Grupy dyskusyjne   »   Prawdziwe ciepelko -20 ...

Prawdziwe ciepelko -20 ...



1 Data: Grudzien 19 2009 23:08:26
Temat: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Dla ciekawych temp aktualna:

http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/

i dla mazowieckiego:
http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/meteo_zb10.htm

Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :)
ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)

Pozdrawiam
Rafał



2 Data: Grudzien 19 2009 23:27:58
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: luis 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

Dla ciekawych temp aktualna:

http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/

i dla mazowieckiego:
http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/meteo_zb10.htm

Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :)
ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)



Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

3 Data: Grudzien 19 2009 23:47:40
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tadek 


Użytkownik "luis"  napisał w wiadomości


Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Pani kierowniczko...;)

4 Data: Grudzien 20 2009 01:12:49
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: venioo 

Tadek pisze:

Użytkownik "luis"  napisał w wiadomości
Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Pani kierowniczko...;)



Takie odwieczne prawo natury :)

--
venioo
Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS
Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS
Peugeot 106 1.0i

5 Data: Grudzien 20 2009 10:23:03
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Jest jesień a nie zima...

Pozdrawiam
Rafał

6 Data: Grudzien 20 2009 10:28:27
Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Jest jesień a nie zima...

Raptem dwa dni jeszcze....

7 Data: Grudzien 20 2009 14:48:15
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: luis 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.

Jest jesień a nie zima...

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie wytrzymuje
temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości paliwo i będzie OK.

Pozdrawiam
luis

8 Data: Grudzien 20 2009 14:52:21
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie
wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości
paliwo i będzie OK.

Koledzy tankujacy ropę są innego zdania.
Np. przy odpalaniu - niby chechła i chechła, a odpalanie nie idzie. W końcu
zaskakuje, ale parę takich odpaleń i akumulator padnie.
A wystarczyło zatankować Vervę, żeby było o wiele lepiej (choć nie
idealnie).

Tak więc są dobre paliwa i zimowe paliwa.

Ps. Webasto grzeje tylko wnętrze samochodu czy chłodzio w chłodnicy też?
Ciekaw jestem czy wspomaga (bezpośrednio czy właśnie przez grzanie
pośrednio) rozruch.

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

9 Data: Grudzien 20 2009 15:31:26
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Pab_lo 


Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński"  napisał w wiadomości


Ps. Webasto grzeje tylko wnętrze samochodu czy chłodzio w chłodnicy też?
Ciekaw jestem czy wspomaga (bezpośrednio czy właśnie przez grzanie
pośrednio) rozruch.



Zalezy od typu, sa ogrzewania suche, ktore grzeja tylko powietrze w kabinie
i mokre. Mokre pogdrzewa plyn w malym ukladzie chlodzenia. W osobowkach
czesciej sie stosuje ogrzewanie mokre.

Picasso

10 Data: Grudzien 20 2009 22:14:30
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Pab_lo napisał:

Zalezy od typu, sa ogrzewania suche, ktore grzeja tylko powietrze w kabinie i mokre. Mokre pogdrzewa plyn w malym ukladzie chlodzenia. W osobowkach czesciej sie stosuje ogrzewanie mokre.

Picasso
Chyba z lekka nie tak.
Webastonajczęściej jest wpięte w mały obieg - co za tym idzie pośrednio po przejściu przez nagrzewnicę ogrzewa także silnik.

Chyba że jest to w jakimś typu multivana i ma oddzielną nagrzewnicę i webasto grzejące ciecz tylko do niej.

Pozdrawiam !!

11 Data: Grudzien 21 2009 00:37:12
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Pab_lo 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości

>>
Chyba z lekka nie tak.
Webastonajczęściej jest wpięte w mały obieg - co za tym idzie pośrednio po
przejściu przez nagrzewnicę ogrzewa także silnik.


No coz, napisalem dokladnie to samo, jednak uzylem skrotu i nie pisalem juz
o tym, ze jednoczesnie ogrzewa silnik :) Mokre jest dobre wlasnie do
osobowek gdy chcesz o 8 rano wsiasc do cieplego samochodu i jednoczesnie
oszczedzic silnikowi pracy na zimno. Suche jest czesciej stosowane w
ogrzewaniu kabin ciezarowek, przykladowo podczas snu tirmana.

