Grupy dyskusyjne   »   Pierwszy bieg -pytanie

Pierwszy bieg -pytanie



1 Data: Pa?dziernik 25 2007 20:07:19
Temat: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: WielkaBakteria 

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?

--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg



2 Data: Pa?dziernik 25 2007 20:16:49
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: ulong 

WielkaBakteria pisze:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?

Z tego co mnie uczono na kursie na prawo jazdy wrzucam 2ke.

Pozdrawiam, Wojtek.

3 Data: Pa?dziernik 25 2007 20:35:37
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Czarek 

ulong wrote:

WielkaBakteria pisze:
Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?
Z tego co mnie uczono na kursie na prawo jazdy wrzucam 2ke.

A mnie uczyli, żeby jeździć dynamicznie, a nie przetaczać się przez skrzyżowanie z szybkością galopującego żółwia... No chyba że na 2-ce masz dobre odejście, to się nie czepiam. ;)

Pozdrawiam

Czarek

4 Data: Pa?dziernik 25 2007 21:03:50
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: WielkaBakteria 

Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości

ulong wrote:

A mnie uczyli, żeby jeździć dynamicznie, a nie przetaczać się przez skrzyżowanie z szybkością galopującego żółwia... No chyba że na 2-ce masz dobre odejście, to się nie czepiam. ;)

Pozdrawiam

Czarek

Włos mi sie zajeżył na głowie jak to przeczytałem. Mam nadzieję że nie spotkam cię nigdy na skrzyżowaniu. Musiałeś mieć jakiegoś pijanego instruktora bo ludzi uczy się jeździć BEZPIECZNIE. Dynamicznie to ty się możesz nauczyć na autostradzie a nie na skrzyżowaniu albo ostrym łuku na placu z garażami. Muszę cię załamać że zdaża mi się nawet zatrzymać na skrzyzowaniu podczas skrętu w lewo, Twój instruktor pewnie się w grobie przewraca :)
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

5 Data: Pa?dziernik 25 2007 21:33:54
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: gregor 

WielkaBakteria pisze:


Włos mi sie zajeżył na głowie jak to przeczytałem. Mam nadzieję że nie spotkam cię nigdy na skrzyżowaniu. Musiałeś mieć jakiegoś pijanego instruktora bo ludzi uczy się jeździć BEZPIECZNIE. Dynamicznie to ty się możesz nauczyć na autostradzie a nie na skrzyżowaniu albo ostrym łuku na placu z garażami. Muszę cię załamać że zdaża mi się nawet zatrzymać na skrzyzowaniu podczas skrętu w lewo, Twój instruktor pewnie się w grobie przewraca :)

eh brak slow przez takich jak ty pewnie sa takie korki w twoim miescie, jezdzij dalej "bezpiecznie" bedziesz bohaterem wiejskim

gregor

6 Data: Pa?dziernik 26 2007 06:06:09
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: WielkaBakteria 

Użytkownik "gregor"  napisał w wiadomości

eh brak slow przez takich jak ty pewnie sa takie korki w twoim miescie, jezdzij dalej "bezpiecznie" bedziesz bohaterem wiejskim

gregor

Jak mniemam dla ciebie bezpieczna szybkość w mieście czy na osiedlu to 120 km/h i pokonywanie skrzyżowań z ręcznym. Ja swojego stylu na pewno nie zmnienię ale tobie zalecam. A korki w mieście tworzą xle zsynchronizowane światła i roboty drogowe, ale przecież ty wiesz lepiej.
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

7 Data: Pa?dziernik 26 2007 11:37:28
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 26 Oct 2007 06:06:09 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Jak mniemam dla ciebie bezpieczna szybkość w mieście czy na osiedlu to
120 km/h i pokonywanie skrzyżowań z ręcznym. Ja swojego stylu na pewno

Bezpieczna prędkość to taka, przy której dany kierowca, na danej
drodze, poruszając się danym pojazdem ma pełne możliwości unikania
możliwych do przewidzenia niespodzianek.
Dla Ciebie, sądząc po Twych wypowiedziach bezpieczna prędkość wynosi
ZERO.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

8 Data: Pa?dziernik 26 2007 12:45:09
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 26 Oct 2007 06:06:09 +0200, WielkaBakteria
 wrote:

A korki w mieście tworzą xle
zsynchronizowane światła i roboty drogowe, ale przecież ty wiesz lepiej.

