Samochód Citroen Xsara Picasso z 2002r. Samochód posiada magistralę
CAN i BSI (jesli dobrze napisałem)
W samchodzie jest radio fabryczne (VDO). Niestety z jakości dźwięku
jestem nie zadowolony.
Wymieniłem głośniki i dużej poprawy nie było :(
Zakupiłem sobie radio Alpine.
Po zakupie zamontowałem radio (bez przejściówki). Efekt był taki że
radio po wyjęciu kluczyka po 2-3 minutach się wyłączało samo.
Po dwóch dniach (czwartek) kupiłem przelotkę w ASO i efektu w/w nie
było już. Radio działało cały czas , nawet po wyłączeniu zapłonu..
Radio podłączyłem kabelek zółty do żółtego , czerwony do
czerwonego ...
Samochód jest w codziennym użyciu.
W niedzielę zauważyłem że komputer pokazuje bzdury (nie działa
spalanie chwilowe , źle pokazuje dystans i itd) a samochód nie ma
mocy , obroty falują , drży po dodaniu gazu ...
Po dojechaniu (tragedia) włożyłem oryginalne radio i odłączyłem na
chwilę akumulator ...
Pomogło , samochód zachowywał i jeździł prawidłowo.
W niedzielę wieczorem zamontowałem ponownie radio Alpine , ale tym
razem połączyłem kabelek czerwony z czerwonym i czerwony z żółtym.
Rano samochód znów nieprawidłowo się zachowywał :(
Teraz pojeźdzę z dzień na radiu fabrycznym i zobaczę czy to wina radia
czy zupełnie czegoś innego , ale jeśli radia to nie mam pojecia co
zrobić Sad
Przejściówkka którą kupiłem w ASO wygląda tak:
http://img269.imageshack.us/img269/5601/przejsciowka.jpg
Radio gra cały czas , także po wyłączeniu silnika.
W razie czego aby coś pomogło:
radio:
http://img269.imageshack.us/img269/1040/radioi.jpg
Wygląda to tak że z założyną przelotką :
połączenia:
GND-GND
Ignition Key - Ignition Key + zmostkowany z Battery
Power antena - power antena
I to wszystko. Reszta kabli nie "przechodzi" przez przejściówkę (puste
piny).
Radio działa cały czas (zarówno na wyłączonym silniku)
Nie mam pojęcia czemu (jeśli to z winy radia) dzieją się takie
cuda ...
Patrząc na złącza wykorzystane we wtyczce nie widzę przyczyny
głupienia komputera ?
Czyżby powodem było podłączenie na stałe radia ?
Ale fabryczne radio też chyba jest na "stałe" podłączone bo po
wyłączeniu zapłonu radio się zupełnie wyłącza , choć można nawet przy
wyłączonym zupełnie silniku i brak kluczyka w stacyjce radio ponownie
uruchomić ...
Nie mam pojęcia co jest powodem i jak sobie z tym poradzić :(
W 3 innych samochodach (SC,Nubira,Fabia) montowałem inne radia i
działało ok a tutaj porażka :(
2 |
Data: Maj 18 2009 13:06:12 |
Temat: Re: Podlaczenie niefabrycznego radia ... |
Autor: Waldek Godel |
Dnia Mon, 18 May 2009 04:34:12 -0700 (PDT), napisał(a):
Samochód Citroen Xsara Picasso z 2002r. Samochód posiada magistralę
CAN i BSI (jesli dobrze napisałem)
Pierwsze pytanie - po zmianie radia podjechałeś do ASO, żeby w Proxii
"wymeldowali" oryginalne radio z BSI?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.
3 |
Data: Maj 18 2009 21:05:15 | Temat: Re: Podlaczenie niefabrycznego radia ... | Autor: myk |
Pierwsze pytanie - po zmianie radia podjechałeś do ASO, żeby w Proxii
"wymeldowali" oryginalne radio z BSI?
Hej
Ja mam autko z sig-a. Samodzielnie odłączyłem fabryczne i podpiąłem moje Alpine i od 3 lat nic się z tym nie dzieje. Na przejściówce podpięte tak, żeby działo non-stop. Może robiłeś te operacje z włączonym napięciem i poszło jakieś przepięcie?
Pozdr.
--
Jarek Wrocław
Peugeot 406 2.0HDi Break 2002
Uniden 520XL + President Indiana
4 |
Data: Maj 20 2009 10:13:50 | Temat: Re: Podlaczenie niefabrycznego radia ... | Autor: Toworek |
| | |