Podwy¿szenie zawieszenia.
1 | Data: Styczen 16 2014 14:00:56 |
Temat: Podwy¿szenie zawieszenia. | |
Autor: Jacek | W Alfie Mito, którym je¼dzi ¿ona jest doæ niski przeÅ›wit i chcia³bym to podwy¿szyć chocia¿ o 2 cm. Chodzi o to, ¿eby je¼dzić bez stresu, ¿e siÄ™ walnie o wystajÄ…cy garb na drodze i o to, ¿eby da³o siÄ™ wjechać na krawÄ™¿nik wy¿szy ni¿ kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu. 2 |
Data: Styczen 16 2014 14:38:31 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Grzegorz Tomczyk | W dniu 16.01.2014 14:00, Jacek pisze: W Alfie Mito, którym je¼dzi ¿ona jest do¶æ niski prze¶wit i chcia³bym to Najpro¶ciej kupiæ wiêksze ko³a lub o wy¿szym profilu (w granicach dopuszczalnych przez producenta samochodu). -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk 3 |
Data: Styczen 16 2014 15:06:22 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Jacek | W dniu 2014-01-16 14:38, Grzegorz Tomczyk pisze: Najpro¶ciej kupiæ wiêksze ko³a lub o wy¿szym profilu (w granicachNo w³a¶nie siê nie da, bo s± ju¿ najwiêksze, jakie przewidzia³ producent. Poza tym 2 cm prze¶witu, to musia³by byæ opony o ¶rednicy a¿ 4 cm wiêkszej. Jacek 4 |
Data: Styczen 16 2014 18:58:59 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Cavallino |
W dniu 16.01.2014 14:00, Jacek pisze: Jedno z drugim siê k³óci, ko³a mog± byæ albo dopuszczone przez producenta, albo wiêksze. HINT: wielko¶æ felg nie zmienia wielko¶ci ko³a. 5 |
Data: Styczen 16 2014 11:43:59 | Temat: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Przemek | Mo¿e sprê¿yny od jakie¶ mocniejsze wersji silnikowej lub diesla? Bêd± twardsze i mo¿e auto mniej si±dzie? 6 |
Data: Styczen 16 2014 21:36:29 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Jacek | W dniu 2014-01-16 20:43, Przemek pisze: Mo¿e sprê¿yny od jakie¶ mocniejsze wersji silnikowej lub diesla? Bêd± twardsze i mo¿e auto mniej si±dzie?No w³a¶nie jest to ju¿ najmocniejsza wersja silnikowa i do tego diesel. Jacek 7 |
Data: Styczen 16 2014 21:19:30 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Cavallino |
W Alfie Mito, którym je¼dzi ¿ona jest doæ niski przeÅ›wit i chcia³bym to podwy¿szyć chocia¿ o 2 cm. Chodzi o to, ¿eby je¼dzić bez stresu, ¿e siÄ™ walnie o wystajÄ…cy garb na drodze i o to, ¿eby da³o siÄ™ wjechać na krawÄ™¿nik wy¿szy ni¿ kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu. Mia³em tak samo w Ceedzie, zada³em na grupie identyczne pytanie ze 2 lata temu. Efekt by³ taki, ¿e sprzeda³em niskie osobówki, odmówi³em zakupu nastÄ™pnych, bo by³y równie niskie i je¿d¿Ä™ suv-em. To jakaÅ› chora mania z tym obni¿aniem przodów seryjnych dupowozów, w efekcie nie da siÄ™ ich u¿ywać w mieÅ›cie. KiedyÅ› tego typu problemów nie by³o. Jedyna rada - nie kupować a¿ siÄ™ oduczÄ…. 8 |
Data: Styczen 16 2014 21:37:33 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Jacek | W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze: Jedyna rada - nie kupować a¿ siÄ™ oduczÄ….Co poradzisz, jak siÄ™ ¿onie podoba³o i podoba nadal ;-) ? Jacek 9 |
Data: Styczen 16 2014 21:58:04 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Cavallino |
W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze: Pokazać jakiegoÅ› ³adnego crossovera.... 10 |
Data: Styczen 17 2014 04:13:39 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-01-16 21:37, U¿ytkownik Jacek napisa³: W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze:Wyt³umaczyæ ¿e krawê¿niki oficjalnie maj± od 10 do 12 centymetrów a to gówno które jej siê podoba³o jest zawieszone 10 centymetrów nad drog±. Podobne niskie zawieszenia maj± samochody sportowe co nie dziwi i ma³e samochody miejskie co dziwi i to bardzo. Pozdrawiam 11 |
