Grupy dyskusyjne   »   Predkość wg GPS a licznik

Predkość wg GPS a licznik



1 Data: Styczen 11 2007 19:03:24
Temat: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Alti 

Zawsze wydawało mi się że że różnica pomiędzy prawdziwą prędkościa a
wskazaniem licznika będzie się zmieniała liniowo: jak przy 100kmh mam
różnica 5kmh to przy 200kmh będzie 10.
Tymczasem dzisiaj zauważyłem, że predkość różni się w moim aucie o 5kmh w
całym zakresie licznika. Jak jechałem 105 (licznik) to wg GPS było 100, jak
jechałem 195 na liczniku to wg gps było 190.
Dlaczego tak jest, a nie tak jak wcześniej myślałem?
Wojtek



2 Data: Styczen 11 2007 19:17:42
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Jan 2007 19:03:24 +0100,  Alti wrote:

Zawsze wydawało mi się że że różnica pomiędzy prawdziwą prędkościa a
wskazaniem licznika będzie się zmieniała liniowo: jak przy 100kmh mam
różnica 5kmh to przy 200kmh będzie 10.

Pomijajac wiele innych mozliwych czynnikow - to przyjrzyj sie
okolicom zera. Wskazowka opiera sie na kolku, i byc moze GPS pokazuje
0, a predkosciomierz pokazywalby -10 ..

[mikro]poslizg opon tez nie musi byc staly.

J.

3 Data: Styczen 11 2007 20:14:41
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Krzysztof Polito 

Hej,

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości

jechałem 195 na liczniku to wg gps było 190.
Dlaczego tak jest, a nie tak jak wcześniej myślałem?
Wojtek

Tego nie wiem, ale mam to samo (sprawdzone do 150 km/h).
Roznica u mnie to 2-3 km/h. Auto to Opel Vectra B.
Moj tata ma identycznie, taka sama roznica w takim
samym aucie.

Ale np. w motocyklu roznica mi rosla ze wzrostem
predkosci: rzeczywiste 100 km/h bylo przy 105 na
predkosciomierzu, przy Vmax licznik pokazywal 195
a urzadzenie pomiarowe 180.

Krzysiek

4 Data: Styczen 11 2007 20:37:17
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: przemak 

Roznica u mnie to 2-3 km/h. Auto to Opel Vectra B.
....
Ale np. w motocyklu roznica mi rosla ze wzrostem
predkosci: rzeczywiste 100 km/h bylo przy 105 na
predkosciomierzu, przy Vmax licznik pokazywal 195
a urzadzenie pomiarowe 180.

No wiec sobie mysle, zakladajac, ze wskazania GPS sa dokladne, ze w samochodzie, gdzie jakas dokladnosc jest wymagana, predkosciomierz wskazuje dobrze. To znaczy wskazywalby dobrze, ale... tarcza jest "nieco" przekrecona ;-). Poniewaz wskazania predkosciomierza sa liniowe, przeklada sie to na staly blad. Motocykl natomiast oprocz stalego bledu wynikajacego z umownego "przekrecenia tarczy z cyferkami" moze miec tez dodatkowy blad wynikajacy z innego rozmiaru opon - przynajmniej tak jest w rowerze ;-)


--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

5 Data: Styczen 11 2007 14:23:49
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Pete 


Użytkownik "Alti" wrote

Zawsze wydawało mi się że że różnica pomiędzy prawdziwą prędkościa a
wskazaniem licznika będzie się zmieniała liniowo: jak przy 100kmh mam
różnica 5kmh to przy 200kmh będzie 10.
Tymczasem dzisiaj zauważyłem, że predkość różni się w moim aucie o 5kmh w
całym zakresie licznika. Jak jechałem 105 (licznik) to wg GPS było 100,
jak jechałem 195 na liczniku to wg gps było 190.
Dlaczego tak jest, a nie tak jak wcześniej myślałem?

