Grupy dyskusyjne   »   Poliuretany

Poliuretany



1 Data: Pa?dziernik 05 2011 00:08:05
Temat: Poliuretany
Autor: scobowski 

Poznań jest dziurawy - jak jasna cholera.
Zwyczajne, doć mocne jak na swój wiek i model Audi B4 V6 ma seryjnie identyczne tuleje wahaczy, jak zwyczajne seryjne Audi B2 2,2 - które ważyło 1/3 mniej, a i Niutków miało 1/4 mniej przyłożonych na koła..
Łącząc jedno z drugim: chcąc wiedzieć, gdzie pojedzie auto, chcąc czasem się powygłupiać na drodze a przede wszystkim - chcąc progeniturę bezpiecznie dowieźÄ‡ na miejsce (a warto, żeby dożyło wieku produkcyjnego, bo ewidentnie sprytniejsze rośnie ode mnie) - człowiek musi co ~10 tysięcy wymienić tulejki wahaczy z przodu, co jakieś 15 tył i przednie końcówki drążków, co jakieś 20-30 tysi - tulejki trawers + końcówki drążków kierowniczych z tyłu... (ciekaw jestem dyskusji na ten temat :P )

W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?

Jak z komfortem jazdy? jak z precyzją prowadzenia? jak z trwałością innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a łożysk kolumn i drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

Olewając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to relatywnie tanie - w pytę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem, ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę - zaoszczędzą ?



2 Data: Pa?dziernik 05 2011 00:45:47
Temat: Re: Poliuretany
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 05.10.2011 00:08, scobowski pisze:

W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?
Jak z komfortem jazdy? jak z precyzją prowadzenia? jak z trwałością
innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a
łożysk kolumn i drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

Zaatakuj jakieś forum 4x4, tam będziesz miał informacji aż nadto. Hasło-klucz to polibusze zawieszenia. I weź jeszcze ekstra poprawkę na to, że rozważasz montowanie ich w relatywnie delikatnym pojeździe...

S.

3 Data: Pa?dziernik 05 2011 01:20:45
Temat: Re: Poliuretany
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-10-05 00:08, scobowski pisze:

Poznań jest dziurawy - jak jasna cholera.
Zwyczajne, doć mocne jak na swój wiek i model Audi B4 V6 ma seryjnie
identyczne tuleje wahaczy, jak zwyczajne seryjne Audi B2 2,2 - które
ważyło 1/3 mniej, a i Niutków miało 1/4 mniej przyłożonych na koła..
Łącząc jedno z drugim: chcąc wiedzieć, gdzie pojedzie auto, chcąc czasem
się powygłupiać na drodze a przede wszystkim - chcąc progeniturę
bezpiecznie dowieźÄ‡ na miejsce (a warto, żeby dożyło wieku
produkcyjnego, bo ewidentnie sprytniejsze rośnie ode mnie) - człowiek
musi co ~10 tysięcy wymienić tulejki wahaczy z przodu, co jakieś 15 tył
i przednie końcówki drążków, co jakieś 20-30 tysi - tulejki trawers +
końcówki drążków kierowniczych z tyłu... (ciekaw jestem dyskusji na ten
temat :P )

W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?

Używam - cały samochód zrobiłem w poliuretanie, łÄ…cznie z poduszkami silnika i górnymi mocowaniami amortyzatorów.

Jak z komfortem jazdy?

SiłÄ… rzeczy gorzej, chociaż zależy co kto lubi.
Natomiast na pewno samochód zaczyna dostawać większych drgań, plastiki zaczynają trzeszczeć itp...

jak z precyzją prowadzenia?

Poprawiło się, ale w zasadzie wpływ na to miały jedynie górne mocowania amortyzatora.

jak z trwałością
innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a
łożysk kolumn i drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

Inne rzeczy sypią się szybciej.
Po wymianie tulei wahacza, górne mocowania amortyzatora (u góry mam amortyzator wklejony w silentblock) natychmiast się porwały, a nowe wytrzymały jakieś 200km (co prawda jazdy sportowej) ale też je przerobiłem na poliuretan i już jest dobrze.

Olewając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to
relatywnie tanie - w pytę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem,
ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę -
zaoszczędzą ?

Myślę że tak.
Ja wstawiłem poliuretan wszędzie i od tamtej pory nie mam żadnych problemów w tych okolicach.

4 Data: Pa?dziernik 05 2011 07:01:59
Temat: Re: Poliuretany
Autor: scobowski 

W dniu 2011-10-05 01:20, Tomasz Pyra pisze:

Myślę że tak.
Ja wstawiłem poliuretan wszędzie i od tamtej pory nie mam żadnych
problemów w tych okolicach.


Konkretnie, dzięki.
Czyli sugestia raczej, że jeśli robić poliuretany - to wszędzie..?

5 Data: Pa?dziernik 05 2011 19:03:20
Temat: Re: Poliuretany
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-10-05 07:01, scobowski pisze:

W dniu 2011-10-05 01:20, Tomasz Pyra pisze:

Myślę że tak.
Ja wstawiłem poliuretan wszędzie i od tamtej pory nie mam żadnych
problemów w tych okolicach.


Konkretnie, dzięki.
Czyli sugestia raczej, że jeśli robić poliuretany - to wszędzie..?

Te górne mocowania u mnie to mógł też być przypadek - to element doć delikatny i awaryjny w tym modelu i po prostu może być tak że przy sportowej jeździe rwałby się co kilkaset kilometrów niezależnie od poliuretanów.

Jeszcze kwestia twardości samej wkładki - po poliuretan można kupić i taki który będzie całkiem miękki i dawał odczucia w miarę seryjne, a można też wstawić takiego kamlota, że się samochód zacznie rozkręcać od drgań.

6 Data: Pa?dziernik 04 2011 22:58:42
Temat: Re: Poliuretany
Autor: Czarek Daniluk 

On 5 Paź, 00:08, scobowski  wrote:

Olewając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to
relatywnie tanie - w pytę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem,
ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę -
zaoszczędzą ?

Ja miałem PU w Golfie 3 kombi z 1,9 90KM. (na przodzie oba w wahaczu).
Nie zauważyłem róznicy w prowadzeniu, miałem je 2 lata, po około 2
latach zauważyłem że jeden popękał - zadzwoniłem do firmy w której
kupowałem (jakaś z Wrocka) i za gratis przysłali mi 2 nowe :)
Wymieniłem i jeździłem dalej (popękanego).

Samochód sprzedałem, jak się sprawuje to dalej - nie mam zielonego
pojęcia :D

Pozdrawiam !

Poliuretany



Grupy dyskusyjne