Prawdziwe ciepelko -20 ...
1 | Data: Grudzien 19 2009 23:08:26 |
Temat: Prawdziwe ciepelko -20 ... | |
Autor: The_EaGle | Dla ciekawych temp aktualna: 2 |
Data: Grudzien 19 2009 23:27:58 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: luis |
Dla ciekawych temp aktualna: Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno. 3 |
Data: Grudzien 19 2009 23:47:40 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tadek |
Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno. Pani kierowniczko...;) 4 |
Data: Grudzien 20 2009 01:12:49 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: venioo | Tadek pisze: Użytkownik "luis" napisał w wiadomości Takie odwieczne prawo natury :) -- venioo Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS Peugeot 106 1.0i 5 |
Data: Grudzien 20 2009 10:23:03 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | luis pisze: Ale o co chodzi ? Jest zima to musi być zimno. Jest jesień a nie zima... Pozdrawiam Rafał 6 |
Data: Grudzien 20 2009 10:28:27 | Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości luis pisze: Raptem dwa dni jeszcze.... 7 |
Data: Grudzien 20 2009 14:48:15 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: luis |
luis pisze:Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie wytrzymuje temp -30, moim zdaniem wystarczy kupować dobrej jakości paliwo i będzie OK. Pozdrawiam luis 8 |
Data: Grudzien 20 2009 14:52:21 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie Koledzy tankujacy ropę są innego zdania. Np. przy odpalaniu - niby chechła i chechła, a odpalanie nie idzie. W końcu zaskakuje, ale parę takich odpaleń i akumulator padnie. A wystarczyło zatankować Vervę, żeby było o wiele lepiej (choć nie idealnie). Tak więc są dobre paliwa i zimowe paliwa. Ps. Webasto grzeje tylko wnętrze samochodu czy chłodzio w chłodnicy też? Ciekaw jestem czy wspomaga (bezpośrednio czy właśnie przez grzanie pośrednio) rozruch. -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 9 |
Data: Grudzien 20 2009 15:31:26 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Pab_lo |
Zalezy od typu, sa ogrzewania suche, ktore grzeja tylko powietrze w kabinie i mokre. Mokre pogdrzewa plyn w malym ukladzie chlodzenia. W osobowkach czesciej sie stosuje ogrzewanie mokre. Picasso 10 |
Data: Grudzien 20 2009 22:14:30 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Pab_lo napisał: Zalezy od typu, sa ogrzewania suche, ktore grzeja tylko powietrze w kabinie i mokre. Mokre pogdrzewa plyn w malym ukladzie chlodzenia. W osobowkach czesciej sie stosuje ogrzewanie mokre.Chyba z lekka nie tak. Webastonajczęściej jest wpięte w mały obieg - co za tym idzie pośrednio po przejściu przez nagrzewnicę ogrzewa także silnik. Chyba że jest to w jakimś typu multivana i ma oddzielną nagrzewnicę i webasto grzejące ciecz tylko do niej. Pozdrawiam !! 11 |
Data: Grudzien 21 2009 00:37:12 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Pab_lo |
>> No coz, napisalem dokladnie to samo, jednak uzylem skrotu i nie pisalem juz o tym, ze jednoczesnie ogrzewa silnik :) Mokre jest dobre wlasnie do osobowek gdy chcesz o 8 rano wsiasc do cieplego samochodu i jednoczesnie oszczedzic silnikowi pracy na zimno. Suche jest czesciej stosowane w ogrzewaniu kabin ciezarowek, przykladowo podczas snu tirmana. BTW nazywanie ogrzewania postojowego Webasto to jak mowienie na kazde obuwie sportowe Adidasy czy nazywanie wszystkich myjek cisnieniowych Karcherami :) Mnie to troche drazni :) Picasso 12 |
Data: Grudzien 21 2009 20:09:34 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: peter | BTW nazywanie ogrzewania postojowego Webasto to jak mowienie na kazde obuwie sportowe Adidasy czy nazywanie wszystkich myjek cisnieniowych Karcherami :) to jest nic. wyobraz sobie ze mega ignoranci mowia na to DEWASTO. 13 |