 Jest kilka pasów, z tego jeden do skrętu w lewo i jeden do
 skrętu w lewo oraz jazdy prosto. Na lewo-prosto stoi kilka
 samochodów, nikt nie miga w lewo. To zjeżdżam nań, zastanawiając
 sie, jak ta loteria się skończy. Ale myślę sobie, że nie ma ich
 tam dużo, jeśli będą chcieli skręcać, zmieszczą się (krzyżowka
 jest dwujezdniowa z duzą wyspą w środku). Zapala się zielone,
 towarzystwo rusza, włączają kierunkowskazy. Wszyscy się się
 jakoś porozjeżdżali po pasach na poprzecznej za wyjątkiem jednej
 sieroty, która ma przed sobą miejsca na niemalże cały samochód,
 ale nie wie, co z nim zrobić...

 Światła? Nie. Roboty? Nie. Niepełnosprytni p.o. kierowców
 pojazdów? Tak.

--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Pa?dziernik 30 2007 06:20:33
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor:

On 26 Paź, 05:06, "WielkaBakteria"
 wrote:

Jak mniemam dla ciebie bezpieczna szybkość w mieście czy na osiedlu to
120 km/h i pokonywanie skrzyżowań z ręcznym. Ja swojego stylu na pewno
nie zmnienię ale tobie zalecam. A korki w mieście tworzą xle
zsynchronizowane światła i roboty drogowe, ale przecież ty wiesz lepiej.

w 90% przypadków w DC korki tworzą po 1:
- goście z poprzecznego kierunku wjeżdżający na hama na skrzyżowanie i
nie mogący z niego zjechać
po 2:
- goście stojący i dłubiący w nosie i dopiero jak się zapali zielone
to poszukujący i pedału sprzęgła i dźwigni zmiany biegów.

Pierwszy przypadek - w DC testuję prawie codziennie przy śpiących jadę
wileńską w targową i dalej prosto ...
Drugi przypadek da się zaobserwować praktycznie na każdych światłach,
ale najbardziej wkurzające jest to tam gdzie jest bardzo krótki cykl
świateł/

Pozdro !!

PS:
I tu właśnie brakuje dynamiki !!

10 Data: Pa?dziernik 26 2007 00:35:37
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 25 Oct 2007 21:03:50 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

instruktora bo ludzi uczy się jeździć BEZPIECZNIE. Dynamicznie to ty się

Bezpiecznie oznacza, że masz mozliwośc wykonania manewru pozwalającego
na uniknięcie zagrożenia.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Pa?dziernik 26 2007 10:10:03
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Czarek 

WielkaBakteria wrote:

Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości
ulong wrote:
A mnie uczyli, żeby jeździć dynamicznie, a nie przetaczać się przez skrzyżowanie z szybkością galopującego żółwia... No chyba że na 2-ce masz dobre odejście, to się nie czepiam. ;)
Włos mi sie zajeżył na głowie jak to przeczytałem. Mam nadzieję że nie spotkam cię nigdy na skrzyżowaniu. Musiałeś mieć jakiegoś pijanego instruktora bo ludzi uczy się jeździć BEZPIECZNIE. Dynamicznie to ty się możesz nauczyć na autostradzie a nie na skrzyżowaniu albo ostrym łuku na placu z garażami. Muszę cię załamać że zdaża mi się nawet zatrzymać na skrzyzowaniu podczas skrętu w lewo, Twój instruktor pewnie się w grobie przewraca :)

Mądrej głowie dość dwie słowie... a specjalnie dla Ciebie rozpiszę dokładnie. :P

Instruktor uczył mnie, żeby jeździć bezpiecznie (podstawa!), dynamicznie oraz dostosowywać prędkość do warunków panujących na drodze (tak, tak - to da się pogodzić!). Uczył mnie nawet, że jak nie mam możliwości kontynuowania jazdy, to należy się zatrzymać... mało tego, należy się zatrzymać tak, aby nie utrudniać ruchu innym a w szczególności, aby na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną opuścić skrzyżowanie w swoim cyklu świateł albo nie wjeżdżać na nie wogóle. Czego jeszcze mnie nauczył? Żeby jeździć spokojnie, ale nie ślamazarnie. Spokojnie, czyli nie trąbić bez sensu na wszystkich dookoła, nie poganiać ludzi długimi, nie wygrażać pieszym na pasach, itd. Nie ślamazarnie, czyli tak, żeby maksymalizować - w ramach obowiązujących przepisów i warunków bezpiecznej jazdy - przepustowość skrzyżowań. Jeżeli bezpiecznie mogę pojechać tak, aby przez skrzyżowanie w cyklu świateł (czy w momencie wjazdu na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej) poza mną przejechał ktoś jeszcze - to właśnie tak jadę - _dynamicznie_.

