æ sposób, ¿eby z tym ¿yæ."  William Wharton

42 Data: Listopad 06 2016 08:25:34
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze:


Tnij cytaty, albo nie spodziewaj siê odpowiedzi.

43 Data: Listopad 06 2016 09:26:54
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj siê odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazy³es ale post na ktory odpowiedzia³es ma pociete, jest
tylko + 1 poziom cytowania...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Poproszê o lekarstwo na zach³anno¶æ, ale DU¯O, DU¯O, BARDZO DU¯O

44 Data: Listopad 06 2016 12:54:55
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze:

U¿ytkownik Cavallino  ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj siê odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazy³es ale post na ktory odpowiedzia³es ma pociete, jest
tylko + 1 poziom cytowania...

Widocznie i tak za du¿o, je¶li odnosisz siê do 1 zdania, to tyle zostawiasz.

45 Data: Listopad 06 2016 13:00:52
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj siê odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazy³es ale post na ktory odpowiedzia³es ma pociete,
jest tylko + 1 poziom cytowania...

Widocznie i tak za du¿o, je¶li odnosisz siê do 1 zdania, to tyle
zostawiasz.

Powodzenia!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre,
ale có¿ - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

46 Data: Listopad 03 2016 19:28:59
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: mk4 

On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:

W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkowaæ chyba 2 lata temu
i mo¿na jeszcze dostaæ pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dziæ z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siê dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywaæ siê ca³kowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona siê jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz b±czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakie¶ gwarancje na przyczepno¶æ nawierzchni na przestrzeni choæby pó³ metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to piszesz ¶lizgnie a drugie sie nie ¶lizgnie to raczej norma.

--
mk4

47 Data: Listopad 03 2016 19:35:19
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:

On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siÄ™ dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywać siÄ™ ca³kowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakieÅ› gwarancje na przyczepnoæ
nawierzchni na przestrzeni choćby pó³ metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, ¿eby dok³adać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej mo¿liwoÅ›ci?

JesteÅ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi u¿yć?


http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-aucie-roznych-typow-ogumienia

cyt:

"Niebezpieczne kombinacje – dlaczego nie nale¿y u¿ywać w jednym aucie ró¿nych typów ogumienia?

Ró¿ne opony – nawet w tym samym rozmiarze – mogÄ… ró¿nić siÄ™ od siebie szerokoÅ›ciÄ… czy obwodem. To nie sÄ… du¿e ró¿nice – czasen 2-3 mm – ale to wystarczy, by bezpieczna jazda nie by³a mo¿liwa. To niejedyne powody, dla których u¿ytkowanie dwóch ró¿nych opon na jednej osi by³o skrajnie niebezpieczne.
Wystarczy niewielka ró¿nica w Å›rednicy zewnÄ™trznej opon za³o¿onych na jednej osi, by samochód Å›ciÄ…ga³ na lewÄ… lub prawÄ… stronÄ™. Ta ró¿nica mo¿e wynikać z nierównego zu¿ycia opon, ale te¿ z zastosowania ogumienia ró¿nych modeli na tej samej osi. Szczególnie du¿e ró¿nice w faktycznym rozmiarze opon majÄ… miejsce w przypadku ogumienia ró¿nych marek.

Continental radzi: W przypadku samochodów z napÄ™dem na jednÄ… oÅ› dopuszczalne jest zastosowanie opon ró¿nych marek i modeli na przedniej i tylnej osi, z zastrze¿eniem oczywiÅ›cie, ¿e na jednej osi opony muszÄ… być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza siÄ™ w przypadku samochodów ze sta³ym napÄ™dem na cztery ko³a. JeÅ›li obwód kó³ przednich i tylnych w takim aucie jest choćby minimalnie ró¿ny, dochodzi do przyspieszonego zu¿ycia uk³adu przeniesienia napÄ™du, szczególnie podczas jazdy po nawierzchni o dobrej przyczepnoÅ›ci. W przypadku aut z do³Ä…czanym napÄ™dem drugiej osi i ró¿nych oponach z przodu i z ty³u, do³Ä…czenie napÄ™du drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po lu¼nej lub Å›liskiej nawierzchni.

