Grupy dyskusyjne   »   Pacjent i jest diagnoza.

Pacjent i jest diagnoza.



1 Data: Czerwiec 13 2010 09:23:08
Temat: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: megrims 

KiedyĹ› pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało siÄ™, że
do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
klema ujemna (z elektronikÄ… podłÄ…czane do CAN), sterownik dostÄ™pu
komfortowego, akumulator...  w sumie coĹ› prawie 6kPLN.

Do połowy maja Ĺ›wiÄ™ty spokój.

I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
zżera prÄ…d - wali błÄ™dami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
flashowanie, wymiana, itp. Znów bÄ™dzie 6kPLNa może lepiej.

Czy E60 to na prawdÄ™ taka straszna kupa?

Ĺ»ona jeĽdzi od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy siÄ™ nie psuło.
Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania
drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku,
aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmÄ™czony.

Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też siÄ™ tak wali jak E60?
Ma ktoĹ› jakieĹ› doĹ›wiadczenia albo zasłyszane opinie?



2 Data: Czerwiec 13 2010 09:35:28
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci

KiedyĹ› pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało siÄ™, że
do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
klema ujemna (z elektronikÄ… podłÄ…czane do CAN), sterownik dostÄ™pu
komfortowego, akumulator...  w sumie coĹ› prawie 6kPLN.

Do połowy maja Ĺ›wiÄ™ty spokój.

I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
zżera prÄ…d - wali błÄ™dami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
flashowanie, wymiana, itp. Znów bÄ™dzie 6kPLNa może lepiej.

Czy E60 to na prawdÄ™ taka straszna kupa?

Ĺ»ona jeĽdzi od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy siÄ™ nie psuło.
Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania
drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku,
aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmÄ™czony.

Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też siÄ™ tak wali jak E60?
Ma ktoĹ› jakieĹ› doĹ›wiadczenia albo zasłyszane opinie?

    O bosz, wiesz nie mam nic zlego na mysli... ale 12 tys zl na naprawe samochodu ????

Na ja jestem i raczej pozostane zwolennikiem starej motoryzacji ;P
Choc fakt ze ostatnio sie przekonuje iz nawet 15to letniej elektroniki w samochodzie niewiele osob ogarnia. Juz nie wspominajac o tej co miala 25 lat i nikt nawet ASO nie bylo w stanie ogarnac, dopiero koles z oscyloskopem i wiedza naprawil.

PZDr
Adam

3 Data: Czerwiec 13 2010 09:43:11
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: megrims 

W dniu 2010-06-13 09:35, Adam Szewczak pisze:
(ciach)


O bosz, wiesz nie mam nic zlego na mysli... ale 12 tys zl na naprawe
samochodu ????
No a co zrobić? Ubezpieczyć się tego nie da, a auto po gwarancji :(

Na ja jestem i raczej pozostane zwolennikiem starej motoryzacji ;P
Choc fakt ze ostatnio sie przekonuje iz nawet 15to letniej elektroniki w
samochodzie niewiele osob ogarnia. Juz nie wspominajac o tej co miala 25
lat i nikt nawet ASO nie bylo w stanie ogarnac, dopiero koles z
oscyloskopem i wiedza naprawil.

PZDr
Adam
Auta 15-20 lat temu.. inny świat.

4 Data: Czerwiec 13 2010 10:09:01
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2010-06-13 09:35, Adam Szewczak pisze:
(ciach)

O bosz, wiesz nie mam nic zlego na mysli... ale 12 tys zl na naprawe
samochodu ????
No a co zrobić? Ubezpieczyć się tego nie da, a auto po gwarancji :(

Na ja jestem i raczej pozostane zwolennikiem starej motoryzacji ;P
Choc fakt ze ostatnio sie przekonuje iz nawet 15to letniej elektroniki w
samochodzie niewiele osob ogarnia. Juz nie wspominajac o tej co miala 25
lat i nikt nawet ASO nie bylo w stanie ogarnac, dopiero koles z
oscyloskopem i wiedza naprawil.

PZDr
Adam
Auta 15-20 lat temu.. inny świat.

    Z tego co widze i slysze to jednak ponoc byly mniej awaryjne ;)
Fakt ze nie bylo tylu bajerow. Moze tak wyciszone nie byly.

Ale np starymi BMW 5/7 czy tam rekinem sie jezdzilo bardzo komfortowo. Mercedes starszy, tez komfort tyle ze toto paliwozerne znowu bylo.
Renault to juz kiedys miala zapedy do elektroniki np R25, znajomy mial to mial duzo problemu.

PZDr
Adam

5 Data: Czerwiec 13 2010 10:09:34
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomo¶ci

Kiedy¶ pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
klema ujemna (z elektronik± podł±czane do CAN), sterownik dostępu
komfortowego, akumulator...  w sumie co¶ prawie 6kPLN.

