Pozwolicie że podsumuję.
1 | Data: Luty 07 2012 22:30:34 |
Temat: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy m a sens? | |
Autor: Marcin N | Ostatnio znajomy z dumÄ
mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na zimÄ chłodnicÄ. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie siÄ samochodu. 2 |
Data: Luty 07 2012 22:33:32 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Jacek | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na faktycznie jest, zepsuty termostat. Czas na wymiane Jacek 3 |
Data: Luty 07 2012 22:44:21 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-02-07 22:33, Jacek pisze: Użytkownik "Marcin napisał w wiadomości Nie zawsze. Czasem warto przysłonić, bo wpadająca do komory duża ilość zimnego powietrza potrafi zauważalnie spowolnić nagrzewanie silnika. Faktem jest, że dotyczy to przede wszystkim dużych mrozów. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 4 |
Data: Luty 07 2012 22:35:13 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: KrisPolska |
Ostatnio znajomy z dumÄ mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na zimÄ chłodnicÄ. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie siÄ samochodu. oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieplo przykryj sobie farelka lub TV CRT albo kompa kocem... 5 |
Data: Luty 07 2012 22:37:24 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | Autor: Marcin N | W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze:
Zanim w ogóle chłodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi siÄ porzÄ dnie zagrzaÄ w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija chłodnicÄ wiÄc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może siÄ mylÄ, dlatego pytam o opinie innych. 6 |
Data: Luty 07 2012 22:42:43 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Lewis | W dniu 2012-02-07 22:37, Marcin N pisze: Zanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musi Zasłonięcie przodu delikatnie może poprawić czas nagrzewania - mniejszy wpływ zimnego powietrza na silnik który też oddaje ciepło całą swoją powierzchnią. Ale to trzeba by było dobrze zasłonić wszystkie wloty. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Luty 07 2012 22:49:06 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: KrisPolska |
W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze: jak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza chlodnice to moze sie nie zagrzac na duzym odpowiednio i bedzie wiecznie niedogrzany dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz by miec to 86-90C jak wlacze ogrzewanie mam 60-70 w zaleznosci od sily nawiewu kartonik to praktyka wskazana chyba ze bedziesz szalal z termostatem a to koszty bo sa rozne rozniaste marki i roznie dzialaja 8 |
Data: Luty 09 2012 21:23:53 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "KrisPolska" wrote in message Zanim w ogóle chłodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi siÄ porzÄ dnie zagrzaÄ w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija chłodnicÄ wiÄc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może siÄ mylÄ, dlatego pytam o opinie innych. Bredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu siÄ przymyka, po ogrzaniu siÄ otwiera - stabilizuje wiÄc temperaturÄ płynu na okreĹlonym poziomie i zakrywanie chłodnicy NIC nie daje jeĹli termostat jest sprawny. A jeĹli jest niesprawny to lepiej go wymieniÄ niż stosowaÄ jakieĹ półĹrodki typu tektura na chłodnicy... dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie Dużo aut transportowych ma pozakrywane otwory bo przeciÄtny IQ kierowcy takiej paki nie siÄga wyżej niż 80... moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz To wymieĹ sobie termostat zamiast dawaÄ głupie rady na grupie dyskusyjnej. kartonik to praktyka wskazana chyba ze bedziesz szalal z termostatem Dlatego kupuje siÄ taki, jaki ma byÄ w danym samochodzie. PasujÄ cy. 9 |
Data: Luty 10 2012 12:54:53 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci "KrisPolska" wrote in message Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpoĹrednio przez opływajÄ ce go powietrze. dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory dolotowe w zaleznosci od kompa moze to wplywac na spalanie Co ma IQ kierowcy do faktu, że silnik produkuje mniej ciepła niż oddaje do otoczenia? moje auto tez sie nie dogrzewa, musze wylaczyc ogrzewanie wewnatrz Nawet przy zamkniÄtym termostacie może brakowaÄ ciepła do ogrzewania wnÄtrza. -- Pozdrawiam, yabba 10 |
Data: Luty 10 2012 13:02:37 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello yabba, Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednioBredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu sięZanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musijak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90 stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje. Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo się robi za ciepło. Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej). [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 11 |
Data: Luty 11 2012 07:09:01 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "RoMan Mandziejewicz" wrote in message Tektura na chłodnicy służy do graniczenia chłodzenia silnika bezpośrednioBredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu sięZanim w ogóle chłodnica będzie coś odprowadzać - najpierw silnik musijak sie zagrzeje maly obieg i popusci ci termostat to jesli masz duza RoManie - czyżbyś sądził że termostat w samochodzie działa jak klucz binarny i jest ZAWSZE albo całkiem otwarty albo całkiem zamknięty? To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM gdzie rozszerzający się pod wpływem temperatury wosk otwiera powoli przepływ płynu chłodniczego. Proces jest nie-binarny, jest ciągły, termostat przy jakiejś temperaturze ustalonej przez producenta ZACZNIE SIĘ OTWIERAĆ i przez malutką szczelinkę zacznie się przesączać płyn z chłodnicy do silnika co spowoduje ponowne przymknięcie szczeliny i zamknięcie termostatu. I znowu się ogrzeje, zacznie się płyn sączyć i przymknie termostat... I tak w kółko. 12 |
Data: Luty 11 2012 20:52:15 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Lort | Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM Dokładnie: w kółko. W ekstremalnych warunkach nie ma szans na stabilną pracę regulatora. -- Llort 13 |
Data: Luty 12 2012 07:37:49 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "Lort" wrote in message Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-) Istotne jest to, że regulator nie otworzy się jak przerzutnik cyfrowy sterujący kluczem ON/OFF tylko będzie się otwierał powoli, tworząc małą szczelinkę przez którą zimny płyn z chłodnicy będzie się sączył do silnika ochładzając go na określonej temperaturze którą określił producent samochodu przewidując do niego taki a nie inny termostat. Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne... Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje... Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie za mniej niż szóstka piwa... 14 |
