"Mlody"
Witam wszystkich grupowiczów, jestem tu nowy ale pewnie niektórzy będą
mnie
kojarzyć z PMS gdzie pisuje od.... sam nie wiem ilu lat.
Witaj.
Niedawno nabyłem drogą kupna, Garba mexykańca 1200 rocznik '82.
I stąd też kilka pytań:
- ile oleju wchodzi do takiego Garba?
2.5 litra (do silnika oczywiście).
Do skrzyni "wchodzi" 3 litry, ale do wymiany wystarczy 2.5 litra (0.5 litra
zostaje).
i czy dobrze słyszałem że ma to być
20W50?
Taki olej to do mocno zużytego silnika i takiego, co Ci już nie szkoda.
Ewentualnie do gorącego klimatu.
Do garbowego, sprawnego silnika powinno się lać przede wszystkim olej
wysokiej jakości (minimum SF-SG, ale ten warunek spełnia większość
dzisiejszych olejów silnikowych z dużym zapasem). Jeśli chodzi o klasę
lepkości to w całorocznej eksploatacji dobrze sprawdza się 10W40. 15W40
jest zimą lepki jak smoła i nie smaruje dostatecznie dobrze silnika przy
rozruchu.
- ile powinno toto palić w cyklu mieszanym - bo chyba nie około 11 litrów
tak jak mój ;)
Wszystko zależy od warunków i stylu jazdy. Nie napisałeś w jakich warunkach
(lato, zima, krótkie czy długie trasy, ile w tym jazdy miejskiej i jak gęsty
ruch itd.). Napiszę Ci dla porównania ile na 100km pali mój Mex:
- wiosna/lato, jazda spokojna głównie na dłuższych odcinkach, 70-80% poza
miastem - spalanie 6.2-6.9,
- warunki jak powyżej ale zimą - spalanie 6.7-7.3,
- jazda na krótkich odcinkach (2-6 km) w niedużym mieście - spalanie 10-14
- spalanie średnie w okresie ostatnich kilku miesięcy na dystansie 9820 km -
6.84 l/100km (okres między listopadem a początkiem maja).
Pozdrawiam,
SPB
7 |
Data: Maj 15 2007 10:09:43 |
Temat: Re: Powitanie i pytania o mexykańca. |
Autor: Larch |
Wszystko zależy od warunków i stylu jazdy. Nie napisałeś w jakich warunkach
(lato, zima, krótkie czy długie trasy, ile w tym jazdy miejskiej i jak gęsty
ruch itd.). Napiszę Ci dla porównania ile na 100km pali mój Mex:
- wiosna/lato, jazda spokojna głównie na dłuższych odcinkach, 70-80% poza
miastem - spalanie 6.2-6.9,
- warunki jak powyżej ale zimą - spalanie 6.7-7.3,
inna kwestia co to za zima jest w irlandii ;)
Larch
--
8 |
Data: Maj 15 2007 19:18:06 | Temat: Re: Powitanie i pytania o mexykańca. | Autor: Seweryn |
"Larch"
> - warunki jak powyżej ale zimą - spalanie 6.7-7.3,
inna kwestia co to za zima jest w irlandii ;)
Fakt, im zimniej tym auto spali więcej (na danym odcinku). Jednak na
długich trasach różnice nie będą tak znaczne. Natomiast na krótkich
odcinkach w czasie ostrych mrozów Garb żłopie jak smok.
Pozdrawiam,
SPB
9 |
Data: Maj 15 2007 17:16:22 | Temat: Re: Powitanie i pytania o mexykańca. | Autor: Mlody |
Użytkownik "Seweryn" napisał w wiadomości
- ile powinno toto palić w cyklu mieszanym - bo chyba nie około 11 litrów
tak jak mój ;)
Wszystko zależy od warunków i stylu jazdy. Nie napisałeś w jakich
warunkach
(lato, zima, krótkie czy długie trasy, ile w tym jazdy miejskiej i jak
gęsty
ruch itd.).
Jazda tak 70% poza miastem, spokojna tak do 80km/h z delikatnym
rozpędzaniem.
30% miasto Warszawa, lekkie korki.
Napiszę Ci dla porównania ile na 100km pali mój Mex:
- wiosna/lato, jazda spokojna głównie na dłuższych odcinkach, 70-80% poza
miastem - spalanie 6.2-6.9,
- warunki jak powyżej ale zimą - spalanie 6.7-7.3,
- jazda na krótkich odcinkach (2-6 km) w niedużym mieście - spalanie 10-14
- spalanie średnie w okresie ostatnich kilku miesięcy na dystansie 9820
km -
6.84 l/100km (okres między listopadem a początkiem maja).
Żeby mój tak palił :)
PozdraVWiam!
--
Mlody www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S***
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"
10 |
Data: Maj 15 2007 19:11:04 | Temat: Re: Powitanie i pytania o mexykańca. | Autor: Seweryn |
"Mlody"
Jazda tak 70% poza miastem, spokojna tak do 80km/h z delikatnym
rozpędzaniem.
30% miasto Warszawa, lekkie korki.
W takich warunkach 11 l/100km to za dużo.
Masz standardowe opony (165 R15)? Może wystarczy sprawdzić układ zapłonowy,
luzy zaworowe i ewentualnie skład spalin. Chyba, że masz coś niesprawne -
np. niewyłączające się automatyczne ssanie, przytkany filtr powietrza, może
blokujące się hamulce, nieprawidłowo ustawioną geometrię zawieszenia, za
niskie ciśnienie powietrza w oponach (przód - 1.3, tył 1.9 - tyle powinno
być), może któryś z cylindrów nie pracuje?... Przyczyn może być wiele
(pomijając styl jazdy i warunki drogowe).
Żeby mój tak palił :)
Sprawdź i wyreguluj podstawowe mechanizmy. Powinno pomóc ;).
Pozdrawiam,
SPB
| | | |