Pozdrawiam

Czarek

12 Data: Pa?dziernik 26 2007 08:36:00
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Rafal 


Instruktor uczył mnie, żeby jeździć bezpiecznie (podstawa!), dynamicznie
oraz dostosowywać prędkość do warunków panujących na drodze (tak, tak -
to da się pogodzić!). Uczył mnie nawet, że jak nie mam możliwości
kontynuowania jazdy, to należy się zatrzymać... mało tego, należy się
zatrzymać tak, aby nie utrudniać ruchu innym a w szczególności, aby na
skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną opuścić skrzyżowanie w swoim cyklu
świateł albo nie wjeżdżać na nie wogóle. Czego jeszcze mnie nauczył?
Żeby jeździć spokojnie, ale nie ślamazarnie. Spokojnie, czyli nie trąbić
bez sensu na wszystkich dookoła, nie poganiać ludzi długimi, nie
wygrażać pieszym na pasach, itd. Nie ślamazarnie, czyli tak, żeby
maksymalizować - w ramach obowiązujących przepisów i warunków
bezpiecznej jazdy - przepustowość skrzyżowań. Jeżeli bezpiecznie mogę
pojechać tak, aby przez skrzyżowanie w cyklu świateł (czy w momencie
wjazdu na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej) poza mną przejechał
ktoś jeszcze - to właśnie tak jadę - _dynamicznie_.

Pozdrawiam

Czarek

Popieram w całej rozciągłości. Są takie skrzyżowania gdzie widoczność jest na
tyle dobra że już 200-100m przed skrzyżowaniem widze czy mogę przejechac czy
nie - po jaką cholere wtedy wyhamowywać niemal do 0 przez samym skrzyżowaniem?
Zdażają się też i pasy rozbiegowe na skrzyżowaniu.. ale co z tego kiedy bywają
i matoły co zamiast dać z buta, zrównac prędkość z tymi jadącymi głowną
ispokojnie wjechac, to wloką się do końca pasa 10km/h i czekają tam (chyba na
zbawienie), skutecznie bolkując innym możliwość prawidłowego skorzystania z
tego pasa...
skrzyżowanie z krótkim cyklem świateł - zamiast zaraz po zmianie ruszyć
porzadnie żeby ci z tyłu mieli szanse też przejechać, to turla się taka łajza
powoli - inni? a co go oni obchodzą, on przejedzie...

No ale kurde testów na myślenie i inteligencję to na prawo jazdy się niestety
nie zdaje...



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Pa?dziernik 26 2007 11:20:30
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Boombastic 

Instruktor uczył mnie, żeby jeździć bezpiecznie (podstawa!), dynamicznie oraz dostosowywać prędkość do warunków panujących na drodze (tak, tak - to da się pogodzić!). Uczył mnie nawet, że jak nie mam możliwości kontynuowania jazdy, to należy się zatrzymać... mało tego, należy się zatrzymać tak, aby nie utrudniać ruchu innym a w szczególności, aby na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną opuścić skrzyżowanie w swoim cyklu świateł albo nie wjeżdżać na nie wogóle.
[cut]

Teoria teorią, a praktyka wyglada tak, że jak ostatnio zatrzymałem sie przed skrzyżowaniem ze światłami na którym juz stały samochody i ja pomimo zielonego nie wjechałem na środek to zostałem objechany przez pacana stojącego za mną poprzez pas dla skręcających  prawo, przejechał skrzyżowanie i ustawił się na krótkiej rozbiegówce. Zaoszczędził 30 sekund.

14 Data: Pa?dziernik 26 2007 09:47:55
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor:


Teoria teorią, a praktyka wyglada tak, że jak ostatnio zatrzymałem sie przed
skrzyżowaniem ze światłami na którym juz stały samochody i ja pomimo
zielonego nie wjechałem na środek to zostałem objechany przez pacana
stojącego za mną poprzez pas dla skręcających  prawo, przejechał
skrzyżowanie i ustawił się na krótkiej rozbiegówce. Zaoszczędził 30 sekund.


Niestety nie do konca masz racje. Kazde skrzyzowanie to jest okolo
minuty w plecy. Jak na odcinku 1 km masz takich zkrzyzowan 5 to
srednia "nieco" na tym cierpi. Ukrecisz dwa tu, dwa tam i jestes w
domu 15 minut wczesniej, bo zdazysz gdzi indziej na ostatnia chwile
przed korkiem.

Co innego POMIEDZY skrzyzowaniami. Tu predkoscia prawie nic sie nie da
nadrobic, jesli i tak trzeba co chwile czekac.