BTW nazywanie ogrzewania postojowego Webasto to jak mowienie na kazde obuwie
sportowe Adidasy czy nazywanie wszystkich myjek cisnieniowych Karcherami :)

Mnie to troche drazni :)

Picasso

12 Data: Grudzien 21 2009 20:09:34
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: peter 

BTW nazywanie ogrzewania postojowego Webasto to jak mowienie na kazde obuwie sportowe Adidasy czy nazywanie wszystkich myjek cisnieniowych Karcherami :)

Mnie to troche drazni :)

to jest nic. wyobraz sobie ze mega ignoranci mowia na to DEWASTO.

13 Data: Grudzien 20 2009 22:13:29
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

luis pisze:

Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości
luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.
Jest jesień a nie zima...

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości paliwo i będzie OK.

Kilka dni temu zatankowałem na BP, Warszawa ul.Grójecka Ultimate diesel i ledwo dojechałem do kolejnej stacji aby dolać normalnego paliwa i depresatora. Kolejny krok to wymieniony filtr paliwa i postój w ciepłym garażu  - obecnie jest OK.
Dodam że rano miałem -17 na termomentrze wiec do -22 zimowego było daleko.

Dodam że to druga taka sytuacja w ciągu ostatnich 8 lat jak jeżdżę dieslami, a wiec zdarza się to czasami.

Temp zimowego ON w PKN Orlen to :

http://www.orlenpetrotank.pl/index.php?action=pages_1&action_id=156

od 0 do -25 w zależności od odmiany.

Jest jeszcze subarktyczny w wersji 0 czyli o -30.
Który z tych ON trafi na stację zależy od przepisów (od 15 listopada ma być zimowy, teoretycznie) i od tego kiedy właściciel  stacji takowy zamówi. Jak będzie to 14 listopada to moze go sprzedawać dalej do grudnia i ty nie świadomy zatankujesz i staniesz w polu.


Pozdrawiam
Rafał

14 Data: Grudzien 20 2009 22:33:51
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: luis 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

luis pisze:
Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

luis pisze:

Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno.
Jest jesień a nie zima...

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie wytrzymuje
temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości paliwo i będzie
OK.

Kilka dni temu zatankowałem na BP, Warszawa ul.Grójecka Ultimate diesel i
ledwo dojechałem do kolejnej stacji aby dolać normalnego paliwa i
depresatora. Kolejny krok to wymieniony filtr paliwa i postój w ciepłym
garażu  - obecnie jest OK.
Dodam że rano miałem -17 na termomentrze wiec do -22 zimowego było daleko.

Dodam że to druga taka sytuacja w ciągu ostatnich 8 lat jak jeżdżę
dieslami, a wiec zdarza się to czasami.

Temp zimowego ON w PKN Orlen to :

http://www.orlenpetrotank.pl/index.php?action=pages_1&action_id=156

od 0 do -25 w zależności od odmiany.

Jest jeszcze subarktyczny w wersji 0 czyli o -30.
Który z tych ON trafi na stację zależy od przepisów (od 15 listopada ma
być zimowy, teoretycznie) i od tego kiedy właściciel  stacji takowy
zamówi. Jak będzie to 14 listopada to moze go sprzedawać dalej do grudnia
i ty nie świadomy zatankujesz i staniesz w polu.


To ja mam chyba dużo szczęścia, ostatnio zalałem też Bp ultimate w Lublinie
i przedwczoraj przy -20 nie było żadnego problemu. Dwa lub trzy lata temu
jak przycisneło prawie do -30 jeździłem WV LT 2.5 TDI i też dało radę.

15 Data: Grudzien 20 2009 22:54:53
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

luis pisze:


To ja mam chyba dużo szczęścia, ostatnio zalałem też Bp ultimate w Lublinie i przedwczoraj przy -20 nie było żadnego problemu. Dwa lub trzy lata temu jak przycisneło prawie do -30 jeździłem WV LT 2.5 TDI i też dało radę.

Ilość tankowań zwiększa szanse trafienia w 10 ;) nie przejmuj się :)

Pozdrawiam
Rafa;

16 Data: Grudzien 20 2009 23:19:05
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: luis 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

luis pisze:


To ja mam chyba dużo szczęścia, ostatnio zalałem też Bp ultimate w
Lublinie i przedwczoraj przy -20 nie było żadnego problemu. Dwa lub trzy
lata temu jak przycisneło prawie do -30 jeździłem WV LT 2.5 TDI i też
dało radę.

