Grupy dyskusyjne   »   Passat + tiptronic

Passat + tiptronic



1 Data: Luty 04 2007 20:57:51
Temat: Passat + tiptronic
Autor: miminek 

Witam
Do tej pory jeżdżę audi 80 2.0 E z trzybiegowym automatem( rok 89 ). Trochę się bałem tej skrzyni, ale po dziesięciu latach jazdy, z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że automat to coś wspaniałego. Pewnie są lepsze skrzynie niż ta w moim samochodzie, ale nie o to chodzi, liczy się sama frajda z jazdy beż dotykania wajchy do zmiany biegów.
Chcę wymienić swój, już leciwy samochód na coś nowszego. Wybór padł na passata z dieslem.
Nie wiem jak sprawuje się taki passat z tiptronic-em. Warto kupić takie auto? Ile musi mieć KM do bezstresowej jazdy? Ile kilometrów można przejechać bezawaryjnie, a jeśli już nawali to jakie mogą być koszty naprawy. Czy po prostu odpuścić sobie automata i kupić manuala?
Dzięki za odpowiedzi, Artur



2 Data: Luty 04 2007 22:04:09
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik miminek napisał:

się sama frajda z jazdy beż dotykania wajchy do zmiany biegów.

A jaka to frajda? Nuda, trzeba cisnac tylko noge na gaz ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

3 Data: Luty 04 2007 21:08:15
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Ger 


"Maciej Browarczyk"  wrote in message

się sama frajda z jazdy beż dotykania wajchy do zmiany biegów.

A jaka to frajda? Nuda, trzeba cisnac tylko noge na gaz ;)

nie, no - w drozszych samochodach automat serio fajna sprawa, prawie jak manual ;)

Ger

4 Data: Luty 04 2007 16:27:11
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Pete 


"Maciej Browarczyk" wrote

się sama frajda z jazdy beż dotykania wajchy do zmiany biegów.

A jaka to frajda? Nuda, trzeba cisnac tylko noge na gaz ;)

To samo miałem napisać. :)

Pete

5 Data: Luty 05 2007 08:04:18
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: krzynios 

A jaka to frajda? Nuda, trzeba cisnac tylko noge na gaz ;)
A jaka to frajda zmieniać cały czas biegi, a stojąc w korku cisnąć nogą w
sprzęgło?
Jeżdżę od ok 6 lat automatami i uważam, że jest to super wynalazek i
następny napewno też będzie automat.
Niestety najczęściej krytyczne uwagi pod adresem automatów wypowiadają
ludzie którzy nigdy takimi nie jeździli (nie chodzi mi o przejażdżkę
samochodem kolegi).

PS żeby było miło to automat powinien mieć duży silnik
pozdrawiam

6 Data: Luty 05 2007 09:00:00
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Wlodek 

A jaka to frajda? Nuda, trzeba cisnac tylko noge na gaz ;)
A jaka to frajda zmieniać cały czas biegi, a stojąc w korku cisnąć
nogą w sprzęgło?

Ne dla kazdego wygoda podczas jazdy jest najwazniejsza.
Nie wszyscy stoja ciagle w korkach a jesli ich nie ma :)
i mozna podeptac to wydaje mi sie, ze z manualem ma sie
wieksza kontrole nad samochodem.

Jeżdżę od ok 6 lat automatami i uważam, że jest to super wynalazek i
następny napewno też będzie automat.
Niestety najczęściej krytyczne uwagi pod adresem automatów wypowiadają
ludzie którzy nigdy takimi nie jeździli (nie chodzi mi o przejażdżkę
samochodem kolegi).

W moim przypadku masz racje - jechalem jedynie czyims samochodem

PS żeby było miło to automat powinien mieć duży silnik
pozdrawiam

No wlasnie - po co (zakladajac okreslony silnik) miec gorsze
przyspieszenie i wieksze spalanie (pomijam niektore przypadki
DSG) ?

Ale to juz chyba temat na oddzielny watek rsb/asb, ktory
- strzelajac w ciemno - napewno byl juz na grupie nie raz :)
Zreszta autorowi watku automat akurat pasuje wiec chyba nie
ma co zbytnio rozstrzasac samej kwestii rsb/asb a co najwyzej
jak sie sprawuje konkretny przypadek - tt made by vw.