Data: Styczen 16 2014 22:37:48 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 14:00:56 +0100, Jacek napisa³(a): W Alfie Mito, którym je¼dzi ¿ona jest do¶æ niski prze¶wit i chcia³bym to Ze sprê¿ynami to jest tak, ¿e one z czasem siadaj±. Jak ju¿ sprê¿yna swoje przejedzie, to auto o kilka cm opada i ¿eby je podnie¶æ zazwyczaj wystarczy wymieniæ je na nowe. A za czêste walenie w garby odpowiedzialny jest zazwyczaj uszkodzony odbój. Wiêc na pocz±tek sprawd¼ czy zawieszenie jest na pewno sprawne. Je¶li to nie to, to bywa ¿e s± dostêpne sprê¿yny do wersji na jakie¶ "trudne warunki drogowe" czy inn± Afrykê - mo¿na zapytaæ w ASO. Jak chodzi o patenty i co od czego pasuje to pytaj na forach o Alfie - tam zazwyczaj istnieje wiedza tajemna co od czego pasuje i w któr± stronê. Chocia¿ MiTo to mo¿e byæ jeszcze zbyt nowy model ¿eby gara¿owe grzebu³y mieli go rozpracowanego na tyle ;) Zawsze mo¿na te¿ po prostu zrobiæ d³u¿sze sprê¿yny na zamówienie w serwisach zajmuj±cych siê zawieszeniami. Tak z partyzanckich sposobów to s± takie gumy do wkrêcania ich miêdzy zwoje sprê¿yny (wkrêca siê na podniesionym samochodzie) - daj± radê podnie¶æ auto, ale zwiêkszaj± te¿ progresywno¶æ charakterystyki sprê¿yny i nie jest to zbyt korzystne dla zachowania samochodu. 12 |
Data: Styczen 16 2014 22:40:43 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 22:37:48 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a): S± jakie¶ sprawdzone patenty na to? Podk³adki pod sprê¿yny, czy co¶? A jeszcze z patentów, to mo¿na pod silnik zamontowaæ solidn± aluminiow± p³ytê - wtedy jakie¶ jakie¶ tam krawê¿niki czy inne kamulce przestaj± byæ straszne ;) 13 |
Data: Styczen 16 2014 21:48:47 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: AZ | Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisa³/a: To sie nazywa gumy usztywniajace ale to rozwiazanie dla lamerow. Profesjonalne rozwiazanie to np. to: <http://img.myepicwall.com/2013/12/26e0d9580956152f36972fafc53bb29a.jpg> :P -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Styczen 16 2014 23:04:48 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 21:48:47 +0000 (UTC), AZ napisa³(a): Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisa³/a: Profesjonalne to jest tutaj: http://i812.photobucket.com/albums/zz45/gundam_RP/net/lolz.jpg ;) 15 |
Data: Styczen 16 2014 22:08:44 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: AZ | Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisa³/a: Eeee, usztywnione zeby po winklach ladnie chodzil ;-)To sie nazywa gumy usztywniajace ale to rozwiazanie dla lamerow. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Styczen 16 2014 23:43:02 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 22:08:44 +0000 (UTC), AZ napisa³(a): Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisa³/a: Na winkle robi siê tak: http://i.iplsc.com/-/0000TJLPKD4FTW4U-C303.jpg 17 |
Data: Styczen 17 2014 04:16:40 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-01-16 23:43, U¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³: Profesjonalne to jest tutaj:Eeee, usztywnione zeby po winklach ladnie chodzil ;-) To jest w pierwszej kolejno¶ci na obni¿enie zawieszenia a nie na usztywnienie. Pozdrawiam 18 |
Data: Styczen 17 2014 00:42:11 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Dawid | W dniu 2014-01-16 23:04, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 16 Jan 2014 21:48:47 +0000 (UTC), AZ napisa³(a):Profesjonalnie to nie kupuje siê takiego gówna. Wszelkie przeróbki to katastrofa, tak jak jazda po pijaku. 19 |
Data: Styczen 17 2014 08:36:58 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 17.01.2014 00:42, Dawid pisze: Profesjonalnie to nie kupuje siê takiego gówna.To sie nazywa gumy usztywniajace ale to rozwiazanie dla lamerow. Ale wiesz, ¿e to by³ sarkazm? -- ¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju. I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±... 20 |
Data: Styczen 17 2014 04:35:37 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Marcin Kiciñski | W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 22:37:48 UTC+1 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³:
MiTo od strony zawieszenia powinna byc kompatybilna z Grande Punto i Corsa D. Mozna tam poszukac. Pozdrawiam MK 21 |
Data: Styczen 17 2014 12:41:45 | Temat: Re: Podwy¿szenie zawieszenia. | Autor: Trybun | W dniu 2014-01-16 14:00, Jacek pisze: W Alfie Mito, którym je¼dzi ¿ona jest doæ niski przeÅ›wit i chcia³bym to podwy¿szyć chocia¿ o 2 cm. Chodzi o to, ¿eby je¼dzić bez stresu, ¿e siÄ™ walnie o wystajÄ…cy garb na drodze i o to, ¿eby da³o siÄ™ wjechać na krawÄ™¿nik wy¿szy ni¿ kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu. Zmienić opony na takie o wy¿szym profilu. Wiele sie przez to nie uzyska, ale przecie¿ ka¿dy milimetr wy¿ej to mniejsze ryzyko uszkodzenia nadwozia czy zawieszenia. |