Grupy dyskusyjne   »   "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?

"Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?



1 Data: Sierpien 22 2007 23:22:20
Temat: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: futszaK 

Niedawno umieĹ›ciłem na grupie posta, z linkiem do zdjÄ™cia fotoradaru
ukrytego za krzakami, służÄ…cego do zarabiania pieniÄ™dzy przez samorzÄ…d,
bo napewno nie poprawie bezpieczeĹ„stwa (chociaż niektórzy usiłowali pod
tą funkcje go podciągnąć)

  Kilka dni temu pojechałem w trase i postanowiłem siÄ™ przyjrzeć
temu, jak i gdzie są poustawiane ograniczenia prędkości i czy jakikolwiek
sens (poza unikniÄ™ciem w 100% ukrytych w krzakach radarów) ma ich
przestrzeganie.


I tak:

Jest: Ograniczenie prÄ™dkoĹ›ci do 50 w pobliżu szkoły. Ograniczenie
funkcjonuje przez cały rok, mimo że teraz mamy wakacje i ani kawałka
dzieciaka siÄ™ tam nie zobaczy.
Powinno być: Ograniczenie prędkości do 50 obowiązujące w czasie kiedy
szkoła funkcjonuje......lub......przejĹ›cie dla pieszych ze
Ĺ›wiatłami uruchamianymi na przycisk......lub......Bezkolizyjne
przejście dla pieszych.


Jest: Ograniczenie prędkości do 50 w okolicy przystanku.Obowiązuje
przez całÄ… dobÄ™, a autobusy jeżdżÄ… 4 dziennie
Powinno być: Ograniczenie prÄ™dkoĹ›ci które zapala siÄ™ w momencie
wjazdu autobusu do zatoczki, albo kiedy autobus jest w pobliżu (w
zależnoĹ›ci od przyjÄ™tego rozwiÄ…zania technicznego takiego jak czujnik
pojazdu, albo coĹ› zbliżeniowego, czy w ostatecznoĹ›ci wyłÄ…cznik czasowy
działajÄ…cy według rozkładu).


Roboty drogowe, kładÄ… nowÄ… nawierzchnie, oczywiĹ›cie tylko poszlaki
na to wskazujÄ…, bo przed godzinÄ… 5 rano żywej duszy tam nie ma, odcinek
ma kilka ładnych kilometrów.

Jest: Ograniczenie do 40 przed remontowanym odcinkiem, nawierzchnia
pozwala bez problemu jechać 100 czy nawet 120 (jedzie się praktycznie
jak po stole)
Powinno być: Jeśli nawierzchnia na to pozwala (a w przedmiotowej sytuacji
tak jest) to tego ograniczenia nie powinno być, jeĹ›li już to w czasie
kiedy roboty się odbywają (czyli w dzień a nie w środku nocy).
Ewentualny znak ostrzegawczy można ustawić na noc w miejscu gdzie
koĹ„czy siÄ™ nawierzchnia i nie zostało to jeszcze wygładzone.


Niedawno wyremontowana trasa Sochaczew-Ĺ»yrardów
Jest godzina 5:16, sznur ciÄ™żarówek po horyzont, prÄ™dkoć kolumny ok
80km/h, co chwile mijamy migajÄ…ce znaki z 50 i napisem ZWOLNIJ. Na tej
trasie jak ktoĹ› jedzie 50km/h to albo przeżył blizkie spotkanie z
ukrytymi w krzakach policjantami, albo dopiero rusza, albo jedzie za
ciÄ…gnikiem.
Kolumna zwalnia do 50 dopiero w granicach miasta Żyrardowa bo tam jest
wiÄ™cej Ĺ›wiateł.

Jest: Co chwile ograniczenia prędkości do 50, obszary zabudowane, wysepki
Powinno być: PrÄ™dkoć dozwolona przynajmiej 80km/h, przy bardziej
niebezpiecznych miejscach Ĺ›wiatła lub bezkolizyjne przejĹ›cia dla pieszych.


A teraz perełka:
Wymieniany na nowo most na rzece Wiśle w okolicach Świecia. Ruch
puszczony przez most zastÄ™pczy, którego nawierzchnia (pewnie została
wybrana najtańsza firma) nadaje się do przejazdu szambiarki 2 razy
dziennie, a nie obsługi ruchu z drogi krajowej pełnego ciÄ™żarówek. Ĺ»eby
nawierzchni (składajÄ…cej siÄ™ dosłownie z desek) nie rozkopać do koĹ„ca
postawili ograniczenie prędkości do 15km/h (skala wielu dopuszczonych do
ruchu samochodów nie obejmuje tak małych szybkoĹ›ci) i fotoradar na Ĺ›rodku
mostu.
Efekt: Ze strony w którÄ… jest skierowany fotoradar w godzinach
popołudniowych tworzÄ… siÄ™ korki siÄ™gajÄ…ce wiaduktu kolejowego w Ĺšwieciu.


