Bateryjki są tu:
http://www.powerstream.com/LL.htm
Capacity 200 AH
Voltage 3.6 Nominal Voltage Range 2.8 - 4.20 V
Cycle Life 500 cycles
Best Charging Current 60 Amps
Maximum Charging Current 200 Amps
Discharge Current for Rated Capacity 60 Amps
Continuous Discharge Current 60 Amps
Size 295 x 71 x 182
Weight 5.5 Kg
Case Material Polypropylene
Operating Temperature Range -25 °C to +75 °C
96 takich bateryjek to 345V z prądem 60A, prawie 21kW ciągłej mocy.
te 367KM to niszczenie akumulatorów, szkoda mi za takie podejście.
Kolejne problemy w niskich temperaturach, jak to będzie?
No i ktoś policzył ile tego litu mamy, podobno na uzbrojenie 2 mln autek
(rocznie czy w ogóle)?
Z 2001 roku wydobycie litu to 4 tys. ton rocznie.
2 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:48:50 |
Temat: Re: Porsche na bateryjki. |
Autor: Massai |
Friend wrote:
No i ktoś policzył ile tego litu mamy, podobno na uzbrojenie 2 mln
autek (rocznie czy w ogóle)? Z 2001 roku wydobycie litu to 4 tys.
ton rocznie.
hehe:
"Medium Current Rechargeable Lithium Batteries Due to limited resources
we cannot accept new customers for these cells, sorry."
A chińczyk zrobi każdą ilość, od ręki...
--
Pozdro
Massai
3 |
Data: Wrzesien 23 2009 14:05:09 | Temat: Re: Porsche na bateryjki. | Autor: J.F. |
Użytkownik "Friend" napisał w wiadomości
Capacity 200 AH
Voltage 3.6 Nominal Voltage Range 2.8 - 4.20 V
Cycle Life 500 cycles
Continuous Discharge Current 60 Amps
Size 295 x 71 x 182
Weight 5.5 Kg
96 takich bateryjek to 345V z prądem 60A, prawie 21kW ciągłej mocy.
I niestety pol tony w bateriach, tudziez 400 litrow trzeba wygospodarowac.
W zamian byloby 60kWh .. no, mogloby starczyc na 400km.
No i ktoś policzył ile tego litu mamy, podobno na uzbrojenie 2 mln autek
Jest chyba dosc popularny, co nie znaczy ze latwy do przemyslowego wydobycia.
Ale podlegalby recyklingowi .. corocznemu ?
J
4 |
Data: Wrzesien 23 2009 15:28:16 | Temat: Re: Porsche na bateryjki. | Autor: gosmo |
Użytkownik "Friend" napisał w wiadomości
Bateryjki są tu:
http://www.powerstream.com/LL.htm
Capacity 200 AH
Voltage 3.6 Nominal Voltage Range 2.8 - 4.20 V
Cycle Life 500 cycles
Best Charging Current 60 Amps
Maximum Charging Current 200 Amps
Discharge Current for Rated Capacity 60 Amps
Continuous Discharge Current 60 Amps
Size 295 x 71 x 182
Weight 5.5 Kg
Case Material Polypropylene
Operating Temperature Range -25 °C to +75 °C
96 takich bateryjek to 345V z prądem 60A, prawie 21kW ciągłej mocy.
te 367KM to niszczenie akumulatorów, szkoda mi za takie podejście.
Kolejne problemy w niskich temperaturach, jak to będzie?
No i ktoś policzył ile tego litu mamy, podobno na uzbrojenie 2 mln autek
(rocznie czy w ogóle)?
Z 2001 roku wydobycie litu to 4 tys. ton rocznie.
Niektórzy sobie radzą: www.teslamotors.com, tam też chyba litowe, tylko coś
ponad 6tyś bateryjek, ponoć starczaja na 5lat.
5 |
Data: Wrzesien 23 2009 19:27:57 | Temat: Re: Porsche na bateryjki. | Autor: Przemek |
Użytkownik "gosmo" napisał w wiadomości
Niektórzy sobie radzą: www.teslamotors.com, tam też chyba litowe, tylko
coś ponad 6tyś bateryjek, ponoć starczaja na 5lat.
ciekawe jakie sa zabezpieczenia takich akumulatorow w autach bo o tym na
razie cicho - w razie wypadku kiedy auto dostanie np w aku i zrobi sie
zwarcie takie
akumulatory lion potrafia niezle wybuchnac , zaryzykowalbym stwierdzenie ze
eksploduja gwaltowniej niz zbiornik z benzyna
a w dodatku takiego palacego sie akumulatora nie mozna gasic woda
pzdr
| | | |