Grupy dyskusyjne   »   Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?

Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?



1 Data: Luty 01 2009 12:32:39
Temat: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: maniac 

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo ciekawy wykład... Jak jeździć oszczędnie, w przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem niestety jaki silnik było to tak:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.

Mam Mitsu Colta 1.6 16V 100 KM. Skrzynia w tym aucie jest bardzo długa. Silnik lubi wysokie obroty i nie pali jakoś szczególnie dużo (7-8L).
Jednakże można zejść jeszcze troszkę niżej i pytanie jest, jak to zrobić? Jakie są techniki jazdy, których celem jest oszczędzanie paliwa, ale tak by nie męczyć zbytnio silnika np. 5 i 1500 obrotami...

--
maniac @ vista ultimate



2 Data: Luty 01 2009 12:53:19
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Mariusz 


Użytkownik "maniac"  napisał w wiadomości

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo ciekawy wykład... Jak jeździć oszczędnie,
w przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem niestety jaki silnik
było to tak:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.

Mam Mitsu Colta 1.6 16V 100 KM. Skrzynia w tym aucie jest bardzo długa.
Silnik lubi wysokie obroty i nie pali jakoś szczególnie dużo (7-8L).
Jednakże można zejść jeszcze troszkę niżej i pytanie jest, jak to zrobić?
Jakie są techniki jazdy, których celem jest oszczędzanie paliwa, ale tak
by nie męczyć zbytnio silnika np. 5 i 1500 obrotami...

Najlepszy i ekonomiczny zakres to 2000obr do 3000obr/min, można użyć silnika
do hamowania ale pod warunkiem że wtryski w silniku są w dobrym stanie,
można też toczyć się na biegu jałowym na długiej prostej. Warto sprawdzić
ciśnienie w oponach. Na treasie włączyć piąty bieg i stale jechać 90km/h,
ewentualnie nie jezdzić zimą i pod wiatr, a najlepiej odstawić samochód do
garażu.

3 Data: Luty 01 2009 13:14:28
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: polopiusz 

[...]

ewentualnie nie jezdzić zimą i pod wiatr, a najlepiej odstawić samochód do
garażu.

dokładnie ...bo takich oszczedzaczy na drogach coraz wiecej i szlag
czlowieka trafia, zwlaszcza jak jada srodkiem drogi lub co gorsza lewym

4 Data: Luty 02 2009 08:35:11
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Arek (G) 

Mariusz pisze:
[...]

Najlepszy i ekonomiczny zakres to 2000obr do 3000obr/min, można użyć silnika do hamowania ale pod warunkiem że wtryski w silniku są w dobrym stanie, można też toczyć się na biegu jałowym na długiej prostej. Warto sprawdzić ciśnienie w oponach. Na treasie włączyć piąty bieg i stale jechać 90km/h, ewentualnie nie jezdzić zimą i pod wiatr, a najlepiej odstawić samochód do garażu.

O co chodzi z tymi wtryskami w przypadku hamowania silnikiem?

Pozdrawiam,
A.

5 Data: Luty 01 2009 13:06:52
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: .Peeter 

maniac wrote:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.

Zależy od samochodu, w przypadku mojego to kompletna bzdura.
O ile na 3 biegu się da od tych 40km/h, to na 4 już nie ma
szans poniżej 55, na 5 biegu właściwie dopiero od 70, 6 od 90.
Niżej już szkoda silnika.

Ja po prostu staram się nie trzymać silnika na wysokich obrotach
bez potrzeby, ale też nie schodzić poniżej 1500, żeby nie zarzynać
turbiny i koła dwumasowego. Jak się turlam równo, to w okolicach
1500-1600rpm, od tych obrotów mam już normalne odejście, a silnik
pali niewielkie ilości paliwa. Raz na jakiś czas przeganiam go
na trasie/obwodnicy, żeby przedmuchać turbinę. Silnik to 1.9 TDI ARL.

Po prostu w przypadku każdego auta trzeba sobie samemu wyrobić
technikę jazdy, przede wszystkim nie schodzić do obrotów, przy
których silnik się męczy, a auto nie jedzie. No i oczywiście
hamować silnikiem, nie pałować od świateł do świateł. :)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

6 Data: Luty 01 2009 13:30:25
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć? - OT
Autor: Stefan Szczygielski 

maniac wrote:

Jak jeździć oszczędnie
5 - Od 50 w górę.