Podsumowanie:
Przypominam że ograniczenia prÄ™dkoĹ›ci włÄ…czane czasowo,czujniki pojazdów,
wyłaczniki zbliżeniowe i tak dalej już dawno zostały wynalezione,
wystarczy je zastosować, tymbardziej że Unia nam daje pieniÄ…dze na remonty
dróg i pewnie by nie pożałowała również i na to.

Niestety póki co jest u nas tak jak jest, ograniczeĹ„ prÄ™dkoĹ›ci jest
poustawianych wszÄ™dzie, mimo że ich zasadnoć jest.... wÄ…tpliwa,
kierowcy z powodu dużej ich iloĹ›ci przestajÄ… je przestrzegać, od
czasu do czasu niby w imie bezpieczeństwa stawia się jakiś radar w
krzakach i zbiera dodatkowe podatki od kierowców, a Unia ciÄ…gle
nie jest zadowolona z niskiego stanu bezpieczeĹ„stwa naszych dróg,
ale co tam, najprościej przekraczających bezsensownie ustawione
ograniczenie nazwać piratem drogowym i jeszcze najlepiej pojechać
mu po kieszeni przy użyciu ukrytego w krzakach fotoradaru :(




--
futszaK
0601061867
to umrzesz jako urynaneciarz montuj±cy apeki
z urynanetka u klientów (c)jceel



2 Data: Sierpien 23 2007 07:54:59
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Janusz 

On Wed, 22 Aug 2007 23:22:20 +0000 (UTC), futszaK wrote:

  Kilka dni temu pojechałem w trase i postanowiłem się przyjrzeć
temu, jak i gdzie s± poustawiane ograniczenia prędko¶ci i czy jakikolwiek
sens (poza uniknięciem w 100% ukrytych w krzakach radarów) ma ich
przestrzeganie.
[...]

Kiedys sie tak zastanawialem co by bylo, jakby wprowadzic drobna
zmiane prawa - taka, ze jesli kierowca zostanie ukarany mandatem za
przekroczenie predkosci ktore bylo ustawione niezasadnie a karajacy
chcial to wykorzystac sobie zeby nabic kase to idzie do sadu. No to
juz jest... Ale co dalej: w sadzie powoluje sie bieglych ktorzy
oceniaja sens tego ograniczenia (spotkalem sie ze znakiem
"roboty drogowe, ograniczenie do 30" ktory stal jeszcze ponad ROK od
czasu zakonczenia tych robot! Albo znak obszaru zabudowanego
pare(nascie!) km przed jakimkolwiek zabudowaniem...
I jesli okaze sie ze to kierowca mial racje to nie tylko sprawa
zostaje umorzona, ale tez kierowca dostaje odszkodowanie np 2-3
krotnosc tego co chcieli mu zabrac. I najlepiej jeszcze: z automatu
wszystkim innym ktorzy w tym miejscu zostali ukarani :)

Oczywiscie najbardziej sensownie byloby gdyby wszystkie znaki zostaly
"zlustrowane" i niespelanijace zadania usuniete. Wtedy jakbym widzial
znak to nie musialbym sie zastanawiac czy go ktos przypadkiem nie
zostawil i czy ma sens tylko sie bezwzglednie stosowac... Ale to
marzenie scietej glowy niestety :(

--
Pozdrawiam,
Janusz

3 Data: Sierpien 23 2007 08:34:03
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Kolega/żanka Janusz napisał/a:

Ale to marzenie scietej glowy niestety :(

Oj, złe marzenie.
Prawo jest od tego, żeby go przestrzegać.Nawet je¶li, niestety, jest ułomne. Inaczej - to prosta droga do anarchii. I zauważ, że w społeczeństwie w którym panuje wzorcowe poszanowanie prawa (Niemcy) to prawo jest bardziej liberalne niż w społeczeństwach które maj± prawo w d...


