Witam,
Moje autko Seat Toledo '98 1.6 AFT (100KM) marniutko siê wkrêca.
Praca na wolnych obrotach równiutka, ale gwa³towne przyspieszanie wygl±da
tragicznie. Powolne, delikatne przyspieszanie jako¶ jeszcze siê udaje.
Do tego je¶li podpiêty jest przep³ywomierz, to prawie w ogóle nie
przyspiesza. Co ciekawe, na gazie równie¿ marniej jedzie na
przypiêtym przep³ywomierzu. Choæ instalacja gazowa bardzo prosta,
sprê¿yna na wê¿u miêdzy parownikiem a wlotem do kolektora ss±cego.
Je¶li odpiêty przep³ywomierz powietrza, na gazie autko je¼dzi w miarê w
miarê, na benzynie marnie.
Na VAG'u nie wyrzuca b³êdów prócz jednego:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 16-10 - Signal Outside
Specifications - Intermittent.
Przep³ywomierz na biegu ja³owym podaje wskazanie 118 - 122 - przy
otwieraniu przepustnicy wskazania rosn± a¿ do 700-900.
Wiec chyba sam przep³ywomierz nie jest dziabniêty.
Sonda lambda równie¿ wymieniona (co prawda na nieoryginaln± - NKG) ale
wskazania na biegu ja³owym wahaj± siê miêdzy 0,4V do ok 1.1V wiêc
chyba sygna³ z sondy dociera jednostki centralnej komputerka.
Zacz±³em od elektryki.
Nowe ¶wiece, przewody WN, nowa cewka (pad³a zim±), nowa kopu³ka i
palec rozdzielacza.
Nie mam pomys³u.
Jedyne co mi przychodzi do g³owy, to to, ¿e ostatnio wymienia³em pasek
rozrz±du plus jakie¶ rolki. Kole¶ z warsztatu (ASO) po tej operacji
ustawia³ zap³on. Jednak robi³ to bez "zblokowania" komputera w autku -
a podobno trzeba wprowadziæ CPU autka w tryb serwisowy,
czy jaki¶ tam, aby zap³on da³o siê precyzyjnie ustawiæ - czy mo¿e to kto¶
potwierdziæ ? i ewentualnie poradziæ gdzie w Warszawie dok³adnie
ustawi± zap³on ?
Wszelkie inne sugestie mile widziane,
Aha - je¶li kto¶ posiadaj±cy ten sam silniczek (AFT) by³by chêtny i mia³by
czas, to chêtnie podpi±³bym notebook i zczyta³ warto¶ci z czujników silnika
dla porównania ze swoimi.
Alex.
Seat Toledo 1.6 AFT '98 100KM ( + gaz 2 generacja).