Grupy dyskusyjne   »   Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem

Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem



1 Data: Styczen 05 2011 03:43:18
Temat: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Autor: Andrzej 

Witam,
moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem.
Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy
włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej
zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby,
gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem
odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo
jest zimowe.
Bardzo proszę o pomoc, podpowiedzi, co może być przyczyną.
Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam



2 Data: Styczen 05 2011 11:59:19
Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:43:18 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):

Witam,
moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem.
Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy
włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej
zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby,
gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem
odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo
jest zimowe.

Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci
przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu?
Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy
odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie
choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną
obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa.

Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia
wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona
linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym
silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez
problemu, to masz automat "ssania" do wymiany.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

3 Data: Styczen 05 2011 04:40:11
Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Autor: Andrzej 

Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci
przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu?
Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy
odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie
choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną
obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa.

Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia
wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona
linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym
silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez
problemu, to masz automat "ssania" do wymiany.

Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami,
majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach.
Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu,
dobrze myśle?
Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego
filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam
odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu
aż przestanie wydostawac się powietrze, tak?

4 Data: Styczen 05 2011 16:32:12
Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 5 Jan 2011 04:40:11 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):

Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami,
majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach.
Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu,
dobrze myśle?

Citroeny które znam, miały w kolanku rury, na wprost korka, maleńki otwór.
Po drugiej strony, wewnątrz nadkola był zaworek jednokierunkowy który
rzadko, bo rzadko, ale potrafił sie zapchać.
Natomiast zimą mógł być zatkany lodem w nadkolu. Jak zajrzysz do wlewu na
wprost, to - jeżeli jest w tym samym miejscu - będzie mały odworek na
wprost.
Jeżeli jest zatkany, przy otwieraniu korka baku będziesz słyszał wyraźne
pssst.

Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego
filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam
odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu
aż przestanie wydostawac się powietrze, tak?

gdzieś na obudowie filtra paliwa
tak na szybko wyguglane:
http://www.citroenax.info/viewtopic.php?p=43184
i tak, aż poleci paliwo bez powietrza.
Jak pojedziesz bez problemu, to jeszcze sprawdź następnego dnia - jak
będzie powietrze to znaczy, że jest nieszczelność (często membrana pompki
pęka) i paliwo się wraca do baku, więc silnik za każdym razem musi go
zassać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem



Grupy dyskusyjne