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

4 Data: Sierpien 23 2007 10:02:22
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: szerszen 

Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz"  napisał w wiadomo¶ci

Prawo jest od tego, żeby go przestrzegać.Nawet je¶li, niestety, jest ułomne. Inaczej - to prosta droga do anarchii.

zapominasz ze ulomne prawo i do tego slabo egzekwowalne ma takie same skutki jesli nie gorsze
prawo nie ma prawa ;) byc ulomne, bo inaczej prowokuje do jego nieprzestrzegania, czlowiek to istota przekorna i debilizmow nie trawi

5 Data: Sierpien 23 2007 07:08:59
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Budzik 

Użytkownik futszaK  ...

Niestety póki co jest u nas tak jak jest

Niestety, czesto ograniczenia sa tam, gdzie ich byc nie powinno, a nie ma
ich tam, gdzie byc powinny.
Ostatnio jak jechałem na wakacje, to hitem była dla mnie miejscowosc
Przemysław, gdzies w drodze z Poznania do Rewala. Naprawde ostry zakret
(taki na 70), brak ograniczenia predkosci a za zakretem teren zabudowany z
ograniczeniem do 40. Mozna było ten znak z terenem zabudowanym postawic 100
metrów blizej czyli przed zakretem, tak zeby było go widac jeszcze przed
wjazdem w zakret, ale po co...

6 Data: Sierpien 23 2007 10:07:13
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jakiĹ› raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: szerszen 


Użytkownik "futszaK"  napisał w wiadomoĹ›ci

Jest: Ograniczenie prÄ™dkoĹ›ci do 50 w pobliżu szkoły. Ograniczenie
funkcjonuje przez cały rok, mimo że teraz mamy wakacje i ani kawałka
dzieciaka siÄ™ tam nie zobaczy.

ogolnie sie z toba zgadzam i rowniez uwazam, ze na trasach zarowno poza miastem jak i wiekszych w miescie, ograniczenia predkosci powinny byc dostosywane, poprzez wyswietlania ograniczen na jakis tablicach diodowych, do aktualnych warunkow drogowych i pogodowych

jednak w tym przypadku sie z toba nie zgodze, ograniczenia w takich miejscach jak szczegolnie szkola, czy inne podobne w ktorych ludziach pojawiaja sie w wiekszej liczbie "okresowo", powinny byc stale, niestety miejscowi kierowcy dosc szybko sie przyzwyczajaja do danych warunkow i zaczynaja jezdzic na pamiec, a co za tym idzie przestaja zauwazac znaki, w zwiazku z tym po wakacjach, spora czesc z nich nadal na poczatku jezdzilaby z wieksza predkoscia, co zwiekszylo by niebezpieczenstwo

7 Data: Sierpien 23 2007 15:56:24
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: BaX 

ogolnie sie z toba zgadzam i rowniez uwazam, ze na trasach zarowno poza
miastem jak i wiekszych w miescie, ograniczenia predkosci powinny byc
dostosywane, poprzez wyswietlania ograniczen na jakis tablicach diodowych,
do aktualnych warunkow drogowych i pogodowych

jednak w tym przypadku sie z toba nie zgodze, ograniczenia w takich
miejscach jak szczegolnie szkola, czy inne podobne w ktorych ludziach
pojawiaja sie w wiekszej liczbie "okresowo", powinny byc stale, niestety
miejscowi kierowcy dosc szybko sie przyzwyczajaja do danych warunkow i
zaczynaja jezdzic na pamiec, a co za tym idzie przestaja zauwazac znaki, w
zwiazku z tym po wakacjach, spora czesc z nich nadal na poczatku
jezdzilaby z wieksza predkoscia, co zwiekszylo by niebezpieczenstwo


U nas wpadli na jeszcze "lepszy pomysł" , koło każdej szkoły stawiaj± puszke
na fotoradar bo plastikowy policjant straszył co najwyżej małe dzieci. LOL

8 Data: Sierpien 23 2007 16:04:22
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "futszaK"  napisał w wiadomo¶ci

jednak w tym przypadku sie z toba nie zgodze, ograniczenia w takich
miejscach jak szczegolnie szkola, czy inne podobne w ktorych ludziach
pojawiaja sie w wiekszej liczbie "okresowo", powinny byc stale, niestety
miejscowi kierowcy dosc szybko sie przyzwyczajaja do danych warunkow i
zaczynaja jezdzic na pamiec, a co za tym idzie przestaja zauwazac znaki, w
zwiazku z tym po wakacjach, spora czesc z nich nadal na poczatku
jezdzilaby z wieksza predkoscia, co zwiekszylo by niebezpieczenstwo

Ale czy w gre wchodz± wakacje, czy dwutygodniowa przerwa ¶wi±teczna także
która, często jest uzależniona od rejonu geograficznego (¶l±skie kiedy
indziej niż pomorskie)?

