Optymalne obroty
1 | Data: Czerwiec 04 2009 08:06:44 |
Temat: Optymalne obroty | |
Autor: Jaszczomp | Corsa 1.4 16v 2 |
Data: Czerwiec 04 2009 08:27:19 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: sebo | Jaszczomp pisze: Corsa 1.4 16v zapewne od 2.5-3.5tys. obr. pzdr. 3 |
Data: Czerwiec 04 2009 08:40:44 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Agent |
Corsa 1.4 16v Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. 4 |
Data: Czerwiec 04 2009 08:49:24 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jaszczomp |
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo... 5 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:15:53 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Darek. |
Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy. Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic momentem. Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy. Pozdrawiam - Darek. 6 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:17:58 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Alex81 | In article says... Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy momentTak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy 6krpm i zaraz potem odcięcie :> -- Pzdr Alex 7 |
Data: Czerwiec 04 2009 13:03:57 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Grzegorz Prędki | Alex81 pisze: In article says... Przy 3krpm a nie przy 5. 8 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:54:53 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 04 Jun 2009 13:03:57 +0200, Grzegorz Prędki Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy http://www.aronline.co.uk/index.htm?enginekseriesf.htm A w Poldzie, wg FSO, miało być przy 127Nm przy 5krpm. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Czerwiec 04 2009 16:07:15 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Robert, http://www.aronline.co.uk/index.htm?enginekseriesf.htmTak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przyPrzy 3krpm a nie przy 5. 123Nm @ 4500rpm A w Poldzie, wg FSO, miało być przy 127Nm przy 5krpm. Inaczej zestrojony dolot i wystarczy. To zaledwie 4 Nm różnicy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 10 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:30:14 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: marjan | Darek. pisze: Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi? Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] 11 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:33:17 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Alex81 | In article says... > Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. Po to jest odcięcie żeby nie zaszkodziło ;) -- Pzdr Alex 12 |
Data: Czerwiec 04 2009 22:47:24 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 04.06.2009 Alex81 napisał/a: In article says... Nie zawsze jest, nie zawsze ;-) Odpowiadajac na pytanie: Krecic, byle dbac o oliwe i temperature. Ciagle trzymanie 7 kRPM na drugim biegu nie jest najlepszym rozwiazaniem ze wzgledu na marne chlodzenie. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 13 |
Data: Czerwiec 04 2009 22:52:11 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Alex81 | In article says.... >> > Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.W sumie racja - niejaki Dzidek zapewne mógłby o tym napisać książkę :> Odpowiadajac na pytanie: Krecic, byle dbac o oliwe i temperature.Trawa! Trawa pomoże! :P -- Pzdr Alex 14 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:12:41 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 04.06.2009 Alex81 napisał/a: In article says... Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końca obrotomierza nie odcina. Zdarzyło mi się kiedyś zagapić ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 15 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:17:24 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Alex81 | In article says.... Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końcaI nie ma jakiegoś odcięcia np. na regulatorze zapłonu? Jak, nie przymierzając, np. kanciak? Swoją szosą, w Punto na LPG też nie miałem odcięcia i raz zdarzyło mi się dojść do końca obrotomierza na dwójce (8krpm) ... Acz silnik przetrwał bez uszczerbku ;) -- Pzdr Alex 16 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:21:34 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 04.06.2009 Alex81 napisał/a: In article says... Kanciaka tez kiedys zakrecilem do 8 kRPM... ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 17 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:36:42 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Agent |
Darek. pisze:Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. 18 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:44:54 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jakub Witkowski | Agent pisze: Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa A właśnie że może - od czasu do czasu - dobrze zrobić. Choćby przepchać wydech, pozatykany często sadzą w samochodzie eksploatowaym w mieście na krótkich trasach. Pozwolić kompowi "przypomnieć sobie" i zaktualizować mapy w rejonach obrotów i obciążeń w których dawno go nie było. Rozruszać części, które przy notorycznie małych obciążeniach się mogą zasyfiać. dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa, na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 19 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:50:13 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: marjan | Jakub Witkowski pisze: Agent pisze: A co w przypadku starszych silników? Mam punto mk1 '99 z silnikiem 1.1. dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. Wszyscy też wiedzą że w najlepszym stanie są samochody które tygodniami stoją na parkingach, a już najlepiej jak mają przerwy półroczne w użytkowaniu ;) Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] 20 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:50:30 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Agent |