W większości aut prędkościomerz z zasady ma zawyżać, tak, żebyś nie mógł
kłócić się z producentem o to, że dostałeś mandat za przekroczenie prędkości
"bo zegar zaniżał".  Więc podejrzewam, że komputer po prostu dodaje stałą
wartość (np 5) do faktycznej prędkości i tyle.

Pozdr.
Pete

6 Data: Styczen 11 2007 21:58:42
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

Więc podejrzewam, że komputer po prostu dodaje stałą

wartość (np 5) do faktycznej prędkości i tyle.

A skąd komputer zna faktyczną predkość? To jakas bzdura to co napisałeś albo
nie to miałeś na mysli. Prędkosciomierz jest po prostu niedokładny, zależny
nawet od cisnienia w oponach czy też od ich rozmiaru, gdzie sam producent
przewiduje iles tam kompletów zamienników, która nigdy idealnie nie pasują.
Tak więc producent z założenia musi przewidzieć, że w najgorszym wypadku i
tak predkościomierz musi zawyżyć. Aby to co napisałes było prawdziwe to
predkosciomierz musiałby być wpomagany przez GPS, a i tak jego dokładność
pomiaru w dynamicznym ruchu jest niska ze względu na odczyty dokonywane co
jakiś czas (u mnie GPS odczytuje co sekundę). Dlatego sprawdzanie błedu
pomiaru predkosciomierza w stosunku do GPSa musi być wykonywane przy ruchu
jednostajnym, a i tak błąd pomiaru zawsze istnieje i jest nie mały, ale na
pewno mniejszy niż predkosciomierzem.

7 Data: Styczen 11 2007 16:18:44
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Pete 


Użytkownik "Boombastic" wrote


A skąd komputer zna faktyczną predkość?

Pisząc faktyczną, miałem na myśli taką, jaką zczytuje z kół.  Potem ją tylko
obrabia (czytaj: dodaje jakąś stałą wartość), by zawyżyć wskazania.
Oczywiście to co pisałeś, czyli średnica opony dalej będzie miała wpływ na
końcowe wskazanie, ale i tak będzie ono zawyżone, w mniejszym lub większym
stopniu.

Pozdr.
Pete

8 Data: Styczen 11 2007 22:20:25
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

Pisząc faktyczną, miałem na myśli taką, jaką zczytuje z kół.  Potem ją
tylko obrabia (czytaj: dodaje jakąś stałą wartość), by zawyżyć wskazania.
Oczywiście to co pisałeś, czyli średnica opony dalej będzie miała wpływ na
końcowe wskazanie, ale i tak będzie ono zawyżone, w mniejszym lub większym
stopniu.

Bo tak po prostu być musi.

9 Data: Styczen 12 2007 16:34:40
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-11 21:58,  Boombastic napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

nie to miałeś na mysli. Prędkosciomierz jest po prostu niedokładny, zależny nawet od cisnienia w oponach 

Od ciśnienia nie zależy (do momentu aż sie opona nie zacznie na feldze obracać :) )

Pozdrawiam - Mirek

--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

10 Data: Styczen 12 2007 16:59:33
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

nie to miałeś na mysli. Prędkosciomierz jest po prostu niedokładny,
zależny nawet od cisnienia w oponach

Od ciśnienia nie zależy (do momentu aż sie opona nie zacznie na feldze
obracać :) )

Zależy, zależy, zmniejsza się średnica koła.

11 Data: Styczen 12 2007 16:03:40
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: WS 


Boombastic napisał(a):

> Od ciśnienia nie zależy (do momentu aż sie opona nie zacznie na feldze
> obracać :) )

Zależy, zależy, zmniejsza się średnica koła.

e...nie bardzo ;)  - robi sie tylko "jajo", obwod "jaja" pozostaje
praktycznie ten sam co ladnie napompowanego kola, wiec na jeden obrot
przypada taki sam przejechany dystans...

