Grupy dyskusyjne   »   Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S

Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S



1 Data: Maj 05 2012 20:04:52
Temat: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Gonzo 

Czesc,

przesiadlem sie z maxi skutera na Bandita, teraz ciezko przyzwyczaic sie do
biegow. Jakie sa optymalne predkosci do zmiany biegow, tak zeby nie katowac
silnika?
Pytanie dodatkowe: czy jest mozliwosc zmiany samej tarczki predkosciomierza?
Niestety mam angielska, a wolalbym w pelni polska, duza :)

Pozdrawiam!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Maj 05 2012 23:45:52
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: marcin 

Użytkownik "Gonzo"  napisał w wiadomości

Jakie sa optymalne predkosci do zmiany biegow

No tak powyżej 180 to bym już nie zmieniał, ale poniżej to jak najbardziej.
--
pzdr,
marcin

3 Data: Maj 06 2012 00:33:32
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: maniek1111-84@o2.pl 

On 5 Maj, 22:04, "Gonzo"  wrote:

Czesc,

przesiadlem sie z maxi skutera na Bandita, teraz ciezko przyzwyczaic sie do
biegow. Jakie sa optymalne predkosci do zmiany biegow, tak zeby nie katowac
silnika?
Pytanie dodatkowe: czy jest mozliwosc zmiany samej tarczki predkosciomierza?
Niestety mam angielska, a wolalbym w pelni polska, duza :)

Pozdrawiam!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Siema Gonzo

Zapraszam na strone  polishbanditcrew zarejestruj sie i tam ci
wszystko chlopaki wyjasnia dodatkowo bedziesz mogl posciagac
serwisowki i instrukcje obslugi do twojego Bandziora

4 Data: Maj 06 2012 10:56:56
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Ivam 

Użytkownik "Gonzo"  napisał w wiadomości grup

Jakie sa optymalne predkosci do zmiany biegow, tak zeby nie katowac
silnika?

Poszukaj w archiwum - na 100% o tym juz bylo.

Pytanie dodatkowe: czy jest mozliwosc zmiany samej tarczki predkosciomierza?

Tak. Odkrecasz tarcze i obracasz - tak zeby sprawdzic gdzie wskazowka sie znajduje w bez napiecia sprezyny. Potem sciagasz wskazowke, np. widelcem podwazasz. Zakladasz nowa tarcze, wciskasz wskazowke w tej samej swobodnej pozycji, ustawiasz tarcze i przykrecasz.

--
pzdr:
Ivam

5 Data: Maj 06 2012 19:12:35
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

Tak. Odkrecasz tarcze i obracasz - tak zeby sprawdzic gdzie wskazowka sie znajduje w bez napiecia sprezyny. Potem sciagasz wskazowke, np. widelcem podwazasz. Zakladasz nowa tarcze, wciskasz wskazowke w tej samej swobodnej pozycji, ustawiasz tarcze i przykrecasz.

Mój licznik też jest w milach, samo zdjęcie wskazówki i wymiana tarczy są raczej do zrobienia, ale jak poradzić sobie z pierścieniem dookoła licznika, tym trzymającym szkiełko? Wygląda na zaciśniety przy użyciu jakiegoś narzedzia - jak go zdjąć bez uszkodzenia ? Jest jakiś patent na odwracalne odgięcie go a potem założenie w taki sposób, żeby było *prawie* jak fabryczne? Pierścień jest z blachy, chromowany Może ślusarz sobie z tym poradzi?

--
Yogi(n)

6 Data: Maj 06 2012 21:28:41
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Ivam 

Użytkownik "Yogi(n)"  napisał w wiadomości grup

ale jak poradzić sobie z pierścieniem dookoła licznika, tym trzymającym szkiełko?

Aaaa, to juz inny problem;)

Jak masz do 2000 to bedzie ciezko, bo AFAIK trzeba bedzie odgiac ten pierscien, a zagiac go ladnie to juz konkretnie do przekichane. Chociaz delikatnie srubokretem podwazac i moze sie uda bez zarysowania (na zagranicznych forach ludzie tak kombinowali).