Pozdr.
W.

7 Data: Luty 05 2007 10:47:21
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: topek 

Ne dla kazdego wygoda podczas jazdy jest najwazniejsza.
Nie wszyscy stoja ciagle w korkach a jesli ich nie ma :)
i mozna podeptac to wydaje mi sie, ze z manualem ma sie
wieksza kontrole nad samochodem.
Jak mam ochote (a mialem narazei raz) to przerzucam na tiptronik :) i sobie sekwencyjnie zmieniam biegi.




--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka
A: Z murzynką? murzynką?
S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach

8 Data: Luty 06 2007 09:30:51
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Wlodek 

Ne dla kazdego wygoda podczas jazdy jest najwazniejsza.
Nie wszyscy stoja ciagle w korkach a jesli ich nie ma :)
i mozna podeptac to wydaje mi sie, ze z manualem ma sie
wieksza kontrole nad samochodem.
Jak mam ochote (a mialem narazei raz) to przerzucam na tiptronik :) i
sobie sekwencyjnie zmieniam biegi.

Przyznaje, ze nie mam doswiadczenia z automatem,
moje krotkie przejazdzki to byly popierdowki a nie
prawdziwa jazda dlatego napisalem "wydaje mi sie".
Chodzi mi glownie o porownanie przy bardzo dynamicznej
jezdzie, takiej gdzie ciagle na zmiane potrzebuje
ostrego hamowania silnikiem z wysokich predkosci
obrotowych a za chwile jak najszybszej reakcji na
pedal gazu, zdarzaja sie redukcje np. przy 30 km/h
na I bieg i pedal w podloge, przeciaganie na biegach
itp. ogolnie mowiac jazda z pelnym wykorzystaniem
mozliwosci samochodu. I tak jakos wydaje mi sie, ze
jednak manual lepiej tu sie sprawdzi, reakcje beda
szybsze. Niestety czyjegos samochodu nie mam odwagi
i sumienia tak meczyc wiec osobiscie raczej sie nie
przekonam jak to jest naprawde.

W.

9 Data: Luty 06 2007 09:58:34
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: topek 

Przyznaje, ze nie mam doswiadczenia z automatem,
[cut]
przekonam jak to jest naprawde.
Ty tez masz rowniez racje. Ja jestem kapelusznikiem za kolkiem, tj spokojnie jezdze :) Cieszy mnie sama jazda (od takich jak ja kupuje sie auta :>) Hamowanie silnikiem w automacie (moim) nawet dziala, ale nie jest to to samo co w manualu. Wczesniej mialem w manualu lagune V6 3.0 teraz paska TDI z automatem i wole to drugie polaczenie. Wygodny jestem :>

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka
A: Z murzynką? murzynką?
S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach

10 Data: Luty 05 2007 10:46:26
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: topek 

krzynios napisał(a):

A jaka to frajda? Nuda, trzeba cisnac tylko noge na gaz ;)
A jaka to frajda zmieniać cały czas biegi, a stojąc w korku cisnąć nogą w
cut
samochodem kolegi).
Zgadzam sie z kolega :)
Pracujac w BMW najezdzilem sie autmatami a teraz prywatnie kupilem passata TDI z tiproniciem.

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka
A: Z murzynką? murzynką?
S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach

11 Data: Luty 04 2007 23:28:12
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Kriso 


Użytkownik "miminek"  napisał w wiadomości

Witam
Do tej pory jeżdżę audi 80 2.0 E z trzybiegowym automatem( rok 89 ).
Trochę się bałem tej skrzyni, ale po dziesięciu latach jazdy, z czystym
sumieniem mogę powiedzieć, że automat to coś wspaniałego. Pewnie są

Ja osobisce kupilem a6 z tiptronikiem quattro 180km 2.5tdi ale nie jestem
zadowolony. Nastepny samochod bedzie na 100% w manualu. Przy zakupie sprawdz
czy skrzynia plynnie przelacza biegi (szarpniecia), czy nie ma tz polbiegow.
Koszt naprawy (kapitalny) tiptronica to w zakladzie co sie zajmuje
skrzyniami okolo 5tys, w ASO znajomy teraz placil za tiptronica 11200zl.
Ogolnie skrzynia udana, jesli sie zmienia olej - pracuje latami.