WS

12 Data: Styczen 12 2007 17:11:06
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

e...nie bardzo ;)  - robi sie tylko "jajo", obwod "jaja" pozostaje
praktycznie ten sam co ladnie napompowanego kola, wiec na jeden obrot
przypada taki sam przejechany dystans...

Moim zdaniem nie. Odległość jezdni od środka osi będzie mniejsza, wiec de
facto średnica i obwód koła będzie mniejsza. Nie ważne, ze reszta koła jest
nieugięta, ważne będzie koło zakreślone przez punkt styku opony z podłożem.

13 Data: Styczen 12 2007 16:18:01
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: WS 


Boombastic napisał(a):

Moim zdaniem nie. Odległość jezdni od środka osi będzie mniejsza, wiec de
facto średnica i obwód koła będzie mniejsza. Nie ważne, ze reszta koła jest
nieugięta, ważne będzie koło zakreślone przez punkt styku opony z podłożem.

A moim zdaniem ksztalt opony jest nieistotny (zakladajac, ze obwod sie
nie zmienia - bo sa np. druty)... jesli opona (niewazne jak
odksztalcona) wykona pelny obrot, to droga bedzie rowna temu obwodowi -
jesli nie, to musi gdziec byc poslizg...

WS

14 Data: Styczen 12 2007 17:30:50
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-12 17:18,  WS napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Boombastic napisał(a):

Moim zdaniem nie. Odległość jezdni od środka osi będzie mniejsza, wiec de
facto średnica i obwód koła będzie mniejsza. Nie ważne, ze reszta koła jest
nieugięta, ważne będzie koło zakreślone przez punkt styku opony z podłożem.

A moim zdaniem ksztalt opony jest nieistotny (zakladajac, ze obwod sie
nie zmienia - bo sa np. druty)... jesli opona (niewazne jak
odksztalcona) wykona pelny obrot, to droga bedzie rowna temu obwodowi -
jesli nie, to musi gdziec byc poslizg...

Dokładnie - dopóki opona nie zacznie się ślizgać na feldze lub jej zniekształcenie nie będzie tak duże, że porobią sie fałdy to ciśnienie nie ma znaczenia.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

15 Data: Styczen 12 2007 17:32:25
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-12 17:11,  Boombastic napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Moim zdaniem nie. Odległość jezdni od środka osi będzie mniejsza, wiec de facto średnica i obwód koła będzie mniejsza. Nie ważne, ze reszta koła jest nieugięta, ważne będzie koło zakreślone przez punkt styku opony z podłożem.

A gdzie "znikniesz" obwód opony?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

16 Data: Styczen 12 2007 17:42:46
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

Moim zdaniem nie. Odległość jezdni od środka osi będzie mniejsza, wiec de
facto średnica i obwód koła będzie mniejsza. Nie ważne, ze reszta koła
jest nieugięta, ważne będzie koło zakreślone przez punkt styku opony z
podłożem.

A gdzie "znikniesz" obwód opony?

Czy jeśli w oponie jest niskie cisnienie to opona sie ugina? Tak. Czy w
czasie jazdy opona jest ugieta? Tak. Czy to ugięcie to zmniejszenie
promienia? Tak. Czy obwód koła to 2 * pi * r? Tak. Więc jesli promień sie
zmniejszy, to obwód koła też sie zmniejszy, wiec odczyt predkosci także sie
zmniejszy, będzie przekłamanie jakby się wsadziło mniejsze koła. A to, ze
opona będzie miała wyglad jak normalnie to nie ma znaczenia. Promień przy
styku z podłożem będzie zmniejszony.

