Grupy dyskusyjne   »   Peugeot 206 SW - techicznie?

Peugeot 206 SW - techicznie?



1 Data: Grudzien 04 2006 19:39:25
Temat: Peugeot 206 SW - techicznie?
Autor: ExM 

Witam.

Mam zakupić właśnie Peugeot'a 206 SW 1.1 8V [60KM] z 2004r - pełne
wyposażenie (ABS, klima, poduszka 2x centralny, wspomaganie)

Przeglądnąłem grupę ale piszecie tylko na temat mocniejszych silników.



- auto ma być jak najbardziej ekonomiczne (będzie przerobione na gaz)

- ma być dość pojemne

- nie interesują mnie specjalnie osiągi ani mocniejszy silnik bo będzie
jeździł po mieście i ma być tanie w użytkowaniu (spalanie, przeglądy)



Moje pytanie jest takie:

- jaka jest awaryjność tych aut?

- co się najczęściej psuje?

- jakie są koszty eksploatacji?

- co ile trzeba robić przeglądy i jak one średnio kosztują?

- czy części do niego są drogie i czy jest problem w ich zdobyciu?

- jak się sprawują na gazie (ma ktoś?) i ile palą? (na gazie i benzynie w
cyklu mieszanym i miejskim)

- inne uwagi na temat bezpieczeństwa?

- wasza opinia o tym aucie?



Pozdrawiam

ExM



2 Data: Grudzien 06 2006 11:24:20
Temat: Re: Peugeot 206 SW - techicznie?
Autor: Robert Panek 

ExM napisał(a):

Mam zakupić właśnie Peugeot'a 206 SW 1.1 8V [60KM] z 2004r - pełne
wyposażenie (ABS, klima, poduszka 2x centralny, wspomaganie)

Miałem gołą wersję 2003, 1.1 bezyna. Moim zdaniem silnik za słaby, ale ja dużo w trasy jeżdżę, Tobie jak piszesz, to nie przeszkadza. Ale ostrzegam, że przyśpieszyć tym "awaryjnie", szczególnie SW, nie przyśpieszysz.

- auto ma być jak najbardziej ekonomiczne (będzie przerobione na gaz)

u mnie firma przerobiła na gaz po około 30kkm.
Od samego początku zaczęły się jazdy z komputerem, wariował wskaźnik paliwa (jadąc na gazie wskaźnik benzyny też spadał), notorycznie paliła się dioda "check engine" (mieszanka).
W firmie zagazowano kilkadziesiąt P206 1.1 (SW i zwykłych) - po pierwszych doświadczeniach porzucono to rozwiązanie. Teraz kupowane są diesle.

- ma być dość pojemne

jest ok. Oczywiście jak na "małego kombi".. :) Ale po zamontowaniu butli w bagażniku traci zaletę kombi.. No chyba, że w kole, ale nie wiem czy w P206 można.

- nie interesują mnie specjalnie osiągi ani mocniejszy silnik bo będzie
jeździł po mieście i ma być tanie w użytkowaniu (spalanie, przeglądy)

j.w. Generalnie po zagazowaniu w warsztacie byłem kilkukrotnie (poza przeglądami instalacji). Spadki mocy, wyłączanie silnika na biegu, w czasie jazdy (gasł i zaraz startował oczywiście samoczynnie - auto w ruchu, na biegu) - niebezpieczne, bo tracisz wspomaganie (w przypadku zakrętu i wciśniętego sprzęgła - raz miałem sytuację krytyczną). Przy 4 tyś obrotów miałem "dziurę" mocy - nagły spadek i zaraz potem ok.
Ogólnie - wrażenia z ekploatacji bardzo kiepskie. Zastrzegam, że nie jestem "znawcą".. ;)

Przed zagazowaniem - słaby silnik, ale raczej ok. Przed 20k miałem wymieniane wtryskiwacze, a przed zrobieniem 2k km - przednią szybę jeszcze raz wklejaną, bo z fabryki wyszedł z wadą.

- jaka jest awaryjność tych aut?

j.w.
Na moim przykładzie - średnio co 10kkm byłem w serwisie.

- co się najczęściej psuje?

ech.. z tego co pamiętam, miałem robione wtryskiwacze, klocki, tarcze (przy 40kkm), amortyzatory, pompę wspomagania...
pomijam kwestie żarówek itp. bo to eksploatacja. Ale u mnie coś nie tak z elektryką było, bo co 2 miesiące miałem przednie żarówki do wymiany.

- jakie są koszty eksploatacji?

na bezynie z tego co pamiętam miałem spalanie około 8l/100 w mieście, na gazie koło 10l.

- co ile trzeba robić przeglądy i jak one średnio kosztują?

Tutaj Ci nie pomogę, bo akurat po dwóch latach jak gwarancja się skończyła zmieniłem na P206 1.4HDI, oczywiście SW.

- czy części do niego są drogie i czy jest problem w ich zdobyciu?

tutaj też nie wiem.

- jak się sprawują na gazie (ma ktoś?) i ile palą? (na gazie i benzynie w
cyklu mieszanym i miejskim)

j.w.
W mieszanym - 7l/9l. Ale to z pamięci piszę..

- wasza opinia o tym aucie?

Fajne, mimo wad. Ale prywatnie nie wybrał bym takiego.

Pozdrawiam
Robert

Peugeot 206 SW - techicznie?



Grupy dyskusyjne