Data: Luty 12 2012 16:48:41 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Yakhub | W liście datowanym 12 lutego 2012 (14:37:49) napisano: To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-) I tak, i nie. Istnieją takie pojęcia w automatyce, jak stała czasowa i stała opóźniająca. Chodzi o to, że aktualny stopień otwarcia termostatu nie jest wprost zależny od aktualnej temperatury, tylko zależy (w dużym uproszczeniu) od tego, jaka była temperatura jakiś czas temu*. W związku z tym, po przyjęciu kilku mało prawdopodobnych, choć nie niemożliwch do wystąpienia założeń, może się okazać, że cały układ wpadnie w oscylację, którą trudno będzie wytłumić (a wystarczy po prostu, że będzie to trwało bardzo długo). Mocno jednak wątpię w to, aby we współczesnym, sprawnym samochodzie, normalnych warunkach mogło do tego dojść. Jeszcze bardziej wątpię, aby kawałek tekturki przed chłodnicą miał w takim przypadku w czymkolwiek pomóc. Zaznaczam jednak, że na układach sterowania znam się słabo, a na mechanice pojazdowej - wcale :). *) OIDP to jest całka temperatury po czasie, ale nie dam sobie za to łba urwać. -- Pozdrowienia, Yakhub 15 |
Data: Luty 12 2012 18:24:44 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze: Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne... Robi się. zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź Gdyby to było prawdą, to by nie było stosowane. Teraz możesz się douczyć. 16 |
Data: Luty 12 2012 22:45:29 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości "Lort" wrote in message Ramka z żaluzjami, silniczek elektryczny, obsłużenie tego w komputerze - decyzja o niemontowaniu tego ustrojstwa w masowej produkcji daje wymierne oszczędności finansowe. Zwłaszcza jak problem dotyczy tylko niektórych wersji silnikowych danego modelu. Producenci wypuszczają gorsze buble, nie martwiąc się o zdanie klientów. Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie Uszkodzenie termostatu swoją drogą, ale są też samochody, w których w czasie jazdy chłodzenie bloku silnika przez przepływ powietrza odprowadza więcej ciepła niż silnik produkuje i temperatura płynu gwałtownie spada. Silnik jest niedogrzany i praktycznie nie działa nagrzewanie kabiny. Można zaślepić termostat, zdemontować chłodnicę i nadal będzie za zimno. Jedynym wyjściem jest tekturka. Sprawdzone doświadczalnie, włącznie z dwukrotną wymianą termostatu. Oba zdemontowane były sprawdzane i okazały się sprawne. -- Pozdrawiam, yabba 17 |
Data: Luty 15 2012 07:28:33 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "yabba" wrote in message Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie Nie wystarczy że termostat jest sprawny - musi mieć jeszcze określoną temperaturę pracy. Nie ma takiej możliwości aby opływ powietrza wokół silnika odprowadzał więcej ciepła niż silnik produkuje bo spalanie benzyny ma sprawność mechaniczną rzędu 10-15% a reszta energii idzie na produkcję ciepła i hałasu. Gdyby termostat był rzeczywiście sprawny lub zepsuł się tak, że się nie otwiera to nie ma bola - zagrzałbyś silnik. O jakim samochodzie mowimy i jaki termostat kupiles? Oryginalny w ASO czy zamiennik w sklepie z uniwersalnymi czesciami? 18 |
Data: Luty 15 2012 22:20:42 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: KrisPolska |
"yabba" wrote in message dokladnie, sa rozne typy i maja rozne zakresy temp pracy mozesz dobrac taki ktory otwiera sie za szybko i jest otwarty za bardzo i sie w zyciu nie dogrzejesz, roznice sa w dlugosci rowniez krucca dlatego lepiej mierzyc suwmiarka oryginal, wg katalogu mozesz nabic sie na mine Nie ma takiej możliwości aby opływ powietrza wokół bzdura jak masz otwarty termostat bardziej niz zalecany (czyli niewlawsciwy albo uszkodzony) i temp zew. ma nawet -2 nie utrzymasz 85-90 przy wlaczonej nagrzewnicy pomysl rowniez o tym iz wiekszosc PB posiada LPG gdzie czesc ciepla idzie na dogrzanie LPG :) bo spalanie benzyny ze co ? ok 25-30% moze jeszcze 5% jak cos palniesz.... produkcję ciepła i hałasu. Gdyby termostat był rzeczywiście sprawny :) 19 |
Data: Luty 15 2012 23:17:42 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości "yabba" wrote in message W tym wątku ktoś podawał samochody, w których teraz montowana jest ruchoma żalucja przed chłodnicą - jak widać czasem jest potrzebna. Kiedyś były fabryczne w Żukach i Nyskach regulowane łańcuszkiem przez kierowcę. Około 10 lat temu widziałem żaluzję w Rolls-Royce, model chyba Silver Shadow, taki z lat 80-tych. O jakim samochodzie mowimy i jaki termostat kupiles? Uno 1,1 z gaźnikiem. Byłem przeczulony wtedy na zamienniki i na pewno termostat był oryginalny z logo Fiata albo jakiś firmowy zamiennik dedykowany do tego modelu. Teraz Stilo 1,9 Multijet. Termostat fabryczny, od nowości słabo się nagrzewa, ale lepiej niż Uno. -- Pozdrawiam, yabba 20 |
Data: Luty 14 2012 11:30:58 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze: Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-) "Analogowość" (ciągłość) nie chroni przez wzbudzeniem układu z ujemnym sprzężeniem zwrotnym. Serio :) Wszystko zależy od stromości charakterystyki przejściowej termostatu oraz stałych czasowych w układzie. On musi być odpowiednio zaprojektowany, tak aby się nie wzbudzał w żadnych warunkach (odpowiednie zapasy stabilności). A to jest jednak pewna sztuka. Której, jak wynika z praktyki, konstruktorzy mechanicy często nie posiadają... "a wsadzimy typówkę i jakoś to będzie". Serio. chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed Pytanie, czy taki poldek wyjeżdżał w 100% sprawny prosto z fabryki. Patrząc na przykład na różnice w stopniu napełniania cylindrów wynikające z wadliwej budowy kolektora - nie... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 21 |
Data: Luty 14 2012 11:46:48 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-14 11:30, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:(...) chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed Dlaczego akurat tylko poldek? Zresztą dawałem tutaj przykład samochodu marki raczej dość znanej (BMW), który jak najbardziej posiada system zasłaniania chłodnicy, tyle że automatyczny. Jak widać takie rzeczy się robi i są/bywają potrzebne, a nie tylko głębokie przekonanie niektórych, że czegoś takiego nie ma i "sprawny samochód tego nie potrzebuje". -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 22 |
Data: Luty 15 2012 07:32:09 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "Jakub Witkowski" wrote in message W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze: To nie konstruktorzy nie posiadają tylko użytkownicy aut którzy widzą że termostat do swojej toyoty kosztuje 3x tyle co ten od żuka więc biorą ten od żuka bo przecież to musi być to samo... i potem jest bieda. Gdyby taki jeden z drugim wymienił termostat na oryginalny jaki fabryka montuje to żadna tekturka nie byłaby do niczego potrzebna. Ja mam oryginalny termostat w swojej hondzie i wskazówka od temperatury stoi nieruchoma nawet w największe mrozy - tekturki nielziat! chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed Ale to inna inszość a poldek to nie samochód... 23 |
Data: Luty 11 2012 23:47:42 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello yabba, Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą histerezę, układ miał długi czas odpowiedzi i wpadał w oscylacje? -- Pozdrawiam, yabba 24 |