Kris

12 Data: Luty 05 2007 09:29:32
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: sylveq 


Ja osobisce kupilem a6 z tiptronikiem quattro 180km 2.5tdi ale nie jestem zadowolony. Nastepny samochod bedzie na 100% w manualu

Mozesz powiedzie co bylo z ta skrzynia nie w porzadku?. Jakies powazne wady czy poprostu automat?

pozdrawiam sylwek

13 Data: Luty 05 2007 12:12:27
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Kriso 


Użytkownik "sylveq"  napisał w wiadomości


Ja osobisce kupilem a6 z tiptronikiem quattro 180km 2.5tdi ale nie jestem
zadowolony. Nastepny samochod bedzie na 100% w manualu

Mozesz powiedzie co bylo z ta skrzynia nie w porzadku?. Jakies powazne
wady czy poprostu automat?


Nic nie bylo niewporzadku, nie napisalem ze naprawialem skrzynie. Poprostu
na forum audi gosc naprawial skrzynie w zakladzie i zaplacil cos kolo 5tys
(wchodzil tylko 3 bieg)
Poprostu denerwuje mnie automat. I przy tym napedzie na 4 kola i automacie
to ten samochod ma realnie kolo 140KM a jak na ta mase dla mnie to malo.

Nastepny bedzie chyba allroad, ale w manualu i z mocniejszym silnikiem.


Kriso

14 Data: Luty 05 2007 10:49:26
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: topek 

Ja osobisce kupilem a6 z tiptronikiem quattro 180km 2.5tdi ale nie jestem zadowolony. Nastepny samochod bedzie na 100% w manualu. Przy zakupie sprawdz czy skrzynia plynnie przelacza biegi (szarpniecia), czy nie ma tz polbiegow. Koszt naprawy (kapitalny) tiptronica to w zakladzie co sie zajmuje skrzyniami okolo 5tys, w ASO znajomy teraz placil za tiptronica 11200zl. Ogolnie skrzynia udana, jesli sie zmienia olej - pracuje latami.
Przypuszczam, ze kupiles jakis krecony, katowany egzemplarz.
Jak nie bedziesz dbal o auto to nic nie pomoze. Skrzynia manualna tez wymaga opieki


--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka
A: Z murzynką? murzynką?
S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach

15 Data: Luty 05 2007 10:58:17
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: topek 

miminek napisał(a):

Witam
[cut]
Dzięki za odpowiedzi, Artur
Ja mam Passata 1.9 TDI 130km z 2003r z Tiptronikiem i jak narazie jestem zachwycony. Co prawda dla mnie tiptronic to tylko dodatkowy bajer ktorego uzywam, tylko wtedy jak chce komus pokazac jak to dziala, ale moze sie jeszcze przydac (gory).
Auto kupilem  w pazdzierniku 2006, mial wiec 3 lata, z przebiegiem 181.000km (nic nie bylo krecone, pelna ksiazka serwisowa, sprawdzana w ASO VW w Monachium). Olej w skrzyni byl wedlug ksiazki serwisowej wymieniany przy 60kkm wiec powinienem jak najszybciej go wymienic bo juz 120kkm zrobione jest na tym oleju (zrobie to na wielkanoc). Co dziwne VW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni. Wymiana Oleju w skrzyni w takim passacie u fachowca (www.automat.pl) to koszt  750zl (dzwonilem niedawno) i robi sie ja, jak pisalem, raz na 60kkm. Te 750zl to koszt oleju (maja oni jakis ESSO), filtra, uszczelki i robocizny. Caly kompletny serwis.


