Grupy dyskusyjne   »   Po raz 101 - zimówki - finalny wybór

Po raz 101 - zimówki - finalny wybór





15 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:03:29
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Pete wrote:

Przeciez nie może byc nizsza.  Musi byc taka sama na wysokosc jak te
oryginalne.

Ależ może, wystarczy, że felga bÄ™dzie wiÄ™ksza. Dlatego zaproponowałem 17".

--
cokolwiek

16 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:13:25
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

to wydusił z siebie te słowy:

Pete wrote:

Przeciez nie może byc nizsza.  Musi byc taka sama na wysokosc jak te
oryginalne.

Ależ może, wystarczy, że felga bÄ™dzie wiÄ™ksza. Dlatego zaproponowałem
17".


przy okazji wyśmewasz sie z opony 245/45/18 .. a na zime, w tym samym samochodzie proponujesz 225/55/R17
Nie uważasz, ze to troche dziwne podejĹ›cie?

Zwłaszcza w kontekĹ›cie, ze popne 16 calowÄ… nazwałÄ™Ĺ› "balonem"


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

17 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:15:45
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Kuba \(aka cita\) wrote:

przy okazji wyśmewasz sie z opony 245/45/18 .. a na zime, w tym samym
samochodzie proponujesz 225/55/R17
Nie uważasz, ze to troche dziwne podejĹ›cie?

ProponujÄ™ 225/55/R17, a nie 205/60/R17 bo ten drugi rozmiar po prostu
praktycznie nie występuje.

A że rozmiar 245/45/R18 w zwykłym aucie i jeszcze na nasze drogi jest
absurdalny, to siÄ™ chyba zgodzisz...

--
cokolwiek

18 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:18:54
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

to wydusił z siebie te słowy:


A że rozmiar 245/45/R18 w zwykłym aucie i jeszcze na nasze drogi jest
absurdalny, to siÄ™ chyba zgodzisz...

zgodze sie ...
ale dodam, ze 225/60/17 w zimówce jest dla mnie tak samo absurdalny
TakÄ… opone widzialbym letniÄ… .. a na zime ta, ktorÄ… Ty wyĹ›miałeĹ› czyli 225/60R16


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

19 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:29:06
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Kuba \(aka cita\) wrote:

ale dodam, ze 225/60/17

225/55/R17

w zimówce jest dla mnie tak samo absurdalny

Dlaczego?

TakÄ…
opone widzialbym letniÄ… ..

Moim zdaniem trochÄ™ za wysoki profil. Skoro ma już 18", to założyłbym
225/50/R18. W ogóle ta Insignia ma jakieĹ› dziwnie duże koła...

--
cokolwiek

20 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:36:56
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

to wydusił z siebie te słowy:

w zimówce jest dla mnie tak samo absurdalny

Dlaczego?

chyba trzeci raz pisze to w tym wÄ…tku.

Bo zimÄ… nie doć, ze całkiem prawodopodobnym jest opad sniegu .. gdzie opona weższa i wyższa sprawdzi sie lepiej to jeszcze zimÄ… nasze piÄ™kne polskie drogi stajÄ… sie jeszcze piÄ™kniejsze i bardziej dziurawe .. a to oznacza, ze wyższy profil opony wytrzyma wiÄ™cej takich dziur .. nie wspominajÄ…c o ew. uszkodzeniach felgi.
Rozmiar 18" jest fajny ... ale nic poza tym. Jedzie sie na tym niewygodnie, twardo, opony hałasujÄ…, komfort jazdy mocno spada .. a prowadzenie niskiego profilu i szerokiej opony  na polskich drogach jest fatalny. Jak ktoĹ› jeĽdzi na porzÄ…dnych autostradach i drogach to se moze zakladać 18" ... jednak w polsce max felga sprawdzajÄ…ca sie w naszych warunkach to 17" ... a optymalna pozostaje 16"
OczywiĹ›cie dla "normalnych" samochodów.



--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

21 Data: Pa?dziernik 20 2009 21:38:24
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Kuba \(aka cita\) wrote:

Bo zimÄ… nie doć, ze całkiem prawodopodobnym jest opad sniegu .. gdzie
opona weższa i wyższa sprawdzi sie lepiej to jeszcze zimÄ… nasze piÄ™kne
polskie drogi stają sie jeszcze piękniejsze i bardziej dziurawe .. a to
oznacza, ze wyższy profil opony wytrzyma wiÄ™cej takich dziur .. nie
wspominajÄ…c o ew. uszkodzeniach felgi.

