Grupy dyskusyjne   »   Podłączenie radia, Opel

Podłączenie radia, Opel



1 Data: Lipiec 22 2007 10:47:43
Temat: Podłączenie radia, Opel
Autor: jacek w. 

Jako totalny lamer w sprawie podłączenia radia mam pytanko.
Opis:
Samochód to Opel Astra Classic r. 2000, kabel do podłączenia radia to ISO
C10 (przynajmniej tak ten wtyk wygląda), radio zwykłe ze złączem ISO.
Wtyk z samochodu ISO C10 ma 10 pinów dodatkowych służących do sterowania
wyświetlaczem samochodowym (niepotrzebne mi to, wyświetlacz będę miał w
radiu).
Czy mogę odciąć ten 10 pinowy element i reszta tego wtyku, to będzie
standardowe ISO?
Czy muszę szukać jakiejś przejściówki z ISO C10 na zwykłe ISO? (Jakoś takich
w necie nie widać...)

Pozdrawiam
Jacek



2 Data: Lipiec 22 2007 11:23:12
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel
Autor: BartekK 

jacek w. pisze:

Samochód to Opel Astra Classic r. 2000, kabel do podłączenia radia to ISO C10 (przynajmniej tak ten wtyk wygląda), radio zwykłe ze złączem ISO.
Czy muszę szukać jakiejś przejściówki z ISO C10 na zwykłe ISO? (Jakoś takich w necie nie widać...)
Najlepiej by było znaleźć przejściówkę. Oplowskie ISO do radia oplowskiego firmowego jest zgodne w 99% z iso zwyklym, ale ma jeden haczyk - zamienione są napięcia "+12v na stałe" z "+12v po włączeniu zapłonu", przez co jest zamieszanie i radio nie wyłącza się po przekręceniu kluczyka.
Niektóre radia mają na tą okazję w środku przełącznik (przynajmniej jeden kenwood jakiego miałem tak miał), ale dużo łatwiej zrobić przejściówkę kulturalną.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

3 Data: Lipiec 22 2007 12:12:56
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel
Autor: jacek w. 

Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości


Najlepiej by było znaleźć przejściówkę. Oplowskie ISO do radia oplowskiego
firmowego jest zgodne w 99% z iso zwyklym, ale ma jeden haczyk -
zamienione są napięcia "+12v na stałe" z "+12v po włączeniu zapłonu",
przez co jest zamieszanie i radio nie wyłącza się po przekręceniu
kluczyka.
Niektóre radia mają na tą okazję w środku przełącznik (przynajmniej jeden
kenwood jakiego miałem tak miał), ale dużo łatwiej zrobić przejściówkę
kulturalną.

Czyli, ponieważ ISO C10 ma trzy wtyki (2 x 8 pin i 1 x 10), to mogę odciąć
ten rząd z 10 wtykami i podłączyć resztę do zwykłego wtyku ISO w radiu, i
jedyną konsekwencją tego będzie, to że nie będzie mi się radio włączało po
przekręceniu kluczyka?
W zasadzie wisi mi ta zależność "włączanie radia, po włączeniu zapłonu" bo i
tak mam zdejmowany panel w radiu i będę go ściągał.
Czy jakieś skutki uboczne takiego rozwiązania jeszcze widać? :)

Dzięki za rozjaśnianie w głowie
jacek

4 Data: Lipiec 22 2007 12:21:02
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel
Autor: Grejon 

jacek w. pisze:

Czyli, ponieważ ISO C10 ma trzy wtyki (2 x 8 pin i 1 x 10), to mogę odciąć ten rząd z 10 wtykami i podłączyć resztę do zwykłego wtyku ISO w radiu, i jedyną konsekwencją tego będzie, to że nie będzie mi się radio włączało po przekręceniu kluczyka?
W zasadzie wisi mi ta zależność "włączanie radia, po włączeniu zapłonu" bo i tak mam zdejmowany panel w radiu i będę go ściągał.
Czy jakieś skutki uboczne takiego rozwiązania jeszcze widać? :)

Hm... nietrzymanie pamięci? Jeśli połączysz te kabelki odwrotnie (tzn. stałe napięcie podasz tam, gdzie powinien być "zapłon") to tak może być.

Dzięki za rozjaśnianie w głowie
jacek

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

5 Data: Lipiec 23 2007 09:37:29
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel
Autor: Richardek 


jakie odciąć?! bez przesady! nie można tego kulturalnie załatwić?
Ciekawe co powiedziałbyś kupując auto z takimi "przeróbkami".

6 Data: Lipiec 23 2007 18:59:36
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel
Autor: Grejon 

Richardek pisze:

jakie odciąć?! bez przesady! nie można tego kulturalnie załatwić?
Ciekawe co powiedziałbyś kupując auto z takimi "przeróbkami".

Ale ossochozzi?? Co ja niby chcę odcinać? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

7 Data: Lipiec 23 2007 22:32:55
Temat: Re: Podłączenie radia, Opel
Autor: jacek w. 

Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości

jacek w. pisze:
Samochód to Opel Astra Classic r. 2000, kabel do podłączenia radia to ISO
C10 (przynajmniej tak ten wtyk wygląda), radio zwykłe ze złączem ISO.
Czy muszę szukać jakiejś przejściówki z ISO C10 na zwykłe ISO? (Jakoś
takich w necie nie widać...)
Najlepiej by było znaleźć przejściówkę. Oplowskie ISO do radia oplowskiego
firmowego jest zgodne w 99% z iso zwyklym, ale ma jeden haczyk -
zamienione są napięcia "+12v na stałe" z "+12v po włączeniu zapłonu",
przez co jest zamieszanie i radio nie wyłącza się po przekręceniu
kluczyka.
Niektóre radia mają na tą okazję w środku przełącznik (przynajmniej jeden
kenwood jakiego miałem tak miał), ale dużo łatwiej zrobić przejściówkę
kulturalną.

..
Kupiłem przejściówkę. Facet na moje zapytanie o "zamienione +12v na stałe z
+12v po włączneniu zapłonu" zrobił takie aha! i przełożył jeden kabelek, we
wnętrzu wtyku :)
Radio działa i śmiga jak należy.
Razem ze złączem do anteny kosztowało mnie to 25 zł.
Jeszcze raz dzięki za pomoc wszystkim.

Podłączenie radia, Opel



Grupy dyskusyjne