Data: Grudzien 20 2009 22:13:29 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | luis pisze: Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości Kilka dni temu zatankowałem na BP, Warszawa ul.Grójecka Ultimate diesel i ledwo dojechałem do kolejnej stacji aby dolać normalnego paliwa i depresatora. Kolejny krok to wymieniony filtr paliwa i postój w ciepłym garażu - obecnie jest OK. Dodam że rano miałem -17 na termomentrze wiec do -22 zimowego było daleko. Dodam że to druga taka sytuacja w ciągu ostatnich 8 lat jak jeżdżę dieslami, a wiec zdarza się to czasami. Temp zimowego ON w PKN Orlen to : http://www.orlenpetrotank.pl/index.php?action=pages_1&action_id=156 od 0 do -25 w zależności od odmiany. Jest jeszcze subarktyczny w wersji 0 czyli o -30. Który z tych ON trafi na stację zależy od przepisów (od 15 listopada ma być zimowy, teoretycznie) i od tego kiedy właściciel stacji takowy zamówi. Jak będzie to 14 listopada to moze go sprzedawać dalej do grudnia i ty nie świadomy zatankujesz i staniesz w polu. Pozdrawiam Rafał 14 |
Data: Grudzien 20 2009 22:33:51 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: luis |
luis pisze:To ja mam chyba dużo szczęścia, ostatnio zalałem też Bp ultimate w Lublinie i przedwczoraj przy -20 nie było żadnego problemu. Dwa lub trzy lata temu jak przycisneło prawie do -30 jeździłem WV LT 2.5 TDI i też dało radę. 15 |
Data: Grudzien 20 2009 22:54:53 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | luis pisze: To ja mam chyba dużo szczęścia, ostatnio zalałem też Bp ultimate w Lublinie i przedwczoraj przy -20 nie było żadnego problemu. Dwa lub trzy lata temu jak przycisneło prawie do -30 jeździłem WV LT 2.5 TDI i też dało radę. Ilość tankowań zwiększa szanse trafienia w 10 ;) nie przejmuj się :) Pozdrawiam Rafa; 16 |
Data: Grudzien 20 2009 23:19:05 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: luis |
luis pisze:Przed nami jeszcze cała zima. Dam znać jak trafię :) Pozdrawiam luis 17 |
Data: Styczen 25 2010 12:39:43 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: robal | luis popełnił(a): Tym bardziej nie ma powodów do paniki. Dzisiejszy ON spokojnie Taaa... szczególnie biorąc pod uwagę, że temperatura krzepnięcia (mętnienia) ON zimowego oscyluje między -10 a -17 stopni. Co mi po temperaturze zablokowania zimnego filtra (a niechby i te -30 miała być), skoro już np. od -15 zaczyna się kawalić parafina :). Wystarczy niedobry zbieg okoliczności przyrody, jak i innych warunków - i d... zbita :) Bez dobrego depresatora czy innego siuwaksu ja bym nie ryzykował - nawet jeśli ON jest hiper/ultimate/power czy inny tam :) No, ale ja jeżdżę benzynowym, ale co się nasłucham od kierowników wszelkiej maści - że on zatankował zimowy ON np. do - 27, a przy -20 stał na poboczu abo nie ruszył z parkingu - to moje :P :) -- Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org 18 |
Data: Grudzien 19 2009 23:31:54 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Maciej Browarczyk | The_EaGle pisze: Ciekawe jak sie sprawdzi zimowy ON :) Ja za tydzien wybieram sie do Austrii AVF 1.9TDI i ogolnie samochod stoi u mechanika (wymiana jakis gum w zawieszeniu, samochod stoi na dworzu w mrozie). Pytalem sie czy byly problemy z rozruchem i ogolnie nie bylo, wiec nie wiem ocb?;) Co za depresator? Chyba to pic na wode, bo w tamtym roku przy wielkich mrozach mi odpalal od dotkniecia. -- Pozdrawiam, Maciek 19 |
Data: Grudzien 19 2009 23:38:10 | Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomości news: Co za depresator? Chyba to pic na wode, bo w tamtym roku przy wielkich mrozach mi odpalal od dotkniecia. Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego. A tego nie wiesz dopóki nie staniesz. 20 |