Doskonaly przyklad to DC trasa z Litewskiej na Dworzec Wilenski. W
normalny dzien 20 minut. W sobote (puste miasto) -- 16 minut. Swiatla
i tylko swiatla.

Tomek

15 Data: Pa?dziernik 26 2007 17:35:25
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Boombastic 


Użytkownik  napisał w wiadomości

>
Teoria teorią, a praktyka wyglada tak, że jak ostatnio zatrzymałem sie przed
skrzyżowaniem ze światłami na którym juz stały samochody i ja pomimo
zielonego nie wjechałem na środek to zostałem objechany przez pacana
stojącego za mną poprzez pas dla skręcających  prawo, przejechał
skrzyżowanie i ustawił się na krótkiej rozbiegówce. Zaoszczędził 30 sekund.


Niestety nie do konca masz racje. Kazde skrzyzowanie to jest okolo
minuty w plecy. Jak na odcinku 1 km masz takich zkrzyzowan 5 to
srednia "nieco" na tym cierpi. Ukrecisz dwa tu, dwa tam i jestes w
domu 15 minut wczesniej, bo zdazysz gdzi indziej na ostatnia chwile
przed korkiem.
[cut]

Niestety, nie masz racji, bo auta stojące na i za skrzyżowaniem ruszyły i spokojnie przejechałem w ciągu jednej zmiany swiateł. A facet wcisnął sie kilka aut przede mnie. A skrzyżowanie to Niepodległości z Domaniewską. Już któryś raz z kolei miałem taka sytuację.

16 Data: Pa?dziernik 26 2007 13:40:08
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 26 Oct 2007 11:20:30 +0200, "Boombastic"
 wrote:

Teoria teorią, a praktyka wyglada tak, że jak ostatnio zatrzymałem sie przed
skrzyżowaniem ze światłami na którym juz stały samochody i ja pomimo
zielonego nie wjechałem na środek to zostałem objechany przez pacana
stojącego za mną poprzez pas dla skręcających  prawo, przejechał
skrzyżowanie i ustawił się na krótkiej rozbiegówce. Zaoszczędził 30 sekund.

Buców zawsze się spotka. Olać ich.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Pa?dziernik 26 2007 00:34:58
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 25 Oct 2007 20:16:49 +0200, ulong  wrote:

Z tego co mnie uczono na kursie na prawo jazdy wrzucam 2ke.

A potem się dziwic, że łajzy jeżdżą...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Listopad 23 2007 19:27:32
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: ulong 

Adam Płaszczyca pisze:

On Thu, 25 Oct 2007 20:16:49 +0200, ulong  wrote:

Z tego co mnie uczono na kursie na prawo jazdy wrzucam 2ke.

A potem się dziwic, że łajzy jeżdżą...
Wybacz, ale twoje zdanie jest dla mnie nic nie warte.

Pozdrawiam, Wojtek.

19 Data: Listopad 23 2007 20:03:52
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Plaszczyca 

On Fri, 23 Nov 2007 19:27:32 +0100, ulong  wrote:

A potem się dziwic, że łajzy jeżdżą...
Wybacz, ale twoje zdanie jest dla mnie nic nie warte.

Wybaczam, że trafna uwaga jest dla Ciebie nic nie warta, za to
bezwartościowe nauki i owszem.
I dlatego też jestes łajzą.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Plaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Pa?dziernik 25 2007 20:33:53
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "WielkaBakteria"  napisał w wiadomości

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?

Jak Ci się podoba i jak szybko chcesz wystartować - o ile nie jeździsz 126p bo on nie miał synchronizowanej jedynki. Innych aut z taką dolegliwością na polskich drogach chyba już nie za wiele.

Pozdrawiam Łukasz

21 Data: Pa?dziernik 25 2007 21:06:34
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: WielkaBakteria 

Chodzi mi o wbijanie jedynki w czasie jazdy. Czy to szkodzi skrzyni biegów lub sprzęgle.
Nie chodzi mi o "szybkie odejście", nie interesuje mnie "dynamiczne" pokonanie łuku lub zakrętu.
Czy można "bezkarnie" włączać jedynkę przy szybkości 10-15 km/h, puścić sprzęgło i nie martwić się o skrzynię czy sprzęgło.
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

22 Data: Pa?dziernik 25 2007 21:18:26
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar 

WielkaBakteria napisał(a):

Chodzi mi o wbijanie jedynki w czasie jazdy. Czy to szkodzi skrzyni biegów lub sprzęgle.
Nie chodzi mi o "szybkie odejście", nie interesuje mnie "dynamiczne" pokonanie łuku lub zakrętu.
Czy można "bezkarnie" włączać jedynkę przy szybkości 10-15 km/h, puścić sprzęgło i nie martwić się o skrzynię czy sprzęgło.