Data: Luty 12 2012 00:43:45 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello yabba, Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające zAle termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury" przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra. Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi chłodnicami - ale tam były fabryczne roletki na chłodnice. Ciekaw jestem, ilu tutejszych czytelników miało okazję widzieć to na własne oczy :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Luty 12 2012 01:09:58 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello yabba, Czyli duża stała czasowa. :) Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi Masz na myśli Żuka z regulacją żaluzji na łańcuszku? W Rolls-Royce (widziałem to chyba w modelu Silver Shadow) roleta była automatycznie sterowana. -- Pozdrawiam, yabba 26 |
Data: Luty 12 2012 01:18:35 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello yabba, Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymiMasz na myśli Żuka z regulacją żaluzji na łańcuszku? Miała to też Warszawa i stara Nysa. W Rolls-Royce (widziałem to chyba w modelu Silver Shadow) roleta była Gógle wskazuję wiele marek, które nawet dzisiaj mają roletę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 27 |
Data: Luty 12 2012 07:41:17 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "yabba" wrote in message Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Czyli dalej nie tak jak trzeba - nie pozamiatane bo termostat otwiera się bardzo powoli a nie momentalnie. Stała czasowa termostatu jest podobna do stałej czasowej mieszania się płynów z chłodnicy z tymi w silniku. 28 |
Data: Luty 12 2012 22:57:53 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości "yabba" wrote in message A jednak w praktyce działa to inaczej, jak zeznają posiadacze Polonezów. Termostat zaczyna wypuszczać małym strumieniem gorący płyn z silnika (załóżmy 85C), a w tym czasie silnik zaczyna się chłodzić się płynem z chłodnicy o temperaturze -20C. Temperatura silnika spada, płyn podgrzany do +20C dociera w końcu do termostatu i ten się zamyka. Gorący płyn w chłodnicy stygnie do -20, silnik rozgrzewa się do 85C i sytuacja się powtarza. Sytuacja taka może mieć miejsce przy pojemnej chłodnicy i mało wydajnym małym obiegu. -- Pozdrawiam, yabba 29 |
Data: Luty 14 2012 11:39:32 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-02-12 22:57, yabba pisze: Sytuacja taka może mieć miejsce przy pojemnej chłodnicy i mało wydajnym małym obiegu. Zgadza się - mało wydajny (powolny) obieg oznacza opóźnienie w układzie, które jest najgorszym wrogiem układów regulacji. Sprawne, nowe, mało zamulone chłodzenie może się mieścić w obszarze stabilności; jak przepływ trochę spadnie i zwiększy się opóźnienie, mamy generator. Słaba konstrukcja, nie pierwsza, nie ostatnia. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 30 |
Data: Luty 14 2012 11:36:15 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-02-12 14:41, Pszemol pisze: Czyli dalej nie tak jak trzeba - nie pozamiatane bo termostat otwiera się To właśnie jeszcze gorzej - dwie duże inercje plus małe opóźnienie = przepis na układ wzbudzający się. Serio :) Przy obiekcie o charakterze pojedynczej inercji z opóźnieniem zalecany jest szybki regulator możliwie bez inercji, ale o niezbyt dużym wzmocnieniu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 31 |
Data: Luty 12 2012 08:12:23 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-12 00:43, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello yabba, Potwierdzam, ale nie we wszystkich wersjach. Poldon 2.0 grzał aż miło - zero kłopotów. Tyle, że on z typowym to miał wspólną chłodnicę :) Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi Jestem jednym z tych co nie tylko widzieli ale i używali :) Zresztą pewnie w wielu samochodach można znaleźć podobne rozwiązania tylko ludzie są tego nieświadomi (może dlatego, że są automatyczne). Tyle, że tutaj jak widać "wiara" nie powala wielu potwierdzić, że przesłonięcie chłodnicy daje określone efekty. 32 |
Data: Luty 12 2012 07:21:58 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Seba | Dnia Sat, 11 Feb 2012 23:47:42 +0100, yabba napisał(a): Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą Poldini zawsze był himeryczny w temacie zimna. Dlatego np. wiele firm rzemieślniczych swego czasu produkowało do niego osłony wlotu powietrza "na zimę". Chyba gdzieś w czeliściach domowych leży jeszcze u mnie taka gumowa osłona wlotu (plastikową (do Caro) mam też gdzieś ukrytą. -- Pozdrawiam, Sebastian S. 33 |
Data: Luty 12 2012 08:18:14 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Poldini zawsze był himeryczny w temacie zimna. Takie oslony caly czas sa produkowane: http://www.heko.pl/images/galeria/oslonyzimowe/4/roomsterd-wind-defectors.jpg sz 34 |
Data: Luty 12 2012 07:39:53 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "Seba" wrote in message Dnia Sat, 11 Feb 2012 23:47:42 +0100, yabba napisał(a): Tylko zasłonięcie grila nic nie daje bo zimne powietrze chula Ci pod zderzakiem i omywa całą chłodnicę bez względu na to czy grilla sobie przysłonisz czy nie. 35 |
Data: Luty 12 2012 17:35:16 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Seba | Dnia Sun, 12 Feb 2012 07:39:53 -0600, Pszemol napisał(a): Tylko zasłonięcie grila nic nie daje bo zimne powietrze chula Ci pod Zwróć uwagę, że mówimy tu o Poldinim. A w tym aucie taka operacja przynosiła pozytywne efekty - silnik zdecydowanie szybciej osiągał (często w ogóle dawał radę osiągnąć) właściwą temp roboczą. -- Pozdrawiam, Sebastian S. AR 159 SW 36 |
Data: Luty 14 2012 21:04:14 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 10 Feb 2012 13:02:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na wylocie (tak, tak, Granada tam miała :D ) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 37 |
Data: Luty 14 2012 22:03:29 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: J.F. | Dnia Tue, 14 Feb 2012 21:04:14 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a): Dnia Fri, 10 Feb 2012 13:02:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Ale przeciez to otwieranie jest stopniowe - czyli plyn wpada drobnym strumyczkiem. Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na A on wtedy dobrze stabilizuje temperature silnika ? J. 38 |
Data: Luty 14 2012 22:39:43 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:03:29 +0100, J.F. napisał(a): Ale przeciez to otwieranie jest stopniowe - czyli plyn wpada drobnym Widzisz, cały myk polega na tym, że jednak masz sprzężenie zwrotne z jakąś tam szybkością działające i linie opóźniającą w postaci całego silnika. To działa tak: 1. Zimny silnik. Termostat zamkniety 2. Silnik się rozgrzewa. Termostat zamknięty 3. Silnik się rozgrzał do temperatury rozpoczęcia otwarcia - termostat się zaczyna otwierać, zimna woda z chłodnicy zaczyna wlewać się do bloku 4. Głowica nadal rozgrzewa się, termostat się nadal otwiera, coraz więcej zimnej wody leje się do bloku. 5. W końcu zimna woda dociera do termostatu, zaczyna się on zamykać. Dół silnika zaczyna się rozgrzewać 6. Termostat się zamyka nadal, dól się grzeje coraz bardziej 7. Ciepła woda dociera do głowicy - wracamy do p. 3. Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na Doskonale - masz na dolocie 78 stopni, a na wylocie tyle i le dodał silnik. Ale nie masz udarów zimnej wody. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 39 |
