Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegajÄ…ce na zg³aszaniu b³Ä™du
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut
bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³Ä…d zawsze dotyczy tego
samego cylindra
wtryskiwacz?
Do tego ca³kiem niedawno dosz³o sporadyczne gaÅ›niÄ™cie silnika na
ja³owym, ale ju¿ bez ¿adnych b³Ä™dów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na
poczÄ…tku stawia³em na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu
na innej problemy znika³y. Teraz dzieje siÄ™ to niezaleznie od miejsca
tankowania. Po kilkunastu sekundach mo¿na silnik odpalić i jechać znów
dalej bez problemów.
wtryskiwacz? :) lae z drugiej strony pozosta³e 3 cylindry powinny utrzymać silnik w biegu
Od czego zacząć wymianÄ™ bebechów? Kable zap³onowe? Swiece? Cewka?
kable to zawsze w pierwszej kolejności,
cewka jest takim tworem który nie powinien zmieniać swoich w³aÅ›ciwoÅ›ci w fuknkcji temperatury wiec raczej nie. jak masz podwójnÄ… cewkÄ™ to mo¿esz zamienić miejscami.
odczytaj z ecu cisnienie paliwa - moze zwyczajnie za malo paliwa dostaje czyli pompa/filtr. Nie pasuje to do temperatury ale do zasyfionego filtra ju¿ owszem. pompuje smieci w filtrze ktore osiadaja na sitku ograniczajac przeplyw paliwa az bedzie go za malo.
silnik i pompa wy³Ä…czone a syfy siÄ™ zsuwajÄ… z sitek.
tak...sprawdz filtr paliwa.
3 |
Data: Kwiecien 02 2016 10:29:55 |
Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie.... |
Autor: Adam |
W dniu 2016-04-01 o 14:19, sirapacz pisze:
Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegaj±ce na zg³aszaniu b³êdu
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut
bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³±d zawsze dotyczy tego
samego cylindra
wtryskiwacz?
Je¶li wtryskiwacz niedomaga, to powinno to te¿ byæ widoczne po wygl±dzie ¶wiecy. Niekoniecznie tak wyra¼nie, jak w zasilaniu ga¼nikowym (¶wieca "czarna" lub "bia³a"), ale jednak ¶wieca powinna wygl±daæ nieco inaczej, ni¿ pozosta³e.
Przerwy na ¶wiecach prawid³owe i jednakowe?
--
Pozdrawiam.
Adam
4 |
Data: Kwiecien 02 2016 12:29:15 | Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie.... | Autor: Artur Miller |
W dniu 2016-04-02 o 10:29, Adam pisze:
W dniu 2016-04-01 o 14:19, sirapacz pisze:
Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegaj±ce na zg³aszaniu b³êdu
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut
bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³±d zawsze dotyczy tego
samego cylindra
wtryskiwacz?
Je¶li wtryskiwacz niedomaga, to powinno to te¿ byæ widoczne po wygl±dzie
¶wiecy. Niekoniecznie tak wyra¼nie, jak w zasilaniu ga¼nikowym (¶wieca
"czarna" lub "bia³a"), ale jednak ¶wieca powinna wygl±daæ nieco inaczej,
ni¿ pozosta³e.
tylko problematyczny wtryskiwacz objawia³by siê chyba w ca³ym zakresie obrotów, nie tylko powy¿ej 3.5k po d³u¿szej chwili. jak nie przekraczam 3.5k to mogê jechaæ bezproblemowo dowolnie d³ugo (na ile wystarczy zdrowia i paliwa:) ), moc odpowiednia jest, dobrze przyspiesza itp.
a.
5 |
Data: Kwiecien 05 2016 14:13:14 | Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie.... | Autor: sirapacz |
tylko problematyczny wtryskiwacz objawia³by siê chyba w ca³ym zakresie
obrotów, nie tylko powy¿ej 3.5k po d³u¿szej chwili. jak nie przekraczam
3.5k to mogê jechaæ bezproblemowo dowolnie d³ugo (na ile wystarczy
zdrowia i paliwa:) ), moc odpowiednia jest, dobrze przyspiesza itp.
wy¿sze obroty to mo¿e (wierzyæ mi siê nie chce) nie nad±¿a siê zamykaæ? ale wtedy la³by paliwo do cylindra przy wydechu.
hmmm.... albo przegrzewa siê nadmiernie (czêstotliwo¶æ otwierania i zamykania) od cewki (wtryskiwacza) ?
ale to id±c tylko tropem padniêtego wtryskiwacza.
6 |
Data: Kwiecien 01 2016 17:51:05 | Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie.... | Autor: yabba |
U¿ytkownik "Artur Miller" napisa³ w wiadomoÅ›ci
elo,
pacjentka to 15-letnia Astra G z silnikiem X16SZR. Do tej pory nie
sprawiajÄ…ca problemów oprócz w³aÅ›ciwego dla tej serii EGR, ale to by³o
dawno.
Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegajÄ…ce na zg³aszaniu b³Ä™du
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut bez
przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³Ä…d zawsze dotyczy tego samego
cylindra
Do tego ca³kiem niedawno dosz³o sporadyczne gaÅ›niÄ™cie silnika na ja³owym,
ale ju¿ bez ¿adnych b³Ä™dów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na poczÄ…tku
stawia³em na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu na innej
problemy znika³y. Teraz dzieje siÄ™ to niezaleznie od miejsca tankowania.
Po kilkunastu sekundach mo¿na silnik odpalić i jechać znów dalej bez
problemów.
Od czego zacząć wymianÄ™ bebechów? Kable zap³onowe? Swiece? Cewka?
Zamień kabel WN z kablem z sąsiedniego cylindra i zobacz czy usterka się przeniesie. Potem zamień świece.
GaÅ›niÄ™cie na ja³owym nie pasuje do problemów z jednym cylindrem. Na 3 dzia³ajÄ…cych cylindrach silnik nie powinien zgasnąć.
--
Pozdrawiam,
yabba
| | | |