Data: Grudzien 19 2009 23:51:02 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Maciej Browarczyk | Cavallino pisze: Do czasu aż mróż przekroczy przygotowanie paliwa do niego. Chodzilo mi o to, ze pierwszy raz slysze i moze polecicie jakies srodki, bo jak pisalem jade do Austrii a niespodzianek bym nie chcial. -- Pozdrawiam, Maciek 21 |
Data: Grudzien 20 2009 10:25:48 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | Maciej Browarczyk pisze: Cavallino pisze: Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny o jakies 10-15 stopni. Jeżeli wiec na naszych stacjach zimowy ON to teoretycznie do -22 to przy dolaniu depresatora bedzie -32 -37... W innych krajach sa rozne limity temp wytracania - sprawdz jak bedziesz tankował... Pozdrawiam Rafał 22 |
Data: Grudzien 20 2009 17:25:58 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: J.F. | On Sun, 20 Dec 2009 10:25:48 +0100, The_EaGle wrote: Na każdej stacji masz depresator do ON. Obniża temp wytraca sie parafiny A tak swoja droga .. ile on kosztuje na stacji ? jakies 15 zl ? i starcza na 500l ? To czemu rafineria nie dodaje go hurtem, wyszlo by pewnie paliwo o grosz drozsze .. Zaczynam miec watpliwosci czy to dziala .. choc Shell to chyba tez robi ? Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator dziala - ON z depresatorem czy bez metnieje juz w kilku stopniach mrozu .. J. 23 |
Data: Grudzien 20 2009 22:15:39 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | J.F. pisze: On Sun, 20 Dec 2009 10:25:48 +0100, The_EaGle wrote: A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg tego co napisałeś? Może jednak cena ? Zaczynam miec watpliwosci czy to dziala .. choc Shell to chyba tez Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresator Działa na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać. Pozdrawiam Rafał 24 |
Data: Grudzien 20 2009 23:03:45 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: J.F. | On Sun, 20 Dec 2009 22:15:39 +0100, The_EaGle wrote: J.F. pisze: Fakt ze 1 grosz na milionie litrow .. nie, to nadal nie jest tyle co jedna reklama w TV :-) Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresatorDziała na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać. A przed dolaniem sie nie dalo ? J. 25 |
Data: Grudzien 20 2009 23:23:53 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | J.F. pisze: A dlaczego ON jest letni i zimowy skoro mógłby być cały czas zimowy wg tego co napisałeś? Może jednak cena ? To już nie mnie pytaj po jaką cholerę tych dodatków nie można dodać na etapie produkcji zawsze... Może kwestia ekologiczna? W końcu w Rosji Ikarusy we Władywostoku jeżdżą, choć ponoć ich nie gaszą w nocy jak duży mróz. :) Niestety - w domowych warunkach trudno ocenic czy taki depresatorDziała na 100% sam to testowałem. Po dodaniu do paliwa da się jechać. Wiesz jak to jest. Jeździsz i jeździsz i nic się nie dzieje aż staniesz :P i wtedy wiesz przynajmniej z jakiego powodu :) Pozdrawiam Rafał 26 |
Data: Grudzien 20 2009 01:01:14 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tomasz Pyra | Maciej Browarczyk pisze: The_EaGle pisze: Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach. Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną. 27 |
Data: Grudzien 20 2009 10:26:52 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | Tomasz Pyra pisze: Póki co jeszcze o nic, bo zimowe paliwo powinno dać radę w tych warunkach. Jak bys dolał pół na pół z benzyna to byś dojechał ale do serwisu i to na lawecie... Pozdrawiam Rafał 28 |