Ja nie wiem jak u Was, ale mój samochód pod większą górę na 5tce z
prędkością 50km/h nie pojedzie. ;)

S.

7 Data: Luty 01 2009 13:56:25
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: lublex 


Użytkownik "maniac"  napisał w wiadomości

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo ciekawy wykład... Jak jeździć oszczędnie <ciach>

Chyba przygotowali ten materiał juz w lecie na zaś, no i poooszło.
Jeżeli od 3 lat nie tankowałem tak tanio jak ostatnio tzn. iż jeszcze nie jest ze mną tak źle, że nie oglądam TVN Turbo (nie tylko ostatnio).
Masz silnik 16V, a takie silniki "lubią" obroty. Chcesz jechać to kręcisz.
W mojej Corsie (1,2 1,6V) na piątym biegu najoszczędniej jest przy 120 - 140 km/h to tak 4000+ obr. (sprawdzone na dłuuugiej trasie - ok. 7/100 LPG). W jeździe miejskiej to już jest nieco inaczej:
- mity podają: 8 LPG
- mój real to 9,5 LPG + 1,5 benzyna (pi x oko)
Uświadom sobie także próg komfortu - jedziesz, luzik i wszystko jest O.K. lub dreptasz w miejscu, wszyscy inni się wk..., panewki jęczą, i to wszystko za 8 pięćdziesiąt /mc - warto?

pozdr
lublex

13 Data: Luty 03 2009 19:04:11
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: lublex 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości


Masz silnik 16V, a takie silniki "lubią" obroty. Chcesz jechać to kręcisz.

Ale on nic nie mówi o "jechać" tylko ma być tanio

Ja też

W mojej Corsie (1,2 1,6V) na piątym biegu najoszczędniej jest przy 120 - 140
km/h to tak 4000+ obr. (sprawdzone na dłuuugiej trasie - ok. 7/100 LPG). W

buhahahaha :D

Coś Ci dolega? - wspólczuję.

No to pojedź tą długą trasę z V = 90km/h wtedy zobaczysz gdzie będzie
najoszczędniej.. no chyba że "najoszczędniej" to także wartość czasu. Ale
praktyka pokazuje że tak naprawdę prędkość średnia na trasie (a ta wpływa na
czas) nie zalezy zbytnio od czegoś co nam się wydaje prędkością z jaką
jedziemy.
Moje pomiaryna trasie W-wa Wrocław (330km)

Jeżeli 330 km to dla Ciebie dłuuga trasa... Czym inne długości tak optymistycznie przedłużasz?

pokazują ze praktycznie nie jest
możlwe uzyskanie średniej (...)

Skąd wniosek, że pisałem o średniej?

powyżej 100 km/h (udało sietylko raz, i oznaczało
jazdę jak mnie się wydawało non stop 160-180, a momentami nawet 200),

Czym jeździsz? zbiera sie to to do tych 200 przez 5 minut czy co?

standardowo ta srednia to ok 90 km/h, a przy spokojnej wersji ok 80 km/h. Sam
więc policz ile czasu zaoszczęze.. ale różnica w spalaniu.. dla pierwszej
wersji to było jakieś 8.5 litra, a dla ostatniej - ok 6 litrów / 100...

Noo, jasno widać, że wersja spokojna jest bardziej zbliżona do jazdy bo ta "pierwsza" to raczej szarpanina nie jazda.

jeździe miejskiej to już jest nieco inaczej:
- mity podają: 8 LPG
- mój real to 9,5 LPG + 1,5 benzyna (pi x oko)

Niekoniecznie mity - każdy silnik jest inny. Ponadt o- weź poprawkę że jak

Ale mój przykład o jednym, konkretnym (Z12XE) i tyle.

kogoś zapytasz ile mu to cacko pali, to prawie na pewno powie mniej niż
więcej. .tak to jużlubimy się chwalić swoimi "cackami"

No to albo nie lubię, albo nie cacko, albo jedno i drugie.