9 Data: Sierpien 24 2007 08:54:01
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: szerszen 

Użytkownik "Jan Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci

Ale czy w gre wchodz± wakacje, czy dwutygodniowa przerwa ¶wi±teczna także
która, często jest uzależniona od rejonu geograficznego (¶l±skie kiedy indziej niż pomorskie)?

???
ale o co chodzi?

uwazam ze w przeciwienstwie do autora, ze ograniczenia predkosci w okolicach szkol itp, nie moga sie zmieniac i musza byc stale, niezaleznie od tego czy trwa no rok szkolny czy nie, bezwlad przyzwyczajania sie miejscowych kierowcow do nowych ograniczen jest spory i stwarzaloby to niepotrzebne niebezpieczenstwo, niewspolmierne do potencjalnych korzysci z okresowych zmian oraniczen

10 Data: Sierpien 24 2007 11:24:09
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: camel 

On 2007-08-24 08:54:01 +0200, "szerszen"  said:

Użytkownik "Jan Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci
Ale czy w gre wchodz± wakacje, czy dwutygodniowa przerwa ¶wi±teczna także
która, często jest uzależniona od rejonu geograficznego (¶l±skie kiedy indziej niż pomorskie)?

???
ale o co chodzi?

uwazam ze w przeciwienstwie do autora, ze ograniczenia predkosci w okolicach szkol itp, nie moga sie zmieniac i musza byc stale, niezaleznie od tego czy trwa no rok szkolny czy nie, bezwlad przyzwyczajania sie miejscowych kierowcow do nowych ograniczen jest spory i stwarzaloby to niepotrzebne niebezpieczenstwo, niewspolmierne do potencjalnych korzysci z okresowych zmian oraniczen

No i mamy efekty. Szkoła zamknięta na głucho, ograniczenie stoi. Jeden a potem drugi kierowca stwierdzi, że to idiotyzm defilować na dwójce przed martwym budynkiem... Efekt? Prawie wszyscy olewaj± takie ograniczenia. Także wtedy, kiedy s± one sensowne. I zamiast poszukać powodu i go zlikwidować, głupawi urzędnicy postuluj± ustawianie następnych ograniczeń... Zakręcony idiotyzm, ale dobrze oddaj±cy ducha polskiego urzędactwa.

camel[OT]

--
 -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

11 Data: Sierpien 24 2007 11:51:48
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: szerszen 


Użytkownik "camel"  napisał w wiadomo¶ci

następnych ograniczeń... Zakręcony idiotyzm, ale dobrze oddaj±cy ducha polskiego urzędactwa.

nie to jest przyklad na polska ulansa fantazje i tyle

bo jesli zmienisz to ograniczenie na czas wakacji, to we wrzesniu polowa z tych "ulanow" bedzie nadal smigac jak w wakacje, bo przeciez niedawno podniesli ograniczenie

12 Data: Sierpien 24 2007 12:42:49
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: BaX 


następnych ograniczeń... Zakręcony idiotyzm, ale dobrze oddaj±cy ducha
polskiego urzędactwa.

nie to jest przyklad na polska ulansa fantazje i tyle

bo jesli zmienisz to ograniczenie na czas wakacji, to we wrzesniu polowa z
tych "ulanow" bedzie nadal smigac jak w wakacje, bo przeciez niedawno
podniesli ograniczenie

Przed szkoł± to pokazówki robi± policjanci przez pierwsze pare dni szkoły,
potem 'strasz±' kierowców plastikowymi kukłami albo stawiaj± fotoradary
/budki/. Tylko po kiego ch** ten fotoradar tam stoi w nocy i co wioska to
40km/h.

13 Data: Sierpien 24 2007 12:56:46
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: szerszen 

Użytkownik "BaX"  napisał w wiadomo¶ci

Przed szkoł± to pokazówki robi± policjanci przez pierwsze pare dni szkoły,

jasne, bo przed kazda szkola, szczegolnie w miescie

14 Data: Sierpien 24 2007 12:46:26
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: BaX 


następnych ograniczeń... Zakręcony idiotyzm, ale dobrze oddaj±cy ducha
polskiego urzędactwa.

nie to jest przyklad na polska ulansa fantazje i tyle

bo jesli zmienisz to ograniczenie na czas wakacji, to we wrzesniu polowa z
tych "ulanow" bedzie nadal smigac jak w wakacje, bo przeciez niedawno
podniesli ograniczenie

I jeszcze jedno, przed szkołami to powinni po pierwsze zrobić porz±dek z
tymi wszystkimi leniwymi rodzicami którzy zamiast parkować i wysadzać
dzieciaki na parkingu za szkoł± zatrzymuj± się jak by mogli pod drzwiami
szkoły skutecznie blokuj±c i robi±c wielki bajzel na drogach obok szkół.