Ilość tankowań zwiększa szanse trafienia w 10 ;) nie przejmuj się :)

Przed nami jeszcze cała zima. Dam znać jak trafię :)
Pozdrawiam
luis

17 Data: Styczen 25 2010 12:39:43
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: robal 

luis  popełnił(a):

Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie
wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości
paliwo i będzie OK.

Taaa... szczególnie biorąc pod uwagę, że temperatura krzepnięcia (mętnienia) ON zimowego oscyluje między -10 a -17 stopni. Co mi po temperaturze zablokowania zimnego filtra (a niechby i te -30 miała być), skoro już np. od -15 zaczyna się kawalić parafina :). Wystarczy niedobry zbieg okoliczności przyrody, jak i innych warunków - i d... zbita :)
Bez dobrego depresatora czy innego siuwaksu ja bym nie ryzykował - nawet jeśli ON jest hiper/ultimate/power czy inny tam :)

No, ale ja jeżdżę benzynowym, ale co się nasłucham od kierowników wszelkiej maści - że on zatankował zimowy ON np. do - 27, a przy -20 stał na poboczu abo nie ruszył z parkingu - to moje :P :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

18 Data: Grudzien 19 2009 23:31:54
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Maciej Browarczyk 

The_EaGle pisze:

Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :)
ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)

Ja za tydzien wybieram sie do Austrii AVF 1.9TDI i ogolnie samochod stoi u mechanika (wymiana jakis gum w zawieszeniu, samochod stoi na dworzu w mrozie). Pytalem sie czy byly problemy z rozruchem i ogolnie nie bylo, wiec nie wiem ocb?;) Co za depresator? Chyba to pic na wode, bo w tamtym roku przy wielkich mrozach mi odpalal od dotkniecia.

--
Pozdrawiam,
Maciek

19 Data: Grudzien 19 2009 23:38:10
Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Maciej Browarczyk"  napisał w wiadomości news:

Co za depresator? Chyba to pic na wode, bo w tamtym roku przy wielkich mrozach mi odpalal od dotkniecia.

Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego.
A tego nie wiesz dopóki nie staniesz.

20 Data: Grudzien 19 2009 23:51:02
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Maciej Browarczyk 

Cavallino pisze:

Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego.
A tego nie wiesz dopóki nie staniesz.

Chodzilo mi o to, ze pierwszy raz slysze i moze polecicie jakies srodki, bo jak pisalem jade do Austrii a niespodzianek bym nie chcial.

--
Pozdrawiam,
Maciek

21 Data: Grudzien 20 2009 10:25:48
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Maciej Browarczyk pisze:

Cavallino pisze:

Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego.
A tego nie wiesz dopóki nie staniesz.

Chodzilo mi o to, ze pierwszy raz slysze i moze polecicie jakies srodki, bo jak pisalem jade do Austrii a niespodzianek bym nie chcial.


Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37...

W innych krajach sa rozne limity temp wytracania - sprawdz jak bedziesz tankował...

Pozdrawiam
Rafał

22 Data: Grudzien 20 2009 17:25:58
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: J.F. 

On Sun, 20 Dec 2009 10:25:48 +0100,  The_EaGle wrote:

Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny
o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to
teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37...

A tak swoja droga .. ile on kosztuje na stacji ? jakies 15 zl ?
i starcza na 500l ? 
To czemu rafineria nie dodaje go hurtem, wyszlo by pewnie paliwo o
grosz drozsze ..

Zaczynam miec watpliwosci czy to dziala .. choc Shell to chyba tez
robi ?

Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator
dziala - ON z depresatorem czy bez metnieje juz w kilku stopniach
mrozu ..

J.

23 Data: Grudzien 20 2009 22:15:39
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

J.F. pisze:

On Sun, 20 Dec 2009 10:25:48 +0100,  The_EaGle wrote:
Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37...

A tak swoja droga .. ile on kosztuje na stacji ? jakies 15 zl ? i starcza na 500l ?  To czemu rafineria nie dodaje go hurtem, wyszlo by pewnie paliwo o
grosz drozsze ..

A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg tego co napisałeś?
Może jednak cena ?


Zaczynam miec watpliwosci czy to dziala .. choc Shell to chyba tez
robi ?

Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator
dziala - ON z depresatorem czy bez metnieje juz w kilku stopniach
mrozu ..

