Pomocy w zdiagnozowaniu problemu !
1 | Data: Maj 22 2007 08:51:04 |
Temat: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | |
Autor: MiReK | Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkm 2 |
Data: Maj 22 2007 09:47:17 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: kan | MiReK wrote: To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie A ma ten silnik przepływomierz? Pozdrawiam, kan 3 |
Data: Maj 22 2007 10:28:30 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | kan napisał(a): MiReK wrote: Zapomniałem napisać - sprawdzałem i jest ok. To jest czujnik podciśnienia. Mirek, 4 |
Data: Maj 22 2007 09:54:13 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user | MiReK napisał(a): Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkmMialem podobne objawy u siebie - spadek mocy, spalanie o 120% wieksze, a jak na V biegu i 80 km/h dodawalem gazu z pedalem w podlodze obroty spadaly (!), a przy lzejszym wcisnieciu gazu wolno, ale sie rozpedzal. Pozniej tak juz bylo na kazdym biegu. okazalo sie ze wklad w katalizatorze mi walnal tzn. popekal i blokowal wylot. Jak sie reke przystawilo do rury dalo gazu, to czuc bylo ze za malo dmucha. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 5 |
Data: Maj 22 2007 10:39:12 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | user napisał(a): MiReK napisał(a): Mialem podobne objawy u siebie - spadek mocy, spalanie o 120% wieksze, Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u ciebie. To znaczy rozpędza się. Jeśli mu depnę do oporu na piątce właśnie przy 80 km/h, to auto praktycznie nie przyśpiesza. Nie zwracałem uwagi na obrotomierz. Muszę popatrzyć jak będe jechał z pracy. Efekt zmulenia mam na każdym biegu jeśli w jego dolnym zakresie pracy dodam gwałtownie gazu. Jak już się rozpędzi to jakoś jedzie. Więc coraz bardziej jestem za rozebraniem wydechu. Mirek. 6 |
Data: Maj 22 2007 10:44:57 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user |
JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemuMialem podobne objawy u siebie - spadek mocy, spalanie o 120% wieksze, winna jest sonda lambda - (ta za katalizatorem, jesli masz 2). przez to przyblokowanie wylotu spaliny maja inny od normalnego sklad i sonda warjuje. a bidny komp jak dostaje od niej dziwne odczyty spalin zle dobiera mieszanke paliwa. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 7 |
Data: Maj 22 2007 11:41:56 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | user napisał(a): JEsli masz to co u mnie, czyli katalizator walniety, to wszystkiemu Mam jedną sondę przed katalizatorem ale jeśli kat jest zapchany, to ona cały czas pracuje w warunkach gdzie spaliny są "upchane" nie mogąc puścić układu. I stąd te jej wskazania, że mieszanka jest zbyt bogata. Czy dobrze myśle to nie wiem :) Mirek. 8 |
Data: Maj 22 2007 12:04:09 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user | MiReK napisał(a): user napisał(a):Dokladnie - stad spalanie na poziomie 120% normy. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 9 |
Data: Maj 22 2007 12:13:16 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Jakub Witkowski | user wrote: MiReK napisał(a): Dokladnie - stad spalanie na poziomie 120% normy. A co ma ciśnienie w wylocie wspólnego ze wskazaniem lambdy? Związek jest zapewne bardziej złożony, np. zapchanie kata powoduje mniejszy przepływ niż by wynikało z innych odczytywanych parametrów, komp nie może dawkować pozanominalnie więc dawkuje najmniej ile może ale i tak za duzo, mieszanka jest za bogata itd -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Maj 22 2007 14:38:16 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user | Jakub Witkowski napisał(a): user wrote:Cytat z J.F.: Przytkany wydech-> wyzsze cisnienie->wyzsze cisnienie parcjalne tlenu-> male napiecie i sugestia za ubogiej mieszanki -> komputer wzbogaca [ponad miare]. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 11 |