15 Data: Sierpien 24 2007 13:28:26
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: m3losh 

szerszen pisze:

bo jesli zmienisz to ograniczenie na czas wakacji, to we wrzesniu polowa z tych "ulanow" bedzie nadal smigac jak w wakacje, bo przeciez niedawno podniesli ograniczenie

Tak, z tym ze bierzmy pod uwage roznego typu miejscowosci a nawet i wsie. Problem pojawia sie nawet i w wakacje kolo szkol. Nie mial nikt stycznosci widziec jak dzieci z jakiejs tam wsi czesto wieczorami spotykaja sie wlasnie w rejonach takiej szkoly ? Mi np nie jest to w ogole obce. Oczywiscie nie mowie o kazdej szkole - ale takie zjawiska wystepuja. Nie wspominam o dzieciarni delikatnie podchmielonej przy szkolach. To samo przeciez tyczy sie sklepow wiejskich... A jak wies to i zero oswietlenia, chlopy wracaja narabani. I to kolejny problem.

Co do samych szkol ograniczenia powinny byc nawet i caly rok. Sam nie raz mijalem szkole w roku szkolnym i jak sie widzi tych dzieciaczkow malutkich jak mrowki latajacych kolo szkoly, to czlowiek nie patrzac na ograniczenie do 50 km/h zwalnia nawet do 40 km/h.


--
http://tnij.org/8bv - ROTFL :]

16 Data: Sierpien 24 2007 14:32:33
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: camel 

On 2007-08-24 11:51:48 +0200, "szerszen"  said:


Użytkownik "camel"  napisał w wiadomo¶ci
następnych ograniczeń... Zakręcony idiotyzm, ale dobrze oddaj±cy ducha polskiego urzędactwa.

nie to jest przyklad na polska ulansa fantazje i tyle

bo jesli zmienisz to ograniczenie na czas wakacji, to we wrzesniu polowa z tych "ulanow" bedzie nadal smigac jak w wakacje, bo przeciez niedawno podniesli ograniczenie

Nadal twierdzę, że nie tędy droga. Prawidłowym postępowaniem jest uporz±dkowanie rozpasanej znakologii, poprawa infrastruktury i edukacja. Inaczej się nie da. Karami i "przepisami" nic nie zdziałasz poza znacz±cym pogorszeniem jako¶ci życia i stanu państwa jako cało¶ci. I to teraz mamy.

Dam ci przykład z innej działki: jest tu obok budka z kebabem (wstrętny swoj± drog±) a tuż pod moim blokiem ławeczka obok trzepaka. Chłopcy siadaj± na niej by zje¶ć ¶wiństwo z papierka a potem styropianowe tacki, papierki i kubki od coli rozrzucaj± wokoło. Wygl±da toto wstrętnie, ale to przecież normalny obraz ulic w Polsce :( W¶ciekli staruszkowie postulowali stały posterunek policji, mandaty, areszty, wywózki, zamknięcie ¶mierdz±cej budki... Ale zawsze znajd± się nowi chłopaczkowie, co pomimo tego wszystkiego wyrzuc± ¶mieci pod nogi, prawda? I problem nie będzie miał końca. Rozwi±zaniem okazało się ....ustawienie kosza. Jak już stoi pod nosem, to raczej wrzuc± tam niż na trawkę. I to zadziałało. Ale było trudno, bo to my¶lenie rodakom jest obce. Tu nie my¶li się normalnie tylko m¶ciwie kombinuje, jak innym zrobić gorzej.

Podobnie z infrastruktur± drogow±. Wybudowano obwodnicę. Wszyscy szczę¶liwi. Z biegiem lat obwodnica zaczęła zarastać budyneczkami. Wpierw zajazd z wyszynkiem, warsztat "centrum ogumienia" (¶miesz± mnie te "centra" na zadupiach), a potem już poleciało. Chatki, domki, działeczki. Pojawiło się rondko, bo pojawiły się wypadki. A to pijana młódĽ wylała się z zajazdu pod koła TIRa, a to rolnik wyjeżdżaj±cy Skod± ze swego nowego domu obok drogi. Pojawili się ludzie na poboczach. I mamy teren zabudowany. Ograniczenie. I wielka dupa z obwodnicy. Ten kraj to niezorganizowany bałagan. Dlaczego nagle kierowcy i tylko kierowcy maj± być praworz±dni i zorganizowani? Każdemu wolno utrudniać ruch, ograniczać, zatrzymywać, przepędzać krowy. A wina i tak jest zawsze po stronie bogu ducha winnego "wariata" za kółkiem.

