Grupy dyskusyjne   »   Plyn chlodnicy - ciag dalszy.

Plyn chlodnicy - ciag dalszy.



1 Data: Grudzien 13 2007 11:26:17
Temat: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor:

Witam,

po wymianie plynu chlodnicy i po przyjechaniu 600km, poziom spadl
ponizej minimum. Temat poruszalem na grupie, otrzymalem info, ze byc
moze gdzies powietrze sie dostalo do ukladu, stad poziom plynu w
zbiorniku wyrownawczym spadl. Dolalem okolo 0,5 litra, samochod
praktycznie stal od tamtej pory (moze przejechalem 20 km). Dzis
zerknalem na zbiornik wyrownawczy cieczy chlodzacej, a tam ponownie
poziom nieznacznie sie obnizyl. Czy to moze byc nadal zapowietrzenia
ukladu, czy raczej szukc przyczyny w czyms innym?

Pozdrowienia.



2 Data: Grudzien 13 2007 20:47:14
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor: A5tu5 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam,

po wymianie plynu chlodnicy i po przyjechaniu 600km, poziom spadl
ponizej minimum. Temat poruszalem na grupie, otrzymalem info, ze byc
moze gdzies powietrze sie dostalo do ukladu, stad poziom plynu w
zbiorniku wyrownawczym spadl. Dolalem okolo 0,5 litra, samochod
praktycznie stal od tamtej pory (moze przejechalem 20 km). Dzis
zerknalem na zbiornik wyrownawczy cieczy chlodzacej, a tam ponownie
poziom nieznacznie sie obnizyl. Czy to moze byc nadal zapowietrzenia
ukladu, czy raczej szukc przyczyny w czyms innym?


Taaa... ja szukalem, szukalem, az sie wkurzylem i wymienilem uszczelke pod
glowica.
Pomoglo ;)

--
A5tu5
Opel Astra 1.4 `93

3 Data: Grudzien 13 2007 12:14:01
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor:



Taaa... ja szukalem, szukalem, az sie wkurzylem i wymienilem uszczelke pod
glowica.
Pomoglo ;)

Ale latem poziom plynu w zbiorniczu wyrownawczym mniej wiecej sie nie
zmienial.

pozdr.

4 Data: Grudzien 13 2007 23:02:20
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor: Stoout 

Uzytkownik  napisal w wiadomosci

Taaa... ja szukalem, szukalem, az sie wkurzylem i wymienilem uszczelke
pod
glowica.
Pomoglo ;)

Ale latem poziom plynu w zbiorniczu wyrownawczym mniej wiecej sie nie
zmienial.

ale latem uszczelka mogla byc jeszcze szczelna. To raczej rzecz która sie
zuzywa z wiekiem/przebiegiem, i najczesciej jesienia i zima.

--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
sluzbowo Berlingo 1,9 D '00 & TTI 770 / Hustler

5 Data: Grudzien 13 2007 21:52:51
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor:



ale latem uszczelka mogla byc jeszcze szczelna. To raczej rzecz która sie
zuzywa z wiekiem/przebiegiem, i najczesciej jesienia i zima.

Czy zuzyta uszczelka pod glowica oznacza, ze plyn chlodnicy bedzie
uciekal nawet gdy auto stoi?

pozdr.

6 Data: Grudzien 14 2007 07:45:47
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor: kovalek 


Uzytkownik  napisal w wiadomosci

Czy zuzyta uszczelka pod glowica oznacza, ze plyn chlodnicy bedzie
uciekal nawet gdy auto stoi?

Jezeli auto stoi i nie jezdzi, a plynu ubywa to gdzies musi byc wyciek. Popatrz pod auto, czy nie ma plam.
Jak uszczelka jest padnieta to masz bialy dym z wydechu, gotujacy sie plyn.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

7 Data: Grudzien 14 2007 08:44:15
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor: Bartek 

Bo jezdzie zobacz korek od oleju - czy nie ma na nim piany. Sprawdz olej,
czy nie ma dziwnego koloru/konsystencji.

Pisalem juz, to bardzo czesta usterka (uszczelka pod glowica). Glówna
przyczyna - gówniane paliwo.

Miki

8 Data: Grudzien 14 2007 01:02:15
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor:


Jezeli auto stoi i nie jezdzi, a plynu ubywa to gdzies musi byc wyciek.
Popatrz pod auto, czy nie ma plam.
Jak uszczelka jest padnieta to masz bialy dym z wydechu, gotujacy sie plyn..


Moze napisze jakie sa objawy, olej jest raczej normalnej konsystencji,
tak mi sie wydaje. Czy mam odkrecic korek oleju po jezdzie i wtedy
zobczyc, czy nie mam na nim piany?

Wydaje mi sie, ze do momentu nagrzania silnika (mniej wiecej do
momentu az wskazowka tempreatury nie dojdzie do polowy skali) slysze
bulgotanie, tak jakby cos sie sączylo, lekko gotowalo. Biały dym z
rury pojawia sie, ale tylko przy rozruchu zimnego silnika. Czy to mogą
być objawy zuzytej uszczelki pod glowica?

Dzieki za odp i Pozdr.

9 Data: Grudzien 14 2007 10:10:21
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor: Ukaniu 


Użytkownik  napisał w wiadomości  Czy to mogą
być objawy zuzytej uszczelki pod glowica?


Niekoniecznie, najpierw sprawdź wszystkie połączenia węży po nocy czy aby nei są wilgotne. Często w zimę guma twardnieje i się rozszczelniają - wystarczy dokręcić opaski. Czasem np nie widać niewielkiego wycieku z pompy.
Uszczelka pod głowicą to większy problem i warto o precyzyjną diagnozę - np. Pomiar CO2 w zbiorniczku. Jeśli nie widać w nim bąbelków temperatura nie szaleje, majonezu na bagnecie nie ma to ja bym sprawdził węże i ew jeździł dalej aż coś pierdnie mocniej.

Pozdrawiam Łukasz

10 Data: Grudzien 14 2007 01:37:55
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor:

On 14 Gru, 10:10, "Ukaniu"  wrote:

Pomiar CO2 w zbiorniczku. Jeśli nie widać w nim bąbelków temperatura nie
szaleje
Czy masz tu na mysli zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodnicy?

pozdr.

11 Data: Grudzien 14 2007 11:46:59
Temat: Re: Plyn chlodnicy - ciag dalszy.
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Ukaniu" <> napisał w wiadomości



Niekoniecznie, najpierw sprawdź wszystkie połączenia węży po nocy czy aby nei są wilgotne. Często w zimę guma twardnieje i się rozszczelniają - wystarczy dokręcić opaski.

to po pierwsze...

po drugie: pompa - tak miałem w Carinie - ubywało
bo ciekło przez uszczelniacz przy pompie płynu chłodzącego

jeżeli olej normalny i nie ma mazi pod korkiem
to uszczelką bym się (póki co) nie przejmował :)

biały dym jak się rozgrzewa to normalka:
wydmuchuję wodę skroploną przez noc
w układzie wydechowym...


--
pozdrawiam
Tadeusz

Plyn chlodnicy - ciag dalszy.



Grupy dyskusyjne