Podwyższenie zawieszenia.
1 | Data: Styczen 16 2014 14:00:56 |
Temat: Podwyższenie zawieszenia. | |
Autor: Jacek | W Alfie Mito, którym jeździ żona jest doć niski przeĹwit i chciałbym to podwyższyÄ chociaż o 2 cm. Chodzi o to, żeby jeździÄ bez stresu, że siÄ walnie o wystajÄ
cy garb na drodze i o to, żeby dało siÄ wjechaÄ na krawÄżnik wyższy niż kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu. 2 |
Data: Styczen 16 2014 14:38:31 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Grzegorz Tomczyk | W dniu 16.01.2014 14:00, Jacek pisze: W Alfie Mito, którym jeździ żona jest dość niski prześwit i chciałbym to Najprościej kupić większe koła lub o wyższym profilu (w granicach dopuszczalnych przez producenta samochodu). -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk 3 |
Data: Styczen 16 2014 15:06:22 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Jacek | W dniu 2014-01-16 14:38, Grzegorz Tomczyk pisze: Najprościej kupić większe koła lub o wyższym profilu (w granicachNo właśnie się nie da, bo są już największe, jakie przewidział producent. Poza tym 2 cm prześwitu, to musiałby być opony o średnicy aż 4 cm większej. Jacek 4 |
Data: Styczen 16 2014 18:58:59 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Cavallino |
W dniu 16.01.2014 14:00, Jacek pisze: Jedno z drugim się kłóci, koła mogą być albo dopuszczone przez producenta, albo większe. HINT: wielkość felg nie zmienia wielkości koła. 5 |
Data: Styczen 16 2014 11:43:59 | Temat: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Przemek | Może sprężyny od jakieś mocniejsze wersji silnikowej lub diesla? Będą twardsze i może auto mniej siądzie? 6 |
Data: Styczen 16 2014 21:36:29 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Jacek | W dniu 2014-01-16 20:43, Przemek pisze: Może sprężyny od jakieś mocniejsze wersji silnikowej lub diesla? Będą twardsze i może auto mniej siądzie?No właśnie jest to już najmocniejsza wersja silnikowa i do tego diesel. Jacek 7 |
Data: Styczen 16 2014 21:19:30 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Cavallino |
W Alfie Mito, którym jeździ żona jest doć niski przeĹwit i chciałbym to podwyższyÄ chociaż o 2 cm. Chodzi o to, żeby jeździÄ bez stresu, że siÄ walnie o wystajÄ cy garb na drodze i o to, żeby dało siÄ wjechaÄ na krawÄżnik wyższy niż kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu. Miałem tak samo w Ceedzie, zadałem na grupie identyczne pytanie ze 2 lata temu. Efekt był taki, że sprzedałem niskie osobówki, odmówiłem zakupu nastÄpnych, bo były równie niskie i jeżdżÄ suv-em. To jakaĹ chora mania z tym obniżaniem przodów seryjnych dupowozów, w efekcie nie da siÄ ich używaÄ w mieĹcie. KiedyĹ tego typu problemów nie było. Jedyna rada - nie kupowaÄ aż siÄ oduczÄ . 8 |
Data: Styczen 16 2014 21:37:33 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Jacek | W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze: Jedyna rada - nie kupowaÄ aż siÄ oduczÄ .Co poradzisz, jak siÄ żonie podobało i podoba nadal ;-) ? Jacek 9 |
Data: Styczen 16 2014 21:58:04 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Cavallino |
W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze: PokazaÄ jakiegoĹ ładnego crossovera.... 10 |
Data: Styczen 17 2014 04:13:39 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-01-16 21:37, Użytkownik Jacek napisał: W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze:Wytłumaczyć że krawężniki oficjalnie mają od 10 do 12 centymetrów a to gówno które jej się podobało jest zawieszone 10 centymetrów nad drogą. Podobne niskie zawieszenia mają samochody sportowe co nie dziwi i małe samochody miejskie co dziwi i to bardzo. Pozdrawiam 11 |