A tak reasumując. Czytaj to co napisane bo wyciągasz błędne wnioski.
Ale skoro już, to upraszczając jest tak:
Silnik jest najoszczędniejszy przy najwiekszej mocy, a ta nie jest liniowa (w funkcji obrotów) i inna dla każdego typu silnika. Np. dla benzynowych 16V ta moc jest przy dość wysokich obrotach. Do tego prędkość pojazdu (opory aerodynamiczne). Jeżeli nałożysz te dwa wykresy to dla konkretnego pojazdu, na konkretnym biegu wyjdzie Ci prędkość ekonomiczna. Podkreślam:  p r ę d k o ś ć, a nie prędkość średnia. I to by było na tyle.

pozdr
lublex

14 Data: Luty 05 2009 19:44:42
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Nex@pl 

Rafal pisze:


A to jest odrębny temat ;) Ale weź też poprawkę ze trocheinaczej to się ma do diesla - tam 1300 rpm to spox


Na pewno takiego, który ma dwumasę....

15 Data: Luty 01 2009 15:18:11
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor:

Jakby nie kombinować to opory aerodynamiczne pochłaniają większość mocy i
rosną z kwadratem prędkości, a silniki mają obroty ekonomiczne, takie przy
których spalają najmniej paliwa na konia na godzinę. I nic nie pomoże
kombinowanie - trzeba jechać z prędkością ekonomiczną dla danego pojazdu
żeby najtaniej przejechać dany odcinek.

16 Data: Luty 01 2009 16:15:26
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

Jakby nie kombinować to opory aerodynamiczne pochłaniają większość mocy i rosną z kwadratem prędkości, a silniki mają obroty ekonomiczne, takie przy których spalają najmniej paliwa na konia na godzinę. I nic nie pomoże kombinowanie - trzeba jechać z prędkością ekonomiczną dla danego pojazdu żeby najtaniej przejechać dany odcinek.

Pod warunkiem że masz odpowiednio długi odcinek do przejechania, a nie na kilometrowych (a zazwyczaj jeszcze krótszych) odcinkach w mieście gdzie trzeba się zatrzymywać bo światła albo korek.

Przy miejskich prędkościach możesz spokojnie zapomnieć o oporach aerodynamicznych.

17 Data: Luty 01 2009 18:07:11
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Alti 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Jakby nie kombinować to opory aerodynamiczne pochłaniają większość mocy i rosną z kwadratem prędkości,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Rosną kwadratowo a nie z kwadratem.
Wojtek

18 Data: Luty 01 2009 22:13:26
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Bastion 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Jakby nie kombinować to opory aerodynamiczne pochłaniają większość mocy i
rosną z kwadratem prędkości

W TV na kanale discovery byl ciekawy odcinek "Pogromcow mitow".
Udowodnili, ze jazda z predkoscia 90km/h w odleglosci 2m za tirem,
redukuje zuzycie paliwa o jakies 30% (jezeli dobrze pamietam).
Chodzi oczywiscie o redukcje oporow areaodynamicznych.

W normalnych warunkch, taka technika jest bez sensu ale przejazd tranzytem
przez panstwo gdzie jest drogie paliwo a kasa sie konczy?
Ciekawe czy jazda za samochodem osobowym tez daje zauwazalne oszczednosci?

19 Data: Luty 01 2009 23:25:13
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: ihi 


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomości

Udowodnili, ze jazda z predkoscia 90km/h w odleglosci 2m za tirem,

Jak TIR zahamuje zaoszczędzimy :-)

20 Data: Luty 02 2009 00:07:14
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Bastion 


Użytkownik "ihi"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomości

> Udowodnili, ze jazda z predkoscia 90km/h w odleglosci 2m za tirem,

Jak TIR zahamuje zaoszczędzimy :-)

Oczywiscie ze taka jazda jest syper ryzykowna!!!
Pisze o tym, bo to jest ciekawostka o ktorej nikt wczesniej nie wspomnial.
Bywaja sytuacje awaryjne, kiedy taka wiedza moze byc przydatna.

21 Data: Luty 02 2009 00:49:31
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: ihi 


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomości

Pisze o tym, bo to jest ciekawostka o ktorej nikt wczesniej nie wspomnial.

Za innym dużym autem zawsze warto szybko jechać, nawet w bezpiecznej odległości - choć trochę powietrza rozbija przed nami, a to nam zmniejszy zużycie paliwa.