Tak Twoj licznik wyglada?
http://images.cmsnl.com/img/partslists/speedometer-gsf600-s-bandit-1996-1999-usa_bigsuusa93599_4027.gif

W pozniejszych modelach juz jest lepiej - od spodu da sie to rozkrecic.
Tak wyglada:
http://images.cmsnl.com/img/partslists/speedometer-gsf600-s-bandit-2000-2003-usa_bigsuusa93666_df74.gif

--
pzdr:
Ivam

7 Data: Maj 06 2012 23:11:12
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Yogi(n) 


Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Yogi(n)"  napisał w wiadomości grup
ale jak poradzić sobie z pierścieniem dookoła licznika, tym trzymającym szkiełko?

Aaaa, to juz inny problem;)

Jak masz do 2000 to bedzie ciezko, bo AFAIK trzeba bedzie odgiac ten pierscien, a zagiac go ladnie to juz konkretnie do przekichane. Chociaz delikatnie srubokretem podwazac i moze sie uda bez zarysowania (na zagranicznych forach ludzie tak kombinowali).

Tak Twoj licznik wyglada?
http://images.cmsnl.com/img/partslists/speedometer-gsf600-s-bandit-1996-1999-usa_bigsuusa93599_4027.gif

W pozniejszych modelach juz jest lepiej - od spodu da sie to rozkrecic.
Tak wyglada:
http://images.cmsnl.com/img/partslists/speedometer-gsf600-s-bandit-2000-2003-usa_bigsuusa93666_df74.gif


Nie nie, ja jako miłośnik armatury, mam shadowkę ;), ale podpiąłem się pod wątek, bo wkurza mnie licznik w milach i prawie niewidocznych kilometrach. Wiem, że można się przyzwyczaić, ale ja jakos nie potrafię, zwłaszcza, że zegar jest czarny a skala kilometrowa szarobura z lekkim odcieniem beżu i kilka razy mniejsza - w dzień praktycznie niewidoczna, w nocy zaś milowa daje po gałach tak mocno, że kilometrowej też praktycznie nie widać.
Ooo, wygląda prawie identycznie jak ten (nie mam tylko kontrolki od podnóżka)
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/73/65/12/2273651260

Są na allegro goście dorabiający tarcze za parę dych, więc wymieniłbym, ale ten pierścień mnie zniechęca, bo będzie to wyglądało dupiaszczo, nawet jak da się jakoś sensowie złożyć. Może w zimie się skuszę ;-)

Znalazłem taki filmik - jak widać, da się, ale jest to "rzeźba w kupie" ;-(

http://www.youtube.com/watch?v=DlZrUUqn0Ik

--
Yogi(n)

8 Data: Maj 07 2012 21:01:04
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Ivam 

Użytkownik "Yogi(n)"  napisał w wiadomości grup

wątek, bo wkurza mnie licznik w milach i prawie niewidocznych kilometrach.

Ja tak mialem we fazerze.

Wiem, że można się przyzwyczaić, ale ja jakos nie potrafię, zwłaszcza, że

Dupa tam, a nie przyzwyczaic. Do luksusow sie czlowiek przyzwyczaja, a z takimi problemami czlowiek musi sobie dawac rade.

zegar jest czarny a skala kilometrowa szarobura z lekkim odcieniem beżu i

:) Dokladnie tak samo. Nie wiem po co w tych angielsko-amerykanskich wersjach dawali w ogole oznaczenia z km/h

Są na allegro goście dorabiający tarcze za parę dych

Mam. Dziala bez zarzutu. ;)

Może w zimie się skuszę ;-)

Kombinuj - tak na serio to nie zostaje nic innego, tylko srubokret i duzo razy na obwodzie i delikatnie.


--
pzdr:
Ivam

9 Data: Maj 07 2012 21:17:10
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-05-07 21:01, Ivam pisze:

:) Dokladnie tak samo. Nie wiem po co w tych angielsko-amerykanskich
wersjach dawali w ogole oznaczenia z km/h

w niektorych regionach Kanady sa obowiazkowe liczniki w kmh. Stad podwojna skala.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

10 Data: Maj 07 2012 21:34:47
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: duddits 

W dniu 2012-05-07 21:17, Kuczu pisze:

w niektorych regionach Kanady sa obowiazkowe liczniki w kmh. Stad
podwojna skala.