225/55/R17 to wysoka opona, a co do szerokoĹ›ci to po prostu ciÄ™żko kupić
odpowiednik 205.

Rozmiar 18" jest fajny ... ale nic poza tym. Jedzie sie na tym
niewygodnie, twardo, opony hałasujÄ…, komfort jazdy mocno spada .. a
prowadzenie niskiego profilu i szerokiej opony  na polskich drogach jest
fatalny. Jak ktoĹ› jeĽdzi na porzÄ…dnych autostradach i drogach to se moze
zakladać 18" ... jednak w polsce max felga sprawdzająca sie w naszych
warunkach to 17" ... a optymalna pozostaje 16"
OczywiĹ›cie dla "normalnych" samochodów.

Nie widzisz różnicy pomiÄ™dzy niskoprofilowymi gumami powiedzmy 225/40/
R18, a 225/50/R18? Te drugie sÄ… przecież wyższe o ponad 2 cm!

--
cokolwiek

29 Data: Pa?dziernik 21 2009 23:48:09
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Mirek Ptak wrote:

Wszystko prawda, tylko jest tu spore prawdopodobieĹ„stwo, że 16 siÄ™ nie
zmieszczÄ… na zaciski (skoro fabrycznie ma takie spore laczki)

ZmieszczÄ… siÄ™.

jeśli
siÄ™ jednak zmieszczÄ… to tez uważam, że 16 bÄ™dzie lepsza i na pewno
tańsza nawet z aluskami lub jeszcze lepiej z felgami strukturalnymi :)

Będzie tragicznie, 205/65/R16 to nie to samo, co 205/55/R16 czy 215/55/
R16 które pewnie masz na zimÄ™ w Vectrze. To opona o znacznie wyższym
profilu, na którym auto nie bÄ™dzie prowadziło siÄ™ dobrze.

Czy tak trudno zrozumieć, że 16" felga w kole o Ĺ›rednicy ok. 52 cm, to
zupełnie co innego niż 16" felga w kole o Ĺ›rednicy ok. 56 cm? Insignia ma
koła o Ĺ›rednicy ok. półtora cala wiÄ™kszej niż Vectra, wiÄ™c i felga
powinna być odpowiednio większa.

--
cokolwiek

30 Data: Pa?dziernik 22 2009 13:45:29
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: ąćęłńóśźż 

Insignia to taka nowoczesna Omega, która to Omega dla porównania miała felgi 15'' (szczególnie na poczatku) i póĽniej 16''
(zachowujÄ…c 15'' M+S).
Ale jak Tobie dobrze, to jeĽdzij nawet na 19'' :-))
JaC


-- -- -

Insignia ma koła o Ĺ›rednicy ok. półtora cala wiÄ™kszej niż Vectra, wiÄ™c i felga powinna być odpowiednio wiÄ™ksza.

31 Data: Pa?dziernik 22 2009 12:28:40
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

ąćęłĹ„óĹ›Ľż wrote:

Insignia to taka nowoczesna Omega, która to Omega dla porównania miała
felgi 15'' (szczególnie na poczatku) i póĽniej 16'' (zachowujÄ…c 15''
M+S).
Ale jak Tobie dobrze, to jeĽdzij nawet na 19'' :-))

Uważasz, że nie ma sensu czytać postów na które siÄ™ odpisuje?

--
cokolwiek

32 Data: Pa?dziernik 22 2009 19:07:58
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

ąćęłĹ„óĹ›Ľż wydusił z siebie te słowy:

Insignia to taka nowoczesna Omega, która to Omega dla porównania
miała felgi 15'' (szczególnie na poczatku) i póĽniej 16'' (zachowujÄ…c
15'' M+S).
Ale jak Tobie dobrze, to jeĽdzij nawet na 19'' :-))

