Grupy dyskusyjne   »   Oszczędne 3.0

Oszczędne 3.0



1 Data: Luty 26 2012 08:47:38
Temat: Oszczędne 3.0
Autor: Piotrek 

Siedzę sobie z kolesiem przy piwku który ma 605 3.0 V6 automat i narzeka na
brak kasy. Ja mu mówię zmień auto na jakieś Saxo to poczujesz jak kasy
przybędzie. Ten mówi że nie bo ma LPG i spalanie nie jest duże. Robi 14 000 km
rocznie.

Mówię : ile Ci to pali?

On: 15 LPG + 1,5 litra benzyny sprawdzałem ostatnio

Mówię: to masz 5880 gaz + 1155 = 7035 pln rocznie. Przy małym aucie masz
połowę z tego.

On: Nie miałbym połowę bo przy małym LPG by się nie opłacało.

zaczerpnięte z:

http://dodaj-gazu.pl/forum/jaki-samochod-kupic-jakie-auto/paradoks-malego-przebiegu-i-duzego-silnika/

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Luty 26 2012 10:50:57
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 26 Feb 2012 08:47:38 +0000 (UTC), Piotrek napisał(a):

Siedzę sobie z kolesiem przy piwku który ma 605 3.0 V6 automat i narzeka na
brak kasy. Ja mu mówię zmień auto na jakieś Saxo to poczujesz jak kasy
przybędzie. Ten mówi że nie bo ma LPG i spalanie nie jest duże. Robi 14 000 km
rocznie.
Mówię : ile Ci to pali?
On: 15 LPG + 1,5 litra benzyny sprawdzałem ostatnio
Mówię: to masz 5880 gaz + 1155 = 7035 pln rocznie. Przy małym aucie masz
połowę z tego.
On: Nie miałbym połowę bo przy małym LPG by się nie opłacało.

bo to wcale nie takie proste.
Kupi saxo. zalozmy ze nie bedzie klal na brak automatu ani brak dynamiki.
wyda 2000 na gaz. wyda na saxo. Bo starego nie sprzeda - widziales ty
kiedys bagaznik w saxo z lpg i pojechales na wakacje ?

No wiec zalozmy ze kupi cos wielkosci astry kombi 1.6. Zagazuje.
bedzie mu palilo 9 lpg w trasie i ze 12 po miescie. srednio 10-11 - w
zaleznosci ile miasta ile trasy.

oszczednosc jest ... ale w tym przypadku to smiem twierdzic ze ten 3.0 to
faktycznie oszczedny silnik. Tylko bez automatu :-)

J.

3 Data: Luty 26 2012 12:00:09
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: Piotrek 

bo to wcale nie takie proste.
Kupi saxo. zalozmy ze nie bedzie klal na brak automatu ani brak dynamiki.
wyda 2000 na gaz. wyda na saxo. Bo starego nie sprzeda - widziales ty
kiedys bagaznik w saxo z lpg i pojechales na wakacje ?

No wiec zalozmy ze kupi cos wielkosci astry kombi 1.6. Zagazuje.
bedzie mu palilo 9 lpg w trasie i ze 12 po miescie. srednio 10-11 - w
zaleznosci ile miasta ile trasy.

oszczednosc jest ... ale w tym przypadku to smiem twierdzic ze ten 3.0 to
faktycznie oszczedny silnik. Tylko bez automatu :-)

J.

Przemyślałem przypadek i sądzę że trzeba cofnąć się w czasie. Mógł koleś nie
kupować 605 V6 3 lata temu a kupić 306 z ulubionym LPG mieć spalanie 10 litrów
LPG + 0.8 benzyny i teraz nie miałby 21105 zł wypuszczone z dymem tylko 13608
zł więc jest 7497 zł do przodu.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Luty 26 2012 13:13:34
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: Michał 

Piotrek  napisał(a):

> bo to wcale nie takie proste.
> Kupi saxo. zalozmy ze nie bedzie klal na brak automatu ani brak dynamiki.
> wyda 2000 na gaz. wyda na saxo. Bo starego nie sprzeda - widziales ty
> kiedys bagaznik w saxo z lpg i pojechales na wakacje ?
>
> No wiec zalozmy ze kupi cos wielkosci astry kombi 1.6. Zagazuje.
> bedzie mu palilo 9 lpg w trasie i ze 12 po miescie. srednio 10-11 - w
> zaleznosci ile miasta ile trasy.
>
> oszczednosc jest ... ale w tym przypadku to smiem twierdzic ze ten 3.0 to
> faktycznie oszczedny silnik. Tylko bez automatu :-)
>
> J.

Przemyślałem przypadek i sądzę że trzeba cofnąć się w czasie. Mógł koleś nie
kupować 605 V6 3 lata temu a kupić 306 z ulubionym LPG mieć spalanie 10
litrów
LPG + 0.8 benzyny i teraz nie miałby 21105 zł wypuszczone z dymem tylko
13608
zł więc jest 7497 zł do przodu.