Data: Grudzien 20 2009 11:22:46 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tomasz Pyra | The_EaGle pisze: Tomasz Pyra pisze: Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana. Nie wiem jak tam te nowe diesle - ci który się bali dolać benzyny po prostu nie dali rady uruchomić silników. Ale kto się nie bał ten jechał. Jakie były długofalowe skutki to nie wiem. 29 |
Data: Grudzien 20 2009 11:25:27 | Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości news: Parę lat temu jak przycisnęło -30C, to diesle jechały tylko te do których kierowcy odważyli się nalać pół na pół ON z benzyną. Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail? 30 |
Data: Grudzien 20 2009 12:11:32 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: jerzu | On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino" Słyszałeś o stosowaniu takich w przypadku silników z common-rail? Ja nie. Ale o zestawie ON + depresator też nie słyszałem pozytywnych opinii. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 31 |
Data: Grudzien 20 2009 12:20:12 | Temat: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino" A negatywne słyszałeś? W moim rok temu został zastosowany depresator, nic się nie stało, a paliwo nie zamarzło. 32 |
Data: Grudzien 20 2009 14:27:45 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: jerzu | On Sun, 20 Dec 2009 12:20:12 +0100, "Cavallino" A negatywne słyszałeś? A i owszem. W moim rok temu został zastosowany depresator, nic się nie stało, a paliwo Ja nie dolewałem i też nie zamarzło. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 33 |
Data: Grudzien 20 2009 12:49:45 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | jerzu pisze: On Sun, 20 Dec 2009 11:25:27 +0100, "Cavallino" Przecież depresator to ten sam element który jest dolewany do ON zimowego tyle że w petrochemii :))) Pozdrawiam Rafał 34 |
Data: Grudzien 20 2009 22:08:35 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik The_EaGle napisał: Przecież depresator to ten sam element który jest dolewany do ON zimowego tyle że w petrochemii :))) Ktoś tu pisał że to zwykła nafta ;) Tylko kto o zdrowych zmysłach zapłaciłby tyle za naftę ?? Pozdrawiam !! 35 |
Data: Grudzien 20 2009 12:53:54 | Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Karolek | Cavallino pisze: Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana. A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje? -- Karolek 36 |
Data: Grudzien 20 2009 15:35:17 | Temat: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości Cavallino pisze: Nie mam pojęcia. Nie polemizuję tylko pytam. 37 |
Data: Grudzien 20 2009 16:31:59 | Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | Karolek pisze: Cavallino pisze: Np przy dodaniu benzyny rosnie temp w silniku, np benzyna nie smaruje pompy ani wtryskiwaczy... Mało? Pozdrawiam Rafał 38 |
Data: Grudzien 20 2009 17:39:54 | Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Karolek | The_EaGle pisze: A mozesz powiedziec co w tym common rail jest takiego, ze po dolaniu benzyny nagle sie zepsuje? Malo, bo akurat common rail sobie moment wtrysku powinien dostosowac bezblednie, a i ze smarowaniem nie powinno byc klopotu bo przeciez to nie jest sama benzyna tylko mieszanka. No i co najwazniejsze, to czemu przy pompach rotacyjnych czy rzedowych, mozna bylo stosowac taki mix, a jednak sa dosc precyzyjnymi mechanizmami, a przy common rail nie? BTW na wlewie w TDSie (pompa rotacyjna) napisali, aby nie robic mixow :> -- Karolek 39 |
