Witam!
Mam sobie Peugeota 106, 954ccm (ga¼nik), rocznik 1994. Na codzieñ je¿d¿ê na
gazie, instalacja gazowa ma 1,5 roku, przejecha³em na niej jakie¶ 12000km.
Gdy jest poni¿ej 5°C zapalam na benzynie (doje¿d¿am do domu na benzynie ju¿
wcze¶niej, ¿eby by³ gotowy do zapalenia na niej).
Mniej wiêcej raz na 10000km jeden cylinder przestaje paliæ - czuæ to
szczególnie, gdy chcê siê rozpêdzaæ na zbyt niskich obrotach, np. z dwójki
od 10km/h, albo z trójki od 30km/h. Najbardziej to czuæ przy wilgotnej
pogodzie. Silnik wpada w charakterystyczne wibracje, samochód traci moc. Po
wyczyszczeniu tych okolic, gdzie jest palec rozdzielacza (jak to siê nazywa?
kopu³ka zap³onu?) wszystko chodzi idealnie przez kolejne 10000km.
Ostatnimi czasy zaczê³y siê nowe problemy. Gdy auto jest zimne, mam
wra¿enie, ¿e nie dzia³a pompa paliwowa. Zapalam na benzynie (pali na dotyk,
na gazie zreszt± te¿, gdy jest cieplejszy) i po wypaleniu tego, co zosta³o w
ga¼niku z poprzedniej jazdy, samochód najzwyczajniej sobie ga¶nie. Potem
mogê go mêczyæ przez kilkadziesi±t sekund i chwilami jakby pod³apuje, prawie
zapala, ale wyra¼nie brak mu benzyny. Na gazie te¿ problem zapaliæ, bo
zimny. Co ciekawe, po próbie na gazie, zazwyczaj zapala potem na tej
benzynie. Przez minutê siê krztusi, ledwo dyszy (wiadomo, mieszanka gazu i
benzyny), a potem idealnie. O co mu chodzi? :)
Aktualnie w³a¶nie jest ten moment, gdy trzebaby wyczy¶ciæ palec rozdzielacza
i okolice, ale te problemy z zapalaniem na benzynie s± wyra¼nie inne.
Brakuje benzyny dla ca³ego silnika, bo gdy pod³apuje, dzia³a z idealn±
synchronizacj± (nie popada w ¿adne wibracje spowodowane niepaleniem jednego
z cylindrów).
Jakie¶ hipotezy? Pasowa³oby idealnie do pompy paliwa, ale czemu dzieje siê
to tylko, gdy samochód jest zimny? (a i to nie zawsze)
Uprzedzaj±c pytania: nigdy nie opró¿ni³em baku do zera, a od pa¼dziernika
mam prawie pe³ny bak, który systematycznie wypalam. Nie stosujê te¿ ¿adnych
dziwnych wy³±czników pompy paliwa, gdy je¿d¿ê na gazie.
Z góry dziêki za pomoc :)
--  
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]
marek [AT] microstock . pl
http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjêcia
| 2 | 
Data: Marzec 05 2007 17:33:26 | 
| Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... | 
| Autor: R.  | 
=Marcos= napisa³(a): 
 Witam! 
Mam sobie Peugeota 106, 954ccm (ga¼nik) 
 
                                   ^^^^^^^
 
Jeste¶ pewien ze gaznik??
 
  Gdy auto jest zimne, mam
 wra¿enie, ¿e nie dzia³a pompa paliwowa.  
 
A s³yszysz j± gdy przekrêcasz kluczyk? Bo jesli tak to na 99 % masz monowtrysk
 
Zapalam na benzynie (pali na dotyk,
 na gazie zreszt± te¿, gdy jest cieplejszy) i po wypaleniu tego, co zosta³o w 
ga¼niku z poprzedniej jazdy, samochód najzwyczajniej sobie ga¶nie. Potem 
mogê go mêczyæ przez kilkadziesi±t sekund i chwilami jakby pod³apuje, prawie 
zapala, ale wyra¼nie brak mu benzyny. Na gazie te¿ problem zapaliæ, bo 
zimny. Co ciekawe, po próbie na gazie, zazwyczaj zapala potem na tej 
benzynie. Przez minutê siê krztusi, ledwo dyszy (wiadomo, mieszanka gazu i 
benzyny), a potem idealnie. O co mu chodzi? :) 
Aktualnie w³a¶nie jest ten moment, gdy trzebaby wyczy¶ciæ palec rozdzielacza 
i okolice, ale te problemy z zapalaniem na benzynie s± wyra¼nie inne. 
Brakuje benzyny dla ca³ego silnika, bo gdy pod³apuje, dzia³a z idealn± 
synchronizacj± (nie popada w ¿adne wibracje spowodowane niepaleniem jednego 
z cylindrów). 
Jakie¶ hipotezy? 
 
