Grupy dyskusyjne   »   Panda & zap³on

Panda & zap³on



1 Data: Grudzien 22 2009 12:27:15
Temat: Panda & zap³on
Autor: tp 

Witam,

W mojej pandzie (z instalacj± gazow±) czasem (powiedzmy 2 razy na 10) dzieje
siê tak, ¿e po zapaleniu i niemal¿e natychmiastowej próbie ruszenia przy dodawaniu gazu autko po
prostu ga¶nie (chyba, ¿e zdejmê nogê z gazu), czym to mo¿e byæ spowodowane?

Wygl±da to tak, ¿e gdyby siê przytrafi³o co¶ takiego, ¿e np na mie¶cie na ¶wiat³ach ga¶nie mi silnik, to nie ruszê przez jakie¶ 20-30 sekund

Pozdrawiam
tp



2 Data: Grudzien 22 2009 23:43:51
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: Micha³ Gut 

sprawdz czy ci parownik nie zamarza - jak ci tak zdechnie to otworz maske -
parownik nie moze byc zamarzniety na kosc.
nie masz problemow z ogrzewaniem? cieple leci?

Jak zapalisz na benzynie to dziala ok a jak przelaczysz potem na gaz to
zdycha a po jakims czasie dziala ale prycha i ogolnei nie ma sily sie
wkrecic na obroty?

porada: w zimie odpalaj na benzynie, po kilometrze czy dwoch wlacz gaz i
zlote dzielo - bedzie dzialac cacy.

3 Data: Grudzien 23 2009 08:26:59
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: tp 



U¿ytkownik "Micha³ Gut"  napisa³

sprawdz czy ci parownik nie zamarza - jak ci tak zdechnie to otworz maske - parownik nie moze byc zamarzniety na kosc.
nie masz problemow z ogrzewaniem? cieple leci?

Jak zapalisz na benzynie to dziala ok a jak przelaczysz potem na gaz to zdycha a po jakims czasie dziala ale prycha i ogolnei nie ma sily sie wkrecic na obroty?

porada: w zimie odpalaj na benzynie, po kilometrze czy dwoch wlacz gaz i zlote dzielo - bedzie dzialac cacy.

Nie nie, to nie tak, wsadzony tam jest BRC P&D - a wiêc chyba najnowsza wersja. Nic nie zamarza, ten system sam prze³±cza siê z benzyny na gaz po osi±gniêciu odpowiedniej temperatury i prze³±czenie jest niewyczuwalne. Problem tak samo by³ w ciep³e dni (lato). W³a¶nie jak zapalê na benzynie to takie cyrki s± i nawet nie jest to niechêæ na wkrêcanie, ale po prostu - zapalam autko na benzynie, próbujê ruszyæ, jak bym nie zdejmowa³ nogi z peda³u przyspieszenia to po prostu zga¶nie.

Zawsze odpalam na benzynie, spece przy instalowaniu tej instalacji mówili, ¿e zabronione jest uruchamianie silnika awaryjnie na gazie w tej wersji, co te¿ siê potwierdzi³o, bo poczyta³em tu i tam.

Gdzie¶ te¿ czyta³em, ¿e w Pandzie jest nietypowo u³o¿ony/d³ugi przewód paliwowy i ten typ tak ma, ¿e chwilê zajmie zanim paliwo z baku dotrze do silnika. A jak na gazie sie koñczy jazdê, to chyba jeszcze d³u¿ej?

Pozdrawiam
tp

4 Data: Grudzien 22 2009 23:46:03
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: Gom 

On 23 Gru, 08:26, "tp"  wrote:

Gdzie¶ te¿ czyta³em, ¿e w Pandzie jest nietypowo u³o¿ony/d³ugi przewód
paliwowy i ten typ tak ma, ¿e chwilê zajmie zanim paliwo z baku dotrze do
silnika. A jak na gazie sie koñczy jazdê, to chyba jeszcze d³u¿ej?

W moim ¶.p. golfie II mia³em instalacjê LPG, w której rêcznie
prze³±cza³em pomiêdzy gazem a benzyn±. Przycisk od instalki mia³ trzy
stany: benzyna - nic - gaz. Je¶li prze³±czy³em _natychmiast_ (bez
stanu "nic") z benzyny na gaz, auto przez chwilê d³awi³o siê,
prycha³o, nie wkrêca³o na obroty; dopiero po chwili, po wypaleniu
resztki benzyny zalegaj±cej w przewodach silnik odzyskiwa³
"sprawno¶æ". W drug± stronê efekt by³ mniej wyczuwalny, mo¿na by³o
¶mia³o "wracaæ" z LPG na noPb, bez stanu po¶redniego.