Data: Grudzien 20 2009 22:52:19 | Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | Karolek pisze: The_EaGle pisze: Co ma do tego moment wtrysku? Jeżeli do silnika wtryskiwana jest ciecz która powinna zawierać liczbę cetanową min 50 i nie zawierać oktanów które są w benzynie. Jak byś zauważył liczba cetanowa i oktanowa są w pewnym sensie przeciwieństwami, pierwsza powoduje lepsze spalania a druga przeciwdziała samozapłonowi który w silniku diesla jest wymagany! No i co najwazniejsze, to czemu przy pompach rotacyjnych czy rzedowych, mozna bylo stosowac taki mix, a jednak sa dosc precyzyjnymi mechanizmami, a przy common rail nie? W przypadku CR od gen II po IV gen masz min 3 wtryski w jednym cyklu. Ciśnienie w IV gen jest porównywalne z pompo wtryskiwaczami, a wiec zbliżamy się w CR IVgen do 2200 barów. Jakość wtryskiwaczy potrafiących w 2 ms otworzyć się i zamknąć jest tak samo istotna jak i paliwo które przez nie przepływa. Dla tego właśnie CR jest bardziej wrażliwy na JAKOŚĆ paliw i ewentualne odstępstwa są dość mocno wyczuwalne. Zmieszanie benzyny z ON w stosunku 1:1 musi odbić sie na pracy tych urządzeń skoro najmniejsze problemy z do odstępstwem od norm są wyczuwalne w pracy tych silników. BTW na wlewie w TDSie (pompa rotacyjna) napisali, aby nie robic mixow :> Stary diesel z komorą wirową to był silnik który ledwo odróżniał wodę od paliwa ;) ale obecnie już tak nie jest. Pozdrawiam Rafa; 40 |
Data: Grudzien 21 2009 01:22:49 | Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tomasz Pyra | The_EaGle pisze: Zmieszanie benzyny z ON w stosunku 1:1 musi odbić sie na pracy tych urządzeń skoro najmniejsze problemy z do odstępstwem od norm są wyczuwalne w pracy tych silników. Pytanie tylko czy to faktycznie odbije się w sposób jakkolwiek istotny. Bo to że silnik będzie podczas jazdy na tym paliwie jechał trochę gorzej, może i nawet trochę szybciej się zużywał w sumie jest bez znaczenia jeżeli taką miksturę nalejesz raz na kilka lat kiedy są takie mrozy. Ale zaletą jest to, że będzie jechał. 41 |
Data: Grudzien 20 2009 20:01:11 | Temat: Re: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tomasz Pyra | Cavallino pisze: Nie sądzę - ta metoda jest stara jak olej napędowy i powszechnie stosowana. Sądzę że o inne silniki dziś już coraz trudniej. Tyle że trudno zgadnąć jakie będą długofalowe skutki stosowania takiej mikstury, ale jak raz w życiu się do silnika takie coś naleje to nie sądzę żeby cokolwiek się miało stać. 42 |
Data: Grudzien 20 2009 22:16:05 | Temat: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Cavallino pisze: Nie sądzisz, czy wiesz, że ktoś nalał pół na pól i nadale jeździ? 43 |
Data: Grudzien 21 2009 00:06:28 | Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tomasz Pyra | Cavallino pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Jeden który tamtego dnia nalał pół na pół jeździł na pewno jeszcze następnego dnia, bo wrócił stamtąd dokąd pojechał. Jeszcze jeden znajomy co do którego wiem że samochód potem jeździł kiedyś nalał przez pomyłkę około połowę benzyny, jak się połapał, to potem tylko dolewał ON często do pełna żeby to rozcieńczyć. I to był już na 100% common-rail, tyle że pewnie bez tych najnowszych filtrów cząstek stałych. Reszta nie wiem jakie były późniejsze losy tych silników. Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie. 44 |
Data: Grudzien 21 2009 00:20:17 | Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | Tomasz Pyra pisze: Ale na CB wszyscy co jechali w -30 dieslami mówili że dolali sporo benzyny, a temat dyżurny tego dnia to było czy nie będzie problemów z fakturami na benzynę nalaną do ciężarówek. Skala zjawiska więc spora i myślę że po prostu w górach gdzie -30C nie szokuje, stosowana powszechnie. Inną sprawą jest dolanie PB do ON a inną wymieszanie go w stosunku 1:1. Słyszałem o bezpiecznych ilościach 1l na 50l a nie pól na pół... Pozdrawiam Rafał 45 |
Data: Grudzien 21 2009 00:31:50 | Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Tomasz Pyra | The_EaGle pisze: Tomasz Pyra pisze: 1l na 50l to pewnie pomoże tyle co woda święcona. Ja tam tylko tyle wiem że stary góralski sposób to 1:1 albo 1PB:2ON i wtedy możesz jechać. Najlepiej by było się dowiedzieć bezpośrednio u jakiś górali, a najlepiej jak ktoś umie po rusku, to może jakieś ich forum motoryzacyjne i zapytać jak odpalić TDI na Syberii (bez użycia ogniska). 46 |