17 Data: Styczen 12 2007 17:47:04
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-12 17:42,  Boombastic napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czy jeśli w oponie jest niskie cisnienie to opona sie ugina? Tak. Czy w czasie jazdy opona jest ugieta? Tak. Czy to ugięcie to zmniejszenie promienia? Tak. Czy obwód koła to 2 * pi * r? Tak. Więc jesli promień sie zmniejszy, to obwód koła też sie zmniejszy, wiec odczyt predkosci także sie zmniejszy, będzie przekłamanie jakby się wsadziło mniejsze koła. A to, ze opona będzie miała wyglad jak normalnie to nie ma znaczenia. Promień przy styku z podłożem będzie zmniejszony.

Ciągle popełniasz błąd i piszesz o "kole" - opona z za małym ciśnieniem nie jest kołem - jest owalem z obwodem równym oponie o prawidłowym ciśnieniu - ten obwód musi się po asfalcie przetoczyć w całości podczas jednego obrotu - mniejszy promień nie ma tu nic do gadania - opona to nie balon.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

18 Data: Styczen 12 2007 18:15:54
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Friday, January 12, 2007, 5:42:46 PM, you wrote:

Moim zdaniem nie. Odległość jezdni od środka osi będzie mniejsza, wiec de
facto średnica i obwód koła będzie mniejsza. Nie ważne, ze reszta koła
jest nieugięta, ważne będzie koło zakreślone przez punkt styku opony z
podłożem.
A gdzie "znikniesz" obwód opony?
Czy jeśli w oponie jest niskie cisnienie to opona sie ugina? Tak. Czy w
czasie jazdy opona jest ugieta? Tak. Czy to ugięcie to zmniejszenie
promienia? Tak. Czy obwód koła to 2 * pi * r? Tak.

Tylko, że opona nie jest kołem a obwód jest usztywniony przez
zbrojenie. Ugięcie nie ma wpływu na obwód - opona po wykonaniu pełnego
obrotu i tak pokona dokładnie taką samą drogę.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

19 Data: Styczen 12 2007 18:18:56
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

Tylko, że opona nie jest kołem a obwód jest usztywniony przez
zbrojenie. Ugięcie nie ma wpływu na obwód - opona po wykonaniu pełnego
obrotu i tak pokona dokładnie taką samą drogę.

Dobra, widze juz swój błąd - nieściśliwość bieżnika. Wyobrażałem sobie na
przykladzie roweru, a tam opona jest bardzo miękka i podda się
odkształceniu.

20 Data: Styczen 12 2007 13:45:37
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Pete 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" wrote

Tylko, że opona nie jest kołem a obwód jest usztywniony przez
zbrojenie.

A jak jest usztywniona?  Musiałaby być tak usztywniona, że czułbyś, że
jedziesz jak na samej feldze.   Spójrz na oponę na samochodzie - nad felgą
ścianka boczna jest dużo wyższa niż pod oponą.  Jak jest znacznie za małe
ciśnienie, to ta ścianka będzie jeszcze niższa.  I'm bardziej balonowata
opona, tym bardziej jest to zauważalne gołym okiem.


Ugięcie nie ma wpływu na obwód - opona po wykonaniu pełnego
obrotu i tak pokona dokładnie taką samą drogę.

IMO, jak najbardziej ma.  Obwód nie równa się pokonanej drodze właśnie
dlatego, że opona styka się z nawierzchnią zawsze tą ugiętą płaszczyzną.
Ugięcie powoduje, że obwód niejako rozchodzi się na boki (uwypuklając
ściankę boczną).  Tak przynajmniej na chłopski rozum to widzę.  Być może
popełniam błąd.  Jeśli jesteś w stanie udowodnić swoją teorię, to będę
wdzięczny za wyprowadzenie z błędu.

Pozdr.
Pete

21 Data: Styczen 12 2007 20:57:29
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

IMO, jak najbardziej ma.  Obwód nie równa się pokonanej drodze właśnie
dlatego, że opona styka się z nawierzchnią zawsze tą ugiętą płaszczyzną.
Ugięcie powoduje, że obwód niejako rozchodzi się na boki (uwypuklając
ściankę boczną).  Tak przynajmniej na chłopski rozum to widzę.  Być może
popełniam błąd.  Jeśli jesteś w stanie udowodnić swoją teorię, to będę
wdzięczny za wyprowadzenie z błędu.