Do połowy maja ¶więty spokój.

I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
zżera pr±d - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.

Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?

Active Steering - 8 tys. zł wymiana czego¶ tam bo lubił padać
Padła skrzynia - nie wyleczone, oddana z wła¶ciwie niesprawn± - brak
redukowania i kick downu w trybie auto, w trybie manualnym jako¶ działała.
Szturchnięcie w plecy przy zahamowaniu do zera - było od zawsze i TTTM
Dynamic Drive - raz w miesi±cu przy ostrym skręcie padał. Reset pomagał
Komunikaty o podwyższonych emisjach - po ok. godzinnej jeĽdzie na trasie.
Czasam ale nie zawsze.
Obodowy lusterek skorodowany
Gumoplastik wkoło przycisków od szyb się łuszczy
Czę¶ć sterowania fotelami "Sport" przestała działać
Czujniki parkowania przestały działać poniżej ok. +5 stopni ale często same
się naprawiały - raz działały, raz nie.

Większo¶ć tych rzeczy pojawiło się po ok. 120-130 tys km. Auto oddane przy
ok. 150 tys km. i 4 latach w moich łapach

Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
Ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia albo zasłyszane opinie?

W przyszłym tygodniu odbieram. Opinie s± jak na razie pozytywne i zupełnie
niemiarodajne bo na forach jest  pewnie z 5 wła¶cicieli z Europy (głównie
powi±zani z BMW lub dealerami) i 50 amerykanów czekaj±cych na odbiór. Auta w
USA s± na placach ale odbiory zaczynaj± się 19 czerwca.

W E60 w pierwszych latach ci±gle co¶ tam poprawiali.

6 Data: Czerwiec 13 2010 08:47:26
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: to 

Przemek V wrote:

Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) te¿ siê tak wali jak E60? Ma kto¶
jakie¶ do¶wiadczenia albo zas³yszane opinie?

W przysz³ym tygodniu odbieram. Opinie s± jak na razie pozytywne i
zupeÂłnie niemiarodajne bo na forach jest  pewnie z 5 wÂła¶cicieli z
Europy (gÂłównie powi±zani z BMW lub dealerami) i 50 amerykanów
czekaj±cych na odbiór. Auta w USA s± na placach ale odbiory zaczynaj±
siĂŞ 19 czerwca.

Szkoda, ze nowa 5-tka jest dużo brzydsza od starej...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

7 Data: Czerwiec 13 2010 10:51:21
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: krzyss 

W dniu 2010-06-13 09:23, megrims pisze:

Czy E60 to na prawdÄ™ taka straszna kupa?

Moge tylko powiedziec ze jezdzilem E60 przez ponad rok i te same problemy, my finalnie wymienilismy akumulator na zelowy i jednak wiecej jezdzilismy. Tak czy siak w tym samochodzie raz na kwartal cos elektronicznego szalalo. A auto od nowosci w domu i mialo 80kkm przebiegu

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

8 Data: Czerwiec 13 2010 12:08:24
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: P_ablo 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomo¶ci

Kiedy¶ pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
klema ujemna (z elektronik± podł±czane do CAN), sterownik dostępu
komfortowego, akumulator...  w sumie co¶ prawie 6kPLN.


Ladnie Ciebie oskubali.
Serwis Boscha za zdychajacy aku najpierw obwinil modul ABS a pozniej modul
komfortu. Nie mialem sam czasu grzebac ale ich niepewne diagnozy nie
spodobaly mi sie.  Po ostawieniu do kogos innego w jeden dzien znalezli
uwalona kleme minusowa i jakas zasniedziala mase. Przy okazji znalezli mi
lokalizattor GPS zamontowany przez poprzedniego wlasciciela.
Cala operacja kosztowala 650 zl...

E60 cos im nie wyszla - w dieslach urywajace sie i wpadajace do cylindrow
klapki i czeste problemy z elektryka.

--
Picasso

9 Data: Czerwiec 13 2010 12:47:08
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomo¶ci

E60 cos im nie wyszla - w dieslach urywajace sie i wpadajace do cylindrow klapki i czeste problemy z elektryka.


łooo matko to te same klapki co w starych 2,5R6 z kolektora ss±cego?

ps. to jest pierwsza rzecz jak± sie robi kupuj±c Omege B FL 2,5DTI. Zdj±ć kolektor ss±cy i wywalić blaszki :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

10 Data: Czerwiec 13 2010 17:26:25
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Jurand 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci

KiedyĹ› pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało siÄ™, że
do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
klema ujemna (z elektronikÄ… podłÄ…czane do CAN), sterownik dostÄ™pu
komfortowego, akumulator...  w sumie coĹ› prawie 6kPLN.

Do połowy maja Ĺ›wiÄ™ty spokój.

I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
zżera prÄ…d - wali błÄ™dami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
flashowanie, wymiana, itp. Znów bÄ™dzie 6kPLNa może lepiej.

