W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:
Tył z racji
wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już "zagrożenie w ruchu lÄ…dowym". WiÄ™kszoć w to wierzy i biznes siÄ™ krÄ™ci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spÄ™dziły te ostatnie 8 lat. Jeżeli na słoĹ„cu i majÄ… widocznÄ… siateczkÄ™ spÄ™kaĹ„, to nie ma o czym gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji na destrukcyjne promieniowanie UV ze słoĹ„ca, to nie widzÄ™ żadnych powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Jacek
3 |
Data: Maj 20 2015 11:56:58 |
Temat: Re: Opony Yokohama |
Autor: Lewis |
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
W dniu 2015-05-20 o 10:14, EiNStEiN pisze:
Tył z racji
wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lÄ…dowym". WiÄ™kszoć w to wierzy i biznes siÄ™ krÄ™ci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spÄ™dziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słoĹ„cu i majÄ… widocznÄ… siateczkÄ™ spÄ™kaĹ„, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słoĹ„ca, to nie widzÄ™ żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Jacek
Hmm no jakoĹ› nie chciałbym jeĽdzić na starszej niż 5 lat oponie zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona zaczyna zachowywać siÄ™ gorzej niż nowa "letnia"
--
Pozdrawiam
Lewis
4 |
Data: Maj 20 2015 12:34:03 | Temat: Re: Opony Yokohama | Autor: J.F. |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
Tył z racji wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lÄ…dowym". WiÄ™kszoć w to wierzy i biznes siÄ™ krÄ™ci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spÄ™dziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słoĹ„cu i majÄ… widocznÄ… siateczkÄ™ spÄ™kaĹ„, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słoĹ„ca, to nie widzÄ™ żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Hmm no jakoĹ› nie chciałbym jeĽdzić na starszej niż 5 lat oponie zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona zaczyna zachowywać siÄ™ gorzej niż nowa "letnia"
Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.
Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.
Ale czy mozna ADAC wierzyc ?
J.
5 |
Data: Maj 20 2015 12:50:20 | Temat: Re: Opony Yokohama | Autor: EiNStEiN |
W dniu 2015-05-20 o 12:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2015-05-20 o 11:02, Jacek pisze:
Tył z racji wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lÄ…dowym". WiÄ™kszoć w to wierzy i biznes siÄ™ krÄ™ci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spÄ™dziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słoĹ„cu i majÄ… widocznÄ… siateczkÄ™ spÄ™kaĹ„, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słoĹ„ca, to nie widzÄ™ żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Hmm no jakoĹ› nie chciałbym jeĽdzić na starszej niż 5 lat oponie
zwłaszcza tzw zimowej, która w warunkach do których została stworzona
zaczyna zachowywać siÄ™ gorzej niż nowa "letnia"
Bez przesady, na starszych letnich ludzie jezdzili, i jakos te opony nie
pekaja, ani do rowu nie zjezdzaja.
Nawet jak sa widocznie spekane - bo to tylko na powierzchni.
Natomiast co do zimowek ... ADAC kiedys badal, i wyszlo mu ze starsze sa
gorsze, zalezy jeszcze od rodzaju opony, warunkow itp.
Ale czy mozna ADAC wierzyc ?
J.
Ale mówimy o oponach letnich!!
6 |
Data: Maj 20 2015 13:41:58 | Temat: Re: Opony Yokohama | Autor: samochodowy |
Tył z racji wieku jest już do wymiany,
Oponiarze wmówili kierowcom, że opona starsza, niż 5 lat to już
"zagrożenie w ruchu lÄ…dowym". WiÄ™kszoć w to wierzy i biznes siÄ™ krÄ™ci.
Zasadnicza sprawa, to warunki w jakich opony spÄ™dziły te ostatnie 8 lat.
Jeżeli na słoĹ„cu i majÄ… widocznÄ… siateczkÄ™ spÄ™kaĹ„, to nie ma o czym
gadać. Jeżeli auto było garażowane i opony nie miały za dużo ekspozycji
na destrukcyjne promieniowanie UV ze słoĹ„ca, to nie widzÄ™ żadnych
powodów do wymiany (poza czysto finansowymi).
Mój przykład jest taki:
Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
W tym sezonie majÄ… po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
Michelin ma to do siebie, że robi "miÄ™kkie" boki opony.
Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoĹ› nadzwyczajnie
nastawione na ekspozycjÄ™ słonecznÄ… majÄ… spÄ™kania po bokach i z bliska
wyglÄ…dajÄ… jakby były sparciałe.
Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spÄ™kania?
Powietrza nie ubywa, opony dobrze siÄ™ wyważajÄ…, nie ma żadnego bicia itp.
7 |
Data: Maj 20 2015 13:47:50 | Temat: Re: Opony Yokohama | Autor: J.F. |
Użytkownik "samochodowy" napisał w wiadomoĹ›ci grup
Mój przykład jest taki:
Mechelin Primacy opony z 2009, made in germany, użytkowane od 2010r.
W tym sezonie majÄ… po zamianie przód tył, po ok. 5,5 - 6 mm bieżnika.
Michelin ma to do siebie, że robi "miÄ™kkie" boki opony.
Chyba dlatego raczej wszystkie które miałem, mimo że nie były jakoĹ› nadzwyczajnie
nastawione na ekspozycjÄ™ słonecznÄ… majÄ… spÄ™kania po bokach i z bliska
wyglÄ…dajÄ… jakby były sparciałe.
Jechałem na nich 140km/h na autostradzie przez kilka godzin.
Czy powinienem je już zuytylizować z uwagi na te spÄ™kania?
Opona sie nie trzyma na gumie na boczkach, tylko na kordzie pod ta guma ukrytym.
Ktorego stan nie ma nic wspolnego ze sparcialym wygladem ..
J.
| | | | |