Działa na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać.

Pozdrawiam
Rafał

24 Data: Grudzien 20 2009 23:03:45
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: J.F. 

On Sun, 20 Dec 2009 22:15:39 +0100,  The_EaGle wrote:

J.F. pisze:
o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to
teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37...

A tak swoja droga .. ile on kosztuje na stacji ? jakies 15 zl ?
i starcza na 500l ? 
To czemu rafineria nie dodaje go hurtem, wyszlo by pewnie paliwo o
grosz drozsze ..

A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg
tego co napisałeś? Może jednak cena ?

Fakt ze 1 grosz na milionie litrow .. nie, to nadal nie jest tyle co
jedna reklama w TV :-)

Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator
dziala - ON z depresatorem czy bez metnieje juz w kilku stopniach
mrozu ..
Działa na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać.

A przed dolaniem sie nie dalo ?

J.

25 Data: Grudzien 20 2009 23:23:53
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

J.F. pisze:

A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg tego co napisałeś? Może jednak cena ?

Fakt ze 1 grosz na milionie litrow .. nie, to nadal nie jest tyle co
jedna reklama w TV :-)

To już nie mnie pytaj po jaką cholerę tych dodatków nie można dodać na etapie produkcji zawsze... Może kwestia ekologiczna? W końcu w Rosji Ikarusy we Władywostoku jeżdżą, choć ponoć ich nie gaszą w nocy  jak duży mróz. :)



Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator
dziala - ON z depresatorem czy bez metnieje juz w kilku stopniach
mrozu ..
Działa na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać.

A przed dolaniem sie nie dalo ?

Wiesz jak to jest. Jeździsz i jeździsz i nic się nie dzieje aż staniesz :P i wtedy wiesz przynajmniej z jakiego powodu :)

Pozdrawiam
Rafał

26 Data: Grudzien 20 2009 01:01:14
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tomasz Pyra 

Maciej Browarczyk pisze:

The_EaGle pisze:

Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :)
ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)

Ja za tydzien wybieram sie do Austrii AVF 1.9TDI i ogolnie samochod stoi u mechanika (wymiana jakis gum w zawieszeniu, samochod stoi na dworzu w mrozie). Pytalem sie czy byly problemy z rozruchem i ogolnie nie bylo, wiec nie wiem ocb?;)

Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach.
Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną.

27 Data: Grudzien 20 2009 10:26:52
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Tomasz Pyra pisze:

Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach.
Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną.

Jak bys dolał pół na pół z benzyna to byś dojechał ale do serwisu i to na lawecie...

Pozdrawiam
Rafał

28 Data: Grudzien 20 2009 11:22:46
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tomasz Pyra 

The_EaGle pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach.
Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną.

Jak bys dolał pół na pół z benzyna to byś dojechał ale do serwisu i to na lawecie...

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Nie wiem jak tam te nowe diesle - ci który się bali dolać benzyny po prostu nie dali rady uruchomić silników.
Ale kto się nie bał ten jechał.

Jakie były długofalowe skutki to nie wiem.

29 Data: Grudzien 20 2009 11:25:27
Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości news:

Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną.

Jak bys dolał pół na pół z benzyna to byś dojechał ale do serwisu i to na lawecie...

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

30 Data: Grudzien 20 2009 12:11:32
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: jerzu 

On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino"
 wrote:

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

Ja nie. Ale o zestawie ON + depresator też nie słyszałem pozytywnych
opinii.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

31 Data: Grudzien 20 2009 12:20:12
Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości

On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino"
 wrote:

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

Ja nie. Ale o zestawie ON + depresator też nie słyszałem pozytywnych
opinii.

A negatywne słyszałeś?
W moim rok temu został zastosowany depresator, nic się nie stało, a paliwo nie zamarzło.

32 Data: Grudzien 20 2009 14:27:45
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: jerzu 

On Sun, 20 Dec 2009 12:20:12 +0100, "Cavallino"
 wrote:

A negatywne słyszałeś?

A i owszem.

W moim rok temu został zastosowany depresator, nic się nie stało, a paliwo
nie zamarzło.

Ja nie dolewałem i też nie zamarzło.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

33 Data: Grudzien 20 2009 12:49:45
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

jerzu pisze:

On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino"
 wrote:

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

Ja nie. Ale o zestawie ON + depresator też nie słyszałem pozytywnych
opinii.