No właśnie z tym ugięciem jest problem, jakoś tak się zapatrzyłem
matematycznie do problemu, a fizycznie to ten bieżnik musi wykonać obrót.
Inaczej byłoby w przypadku opon dla dragsterów z miękkimi ściankami
bocznymi. Aby zmieniał się odczyt prędkościomierza to opona musiałaby być
bardziej plastyczna.

22 Data: Styczen 12 2007 16:24:10
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Pete 


Użytkownik "Boombastic" wrote

No właśnie z tym ugięciem jest problem, jakoś tak się zapatrzyłem
matematycznie do problemu, a fizycznie to ten bieżnik musi wykonać obrót.

Zgoda, ale bieżnik nie jest ze stali tylko z gumy, a guma ma to do siebie,
że się odkształca, rozciąga, kurczy, itd.  Pod naprężeniem, poszczególne
kawałki bieżnika zbliżają bądź oddalają się od siebie.  Guma pracuje.


Inaczej byłoby w przypadku opon dla dragsterów z miękkimi ściankami
bocznymi. Aby zmieniał się odczyt prędkościomierza to opona musiałaby być
bardziej plastyczna.

No właśnie.  W typowej oponie ulicznej to zjawisko nie zachodzi?

Pozdr.
Pete

23 Data: Styczen 12 2007 23:08:32
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Boombastic 

No właśnie.  W typowej oponie ulicznej to zjawisko nie zachodzi?

No własnie na początku też mi sie tak wydawało, teraz zaczynam wątpić.
Zawsze można zrobic eksperyment, tylko szkoda opon :-)

24 Data: Styczen 11 2007 22:00:59
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Kerry 

Alti napisał(a):

Zawsze wydawało mi się że że różnica pomiędzy prawdziwą prędkościa a
wskazaniem licznika będzie się zmieniała liniowo: jak przy 100kmh mam
różnica 5kmh to przy 200kmh będzie 10.

Tak by było, gdyby Twój prędkościomierz był źle wyskalowany.

Tymczasem dzisiaj zauważyłem, że predkość różni się w moim aucie o 5kmh w
całym zakresie licznika. Jak jechałem 105 (licznik) to wg GPS było 100,
jak  jechałem 195 na liczniku to wg gps było 190.
Dlaczego tak jest, a nie tak jak wcześniej myślałem?
Wojtek

U siebie kiedyś sprawdzałem, i też było 5 km/h więcej na prędkościomierzu, i
też nie rosło liniowo, ale przez cały zakres różnica była około 5 km/h (tzn.
na prędkościomierzu było 5 km/h więcej).

--
Pozdrawiam,
Kerry

25 Data: Styczen 11 2007 23:29:34
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Menios 


Użytkownik "Kerry"  napisał w wiadomości

Alti napisał(a):

Zawsze wydawało mi się że że różnica pomiędzy prawdziwą prędkościa a
wskazaniem licznika będzie się zmieniała liniowo: jak przy 100kmh mam
różnica 5kmh to przy 200kmh będzie 10.

Tak by było, gdyby Twój prędkościomierz był źle wyskalowany.

Tymczasem dzisiaj zauważyłem, że predkość różni się w moim aucie o 5kmh w
całym zakresie licznika. Jak jechałem 105 (licznik) to wg GPS było 100,
jak  jechałem 195 na liczniku to wg gps było 190.
Dlaczego tak jest, a nie tak jak wcześniej myślałem?
Wojtek

U siebie kiedyś sprawdzałem, i też było 5 km/h więcej na prędkościomierzu,
i
też nie rosło liniowo, ale przez cały zakres różnica była około 5 km/h
(tzn.
na prędkościomierzu było 5 km/h więcej).