Je¶li zdarzy³o mi siê od razu prze³±czyæ z benzyny na gaz, jedynym
rozwi±zaniem by³o przeczekanie :-)

--
Gom

5 Data: Grudzien 23 2009 17:02:32
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

Gom pisze:

W moim ¶.p. golfie II mia³em instalacjê LPG, w której rêcznie
prze³±cza³em pomiêdzy gazem a benzyn±. Przycisk od instalki mia³ trzy
stany: benzyna - nic - gaz. Je¶li prze³±czy³em _natychmiast_ (bez
stanu "nic") z benzyny na gaz, auto przez chwilê d³awi³o siê,
prycha³o, nie wkrêca³o na obroty;

Bo miales gaznik. W gazniku jest komora, w ktorej zmagazynowane jest paliwo. Jesli przelaczales bezposrednio z benzyny na gaz, to podawalej rownoczesnie oba paliwa. Co prawda, pompka paliwa juz go nie podawala, ale zgromadzone w komorze gaznika paliwo dalej zasilalo silnik. W przypadku wtrysku - i to od monowtrysku zaczynajac, nie ma juz komory gaznika, a dawka paliwa steruje bezposrednio wtryskiwacz. Jesli przelaczysz z bezyny na gaz, to zasilanie benzyna od razu jest rozlaczane poprzez odciecie zasilania wtrysku. W przypadku LPG generacji III - i wyzszej, sa dodatkowo stany posrednie, czyli rownoczesne zasilanie paliwem i LPG, ale tym steruje juz "komputer" gazu.

Co do przypadku watkotworcy, przyczyn moze byc wiele, nie koniecznie zwiazanych z LPG. Zacznij od prostego eksperymentu. Zanim odpalisz samochod, przekrec kluczyk do pozycji zaplon (ale nie rozruch) i poczekaj jakies 5sek. Nastepnie powtorz czynnosc jakies 3-5razy i odpal samochod. Jesli po tym zabiegu bedzie sie normalnie wkrecal na obroty to winnym jest uklad zasilania benzyna - za mala wydajnosc pompki paliwa, nieszczelnosc ukladu itp.
Jesli to nie pomoze, to uruchom samochod jak poprzednio, poczekaj az przelaczy na gaz, zakrec zawor gazu na butli i poczekaj az samochod zgasnie (prawdopodobnie wczesniej sterownik LPG przelaczy zasilanie na benzyne, wiec jesli sie tak stanie to po przelaczeniu po prostu wylacz silnik. Poczekaj dluzszy czas (np przez noc) i uruchom normalnie samochod. Jesli po tym zabiegu nie bedzie problemow to przyczyny problemow szukalbym w instalacji gazowej.

O takich rzeczach jak swiece, kable (o ile wystepuja), filtr paliwa, czujnik temperatury silnika nie wspominam, bo to nalezy sprawdzac ZAWSZE w pierwszej kolejnosci.

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

6 Data: Grudzien 23 2009 19:42:16
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: tp 



U¿ytkownik ""Micha³ \"HoMMeR\" Paszek""  napisa³

Co do przypadku watkotworcy, przyczyn moze byc wiele, nie koniecznie zwiazanych z LPG.

To, ¿e w samochodzie jest instalacja napisa³em tylko dla jasno¶ci sytuacji.

Zacznij od prostego eksperymentu. Zanim odpalisz samochod, przekrec kluczyk do pozycji zaplon (ale nie rozruch) i poczekaj jakies 5sek.

Zawsze tak odpalam.

Nastepnie powtorz czynnosc jakies 3-5razy i odpal samochod. Jesli po tym zabiegu bedzie sie normalnie wkrecal na obroty to winnym jest uklad zasilania benzyna - za mala wydajnosc pompki paliwa, nieszczelnosc ukladu itp.

Z tym bêdzie ciê¿ko, ¿eby taki eksperyment zrobiæ, bo jak napisa³em, zdarza siê to losowo raz na 10 albo i rzadziej.

O takich rzeczach jak swiece, kable (o ile wystepuja), filtr paliwa, czujnik temperatury silnika nie wspominam, bo to nalezy sprawdzac ZAWSZE w pierwszej kolejnosci.