W jakim stanie s± swiece/przewody? jesli jednak mam racje (z tym, ze to monowtrysk) to jak z sond± lambda? swieci siê check engine gdy dzieje siê co¶ dziwnego?
 
--  
Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613 
    >>>>  http://mazurek.yoyo.pl <<<< 
>>>>  http://rmazurek.neostrada.pl <<<< 
    >>>>  http://tkwir3.yoyo.pl <<<<
 | 3 | 
Data: Marzec 05 2007 19:01:27 |  | Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... |  | Autor: =Marcos=  |  
> Mam sobie Peugeota 106, 954ccm (ga¼nik) 
                                   ^^^^^^^ 
 
Jeste¶ pewien ze gaznik?? 
 
Jestem pewien. Chyba nied³ugo potem skoñczyli z ga¼nikami w tym silniku.
   Gdy auto jest zimne, mam 
> wra¿enie, ¿e nie dzia³a pompa paliwowa. 
 
A s³yszysz j± gdy przekrêcasz kluczyk? Bo jesli tak to na 99 % masz 
monowtrysk 
 
Po przekrêceniu kluczyka cisza. Chyba, ¿e w³±czê wentylator :)
 
[...]
 W jakim stanie s± swiece/przewody? jesli jednak mam racje (z tym, ze to 
monowtrysk) to jak z sond± lambda? swieci siê check engine gdy dzieje 
siê co¶ dziwnego? 
 
¯adna kontrolka oprócz standardowych (akumulator i olej przed zapaleniem + 
ssanie jak jest ssanie). 
¦wiece i przewody w bardzo dobrym stanie. Wypada³oby mo¿e wymieniæ palec i 
kopu³kê, ale ju¿ mia³em trochê problemów z elektryk± / niepaleniem 
poszczególnych cylindrów i takie tam. Tym razem czujê to jako¶ inaczej. W 
polonezie kiedy¶ skoñczy³a mi siê benzyna - ten problem daje podobne 
odczucia. Silnik rozpaczliwie usi³uje zapaliæ, czasem chwyci na kilka 
obrotów, a potem dupa. Niezale¿nie od tego, czy w koñcu chwyci na gazie, czy 
na benzynie - potem idealnie zapala zarówno tak i tak.
 
--   
Marcos 
[Marek ¦lusarczyk] 
marek [AT] microstock . pl
 http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjêcia
 | 4 | 
Data: Marzec 05 2007 17:49:19 |  | Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... |  | Autor: Darek  |  
 
U¿ytkownik "=Marcos="  napisa³ w  
wiadomo¶ci  
 Witam! 
Mam sobie Peugeota 106, 954ccm (ga¼nik), rocznik 1994. Na codzieñ je¿d¿ê  
na 
gazie, instalacja gazowa ma 1,5 roku, przejecha³em na niej jakie¶ 12000km. 
Gdy jest poni¿ej 5°C zapalam na benzynie (doje¿d¿am do domu na benzynie  
ju¿ 
wcze¶niej, ¿eby by³ gotowy do zapalenia na niej). 
Mniej wiêcej raz na 10000km jeden cylinder przestaje paliæ - czuæ to 
szczególnie, gdy chcê siê rozpêdzaæ na zbyt niskich obrotach, np. z dwójki 
od 10km/h, albo z trójki od 30km/h. Najbardziej to czuæ przy wilgotnej 
pogodzie. Silnik wpada w charakterystyczne wibracje, samochód traci moc.  
Po 
wyczyszczeniu tych okolic, gdzie jest palec rozdzielacza (jak to siê  
nazywa? 
kopu³ka zap³onu?) wszystko chodzi idealnie przez kolejne 10000km. 
Ostatnimi czasy zaczê³y siê nowe problemy. Gdy auto jest zimne, mam 
wra¿enie, ¿e nie dzia³a pompa paliwowa. Zapalam na benzynie (pali na  
dotyk, 
na gazie zreszt± te¿, gdy jest cieplejszy) i po wypaleniu tego, co zosta³o  
w 
ga¼niku z poprzedniej jazdy, samochód najzwyczajniej sobie ga¶nie. Potem 
mogê go mêczyæ przez kilkadziesi±t sekund i chwilami jakby pod³apuje,  
prawie 
zapala, ale wyra¼nie brak mu benzyny. Na gazie te¿ problem zapaliæ, bo 
zimny. Co ciekawe, po próbie na gazie, zazwyczaj zapala potem na tej 
benzynie. Przez minutê siê krztusi, ledwo dyszy (wiadomo, mieszanka gazu i 
benzyny), a potem idealnie. O co mu chodzi? :) 
Aktualnie w³a¶nie jest ten moment, gdy trzebaby wyczy¶ciæ palec  
rozdzielacza 
i okolice, ale te problemy z zapalaniem na benzynie s± wyra¼nie inne. 
Brakuje benzyny dla ca³ego silnika, bo gdy pod³apuje, dzia³a z idealn± 
synchronizacj± (nie popada w ¿adne wibracje spowodowane niepaleniem  
jednego 
z cylindrów). 
Jakie¶ hipotezy? Pasowa³oby idealnie do pompy paliwa, ale czemu dzieje siê 
to tylko, gdy samochód jest zimny? (a i to nie zawsze) 
Uprzedzaj±c pytania: nigdy nie opró¿ni³em baku do zera, a od pa¼dziernika 
mam prawie pe³ny bak, który systematycznie wypalam. Nie stosujê te¿  
¿adnych 
dziwnych wy³±czników pompy paliwa, gdy je¿d¿ê na gazie. 
Z góry dziêki za pomoc :) 
 