Jechałeś kiedyś 306 ? ja tak - 2x (oj zawieszenie tył... po prostu masakra),
warto wydać 7.5k żeby na 306 patrzeć tylko z daleka :)

z tym że 605 nie znam - podobne to do 607 :) ?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Luty 26 2012 14:27:04
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: Przembo 

*Piotrek* w wiadomości  napisał(a):

bo to wcale nie takie proste.
Kupi saxo. zalozmy ze nie bedzie klal na brak automatu ani brak dynamiki.
wyda 2000 na gaz. wyda na saxo. Bo starego nie sprzeda - widziales ty
kiedys bagaznik w saxo z lpg i pojechales na wakacje ?
No wiec zalozmy ze kupi cos wielkosci astry kombi 1.6. Zagazuje.
bedzie mu palilo 9 lpg w trasie i ze 12 po miescie. srednio 10-11 - w
zaleznosci ile miasta ile trasy.
oszczednosc jest ... ale w tym przypadku to smiem twierdzic ze ten 3.0 to
faktycznie oszczedny silnik. Tylko bez automatu :-)
J.
Przemyślałem przypadek i sądzę że trzeba cofnąć się w czasie. Mógł koleś
nie kupować 605 V6 3 lata temu a kupić 306 z ulubionym LPG mieć spalanie
10 litrów LPG + 0.8 benzyny i teraz nie miałby 21105 zł wypuszczone z
dymem tylko 13608 zł więc jest 7497 zł do przodu.

Bardzo łatwo się ocenia się czyjeś decyzje, jeszcze łatwiej liczy się pieniądze w cudzym portfelu.

Nie lepiej AX 1.4D? Delikatnie jeżdząc osiągnie 4-4,5l oleju, silnik długowieczny, przeglądy rejestracyjne tanie i brak problemów z gazem. Jesłi mowa o LPG to chyba tylko Tico ma sens, spalanie niskie i koszty mogą być mniejsze niż w AX...

Mam nadzieje że rozsądnie wybrałeś jedno z powyższych aut, albo pochwal się czym jeszcze oszczędniejszym jeździsz.

Pozdr

6 Data: Luty 26 2012 15:00:06
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: ToMasz 

(...)

Nie lepiej AX 1.4D? Delikatnie jeżdząc osiągnie 4-4,5l oleju, silnik
długowieczny, przeglądy rejestracyjne tanie i brak problemów z gazem.
Jesłi mowa o LPG to chyba tylko Tico ma sens, spalanie niskie i koszty
mogą być mniejsze niż w AX...
ja bym radził pójść mniej więcej tą drogą. Tzn popytać jakie auta ile palą i delikatnie zmodyfikować styl jazdy. JA mam Xsarę HDi kombi, która mikrusem nie jest a jeszcze mi nigdy nie spaliła 8 litrów! na trasie to tak mam 6z hakiem, więc na auto palące 15 gazu bym się nie zamienił.
Jest jeszcze jedna kwestia. wygoda. Dla kogoś kto jeździ na rowerze, w pracy dostaje auto firmowe raz takie raz owakie - Xsara jest autem wygodnym. Dla kogoś kto całe życie woził tyłek w automacie V6 3.0, ta sama Xsara bedzie gównem na "F". Tu silnik i zapotrzebowanie na paliwo niema znaczenia. Taka osoba do matiza albo axsa wejdzie jedynie w celu odbycia wielkopostnej pokuty.

ToMasz

7 Data: Luty 26 2012 23:32:18
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: =Marcos= 

Bardzo łatwo się ocenia się czyjeś decyzje, jeszcze łatwiej liczy się pieniądze w cudzym portfelu.

Nie lepiej AX 1.4D? Delikatnie jeżdząc osiągnie 4-4,5l oleju, silnik długowieczny, przeglądy rejestracyjne tanie i brak problemów z gazem. Jesłi mowa o LPG to chyba tylko Tico ma sens, spalanie niskie i koszty mogą być mniejsze niż w AX...

Ja jeździłem 4 lata Peugeotem 106 1.0 z LPG, znajomy AX 1.1 z LPG.
Problemów z gazem nie miałem. Mogą się zdarzyć, owszem. Za to diesel miewa problemy z odpalaniem zimą.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

8 Data: Luty 26 2012 13:05:57
Temat: Re: Oszczędne 3.0
Autor: Michał 

Piotrek  napisał(a):

Siedzę sobie z kolesiem przy piwku który ma 605 3.0 V6 automat i narzeka na
brak kasy. Ja mu mówię zmień auto na jakieś Saxo to poczujesz jak kasy
przybędzie. Ten mówi że nie bo ma LPG i spalanie nie jest duże. Robi 14 000
km
rocznie.

Mówię : ile Ci to pali?

On: 15 LPG + 1,5 litra benzyny sprawdzałem ostatnio

Mówię: to masz 5880 gaz + 1155 = 7035 pln rocznie. Przy małym aucie masz
połowę z tego.

On: Nie miałbym połowę bo przy małym LPG by się nie opłacało.

zaczerpnięte z:

http://dodaj-gazu.pl/forum/jaki-samochod-kupic-jakie-auto/paradoks-malego-
przeb
iegu-i-duzego-silnika/


Ale ma racje, auta do dupy się nie opłacają, szkoda czasu w huku siedzieć.

A i tak mu BARDZO mało pali :)
mój rekord w cięższym safrane 3.0 24V to 10.4l/100 PB95, a średnia
to 20.4l/100 (LPG nie działa na razie - tz gaśnie czasami to
nie jeżdze bo strach jak zgaśnie).

Poza tym od pojemności bardzo mało zależy, masa auta ma znaczenie

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Oszczędne 3.0



Grupy dyskusyjne