22 Data: Luty 02 2009 12:16:00
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: zkruk [Lodz] 

Bastion wrote:

W TV na kanale discovery byl ciekawy odcinek "Pogromcow mitow".
Udowodnili, ze jazda z predkoscia 90km/h w odleglosci 2m za tirem,
redukuje zuzycie paliwa o jakies 30% (jezeli dobrze pamietam).
Chodzi oczywiscie o redukcje oporow areaodynamicznych.

źle pamiętasz
30% to było przy 15m - a tak odległość jest całkiem bezpieczna
przy 2m było około 40%
wynikało to z tego, że kierowca ciągle dokonywał korekt pedałem gazu



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

23 Data: Luty 02 2009 12:05:07
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: kamil 


"Bastion"  wrote in message


Użytkownik  napisał w wiadomości

Jakby nie kombinować to opory aerodynamiczne pochłaniają większość mocy i
rosną z kwadratem prędkości

W TV na kanale discovery byl ciekawy odcinek "Pogromcow mitow".
Udowodnili, ze jazda z predkoscia 90km/h w odleglosci 2m za tirem,
redukuje zuzycie paliwa o jakies 30% (jezeli dobrze pamietam).
Chodzi oczywiscie o redukcje oporow areaodynamicznych.

Tez mi odkrycie - widziales kiedys jak rowerzysta potrafi zapieprzac za
autobusem?




Pozdrawiam
Kamil

24 Data: Luty 02 2009 16:09:25
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Jakub Witkowski 

Bastion pisze:

Użytkownik  napisał w wiadomości
Jakby nie kombinować to opory aerodynamiczne pochłaniają większość mocy i
rosną z kwadratem prędkości

W TV na kanale discovery byl ciekawy odcinek "Pogromcow mitow".
Udowodnili, ze jazda z predkoscia 90km/h w odleglosci 2m za tirem,
redukuje zuzycie paliwa o jakies 30% (jezeli dobrze pamietam).

Albo i więcej, jeśli zdołasz zaczepić sie o tego tira holem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

25 Data: Luty 01 2009 15:45:05
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Bialy 

 maniac napisal(a):

| Ostatnio oglądałem na TVN Turbo ciekawy wykład... Jak jeździć
| oszczędnie, w przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem
| niestety jaki silnik było to tak:
|
| 1 - ruszamy do 10 KM/h
| 2 - 30
| 3 - 40
| 4 - 50
| 5 - Od 50 w górę.
|
| Mam Mitsu Colta 1.6 16V 100 KM. Skrzynia w tym aucie jest bardzo
| długa. Silnik lubi wysokie obroty i nie pali jakoś szczególnie dużo
| (7-8L). Jednakże można zejść jeszcze troszkę niżej i pytanie jest,
| jak to zrobić? Jakie są techniki jazdy, których celem jest
| oszczędzanie paliwa, ale tak by nie męczyć zbytnio silnika np. 5 i
| 1500 obrotami...

Te przedzialy predkosci to jest troche przesada. Ja mam Vectre B 1.6 i jak
wrzuce V bieg przy 80 km/h, to mam ok. 2000 obr. Jakbym wrzucil przy 50, to
chyba by mi silnik zgasl ;)
Tak jak ktos wczesniej napisal - staraj sie trzymac w przedziale 2-3 tys.
obrotow, chociaz to tez nie gwarantuje najbardziej optymalnego spalania -
kazdy silnik pracuje odpowiednio w innym zakresie obrotow, wiec u ciebie
moze to byc 2,5 - 3,5 tys./obr.
Jedynka jest najbardziej paliwozerna, wiec nie przeciagaj jej w
nieskonczonosc, piate wrzucaj w momencie, kiedy jedziesz ze stala predkoscia
przez dluzszy czas, tylko pamietaj, ze jesli bedziesz chcial przyspieszyc,
to zredukuj na IV lub nawet III bieg, bo przyspieszanie na V przy niskich
obrotach wykonczy ci silnik.
No i hamuj silnikiem przed skrzyzowaniami, tylko staraj sie faktycznie robic
to tak, aby nie tamowac ruchu bez sensu ;)

--
-) Bialy
( GG: 1092403
-) CBF 500 na wydaniu! -> http://infobot.pl/r/11Tj

27 Data: Luty 01 2009 16:30:06
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Szczepan 

Jakie są techniki jazdy, ...

hamowanie silnikiem

28 Data: Luty 01 2009 23:12:53
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: LEPEK 

maniac pisze:

jak to zrobić?
Przewidywać sytuacje na drodze i nie rozpędzać samochodu tak, żeby trzeba było hamować hamulcami, tylko odpuszczeniem gazu.

