Witam!
W mojej Corsie A (92`) aby pop³yn±³ pr±d i mo¿na by³o w³±czyæ radio,
kluczyk musi byæ ustawiony w pozycji, w której normalnie pracuje silnik
(¶wiêc± siê wszystkie kontrolki). Czy zbyt d³ugie trzymanie kluczyka w
takiej pozycji bez odpalania silnika mo¿e przynie¶æ jakie¶ negatywne
skutki (oczywi¶cie oprócz roz³adowania aku przez radio ;>)? Zdaje mi
siê, ¿e gdzie¶ kiedy¶ przeczyta³em, i¿ mo¿e siê od tego spaliæ cewka.
PS.
Wiem, ¿e mo¿na zmostkowaæ styki w ISO, aby radio otrzymywa³o zasilanie
ca³y czas, ale nie o to mi chodzi ;)
Pozdrawiam serdecznie
-- 
Filip Krze¶niak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net
| 2 | 
Data: Grudzien 20 2006 00:41:05 | 
| Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. | 
| Autor: Grejon  | 
Filip Krze¶niak napisa³(a): 
 Witam! 
W mojej Corsie A (92`) aby pop³yn±³ pr±d i mo¿na by³o w³±czyæ radio, 
kluczyk musi byæ ustawiony w pozycji, w której normalnie pracuje silnik 
(¶wiêc± siê wszystkie kontrolki). 
 
A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"?
 
--  
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Odkryj sieæ na nowo! < http://www.mozilla.org/firefox> 
< http://www.fitness4you.pl> - wszystko dla aktywnych
 | 3 | 
Data: Grudzien 20 2006 01:09:44 |  | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. |  | Autor: Filip Krze¶niak  |  
Grejon napisa³(a): 
 A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"? 
 
Nie. 
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana. 
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak. 
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest. 
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika.
 
Z instrukcji: 
"Nigdy nie nale¿y pozostawiaæ kluczyka na d³u¿szy czas w po³o¿eniu II przy unieruchomionym silniku, poniewa¿ grozi to nadmiernym nagrzaniem 
cewki zap³onowej"
 
--  
Filip Krze¶niak 
Tel: +480663577351 
Web:  http://esowa.net
| 4 | 
Data: Grudzien 20 2006 08:42:40 |  | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. |  | Autor: Mirek Ptak  |  
Dnia 2006-12-20 01:09,  Filip Krze¶niak napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: 
 Grejon napisa³(a): 
A nie masz w stacyjce jeszcze jednej pozycji, w której chodzi radio a nie masz "zap³onu"? 
 
 
Nie. 
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana. 
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak. 
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest. 
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika. 
 
U mnie kiedy¶ w Astrze F siê da³o na I s³uchaæ radia - wtedy wci¶niêty jest czujnik immobilizera (mo¿na nawet by³o przekrêciæ kluczyk do pozycji B i radio gra³o do momentu wyjêcia kluczyka). 
Na 100% da siê podpi±æ do kostki przewód w którym jest 12V stale - nawet   jaki¶ tam powinien byæ w okolicy.
 
Pozdrawiam - Mirek 
--  
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autok±cik edition 
President Herbert *old* on board :) 
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
 | 5 | 
Data: Grudzien 20 2006 09:05:47 |  | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. |  | Autor: Pawel Kodymow  |  
 
 Nie. 
B: pozycja po w³o¿eniu kluczyka, kierownica zablokowana. 
I: Unieruchomienie, zap³on wy³±czony, kierownica odblokowana, pr±du brak. 
II: Praca. ¦wiec± siê kontrolki, pr±d jest. 
III: Rozruch. W³±czenie rozrusznika. 
 
Z instrukcji: 
"Nigdy nie nale¿y pozostawiaæ kluczyka na d³u¿szy czas w po³o¿eniu II 
przy unieruchomionym silniku, poniewa¿ grozi to nadmiernym nagrzaniem 
cewki zap³onowej" 
 
 
Czyli nie pozostaje ci nic innego jak ominac stacyjke i podlaczyc zasilanie 
bezposrednio do radyjka. Pewnie nawet masz juz podprowadzony pod kostke 
przewod, ktory ma stale napiecie, wiec wystarczy go zamienic z tym, ktory 
dostaje zasilanie po przekreceniu kluczyka. Latwo go wiec bedzie znalesc 
nawet bez schematu.
 
Pawel
 | 6 | 
Data: Grudzien 20 2006 08:36:55 |  | Temat: Re: Po³o¿enie kluczyka w stacyjce. |  | Autor: Slv  |  
 
Czy zbyt d³ugie trzymanie kluczyka w 
 takiej pozycji bez odpalania silnika mo¿e przynie¶æ jakie¶ negatywne 
skutki (oczywi¶cie oprócz roz³adowania aku przez radio ;>)? Zdaje mi 
siê, ¿e gdzie¶ kiedy¶ przeczyta³em, i¿ mo¿e siê od tego spaliæ cewka. 
 
 
Dok³adnie tak, je¶li silnik posiada mechaniczny przerywacz w uk³adzie  
zap³onowym, to mo¿e sie zdarzyæ, ¿e przy unieruchomionym silniku styki bêd±  
akurat zwarte i przez cewkê pop³ynie znacznie wiêkszy pr±d ni¿ podczas pracy  
silnika /specyfika obci±¿enia indukcyjnego, nie chcê nudziæ szczegó³ami/.  
Mo¿e to oczywi¶cie spowodowaæ uszkodzenie cewki WN, a z ca³± pewno¶ci± jej  
nie pomo¿e.
 
Slv
  |  |  |  |  |