Data: Maj 22 2007 14:58:43 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Jakub Witkowski | user wrote: Jakub Witkowski napisał(a):> Cytat z J.F.: Eeee... teoretycznie to ma trochę racji, ale nich podstawi do wzorków i sprawdzi, jak zmieni się sygnał przy powiedzmy, hmmm dwukrotnej zmianie ciśnienia tlenu w okolicy progu, i zastanowi się, czy ma znaczenie, że sonda wskaże 0.5V przy stężeniu 0.0005% zamiast 0.0001% tlenu - to tak czy siak jest skład odpowiadający lambdzie = 1.0 z dokładnością do dwu miejsc po przecinku. Właśnie dzięki tej cesze sondy, ze prawie nie zależy ona od ciśnienia spalin i mało od prędkości przepływu (już bardziej od temperatury spalin) jest ona tak chętnie stosowana. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 12 |
Data: Maj 22 2007 12:09:15 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Jakub Witkowski | MiReK wrote: user napisał(a): Oj nie bałdzo, nie bałdzo. Sonda pokazuje, w uproszczeniu mówiąc, czy spaliny zawierają tlen. Jeśli tak, wskazanie jest ~0V a mieszanka jest zbyt uboga (nadmiar tlenu). Jeśli tlenu nie ma, wskazanie jest ~1V i oznacza za bogatą mieszankę. Układ jest b. czuły i pośrednich wartości praktycznie nie ma. Wskazanie w prawidłowo pracującym silniku oscyluje między 0 a 1 z częstotliwością circa raz na sekundę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 13 |
Data: Maj 22 2007 13:29:43 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: J.F. | On Tue, 22 May 2007 10:39:12 +0200, MiReK wrote: Dokładnie mam tak, że gdy powoli dodaje gazu, to jest tak jak było u No coz - na dwoje babka wrozyla - albo sie odlaczyl TPS i nie ma wzbogacenia mieszanki, albo dziala az za dobrze i mieszanka jest juz za bogata. Poniewaz problem jest szerszy, to mysle ze to drugie. J. 14 |
Data: Maj 22 2007 14:14:57 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | J.F. napisał(a): On Tue, 22 May 2007 10:39:12 +0200, MiReK wrote: Jest metoda aby to sprawdzić ? Mirek. 15 |
Data: Maj 22 2007 15:05:57 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Tomasz Pyra | MiReK pisze: J.F. napisał(a): TPS to czujnik otwarcia przepustnicy. To zwykły opornik zasilany stałym (warto sprawdzić czy w Twoim przypadku poprawnym) napięciem, który na środkowej nóżce w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy będzie miał napięcie w zakresie 0-max. Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem. 16 |
Data: Maj 22 2007 15:16:49 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Tomasz Pyra napisał(a): MiReK pisze:Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów. Mirek 17 |
Data: Maj 22 2007 15:21:05 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Tomasz Pyra | MiReK pisze: Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem. Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów. Zazwyczaj 0-5V. Nie wiem czy w jakiś samochodach stosuje się 0-12V, ale też chyba to byłoby normalne. Ważne na pewno żeby napięcie zasilania było w miarę stabilne. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 18 |
Data: Maj 22 2007 19:13:20 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: loli | Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów. U mnie w hondzie civic 96 jest 0.5 - 4.5 V 19 |
Data: Maj 22 2007 23:03:44 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | loli napisał(a): Znalazłem w dokumentacji tech.Sprawdzić go można w prosty sposób voltomierzem.Ok, dzięki. Sprawdze. Tylko nie znam prawidłowych zakresów. Ma być ~0,67 - ~4,7 , a mam 0,64 - 4,7 Więc raczej to nie jest problem. Mirek. 20 |
Data: Maj 22 2007 10:42:45 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | MiReK napisał(a): Sprawdzone: Jak juz sprawdziles tyle, to podlacz jeszcze manometr w miejsce sondy lambda, dodaj gazu i bedziesz wiedzial, czy to kwestia wydechu... w V40tce chyba nie ma dodatkowego przylacza przed katem, wiec pozostaje wlasnie podpiecie sie w miejsce sondy... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 21 |
Data: Maj 22 2007 10:48:48 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Blyskacz napisał(a): MiReK napisał(a):Hm... musiałbym gdzieś podjechać aby mi to sprawdzili. Ale słusznie, to by wyjaśniło sprawę zapchanego katalizatora. Z drugiej strony nie wiem jakie są wartości dopuszczalne. Mirek. 22 |