Pozdr,
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kółka
Hyundai Atos 0,99 nanovan -- >  cztery kółka
bez skutera

29 Data: Luty 02 2009 09:52:57
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Robert_J 

przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem niestety jaki silnik było to tak:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.

Na V 50/h, nieźle ;-). Akurat mam to auto (TDI) i szczerze mówiąc 50/h to zarzynanie silnika, 1000 obr/min około... Może w benzynowym będzie inaczej, nie wiem, ale nie sądzę żeby było więcej niż 1500 obr na V biegu

30 Data: Luty 02 2009 12:16:36
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: zkruk [Lodz] 

Robert_J wrote:

Na V 50/h, nieźle ;-). Akurat mam to auto (TDI) i szczerze mówiąc
50/h to zarzynanie silnika, 1000 obr/min około... Może w benzynowym
będzie inaczej, nie wiem, ale nie sądzę żeby było więcej niż 1500 obr
na V biegu

no to gdzie ta elastyczność diesla? :P

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

31 Data: Luty 02 2009 14:10:16
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello zkruk,

Monday, February 2, 2009, 12:16:36 PM, you wrote:

Na V 50/h, nieźle ;-). Akurat mam to auto (TDI) i szczerze mówiąc
50/h to zarzynanie silnika, 1000 obr/min około... Może w benzynowym
będzie inaczej, nie wiem, ale nie sądzę żeby było więcej niż 1500 obr
na V biegu
no to gdzie ta elastyczność diesla? :P

Tam, gdzie ma być - w traktorze na polu i w ciągniku siodłowym na
drodze.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

32 Data: Luty 02 2009 13:12:35
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: kamil 


"RoMan Mandziejewicz"  wrote in message

Hello zkruk,

Monday, February 2, 2009, 12:16:36 PM, you wrote:

Na V 50/h, nieźle ;-). Akurat mam to auto (TDI) i szczerze mówiąc
50/h to zarzynanie silnika, 1000 obr/min około... Może w benzynowym
będzie inaczej, nie wiem, ale nie sądzę żeby było więcej niż 1500 obr
na V biegu
no to gdzie ta elastyczność diesla? :P

Tam, gdzie ma być - w traktorze na polu i w ciągniku siodłowym na
drodze.


Czyli tam, gdzie miejsce diesla. ;)




Pozdrawiam
Kamil

33 Data: Luty 02 2009 15:08:25
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Robert_J 

Tam, gdzie ma być - w traktorze na polu i w ciągniku siodłowym na
drodze.

Ty to masz dowcip ;-).

34 Data: Luty 02 2009 14:16:35
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: MichałG 

zkruk [Lodz] pisze:

Robert_J wrote:
Na V 50/h, nieźle ;-). Akurat mam to auto (TDI) i szczerze mówiąc
50/h to zarzynanie silnika, 1000 obr/min około... Może w benzynowym
będzie inaczej, nie wiem, ale nie sądzę żeby było więcej niż 1500 obr
na V biegu

no to gdzie ta elastyczność diesla? :P

poszła na ryby razem ze starymi silnikami bez literki T......

pozdrawiam
Michał

35 Data: Luty 02 2009 13:07:28
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Grejon 

Robert_J pisze:

przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem niestety jaki silnik było to tak:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.

Na V 50/h, nieźle ;-). Akurat mam to auto (TDI) i szczerze mówiąc 50/h to zarzynanie silnika, 1000 obr/min około... Może w benzynowym będzie inaczej, nie wiem, ale nie sądzę żeby było więcej niż 1500 obr na V biegu

No popatrz, a kiedy ja to zobaczyłem, to pomyślałem właśnie o dieslu :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

36 Data: Luty 02 2009 15:11:08
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Robert_J 

No popatrz, a kiedy ja to zobaczyłem, to pomyślałem właśnie o dieslu :)

Wiesz, na upartego da się tak tym dieslem jechać, ale jak ktoś uzna to za dobry (bo oszczędny) styl jazdy i z takich obrotów będzie często przyspieszał, to blado widzę ten samochód po jakichć 50.000 km ;-).