Data: Luty 14 2012 22:32:48 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 14.02.2012 Adam Płaszczyca napisał/a: Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu Znaczy się termostat był na końcu dużego obiegu? To kiedy i od czego tam się robiło ciepło? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 40 |
Data: Luty 16 2012 00:32:30 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:32:48 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Nie do tyczy tych silników, które maja termostat na dolocie, a nie na Znaczy termostat był na wlocie do pompy wody, przy czym był dwuzaworowy, jednocześnie z otwieraniem obiegu przez chłodnice przymykał by-pass z głowicy do pompy. Poza tym był normalny obieg grzewczy z wylotem z głowicy i powrotem przed pompę wody. A ciepło się robiło od silnika. Bardzo szybko :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Luty 13 2012 17:18:39 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: KrisPolska |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci porady pszemola sa zenujace dokladnie tak ja mowisz przy spadku temp dogrzanie wnetrze moze nbyc juz niewydolne w polaczeniu z silnikiem 42 |
Data: Luty 13 2012 18:35:38 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "KrisPolska" napisał w wiadomoĹci
Może nie miał stycznoĹci z takimi problemami? Ja też, gdy przesiadłem siÄ z Samary do Uno, byłem bardzo zdziwiony słabym ogrzewaniem. Nie mogłem zrozumieÄ, że TTTM. :) -- Pozdrawiam, yabba 43 |
Data: Luty 14 2012 21:03:26 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 9 Feb 2012 21:23:53 -0600, Pszemol napisał(a): Bredzisz. Termostat nie działa zero-jedynkowo... Przy ochłodzeniu się Poza tym, że masz mniejszy strumień powietrza w komorze silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 44 |
Data: Luty 20 2012 12:19:28 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 9 Feb 2012 21:23:53 -0600, w "Pszemol" > dlatego duzo auto trasnportowych z paka do 3,5t ma pozakrywane otwory Generalnie to twoja wiedza w tym temacie właśnie nie przekracza tych IQ 80... 45 |
Data: Luty 07 2012 23:12:27 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | Autor: Krzysztof 45 | Marcin N napisał(a): Zanim w ogóle chłodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi siÄ porzÄ dnie zagrzaÄ w "małym obiegu". Mały całkowicie pomija chłodnicÄ wiÄc wg mnie nie ma znaczenia, czy jest ona zakryta czy odkryta. Może siÄ mylÄ, dlatego pytam o opinie innych. Masz racje. Przerabiałem temat kilka razy z niesprawnymi termostatami i sprawnymi. Ostatnio na jesieĹ. Silnik szybciej nagrzewa siÄ przy sprawnych termostatach bez przysłoniÄtej chłodnicy, niż nie sprawnych termostatach i z przysłoniÄtÄ chłodnicÄ . OczywiĹcie jak przysłonisz chłodnicÄ majÄ c sprawny termostat, mniejsza bÄdzie rotacja zimnego powietrza w komorze silnika co może przyspieszyÄ rozgrzanie silnika, ale nie tak znaczÄ co, może kilka minut szybciej. Ale po jego rozgrzaniu, mogÄ nastÄ piÄ kłopoty z odprowadzeniem ciepła. -- Krzysiek 46 |
Data: Luty 08 2012 08:09:14 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 07.02.2012 22:37, Marcin N pisze: Zanim w ogóle chłodnica bÄdzie coĹ odprowadzaÄ - najpierw silnik musi Na chłodnicÄ nie ma to wpływu (o ile termostat działa) ale za to jest osłona dla całej reszty silnika, który przy silnym mrozie bÄdzie i bez chłodnicy nieźle ziÄbiony ;) 47 |
Data: Luty 07 2012 22:44:44 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | Autor: Maciek | W dniu 2012-02-07 22:35, KrisPolska pisze: oczwyiscie ze tak, co robi chlodnica odprowadza cieploPrzy sprawnym termostacie, to można sobie co najwyżej zderzak pouszczelniaÄ, żeby zimne powietrze nie chłodziło bloku silnika, bo chłodnica za dużo ciepła nie odprowadzi. -- Pozdrawiam Maciek 48 |
Data: Luty 08 2012 19:47:18 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Kuba (aka cita) |
tylko, zeby chłodnica w ogole działała, najpierw musi zostaÄ podłÄ czona do obiegu przez termostat... a jeĹli ten jest sprawny, to chłodnicy w ogole może nie byÄ, dopóki silnik nie osiÄ gnie powiedzmy tych 70st celc. Pomijam ewentualne chłodzenie silnika powietrzem, które go owiewa... wg mnie to jest jednak pomijalne. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Ĺmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na Ĺmieci - 120L - 40zł 49 |
Data: Luty 08 2012 21:33:05 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) napisał/a: tylko, zeby chłodnica w ogole działała, najpierw musi zostać podłączona do IMO nie jest. Ale oczywiście termostat ważniejszy. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 50 |
Data: Luty 08 2012 21:56:04 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Kuba (aka cita) |
Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) napisał/a: wg mnie komora silnika jest na tyle nieszczelna, ze zakrycie małego grilla przed chłodnicą ma pomijalny wpływ na ewentualne chłodzenie silnika owiewanym powietrzem, choć oczywiście będzie to zależne od konkretnego auta i osłon silnika. Generalnie jednak bezwładność masy żeliwa/aluminium jakim jest silnik wg mnie jest spora, zeby takie chłodzenie miało istotny wpływ. ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł 51 |
Data: Luty 08 2012 22:12:43 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) napisał/a: tylko, zeby chłodnica w ogole działała, najpierw musi zostać podłączona Z drugiej strony chłodzenie przepływającym zimnym powietrzem jest skutecznym chłodzeniem. U mnie w zimie gródź pomiędzy silnikiem i kabiną jest zimna nawet pod koniec długiej trasy - a z jednej strony rozgrzany silnik, z drugiej strony ogrzana kabina. Tylko z tej pierwszej strony hula sobie wiatr... ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. Mi się nie chce zakrywać chłodnicy i mierzyć czasów :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 52 |
Data: Luty 08 2012 22:39:02 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Kuba (aka cita) |
ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. a już myslalem, ze wpadnie do dyskusji troche merytoryki praktycznej ;-) ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim wehikule odszedł do krainy stałych temperatur ... i siem, żem wkurzył. Jako, ze jestem przeziembiony i nie amm garażu ... musze wymiane zlecić, a to nastąpi dopiero w piątek .. grrr. Nie dość, ze TDIki sie ciężko nagrzewają, to jeszcze ten gnojek przestał sie domykać. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł 53 |
Data: Luty 08 2012 22:49:36 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-08 22:39, Kuba (aka cita) pisze:
Karton blokujący chłodzenie powietrzem daje dużo (tak, chłodzenie powietrzem w czasie jazdy może być aż za bardzo skuteczne), ale problemy się pojawią w mieście, kiedy stoimy w korku. ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim Standard w VW (i okolicach) :) 54 |
Data: Luty 08 2012 23:00:20 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Kuba (aka cita) |