Ró¿ne opony jednak ró¿niÄ… siÄ™ od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej odprowadzajÄ… wodÄ™, zapewniajÄ… ró¿nÄ… przyczepnoæ w ró¿nych warunkach. W przypadku gwa³townego hamowania samochodem wyposa¿onym w ró¿ne opony na jednej osi, uk³ad ABS chroni nas przed utratÄ… panowania nad autem, ograniczajÄ…c si³Ä™ hamowania ko³a o wiÄ™kszej przyczepnoÅ›ci. Wyd³u¿a siÄ™ wówczas droga hamowania. Natomiast gwa³towne naciÅ›niÄ™cie hamulca w aucie bez ABS-u z oponami o ró¿nej przyczepnoÅ›ci na jednej osi powoduje gwa³towny, niekontrolowany obrót samochodu i utratÄ™ panowania nad autem! Uwaga: w przypadku du¿ej ró¿nicy w zewnÄ™trznej Å›rednicy opon w aucie z ABS-em w ka¿dej chwili mo¿e dojæ do wy³Ä…czenia tego uk³adu.

JeÅ›li chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagro¿enie pojawia siÄ™, gdy ko³a natrafiÄ… na równomiernÄ… warstwÄ™ wody rozlanej np. na ca³ej szerokoÅ›ci pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzajÄ…ca wodÄ™ wyhamowuje auto, co mo¿e doprowadzić do nag³ego Å›ciÄ…gania samochodu. To niebezpieczne.

Sytuacja, w której jedno z kó³ ma zdecydowanie inny rozmiar ni¿ pozosta³e pojawia siÄ™, gdy zak³adamy tzw. dojazdówkÄ™. Takie ko³o najlepiej jest za³o¿yć na tylnÄ… oÅ›. Nale¿y traktować je jako rozwiÄ…zanie awaryjne i w ¿adnym wypadku nie przekraczać prÄ™dkoÅ›ci 80 km/h. ZaÅ›wiecenie siÄ™ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, ¿e uk³ad przesta³ dzia³ać – bÄ™dzie funkcjonowa³ dopiero po za³o¿eniu ko³a w prawid³owym rozmiarze.

Warto wiedzieć, ¿e nawet tak drobny – wydawa³oby siÄ™ – parametr, jak indeks prÄ™dkoÅ›ci równie¿ ma wp³yw na w³aÅ›ciwoÅ›ci opon. W ¿adnym wypadku nie nale¿y u¿ywać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego modelu z ró¿nymi indeksami prÄ™dkoÅ›ci. Opona o wy¿szym indeksie prÄ™dkoÅ›ci ma nieco inne w³aÅ›ciwoÅ›ci, mo¿e być sztywniejsza, mo¿e te¿ inaczej reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, ¿e przyczepnoæ opony z indeksem np. V (do 240 km/h) mo¿e być w pewnych warunkach zdecydowanie inna ni¿ opony z indeksem T (do 190 km/h) – nawet jeÅ›li bie¿niki tych dwóch opon wygldajÄ… identycznie."

48 Data: Listopad 03 2016 20:31:40
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: mk4 

On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:

W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siÄ™ dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywać siÄ™ ca³kowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakieÅ› gwarancje na przyczepnoæ
nawierzchni na przestrzeni choćby pó³ metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, ¿eby dok³adać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
mo¿liwoÅ›ci?

JesteÅ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
u¿yć?

Przesta³em czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejd¼ na ziemie. Mia³em cie za rozsÄ…dnego goÅ›cia a ty siejesz panikÄ™ jak jakiÅ› kompletny ignorant.

Ogarnij siÄ™ bo rzecznikiem koncernów ju¿ mo¿esz być a jeszcze trochÄ™ to siÄ™ na rzecznika rzÄ…du za³apiesz.

--
mk4

49 Data: Listopad 04 2016 19:43:45
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:

On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siÄ™ dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywać siÄ™ ca³kowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakieÅ› gwarancje na przyczepnoæ
nawierzchni na przestrzeni choćby pó³ metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, ¿eby dok³adać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
mo¿liwoÅ›ci?

JesteÅ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
u¿yć?

Przesta³em czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejd¼ na ziemie. Mia³em cie za rozsÄ…dnego
gościa a ty siejesz panikę

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymÅ› nie ma zielonego pojÄ™cia, ale (ca³kowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ ¿e coÅ› jest inne ni¿ powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na pos³aÅ„ca wieÅ›ci, ¿e jednak wiedza powszechna jest inna ni¿ Twoja......

50 Data: Listopad 05 2016 13:22:36
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: mk4 

On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote:

W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:
On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siÄ™ dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywać siÄ™ ca³kowicie
nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakieÅ› gwarancje na przyczepnoæ
nawierzchni na przestrzeni choćby pó³ metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, ¿eby dok³adać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
mo¿liwoÅ›ci?

JesteÅ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
u¿yć?