Zajrzyj do instrukcji obsługi swojego samochodu :>

W instrukcji do Daewoo Espero stoi:
"Dla uniknięcia możliwości uszkodzenia sprzęgła, nie należy włączać
pierwszego biegu podczas jazdy z prędkością przekraczającą 16km/h."

Polonez Caro dla odmiany miał napisane, by nie włączać jedynki w trakcie
ruchu pojazdu. Co "plus" miał w instrukcji nie pamiętam.

Jak można uszkodzić sprzęgło wrzucając jedynkę jadąc szybciej niż
16km/h?

Pozdrawiam
Wojtek

23 Data: Pa?dziernik 25 2007 23:13:16
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Stoout 

Użytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar"  napisał w
wiadomości


Jak można uszkodzić sprzęgło wrzucając jedynkę jadąc szybciej niż
16km/h?

sprzęgło moze nie, ale szkoda zębów i napinaczy pasów

--
Stoout
CC 700 '97
Uniden 520 + Hustler

24 Data: Pa?dziernik 25 2007 23:30:24
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Raf :-) 

Dnia Thu, 25 Oct 2007 21:18:26 +0200, Wojciech 'Wheart' Penar
napisał(a) w  :


Jak można uszkodzić sprzęgło wrzucając jedynkę jadąc szybciej niż
16km/h?

Ja się tam nie znam, ale obstawiałbym że można uszkodzić bardzo,
trochę albo wcale.

Raf :-)


--
www.myprofile.w.pl

25 Data: Pa?dziernik 26 2007 00:02:59
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WielkaBakteria,

Thursday, October 25, 2007, 9:06:34 PM, you wrote:

Chodzi mi o wbijanie jedynki w czasie jazdy. Czy to szkodzi skrzyni
biegów lub sprzęgle.
Nie chodzi mi o "szybkie odejście", nie interesuje mnie "dynamiczne"
pokonanie łuku lub zakrętu.
Czy można "bezkarnie" włączać jedynkę przy szybkości 10-15 km/h, puścić
sprzęgło i nie martwić się o skrzynię czy sprzęgło.

Jeśli jedziesz samochodem - bez problemu. W kaszlaku zazgrzytasz
skrzynią i jeśli nie masz wprawy - nie wrzucisz jedynki.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

26 Data: Pa?dziernik 26 2007 11:37:44
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 25 Oct 2007 21:06:34 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Chodzi mi o wbijanie jedynki w czasie jazdy. Czy to szkodzi skrzyni
biegów lub sprzęgle.

Nie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Pa?dziernik 26 2007 19:42:56
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: WielkaBakteria 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 25 Oct 2007 21:06:34 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Chodzi mi o wbijanie jedynki w czasie jazdy. Czy to szkodzi skrzyni
biegów lub sprzęgle.

Nie.
Na kilkanaście odpowiedzi tylko dwie na temat. Reszta to smieci. mam nadzieję że to się kiedyś skończy to wypłakiwanie żalów a zacznie treściwe odpowiadanie. A swoją drogą dzięki :)
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

28 Data: Pa?dziernik 26 2007 20:59:28
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Czarek 

WielkaBakteria wrote:

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości
On Thu, 25 Oct 2007 21:06:34 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:
Chodzi mi o wbijanie jedynki w czasie jazdy. Czy to szkodzi skrzyni
biegów lub sprzęgle.
Nie.
Na kilkanaście odpowiedzi tylko dwie na temat. Reszta to smieci. mam nadzieję że to się kiedyś skończy to wypłakiwanie żalów a zacznie treściwe odpowiadanie. A swoją drogą dzięki :)

LOL, dodaj jeszcze, że obie na temat są sprzeczne... BTW, moja też była na temat, a że niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem, to inna sprawa.

Pozdrawiam

Czarek

29 Data: Pa?dziernik 26 2007 21:05:59
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 26 Oct 2007 19:42:56 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Nie.
Na kilkanaście odpowiedzi tylko dwie na temat. Reszta to smieci. mam
nadzieję że to się kiedyś skończy to wypłakiwanie żalów a zacznie
treściwe odpowiadanie. A swoją drogą dzięki :)

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
kierowca.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Pa?dziernik 27 2007 18:40:43
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: WielkaBakteria 

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
kierowca.
--

Po pierwsze sam jesteś dupa i nie obrażaj innych kierowców sam się tak nazywając.
Po drugie jesteś albo kompletnym debilem albo analfabetą wtórnym (ja optuję za opcją jeden i dwa)
Po trzecie PLONK kretynie
--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg

31 Data: Pa?dziernik 27 2007 22:31:42
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 27 Oct 2007 18:40:43 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Po pierwsze sam jesteś dupa i nie obrażaj innych kierowców sam się tak
nazywając.