--
Pozdrawiam,
Kerry


Pamietam , kiedys w Auto Swiecie byl artykul o tym jak liczniki zawyzaja
faktyczna predkosc samochodu, porownywali rozne marki  aut na podstawie
wskazan licznika i GPS. Z tego co pamietam to tylko Citroen C4 wskazywal tak
samo jak GPS

26 Data: Styczen 12 2007 00:06:17
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Wlodek 

Pamietam , kiedys w Auto Swiecie byl artykul o tym jak liczniki
zawyzaja faktyczna predkosc samochodu, porownywali rozne marki  aut
na podstawie wskazan licznika i GPS. Z tego co pamietam to tylko
Citroen C4 wskazywal tak samo jak GPS

Oidp to byly pomiary przy kilku nieduzych predkosciach
i chyba tylko przy 80km/h C4 pokazywal dokladnie tyle
ile im wyszlo z urzadzenia.
Tak czy owak C4 mylil sie najmniej a najwiecej octavia
sposrod kilku przetestowanych popularnych aut.

W.

27 Data: Styczen 12 2007 04:13:23
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: blackbird 

Pamietam , kiedys w Auto Swiecie byl artykul o tym jak liczniki zawyzaja
faktyczna predkosc samochodu, porownywali rozne marki  aut na podstawie
wskazan licznika i GPS. Z tego co pamietam to tylko Citroen C4 wskazywal
tak samo jak GPS

O kant, bylo tamto porownanie. Napisali np. BMW 330Ci i nie wiadomo, na
jakich oponach, jaka wersja, kiedy dokladnie wyprodukowane, a jedynie ze
jest bardzo niebezpieczne gdyz przy wskazaniu predkosciomierza 130 km/h
samochod pedzi w rzeczywistosci az 130,6 km/h... Chyba lepsze takie
zeskalowanie niz Seicenta, w ktorym to przy wskazaniu predkosciomierza 130
km/h predkosc rzeczywista ledwo co zblizala sie do 120 km/h. Oczywiscie dane
przytaczane z pamieci i oparte na pomiarach Auto Bilda. W amis, tez swego
czasu mieli w zwyczaju przy okazji dokladnych testow samochodow
przeprowadzac pomiary bledow wskazan predkosciomierza. Wnioski nasuwaja sie
takie, ze w najnowoczesniejszych konstrukcjach niedokladnosc pomiaru jest
pomijalnie niska (bo co za roznica pomiedzy 157 km/h a 160 km/h?) i
prawdopodobnie wynika z koniecznosci uwzglednienia w specyfikacji samochodu
kilku rozmiarow kol, ktore na domiar zlego zmieniaja jeszcze srednice wraz
ze zuzyciem. W rzeczywistosci dokladnosc pomiaru predkosci jest jednak w
wiekszosci nowych samochodow zadziwiajaco wysoka. Jesli ktos ma watpliwosci,
czy licznik nie przesadza to z dokladnoscia lepsza niz GPSem mozna predkosc
okreslic odczytujac obroty silnika na najwyzszym biegu.

28 Data: Styczen 12 2007 15:29:28
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: noname 

Menios napisał(a):


Pamietam , kiedys w Auto Swiecie byl artykul o tym jak liczniki zawyzaja faktyczna predkosc samochodu, porownywali rozne marki  aut na podstawie wskazan licznika i GPS. Z tego co pamietam to tylko Citroen C4 wskazywal tak samo jak GPS

ja z kolegą przetestowalismy astrę I i mx-3. mx-3 podawał rzeczywistą prędkość, nie zawyżał, a astra chyba zawyżała nawet o 10km/h.
Dodam, że na autobahnie z włączonym gps inna astra I również miała zawyżone wskazanie o ok 10km/h