Data: Styczen 16 2014 22:37:48 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 14:00:56 +0100, Jacek napisał(a): W Alfie Mito, którym jeździ żona jest dość niski prześwit i chciałbym to Ze sprężynami to jest tak, że one z czasem siadają. Jak już sprężyna swoje przejedzie, to auto o kilka cm opada i żeby je podnieść zazwyczaj wystarczy wymienić je na nowe. A za częste walenie w garby odpowiedzialny jest zazwyczaj uszkodzony odbój. Więc na początek sprawdź czy zawieszenie jest na pewno sprawne. Jeśli to nie to, to bywa że są dostępne sprężyny do wersji na jakieś "trudne warunki drogowe" czy inną Afrykę - można zapytać w ASO. Jak chodzi o patenty i co od czego pasuje to pytaj na forach o Alfie - tam zazwyczaj istnieje wiedza tajemna co od czego pasuje i w którą stronę. Chociaż MiTo to może być jeszcze zbyt nowy model żeby garażowe grzebuły mieli go rozpracowanego na tyle ;) Zawsze można też po prostu zrobić dłuższe sprężyny na zamówienie w serwisach zajmujących się zawieszeniami. Tak z partyzanckich sposobów to są takie gumy do wkręcania ich między zwoje sprężyny (wkręca się na podniesionym samochodzie) - dają radę podnieść auto, ale zwiększają też progresywność charakterystyki sprężyny i nie jest to zbyt korzystne dla zachowania samochodu. 12 |
Data: Styczen 16 2014 22:40:43 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 22:37:48 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Są jakieś sprawdzone patenty na to? Podkładki pod sprężyny, czy coś? A jeszcze z patentów, to można pod silnik zamontować solidną aluminiową płytę - wtedy jakieś jakieś tam krawężniki czy inne kamulce przestają być straszne ;) 13 |
Data: Styczen 16 2014 21:48:47 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: AZ | Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisał/a: To sie nazywa gumy usztywniajace ale to rozwiazanie dla lamerow. Profesjonalne rozwiazanie to np. to: <http://img.myepicwall.com/2013/12/26e0d9580956152f36972fafc53bb29a.jpg> :P -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Styczen 16 2014 23:04:48 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 21:48:47 +0000 (UTC), AZ napisał(a): Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisał/a: Profesjonalne to jest tutaj: http://i812.photobucket.com/albums/zz45/gundam_RP/net/lolz.jpg ;) 15 |
Data: Styczen 16 2014 22:08:44 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: AZ | Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisał/a: Eeee, usztywnione zeby po winklach ladnie chodzil ;-)To sie nazywa gumy usztywniajace ale to rozwiazanie dla lamerow. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Styczen 16 2014 23:43:02 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 16 Jan 2014 22:08:44 +0000 (UTC), AZ napisał(a): Dnia 16.01.2014 Tomasz Pyra napisał/a: Na winkle robi się tak: http://i.iplsc.com/-/0000TJLPKD4FTW4U-C303.jpg 17 |
Data: Styczen 17 2014 04:16:40 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-01-16 23:43, Użytkownik Tomasz Pyra napisał: Profesjonalne to jest tutaj:Eeee, usztywnione zeby po winklach ladnie chodzil ;-) To jest w pierwszej kolejności na obniżenie zawieszenia a nie na usztywnienie. Pozdrawiam 18 |
Data: Styczen 17 2014 00:42:11 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Dawid | W dniu 2014-01-16 23:04, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 16 Jan 2014 21:48:47 +0000 (UTC), AZ napisał(a):Profesjonalnie to nie kupuje się takiego gówna. Wszelkie przeróbki to katastrofa, tak jak jazda po pijaku. 19 |
Data: Styczen 17 2014 08:36:58 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 17.01.2014 00:42, Dawid pisze: Profesjonalnie to nie kupuje się takiego gówna.To sie nazywa gumy usztywniajace ale to rozwiazanie dla lamerow. Ale wiesz, że to był sarkazm? -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 20 |
Data: Styczen 17 2014 04:35:37 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Marcin Kiciński | W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 22:37:48 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
MiTo od strony zawieszenia powinna byc kompatybilna z Grande Punto i Corsa D. Mozna tam poszukac. Pozdrawiam MK 21 |
Data: Styczen 17 2014 12:41:45 | Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia. | Autor: Trybun | W dniu 2014-01-16 14:00, Jacek pisze: W Alfie Mito, którym jeździ żona jest doć niski przeĹwit i chciałbym to podwyższyÄ chociaż o 2 cm. Chodzi o to, żeby jeździÄ bez stresu, że siÄ walnie o wystajÄ cy garb na drodze i o to, żeby dało siÄ wjechaÄ na krawÄżnik wyższy niż kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu. ZmieniÄ opony na takie o wyższym profilu. Wiele sie przez to nie uzyska, ale przecież każdy milimetr wyżej to mniejsze ryzyko uszkodzenia nadwozia czy zawieszenia. |