Data: Grudzien 21 2009 11:40:08 | Temat: Re: Odp: Odp: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: The_EaGle | Tomasz Pyra pisze: The_EaGle pisze: Bo ty tak napisałeś. Depresatora dolewa się 1ml na 1l a wiec 1:1000! Ja tam tylko tyle wiem że stary góralski sposób to 1:1 albo 1PB:2ON i wtedy możesz jechać. Nikt normalny nie dolewa do nowoczesnych diesli połowę baku benzyny. Dlaczego to opisałem w innym poście. Najlepiej by było się dowiedzieć bezpośrednio u jakiś górali, a najlepiej jak ktoś umie po rusku, to może jakieś ich forum motoryzacyjne i zapytać jak odpalić TDI na Syberii (bez użycia ogniska). Nie jest problem tylko z odpaleniem ale z jazdą bo odpalic sie może ale później stanie... Od tego są specjalne arktyczne ON które moga mieć temp wytrącania parafiny i -45 stopni. Pozdrawiam Rafał 47 |
Data: Grudzien 19 2009 23:49:59 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Przed chwilą jachałem i na Wawrze (skrajna dzielnica Warszawy) bylo -19 ;-) 48 |
Data: Grudzien 20 2009 07:03:54 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Seba | Sat, 19 Dec 2009 23:49:59 +0100, *Adam 'Adak' Kępiński* napisał(a): Przed chwilą jachałem i na Wawrze (skrajna dzielnica Warszawy) bylo -19 ;-) Eee tam Panie - jestem aktualnie w Bolkowie - wczoraj w okolicach Jawora mój samochód pokazał temp. -22 podczas jazdy. Jedyne co, to nowoczesne diesle mają kłopot, żeby się w taką temp. odpowiednio rozgrzać - dochodzenie do temp. roboczej jest mocno wydłużone. Piszę na podstawie TDCI Forda i JTD Fiata/Lancii -- Pozdrawiam Sebastian S. Lancia Lybra SW 49 |
Data: Grudzien 20 2009 12:14:27 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: jerzu | On Sat, 19 Dec 2009 23:49:59 +0100, "Adam 'Adak' Kępiński" Przed chwilą jachałem i na Wawrze (skrajna dzielnica Warszawy) bylo -19 ;-) -17 to miałem w piątek rano na Puławskiej w Warszawie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 50 |
Data: Grudzien 20 2009 00:18:33 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Pab_lo |
A jak tego dolac do LPG ? Tez jade i nie chce stanac! Picasso 51 |
Data: Grudzien 20 2009 00:26:49 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: bratPit |
Dla ciekawych temp aktualna: jak ja kocham benzyniaki ;p brat 52 |
Data: Grudzien 20 2009 00:58:39 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości Dla ciekawych temp aktualna:Z aktualizacją danych to raczej kiepskawo - najbliższy mnie punkt (jakies 12 km) - pokazuje opad 0, droga sucha itd., a za oknem przybyło jakieś 15 cm i piździ od pięciu godzin mniej więcej. Jeździłem przed godziną, na drodze bielutko, hamowanie z ABS, piaskerek nie widać, za to dwie stłuczki i auto w rowie widziałem. -- Yogi(n) 53 |
Data: Grudzien 20 2009 08:29:43 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Karolek | Yogi(n) pisze: za to Mieli zimowe opony? :> -- Karolek 54 |
Data: Grudzien 20 2009 12:32:04 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości Yogi(n) pisze: Pewnie tak, jeden "stłuczony" to jakaś nowa audica, pewnie z 200 kawałkók kosztowała, na resztę nie zwróciłem uwagi. -- Yogi(n) 55 |
Data: Grudzien 20 2009 12:55:30 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: Karolek | Yogi(n) pisze: Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości Eee no to dziennikarzem tvn to nie zostaniesz ;P -- Karolek 56 |
Data: Grudzien 20 2009 01:11:46 | Temat: Re: Prawdziwe ciepelko -20 ... | Autor: ąćęłńóśźż | Odstawiłem do garażu, bo buty jeszcze letnie, i jeżdżę rowerem (bo wolno w kolcach ;))) |