Data: Maj 22 2007 10:56:34 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | MiReK napisał(a): Hm... musiałbym gdzieś podjechać aby mi to sprawdzili. Ale słusznie, to.... jak jest ponizej tych 0.3 atm to jest OK... alternatywnym i wygodniejszym rozwiazaniem jest pomiar predkosci wylotowej spalin, tyle, ze do dokladnej analizy wymagana jest spora baza porownawcza no i wlasciwy sprzet... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 23 |
Data: Maj 22 2007 11:13:02 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Blyskacz napisał(a): MiReK napisał(a): Hm... to muszę poszukać kogoś kto może mieć coś co pozwoli mi na taką diagnoze. Albo po prostu odkręce te chyba cztery _zardzewiałe_ śruby i przeprowadzę analize wzrockową :D Po pozostałych wypowiedziach i tym co znalazłem w googlowni coraz bardziej skłaniam się do tego, że jest to katalizator. Mirek. 24 |
Data: Maj 22 2007 11:15:22 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: neptun | To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie witam. jakis miesiac temu wszystkie opisane przez ciebie objawy przechodzlo auto szwagra. okazalo sie ze uszczelka przy kolektorze ssacym i wydechowym byla do wymiany. dostawal lewe powietrze a do tego nie wszystkie spaliny wychodzily do rury i sonda wariowala. po wymianie wszystko wrocilo do normy. pozdrawiam 25 |
Data: Maj 22 2007 11:23:03 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | neptun napisał(a): To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie Ale wtedy bym chyba czuł spaliny podczas jazdy ? Jak twój szwagier doszedł do tego, że to właśnie te uszczelki ? Mirek 26 |
Data: Maj 22 2007 12:11:57 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: neptun | Ale wtedy bym chyba czuł spaliny podczas jazdy ? glownym powodem byla uszczelka kolektora ssacego. a spalin nie czul ani troche. mechanicy znalezli w warsztacie ta usterke. byl nawet w ASO ale tam poza podpieciem komputera nie robia zadnych innych ogledzin. pozdr 27 |
Data: Maj 22 2007 11:32:44 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | neptun napisał(a): dostawal lewe powietrze a do tego nie wszystkie spalinyok... ale to przeciez by wyszlo na analizatorze spalin... a skoro Mirek napisal, ze weryfikowal sonde, to zakladam, ze auto podpinane bylo pod analizator... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 28 |
Data: Maj 22 2007 11:37:58 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Blyskacz napisał(a): neptun napisał(a): Sonda była sprawdzana tylko pod względem napięc jakie podaje. Napięcie z sondy po dodaniu gazu i utrzymywaniu obrotów na 3000 było w górnych granicach. Wydaje mi się, że to by sugerowało, że wydech jest zapchany. Analizator pokazuje tylko, że skład spalin jest niewłaściwy. Mirek. 29 |
Data: Maj 22 2007 11:51:11 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | MiReK napisał(a): Sonda była sprawdzana tylko pod względem napięc jakie podaje.troche malo jak na okreslenie " sonda ok " ;-) , choc pewnie w tym konkretnym przypadku wystarczajaco... Analizator pokazuje tylko, że skład spalin jest niewłaściwy.a konkretnie ? z analizy spalin mozna sporo wywnioskowac... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 30 |
Data: Maj 22 2007 11:51:39 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Blyskacz napisał(a): MiReK napisał(a): Cholera robiłem to w firmie "uduś" i gość mi nie dawał jakiegoś wydruku, tylko "zaopiniował" :) Chyba, że podjadę jeszcze raz gdzieś do prawdziwego warsztatu ? Czy po tym da się to jednoznacznie stwierdzić ? Mirek. 31 |
Data: Maj 22 2007 12:01:42 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | MiReK napisał(a): Chyba, że podjadę jeszcze raz gdzieś do prawdziwego warsztatu ?chyba sredni sens.. bo z analizy nie wyczytasz zapchania wydechu, jedynie nieszczelnosci - a te to sam zobaczysz/uslyszysz o ile masz mozliwosc wjechania na jakis kanal... Czy pozalezy co za "to" ;-) wydechu nie - tu pozostaje pomiar cisnienia, lub predkosci spalin... natomiast analiza mowi wiele nt przebiegu spalania...ukladu zasilania, stanu silnika itd... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 32 |