Przecież depresator to ten sam element który jest dolewany do ON zimowego tyle że w petrochemii :)))

Pozdrawiam
Rafał

34 Data: Grudzien 20 2009 22:08:35
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik The_EaGle napisał:


Przecież depresator to ten sam element który jest dolewany do ON zimowego tyle że w petrochemii :)))

Pozdrawiam
Rafał

Ktoś tu pisał że to zwykła nafta ;) Tylko kto o zdrowych zmysłach zapłaciłby tyle za naftę ??

Pozdrawiam !!

35 Data: Grudzien 20 2009 12:53:54
Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Karolek 

Cavallino pisze:

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje?

--
Karolek

36 Data: Grudzien 20 2009 15:35:17
Temat: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości

Cavallino pisze:

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje?

Nie mam pojęcia.
Nie polemizuję tylko pytam.

37 Data: Grudzien 20 2009 16:31:59
Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Karolek pisze:

Cavallino pisze:

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje?

Np przy dodaniu benzyny rosnie temp w silniku, np benzyna nie smaruje pompy ani wtryskiwaczy... Mało?

Pozdrawiam
Rafał

38 Data: Grudzien 20 2009 17:39:54
Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Karolek 

The_EaGle pisze:

A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje?

Np przy dodaniu benzyny rosnie temp w silniku, np benzyna nie smaruje pompy ani wtryskiwaczy... Mało?


Malo, bo akurat common rail sobie moment wtrysku powinien dostosowac bezblednie, a i ze smarowaniem nie powinno byc klopotu bo przeciez to nie jest sama benzyna tylko mieszanka.
No i co najwazniejsze, to czemu przy pompach rotacyjnych czy rzedowych, mozna bylo stosowac taki mix, a jednak sa dosc precyzyjnymi mechanizmami, a przy common rail nie?
BTW na wlewie w TDSie (pompa rotacyjna) napisali, aby nie robic mixow :>

--
Karolek

39 Data: Grudzien 20 2009 22:52:19
Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Karolek pisze:

The_EaGle pisze:

A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje?

Np przy dodaniu benzyny rosnie temp w silniku, np benzyna nie smaruje pompy ani wtryskiwaczy... Mało?


Malo, bo akurat common rail sobie moment wtrysku powinien dostosowac bezblednie, a i ze smarowaniem nie powinno byc klopotu bo przeciez to nie jest sama benzyna tylko mieszanka.

Co ma do tego moment wtrysku? Jeżeli do silnika wtryskiwana jest ciecz która powinna zawierać liczbę cetanową min 50 i nie zawierać oktanów które są w benzynie. Jak byś zauważył liczba cetanowa i oktanowa są w pewnym sensie przeciwieństwami, pierwsza powoduje lepsze spalania a druga przeciwdziała samozapłonowi który w silniku diesla jest wymagany!


No i co najwazniejsze, to czemu przy pompach rotacyjnych czy rzedowych, mozna bylo stosowac taki mix, a jednak sa dosc precyzyjnymi mechanizmami, a przy common rail nie?

W przypadku CR od gen II po  IV gen masz min 3 wtryski w jednym cyklu. Ciśnienie w IV gen jest porównywalne z pompo wtryskiwaczami, a wiec zbliżamy się w CR IVgen do 2200 barów.   Jakość wtryskiwaczy potrafiących w 2 ms otworzyć się i zamknąć jest tak samo istotna jak i paliwo które przez nie przepływa. Dla tego właśnie CR jest bardziej wrażliwy na JAKOŚĆ paliw i ewentualne odstępstwa są dość mocno wyczuwalne. Zmieszanie benzyny z ON w stosunku 1:1 musi odbić sie na pracy tych urządzeń skoro najmniejsze problemy z do odstępstwem  od norm są wyczuwalne w pracy tych silników.

BTW na wlewie w TDSie (pompa rotacyjna) napisali, aby nie robic mixow :>

Stary diesel z komorą wirową to był silnik który ledwo odróżniał wodę od paliwa ;) ale obecnie już tak nie jest.

Pozdrawiam
Rafa;

40 Data: Grudzien 21 2009 01:22:49
Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tomasz Pyra 

The_EaGle pisze:

Zmieszanie benzyny z ON w stosunku 1:1 musi odbić sie na pracy tych urządzeń skoro najmniejsze problemy z do odstępstwem  od norm są wyczuwalne w pracy tych silników.