ale masz na to jakieś konkretne sytuacje jako przykład, czy tylko tak dalej teoretyzujemy? ps. przypominam, ze mówimy o momencie, kiedy chodnica nie bierze udziału w chłodzeniu (jeszcze) i chodzi o chłodzenie samego silnika opływającym powietrzem, w szczególności jaka jest różnica w ilości przepływającego silnik powietrza przy zamkniętym wlocie w grillu i otwartym biorąc pod uwage wszelkie inne nieszczelności komory silnika. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł 55 |
Data: Luty 08 2012 23:06:45 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-08 23:00, Kuba (aka cita) pisze:
Praktykę chyba mogę pominąć, ponieważ teoria w zupełności powinna wystarczyć. Zdaje się, że było to nawet ładnie wytłumaczone w jakiejś książce WKŁ(?) "Poprawa dynamiki i ekonomiczności silników itd.". Stare - ja wiem, lata 80? ps. przypominam, ze mówimy o momencie, kiedy chodnica nie bierze udziału A co Ty chcesz przypominać? Mowa jest o chłodzeniu silnika (bloku, miski), a nie wpływie na chłodnicę, która jest czynna dopiero po osiągnięciu stosownej temperatury płynu w silniku. 56 |
Data: Luty 08 2012 23:54:48 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | ale W korku to popracuje sobie wentylator. sz. 57 |
Data: Luty 09 2012 08:50:01 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-08 23:54, szufla pisze: ale Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Jak dasz karton zasłaniający całą chłodnicę to mimo pracującego wentylatora nie będzie przepływu powietrza i chłodzenie będzie słabe, co w efekcie prowadzi do przegrzania. Oczywiście to nie będzie tak, że od razu ugotujesz samochód, ale korki różne itd. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 58 |
Data: Luty 09 2012 09:03:24 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Jezdzilem tak kilka zim, bez zadnego problemu tym samym autem, wiec kiedys probowalem. sz. 59 |
Data: Luty 09 2012 09:08:34 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysztof 45 | szufla napisał(a): Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Jezdzilem tak kilka zim, bez zadnego problemu tym samym autem, wiec kiedys probowalem. Kłamiesz. -- Krzysiek 60 |
Data: Luty 09 2012 09:43:11 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Kłamiesz. Nastepny troll ? sz. 61 |
Data: Luty 09 2012 10:53:20 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysztof 45 | szufla napisał(a): Chłopie zastanów się co Ty za bzdury wypisujesz. Kto to łyknie że można jeździć z całkowicie zasłonięta chłodnicą?Kłamiesz.Nastepny troll ? No udowodnij że nie kłamiesz. A może byś podał markę auta i jaki silnik posiadało którym to jeździłeś z całkowicie zasłonięta chłodnicą? A może nie doczytałem. Żukiem lub Nysą jeździłeś itp? Fabrycznie w tych autach montowane były żaluzje przed chłodnicą opuszczane na łańcuszku z kabiny. W mrozy faktycznie można było zimę przejeździć z zasłonięta chłodnicą. Jeżeli tak to sorry za oszczerstwo. Jeżeli nie, to kto tu jest trollem i to cienkim? -- Krzysiek 62 |
Data: Luty 09 2012 14:26:39 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Chłopie zastanów się co Ty za bzdury wypisujesz. Kto to łyknie że można jeździć z całkowicie zasłonięta chłodnicą? No to, udowodnij, ze nie jestes idiota. A może byś podał markę auta i jaki silnik posiadało którym to jeździłeś z całkowicie zasłonięta chłodnicą? Po co, zebys zaprzeczyl i dalej bredzil ze klamie ? A może nie doczytałem. Żukiem lub Nysą jeździłeś itp? Fabrycznie w tych autach montowane były żaluzje przed chłodnicą opuszczane na łańcuszku z kabiny. W mrozy faktycznie można było zimę przejeździć z zasłonięta chłodnicą. Jeżeli tak to sorry za oszczerstwo. NIE KARMIC TROLLA ! sz. 63 |
Data: Luty 09 2012 18:57:16 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysztof 45 | szufla napisał(a): A Ty ze nie jesteś matkojebcą.Chłopie zastanów się co Ty za bzdury wypisujesz. Kto to łyknie że można jeździć z całkowicie zasłonięta chłodnicą?No to, udowodnij, ze nie jestes idiota. To nie jest auto http://images04.olx.pl/ui/8/83/62/1279827681_106448162_1-Zdjecia-- Sprzedam-wozek-budowlany-1279827681.jpgA może byś podał markę auta i jaki silnik posiadało którym to jeździłeś z całkowicie zasłonięta chłodnicą?Po co, zebys zaprzeczyl i dalej bredzil ze klamie ? Nie karmić szufelki? LOLA może nie doczytałem. Żukiem lub Nysą jeździłeś itp? Fabrycznie w tych autach montowane były żaluzje przed chłodnicą opuszczane na łańcuszku z kabiny. W mrozy faktycznie można było zimę przejeździć z zasłonięta chłodnicą. Jeżeli tak to sorry za oszczerstwo.NIE KARMIC TROLLA ! -- Krzysiek 64 |
Data: Luty 09 2012 09:59:46 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-09 09:03, szufla pisze: Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Chylę czoła przed takim doświadczeniem. Pewnie też nie widziałeś jak czasem niektórzy wyskakiwali jak oparzeni z samochodu i wyrywali kartony sprzed chłodnicy. O nieświadomych ofiarach ugotowania to już w ogóle nie powinienem wspominać. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 65 |
Data: Luty 09 2012 14:24:09 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Chylę czoła przed takim doświadczeniem. Pewnie też nie widziałeś Nie widzialem, ja na pewno nie wyskakiwalem O nieświadomych ofiarach ugotowania to już Powiem ci nawet, ze caly rok mam czesciowo (1/3) przesloniety wlot z racji pewnego malego zbiornika umieszczonego miedzy zderzakiem a chlodnica i to przesloniecie nie ma wplywu na nic nawet w 30 stopniowych upalach i tak juz 4 lata i wczesniej tez 4 :) sz. 66 |
Data: Luty 09 2012 15:09:59 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-09 14:24, szufla pisze: Chylę czoła przed takim doświadczeniem. Pewnie też nie widziałeś Znaczy jak nie widziałeś to nie już tego nie ma. O nieświadomych ofiarach ugotowania to już I co by miało z tego wynikać w zakresie zasłonięcia całej chłodnicy zimą? chlodnica i to przesloniecie nie ma wplywu na nic nawet w 30 stopniowych A mi w górach, w upały, w czasie podjazdów na wysokich obrotach na 3 temperatura spadała. Związek też żaden, ale efekt fajny. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 67 |
Data: Luty 09 2012 15:40:15 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Znaczy jak nie widziałeś to nie już tego nie ma. Ja tego nie napisalem, to ty uprawiasz demagogie. I co by miało z tego wynikać w zakresie zasłonięcia całej chłodnicy To samo. A mi w górach, w upały, w czasie podjazdów na wysokich obrotach na Nastepnym razem wloz se karton :P sz. 68 |
Data: Luty 09 2012 17:07:06 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-09 15:40, szufla pisze: Znaczy jak nie widziałeś to nie już tego nie ma. LOL - znaczy ja Ty nie widziałeś to ja uprawiam demagogię twierdząc, że takie rzeczy mają miejsce. I co by miało z tego wynikać w zakresie zasłonięcia całej chłodnicy To samo co - że nie widziałeś? A mi w górach, w upały, w czasie podjazdów na wysokich obrotach na Miałem karton. 69 |
Data: Luty 09 2012 18:43:52 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysztof 45 | szufla napisał(a): Powiem ci nawet,Szufla, to że pieprzysz farmazony w kwestii chłodzenia silnika to huj tam. W dupie to mam. Ale jak z nim konwersujesz, czemu nie masz szacunku do niego? Piłeś z nim wódkę i on też ma Cię gdzieś? -- Krzysiek 70 |
