Grupy dyskusyjne   »   Polonez i LPG

Polonez i LPG



1 Data: Marzec 22 2007 22:55:35
Temat: Polonez i LPG
Autor: Tester 

Witam grupe
Mam poldka 95` i zastanawaim sie, jak we włąsnym zakresie wyregulować gaz...
Mam 2 sruby, jedna na węzu do kol. ssącego a druga w obudowie parownika.
Która do czego służy?

Autko gaśnie mi na wolnych obrotach ( np. dojazdy do swiateł na luzie itp.)
i na gazie nie chce iść wiecej jak jakieś 60 km/h...



2 Data: Marzec 22 2007 23:03:14
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Alex81 

In article   says...

Witam grupe
Mam poldka 95` i zastanawaim sie, jak we własnym zakresie wyregulować gaz...
Parafrazując Cynqa:
Mam pralkę z 95 roku, zastanawiam się jak wyregulować jej dopływ prądu.

Wtedy było przynajmniej kilka różnych silników, napisz coś precyzyjniej.

Mam 2 sruby, jedna na węzu do kol. ssącego a druga w obudowie parownika.
Która do czego służy?

Pozostaje zgadywać że I generacja. Ponieważ nie napisałeś co to za
instalacja (a również ich produkują więcej niż jeden typ) to zgaduję że
śrubą do kolektora regulujesz maksymalną ilość gazu a śrubą na
reduktorze wolne obroty. Oczywiście tylko zgaduję :)

Autko gaśnie mi na wolnych obrotach ( np. dojazdy do swiateł na luzie itp.)
i na gazie nie chce iść wiecej jak jakieś 60 km/h...

Ja wiem że to może dziwnie zabrzmi - próbowałeś zapytać gazownika?

Btw, możesz spróbować na www.fsoptk.pl .

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

3 Data: Marzec 22 2007 23:30:08
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: kuba (aka cita) 

Tester wrote:

Witam grupe
Mam poldka 95` i zastanawaim sie, jak we włąsnym zakresie wyregulować
gaz... Mam 2 sruby, jedna na węzu do kol. ssącego a druga w obudowie
parownika. Która do czego służy?

Autko gaśnie mi na wolnych obrotach ( np. dojazdy do swiateł na luzie
itp.) i na gazie nie chce iść wiecej jak jakieś 60 km/h...

tą na parowniku ustaw tsak, zeby wolne obroty były w odpowiednim miejscu (tzn. zeby bylo nie za wysokie i nie za niskie) a tą na wężu odkręć o 1/4 onbrotu i przejedz sie autem. Jesli przy 90 km/h na IV biegu będzie przyspieszał - przykręć, jesli będzie sie mulił odkręć o kolejne 1/4 obrotu.
Dojdziesz do takiego momentu gdzie znajdziesz kompromis.

ps. to jest metoda, która pozwala z jakimś tam przybliżeniem ustawić instalke I gen jesli wszytsko jest sprawne
Nie mniej jednak polecam pojechac na stacje diagnostyczną i za 30 zł ustawić mieszanke ...


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

4 Data: Marzec 23 2007 12:16:13
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Tester 


Użytkownik "kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Tester wrote:
Witam grupe
Mam poldka 95` i zastanawaim sie, jak we włąsnym zakresie wyregulować
gaz... Mam 2 sruby, jedna na węzu do kol. ssącego a druga w obudowie
parownika. Która do czego służy?

Autko gaśnie mi na wolnych obrotach ( np. dojazdy do swiateł na luzie
itp.) i na gazie nie chce iść wiecej jak jakieś 60 km/h...

tą na parowniku ustaw tsak, zeby wolne obroty były w odpowiednim miejscu
(tzn. zeby bylo nie za wysokie i nie za niskie) a tą na wężu odkręć o 1/4
onbrotu i przejedz sie autem. Jesli przy 90 km/h na IV biegu będzie
przyspieszał - przykręć, jesli będzie sie mulił odkręć o kolejne 1/4
obrotu.
Dojdziesz do takiego momentu gdzie znajdziesz kompromis.

ps. to jest metoda, która pozwala z jakimś tam przybliżeniem ustawić
instalke I gen jesli wszytsko jest sprawne
Nie mniej jednak polecam pojechac na stacje diagnostyczną i za 30 zł
ustawić mieszanke ...