Automat to imo rewelacyjna sprawa. Pracowalem w BMW przez 2 lata w dziale prototypow i mialem okazje jezdzic roznymi automatami, normalnym, tiptroniciem, smg. Najlepszy jest imo klasyczny, dobrze dzialajacy automat :) Po pracy w BMW, wiedzialem, ze nastepne auto to musi byc automat.. :) Biorac auto na jazde slubzowa nawet nie chcialem slyszec, zebym mial jechac autem z reczna skrzynia :> A juz REWELACYJNIE wypadalo polaczenie: BMW 535d (ten z 2 turbinami) + automat. Szedl jak przecinak...


--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka
A: Z murzynką? murzynką?
S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach

16 Data: Luty 05 2007 20:56:29
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Przembo 

Użytkownik "topek"  napisał

nie zaleca wymiany oleju w skrzyni. Wymiana Oleju w skrzyni w takim passacie u fachowca (www.automat.pl) to koszt  750zl (dzwonilem niedawno) i robi sie ja, jak pisalem, raz na 60kkm. Te 750zl to koszt oleju (maja oni jakis ESSO), filtra, uszczelki i robocizny. Caly kompletny serwis.

W 3city wymiana oleju poza ASO w specjalistycznym warsztacie kosztowala AFAIR z 380pln. Olej Esso, filtr, uszczelka i robocizna. Za 750pln to juz w ASO mozna zrobic serwis skrzyni automatycznej, a bynajmniej mniej wiecej taka kwote kojarze z pierwszego serwisu w ASO. Moja skrzynia to klasyczny 4ro biegowy automat do ktorego wchodzi 3,5l oleju, AG4-01.

Pozdr

17 Data: Luty 05 2007 23:55:52
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Hektor 

Użytkownik "Przembo"  napisał

W 3city wymiana oleju poza ASO w specjalistycznym warsztacie kosztowala AFAIR z 380pln. Olej Esso, filtr, uszczelka i robocizna. Za 750pln to juz w ASO mozna zrobic serwis skrzyni automatycznej, a bynajmniej mniej wiecej taka kwote kojarze z pierwszego serwisu w ASO. Moja skrzynia to klasyczny 4ro biegowy automat do ktorego wchodzi 3,5l oleju, AG4-01.

Czyli zaplaciles mniej wiecej tyle samo co w ASO. Za ~750 zl to robisz wymiane oleju w skrzyni do której wchodzi ok. 6 litrów ATF (np. ZF 5HP19).

Zbigniew Kordan

18 Data: Luty 06 2007 08:51:42
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Przembo 

Użytkownik "Hektor"  napisał

W 3city wymiana oleju poza ASO w specjalistycznym warsztacie kosztowala AFAIR z 380pln. Olej Esso, filtr, uszczelka i robocizna. Za 750pln to juz w ASO mozna zrobic serwis skrzyni automatycznej, a bynajmniej mniej wiecej taka kwote kojarze z pierwszego serwisu w ASO. Moja skrzynia to klasyczny 4ro biegowy automat do ktorego wchodzi 3,5l oleju, AG4-01.

Czyli zaplaciles mniej wiecej tyle samo co w ASO. Za ~750 zl to robisz wymiane oleju w skrzyni do której wchodzi ok. 6 litrów ATF (np. ZF 5HP19).

W ASO kosztowalo to ponad 750pln, w specjalistycznym warsztacie ponizej 400pln (380,97pln) i niby zaplacilem tyle co w ASO? Wymienia sie 3,5l oleju czy to to w ASO czy poza, nie rozbiera sie przekladni hydrokinetycznej wiec 2l oleju zostaje, calkowita pojemnosc 5,5l. Sprawdz sobie to w serwisowce lub w instrukcji, ewentualnie zadzwon do ASO.
Bylem na wymianie w ASO, ostatnio serwis poza ASO i potrafie dostrzec dwukrotna roznice cen.

Info z jakiegos mojego starego posta:
"kwiecien 2006 poza ASO:
olej ESSO 71141    3,5*45,99
uszczelka miski       65,00
filtr oleju                 82,00
wymiana                 73,00"

Jak sobie przypomne wpadki ASO: ubytek oleju okolo 1l/100km (!), czy niewymienienie paskow wielorowkowych przy okazji wymiany rozrzadu (pasek pekl wieczorem, konieczna lawet na drugi dzien...), to sie boje do ASO jechac.