Pytanie tylko czy to faktycznie odbije się w sposób jakkolwiek istotny.

Bo to że silnik będzie podczas jazdy na tym paliwie jechał trochę gorzej, może i nawet trochę szybciej się zużywał w sumie jest bez znaczenia jeżeli taką miksturę nalejesz raz na kilka lat kiedy są takie mrozy.
Ale zaletą jest to, że będzie jechał.

41 Data: Grudzien 20 2009 20:01:11
Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tomasz Pyra 

Cavallino pisze:

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

Sądzę że o inne silniki dziś już coraz trudniej.

Tyle że trudno zgadnąć jakie będą długofalowe skutki stosowania takiej mikstury, ale jak raz w życiu się do silnika takie coś naleje to nie sądzę żeby cokolwiek się miało stać.

42 Data: Grudzien 20 2009 22:16:05
Temat: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Cavallino pisze:

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

Sądzę że o inne silniki dziś już coraz trudniej.

Tyle że trudno zgadnąć jakie będą długofalowe skutki stosowania takiej mikstury, ale jak raz w życiu się do silnika takie coś naleje to nie sądzę żeby cokolwiek się miało stać.

Nie sądzisz, czy wiesz, że ktoś nalał pół na pól i nadale jeździ?

43 Data: Grudzien 21 2009 00:06:28
Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tomasz Pyra 

Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
Cavallino pisze:

Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana.

Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail?

Sądzę że o inne silniki dziś już coraz trudniej.

Tyle że trudno zgadnąć jakie będą długofalowe skutki stosowania takiej mikstury, ale jak raz w życiu się do silnika takie coś naleje to nie sądzę żeby cokolwiek się miało stać.

Nie sądzisz, czy wiesz, że ktoś nalał pół na pól i nadale jeździ?

Jeden który tamtego dnia nalał pół na pół jeździł na pewno jeszcze następnego dnia, bo wrócił stamtąd dokąd pojechał.

Jeszcze jeden znajomy co do którego wiem że samochód potem jeździł kiedyś nalał przez pomyłkę około połowę benzyny, jak się połapał, to potem tylko dolewał ON często do pełna żeby to rozcieńczyć.
I to był już na 100% common-rail, tyle że pewnie bez tych najnowszych filtrów cząstek stałych.

Reszta nie wiem jakie były późniejsze losy tych silników.

Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie.

44 Data: Grudzien 21 2009 00:20:17
Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Tomasz Pyra pisze:

Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie.

Inną sprawą jest dolanie PB do ON a inną wymieszanie go w stosunku 1:1.
Słyszałem o bezpiecznych ilościach 1l na 50l a nie pól na pół...

Pozdrawiam
Rafał

45 Data: Grudzien 21 2009 00:31:50
Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Tomasz Pyra 

The_EaGle pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie.

Inną sprawą jest dolanie PB do ON a inną wymieszanie go w stosunku 1:1.
Słyszałem o bezpiecznych ilościach 1l na 50l a nie pól na pół...

1l na 50l to pewnie pomoże tyle co woda święcona.
Ja tam tylko tyle wiem że stary góralski sposób to 1:1 albo 1PB:2ON i wtedy możesz jechać.

Najlepiej by było się dowiedzieć bezpośrednio u jakiś górali, a najlepiej jak ktoś umie po rusku, to może jakieś ich forum motoryzacyjne i zapytać jak odpalić TDI na Syberii (bez użycia ogniska).

46 Data: Grudzien 21 2009 11:40:08
Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: The_EaGle 

Tomasz Pyra pisze:

The_EaGle pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie.

Inną sprawą jest dolanie PB do ON a inną wymieszanie go w stosunku 1:1.
Słyszałem o bezpiecznych ilościach 1l na 50l a nie pól na pół...

1l na 50l to pewnie pomoże tyle co woda święcona.

Bo ty tak napisałeś. Depresatora dolewa się 1ml na 1l a wiec 1:1000!

Ja tam tylko tyle wiem że stary góralski sposób to 1:1 albo 1PB:2ON i wtedy możesz jechać.

Nikt normalny nie dolewa do nowoczesnych diesli połowę baku benzyny.
Dlaczego to opisałem w innym poście.