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !
Dodam jeszcze ze Polonez z silnikiem 1,6 chyab GLI  ( na mono wtrysku). W
teoriu powinny byc sondy itd. ale mam 2 srubki do ustawiania tego:D

A kłopoty zaczeły sie jak próbowałem sam ustawiać wolne obroty na "czuja"
 instalacja: Elpigaz z reduktorem EMMEGAZ ML 94EP
p`s wiem, ze mozna to zlecić specjalistą, ale samemu też dobrze wiedziec i
potrafić.

5 Data: Marzec 23 2007 12:27:16
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Cyneq 

Tester napisał(a):

Dodam jeszcze ze Polonez z silnikiem 1,6 chyab GLI  ( na mono wtrysku).
Na mono wtrysku to owszem, GLI, ale były dwie wersje wtedy z sondą i ktalozatorem (CE) i bez  (CF). W obu wypadkach użycie śrubki (I-gen) zamiast normalnej instalki będzie powodować inne dolegliwości i inaczej sie z nimi walczy.

A jak to zrobić na czuja juz i tutaj i w archiwum było milion razy.
Ja obstawiam że masz CF i rzeczywiście problemem będzie tylko ustawienie mieszanki, a nie np. awaria czegoś co oszukuje komputer przy pracy na gazie, że ma prawidłowy sygnał sondy.


--
Cyneq

6 Data: Marzec 23 2007 12:53:20
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Tester 


Użytkownik "Cyneq"  napisał w wiadomości

Tester napisał(a):
Dodam jeszcze ze Polonez z silnikiem 1,6 chyab GLI  ( na mono wtrysku).
Na mono wtrysku to owszem, GLI, ale były dwie wersje wtedy z sondą i
ktalozatorem (CE) i bez  (CF). W obu wypadkach użycie śrubki (I-gen)
zamiast normalnej instalki będzie powodować inne dolegliwości i inaczej
sie z nimi walczy.
Wersja fabrycznie miała katalizator, ale podczas eksploatacji "wyleciał" i
jest normalny wydech.
SAmochóch kupiłem z instalacją.
Instalacja zakładana w 2000r(przez poprzedniego właściciela) jak auto
jeszcze posiadało katalizator;-)


A jak to zrobić na czuja juz i tutaj i w archiwum było milion razy.
Ja obstawiam że masz CF i rzeczywiście problemem będzie tylko ustawienie
mieszanki, a nie np. awaria czegoś co oszukuje komputer przy pracy na
gazie, że ma prawidłowy sygnał sondy.


--
Cyneq

7 Data: Marzec 23 2007 12:36:24
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Jakub Witkowski 

Tester wrote:

Witam grupe
Mam poldka 95` i zastanawaim sie, jak we włąsnym zakresie wyregulować gaz... Mam 2 sruby, jedna na węzu do kol. ssącego a druga w obudowie parownika. Która do czego służy?

Autko gaśnie mi na wolnych obrotach ( np. dojazdy do swiateł na luzie itp.)

To się zdarza - regulacja potrzebna. Najpierw sprawdzasz wolne obroty
na benzynie, jeśli są ok przełączasz na gaz i regulujesz tą śrubką
tą na parowniku.
Jeśli chcesz mieć w miarę dobry skład, to robisz tak:
1) znajdujesz położenie śruby w którym wolne obroty są najwyższe,
co odpowiada mieszance w miarę dobrej, choć ciut-ciut za bogatej
2) przykręcasz śrubkę tak, aby obroty lekko spadły (troszkę przesuwasz się
w obszar uboższych mieszanek) ale nie za bardzo, bo jak jest zbyt uboga,
to się kiepsko będzie kręcić na zimno i lubic gasnąć.
3) jeśli przy takim ustawienu obroty są za niskie albo za wysokie,
zmieniasz ustawienie ilości _powietrza_ dla wolnych obrotów
(na gaźniku) i znów do punktu 1)

i na gazie nie chce iść wiecej jak jakieś 60 km/h...