Nie jestem dupa i nie nazywam innych kierowców dupami. Ciebie za to
tak i do tego, jak sam tutaj pokazałeś, całkiem trafnie.

Po drugie jesteś albo kompletnym debilem albo analfabetą wtórnym (ja
optuję za opcją jeden i dwa)

Albo też napisałem coś, co jest prawda i Cię w oczka zakłuło.

Po trzecie PLONK kretynie

Splonkowałeś sam siebie?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Pa?dziernik 28 2007 19:53:11
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Mateusz Szczyrzyca 

26.10.2007: Adam Płaszczyca wrote:

On Fri, 26 Oct 2007 19:42:56 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Nie.
Na kilkanaście odpowiedzi tylko dwie na temat. Reszta to smieci. mam
nadzieję że to się kiedyś skończy to wypłakiwanie żalów a zacznie
treściwe odpowiadanie. A swoją drogą dzięki :)

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
kierowca.

A gdzie on napisał, że jest kierowcą?

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>
Byle smród co walczy z wentylatorem uważa się za Don Kichota.

33 Data: Pa?dziernik 28 2007 21:30:46
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 28 Oct 2007 19:53:11 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca
 wrote:

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
kierowca.

A gdzie on napisał, że jest kierowcą?

A gdzie ja napisałem, że jest?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

34 Data: Pa?dziernik 28 2007 20:37:35
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Mateusz Szczyrzyca 

28.10.2007: Adam Płaszczyca wrote:

On Sun, 28 Oct 2007 19:53:11 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca
 wrote:

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kierowca.
^^^^^^^^

A gdzie on napisał, że jest kierowcą?

A gdzie ja napisałem, że jest?

Podkreśliłem.

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>
Używaj dnia, jak najmniej ufając przyszłości.

35 Data: Pa?dziernik 28 2007 22:23:52
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 28 Oct 2007 20:37:35 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca
 wrote:

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kierowca.
^^^^^^^^

A gdzie on napisał, że jest kierowcą?
A gdzie ja napisałem, że jest?
Podkreśliłem.

Gdzież Ty widzisz nazwanei WB kierowcą? Ja widzę, że nazwałem go dupą.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

36 Data: Pa?dziernik 29 2007 19:34:54
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Mateusz Szczyrzyca 

28.10.2007: Adam Płaszczyca wrote:

On Sun, 28 Oct 2007 20:37:35 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca
 wrote:

Inna sprawa, że jesli zadajesz takie pytania, to jesteś d...  nie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kierowca.
^^^^^^^^

A gdzie on napisał, że jest kierowcą?
A gdzie ja napisałem, że jest?
Podkreśliłem.


Gdzież Ty widzisz nazwanei WB kierowcą? Ja widzę, że nazwałem go dupą.

Owszem. Nazwałeś go dupą, odbierając przy tym miano kierowcy, który on
sobie nie nadał.

A druga sprawa - skoro to, o co pytał twórca wątku, według Ciebie, nie
szkodzi skrzyni biegów, to dlaczego nie hamuje się z 80-100 (5-ty bieg)
natychmiastową redukcją od razu do dwójki lub jedynki? Czyżby skrzynia
biegów była wolna od praw fizyki?

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>
Gdyby mężczyźni zachodzili w ciążę, aborcja byłaby sakramentem.

37 Data: Pa?dziernik 29 2007 22:02:57
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 29 Oct 2007 19:34:54 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca
 wrote:


Gdzież Ty widzisz nazwanei WB kierowcą? Ja widzę, że nazwałem go dupą.

Owszem. Nazwałeś go dupą, odbierając przy tym miano kierowcy, który on
sobie nie nadał.

Acha. czyli jak powiem, że jesteś człowiekiem, nei żabą, to znaczy, że
nazwałem Cię żabą :D

A druga sprawa - skoro to, o co pytał twórca wątku, według Ciebie, nie
szkodzi skrzyni biegów, to dlaczego nie hamuje się z 80-100 (5-ty bieg)
natychmiastową redukcją od razu do dwójki lub jedynki? Czyżby skrzynia
biegów była wolna od praw fizyki?