Moon bylby zachwycony poziomem technicznym pracownikow ASO, jak rowniez podobne przypadki bylyby niemozliwe bo producenci dbaja o wizerunek i takie tam brednie w ktore z reszta wierzylem jak sam jezdzilem tylko do ASO, nie tylko VW-AUDI.

Pozdr

19 Data: Luty 07 2007 17:08:58
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Hektor 

Użytkownik "Przembo"  napisał

W ASO kosztowalo to ponad 750pln, w specjalistycznym warsztacie ponizej 400pln (380,97pln) i niby zaplacilem tyle co w ASO? Wymienia sie 3,5l oleju czy to to w ASO czy poza, nie rozbiera sie przekladni hydrokinetycznej wiec 2l oleju zostaje, calkowita pojemnosc 5,5l. Sprawdz sobie to w serwisowce lub w instrukcji, ewentualnie zadzwon do ASO.
Bylem na wymianie w ASO, ostatnio serwis poza ASO i potrafie dostrzec dwukrotna roznice cen.

Wymienialem ATF w ASO i przy blisko dwukrotnie wiekszej ilosci plynu zaplacilem ok. 700 zl (skrzynia ZF 5HP19). Stad wniosek, ze jak za wymiane 3.5 litrów to zadna rewelacja.

Jak sobie przypomne wpadki ASO: ubytek oleju okolo 1l/100km (!), czy niewymienienie paskow wielorowkowych przy okazji wymiany rozrzadu (pasek pekl wieczorem, konieczna lawet na drugi dzien...), to sie boje do ASO jechac.

A nieautoryzowanym stacjom nie zdazaja sie takie rzeczy ? Spróbuj w takich przypadkach wyegzekwowac jakakolwiek gwarancje.

Zbigniew Kordan

20 Data: Luty 07 2007 18:37:41
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Przembo 

Użytkownik "Hektor"  napisał

Wymienialem ATF w ASO i przy blisko dwukrotnie wiekszej ilosci plynu zaplacilem ok. 700 zl (skrzynia ZF 5HP19). Stad wniosek, ze jak za wymiane 3.5 litrów to zadna rewelacja.

W 3city sa 3 ASO VW i wszystkie niewiadomo czemu mialy podobne ceny, ja robilem w najblizszym. Moze u Ciebie olej to byl Dextron? Niestety do mojego przecietne ceny oleju poza ASO dochodza do cen ASO, a to niewiele ponizej 100pln za 1l.

Jak sobie przypomne wpadki ASO: ubytek oleju okolo 1l/100km (!), czy niewymienienie paskow wielorowkowych przy okazji wymiany rozrzadu (pasek pekl wieczorem, konieczna lawet na drugi dzien...), to sie boje do ASO jechac.

A nieautoryzowanym stacjom nie zdazaja sie takie rzeczy? Spróbuj w takich przypadkach wyegzekwowac jakakolwiek gwarancje.

A z ASO da sie cokolwiek wygzekwowac? Zuzycie oleju na poziomie 10x wiekszym niz normy fabryczne (10l/1kkm vs. 1l/1kkm normy) to tylko wina niedokreconego filtra i to poprawili, ale za zmarnowany olej nie oddali 100pln, podobnie jak zabryzgana komora silnika i podwozie olejem byla ok. Co do paskow to pierwszy raz skorzystalem z zamiennikow i zrobilem to poza ASO VW, dokladnie w ASO DU :) Bylo okolo 7x taniej, bylem przy aucie i teraz zawsze dokladnie kontroluje mechanikow... no prawie zawsze.
Z 2 warsztatow z ktorych raz na jakis czas korzystam nie zdarzyla sie jeszcze wpadka.

Pozdr

21 Data: Luty 07 2007 19:40:00
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Hektor 

Użytkownik "Przembo"  napisał

W 3city sa 3 ASO VW i wszystkie niewiadomo czemu mialy podobne ceny, ja robilem w najblizszym. Moze u Ciebie olej to byl Dextron? Niestety do mojego przecietne ceny oleju poza ASO dochodza do cen ASO, a to niewiele ponizej 100pln za 1l.