Co do liczników to nie wiem, ale sądzę, że ich skalowanie w mph podczas gdy cała Kanada używa na znakach ograniczeń w kmh wydaje mi się, hm, bezcelowe. Przejechałem sporą częć wschodniego wybrzeża Kanady zahaczając o kilka prowincji (m.in. PEI, Nova Scotia, Ontario, Quebec) i nigdzie nie widziałem oznaczeń w mph.

To raczej podejrzewam, że spora częć aut/motocykli jest oferowana w tych samych wersjach w USA i Kanadzie stąd podwójna skala.

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Canada

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

11 Data: Maj 07 2012 21:41:36
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-05-07 21:34, duddits pisze:

W dniu 2012-05-07 21:17, Kuczu pisze:
w niektorych regionach Kanady sa obowiazkowe liczniki w kmh. Stad
podwojna skala.

Co do liczników to nie wiem, ale sądzę, że ich skalowanie w mph podczas
gdy cała Kanada używa na znakach ograniczeń w kmh wydaje mi się, hm,
bezcelowe. Przejechałem sporą częć wschodniego wybrzeża Kanady
zahaczając o kilka prowincji (m.in. PEI, Nova Scotia, Ontario, Quebec) i
nigdzie nie widziałem oznaczeń w mph.

To raczej podejrzewam, że spora częć aut/motocykli jest oferowana w
tych samych wersjach w USA i Kanadzie stąd podwójna skala.

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Canada


No o to mi wlasnie chodzi. W Kanadzie uzywa sie jednostek metrycznych stad podwojna skala w pojazdach sprzedawanych w Ameryce Polnocnej.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

12 Data: Maj 08 2012 09:21:47
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: duddits 

On 07.05.2012 21:41, Kuczu wrote:

No o to mi wlasnie chodzi. W Kanadzie uzywa sie jednostek metrycznych
stad podwojna skala w pojazdach sprzedawanych w Ameryce Polnocnej.

Zgoda, tylko zdziwiło mnie stwierdzenie, że w niektórych regionach Kanady liczniki wyskalowane w km/h są obowiązkowe. Nie bardzo rozumiem dlaczego mają być obowiązkowe tylko gdzieniegdzie skoro ta skala prędkości obowiązuje w całym kraju klonowego liścia :)

Wiem, czepiam się.

P.S. Oni te jednostki metryczne stosują zresztą bardzo niekonsekwentnie, np. powierzchnię mieszkań czy domów nadal podaje się w stopach kwadratowych.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

13 Data: Maj 08 2012 20:41:18
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-05-08 09:21, duddits pisze:

On 07.05.2012 21:41, Kuczu wrote:
No o to mi wlasnie chodzi. W Kanadzie uzywa sie jednostek metrycznych
stad podwojna skala w pojazdach sprzedawanych w Ameryce Polnocnej.

Zgoda, tylko zdziwiło mnie stwierdzenie, że w niektórych regionach
Kanady liczniki wyskalowane w km/h są obowiązkowe. Nie bardzo rozumiem
dlaczego mają być obowiązkowe tylko gdzieniegdzie skoro ta skala
prędkości obowiązuje w całym kraju klonowego liścia :)

Wiem, czepiam się.


tak


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

14 Data: Maj 07 2012 01:05:23
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: maniek1111-84@o2.pl 

On 6 Maj, 19:12, "Yogi\(n\)"  wrote:

Użytkownik "Ivam"  napisał w

> Tak. Odkrecasz tarcze i obracasz - tak zeby sprawdzic gdzie wskazowka sie
> znajduje w bez napiecia sprezyny. Potem sciagasz wskazowke, np. widelcem
> podwazasz. Zakladasz nowa tarcze, wciskasz wskazowke w tej samej swobodnej
> pozycji, ustawiasz tarcze i przykrecasz.

Mój licznik też jest w milach, samo zdjęcie wskazówki i wymiana tarczy są
raczej do zrobienia, ale jak poradzić sobie z pierścieniem dookoła licznika,
tym trzymającym szkiełko? Wygląda na zaciśniety przy użyciu jakiegoś
narzedzia - jak go zdjąć bez uszkodzenia ? Jest jakiś patent na odwracalne
odgięcie go a potem założenie w taki sposób, żeby było *prawie* jak
fabryczne? Pierścień jest z blachy, chromowany Może ślusarz sobie z tym
poradzi?