Najlepiej by było się dowiedzieć bezpośrednio u jakiś górali, a najlepiej jak ktoś umie po rusku, to może jakieś ich forum motoryzacyjne i zapytać jak odpalić TDI na Syberii (bez użycia ogniska).

Nie jest problem tylko z odpaleniem ale z jazdą bo odpalic sie może ale później stanie...
Od tego są specjalne arktyczne ON które moga mieć temp wytrącania parafiny i -45 stopni.

Pozdrawiam
Rafał

47 Data: Grudzien 19 2009 23:49:59
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

Przed chwilą jachałem i na Wawrze (skrajna dzielnica Warszawy) bylo -19 ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

48 Data: Grudzien 20 2009 07:03:54
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Seba 

Sat, 19 Dec 2009 23:49:59 +0100, *Adam 'Adak' Kępiński* napisał(a):

Przed chwilą jachałem i na Wawrze (skrajna dzielnica Warszawy) bylo -19 ;-)

Eee tam Panie - jestem aktualnie w Bolkowie - wczoraj w okolicach Jawora
mój samochód pokazał temp. -22 podczas jazdy.

Jedyne co, to nowoczesne diesle mają kłopot, żeby się w taką temp.
odpowiednio rozgrzać - dochodzenie do temp. roboczej jest mocno
wydłużone. Piszę na podstawie TDCI Forda i JTD Fiata/Lancii


--
Pozdrawiam
Sebastian S.
Lancia Lybra SW

49 Data: Grudzien 20 2009 12:14:27
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: jerzu 

On Sat, 19 Dec 2009 23:49:59 +0100, "Adam 'Adak' Kępiński"
 wrote:

Przed chwilą jachałem i na Wawrze (skrajna dzielnica Warszawy) bylo -19 ;-)

-17 to miałem w piątek rano na Puławskiej w Warszawie.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

50 Data: Grudzien 20 2009 00:18:33
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Pab_lo 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości


ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)


A jak tego dolac do LPG ? Tez jade i nie chce stanac!

Picasso

51 Data: Grudzien 20 2009 00:26:49
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: bratPit 


Dla ciekawych temp aktualna:

http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/

i dla mazowieckiego:
http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/dat/meteo_zb10.htm

Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :)
ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ? :)

jak ja kocham benzyniaki ;p
brat

52 Data: Grudzien 20 2009 00:58:39
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości

Dla ciekawych temp aktualna:

http://www.traxelektronik.pl/pogoda/gddkia/

Z aktualizacją danych to raczej kiepskawo - najbliższy mnie punkt (jakies 12 km) - pokazuje opad 0, droga sucha itd., a za oknem przybyło jakieś 15 cm i piździ od pięciu godzin mniej więcej. Jeździłem przed godziną, na drodze bielutko, hamowanie z ABS, piaskerek nie widać, za to dwie stłuczki i auto w rowie widziałem.

--
Yogi(n)

53 Data: Grudzien 20 2009 08:29:43
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Karolek 

Yogi(n) pisze:

 za to
dwie stłuczki i auto w rowie widziałem.


Mieli zimowe opony? :>

--
Karolek

54 Data: Grudzien 20 2009 12:32:04
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości

Yogi(n) pisze:
 za to
dwie stłuczki i auto w rowie widziałem.


Mieli zimowe opony? :>

Pewnie tak, jeden "stłuczony" to jakaś nowa audica, pewnie z 200 kawałkók kosztowała, na resztę nie zwróciłem uwagi.

--
Yogi(n)

55 Data: Grudzien 20 2009 12:55:30
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: Karolek 

Yogi(n) pisze:

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości
Yogi(n) pisze:
 za to
dwie stłuczki i auto w rowie widziałem.


Mieli zimowe opony? :>

Pewnie tak, jeden "stłuczony" to jakaś nowa audica, pewnie z 200 kawałkók kosztowała, na resztę nie zwróciłem uwagi.


Eee no to dziennikarzem tvn to nie zostaniesz ;P


--
Karolek

56 Data: Grudzien 20 2009 01:11:46
Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ...
Autor: ąćęłńóśźż 

Odstawiłem do garażu, bo buty jeszcze letnie, i jeżdżę rowerem (bo wolno w kolcach ;)))
JaC


-- -- -

| ktoś jeszcze nie dolał depresatora i wybiera sie w podróż ?

Prawdziwe ciepelko -20 ...



Grupy dyskusyjne