Grupy dyskusyjne   »   Pozycja w ostrych zakrętach

Pozycja w ostrych zakrętach



1 Data: Styczen 11 2010 17:22:57
Temat: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Marcin N 

http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli

Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej - tułów w osi motocykla.

Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna pozycja?

MN



2 Data: Styczen 11 2010 18:22:28
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Bialy 

Marcin N napisal:

| http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli
|
| Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać
| górną część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno
| być inaczej - tułów w osi motocykla.
|
| Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna
| pozycja?

Przy małych prędkościach tak się robi, żeby zachować mniej więcej położenie
środka ciężkości. Jak przy takim zakręcie się pochylisz 'do środka', to
bankowo glebniesz ;)

--
Bialy | GG:1092403

3 Data: Styczen 11 2010 18:24:40
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: trud 

Dnia Mon, 11 Jan 2010 17:22:57 +0100, Marcin N napisał(a):

http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli

Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną
częć ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej -
tułów w osi motocykla.

Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka – jesteś sztywny jak kołek,
cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
dzień. Włoska – pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
sportów. Angielska – flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

--
pozdrawiam
trud
bj250

4 Data: Styczen 12 2010 00:20:05
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: de Fresz 

On 2010-01-11 18:24:40 +0100, trud  said:

Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka – jesteś sztywny jak kołek,
cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
dzień. Włoska – pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
sportów. Angielska – flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.


--
Pozdrawiam
de Fresz

5 Data: Styczen 12 2010 22:03:50
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Shreek 

de Fresz napisał(a):

Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.

Myślę też, że zależy to od kierowcy.
Nie jestem wielce doświadczony i jeżdzę nie wykorzystyjąc wszystkich możliwości motocykla ale ze względu na swoje gabaryty - duży wzrost i słuszna masa zauważyłem, że wygodniej mi się pokonuje zakręty metodą angielską.
Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż motocykl oraz to co na nim siedzi :-)

--
M.

6 Data: Styczen 12 2010 23:07:49
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: de Fresz 

On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek  said:

Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż motocykl oraz to co na nim siedzi :-)

Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)


--
Pozdrawiam
de Fresz

7 Data: Styczen 12 2010 22:50:19
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: kakmar 

Dnia 12.01.2010 de Fresz  napisał/a:

On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek  said:

Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej
zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż
motocykl oraz to co na nim siedzi :-)

Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)

Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
dobra na korek jest.

Jak wyjedzie z małego parkingu/korka, pojedzie szybciej to zależnie od
posiadanego sprzęta pewnie mu się zmieni. Byle tylko ten podnóżek
zewnętrzny raczej naciskał, czy jakoś tak.

--
kakmaratgmaildotcom

8 Data: Styczen 13 2010 11:56:34
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: de Fresz 

On 2010-01-12 23:50:19 +0100, kakmar  said:

Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)

Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
dobra na korek jest.

Często Ci się zdarza jeździć po tak krętej trasie z prędkościami poniżej działania przeciwskrętu i taką gwałtownością zmiany kierunku jazdy? Bo mi fcale. A odwołanie do sposobów angielskich itp. dotyczyło również znacznie szybszej jazdy - tak się kiedyś ścigano.


--
Pozdrawiam
de Fresz

9 Data: Styczen 13 2010 13:42:43
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Magic 

de Fresz pisze:

On 2010-01-12 23:50:19 +0100, kakmar  said:

Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)

Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
dobra na korek jest.

Często Ci się zdarza jeździć po tak krętej trasie z prędkościami poniżej działania przeciwskrętu i taką gwałtownością zmiany kierunku jazdy? Bo mi fcale. A odwołanie do sposobów angielskich itp. dotyczyło również znacznie szybszej jazdy - tak się kiedyś ścigano.



Ja też jeżdżę raczej wg szkoły angielskiej. Oprócz wymienionych wczesniej aspektów dochodzi jeden, u nas dość istotny - przy takim sposobie jazdy widzę zdecydowanie więcej i wcześniej zauważam utrudnienia.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

10 Data: Styczen 13 2010 14:03:11
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: de Fresz 

On 2010-01-13 13:42:43 +0100, Magic  said:

Ja też jeżdżę raczej wg szkoły angielskiej. Oprócz wymienionych wczesniej aspektów dochodzi jeden, u nas dość istotny - przy takim sposobie jazdy widzę zdecydowanie więcej i wcześniej zauważam utrudnienia.

Mi najwygodniej jest "po niemiecku" - lepsze czucie maszyny i możliwość sensownego oddziaływania na motocykl (stopy, kolana, ręce przy przeciwskręcie). Do pionu za to odchylam głowę. "Po angielsku" czasami tylko w terenie.

--
Pozdrawiam
de Fresz

11 Data: Styczen 12 2010 07:43:47
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Sybi 

Użytkownik "trud" napisał:

sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

Ale dlaczego flegmatycznie?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

12 Data: Styczen 12 2010 12:12:35
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: zbigi 

Sybi pisze:

Użytkownik "trud" napisał:
sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

Ale dlaczego flegmatycznie?

Zeby bylo latwiej zapamietac:
Angielska - flegmatycznie
Niemiecka - sztywno
Włoska - z fantazja
;)

--
pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

13 Data: Styczen 13 2010 17:17:38
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Sybi 

Użytkownik "zbigi" napisał:

Ale dlaczego flegmatycznie?

Zeby bylo latwiej zapamietac:
Angielska - flegmatycznie
Niemiecka - sztywno
Włoska - z fantazja
;)

No prosze jak ladnie wykombinowal!;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird

14 Data: Styczen 14 2010 13:59:57
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Vir 


  > Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna

pozycja?

MN

A wyobrażasz sobie na tym placu i takich manewrach schodzenie na kolano?   Styl zależy od okoliczności. Przy manewrach na małych prędkościach kluczowa jest poręczność, a przy szybkich łukach przyczepność, stąd skrajnie inna technika. Przy lajtowej jeździe styl jazdy może być neutralny.


--
Vir
Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

15 Data: Styczen 14 2010 14:09:16
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Michał V-R 

Tak sie jezdzi w zakretach :-)

http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/kniedown-helmdown-ellbogendown-10058.htm


--
--
Pozdrawiam
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

16 Data: Styczen 14 2010 05:21:30
Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
Autor: Ditron 

On 14 Sty, 14:09, Michał V-R  wrote:

Tak sie jezdzi w zakretach :-)

http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-fun/kniedown-helmdown-ellbogendown...

:)) czego oni się naćpali ?

Pozycja w ostrych zakrętach



Grupy dyskusyjne