37 Data: Luty 02 2009 22:13:44
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Robert_J pisze:

No popatrz, a kiedy ja to zobaczyłem, to pomyślałem właśnie o dieslu :)

Wiesz, na upartego da się tak tym dieslem jechać, ale jak ktoś uzna to za dobry (bo oszczędny) styl jazdy i z takich obrotów będzie często przyspieszał, to blado widzę ten samochód po jakichć 50.000 km ;-).

Są tu tacy, którzy twierdzą, że redukcja przy przyspieszaniu to hańba.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 LPG = http://tnij.org/mojeogloszenie
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

38 Data: Luty 02 2009 23:15:30
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Monday, February 2, 2009, 10:13:44 PM, you wrote:

No popatrz, a kiedy ja to zobaczyłem, to pomyślałem właśnie o dieslu :)
Wiesz, na upartego da się tak tym dieslem jechać, ale jak ktoś uzna to
za dobry (bo oszczędny) styl jazdy i z takich obrotów będzie często
przyspieszał, to blado widzę ten samochód po jakichć 50.000 km ;-).
Są tu tacy, którzy twierdzą, że redukcja przy przyspieszaniu to hańba.

Po to się diesla kupuje, zeby nie redukować przy przyspieczaniu. Prawa
ręka służy do [autocensored] a nie zmieniania biegów.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :)

39 Data: Luty 03 2009 09:02:23
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: kamil 


"RoMan Mandziejewicz"  wrote in message

Hello Marcin,

Monday, February 2, 2009, 10:13:44 PM, you wrote:

No popatrz, a kiedy ja to zobaczyłem, to pomyślałem właśnie o dieslu :)
Wiesz, na upartego da się tak tym dieslem jechać, ale jak ktoś uzna to
za dobry (bo oszczędny) styl jazdy i z takich obrotów będzie często
przyspieszał, to blado widzę ten samochód po jakichć 50.000 km ;-).
Są tu tacy, którzy twierdzą, że redukcja przy przyspieszaniu to hańba.

Po to się diesla kupuje, zeby nie redukować przy przyspieczaniu. Prawa
ręka służy do [autocensored] a nie zmieniania biegów.

Trudno sie dziwic - ktora kobieta wsiadzie do takiego kopcacego i trzesacego
sie na zbyt wolnych obrotach samochodu?


:p




Pozdrawiam
Kamil

40 Data: Luty 03 2009 10:19:33
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Robert_J 

Po to się diesla kupuje, zeby nie redukować przy przyspieczaniu. Prawa
ręka służy do [autocensored] a nie zmieniania biegów.

Weź już wyluzuj z tym swoim pieprzeniem samych "achów" i "ochów" o swoim cudnym aucie benzynowym i samych wadach diesla, bo rzygać się chce jak się to dłużej czyta :-). Nie podoba Ci się to nie kupuj sobie takiego, ale proszę, daj żyć innym i skończ to swoje p....lenie o "właściwym miejscu diesla", bo to staje się powoli żałosne... Mi takie auto odpowiada, miałem wcześniej kilka "benzyn", nie kupiłem tego dla oszczędności, ale dla przekonania się jak to będzie. I jest dobrze, dlatego zostanę przy tym rodzaju. Odpowiada mi taka charakterystyka auta i dla mnie to jest najważniejsze, a nie Twoje śmieszne "opinie" do czego co służy...
Natomiast jeśli chodzi o prawą rękę to moja akurat jest wolna i mogę swobodnie redukować, natomiast jak Ty w czasie jazdy lubisz sobie (autocensored) to już Twój problem życiowy, a nie pozostałych uczestników grupy ;-)))

45 Data: Luty 02 2009 22:03:17
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: yabba 

Użytkownik "maniac"  napisał w wiadomości

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo ciekawy wykład... Jak jeździć oszczędnie, w przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem niestety jaki silnik było to tak:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.



Te prędkości graniczne były podane przy rozpędzaniu, czy jako minimalne do jazdy ze stała prędkością?