--
Yogi(n)

w b6 do 2000 r jest to do zrobienia bez sladu po więcej info zapraszam
na  polishbanditcrew.pl zdaje sie ze urzytkownik calanthe cos takiego
robil

15 Data: Maj 07 2012 01:09:14
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: maniek1111-84@o2.pl 

On 7 Maj, 10:05,   wrote:

On 6 Maj, 19:12, "Yogi\(n\)"  wrote:









> Użytkownik "Ivam"  napisał w

> > Tak. Odkrecasz tarcze i obracasz - tak zeby sprawdzic gdzie wskazowka sie
> > znajduje w bez napiecia sprezyny. Potem sciagasz wskazowke, np. widelcem
> > podwazasz. Zakladasz nowa tarcze, wciskasz wskazowke w tej samej swobodnej
> > pozycji, ustawiasz tarcze i przykrecasz.

> Mój licznik też jest w milach, samo zdjęcie wskazówki i wymiana tarczy są
> raczej do zrobienia, ale jak poradzić sobie z pierścieniem dookoła licznika,
> tym trzymającym szkiełko? Wygląda na zaciśniety przy użyciu jakiegoś
> narzedzia - jak go zdjąć bez uszkodzenia ? Jest jakiś patent na odwracalne
> odgięcie go a potem założenie w taki sposób, żeby było *prawie* jak
> fabryczne? Pierścień jest z blachy, chromowany Może ślusarz sobie z tym
> poradzi?

> --
> Yogi(n)

w b6 do 2000 r jest to do zrobienia bez sladu po więcej info zapraszam
na  polishbanditcrew.pl zdaje sie ze urzytkownik calanthe cos takiego
robil

a tutaj link jak to wyglada http://imageshack.us/photo/my-images/38/przechwytywanie111.png/

16 Data: Maj 07 2012 21:05:32
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Ivam 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

w b6 do 2000 r jest to do zrobienia bez sladu

Jak ktos ma fach w rece to nawet caly motur se sam zrobi.

po więcej info zapraszam
na  polishbanditcrew.pl zdaje sie ze urzytkownik calanthe cos takiego
robil

Skoncz z tym nachalnym spamem - troche przeginasz.

No chyba, ze Ci konkretnie placa za zagonionego nowego uzytkownika, to od razu daj namiary na tego co Ci placi, powiedz ile, a sam chetnie dla Was pospamuje;)

--
pzdr:
Ivam

17 Data: Maj 07 2012 13:37:52
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: maniek1111-84@o2.pl 

On 7 Maj, 21:05, "Ivam"  wrote:

Użytkownik  napisał w wiadomości grup


> w b6 do 2000 r jest to do zrobienia bez sladu

Jak ktos ma fach w rece to nawet caly motur se sam zrobi.

> po więcej info zapraszam
> na  polishbanditcrew.pl zdaje sie ze urzytkownik calanthe cos takiego
> robil

Skoncz z tym nachalnym spamem - troche przeginasz.

No chyba, ze Ci konkretnie placa za zagonionego nowego uzytkownika, to od
razu daj namiary na tego co Ci placi, powiedz ile, a sam chetnie dla Was
pospamuje;)

--
pzdr:
Ivam

nie placa bo i nie ma za co ;) chciałem pomoc bo sam mam dziora  i tam
znalazlem mnostwo wiedzy na jego temat ale jezeli odbierasz to jako
spam obiecuje ze nie bede :)

18 Data: Maj 08 2012 16:19:11
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Ivam 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

znalazlem mnostwo wiedzy na jego temat ale jezeli odbierasz to jako
spam obiecuje ze nie bede :)

FAQ i netykieta sie klaniaja. Raz w miesiacu, a nie 3 razy jednego dnia. Do tego stopka tutaj by sie przydala - to nie forum.

--
pzdr:
Ivam

19 Data: Maj 08 2012 10:32:36
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: maniek1111-84@o2.pl 

On 8 Maj, 16:19, "Ivam"  wrote:

Użytkownik  napisał w wiadomości grup


> znalazlem mnostwo wiedzy na jego temat ale jezeli odbierasz to jako
> spam obiecuje ze nie bede :)

FAQ i netykieta sie klaniaja. Raz w miesiacu, a nie 3 razy jednego dnia. Do
tego stopka tutaj by sie przydala - to nie forum.