ATF wymienialem u Gajosa w Sopocie. Róznica w cenie moze byc spowodowana równiez tym, ze w mojej skrzyni filtr sie czysci a nie wymienia. A za plyn placilem po ok. 60 zl za litr (ATF VAG'owski czyli wspomnieny Esso LT 71141 ). Na zadnym Dextronie ta skrzynia nie bedzie dzialac.
Skoro jestes taki oszczedny, to trzeba bylo wymienic ten olej samemu. Problem jest tylko taki, ze "nasz" plyn dystrybuowany jest w zbiornikach o minimalnej pojemnosci 20 litrów. Ale kosztuje wtedy ok. 20 zl za litr. To jest dopiero oszczednosc !

Zbigniew Kordan

22 Data: Luty 08 2007 12:46:57
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Przembo 

Użytkownik "Hektor"  napisał

W 3city sa 3 ASO VW i wszystkie niewiadomo czemu mialy podobne ceny, ja robilem w najblizszym. Moze u Ciebie olej to byl Dextron? Niestety do mojego przecietne ceny oleju poza ASO dochodza do cen ASO, a to niewiele ponizej 100pln za 1l.

ATF wymienialem u Gajosa w Sopocie.

Ja u Groblewskiego...

Róznica w cenie moze byc spowodowana równiez tym, ze w mojej skrzyni filtr sie czysci a nie wymienia.

Filtr u mnie to 82pln, a w ASO nie byl o wiele drozszy.

A za plyn placilem po ok. 60 zl za litr (ATF VAG'owski czyli wspomnieny Esso LT 71141 ). Na zadnym Dextronie ta skrzynia nie bedzie dzialac.

Widocznie ceny spadly, Groblewski, Gajos i Krolikowski za skrzynie zgodnie zyczyli sobie okolo 700pln 4 lata temu.

Skoro jestes taki oszczedny, to trzeba bylo wymienic ten olej samemu.

Wyczuwam sarkazm. Po co mialbym to robic samemu jak koszt oleju w detalu jest o wiele wyzszy niz przy wymianie w serwisie? Poza tym wole oddac auto specjalistom, w ASO nie mialem szczescia na nich trafic, poza wymiana oleju w skrzyni.

Problem jest tylko taki, ze "nasz" plyn dystrybuowany jest w zbiornikach o minimalnej pojemnosci 20 litrów. Ale kosztuje wtedy ok. 20 zl za litr. To jest dopiero oszczednosc !

Wlasnie olej mialem z takiego pojemnika 20l, kupilem 3,5l zaplacilem za 3,5l. W ASO kupowalem 3,5l a placilem za 4l i do tego o wiele drozej, reszty oleju nie wydali.

Jakbys chcial wymieniac olej w profesjonalnym warsztacie to polecam Sosnowskiego, specjalizuja sie w automatach.

Pozdr

23 Data: Luty 08 2007 14:41:14
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Hektor 

Użytkownik "Przembo"  napisał

Jakbys chcial wymieniac olej w profesjonalnym warsztacie to polecam Sosnowskiego, specjalizuja sie w automatach.

A dziekuje. Moze skorzystam, bo zbliza sie termin wymiany. A gdzie to jest ?

Zbigniew Kordan

24 Data: Luty 08 2007 19:25:49
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Przembo 

Użytkownik "Hektor"  napisał

Jakbys chcial wymieniac olej w profesjonalnym warsztacie to polecam Sosnowskiego, specjalizuja sie w automatach.

A dziekuje. Moze skorzystam, bo zbliza sie termin wymiany. A gdzie to jest ?

http://www.skrzyniebiegow.pl/
ZUH "Sosnowski"
ul. Śnieżna 3
80-554 Gdańsk
tel. 058 343 20 44

Pozdr

25 Data: Luty 08 2007 21:38:49
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Hektor 

Użytkownik "Przembo"  napisał

http://www.skrzyniebiegow.pl/
ZUH "Sosnowski"
ul. Śnieżna 3
80-554 Gdańsk
tel. 058 343 20 44

Dzieki !