Agent pisze: To już chyba lepiej śmignąć autostradą ze 100 km z obrotami 3-4 tys dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. No ostatnio mój kolega który cały rok jeżdzi na rowerze miał zawał. A wydawał się zdrowy jak koń. 21 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:52:51 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: krzysiek82 | Jakub Witkowski pisze: dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. Złe porównanie. -- krzysiek82 22 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:38:10 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jakub Witkowski | krzysiek82 pisze: Jakub Witkowski pisze: Oczywiście - samochód nie może nabrać kondycji lub przeciwnie - utyć itd. Dlatego też zostało opatrzone usmieszkiem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 23 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:52:12 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: krzysiek82 | marjan pisze: Darek. pisze: jeśli będziesz praktykował coś takiego za często to na pewno przy okazji z twojego portfela wyjęci więcej kasy na paliwo. Kolejne pytanie po co silnik tak wysoko kręcić? Odpowiedz nie ma takiej potrzeby. -- krzysiek82 24 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:12:36 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | krzysiek82 wrote: marjan pisze: żeby uzyskać maksymalną moc... szkodliwe są oboroty powyżej ogranicznika - dlatego je wprowadzono... chyba, że ma się gówno zamiast silnika - czytaj - europejskie gówniane silniki benzynowe z niższych półek.. -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 25 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:36:02 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Agent |
żeby uzyskać maksymalną moc...A które to są :) ? 26 |
Data: Czerwiec 04 2009 18:44:00 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Agent wrote: żeby uzyskać maksymalną moc...A które to są :) ? bardzo długa lista... wystarczy odpalić i posłuchać jak pracuje peugeot 1.6 16v 110KM i hondowski odpowiednik 1.6 110KM vtec -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 27 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:01:38 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: kamil |
krzysiek82 wrote: Rozumiem, ze nie-gownianym samochodem nie-europejskim mozna jechac na autostradzie na 2 biegu pod samym odcieciem przez kilka tysiecy kilometrow i silnikowi to w zaden sposob nie zaszkodzi. Patrz, a w moim instrukcja nie zaleca. Z ciekawosci - czym jezdzisz? Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Czerwiec 04 2009 12:03:41 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: krzysiek82 | kamil pisze: Z ciekawosci - czym jezdzisz? hmm przypuszczam, ze amerykańskich chevroletem aveo lub spark :) to oczywiście żarcik ;D -- krzysiek82 29 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:04:50 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: kamil |
kamil pisze: Tudziez inna Kia Szfeeed :) Pozdrawiam Kamil 30 |
Data: Czerwiec 04 2009 18:53:46 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | kamil wrote: Z ciekawosci - czym jezdzisz? accordem 2.2 ctdi
jeździłem jakimiś 50 samochodami przjechałem powyżej 200 km jakimiś 20 samochodami i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze biła wszystkich na głowę... jeśli chodzi o resztę - tutaj bywa różnie - zależnie od upodobań i preferencji... (zawieszenia robią takie se, hamulce tez, wykończenie - teraz się poprawiło - wcześniej dno...) -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 31 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:19:53 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | zkruk [Lodz] pisze: i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze biła wszystkich na głowę... Zależy co kto lubi. Mi się tam bardziej podobają niewysilone amerykańskie silniki - 8 cylindrów, 2 zawory na cylinder, 5L pojemności i 200-250KM. Przynajmniej ciągną w sporym zakresie obrotów, a nie dopiero pow. 5 tyś. jak wiele japońskich, wyżyłowanych kosiarek. Szkoda tylko, że się od tego odchodzi i zamiast mocy z pojemności, mamy ją z turbin, kompresorów i mocnego wysilenia. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." 32 |
Data: Czerwiec 05 2009 15:04:37 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: zkruk [Lodz] pisze: w porównaniu do 5l pewnie tak ale mówimy o silnikach konkurencyjnych wielkościowo czyli 1.6 l w europie i 1.6 japońskie Szkoda tylko, że się od tego odchodzi i zamiast mocy z pojemności, ale amerykańskiego silnika nie włożysz do europejskiego kompaktu... poza tym - duży silnik, duża masa, dużo do nagrzania, dużo cylindrów = duże opory = niska sprawność = ogromne spalanie... Honda Legend - 3.5 V6 = 290 KM jak już trzeba dużego i mocnego silnika... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 33 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:23:54 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: | W kazdej instrukcji powinny byc podane maksymalne obroty dopuszczone 34 |