Data: Luty 09 2012 15:14:57 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Adam Wysocki | Artur Maśląg wrote: Jasne - możesz kiedyś spróbować, ale nie zwracam kosztów naprawy. Zimą dwa lata temu miałem rozwalony termostat (do tego stopnia, że silnik wiecznie miał wolne obroty ok. 1200, normalnie mając 800) i zasłoniłem 3/4 chłodnicy kartonem. Pomogło. A w korku wentylator spokojnie dawał radę mimo tego kartonu. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ 71 |
Data: Luty 09 2012 17:16:29 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-09 16:14, Adam Wysocki pisze: Artur wrote:^^^^^^^^^^^^^^ wentylatora nie będzie przepływu powietrza i chłodzenie będzie 3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć tego świadomość. Ludziom się zdarza zasłonić całość (albo sporą część) i później w korku jest zonk, szczególnie jak temperatura wzrośnie, co w zimie wcale nie jest ostatnimi czasy dziwne. Dodatkowo trzeba rozróżnić dwie sytuacje - pracę z chłodnicą włączoną non-stop (z racji uszkodzonego termostatu), czy jako opcję zabezpieczającą przed wychłodzeniem w czasie jazdy przy układzie w pełni sprawnym. 72 |
Data: Luty 09 2012 18:06:22 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | 3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć Dobra, wez juz nie bredz. Jak ludzie maja w korku "zonk" to niech se naprawia czujnik temp, ew. wentylator. Pa. sz. 73 |
Data: Luty 09 2012 18:45:08 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-02-09 18:06, szufla pisze: 3/4 to nie cała i tak jak napisałem - to działa, tylko trzeba mieć Kolejna merytoryczna uwaga w stylu "nie widziałem" to ktoś bredzi, albo uprawia demagogię. Jak ludzie maja w korku "zonk" to niech se Sprawne mieli - po wyrwaniu kartonu wentylator w końcu był w stanie schłodzić szybko chłodnicę i temperatura spadała. To takie dziwne? Zresztą nie zamierzam na siłę udowadniać, że tkwisz w błędzie, ani też przedstawiać samochodu (swojego, nie jedynego), który by został ugotowany przez takie pakowanie kartonu. No, ale on nie ma problemów z nagrzewaniem zimą, nawet przy mrozach dochodzących do -30, a przy -10 to potrafi w korku wentylatorem zamachać. 74 |
Data: Luty 09 2012 21:54:12 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: V-Tec | W dniu 2012-02-09 18:45, Artur Maśląg pisze: ugotowany przez takie pakowanie kartonu. No, ale on nie ma problemów Niech zgadnę: masz auto benzynowe. Ja w swoim CDTI przy -10 to mógłbym chłodnicę wymontować. Na postoju albo podczas jazdy z górki temp. spada. -- Pozdr, W. 75 |
Data: Luty 08 2012 23:16:45 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) napisał/a: ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić. Dobra, poświęcę się. Ale jak mi kupisz dolną osłonę silnika i zapewnisz przez dwa dni stałą temperaturę i identyczne warunki drogowe (rozkład świateł i korki) :-) ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim wehikule Pociesz się: ja poległem na wymianie akumulatora w renault kangoo. Po godzinie walki się poddałem: nie dałem rady skutecznie przykręcić nowego. ASO mnie skasowało na 30+VAT (i tak musiałem podjechać po rozkodowanie radia) Na swoje usprawiedliwienie mam zdecydowanie zbyt kiepskie wyposażenie w narzędzia. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 76 |
Data: Luty 09 2012 08:06:43 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Kuba (aka cita) |
Pociesz się: ja poległem na wymianie akumulatora w renault kangoo. Po wiesz, czasem są rzeczy, których po prostu nie opłaca sie robić samemu, choć nie zawsze z przyczyn finansowych. Na ten przykład w samochodzie mojej dziewczyny jakis tydzien temu przestał działać rozrusznik. Znaczy sie raz działał, raz nie - chcialem gnoja wytargać, ale nie mam garażu, kanału, najazdu itd, wiec postawilem go na lewarku, położylem sie na ziemi przy minus 15 i ... w zasadzie po godzinie walki z brakiem dostępu z takiej pozycji poszedłem do domu. Dwa dni później bylem chory, a Meganke i tak dałem do elektryka. Krótko mówiąc - moglem sobie darować ;-) A teraz, przez to, ze nie do końca jestem zdrowy, nie zabiore sie za termostat i to już mnie wkurza ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł 77 |
Data: Luty 09 2012 08:47:40 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 09.02.2012 Kuba (aka cita) napisał/a: wiesz, czasem są rzeczy, których po prostu nie opłaca sie robić samemu, choć Wiem :) Na ten przykład w samochodzie mojej dziewczyny jakis tydzien temu przestał No ja też nieźle zmarzłem, ale udało się bez przeziębienia. A teraz, przez to, ze nie do końca jestem zdrowy, nie zabiore sie za I słusznie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 78 |
Data: Luty 08 2012 22:03:25 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomoĹci
Z moich doĹwiadczeĹ wynika, że im zimniej tym chłodzenie "owiewowe" silnika ma wiÄkszy udział w odprowadzaniu ciepła. Garbus, VW Ogórek, ciÄżarówki Tatra, że o Maluchu nie wspomnÄ - chłodzenie powietrzne daje radÄ nawet w najwiÄksze upały. -- Pozdrawiam, yabba 79 |
Data: Luty 08 2012 22:35:16 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Kuba (aka cita) |
no dobra, ale tam silniki sÄ troche inaczej skonstuowane .. wlasnie pod kÄ tem chłodzenia powietrzem. Inaczej policzone sÄ też temperatury pracy takiego silnika, no i przede wszystkim powierzchnia chłodzenia jest wiÄksza, poprzez użebrowanie odpowiednich elementów. Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała takiego chłodzenia, jest masywny i zwarty, a elementy, które powinny byÄ chłodzone nie sÄ wyeksponowane - jest wrażliwy na taki przepływ powietrza wokół niego i na ile zmienia sie przepływ powietrza przy zasłoniÄtej i nie zasłoniÄtej chłodnicy biorÄ c pod uwage brak szczelnoĹci kompry silnika i stosunkowo mały wlot powietrza przed samÄ chłodnicÄ ... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Ĺmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na Ĺmieci - 120L - 40zł 80 |
Data: Luty 08 2012 22:48:59 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomoĹci
Pisałem już w tym wÄ tku: "W Uno musiałem zasłoniÄ połowÄ wlotów powietrza, inaczej po włÄ czeniu ogrzewania kabiny przy -20C, silnik tak siÄ wychładzał, że konieczne było ponowne włÄ czanie ssania. Termostat był sprawny i profilaktycznie dwukrotnie wymieniany." -- Pozdrawiam, yabba 81 |
Data: Luty 08 2012 23:33:11 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Tmek | yabba wrote: Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomoĹci Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała takiego Kiedys w punto 1 podobnie. Trasa przy ponad -10 i bez tektury temp zamiast na srodku wskaznika opadala na min. Tmek 82 |
Data: Luty 09 2012 00:01:23 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: morghul | Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała Zacytuję sam siebie: Stare diesle, szczególnie bez osłony silnika u dołu i przy większych prędkościach się nie nagrzewają bo im pizga po komorze. Jeździłem z tekturą w Golfie 1.6D jak na dworze było -10 i więcej. Albo grzanie silnika albo kabiny, inaczej temp. bujała się koło 60-70 stopni. Termostat jak najbardziej w porządku był. Akurat wlot powietrza przed chłodnicą w wielu autach jest duży, m.in. we wspomnianym Golfie. -- morghul 83 |