26 Data: Luty 06 2007 09:43:29
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Wlodek 

...Olej w skrzyni byl wedlug ksiazki serwisowej
wymieniany przy 60kkm wiec powinienem jak najszybciej go wymienic bo
juz 120kkm zrobione jest na tym oleju (zrobie to na wielkanoc). Co
dziwne VW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni.

no wlasnie - po co wymieniac skoro producent pisze, ze nie trzeba ?
Producent sie nie zna ?

Automat to imo rewelacyjna sprawa. ... A juz
REWELACYJNIE wypadalo polaczenie: BMW 535d (ten z 2 turbinami) +
automat. Szedl jak przecinak...

eeee no - z takim silnikiem to rozumiem :) (choc nadal wolalbym manuala ;-))

W.

27 Data: Luty 06 2007 19:40:29
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Boombastic 

no wlasnie - po co wymieniac skoro producent pisze, ze nie trzeba ?
Producent sie nie zna ?

Producent jak producent, ale dział marketingu może nie. To zupełnie jak w
przypadku innych producentów, co do tej pory zakładali wymiane oleju w
silniku co 10 kkm, aż nagle skoczyło na 15 kkm, a teraz nawet na 30 do 50
kkm. Rewolucja w olejach? A może w silnikach? Nie, marketingowy bełkot.
Ciecz w silniku po 50 kkm to tylko z nazwy olej.
Podobnie jest w automatach. A dyskusja również była na temat VW i jego
skrzyń. Polecam archiwum.

28 Data: Luty 07 2007 15:50:50
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Jurand 

"topek"  wrote in message

miminek napisał(a):
Witam
[cut]
Dzięki za odpowiedzi, Artur
Ja mam Passata 1.9 TDI 130km z 2003r z Tiptronikiem i jak narazie jestem
zachwycony. Co prawda dla mnie tiptronic to tylko dodatkowy bajer
ktorego uzywam, tylko wtedy jak chce komus pokazac jak to dziala, ale
moze sie jeszcze przydac (gory).
Auto kupilem  w pazdzierniku 2006, mial wiec 3 lata, z przebiegiem
181.000km (nic nie bylo krecone, pelna ksiazka serwisowa, sprawdzana w
ASO VW w Monachium). Olej w skrzyni byl wedlug ksiazki serwisowej
wymieniany przy 60kkm wiec powinienem jak najszybciej go wymienic bo juz
120kkm zrobione jest na tym oleju (zrobie to na wielkanoc). Co dziwne VW
nie zaleca wymiany oleju w skrzyni. Wymiana Oleju w skrzyni w takim
passacie u fachowca (www.automat.pl);

Tfu, fachowca... psia mać...

Jurand.

29 Data: Luty 13 2007 22:32:35
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: topek 

Tfu, fachowca... psia mać...
Dlaczego tak piszesz? Myslisz ze zwykly pan edek ma wieksze pojecie?
Do wymiany oleju chyba sie pan nadaje? Rozumie, ze ty znasz 2x lepszych fachowcow co mi za polowe ceny wymienia?


--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka
A: Z murzynką? murzynką?
S: Tato, ku*wa,gdzie ku*wa, w górach murzynka, w górach

30 Data: Luty 13 2007 22:41:25
Temat: Re: Passat + tiptronic
Autor: Jurand 

"topek"  wrote in message

Tfu, fachowca... psia mać...
Dlaczego tak piszesz? Myslisz ze zwykly pan edek ma wieksze pojecie?
Do wymiany oleju chyba sie pan nadaje? Rozumie, ze ty znasz 2x lepszych
fachowcow co mi za polowe ceny wymienia?

Nie, z moich własnych doświadczeń - zarówno w Samko jak i w warsztacie
reklamowanym na www.automat.pl właścicielami są zwykłe chujki, potrafiące
tylko brać pieniądze od klienta i nie przyznawać się do nieprawidłowo
wykonanej diagnozy/naprawy. Do fachowców im daleko.

Jurand.

Passat + tiptronic



Grupy dyskusyjne