¦wiece nowe, jak zweryfikowaæ czujnik temperatury? Jeszcze dla spokoju wymieniê filtr paliwa

Pozdrawiam
tp

7 Data: Grudzien 23 2009 21:27:26
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

tp pisze:



O takich rzeczach jak swiece, kable (o ile wystepuja), filtr paliwa, czujnik temperatury silnika nie wspominam, bo to nalezy sprawdzac ZAWSZE w pierwszej kolejnosci.

¦wiece nowe, jak zweryfikowaæ czujnik temperatury? Jeszcze dla spokoju wymieniê filtr paliwa


Metoda najprostsza: uderzyc do zakladu, ktory potrafi poslugiwac sie diagnozerem i wie, co dana wartosc na monitorze oznacza.

Metoda chalupnicza: dorwac w necie charakterystyke danego czujnika (sa to z reguly czujniki o ujemnym wspolczynniku opornosci - rezystancja takiego czujnika maleje wraz ze wzrostem temperatury). Na podstawie pomiarow opornosci lub napiecia odkladajacego sie na czujniku odczytac charakterystyke rzeczywista czujnika - kilka(nascie) pomiarow wartosci przy znanej, zmieniajacej sie temperaturze silnika (pomiar od wartosci dla zimnego silnika do wartosci temperatury roboczej), kontrola ciaglosci charakterystyki - sprawdzic, czy w calym zakresie temperatury wartosci odpowiadaja danej temperaturze i czy nie wystepuje miejscowe przekroczenie wartosci dobroci pomiarowej (np. dla temp. 50stC wartosc opornosci wynosi 0ohm albo nieskonczonosc) i juz mamy pewnosc co do poprawnosci dzialania czujnika.

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

8 Data: Grudzien 23 2009 10:50:26
Temat: Re: Panda & zap³on
Autor: Micha³ Gut 

Nie nie, to nie tak, wsadzony tam jest BRC P&D - a wiêc chyba najnowsza
wersja. Nic nie zamarza, ten system sam prze³±cza siê z benzyny na gaz po
osi±gniêciu odpowiedniej temperatury i prze³±czenie jest niewyczuwalne.
Problem tak samo by³ w ciep³e dni (lato). W³a¶nie jak zapalê na benzynie
to takie cyrki s± i nawet nie jest to niechêæ na wkrêcanie, ale po
prostu - zapalam autko na benzynie, próbujê ruszyæ, jak bym nie zdejmowa³
nogi z peda³u przyspieszenia to po prostu zga¶nie.

a nie dostaje jednoczesnie przypadkiem gazu i benzyny? moze sie spierdaczy³o
co¶ z elektrozaworami?

Zawsze odpalam na benzynie, spece przy instalowaniu tej instalacji mówili,
¿e zabronione jest uruchamianie silnika awaryjnie na gazie w tej wersji,
co te¿ siê potwierdzi³o, bo poczyta³em tu i tam.

oczywiscie ze tak :) odpalanie na gazie li tylko wylacznie spowodowac moze
zamrozenie parownika (przy zle zrobionej isntalacji, lub zapowietrzonym
ukladzie cjlodzenia). to znow drastycznie skraca zywot membram, a ich
wymiana na gwarancji nie w smak instalatorom.
innych powodow racjonalnych nie znam (pomijam gorszej jakosci mieszanke bo
mogla sie nie dosc dobrze rozprezyc itd, to sa pomijhalne rzeczy)

Gdzie¶ te¿ czyta³em, ¿e w Pandzie jest nietypowo u³o¿ony/d³ugi przewód
paliwowy i ten typ tak ma, ¿e chwilê zajmie zanim paliwo z baku dotrze do
silnika. A jak na gazie sie koñczy jazdê, to chyba jeszcze d³u¿ej?

paliwo nie cofa sie do baku. a nawet jesli mialbys zawor zwrotny skopany to
po przekreceniu kluczyka i poczekaniu z kontrolkami 3-4 sekundy pompa zassie
paliwo i wyrowna cisnienie (u mnie z dziurawym przewodem paliwowym zajmowalo
to wlasnie tyle czasu). Po 3-4s zaplon i nie ma bata zeby nie uruchomil sie
(jesli to wina wg ciebie cofania sie paliwa).
sir

Panda & zap³on



Grupy dyskusyjne