Witam.
Passat B5 rocznik 98 silniki 1.9 TDI .
Wczoraj jadac z predkoscia 130 km/h nagle poczulem lekkie szarpniecie i silnik jakby stracil moc. Nie chcial sie rozpedzic wiecej niz 130km/h Przy redukcji na nizsze biegi samochod odczuwalnie duzo słabszy.
Po zgaszeniu i od razu po  ponownych odpaleniu moc silnika wrocila do normy czyli wszystko tak jak powinno byc ale sytuacja potworzyła sie ponownie przy przekraczaniu predkosci około 130km/h czyli na wszystkich biegach auto odczuwalnie słabsze.
Znow zgaslem odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy.
Jechalem pozniej juz caly czas predkoscia ponizej 120km/h nie przekraczajac predkosci 130km/h i wszystko bylo tak jak powinno byc.
Nie ma problemu z odpalaniem na zimnym cieplym silniku.
Czy ktos sie orientuje co to moze byc??
Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
| 2 | 
Data: Maj 26 2008 11:28:46 | 
| Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika | 
| Autor: Lewis  | 
 
 Wczoraj jadac z predkoscia 130 km/h nagle poczulem lekkie szarpniecie i 
silnik jakby stracil moc. Nie chcial sie rozpedzic wiecej niz 130km/h Przy redukcji na nizsze biegi samochod odczuwalnie duzo słabszy. 
 
Podjedź na diagnostyke komp. prawdopodobnie wyskoczy Ci "ciśnienie doładowania poza regulacją". Sterowanie turbiną ,lub nieszczelność na wężach / IC. Podjedz do kogoś kto może sprawdzić go w trakcie jazdy z laptopem i będzie wszystko jasne.
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
red GSF 400 na sprzedaż 
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
 | 3 | 
Data: Maj 26 2008 12:20:12 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor: Robert J.  |  
Nie chcial sie rozpedzic wiecej niz 130km/h 
 
Może ma GPS i stwierdził że jesteś w Polsce? A tu, jak wiemy, nie można nigdzie jechać szybciej niż 130... ;-))))) 
Oczywiście żart, pojedź do ASO na diagnostykę, bo nikt Ci tu z fusów nie wywróży :-). 
Pozdr.
 | 4 | 
Data: Maj 26 2008 03:29:40 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor:  |  
On 26 Maj, 11:15, fffgghh  wrote: 
 Witam. 
Passat B5 rocznik 98 silniki 1.9 TDI . 
 
Wczoraj jadac z predkoscia 130 km/h nagle poczulem lekkie szarpniecie i 
silnik jakby stracil moc. Nie chcial sie rozpedzic wiecej niz 130km/h 
Przy redukcji na nizsze biegi samochod odczuwalnie duzo słabszy. 
 
Po zgaszeniu i od razu po  ponownych odpaleniu moc silnika wrocila do 
normy czyli wszystko tak jak powinno byc ale sytuacja potworzyła sie 
ponownie przy przekraczaniu predkosci około 130km/h czyli na wszystkich 
biegach auto odczuwalnie słabsze. 
Znow zgaslem odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy. 
Jechalem pozniej juz caly czas predkoscia ponizej 120km/h nie 
przekraczajac predkosci 130km/h i wszystko bylo tak jak powinno byc. 
Nie ma problemu z odpalaniem na zimnym cieplym silniku. 
Czy ktos sie orientuje co to moze byc?? 
 
Tak - notlauf, typowy problem w silnikach z turbiną o zmiennej 
geometrii łopatek.
 
Pozdro !!
 | 5 | 
Data: Maj 26 2008 12:52:33 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor: kubelt  |  
Tak - notlauf, typowy problem w silnikach z turbiną o zmiennej 
geometrii łopatek. 
 
A przy turbinach bez zmiennej geometrii lopatek takie zjawisko nie wystepuje? :-)
 
Pozdrawiam 
--  
kubelt
 | 6 | 
Data: Maj 26 2008 16:52:58 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor: Bugatti  |  
 
On 26 Maj, 11:15, fffgghh  wrote: 
 
Tak - notlauf, typowy problem w silnikach z turbiną o zmiennej 
geometrii łopatek. 
 
Pozdro !! 
 
-- -- -- -- -- -- -- -- --  
 
A skąd wiesz że jego turbawka ma VNT - przecież nie napisał że to wersja 110 - konna ! 
 
Psc. Kodowanie chłopie ;-) ! 
 