Mysle, ze opel długo jeszcze nie zrobi auta klasy omegi. Insignia - owszem, fajna jest .. .ale to już nie to.
PomijajÄ…c kwestie nowoczesnoĹ›ci, nowych norm i technologii ... to i tak komfort jazdy w Omedze jest zdecydowanie lepszy niż w Isigni.
W ogole wsród nowych aut sredniej klasy ciÄ™zko znaleĽÄ‡ te komfortowe... pomijajÄ…c kilka franzuzów .. to w zasadzie nic mi nie pasuje (wg mojego gustu samochodowego)


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega A R6 3,0 24V

33 Data: Pa?dziernik 23 2009 14:09:24
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-10-22 19:07,  *Kuba (aka cita)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Insignia to taka nowoczesna Omega, która to Omega dla porównania
miała felgi 15'' (szczególnie na poczatku) i póĽniej 16'' (zachowuj±c
15'' M+S).
Ale jak Tobie dobrze, to jeĽdzij nawet na 19'' :-))

Mysle, ze opel długo jeszcze nie zrobi auta klasy omegi. Insignia -
owszem, fajna jest .. .ale to już nie to.
Pomijaj±c kwestie nowoczesno¶ci, nowych norm i technologii ... to i tak
komfort jazdy w Omedze jest zdecydowanie lepszy niż w Isigni.
W ogole wsród nowych aut sredniej klasy cięzko znaleĽć te komfortowe...
pomijaj±c kilka franzuzów .. to w zasadzie nic mi nie pasuje (wg mojego
gustu samochodowego)

Jechałem dzisiaj w trasie Passatem B6 kombi (do tej pory tylko na zamkniętych płytach po¶lizgowych) 37 kkm na liczniku - muszę napisać, że bardzo mi się potwierdziły wrażenia z wcze¶niejszych jazd, czyli bujanie i ogólnie kiepska trakcja, ale je¶li chodzi o komfort to na pewno jest lepiej niż w Vectrze (nie żebym narzekał :) ) - my¶lę, że do wora z co poniektórymi Francuzami można by go wrzucić ;).
Dodatkowo na wybojach dochodziły z podwozia jakie¶ dziwne dĽwięki jakby ocierania o siebie opony i nadkola (?) - wła¶ciciel mówił, że to samo jest w innym trochę starszym egzemplarzu - znaczy TTTM.
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

34 Data: Pa?dziernik 23 2009 15:54:03
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Mirek Ptak wrote:

Jechałem dzisiaj w trasie Passatem B6 kombi (do tej pory tylko na
zamkniÄ™tych płytach poĹ›lizgowych) 37 kkm na liczniku - muszÄ™ napisać, że
bardzo mi siÄ™ potwierdziły wrażenia z wczeĹ›niejszych jazd, czyli bujanie
i ogólnie kiepska trakcja, ale jeĹ›li chodzi o komfort to na pewno jest
lepiej niż w Vectrze (nie żebym narzekał :) )

Vectra jest moim zdaniem wyjÄ…tkowo twardo zestrojona...

--
cokolwiek

35 Data: Pa?dziernik 23 2009 19:39:43
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Mirek Ptak 

*to* napisał, a mnie coĹ› podkusiło, żeby odpisać:

Jechałem dzisiaj w trasie Passatem B6 kombi (do tej pory tylko na
zamkniÄ™tych płytach poĹ›lizgowych) 37 kkm na liczniku - muszÄ™ napisać, że
bardzo mi siÄ™ potwierdziły wrażenia z wczeĹ›niejszych jazd, czyli bujanie
i ogólnie kiepska trakcja, ale jeĹ›li chodzi o komfort to na pewno jest
lepiej niż w Vectrze (nie żebym narzekał :) )

Vectra jest moim zdaniem wyjÄ…tkowo twardo zestrojona...
Astra II była twardsza - z mojego punktu widzenia to było nawet lepiej :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

36 Data: Pa?dziernik 23 2009 19:51:58
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Mirek Ptak wrote:

Vectra jest moim zdaniem wyjÄ…tkowo twardo zestrojona...

Astra II była twardsza - z mojego punktu widzenia to było nawet lepiej
:)

A jeĽdziłeĹ› VectrÄ… liftback? Jest twardsza niż kombi...

Ciekawym przypadkiem jest natomiast Octavia, tak do setki wydaje siÄ™
twarda, póĽniej wydaje siÄ™ z kolei zbyt miÄ™kka i mało przewidywalna, a
przy ok. 150 km/h znów zaczyna prowadzić siÄ™ nieĽle.