Bo ludzie się boją. Ja na ten przykład niekiedy hamuję redukując na
dwójkę przy prędkości 100-110km/h. Oczywiście, trzeba uważać i
delikatnie operować sprzegłem.
Jeśli jednak mowa o jedynce, to skoro można na jedynce jechac ok.
30-40km/h, to również przy takiej prędkości można redukować na ten
bieg.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

38 Data: Pa?dziernik 29 2007 22:48:06
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Kali 

Adam Płaszczyca pisze:

On Mon, 29 Oct 2007 19:34:54 +0000 (UTC), Mateusz Szczyrzyca
 wrote:

Gdzież Ty widzisz nazwanei WB kierowcą? Ja widzę, że nazwałem go dupą.
Owszem. Nazwałeś go dupą, odbierając przy tym miano kierowcy, który on sobie nie nadał.

Acha. czyli jak powiem, że jesteś człowiekiem, nei żabą, to znaczy, że
nazwałem Cię żabą :D

A druga sprawa - skoro to, o co pytał twórca wątku, według Ciebie, nie szkodzi skrzyni biegów, to dlaczego nie hamuje się z 80-100 (5-ty bieg) natychmiastową redukcją od razu do dwójki lub jedynki? Czyżby skrzynia biegów była wolna od praw fizyki?

Bo ludzie się boją. Ja na ten przykład niekiedy hamuję redukując na
dwójkę przy prędkości 100-110km/h. Oczywiście, trzeba uważać i
delikatnie operować sprzegłem. Jeśli jednak mowa o jedynce, to skoro można na jedynce jechac ok.
30-40km/h, to również przy takiej prędkości można redukować na ten
bieg.
Hi!

Tiaa, tylko, że trzeba mieć imadło w łapach :P

Pa!
Kali

39 Data: Pa?dziernik 30 2007 14:06:39
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 29 Oct 2007 22:48:06 +0100, Kali  wrote:

Jeśli jednak mowa o jedynce, to skoro można na jedynce jechac ok.
30-40km/h, to również przy takiej prędkości można redukować na ten
bieg.
Hi!

Tiaa, tylko, że trzeba mieć imadło w łapach :P

Niby po co? Trzeba przed redukcją tylko kopnąc w gaz, żeby obroty
silnika podnieść.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

40 Data: Pa?dziernik 25 2007 21:25:30
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Filip 

Użytkownik WielkaBakteria napisał:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?

I tak i nie.
Jaki pojazd i silnik?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

41 Data: Pa?dziernik 25 2007 21:39:41
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: zbysiu 

WielkaBakteria pisze:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok
10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu
do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to
zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy
"dwójki" ?

Wrzuć wsteczny

42 Data: Pa?dziernik 26 2007 01:07:38
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Piotr Z 


Wrzuć wsteczny


Goń sie kacapie.

PLONK

nie pzdr
PiotrZ

43 Data: Pa?dziernik 26 2007 11:17:27
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: zbysiu 

Piotr Z pisze:

Wrzuć wsteczny


Goń sie kacapie.

PLONK

LOL

44 Data: Pa?dziernik 25 2007 23:48:26
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Tomasz Pyra 

WielkaBakteria pisze:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h?

Jeżeli masz ten bieg zsynchronizowany (a jak nie jeździsz zabytkiem to masz) to możesz.

Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło?

Raczej nie, ale po co chcesz to zrobić?

Normalnie w takiej sytuacji redukowania biegu dodaje się gazu, bo inaczej jak zepniesz szybko kręcącą się skrzynię z silnikiem na wolnych obrotach to samochód Ci szarpnie przyhamowując.

Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?

Zależy co chcesz zrobić i jak długą masz dwójkę.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

45 Data: Pa?dziernik 26 2007 09:53:14
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: arek.pp 

On 25 Paź, 23:48, Tomasz Pyra  wrote:

Normalnie w takiej sytuacji redukowania biegu dodaje się gazu, bo
inaczej jak zepniesz szybko kręcącą się skrzynię z silnikiem na wolnych
obrotach to samochód Ci szarpnie przyhamowując.

Przy 15 km/h wiekszosc silnikow ma ok.2000 obr, czyli tyle ile n 4-ce
przy 60, albo na 5-tce 75-80 km/h. Czyli różnice pomiędzy obrotami sa
takie same. A jak przyspieszysz na troje do 100 czy 120 i wrzucasz
czwórkę , to ma ona ok. 4 tys obrotów i jakos dalej wchodzi lekko.
Nie wiem, czy mozna cos zepsuc - ja zawsze wlaczam jedynke toczac sie
wolno, bo dynamiczne ruszenie autem z dwojki powoduje niemiłe sercu
burczenie obciazonego korbowodu.