Jeśli autko wcześniej chodziło normalnie, a nic sam nie ruszałeś,
to już jest znacznie bardziej niepokojące... Bardzo mocno zmieniona
mieszanka :/ Parownik do wymiany?

Pytanie pomocnicze: na benzynie bez zarzutu?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

8 Data: Marzec 23 2007 12:51:21
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Tester 


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości

Tester wrote:
Witam grupe
Mam poldka 95` i zastanawaim sie, jak we włąsnym zakresie wyregulować
gaz... Mam 2 sruby, jedna na węzu do kol. ssącego a druga w obudowie
parownika. Która do czego służy?

Autko gaśnie mi na wolnych obrotach ( np. dojazdy do swiateł na luzie
itp.)

To się zdarza - regulacja potrzebna. Najpierw sprawdzasz wolne obroty
na benzynie, jeśli są ok przełączasz na gaz i regulujesz tą śrubką
tą na parowniku.
Jeśli chcesz mieć w miarę dobry skład, to robisz tak:
1) znajdujesz położenie śruby w którym wolne obroty są najwyższe,
co odpowiada mieszance w miarę dobrej, choć ciut-ciut za bogatej
2) przykręcasz śrubkę tak, aby obroty lekko spadły (troszkę przesuwasz się
w obszar uboższych mieszanek) ale nie za bardzo, bo jak jest zbyt uboga,
to się kiepsko będzie kręcić na zimno i lubic gasnąć.
3) jeśli przy takim ustawienu obroty są za niskie albo za wysokie,
zmieniasz ustawienie ilości _powietrza_ dla wolnych obrotów
(na gaźniku) i znów do punktu 1)
Wolne obroty spadały lub rosły jak kreciłem tą srubą na wężu a nie na
prawoniku ( co mnie zdziwiło)
krecąc na postoju zieloną małą srubką w  obudowie parownika nie widze
specjalnych różnic. Od czego ona jest?

i na gazie nie chce iść wiecej jak jakieś 60 km/h...

Jeśli autko wcześniej chodziło normalnie, a nic sam nie ruszałeś,
to już jest znacznie bardziej niepokojące... Bardzo mocno zmieniona
mieszanka :/ Parownik do wymiany?
nie było tylko wolnych i szedł normalnie, wtedy zabrałem sie za "regulacje"
i przestał przekraczać 60 km/h. Na benzynie idze normalnie.

Pytanie pomocnicze: na benzynie bez zarzutu?
na benzynie normalnie

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
   z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Marzec 23 2007 14:57:04
Temat: Re: Polonez i LPG
Autor: Jakub Witkowski 

Tester wrote:

Wolne obroty spadały lub rosły jak kreciłem tą srubą na wężu a nie na prawoniku ( co mnie zdziwiło)

To jest zawór główny ("register") i on oczywiście też ma wpływ. Poczytaj:
http://www.lrdb.pl/lpg/lpg.htm
Dość poglądowo opisano tam jak to wszystko działa (I generacja)

krecąc na postoju zieloną małą srubką w  obudowie parownika nie widze specjalnych różnic. Od czego ona jest?

O ile prawidłowo ją zlokalizowałeś, ta śruba reguluje ciśnienie
wyjściowe z parownika. Jeśli dowolne kręcenie nią nie ma wpływu,
to albo jest zepsuta, albo to nie ta śruba, albo zakres regulacji
taki mały...??? A tak w ogóle, to przejedź się jednak do gazownika.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Polonez i LPG



Grupy dyskusyjne