--
cokolwiek

40 Data: Pa?dziernik 20 2009 15:16:38
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Pete 



"to"  wrote


Przeciez nie może byc nizsza.  Musi byc taka sama na wysokosc jak te
oryginalne.

Ależ może, wystarczy, że felga bÄ™dzie wiÄ™ksza.

OK, scianka boczna opony moze byc nizsza, ale opona calosciowo nie. Teraz chyba wszyscy sie juz rozumiemy. :)


Dlatego zaproponowałem 17".

Pytanie czy faktycznie jest sens.  Opony/felgi na zime maja przede wszystkim byc funkcjonalne.  Wiadomo, ze nie beda wygladac tak zajebisto jak letnie 18".  Zimowki w rozmiarach 16" sa dodatkowo tansze i jest lepszy wybor.  A 16-calowe felgi nie koniecznie musza byc stalowe, jezeli wyglad stalowek tak strasznie odraża...

Pozdr.
Pete

41 Data: Pa?dziernik 21 2009 00:08:16
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: bratPit 


Co wiec brac i w jakim rozmiarze? Takim jak letnie, czy cos
mniejszego, co wejdzie na te felgi?
Wlasciciel cos wspominal Fulda/Bridgestone, ale on sie nie zna
podobnie jak ja.

w takim rozmiarza? Nic.

Kupić felgi, choćby stalowe, 16" - razem z oponami wyjdzie taniej niż zimowe 18" (nie wiem czy w ogole s± takie)
Poza tym komfort jazdy, bezpieczeństwo i na co by nie patrzeć wyjdzie zdecydowanie lepiej niż 17, czy 18" w zimie

dokładnie, tym bardziej jeżeli to kondon 2.0D 130KM, należy w instrukcji popatrzeć jakie pisz± zamienniki 16" [powinna być taka tabelka z różnymi rozmiarami opon] i kupić stalówki z oponami i będzie przynajmniej jaki¶ sens to wszystko miało,
brat

45 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:09:58
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Kuba \(aka cita\) wrote:

Polecasz 17" na zime do zwyklej (i to nie tak wielkiej jak jÄ…
przedstawiajÄ…) osobówki?

A co siÄ™ takiego zimÄ… dzieje, że trzeba założyć zupełnie inny rozmiar
opon? MyĹ›lisz, że bÄ™dzie tÄ… InsigniÄ… po Antarktydzie jeĽdził? W naszym
klimacie przez wiÄ™kszÄ… czÄ™ć zimy panujÄ… zbliżone warunki jak wiosnÄ… czy
jesieniÄ… z tÄ… tylko różnicÄ…, że jest zimniej. Ĺšniegu sÄ… zwykle ze dwa
tygodnie.

Insignia jest wizualnie bardzo napompowana, na 16" i to jeszcze stalowych
bÄ™dzie wyglÄ…dała po prostu głupio. Jak taczka.

--
cokolwiek

46 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:04:49
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: bartekkr 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomo¶ci

Rafał Grzelak wrote:

Znajomy bedzie kupowal opony na zime a jezdzi Insignia ktora wyjechala z
fabryki na kapciach 245/45R18 (sic! - nie spodziewalem sie ze to takie
duze kapcie ma).

Tak z ciekawo¶ci -- do jakiego silnika zakładaj± takie gumy? Bo jak co¶
poniżej 300 KM to wypada popukać się w czoło...

Ja mam z tylu fabrycznie zalozone 245/45R17 a auto ma tylko 208KM...

47 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:10:54
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

bartekkr wrote:

Ja mam z tylu fabrycznie zalozone 245/45R17 a auto ma tylko 208KM...

No i po co?

--
cokolwiek

48 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:15:37
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

to wydusił z siebie te słowy:

bartekkr wrote:

Ja mam z tylu fabrycznie zalozone 245/45R17 a auto ma tylko 208KM...

No i po co?


a po co zakladać 225/60/17 na zime?
Skoro opona jest droga, niski profil w zimowych warunkach jest gorszy niż wyższy, do tego w polskich warunkach mozna rozwalić felge opone na zimowych dziurach drogowych.

hint: Powód jest dokladnie ten sam


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

49 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:25:52
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Kuba \(aka cita\) wrote:

a po co zakladać 225/60/17 na zime?
Skoro opona jest droga, niski profil w zimowych warunkach jest gorszy
niż wyższy, do tego w polskich warunkach mozna rozwalić felge opone na
zimowych dziurach drogowych.