Data: Luty 07 2012 21:48:21 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: kogutek | Marcin N napisał(a): Ostatnio znajomy z dumÄ mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie naA nie możesz sobie zasłonić tekturą zamiast dupę zawracać? Pojeździsz dwa dni i będziesz wiedział najlepiej. Teoretycznie nie działa a w praktyce sam zaobserwujesz. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 84 |
Data: Luty 07 2012 21:50:59 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: to | begin Marcin N Ostatnio znajomy z dumÄ mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na Ja zawsze zakrywam, a potrzebne kartony znajduje na Ĺmietniku. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 85 |
Data: Luty 08 2012 15:06:37 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: RafaĹ Grzelak | to wrote: begin Marcin N http://i42.tinypic.com/2e52s95.jpg -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 86 |
Data: Luty 08 2012 15:10:39 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: to | begin Rafał Grzelak Ja zawsze zakrywam, a potrzebne kartony znajduje na Ĺmietniku. http://gfx.mmka.pl/newsph/203067/2751.3.jpg -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 87 |
Data: Luty 08 2012 21:44:13 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Karol Y | http://i42.tinypic.com/2e52s95.jpg A ja dzisiaj widziałem w mercowym A1, duck-tapem wlot zaklejony :-) -- Mateusz Bogusz 88 |
Data: Luty 07 2012 22:54:21 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Ostatnio znajomy z dumÄ mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na zimÄ chłodnicÄ. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie siÄ samochodu. Na autostradzie przy duzych mrozach i glownie w dieslach. sz. 89 |
Data: Luty 07 2012 22:59:34 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Marcin N pisze tak: Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił Nie chodzi o zasłanianie chłodnicy bo ona i tak nie pracuje. Jedynie trochę, ciepła woda wyłazi z głowizny górnym wężem, gdzies do połowy węża. Dolny jest lodowaty. Myślę że chodzi o to żeby zasłonić pęd powietrza który wieje na silnik. Uszczelnić przód. Robiłem eksperymenty zaślepiając węże, wstawiałem zawory kulowe (bo mam je w pracy za darmo) i przy -15 golf niestety długo się nagrzewał. Po wymianie uszczelki pod głowicą nagrzewa się jeszcze wolniej. Być może sprawność silnika wzrosła. Doszedł jeden garnek. Niestety te 5km muszę przejechać. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 90 |
Data: Luty 07 2012 23:01:10 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | Autor: Pan Piskorz | W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze: Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie siÄ samochodu. Nawet wartburga 353w z 1985 r. siÄ nie zasłaniało. P. 91 |
Data: Luty 07 2012 23:17:15 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - cz y ma sens? | Autor: Krzysztof 45 | Pan Piskorz napisał(a): Nawet wartburga 353w z 1985 r. siÄ nie zasłaniało. Warszawa, Ĺťuk, Nysa, może jeszcze w jakiĹ innych były żaluzje fabryczne. -- Krzysiek 92 |
Data: Luty 07 2012 23:16:17 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Bugatti | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomoĹci: Ostatnio znajomy z dumÄ mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na zimÄ chłodnicÄ. Twierdzi, że odczuwa wyraźnie szybsze nagrzewanie siÄ samochodu. Niektórzy tak fachowo to robiÄ że zakrywajÄ przy tym wlot do dolotu....po czym odczuwalna strata Nm powoduje że czÄĹciej butujÄ co powoduje zwiÄkszenia zużycia paliwa (co z kolei jest przeciwieĹstwem porzÄ danego efektu zw. ze skróceniem czasu nagrzewania) Pozdr. -- Bugatti 93 |
Data: Luty 07 2012 22:23:27 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: to | begin Bugatti Niektórzy tak fachowo to robiÄ że zakrywajÄ przy tym wlot do Sprytne, też tak zrobiÄ. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 94 |
Data: Luty 07 2012 23:26:14 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: DoQ | W dniu 07-02-2012 23:23, to pisze: Sprytne, też tak zrobię. Wczoraj poprzedziurawiałem gumowy dolot powietrza, od razu lepiej silniczek oddycha! Od razu czuć kilkanaście koników więcej. -- pozdr. Rzędzimir 95 |
Data: Luty 07 2012 22:29:20 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: to | begin DoQ Wczoraj poprzedziurawiałem gumowy dolot powietrza, od razu lepiej Słyszałem, że po przedziurawieniu dolotu auto fajnie furczy! Czy Twoje też furczy? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 96 |
Data: Luty 07 2012 23:29:54 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: DoQ | W dniu 07-02-2012 23:29, to pisze: Wczoraj poprzedziurawiałem gumowy dolot powietrza, od razu lepiejSłyszałem, że po przedziurawieniu dolotu auto fajnie furczy! Czy Twoje Pięknie chrapie, jak móstang:) -- pozdr. Rzędzimir 97 |
Data: Luty 07 2012 22:45:42 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: to | begin DoQ PiÄknie chrapie, jak móstang:) Szelbi? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 98 |
Data: Luty 07 2012 23:50:35 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-07 23:45, to pisze: begin DoQ no pewnie, nie ma jak dodż, sam żem słyszał -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 99 |
Data: Luty 07 2012 23:52:17 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-07 22:30, Marcin N pisze: Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na _Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane (stad w ducato tyle kartonow). Jak sie nie przysloni to mozna zapomniec o 90* -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 100 |
Data: Luty 08 2012 08:49:26 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla |
_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane Gdzie takie brednie opowiadaja ? sz. 101 |
Data: Luty 08 2012 23:08:32 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-08 08:49, szufla pisze:
To nie brednie. Pojezdzij sobie jakimkolwiek Fiatem Ducato (takim do 2005 - nie wiem jak nowsze modele, bo nikt ze znajomych nie ma) albo porozmawiaj z uzytkownikami. Blok silnika jest tak skutecznie chlodzony przez oplywajace powietrze, ze przy -15 musisz wybierac albo ciepla kabina, albo cieply silnik. No chyba ze zakryjesz przod kartonami. Inne Fiaty tez cierpia na ta przypadlosc, podejrzewam, ze idac tym tropem Alfy Romeo i Lancie rowniez. -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 102 |
Data: Luty 08 2012 23:42:05 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla |
To nie brednie. Pojezdzij sobie jakimkolwiek Fiatem Ducato (takim do Fiacisz mojej zony akurat na te cierpi przypadlosc nie ciepi. Co ty myslisz, ze Italia lezy na rowniku, Seaty tez trzeba odstawic ?:) To nie Ducato tylko diesele, ktore wszystkie powinny byc dobrze osloniete. cyt. "_Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech " - co ma fiatowski silnik do tego, ktory jezdzi w wielu markach ? sz. 103 |
Data: Luty 08 2012 23:49:58 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | mialo byc nie cierpi :) 104 |