--   
Marcos 
[Marek ¦lusarczyk] 
marek [AT] microstock . pl 
 
http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjêcia 
 
 
Radzê zrobiæ kompleksow± diadnostykê silnika (regulacjê)  czyszczenie  
gaznika itp. 
Prawdopodobnie zawiesz Ci sie zaworek iglicowy w gazniku i dlaego silnik po  
wypaleniu paliwa z komory gaznika gasnie
 | 5 | 
Data: Marzec 05 2007 20:28:45 |  | Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... |  | Autor: luknew  |  
 
  
Radzê zrobiæ kompleksow± diadnostykê silnika (regulacjê)  czyszczenie gaznika itp. 
Prawdopodobnie zawiesz Ci sie zaworek iglicowy w gazniku i dlaego silnik po wypaleniu paliwa z komory gaznika gasnie  
 
a niby jak ma nie gasn±c jezeli elektrozawor odcina doplyw benzyny ? I co tu ma do tego zawór iglicowy ?
 | 6 | 
Data: Marzec 05 2007 20:41:00 |  | Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... |  | Autor: luknew  |  
=Marcos= napisa³(a): 
 Witam! 
Mam sobie Peugeota 106, 954ccm (ga¼nik), rocznik 1994. Na codzieñ je¿d¿ê na 
gazie, instalacja gazowa ma 1,5 roku, przejecha³em na niej jakie¶ 12000km. 
Gdy jest poni¿ej 5°C zapalam na benzynie (doje¿d¿am do domu na benzynie ju¿ 
wcze¶niej, ¿eby by³ gotowy do zapalenia na niej). 
 
cos masz chyba nie tak z t± instalacj± jezeli juz przy 5C musisz odpalac na benzynie
 Mniej wiêcej raz na 10000km jeden cylinder przestaje paliæ - czuæ to 
szczególnie, gdy chcê siê rozpêdzaæ na zbyt niskich obrotach, np. z dwójki 
od 10km/h, albo z trójki od 30km/h. Najbardziej to czuæ przy wilgotnej 
pogodzie. Silnik wpada w charakterystyczne wibracje, samochód traci moc. Po 
wyczyszczeniu tych okolic, gdzie jest palec rozdzielacza (jak to siê nazywa? 
kopu³ka zap³onu?) wszystko chodzi idealnie przez kolejne 10000km. 
 
wymieñ przewody zap³nowe i ¶wiece
 Ostatnimi czasy zaczê³y siê nowe problemy. Gdy auto jest zimne, mam 
wra¿enie, ¿e nie dzia³a pompa paliwowa. Zapalam na benzynie (pali na dotyk, 
na gazie zreszt± te¿, gdy jest cieplejszy) i po wypaleniu tego, co zosta³o w 
ga¼niku z poprzedniej jazdy, samochód najzwyczajniej sobie ga¶nie. Potem 
mogê go mêczyæ przez kilkadziesi±t sekund i chwilami jakby pod³apuje, prawie 
zapala, ale wyra¼nie brak mu benzyny.  
 