Data: Maj 22 2007 12:15:50 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Tomasz Pyra | MiReK pisze: To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie Jeżeli to nie byłby wydech, to podobne objawy miałem po zatankowaniu szlamu na stacji który przytkał filtr paliwa (nie pomagało już potem tankowanie lepszego paliwa). Trzeba było wymienić filtr. Sprawdzić to można w taki sposób, że będzie spadać ciśnienie na listwie przy mocnym obciążeniu silnika (za mała wydajności pompy paliwa). -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 33 |
Data: Maj 22 2007 12:20:39 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | Tomasz Pyra napisał(a): Sprawdzić to można w taki sposób, że będzie spadać ciśnienie na listwie przy mocnym obciążeniu silnika (za mała wydajności pompy paliwa). to by sie gryzlo z odczytem z sondy - _bogato_ ... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 34 |
Data: Maj 22 2007 12:37:04 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Tomasz Pyra | Blyskacz pisze: Tomasz Pyra napisał(a): Hmmm... no tak. Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jest charakterystyczne dla ubogiej mieszanki. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 35 |
Data: Maj 22 2007 12:39:27 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Tomasz Pyra napisał(a): Blyskacz pisze:Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V. Mirek 36 |
Data: Maj 22 2007 12:49:05 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Tomasz Pyra | MiReK pisze: Chyba że to chodziło o wysoki współczynnik lambda, a to jestChodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V. A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata. Ale nie jestem przekonany czy przytkanie wydechu mogłoby spowodować wzbogacenie mieszanki, no chyba że uszkodzeniu uległa również sonda. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 37 |
Data: Maj 22 2007 13:07:15 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Tomasz Pyra napisał(a): MiReK pisze: Sonda wygląda na sprawną, bo wkręcona inna pokazuje to samo. Wydaje mi się, że może być tak, że sonda pokazuje swoje, silnik się dusi w swoich wyziewach, a ja muszę gaz bić w podłogę żeby jechać i stąd większe zużycie. Spalanie chwilowe podczas ruszania na 1 i 2 biegu pokazuje 25,5 czyli tyle ile może pokazać na wskaźniku, a faktycznie może być ZNACZNIE większe. Spaliny nie mają się jak wydostać, bo układ wydechowy jest nie całkiem drożny, więc cylindry są słabo wypróżniane i stąd samochód nie ma mocy i momentu. Jeśli jednak się jedzie spokojnie lub pracuje na wolnych obrotach, to wydech jakoś to przepuści i nie ma zakłuceń w pracy oraz da się go uruchomić. Ale czy moja teoria jest dobra, to nie wiem :) Mirek 38 |
Data: Maj 22 2007 13:11:18 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | Tomasz Pyra napisał(a): MiReK pisze:Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być. Mirek. 39 |
Data: Maj 22 2007 13:23:03 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Jakub Witkowski | MiReK wrote: Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być. Znaczy co, spaliny do niej nie dochodzą? ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 40 |
Data: Maj 22 2007 13:33:31 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: J.F. | On Tue, 22 May 2007 13:11:18 +0200, MiReK wrote: Sonda pokazuje bzdury, bo przepływ jest inny niż powinien być.Chodzi o odczyt z czujnika w zakresie 0,9-1V.A więc lambda jest niska, czyli mieszanka zbyt bogata. Ale sonda nie mierzy przeplywu tylko cisnienie parcjalne tlenu [stezenie*cisnienie spalin], a dokladniej - roznice w stosunku do atmosferycznego. Przytkany wydech-> wyzsze cisnienie->wyzsze cisnienie parcjalne tlenu-> male napiecie i sugestia za ubogiej mieszanki -> komputer wzbogaca [ponad miare]. ALe i tak komputer powinien doprowadzic wskazanie sondy do porzadku. Chyba ze juz wszedl w prace awaryjna. Sugeruje zaczac od odczytu bledow i analizy spalin .. no wlasnie - lampka check engine sie nie pali ? A nie jest spalona ? Moze jednak przyjac ze od strony komputera wszystko wyglada poprawnie ? J. 41 |