Czy E60 to na prawdÄ™ taka straszna kupa?

Ĺ»ona jeĽdzi od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy siÄ™ nie psuło.
Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania
drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku,
aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmÄ™czony.


MyĹ›lÄ™, że powinieneĹ› zmienić serwis. Moim zdaniem sterownik silnika nie może nagle zacząć żżerać tyle prÄ…du, ALE zawsze sÄ… jakieĹ› niespodzianki, przy których logiczne myĹ›lenie można sobie wsadzić w tyłek.
Natomiast z własnych doĹ›wiadczeĹ„ - niejednokrotnie diagnoza postawiona przez serwis ASO okazywała siÄ™ być bardzo poĹ›pieszna i - oczywiĹ›cie - kosztowna w naprawie. A elektronik, który poĹ›wiÄ™cił trochÄ™ czasu na znalezienie prawdziwego problemu, zamykał mi temat w kwocie nierzadko bÄ™dÄ…cÄ… 1/5 tego, co zostawiłbym w ASO - w dodatku bez żadnej gwarancji z ich strony, że trafili dobrze.

A co do awaryjnoĹ›ci BMW - od momentu wypuszczenia nowych "obłych" modeli - czyli tak c.a. 2004 rocznik - marka jakoĹ›ciowo zeszła wg mnie strasznie na psy. Co z tego że auta ładne, skoro
- pokrÄ™tło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiĹ› debil - obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju może skoĹ„czyć siÄ™ wypadkiem - iloć funkcji, które trzeba "ogarnąć", żeby coĹ› konkretnego zmienić, to jest jakaĹ› masakra
- seria 5 - kogo bym nie spotkał, to rzuca miÄ™sem na wspomnienie tych modeli (chyba tylko właĹ›ciciele 520d z manualnymi skrzyniami jakoĹ› mało narzekajÄ…)
- seria 3 - za te pieniÄ…dze jakbym dostał auto z takim nagłoĹ›nieniem, to chyba bym go zwrócił do salonu

Jurand.

Jurand.

11 Data: Czerwiec 13 2010 17:24:37
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze:

- pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jaki¶ debil
- obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju
może skończyć się wypadkiem - ilo¶ć funkcji, które trzeba "ogarn±ć",
żeby co¶ konkretnego zmienić, to jest jaka¶ masakra

A nie s±dzisz, że to o to wła¶nie chodziło? :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

12 Data: Czerwiec 13 2010 17:40:22
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Jurand 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze:

- pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jaki¶ debil
- obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju
może skończyć się wypadkiem - ilo¶ć funkcji, które trzeba "ogarn±ć",
żeby co¶ konkretnego zmienić, to jest jaka¶ masakra

A nie s±dzisz, że to o to wła¶nie chodziło? :)

Być może komu¶ chodziło o co¶, na pewno nie o łatwo¶ć konfiguracji parametrów samochodu...

Jurand.

13 Data: Czerwiec 14 2010 09:40:26
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Arek M 


KiedyĹ› pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało siÄ™, że
do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
klema ujemna (z elektronikÄ… podłÄ…czane do CAN), sterownik dostÄ™pu
komfortowego, akumulator...  w sumie coĹ› prawie 6kPLN.

Do połowy maja Ĺ›wiÄ™ty spokój.

I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
zżera prÄ…d - wali błÄ™dami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
flashowanie, wymiana, itp. Znów bÄ™dzie 6kPLNa może lepiej.

Czy E60 to na prawdÄ™ taka straszna kupa?

CoĹ› w tym jest - ale dotyczy chyba tylko tych bardziej 'skomplikownaych' wersji :)

Kilka miesiecy temu zaczepił mnie sasiad i podpytywał o mojego subaraka. Sam jezdził E60 535d (albo 530d). Pytam go, jak sie auto sprawuje a on ze jest juz nim zmÄ™czony. Poki bylo na gwarancji jakos sie trzymalo. Ale z czasem zaczela sie elektronika nimozebnie pierdzielić.

Z kolei czesto jezdze dwuletniÄ… E60 520d z automatem. W temacie wyposazenia nie ma tam zadnych wynalazków typu active steerenig, dynamic drive, head up display itd... W ciÄ…gu dwoch lat cos sie spieprzyło z gniazdem zapalniczki i pojawily sie purchle na ramce od drzwi. Elektronika generalnie sie jakos trzyma.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

14 Data: Czerwiec 18 2010 22:49:12
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomo¶ci


Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
Ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia albo zasłyszane opinie?

Na razie jest super. Lata ¶wietlne do przodu je¶li chodzi o wnętrze. Komfort
też wyższy. Regulowane zawieszenie ciekawe. Sport+ lepiej wybiera
nieruchomo¶ci niż zwykłe zawieszenie z E60.

Pacjent i jest diagnoza.



Grupy dyskusyjne