Zobacz na map24. Każ sobie wyliczyć kilka tras w Polsce i w normalnych krajach. U nas poruszasz się z prędko¶ci± procesji ze ¶więtym obrazem. Antek z krowami, id±c na skróty, potrafi być szybszy od samochodu. Jazda przez pół kraju to mordęga. To s± bezpo¶rednie powody olewania przepisów.

Znasz powiedzenie, że jak jeden Ci mówi, że¶ pijany, to zlekceważ go. Ale jak mówi to dziesięciu, to mimo że nie piłe¶, idĽ i wytrzeĽwiej.
90% kierowców w Polsce mówi przepisom, ograniczeniom, organizacji ruchu "jeste¶cie do dupy!!!". Jak bardzo butnym i bezmy¶lnym trzeba być, by twierdzić, że wszyscy oni nie maj± racji, a jeden pan znakolog od 40 km/h wie najlepiej?

camel[OT]

--
 -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

17 Data: Sierpien 24 2007 04:28:12
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Adam 

???
ale o co chodzi?

uwazam ze w przeciwienstwie do autora, ze ograniczenia predkosci w
okolicach szkol itp, nie moga sie zmieniac i musza byc stale, niezaleznie
od tego czy trwa no rok szkolny czy nie, bezwlad przyzwyczajania sie
miejscowych kierowcow do nowych ograniczen jest spory i stwarzaloby to
niepotrzebne niebezpieczenstwo, niewspolmierne do potencjalnych korzysci z
okresowych zmian oraniczen

Nie wspominajac o tym, ze w okresie wakacyjnym w szkolach odbywaja sie
zajecia dla dzieci, albo chociazby dzieciaki chodza na boisko
przyszkolne..
Wiec akurat w okolicach szkoly to nikomu zwolnic nie zaszkodzi..

18 Data: Sierpien 23 2007 10:24:03
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecimokiem, a może warto z robić jakiĹ› raportstanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: LEPEK 

futszaK pisze:
[...]


I tak:

Jest: Ograniczenie prÄ™dkoĹ›ci do 50 w pobliżu szkoły. Ograniczenie
funkcjonuje przez cały rok, mimo że teraz mamy wakacje i ani kawałka
dzieciaka siÄ™ tam nie zobaczy.

[...]

Jest: Ograniczenie prędkości do 50 w okolicy przystanku.Obowiązuje
przez całÄ… dobÄ™, a autobusy jeżdżÄ… 4 dziennie

[...]

Tak, jak szerszen - ogólnie siÄ™ z tobÄ… zgadzam, ale jednak nie do koĹ„ca ;)
Przykład ze szkołÄ… nie jest dobry. Nie wiem co prawda, gdzie ta szkoła jest - na wsi, w mieĹ›cie, czy jak, ale ruch dzieciaków przy szkołach jest nie tylko w czasie zajęć od pierwszego do ostatniego dwonka. Przy szkołach sÄ… boiska, gdzie dzieciaki bawiÄ… siÄ™ popołudniami, sale gimnastyczne, różne szkoły jÄ™zykowe i inne takie czynne cały rok od rana do wieczora. Poza tym podwórko szkolne to takie miejsce spotkaĹ„ "z przyzwyczajenia" cały rok.

Z przystankiem to nieco podobnie jest, choć inaczej ;) Bo np. na wsi taki przystanek to doskonałe miejsce spotkaĹ„ i to nie tylko, jak przyjedzie autobus. A może nawet szczególnie, jak go nie ma.

Ten most na WiĹ›le natomiast to jest pontonowy, czy jakiĹ› inny tymczasowy i stÄ…d "tymczasowoć" nawierzchni. Fakt - technologiÄ™ to mogliby wymyĹ›leć jakÄ…Ĺ› nowszÄ…, niż deski (widziałem - wiem), ale w sumie to i tak chyba lepiej, niż kratownice z drutu wypełnione smołÄ…, która po paru tygodniach anihilowała i zostały same druty, w dodatku poprzerywane - tak było w Kiezmarku na "7".

No, ale generalnie powinni bardziej myĹ›leć przy stawianiu znaków, niż Ĺ›lepo: każdy przystanek = 50, każdy zakrÄ™t = 70 itp.