--
pzdr:
Ivam

ok jestem nowy i jeszcze nie wszystko ogarniam gdzie moge znalezc faq
i jak zrobic stopke jesli mozesz powiedz

20 Data: Maj 08 2012 20:42:11
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Ivam 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

ok jestem nowy i jeszcze nie wszystko ogarniam gdzie moge znalezc faq
i jak zrobic stopke jesli mozesz powiedz

Faq:
http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=19am

Netykieta:
http://www.netykieta.dlawas.net/

Archiwum grupy:
http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/topics?hl=pl&lnk

Stopka musi miec delimeter (czyli dwa znaki "-" i spacje po tych znakach), a potem nick i ew. cos (motto, info czym jezdzisz, albo cos w ten desen).

--
pzdr:
Ivam

21 Data: Maj 06 2012 17:34:28
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: T.F. 

"Gonzo" ...


Jakie sa optymalne predkosci do zmiany biegow, tak zeby nie katowac
silnika?

6

--
T.F.

22 Data: Maj 06 2012 22:53:37
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Piotr Rezmer 

Gonzo pisze:

Czesc,

przesiadlem sie z maxi skutera na Bandita, teraz ciezko przyzwyczaic sie do
biegow. Jakie sa optymalne predkosci do zmiany biegow, tak zeby nie katowac
silnika?

Jeśli masz obrotomierz, to "naucz" (osłuchaj) się brzmienia silnika przy obrotach bliskich czerwonemu polu. A później dobieraj biegi na słuch. Jak się rozpędzasz to zmieniasz bieg w zależności od potrzeby na przyśpieszenie. Dopóki nie przeginasz z czerwonym polem, będzie ok. Przy zwalnianiu, jesli łancuch zacznie szarpać będziesz wiedzieć że spóźniłeś się z redukcją.
Dbaj też o spokojne rozgrzanie silnika zanim zaczniesz go wysilać.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

23 Data: Maj 07 2012 15:23:50
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Piotr Rezmer 

Piotr Rezmer pisze:

Jeśli masz obrotomierz, to "naucz" (osłuchaj) się brzmienia silnika przy
obrotach bliskich czerwonemu polu. A później dobieraj biegi na słuch.
Jak się rozpędzasz to zmieniasz bieg w zależności od potrzeby na
przyśpieszenie. Dopóki nie przeginasz z czerwonym polem, będzie ok. Przy
zwalnianiu, jesli łancuch zacznie szarpać będziesz wiedzieć że spóźniłeś
się z redukcją.
A jeszcze bardziej precyzyjnie, bieg na wyższy możesz zmieniać przy obrotach w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. Wtedy silnik męczy się najmniej. A dynamikę dopasujesz przez szybsze lub wolniejsze odwijanie gazu i dochodzenie do tego punktu.



--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

24 Data: Maj 08 2012 13:47:42
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: T.F. 

Użytkownik "Piotr Rezmer" ...


bieg na wyższy możesz zmieniać przy obrotach w okolicach maksymalnego
momentu obrotowego.  A dynamikę dopasujesz przez szybsze lub wolniejsze
odwijanie gazu i dochodzenie do tego punktu.

"Boze, widzisz i nie grzmisz."

Wtedy silnik męczy się najmniej.

WTF ?

hint:
zobacz gdzie B6 ma "okolice maksymalnego momentu obrotowego"

--
T.F.

25 Data: Maj 08 2012 19:00:42
Temat: Re: Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S
Autor: Piotr Rezmer 

T.F. pisze:

hint:
zobacz gdzie B6 ma "okolice maksymalnego momentu obrotowego"

Niby przy 9500 obr. Wygląda, że to typowe dla 600 R4. Napisz swoją opinię jakiego zakresu obrotu najlepiej używać w tym przypadku.

PS: Nigdy nie miałem R4 i może rzeczywiście bredzę.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Predkosc, a zmiana biegow. Suzuki Bandit 600S



Grupy dyskusyjne