prawdopodobnie pompa paliwa nie podaje wystarczaj±cej ilo¶ci benzyny przy kreceniu rozrusznikiem
 Na gazie te¿ problem zapaliæ, bo 
zimny.  
 
moj brat ma p205 `88 180tys przebiegu z czego 30 tys na gazie i bez problemu do -10C odpala na gazie 
aha i silnik tez ma 954cm
 Co ciekawe, po próbie na gazie, zazwyczaj zapala potem na tej 
benzynie. Przez minutê siê krztusi, ledwo dyszy (wiadomo, mieszanka gazu i 
benzyny), a potem idealnie. O co mu chodzi? :) 
 
po odpaleniu na gazie obroty silnika sa na tyle wysokie ze pompka paliwa    daje rade
 Aktualnie w³a¶nie jest ten moment, gdy trzebaby wyczy¶ciæ palec rozdzielacza 
i okolice, ale te problemy z zapalaniem na benzynie s± wyra¼nie inne. 
Brakuje benzyny dla ca³ego silnika, bo gdy pod³apuje, dzia³a z idealn± 
synchronizacj± (nie popada w ¿adne wibracje spowodowane niepaleniem jednego 
z cylindrów). 
Jakie¶ hipotezy? Pasowa³oby idealnie do pompy paliwa, ale czemu dzieje siê 
to tylko, gdy samochód jest zimny? (a i to nie zawsze) 
 
dobrze podejzewasz o ile masz mechaniczn± pompe paliwa to prawdopodobnie nie trzyma zaworek i paliwo poprostu po dluzszym postoju sobie ucieka i zeby je spowrotem zassac ze zbiornika musisz sporo pokrecic
 Uprzedzaj±c pytania: nigdy nie opró¿ni³em baku do zera, a od pa¼dziernika 
mam prawie pe³ny bak, który systematycznie wypalam. Nie stosujê te¿ ¿adnych 
dziwnych wy³±czników pompy paliwa, gdy je¿d¿ê na gazie. 
Z góry dziêki za pomoc :) 
 
 
objaw identyczny jak u mego brata w p205 tylko ze on jak juz pisalem odpala na benzynie jak jest  wiecej niz -10C
 | 7 | 
Data: Marzec 05 2007 21:00:23 |  | Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... |  | Autor: =Marcos=  |  
[...] 
  
cos masz chyba nie tak z t± instalacj± jezeli juz przy 5C musisz odpalac 
na benzynie 
 
Je¶li d³u¿ej pokrêcê na gazie (tak z 10s) to odpalê, ale wolê nie katowaæ 
rozrusznika. Wcze¶niej mog³em zapaliæ przy jeszcze ni¿szej temperaturze, ale 
przy takim wyregulowaniu samochód ogólnie mia³ ni¿sz± moc, d³u¿ej siê 
zbiera³.
 
[...]
 >Co ciekawe, po próbie na gazie, zazwyczaj zapala potem na tej 
> benzynie. Przez minutê siê krztusi, ledwo dyszy (wiadomo, mieszanka gazu 
 
i
 > benzyny), a potem idealnie. O co mu chodzi? :) 
 
po odpaleniu na gazie obroty silnika sa na tyle wysokie ze pompka paliwa 
   daje rade 
 
¯eby by³o jasne - po pierwszym odpaleniu na benzynie, gdy wypala to co jest 
w ga¼niku, osi±ga tak na oko mniej wiêcej 2500-3000obr/min. A potem nagle 
brakuje tej benzyny.
 
--   
Marcos 
[Marek ¦lusarczyk] 
marcos [AT] wyprawa . info
 http://www.wyprawa.info
| 8 | 
Data: Marzec 05 2007 21:07:06 |  | Temat: Re: Peugeot 1.0 robi numery z zap³onem... |  | Autor: luknew  |  
 
  
¯eby by³o jasne - po pierwszym odpaleniu na benzynie, gdy wypala to co jest 
w ga¼niku, osi±ga tak na oko mniej wiêcej 2500-3000obr/min. A potem nagle 
brakuje tej benzyny. 
 
 
zrob sobie test popros kogos niech zakreci rozrusznikiem a ty zdejmij przewod ktory idzie do gaznika i skieruj go do jakiegos pojemnika ( butelki) i bedziesz widzial w jakim momencie pomka paliwa podaje benzyne 
tylko uwazaj bo mozna przez nieuwage sfajczyc samochod .
  |  |  |  |  |  |  |