Pozdr
--
L E P E K  -  P r u s z c z   G d a n s k i
no_spam    [maupa]    poczta  [kropka]   fm
Toyota Corolla 1,3 sedan  -- >  cztery kółka
bez skutera

19 Data: Sierpien 24 2007 13:30:34
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecimokiem, a może warto z robić jakiĹ› raportstanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: m3losh 

LEPEK pisze:

Z przystankiem to nieco podobnie jest, choć inaczej ;) Bo np. na wsi taki przystanek to doskonałe miejsce spotkaĹ„ i to nie tylko, jak przyjedzie autobus. A może nawet szczególnie, jak go nie ma.

[...ciach...]

Sorry, ale nie doczytalem do konca calego tematu i wlasnie dokladnie o takich samych rzeczach wspomnialem w moim poscie przed chwila... ;) Czyli myslimy bardzo podobnie :)


--
http://tnij.org/8bv - ROTFL :]

20 Data: Sierpien 23 2007 10:58:37
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: tomek.k 

w
futszaK napisal(a):

Podsumowanie:
Przypominam że ograniczenia prędko¶ci wł±czane czasowo,czujniki
pojazdów, wyłaczniki zbliżeniowe i tak dalej już dawno zostały
wynalezione, wystarczy je zastosować, tymbardziej że Unia nam daje
pieni±dze na remonty dróg i pewnie by nie pożałowała również i na
to.


Popieram w 100%.
Przytocze jeszcze kilka cytatow z tzw. "rozporzadzenia dla drogowcow" -
czyli instrukcji oznakowania ("rozporzadzenie w sprawie szczegolowych
warunkow technicznych dla znakow drogowych i warunki ich umieszczania
na drogach"):

"Znak B-33 (...) powinien byc umieszczony tylko w tych przypadkach, gdy
warunki drogowe, otoczenie drogi lub zastosowane oznakowanie
ostrzegawcze i urzadzenia bezpieczenstwa ruchu drogowego moga w
niedostateczny sposob wskazywac kierujacym na koniecznosc zmniejszenia
predkosci"
"Nie stosuje sie znakow B-33, jezeli kierujacy w jednoznaczny,
niebudzacy watpliwosci sposob moze ocenic geometrie drogi oraz jej stan
techniczny"
"Znak B-33 umieszcza sie, gdy dzialania techniczne w zakresie poprawy
geometrii drogi, stanu nawierzchni, oddzielenia ruchu pieszego od ruchu
pojazdow itp. nie wplywaja w dostateczny sposob na poprawe
bezpieczenstwa"

To sa cytaty z *obowiazujacego* rozporzadzenia. Jak widac
rozporzadzenie sobie, a zycie sobie... ograniczen predkosci ciagle
przybywa :/ A biorac pod uwage cytaty powyzej, to jakies 80% znakow B-
33 powinno z naszych drog zniknac (za to byc moze trzeba by postawic
nieco wiecej znakow ostrzegawczych).
Niestety, zwykle zamiast cokolwiek poprawic (zbudowac chodnik,
przebudowac skrzyzowanie) - umieszcza sie coraz to nizsze ograniczenia
(ktorych oczywiscie nikt nie przestrzega). Podobnie jest z robotami
drogowymi albo innymi "punktowymi" niebezpieczenstwami - zamiast
postawic odpowiednie znaki ostrzegawcze, stawia sie kolejne B-33.


Moim skromnym zdaniem, jesli ograniczenia juz musza istniec (a w
niektorych miejscach musza), to nalezy zawezic zakres ich
obowiazywania. Albo (tak jak piszesz) przez znaki zmiennej tresci
wyswietlajace odpowiednie ograniczenie, albo (taniej) przez tabliczki
do znakow. Nie rozumiem dlaczego kolo szkoly nie moze byc znaku (40) z
tabliczka (gdy dzieci sa na drodze)? Dlaczego na niebezpiecznym
zakrecie nie ustawi sie ograniczenia (70)(na mokrej nawierzchni)? Czesc
ograniczen moze obowiazywac tylko w okreslonych godzinach... czesc np.
moze obowiazywac tylko ciezarowki... Po prostu trzeba tylko troche
pomyslec ustawiajac te znaki.

--
Pozdrawiam, Tomek
CKMK/Debica, CR-V PMS
email: tomek (at) krakow.home.pl

21 Data: Sierpien 23 2007 19:14:17
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może war to zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania p olskich dróg ?
Autor: Adam Pietrasiewicz 

Dnia 23-08-2007 o 01:22:20 futszaK  napisał(a):

Niedawno umie¶ciłem na grupie posta, z linkiem do zdjęcia fotoradaru
ukrytego za krzakami, służ±cego do zarabiania pieniędzy przez samorz±d,

Ale pieni±dze z mandatów id± do budżetu centralnego....