Data: Czerwiec 04 2009 18:41:38 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Użytkownik wrote: W kazdej instrukcji powinny byc podane maksymalne obroty dopuszczone ale ja nigdzie nie każę jechać na max obrotach... ja jedynie napisałem, że max obroty są po to by uzyskać max moc.. max moc do czego może służyć - ano do przyspieszania, do dużego obciążenia dużą przyczepką itp itp... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 35 |
Data: Czerwiec 04 2009 20:17:47 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Tomasz Pyra | kamil pisze: Rozumiem, ze nie-gownianym samochodem nie-europejskim mozna jechac na autostradzie na 2 biegu pod samym odcieciem przez kilka tysiecy kilometrow i silnikowi to w zaden sposob nie zaszkodzi. Nie zdziwiłbym się gdyby dotrwał tak traktowany co najmniej do końca gwarancji. Zauważ że jazda z Vmax to też jazda pod samym odcięciem, tyle że silnik też obciążony maksymalnie, więc w sumie jazda na II powinna zużywać silnik wolniej niż jadąc z prędkością maksymalną. Wiadomo że przy 6000rpm silnik nie młodnieje, ale bez przesady - wykonuje zaledwie 3x więcej obrotów niż przy 2000rpm. Taka prawda że mam w cieniasie silnik 1.2 16V, używany bardzo ostro (rajdy) już od kilku lat i od strony mechanicznej wszystko jest w porządku - ciśnienie sprężania idealne, a pierścienie nadal fabryczne. Kwestia odpowiedniego dbania o olej, rozgrzania silnika przed taką jazdą i nie przegrzewania go. 36 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:23:41 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote: Kwestia odpowiedniego dbania o olej, rozgrzania silnika przed taką otóż to - cała prawda dbania o silnik... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 37 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:35:49 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jakub Witkowski | Darek. pisze: Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo... A dokładnie to w jakim sensie "optymalne"? I co wynika z informacji, że przy danych obrotach silnik MIAŁBY maksymalny moment na wale (bo przecież nie na kołach) gdybyś akurat wcisnął na max pedał gazu - skoro tego i tak przez 99% czasu nie robisz? BTW co powiesz o silniku który ma równy (+- kila procent) moment np od 2 do 5kkm? Jednego dnia będzie miał max na 2.5k innego na 4k, różnice aptekarskie. Czyli każdego dnia badać na hamowni żeby wiedzieć jak "optymalnie" jeździć? ;> -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 38 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:10:35 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Darek. wrote: Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. bzdura.... Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic bzdura... momentem to sobie przyczepke możesz ciągnąć Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy. do autora wątku: w instrukcji obsługi masz prędkości minimalne i maksymalne na każdym biegu i tego się trzymaj... jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 39 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:16:14 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello zkruk, jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm Chyba dieslem... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 40 |
Data: Czerwiec 04 2009 14:10:10 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Brzezi | czw, 04 cze 2009 o 11:16 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a): jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm A to zalezy, i tak samo zalezy jakim dieslem, i jaka benzyna... np. 1.5dci ponizej 2krpm wpada w wibracje i raczej niemile odglosy 3.0d(BMW) przy 60kmh na V ma ok 1100rpm (to automat) i bardzo kulturalnie pracuje i bez problemu jedzie Pozdrawiam Brzezi 41 |
Data: Czerwiec 04 2009 20:20:34 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Tomasz Pyra | RoMan Mandziejewicz pisze: Hello zkruk, Kwestia raczej ilości cylindrów. 42 |
Data: Czerwiec 04 2009 20:41:13 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Kwestia raczej ilości cylindrów.jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpmChyba dieslem... Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 43 |
Data: Czerwiec 04 2009 21:12:05 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Tomasz Pyra | RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Tomasz, No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach. 44 |
Data: Czerwiec 04 2009 22:05:47 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: boropi | Kwestia raczej ilości cylindrów.jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpmChyba dieslem... Potwierdzam. 45 |
Data: Czerwiec 04 2009 22:42:40 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Tomasz Pyra | boropi pisze: No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach.Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe.Kwestia raczej ilości cylindrów.jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpmChyba dieslem... Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok napędza silnik przez niecałą 1/4 okresu pracy tłoka, to silnik czterocylindrowy szarpie - tzn. nie przez cały czas wykonuje pracę, a przez część obrotu leci rozpędem. Silniki sześcio i więcej cylindrowe mają już moment obrotowy na wale z mniejszą lub większą pulsacją, ale skierowany cały czas w odpowiednią stronę. To może pomagać przy pracy na niskich obrotach. Pięciocylindrowy jest pewnie mniej-więcej na styk. 46 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:25:38 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote:
japońce mają jednak wałki wyważające - co mocno udoskonale fizykę takiego silnika... i takie 1.5l potrafił spokojnie od 1200 obrotów na III biegu przyspieszać bez szarpania... dziś już nie udowodnie - bo nie mam - ale wciąż za nim tęsknie... ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 47 |