Data: Maj 22 2007 13:58:55 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | J.F. napisał(a): ALe i tak komputer powinien doprowadzic wskazanie sondy do porzadku. Nie, lampka się nie pali i jest sprawna. Mirek. 42 |
Data: Maj 22 2007 15:14:05 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Jakub Witkowski | J.F. wrote: On Tue, 22 May 2007 13:11:18 +0200, MiReK wrote: A jeszcze dokładniej - logarytm stosunku. I daje zakres wskazań o wartościach pośrednich (tzn. nie 0 i nie 1) dla wąskiego zakresu, rzędu ułamków procenta tlenu. Wzrost ciśnienia ogólnego oraz parcjalnego tlenu w spalinach nie ma wielkiego znaczenia, bo i tak wykrywane są jego śladowe ilości tuż po przekroczeniu lambdy 1.0, i nie jest zbyt istotne, czy sonda wskaze te pół wolta dla 0.01% czy 0.03% O2, bo tak czy siak jest to bardzo blisko stosunku stechiometrycznego. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 43 |
Data: Maj 22 2007 15:23:07 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user | Jakub Witkowski napisał(a): J.F. wrote: istotne, czy sonda wskaze te pół wolta dla 0.01% czy 0.03% O2, A po na co jest ta 2-ga sonda (albo 1-sza, w zaleznosci)? -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 44 |
Data: Maj 22 2007 15:43:23 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Blyskacz | user napisał(a): A po na co jest ta 2-ga sonda (albo 1-sza, w zaleznosci)? druga ( za katalizatorem ) sluzy do weryfikacji stanu katalizatora i posrednio pierwszej sondy... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 45 |
Data: Maj 22 2007 15:50:43 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: Jakub Witkowski | user wrote: A po na co jest ta 2-ga sonda (albo 1-sza, w zaleznosci)? Pierwsza jest przed, druga za katalizatorem. Komp diagnozuje stan katalizatora. Podaje np. przez chwilę za bogatą miesankę, a potem za ubogą (czy na odwrót). Pierwsza lambda (ta przed katem) pokazuje zmnianę b. szybko, a druga z pewnym opóźnieniem, które im jest dłuższe tym lepej, bo oznacza że kat ma pewną "pojemność" i jest w stanie "wyrównywać" chwilowe niedoskonałości składu spalin. To tak bardzo opisowo. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 46 |
Data: Maj 22 2007 13:51:38 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user | MiReK napisał(a): Tomasz Pyra napisał(a): Popros kogos zeby na luzie dal pare razy w palnik gazem, a ty sprawdz jaki strumien spalin wylatuje z rury. jak wydech jest przypchany to napewno to zauwazysz. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 47 |
Data: Maj 22 2007 14:00:40 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | user napisał(a): MiReK napisał(a):Coś tam dmucha ale nie mam porównania jak powinno dmuchać. Poza tym, to chyba jest różnica jeśli jest obciążony i na postoju. Mirek. 48 |
Data: Maj 22 2007 13:47:00 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: user | Tomasz Pyra napisał(a): MiReK pisze:Mogloby. U mnie tak bylo. Katal. przytkal wydech i spalanko automatycznie z 8-9 l/100 wzroslo do 10-11 l/100. -- Pozdrawiam, -- -- -- -- -- -- -- -- ********************************************************* "ruskie" wybierali kiedyś przewodniczącego partii. Jeden kandydat miał 79 lat, a drugi 84. Zastanawiali się co wybrać - młodość, czy doświadczenie? 49 |
Data: Maj 23 2007 11:53:21 | Temat: Re: Pomocy w zdiagnozowaniu problemu ! | Autor: MiReK | MiReK napisał(a): Volvo V40 2.0 16V 140KM 200kkm.... To co teraz obstawiam to przytkany układ wydechowy. Prawdopodobnie Zaryzykowałem. Wyciąłem katalizator. Okazało się, że faktycznie był przykany ale nie rozpadł się. Natomiast coś jakby piasek się z niego wysypywało. Wstawiłem strumienice. Auto _zdecydowanie_ odżyło. Na odcinku ok 10 km w ruchu miejskim spalanie spadło o 2,5 litra(według wskazań kompa). Mirek. |