--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi
Jestem przeciwny aborcji, bo jak pokazuje życie, wyskrobano nie tych co  trzeba

22 Data: Sierpien 24 2007 20:24:46
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Marcin Jan 

futszaK napisał(a):
/.../

Niestety póki co jest u nas tak jak jest, ograniczeń prędko¶ci jest
poustawianych wszędzie, mimo że ich zasadno¶ć jest.... w±tpliwa,
kierowcy z powodu dużej ich ilo¶ci przestaj± je przestrzegać, od
czasu do czasu niby w imie bezpieczeństwa stawia się jaki¶ radar w
krzakach i zbiera dodatkowe podatki od kierowców, a Unia ci±gle
nie jest zadowolona z niskiego stanu bezpieczeństwa naszych dróg,
ale co tam, najpro¶ciej przekraczaj±cych bezsensownie ustawione
ograniczenie nazwać piratem drogowym i jeszcze najlepiej pojechać
mu po kieszeni przy użyciu ukrytego w krzakach fotoradaru :(



generalnie zgadzam się z koleg±, co prawda przykłady ze szkoł± tudzież z przystankiem nie s± do końca trafne. Ale jak ostatnio jechałem tras± Warszawa-Katowice to do¶ć zabawnie wygl±dały siedemdziesi±tki przed niemal każd± dróżk± która krzyżowała się z DK 8 a póĽniej z DK1. Ja rozumie że ma to ułatwić lub spowodować bezpieczniejszy wyjazd z takiej drogi ale jak życie pokazuje nikt na takim ograniczeniu nie zwalnia, a nie wspomnę o tym że ruch z takiej drogi (s±dz±c po jej szeroko¶ć) jest znikomy.
Jednak nie ma co liczyć na jak±¶ zmianę w tej materii, zbyt dużo w statystykach jest wypadków z powodu przekroczenia prędko¶ci. Podobnie jak z wypitym piwem do obiadu, w ¶wietle tego że masa ludzi w PL jeĽdzi na totalnej bani, to nie co na to liczyć (w±tek zreszt± już poruszany na p.m.s)
Podobnie ma się sprawa z przyczajonymi radarami - zwłaszcza na obwodnicach, na wylotach z miast (celowo piszę na wylotach). Istna maszynka do nabijania kasy. Choć ostatnio muszę pochwalić SM z mojej Rudy ¦l±skiej, bowiem stali z foto na drodze pomiędzy do¶ć dużym osiedlem a parkiem znajduj±cym się po drugiej stronie ulicy, ale muszę też powiedzieć że nie rozumiem dlaczego innym ich ulubionym miejscem jest ul. Zabrzańska zwłaszcza w niedzielę lub sobotę - tzn. wiem łatwo tam złapać frajera.
pozdrawiam
marcin jan

23 Data: Sierpien 25 2007 10:03:17
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: japo 

rudzki fotoradar służy tylko do nabijania kasy, no bo do czego może jeszcze
służyć ukryty przeno¶ny fotoradar w rękach pacanów.. jakby postawili w
rozs±dnych miejscach stałe skrzynki i jeden radar umieszczony "rotacyjnie" -
to mialoby dzialanie prewencyjne.. ale tu nie otoloto..

Drogówka tez miszcze - najlepsi byli jak stawali na wjezdzie na ¶rednicówke,
gdzie przez pierwsze 300m obowi±zywało jeszcze ograniczenie 50/60 i łapali
tych ktorzy sie zaczynali sie rozpec do -dozwolonej za chwile - predkosci
100km/h

24 Data: Sierpien 25 2007 14:12:47
Temat: Re: "Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?
Autor: Marcin Jan 

japo napisał(a):
/../

Drogówka tez miszcze - najlepsi byli jak stawali na wjezdzie na ¶rednicówke, gdzie przez pierwsze 300m obowi±zywało jeszcze ograniczenie 50/60 i łapali tych ktorzy sie zaczynali sie rozpec do -dozwolonej za chwile - predkosci 100km/h

o tych zapomniałem. No to było mistrzostwo je¶li chodzi o nabijanie kasy.
pozdrawiam
marcin jan

"Piraci drogowi" trzecim okiem, a może warto zrobić jaki¶ raport stanu oznakowania polskich dróg ?



Grupy dyskusyjne