Poroblem z isrka w LC4
1 | Data: Styczen 20 2009 12:28:20 |
Temat: Poroblem z isrka w LC4 | |
Autor: Karambol | Licze na Was i mam nadzieje, ze znajdziesie tu ktos kto zna sie na 2 |
Data: Styczen 21 2009 08:42:25 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: szynszyll | yo! 3 |
Data: Styczen 21 2009 10:51:41 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Karambol |
yo! No wlasnie schemat jest prosty - tzn dwa razy bardziej skomlikowany od wersji kopanej ale i tak prosty (dla elektryka:) ) Modul sprawdzilem podlaczajac inny, od innego LC4, to samo cewka. Pozniej znajomy elektryk podlaczyl jeszcze jakos moja cewke 'na krotko' i iskra byla. ale po podlaczeniu wszystkiego spoworotem jak trzeba juz jej nie bylo. A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie na cewke?a cewka iskry nie daje? Moze to wlasnie impulsator? Jak znajomy elektryk znowu znajdzie czas to mu podsune ten pomysl i napisze jaka tam jest opornosc (a jaka jest prawidlowa?). -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 4 |
Data: Styczen 21 2009 11:59:14 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Tomek W |
5 |
Data: Styczen 21 2009 12:22:01 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Tomek W |
A powiedz mi jeszcze, dlaczego jest napiecie na kablu podajacym zasilanie Według tego schematu jaki ja mam, na cewce nie powinno być żadnego napięcia. Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie kondensatora) z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na uzwojeniu wtórnym powstaje odpowiednio podwyższone napięcie, ktore powoduje przeskok iskry na swiecy. Najlepiej jak bys podesłal schemat swojego modelu. pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross 6 |
Data: Styczen 21 2009 13:05:22 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Karambol |
Wysylam Ci schemat na priva. Model to LC4 620 EGS-E 1997. "Cewka dostaje impuls elektryczny (prawdopodobnie rozładowanie kondensatora) z modulu CDI na swoje uzwojenie pierwotne i wtedy na uzwojeniu wtórnym W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie na cewke zapala sie ona tylko na ulamek sek. - dostaje wlasnie ten impuls, zeby zablysla powtornie trzeba ja odlaczyc od masy i znowu podlaczyc- wtedy dostaje kolejny impuls i tak w kolko. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 7 |
Data: Styczen 21 2009 15:54:19 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Tomek W |
W takim razie to dobrze, ze podlaczajac zarowke pod kabel dajacy napiecie Patrząc na schemat to bym sprawdzil kabel oznaczony literka "o" wychodzoący z modułu (27) odpowiada on za wyłacznie silnika, jak jest zwarty do masy to nie bedzie iskry. Jeśli on jest ok,a wydaje sie ze tak skora pojawiaja się impulsy na wysciu z modułu i cewka jest dobra to wszytsko powinno być ok. Chyba ze te impulsy maja za niskie napiecie co by wskazywało na uszkodzenie cewek generatora. Posprawdzaj rezystancję cewek generatora jak i impulsatora i porównaj z serwisówką. Zmniejsz jescze odstep miedzy elektrodami na świecy tak zeby była bardzo malutka przerwa i zobacz czy wtedy iskra skacze. pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross 8 |
Data: Styczen 21 2009 16:16:55 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Karambol |
Ok, dzieki - spisze sobie to wszystko i postrawdzam. -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 9 |
Data: Styczen 23 2009 08:35:35 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Tomek W |
Jakies rezultaty? -- pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross 12 |
Data: Styczen 27 2009 17:11:54 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Karambol |
Mialem identyczne objawy (640 troche ponad roczny sprzet z salonu). Winowajca byl jakis niefortunnie poprowadzony kabelek, ktory sie byl ukruszyl i raz stykal, a raz nie. Niestety nie wiem ktory, bo naprawil to juz nastepny wlasciciel. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A ja ciagle dojsc nie moge, ktory to kabel. Sprawdzalem juz wszystko co potrafie. Ostatnio wymienialem nawet przewod wysokiego napiecia bo chociaz moj mial na mierniku przeplyw to mogl teoretycznie byc walniety - ale tez nic;/ Jestem prawie pewien, ze to wlasnie jakis cholerny kabelek - gdzies;< ?? -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 13 |
Data: Styczen 27 2009 21:08:50 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Andrzej Luczak | Karambol pisze: A ja ciagle dojsc nie moge, ktory to kabel. Sprawdzalem juz wszystko co potrafie. Szukaj w kostkach, KTMy mają spor ewibracje :-) U mnie nie stykał przewód w kostce przy regulatorze- objawem były okresowe braki ładowania akumulatora, już szukałem nowego regulatora. Łap za pojedyńcze przewody tuż przy kostce, ciągnij i obserwuj, jedyna metoda -- AL F650 & LC4 14 |
Data: Styczen 27 2009 23:08:26 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Karambol |
Karambol pisze: Zrobie tak. Zastanawie mnie tylko dlaczego napiecie na kablu dajacym zasilanie na cewke jest i daje impulsy na cewke - tak jak trzeba ale z cewki juz napiecie nie wychodzi na swiece. Cewke sprawdzalem - jest dobra. Moze przy krenceniu rozrusznikiem czy podczas kopania to napiecie gdzies znika - cholerna magia! -- Karambol KTM LC4 620 EGS-E http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl 15 |
Data: Styczen 30 2009 10:23:47 | Temat: Re: Poroblem z isrka w LC4 | Autor: Rafał Tomaszewski |
Moze przy krenceniu rozrusznikiem czy podczas kopania to napiecie gdzies ogólnie z tego co wiem to jest tak w KTM ( większej pojemności ) że przy słabym aku silnik będzie się krecił ale iskry nie bedzie, tak jest u mnie jak aku słabe to silnik kreci ale iskry nie ma a wystarczy walnąć z kopniaka i zadziała. Jak podładuje to pali od strzału. Ale z tego co czytam to aku było ładowane więc biorąc powyższą lekture zostaje ci prześwietlenie wszystkiego przewód po przewodzie. pozdrawiam rafał 450exc |