46 Data: Pa?dziernik 29 2007 11:55:36
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor:

Przy 15 km/h wiekszosc silnikow ma ok.2000 obr,

Okolo prawie, a to roznica niebotyczna.

To by znaczylo 45 km/h przy 6000. A zwykle jest powyzej 80....

U mnie przy 15 na dwojce kreci sie ponizej 1000 rpm (100 km/h @ 6000).
A przy 10, he...??

Tomek


47 Data: Pa?dziernik 29 2007 14:40:50
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: arek.pp 

On 29 Paź, 12:55,  wrote:
prawie, a to roznica niebotyczna.


To by znaczylo 45 km/h przy 6000. A zwykle jest powyzej 80....

U mnie przy 15 na dwojce kreci sie ponizej 1000 rpm (100 km/h @ 6000).
A przy 10, he...??

Na 1 szym biegu kolego , na 1 szym masz zazwyczaj 6 krpm przy 50
kmh !!!

48 Data: Pa?dziernik 30 2007 08:52:29
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor:

On Mon, 29 Oct 2007 14:40:50 -0700, "arek.pp"  wrote:

On 29 Pa=BC, 12:55,  wrote:
prawie, a to roznica niebotyczna.

To by znaczylo 45 km/h przy 6000. A zwykle jest powyzej 80....

U mnie przy 15 na dwojce kreci sie ponizej 1000 rpm (100 km/h @ 6000).
A przy 10, he...??

Na 1 szym biegu kolego , na 1 szym masz zazwyczaj 6 krpm przy 50
kmh !!!

Na pierwszym -- - zgoda. W Poldku mialem 50km/h @ 6000 rpm. Teraz mam u
siebie 60 km/h.

Tylko ze pytanie dotyczylo mozliwosci dynamicznego przejechania
skrzyzowania na dwojce.

Tomek

49 Data: Listopad 09 2007 22:55:25
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: dogfish 

Tomasz Pyra wrote:

WielkaBakteria pisze:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h?


Jeżeli masz ten bieg zsynchronizowany (a jak nie jeździsz zabytkiem to masz) to możesz.

Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło?


Raczej nie, ale po co chcesz to zrobić?

Normalnie w takiej sytuacji redukowania biegu dodaje się gazu, bo inaczej jak zepniesz szybko kręcącą się skrzynię z silnikiem na wolnych obrotach to samochód Ci szarpnie przyhamowując.

Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?


Zależy co chcesz zrobić i jak długą masz dwójkę.

Przeciez pisal ze chce zredukowac bieg.
Jest oczywiste ze te 15 km/h nie osiagnal jadac na luzie!
Jego dwójka nie jest zbyt długa, swobodnie miesci sie pomiedzy jedynka a trojka....
Uwielbiam rzetelne i wyczerpujace odpowiedzi!

50 Data: Pa?dziernik 26 2007 00:34:34
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 25 Oct 2007 20:07:19 +0200, "WielkaBakteria"
 wrote:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok
10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu
do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to
zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy
"dwójki" ?

Piątki, chłopie, piątki!
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

51 Data: Pa?dziernik 26 2007 17:44:53
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Noel 

WielkaBakteria pisze:

Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?


Z drugiego biegu, ale z Vervą kierowco, z Vervą :-)
Jedynkę to tylko to szarpnięcia samochodu z miejsca używaj.

--
Tomek "Noel" B.

52 Data: Pa?dziernik 26 2007 22:44:27
Temat: Re: Pierwszy bieg -pytanie
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości

WielkaBakteria pisze:
Czy można włączać pierwszy bieg w trakcie ruchu pojazdu z prędkościa ok 10-15 km/h? Chodzi mi o to, że jesli włączam ten bieg przy dojeżdżaniu do skrzyżowania z taką predkością i puszczam sprzęgło to czy nie ma to zgubnego wpływu na skrzynię lub sprzęgło? Czy lepiej używac wtedy "dwójki" ?
Z drugiego biegu, ale z Vervą kierowco, z Vervą :-)
Jedynkę to tylko to szarpnięcia samochodu z miejsca używaj.

Chyba w dizlu. Jak jedziesz te 10km/h na dwójce to masz już b.niskie obroty. I co? Pedał w podłogę przy takich?
Ktoś tu o jęczącym korbowodzie pisał. I tak będzie w każdej czterocylindrówce małej pojemności.
Dopiero w silnikach 5-cio lub więcej cylindrowych ich wyważenie pozwala na takie numery niemal bez szkody dla panewek.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

Pierwszy bieg -pytanie



Grupy dyskusyjne