29 Data: Styczen 12 2007 16:36:41
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-11 23:29,  Menios napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Pamietam , kiedys w Auto Swiecie byl artykul o tym jak liczniki zawyzaja faktyczna predkosc samochodu, porownywali rozne marki  aut na podstawie wskazan licznika i GPS. Z tego co pamietam to tylko Citroen C4 wskazywal tak samo jak GPS

Nie tylko - jakieś bodaj dwie Toyoty (w tym Yaris na 100%) i cos jeszcze.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

30 Data: Styczen 13 2007 02:06:18
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Wlodek 

Pamietam , kiedys w Auto Swiecie byl artykul o tym jak liczniki
zawyzaja faktyczna predkosc samochodu, porownywali rozne marki  aut
na podstawie wskazan licznika i GPS. Z tego co pamietam to tylko
Citroen C4 wskazywal tak samo jak GPS

Nie tylko - jakieś bodaj dwie Toyoty (w tym Yaris na 100%) i cos
jeszcze.

cos chyba roznia sie te nasze artykuly :)

W.

31 Data: Styczen 13 2007 02:56:21
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-13 02:06, Wlodek napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie tylko - jakieś bodaj dwie Toyoty (w tym Yaris na 100%) i cos
jeszcze.

cos chyba roznia sie te nasze artykuly :)

Nie trzymam archiwum - oddaję młodym ;) - ale dam sobie nawet wszystkie paznokcie obciąć, że jakieś Tojoty tam były wymienione jako wskazujące dokładnie prędkość...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

32 Data: Styczen 13 2007 03:40:32
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-13 02:56, Mirek Ptak napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia 2007-01-13 02:06, Wlodek napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie tylko - jakieś bodaj dwie Toyoty (w tym Yaris na 100%) i cos
jeszcze.

cos chyba roznia sie te nasze artykuly :)

Nie trzymam archiwum - oddaję młodym ;) - ale dam sobie nawet wszystkie paznokcie obciąć, że jakieś Tojoty tam były wymienione jako wskazujące dokładnie prędkość...

Wiedziałem, że gdzieś dzwonią :)
http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=2042
(konieczna rejestracja)

Nie ma tam niestety grafik z tego wydania, ale nadal się upieram, że jakaś Toyota miała dokładne wskazania - niestety nie Yaris ;), które to autko wyjątkowo zawyżało prędkość :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

33 Data: Styczen 13 2007 10:33:19
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Wlodek 

cos chyba roznia sie te nasze artykuly :)

Nie trzymam archiwum - oddaję młodym ;) - ale dam sobie nawet
wszystkie paznokcie obciąć, że jakieś Tojoty tam były wymienione
jako wskazujące dokładnie prędkość...

ja nawet nie kupowalem tego numeru - czytalem
w sklepie, czekajac w kolejce

Wiedziałem, że gdzieś dzwonią :)
http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=2042
(konieczna rejestracja)

Uuups, zaczynam miec watpliwosci czy ten "moj" artykul
to byl faktycznie w AS bo nie moge znalezc w archiwum

Nie ma tam niestety grafik z tego wydania, ale nadal się upieram, że
jakaś Toyota miała dokładne wskazania - niestety nie Yaris ;), które
to autko wyjątkowo zawyżało prędkość :)

Chyba chciales napisac, ze zanizal (pokazywal mniej niz auto jechalo
w rzeczywistosci)

W.

34 Data: Styczen 13 2007 15:03:23
Temat: Re: Predkość wg GPS a licznik
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-01-13 10:33, Wlodek napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie ma tam niestety grafik z tego wydania, ale nadal się upieram, że
jakaś Toyota miała dokładne wskazania - niestety nie Yaris ;), które
to autko wyjątkowo zawyżało prędkość :)

Chyba chciales napisac, ze zanizal (pokazywal mniej niz auto jechalo
w rzeczywistosci)

Right :) - późno/wcześnie było :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

Predkość wg GPS a licznik



Grupy dyskusyjne