225/55/R17 to wg. Ciebie niski profil? Przecież to 123,75 mm! Typowa opona
205/55/R16 to tylko 112,75 mm.

--
cokolwiek

50 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:32:47
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

to wydusił z siebie te słowy:

Kuba \(aka cita\) wrote:

a po co zakladać 225/60/17 na zime?
Skoro opona jest droga, niski profil w zimowych warunkach jest gorszy
niż wyższy, do tego w polskich warunkach mozna rozwalić felge opone
na zimowych dziurach drogowych.

225/55/R17 to wg. Ciebie niski profil? Przecież to 123,75 mm! Typowa
opona 205/55/R16 to tylko 112,75 mm.


a co ma piernik do wiatraka?!
odpowiednikiem 225/55/17 jest 205/ *65* /16 a nie 55

Ja proponoałem 225/60/16 i to jest optymalny rozmiar opony _zimowej_ dla zwyklej osobówki, która moze i napompowana .. to mimo wszytsko wielka nie jest.
17 ma za niski profil ja na zimowe warunki polskich dróg .. i wcale nie musi chodzić tylko o warunki Ĺ›niegowe ... ale o dziurawe zimowe drogi, ktore z łatwoĹ›ciÄ… uszkadzajÄ… felgi i opony 17"


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

51 Data: Pa?dziernik 20 2009 15:39:26
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Pete 



"Kuba (aka cita)"

17 ma za niski profil ja na zimowe warunki polskich dróg .. i wcale nie musi chodzić tylko o warunki Ĺ›niegowe ... ale o dziurawe zimowe drogi, ktore z łatwoĹ›ciÄ… uszkadzajÄ… felgi i opony 17"

Ale w jego przypadku to beda 225/55/17, czyli scianka boczna opony jest nadal dosyc wysoka - 124 mm.  Porownaj to z typowa opona mniejszych aut, powiedzmy 185/65/15, gdzie scianka boczna ma tylko 120 mm wysokosci, a raczej nikt nie powie, ze 185/65 to za niski profil na zime.

Generalnie wszystko zalezy od dziury.  Jak dziura bedzie wielka i wpadnie w nia z odpowiednia predkoscia, to tak czy siak krzywde sobie zrobi, bez wzgledu na ogumienie.

Pozdr.
Pete

52 Data: Pa?dziernik 20 2009 20:45:30
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: to 

Kuba \(aka cita\) wrote:

a co ma piernik do wiatraka?!
odpowiednikiem 225/55/17 jest 205/ *65* /16 a nie 55

I co z tego? Rozumiesz w ogóle to co czytasz?

17 ma za niski profil ja na zimowe warunki polskich dróg ..

Ty sam jesteĹ› za niski. 225/55/R17 które proponujÄ™ sÄ… wyższe niż np.
typowy rozmiar 205/55/R16, którego nikt raczej nie nazwie
"niskoprofilowym". Insignia ma duże koła, wiÄ™c i felga musi być wiÄ™ksza
żeby zachować sensownie małÄ… wysokoć opony.

--
cokolwiek

53 Data: Pa?dziernik 20 2009 23:49:55
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: bartekkr 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomo¶ci


Ja mam z tylu fabrycznie zalozone 245/45R17 a auto ma tylko 208KM...

No i po co?

Zapytaj inzynierow lexusa. Do wyboru bylo jeszcze 245/40R18 jako opcja...

54 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:34:25
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Rafał Grzelak 

Dnia 20 Oct 2009 21:05:52 +0200, to napisał(a):

Znajomy bedzie kupowal opony na zime a jezdzi Insignia ktora wyjechala z
fabryki na kapciach 245/45R18 (sic! - nie spodziewalem sie ze to takie
duze kapcie ma).