Data: Czerwiec 04 2009 23:47:56 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: boropi | Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok napędza Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się. 48 |
Data: Czerwiec 05 2009 00:02:53 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: J.F. | On Thu, 4 Jun 2009 23:47:56 +0200, boropi wrote: Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu Ja tam nie wiem jak benzyna, ale 6 cylindrowi diesel trzesie sie mocno ... J. 49 |
Data: Czerwiec 06 2009 00:46:55 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 4 Jun 2009 23:47:56 +0200, boropi napisał(a): Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu Chilera, dobrze, że mój DOHC w ścierce o tym nie wie... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 50 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:53:22 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jaszczomp |
Darek. wrote: Ok, dzieki. Jak znajde w instrukcji predkosci minimalne i maksymalne na kazdym biegu to mi wystarczy. Samochod na dotarciu, wiec zwracam uwage zeby silnika nie meczyc. Najlepiej (najciszej) chodzi na 2 do 2.5 tys, w okolicy 3 tys zaczyna wyc. Dzieki za podpowiedz:) 51 |
Data: Czerwiec 04 2009 18:55:08 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Jaszczomp wrote:
jazda 2-3 tysiące będzie ok ale na prawdę - nic się nie stanie jeśli zejdziesz do 1.4 obrotów i wejdziesz powyżej 6 ;) -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 52 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:17:40 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: | Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. G O W N O !!!!!!!!!!!!!!! Tu akurat jest @4400 rpm. Moc maksymalna @6000 rpm, odciecie @6500 rpm (okolo 500 za malo, ale trudno, ten typ tak ma). Momentem mozna sie co najwyzej branzlowac. A spokojnie jezdzic w poblizu 2000. Czworkš po miescie od 50 km/h (jest kropka na szybkosciomierzu). V od jakichs 70. Tomek 53 |
Data: Czerwiec 04 2009 15:06:40 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Darek. | Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic to jakas miejscowość czy jak? Tu akurat jest @4400 rpm. Moc maksymalna @6000 rpm, odciecie @6500 rpm da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy i czemu służy... Pozdrawiam - Darek. 54 |
Data: Czerwiec 04 2009 15:23:02 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Grzegorz Prędki |
da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy To nam wytlumacz do czego sluzy. 55 |
Data: Czerwiec 04 2009 16:49:16 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Darek. |
"czemu służy" a nie do czego... Pozdrawiam - Darek. 56 |
Data: Czerwiec 04 2009 16:53:16 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Grzegorz Prędki | Darek. pisze: da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowyTo nam wytlumacz do czego sluzy. To nam wytlumacz czemu sluzy. 57 |
Data: Czerwiec 04 2009 17:17:31 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Grzegorz, Darek. pisze: Nie karm trolla, proszę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 58 |
Data: Czerwiec 04 2009 17:41:55 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: news-gazeta | Grzegorz Prędki pisze: Darek. pisze: Chyba tylko tobie... Moze nie zauwazyles ale zaczynasz trollowac. Poczytaj sobie w sieci. Darek. 59 |
Data: Czerwiec 04 2009 12:20:33 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Krzysiek | Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przyczy coś ci się nie pomyliło ? mam ten sam silnik ale w astrze i właśnie przy 90 km/h mam ok 3 tys obr. 60 |
Data: Czerwiec 04 2009 12:32:24 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jaszczomp |
Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane obrotomierze:) Przy 90km/h i V biegu jest 2 tys z niewielkim hakiem.Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...czy coś ci się nie pomyliło ? Corsa 2008 rok 1.4 16v. 61 |
Data: Czerwiec 04 2009 12:01:12 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: kamil |
hint - skrzynia biegow? Pozdrawiam Kamil 62 |
Data: Czerwiec 04 2009 10:38:04 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: | On Jun 4, 12:32 pm, "Jaszczomp" wrote: Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane Niemozliwe. 2000 obr przy 90kmh na piatce maja diesle. Zazwyczaj piatka ma 2000 obr dla 65-75 km/h (dla benzyn). Dokładnie mozesz to przeliczyc majac dane techniczne (przełozenia skrzyni,mostu i rozmiar kół). Na pewno przekłamuje predkosciomierz i obrotomierz. Mój predkosciomierz dodaje 10 km/h przy 100 km/h (opony i felgi normowe). Mysle, ze masz 2000 obr przy 72 km/h. Jedziesz 80 km/h - masz 2200 obr, a licznik pokazuje 90. 63 |
Data: Czerwiec 04 2009 20:05:42 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: zkruk [Lodz] | Użytkownik wrote: Niemozliwe. 2000 obr przy 90kmh na piatce maja diesle. bo na pewno macie te same skrzynie biegów... bo przecież max prędkość obu samochodów jest taka sama :) -- -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 64 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:14:38 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: |
W Corsie B 1.4 14V 90KM na V bylo 3krpm@100km/h. I nie sadze, zeby w nowszych bylo inaczej. A Corsa B wazyla 940 kg i calkiem, calkiem z tym silniczkiem (wersja Top Swing) pomykala. Tomek 65 |
Data: Czerwiec 04 2009 13:58:39 | Temat: Re: Optymalne obroty | Autor: Jaszczomp |
To moze moja jest zepsuta?;) Moze ktos ma ten sam model zeby porownac... |