Data: Luty 09 2012 20:45:51 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-08 23:49, szufla pisze: mialo byc nie cierpi :) Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to chlodnica nie jest potrzebna. :) Makaroniarze maja to do siebie, ze przy -5* i 5cm sniegu oglaszaja stan kleski zywiolowej. Dlatego nie skupiaja sie na projektowaniu konstrukcji jezdzacych zima w czasie -20* PS. Czy ktos ma jakies statystyki kiedy ostatnio w Italii temperatura spadla <-15*? (nie liczac gór of coz) -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 105 |
Data: Luty 09 2012 21:28:24 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz blok centralnie tuz za chlodnica, jak jedziesz >80km/h nawet latem to chlodnica nie jest potrzebna. :) Czlowieku, byles kiedys w Alpach, myslisz, ze tam same Volvo jezdza? Opanuj sie i przestan powtarzac te glupoty. Jakis debil napisal dowcip i teraz polglowki to powtarzaja. Srednia temp na polnocy w Mediolanie jest taka sama jak w Paryzu i Londynie. Fiata Ducato = Peugeot Boxer = Citroen Jumper od 1994 roku ! sz. 106 |
Data: Luty 10 2012 00:13:19 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-09 21:28, szufla pisze: Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz To tak jakbys na podstawie Zakopanego wyciagnal wnioski nt. sredniej temperatury w Polsce... Opanuj sie i przestan powtarzac te glupoty. Jakis debil napisal dowcip i No ale czego to ma dowodzic? Ze tam nie ma zimy a u nas jest? Przeciez to wlasnie napisalem. http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Mediolan-ebene_oid-id_5458.html http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Pary%C5%BC+Region-ebene_rid-id_748.html http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Londyn-ebene_rid-id_727.html http://www.holidaycheck.pl/climate-wetter_Warszawa-ebene_oid-id_6234.html Widzisz roznice? A to tylko srednia. Fiata Ducato = Peugeot Boxer = Citroen Jumper od 1994 roku ! I dokladnie wszystkie te 3 samochody maja ten sam problem z niedogrzaniem silnika zima u nas. (nie wiem jak z silnikiem 2.8 produkcji iveco, bo tym nie mialem okazji jezdzic) -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 107 |
Data: Luty 09 2012 21:32:59 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | wrote in message W dniu 2012-02-08 23:49, szufla pisze: Jak ja lubię takie pitolenie :-)))) Co za bzdury! 108 |
Data: Luty 11 2012 11:05:42 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze: Zalezy od silnika - jego rodzaju i ulozenia w komorze. W Ducato masz Jakos ogladajac TV i z relacji znajomych mieszkajacych we Wloszech smiem twierdzic co innego. A Ty swoja wypowiedz na czym opierasz? -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 109 |
Data: Luty 11 2012 11:29:17 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Cavallino | Użytkownik napisał w wiadomości W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze: Oglądał Włochy w telewizji, a akurat pokazywali Sycylię latem, a nie włoskie Alpy zimą, więc tak sobie bzdurnie zapamiętał. 110 |
Data: Luty 11 2012 11:41:45 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: J.F. | Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, napisał(a): W dniu 2012-02-10 04:32, Pszemol pisze: Zaslyszane ostatnio w radiu: "w Rzymie klaska zywiolowa. Szkoly zamkniete, ludzie nie poszli do pracy. A snieg ... jeszcze nie spadl. Ech ci Wlosi - zawsze sie pierwsi poddaja" :-) Inna sprawa ze w Chicago chyba podobnie - jak zapowiadaja sniezyce, to lepiej zostac w domu. Bo powrot nie jest gwarantowany. No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne i wszystkie testuja start w mrozna zime. I nowe samochody zapalaja, a te zuzyte to niekonniecznie. J. 111 |
Data: Luty 11 2012 12:09:58 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, napisał(a): W Turynie mają tak samo? Bo nic nie było że "w części Włoch". 112 |
Data: Luty 11 2012 23:51:27 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:05:42 +0100, napisał(a): Ile trwa test w komorze klimatycznej? 24 godziny? Powinni testować samochód przez miesiąc w -20C. -- Pozdrawiam, yabba 113 |
Data: Luty 11 2012 12:29:21 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message No ale wrocmy do samochodow - wszystkie koncerny maja komory klimatyczne Otóż to. I gadanie że włoskie auta są gorsze zimą niż niemieckie to pitolenie. 114 |
Data: Luty 12 2012 20:06:47 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: venioo@interia.pl | W dniu 2012-02-11 19:29, Pszemol pisze: "J.F." wrote in message Tylko, ze ja napisalem z doswiadczenia, a o komorach ktorych w zyciu nie widziales i nie znasz zasad testowania w nich - to jest wlasnie pitolenie. -- venioo -> GG:198909 Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-mafia-look-IDvheh.html 115 |
Data: Luty 08 2012 23:36:00 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości
Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest lepiej, ale też włączenie ogrzewania kabiny bardzo wychładza silnik. -- Pozdrawiam, yabba 116 |
Data: Luty 08 2012 23:51:55 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest lepiej, ale też włączenie ogrzewania kabiny bardzo wychładza silnik. Benzyna ? Wymien termostat bo jest stale otwarty. sz. 117 |
Data: Luty 09 2012 00:07:34 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest lepiej, ale też włączenie ogrzewania kabiny bardzo wychładza silnik. Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony. Brak poprawy. Stilo - Diesel. -- Pozdrawiam, yabba 118 |
Data: Luty 09 2012 00:16:14 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony. Brak poprawy. To kup sobie oslone od spodu. sz. 119 |
Data: Luty 09 2012 00:23:33 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości Uno - benzyna. Termostat sprawny, ale profilaktycznie dwa razy wymieniony. Brak poprawy. Uno już sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymagało docieplenia komory silnika - tekturką na chłodnicę albo osłoną od dołu. -- Pozdrawiam, yabba 120 |
Data: Luty 09 2012 00:43:14 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: szufla | Uno już sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymagało docieplenia komory silnika - tekturką na chłodnicę albo osłoną od dołu. to nie ma nic wspolnego z konstrukcja silnika. sz. 121 |
Data: Luty 09 2012 08:14:11 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: yabba | Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości Uno już sprzedane. Ale jak sam przyznajesz, Uno wymagało docieplenia komory silnika - tekturką na chłodnicę albo osłoną od dołu. OK. Zalezy od konstrukcji calego samochodu. -- Pozdrawiam, yabba 122 |
Data: Luty 25 2012 19:12:28 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: jerzu | On Wed, 8 Feb 2012 23:36:00 +0100, "yabba" Uno - słabo grzało, wymagał tekturki przed chłodnicą. Teraz Stilo - jest Uno 1.4 - można było jeździć w samym podkoszulku. CC700 - wiecznie niedogrzany. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 123 |
Data: Luty 08 2012 00:45:48 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy m a sens? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:30:34 +0100, Marcin N napisał(a): Ostatnio znajomy z dumą mi pokazywał, jak to fachowo zasłonił sobie na Jest, mniej wieje w komorze silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 124 |
Data: Luty 08 2012 01:25:44 | Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? | Autor: Jacek | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:30:34 +0100, Marcin N napisał(a): |