--
Pozdrawiam,

yabba

49 Data: Luty 02 2009 23:03:55
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Tomasz Pyra 

maniac pisze:

Ostatnio oglądałem na TVN Turbo ciekawy wykład... Jak jeździć oszczędnie, w przypadku rzecz jasna Skody Octavii II, nie wiem niestety jaki silnik było to tak:

1 - ruszamy do 10 KM/h
2 - 30
3 - 40
4 - 50
5 - Od 50 w górę.

To jest taka góralska "tyż prawda".
Taki tryb pracy silnika jest bardzo nieekonomiczny, jednak mimo tego jeżeli przeciętny kierowca sobie narzuci taki właśnie styl jazdy to całkiem możliwe że samochód zużyje mu mniej paliwa.

Zaletą takiego systemu jest głównie to, że samochód będzie przyspieszał bardzo powoli, co często przełoży się na to że taki kierowca będzie po mieście jeździł wolniej i dzięki temu zużyje mniej paliwa.

Kolejne zalety to to że muskając pedał gazu przy niskich obrotach silnik   generuje mniej hałasu i mniej szkodliwe spaliny (bo silnik nie przechodzi w tryb pętli otwartej, więc cały czas dobierając dawkę paliwa posługuje się sondą lambda) - jest więc bardziej ekologicznie.

Jeżeli chcesz rozpędzić swój samochód do jakiejś tam prędkości zużywając najmniej paliwa to redukcja, gaz i dynamicznie.
Może nie gaz na 100% i obroty nie na czerwonym polu obrotomierza, ale tak 3/4 gazu i obroty w granicach 3/4 maksymalnych i będziesz całkiem blisko ideału.
Problem jest inny - tak można przyspieszać, ale wtedy to należy robić bardzo krótko.

W mieście żeby uzyskać ten sam czas dojazdy do kolejnych świateł można kapeluszniczo rozpędzać się do 60km/h przez cały odcinek , albo dynamicznie przyspieszyć do 50km/h i dalej utrzymywać już tą, niską prędkość.

Pierwsza zasada oszczędnej jazdy to jeździć poooowoooooli - technika rozpędzania to już szczegół.

51 Data: Luty 03 2009 20:10:51
Temat: Re: Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?
Autor: Tomasz Pyra 

Rafal pisze:

 
W mieście żeby uzyskać ten sam czas dojazdy do kolejnych świateł można kapeluszniczo rozpędzać się do 60km/h przez cały odcinek , albo dynamicznie przyspieszyć do 50km/h i dalej utrzymywać już tą, niską prędkość.

Pierwsza zasada oszczędnej jazdy to jeździć poooowoooooli - technika rozpędzania to już szczegół.
Nib tak ale... paliwo też(a może nawet przede wszystkim) traci się na... hamowaniu (i nie mam tu na myśli odciecia przy hamowaniu silnikiem) - chodzi o to żeby nie przyspieszać bez sensu, gdy widać ze za chwile będziesz hamował (widząc przed sobą czerwoneświatło, korek, TIRa powoli wyprzedzającego lewym itd).

No tak tak, tylko jadąc w mieście to przekłada się po prostu na wolną jazdę, bo i tak szybko trzeba będzie hamować.

Dynamiczne przyspieszanie ma sens (z punktu widzenia ekonomiki jazdy) gdy jest szansa na dojście do prędkości podróżnej

Dynamiczne przyspieszanie ma zawsze sens. Pytanie tylko czy ta prędkość podróżna w mieście to nie jest np. 20km/h.

A jak hamowac? jeśłi przeszkoda relatywnie blisko,albo zjazd  nieco stromszej górki - silnikiem, ew wspomaganym hamulcami. Ale jeśli przeszkoda daleko, albo górka niewielka - lepiej wybić na luz. Niby wtedy paliwo jest spalane, ale przejedzie się większy dystans (to samo przy hamowniu silnikie mogłoby się skończyć koniecznością podjechania aby sienie zatrzymać za wczesnie)

Trochę jeżdżę, ale takie coś jakoś nie chciało mi się zdarzyć.
Jest na gierówce takie jedno miejsce gdzie światła widać chyba z kilometra, więc myślałem że może to tam, ale okazało się że jednak jest mała górka i na V daje się spokojnie tam kulać :)

Oszczędzamy na paliwie - jak jeździć?



Grupy dyskusyjne