Przesta³em czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejd¼ na ziemie. Mia³em cie za rozsÄ…dnego
gościa a ty siejesz panikę

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymÅ› nie ma zielonego
pojÄ™cia, ale (ca³kowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ ¿e coÅ› jest inne
ni¿ powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na pos³aÅ„ca wieÅ›ci, ¿e
jednak wiedza powszechna jest inna ni¿ Twoja......

Bo chrzanisz jak nie in¿ynier. W sumie nie wiem, mo¿e nim nie jesteÅ›.

Wnioskujesz, ze uk³ad jezdny mia³by być podatny na takie drobne zmiany. Kiedy w³aÅ›nie jest projektowany tak aby by³ odporny. Bo po prostu takie sÄ… warunki na drodze. Nigdy nie wiadomo z czym styka siÄ™ opona i jaki to coÅ› ma wspó³czynnik tarcia.

Az tu nagle od innego bie¿nika mamy taka nieprzewidywalnoæ ¿e trzech metrów nie da siÄ™ ujechać bez baczka. PrawdÄ™ mówiÄ…c stosujÄ…c siÄ™ do przepisów ruchu - zw³aszcza prÄ™dkoÅ›ci to mo¿na by bez wiÄ™kszych problemów je¼dzić na os³awionych ju¿ na tej grupie oponach z wÄ™¿a ogrodowego...

Ty to wiesz, ja to wiem. Po co tak bić piane?

Wiem, ze jest to niezalecane. Ale od niezalecane do gro¼ne czy niebezpieczne to jest jeszcze ho ho.

--
mk4

51 Data: Listopad 06 2016 08:24:44
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prÄ™dkoÅ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 05-11-2016 o 13:22, mk4 pisze:

On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:
On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
U¿ytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, ¿e ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i mo¿na jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z ni¿szym indeksem.

Pomys³, ¿eby je¼dzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zak³ada siÄ™ dwóch ró¿nych
bie¿ników na ko³a tej samej osi.
Czyli ¿e taki zestaw mo¿e zachowywać siÄ™ ca³kowicie
nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zu¿yta, ju¿ tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby by³y jakieÅ› gwarancje na przyczepnoæ
nawierzchni na przestrzeni choćby pó³ metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam b³otko itd. To, ¿e jedno sie jak to
piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, ¿eby dok³adać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
mo¿liwoÅ›ci?

JesteÅ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie
potrafi
u¿yć?

Przesta³em czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejd¼ na ziemie. Mia³em cie za rozsÄ…dnego
gościa a ty siejesz panikę

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymÅ› nie ma zielonego
pojÄ™cia, ale (ca³kowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ ¿e coÅ› jest inne
ni¿ powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na pos³aÅ„ca wieÅ›ci, ¿e
jednak wiedza powszechna jest inna ni¿ Twoja......

Bo chrzanisz jak nie in¿ynier. W sumie nie wiem, mo¿e nim nie jesteÅ›.

A czemu mia³bym być?



Wnioskujesz, ze uk³ad jezdny mia³by być podatny na takie drobne zmiany.

Nie ja.
Ja tylko powtarzam wiedzÄ™ powszechnÄ…, jak widzisz google nie ma problemu z jej znalezieniem.

A Ty jeszcze nie poda³eÅ› ¿adnego linka, który mia³by jej przeczyć, ale siÄ™ ciskasz.

52 Data: Listopad 03 2016 22:01:09
Temat: Re: Opona z ni¿szym indeksem prêdko¶ci
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Sytuacja, w której jedno z kó³ ma zdecydowanie inny rozmiar ni¿
pozosta³e pojawia siÄ™, gdy zak³adamy tzw. dojazdówkÄ™. Takie ko³o
najlepiej jest za³o¿yć na tylnÄ… oÅ›. Nale¿y traktować je jako rozwiÄ…zanie
awaryjne i w ¿adnym wypadku nie przekraczać prÄ™dkoÅ›ci 80 km/h.
ZaÅ›wiecenie siÄ™ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, ¿e uk³ad
przesta³ dzia³ać – bÄ™dzie funkcjonowa³ dopiero po za³o¿eniu ko³a w
prawid³owym rozmiarze.

No juz widze jak po z³apaniu kapcia z przodu robiÄ™ przek³adkÄ™ na drodze tak
aby dojazdówke za³ozyć z ty³u...
Ehh... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jest Le¿ajsk, jest dobrze.
By³ Le¿ajsk, jest mi niedobrze.

Opona z niższym indeksem prędkości



Grupy dyskusyjne