Tak z ciekawo¶ci -- do jakiego silnika zakładaj± takie gumy? Bo jak co¶
poniżej 300 KM to wypada popukać się w czoło...


podobno to jest 2.0 cdti 130KM.
wiem, sam sie przerazilem.

ze strony producenta wynika, ze wszystkie insignie cosmo wypuszczaja na
takich gumach.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

55 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:39:26
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Kuba (aka cita) 

Rafał Grzelak wydusił z siebie te słowy:



podobno to jest 2.0 cdti 130KM.
wiem, sam sie przerazilem.

ze strony producenta wynika, ze wszystkie insignie cosmo wypuszczaja
na takich gumach.

 i poza wygl±dem żadnych z tego korzy¶ci nie ma ..

Nie do¶ć ze opony drogie, to prowadzenie auta dużo gorsze, komfort jazdy znacznie spada a prawdopodobieństwo uszkodzenia na polskich drogach opony/felgi znacznie ro¶nie.
Koleiny staj± sie problemem, takoż i krawężniki.

Jak kto¶ tuninguje auto i opony maj± znaczenie - to niech jeĽdzi na 18" ... ale normalny kowalski na polskiej drodze okuty w 18" w osobowym sedanie sredniej wielko¶ci to .. nieporozumienie.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

56 Data: Pa?dziernik 20 2009 15:41:57
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Pete 



"Kuba (aka cita)" wrote

Jak kto¶ tuninguje auto i opony maj± znaczenie - to niech jeĽdzi na 18" ... ale normalny kowalski na polskiej drodze okuty w 18" w osobowym sedanie sredniej wielko¶ci to .. nieporozumienie.

Jak to mówia, "all show and no go".

Pozdr.
Pete

58 Data: Pa?dziernik 21 2009 13:38:24
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Rafał Grzelak 

Dnia Wed, 21 Oct 2009 09:37:13 +0200, Clawfinger napisał(a):

Witam :-)
Ja kupiłem do Insigni na zimę Nokiany WR G2 245/45R18 i jest git.
Ten rozmiar jest ok do tak dużego auta jak Insignia, jeĽdzi mi się
rewelacyjnie i cała ta dyskusja o rozmiarach jest dla mnie bez sensu.
Jedyny minus zimowych 245/45R18, to to,że nie założysz do nich
łańcuchów. Do łańcuchów max szerok¶ć to 235. Osobi¶cie polecam.
Pomijam już fakt, że na mniejszej feldze Insignia wygl±da tragicznie !!

Dzieki.
Watpie, zeby wlasciciel potrzebowal lancuchow. ;]

Ale ze takie wielkie kapcie daja fabrycznie do 130KM diesla? Dziwne...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

59 Data: Pa?dziernik 20 2009 22:51:22
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Moon 

..Peeter wrote:

- Nokian WRg2
- Pirelli SottoZero 1
- Bridgestone LM30

No i teraz - które? :)

rzuć monet±, co się będziesz męczyć?
zawsze s± jakie¶ niewielkie różnice.

moon

60 Data: Pa?dziernik 20 2009 21:35:13
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 20 Oct 2009 19:57:38 +0200, osobnik zwany .Peeter
wystukał:

Witam.

a to my mamy płacić? nie umiesz sam zdecydować?
"Osiołkowi w żlobie dano..."
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

61 Data: Pa?dziernik 21 2009 08:33:52
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: Tadeusz 


Użytkownik ".Peeter" <> napisał w wiadomo¶ci ...

Witam.

Nadal mam mętlik w głowie odno¶nie opon na zimę.
Ograniczyłem się do 3 modeli na chwilę obecn±:
- Nokian WRg2

brat miał WR (bez G2) i był ogólnie zadowolony

- Pirelli SottoZero 1

miełem w BMW 740 i uważam je
za absolutnie rewelacyjne - polecam :)

- Bridgestone LM30

nie znam, ale to chyba trochę niższa półka niż pozostałe


--
pozdrawiam
Tadeusz

62 Data: Pa?dziernik 22 2009 18:45:43
Temat: Re: Po raz 101 - zimówki - finalny wybór
Autor: .Peeter 

"Tadeusz" wrote:

- Pirelli SottoZero 1
miełem w BMW 740 i uważam je
za absolutnie rewelacyjne - polecam :)

Chociaż jedna sensowna odpowiedĽ na moje pytanie. :-)

Skłaniałem się najbardziej ku Pirelli, teraz już jestem
zdecydowany. :-) Dzięki!

Pozdrawiam
..Peeter



Grupy dyskusyjne