 
--  
Bugatti 
 
V12 TDI 
 
 | 7 | 
Data: Maj 26 2008 19:04:26 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor: fffgghh  |  
Bugatti pisze: 
  
On 26 Maj, 11:15, fffgghh  wrote: 
 
Tak - notlauf, typowy problem w silnikach z turbiną o zmiennej 
geometrii łopatek. 
 
Pozdro !! 
 
-- -- -- -- -- -- -- -- --  
 
A skąd wiesz że jego turbawka ma VNT - przecież nie napisał że to wersja 110 - konna ! 
 
Psc. Kodowanie chłopie ;-) ! 
 
 
 
Moj Passat to wersja 90 konna
 | 8 | 
Data: Maj 27 2008 00:23:49 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor:  |  
On 26 Maj, 19:04, fffgghh  wrote: 
 Bugatti pisze: 
 
 
 
 
 
> On 26 Maj, 11:15, fffgghh  wrote: 
 
> Tak - notlauf, typowy problem w silnikach z turbiną o zmiennej 
> geometrii łopatek. 
 
> Pozdro !! 
 
> -- -- -- -- -- -- -- -- --  
 
> A skąd wiesz że jego turbawka ma VNT - przecież nie napisał że to wersja 
> 110 - konna ! 
 
> Psc. Kodowanie chłopie ;-) ! 
 
Moj Passat to wersja 90 konna 
 
Zawór N75, chociaż w 90KM notlauf jest mniej popularny ;) ale objawy 
na niego wskazują :) 
Najlepiej podjechać do kogoś z VAGiem niech przetestuje co mu biega :)
 
Pozdro !!
 | 9 | 
Data: Maj 26 2008 22:06:21 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor: Czarek Daniluk  |  
Użytkownik Bugatti napisał: 
 
  
On 26 Maj, 11:15, fffgghh  wrote: 
 
Tak - notlauf, typowy problem w silnikach z turbiną o zmiennej 
geometrii łopatek. 
 
Pozdro !! 
 
-- -- -- -- -- -- -- -- --  
 
A skąd wiesz że jego turbawka ma VNT - przecież nie napisał że to wersja 110 - konna ! 
 
Psc. Kodowanie chłopie ;-) ! 
 
 
 
O kodowanie miej pretensje do interfejsu groups.google.pl - niestety co jakiś czas się wali :D i nieważne co ustawione to i tak śle po swojemu ;P
 
Pozdro !!
 | 10 | 
Data: Maj 26 2008 16:58:57 |  | Temat: Re: Passat B5 dziwne zachowanie silnika |  | Autor: Bugatti  |  
Użytkownik "fffgghh"  napisał w wiadomości: 
 
 Witam. 
Passat B5 rocznik 98 silniki 1.9 TDI . 
 
Wczoraj jadac z predkoscia 130 km/h nagle poczulem lekkie szarpniecie i silnik jakby stracil moc. Nie chcial sie rozpedzic wiecej niz 130km/h Przy redukcji na nizsze biegi samochod odczuwalnie duzo słabszy. 
 
Po zgaszeniu i od razu po  ponownych odpaleniu moc silnika wrocila do normy czyli wszystko tak jak powinno byc ale sytuacja potworzyła sie ponownie przy przekraczaniu predkosci około 130km/h czyli na wszystkich biegach auto odczuwalnie słabsze. 
Znow zgaslem odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy. 
Jechalem pozniej juz caly czas predkoscia ponizej 120km/h nie przekraczajac predkosci 130km/h i wszystko bylo tak jak powinno byc. 
Nie ma problemu z odpalaniem na zimnym cieplym silniku. 
Czy ktos sie orientuje co to moze byc?? 
 
Szkoda że nie próbowałeś przycisnąć więcej powyżej 130 kmh....dało by to większy obraz i pomogło w odpowiedzi. Być może przepływomierz nie daje już do ECU wyższego napięcia tak aby ten mógł dac większą dawkę powietrza....być może też zaworek N75 ...
 
Gadając sobie przez neta nic nie wskóramy..jedź do diagnosty który ma VAG-COMa i zróbcie próbę dynamiczną i sprawdżcie bloki wartości i porównajcie z wymaganymi stawianymi przez producenta
 Z gory dzieki za pomoc. 
Pozdrawiam 
 
Pozdr.
 
--  
Bugatti
 
V12 TDI
  |  |  |  |  |  |  |  |  |