Prośba do jeżdżących na CNG
1 | Data: Listopad 22 2006 12:28:26 |
Temat: Prośba do jeżdżących na CNG | |
Autor: GR | Witam 2 |
Data: Listopad 22 2006 11:29:01 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Marek | a gdzie chcesz znalezc takie autko? 3 |
Data: Listopad 22 2006 14:49:53 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: GR | a gdzie chcesz znalezc takie autko? generalnie to w Polsce a region to obojętny. s. 4 |
Data: Listopad 22 2006 21:03:13 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Pablo |
a gdzie chcesz znalezc takie autko? Wlacz allego i wpisz w wyszukiwarce CNG (w zakonczonych tez) a wyskoczy sporo samochodow. Wlacz rowniez www.mobile.de i w wyszukiwaniu zaawanosowanym wybierz sposob zasilania na cng, tam masz ponad 1000 ogloszen ceny aut z cng zaczynaja sie od 400 euro. Picasso 5 |
Data: Listopad 23 2006 09:54:03 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: GR |
Wlacz allego i wpisz w wyszukiwarce CNG (w zakonczonych tez) a wyskoczy tam właśnie planuje powstaje obok mnie stacja CNG - uruchamiaja w grudniu a samochód ma być do jeżdżenia po mieście, jeżdże teraz Patrolem i trochę mi go szkoda do miasta pozdr. 6 |
Data: Listopad 23 2006 11:18:41 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Pablo |
To spoko, jak bedziesz mial stacje pod nosem to luzik, nie musisz kombinowac z domowymi sprezarkami. Jesli bedziesz kupowal autko z domontowana instalacja to pytaj o to czy auto ma zamontowany wariator zaplonu. Do niektorych samochodow nie mozna dopasowac wariatora a samochod na ziemny bez wariatora traci na dynamice i ekonomii. Najlepiej jednak kupic autko fabrynie dostosowane do spalania metanu. Multipla Blupower ma 4 zbiorniki po 50 l ale nie ma wogole zasilania benzyna natomiast Bipower ma tylko 3 zbiorniki ale za to ma zasilanie benzynowe. Do Bipower mozna zawsze domontowac ten jeden zbiornik bo miejsce jest. Godnym polecenia jest tez Focus Cmax z fabryczna instalacja ale ceny tych sa dosc wysokie i kupowanie auta za 40 tys tylko do kulania sie po miescie jest moim zdaniem nieoplacalne. Mam multiple bipower z 2001 r przerobiona na dostawczaka bo nie znalazlem taniego Doblo CNG a ta kupilem za smieszne 3000 eur, zasieg na trasie z domontowanym 4 zbiornikiem to ok 550 km na zaazotowanym do nawet 700 km na wysokometanowym przy zatankowaniu do 230 bar. Najmilszymi autkami z fabrycznym cng sa Volvo S80 i Mercedes NGT (e klasa) jednak ten 2 po miescie robi raptem 200 km na jednym tankowaniu - tak przynajmniej twierdza niemieccy taryfiarze. Picasso 7 |
Data: Listopad 22 2006 15:20:25 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Robert J. | Witam A gdzie zamierzasz je tankować? To aż taka oszczędność względem LPG że warto pchać się w samochód którym na razie nigdzie nie pojedziesz, bo nie ma gdzie go zatankować? 8 |
Data: Listopad 22 2006 15:58:34 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: NVM | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości Witam Właśnie tak nieśmiało chciałem zapytać... Gdzie są jakieś stacje CNG...? Bo może za mało się rozglądam :) 9 |
Data: Listopad 22 2006 16:04:03 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: blyskacz | Właśnie tak nieśmiało chciałem zapytać... Gdzie są jakieś stacje CNG...?poszuakaj sobie w archiwum - byla podawana lista, cos ok 20 stacji wraz z godzinami otwarcia... Bo może za mało się rozglądam :)za rzadko grupe czytasz ;-) pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 20V 170KM 96' LPG :-) 10 |
Data: Listopad 22 2006 16:42:20 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Rafal... | Użytkownik "blyskacz" napisał w wiadomości Właśnie tak nieśmiało chciałem zapytać... Gdzie są jakieś stacje CNG...?poszuakaj sobie w archiwum - byla podawana lista, cos ok 20 stacji wraz z godzinami http://infogaz.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=994 -- Pozdrawiam :-) Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl 11 |
Data: Listopad 23 2006 10:55:40 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Robert J. | Właśnie tak nieśmiało chciałem zapytać... Gdzie są jakieś stacje CNG...? Nie wiem na ile można ufać TVN Turbo, ale był tam program o instalacji CNG i mówili, że w Polsce jest kilka stacji tankujących to paliwo :-). 12 |
Data: Listopad 22 2006 15:59:44 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: badzio | Patrze, patrze a tu Robert J. porozsypywal nastepujace haczki: A gdzie zamierzasz je tankować? To aż taka oszczędność względem LPG że warto pchać się w samochód którym na razie nigdzie nie pojedziesz, bo nie ma gdzie go zatankować?Wrecz ogromna. Kiepsko ze stacjami to bedzie malo jezdzil. Wiec zaoszczedzi podwojnie - raz na cenie gazu a dwa na mniejszym przebiegu:) -- badzio 13 |
Data: Listopad 22 2006 20:47:49 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Skolmi | A ja mam stację CNG po drodze do pracy :P (DC-Kasprzaka) 14 |
Data: Listopad 22 2006 20:54:21 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Pablo |
Witam Kup auto z fabryczna instalacja i z wysokim stopniem sprezania. Samochody na cng moga pracowac na ubogich mieszankach lub na stechiometrycznych, te na ubogich sa z definicji oszczedniejsze (np zafira cng). Tankowanie na publicznych stacjach jest conajmniej klopotliwe ale kiedy zaopatrzysz sie w prywatna sprezarke problem zniknie i mozesz jeszcze bardziej zaoszczedzic - do trgo jednak nieodzownym jest dom z dostepem do sieci. Dobrym rozwiazaniem sa dodatkowe zbiorniki na gaz procz tych montowanych pod podloga, wtedy przy standardowych przebiegach podjezdzasz raz na 2 tygodnie tankowac (ok 700 km). Jezdzenie na CNG wymaga sporo samozaparcia ale jest wykonalne i co najwazniejsze duzo tansze. Picasso 15 |
Data: Listopad 23 2006 11:02:50 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Robert J. | Kup auto z fabryczna instalacja i z wysokim stopniem sprezania. Pytanie tylko ile dopłacisz i kiedy to się teoretycznie zwróci? Tankowanie na publicznych stacjach jest conajmniej klopotliwe ale kiedy A kupując prywatną gazownię jeszcze bardziej :-). Sorry za ironię... Jezdzenie na CNG wymaga sporo samozaparcia ale jest wykonalne i co A jazda rowerem jest jeszcze oszczędniejsza, aczkolwiek wymaga jeszcze więcej samozaparcia i... niestety większej kondycji :-) Reasumując: Nie mam nic przciwko czyjemuś "widzimisię", ale śmiać mi się chce z tych aut. Zerowa infrastruktura, marne osiągi samych samochodów. Nigdy bym tego nie założył do nowego samochodu, a do starego trupa nie bardzo się opłaca, bo prędzej trup padnie niż instalacja się zwróci :-). Powiedzcie mi (podając liczby) ile można na tym zaoszczędzić? Bo moje auto 1,9 TDI pali ok. 6l/100km w mieście, czasem 6,5... Na trasie przy normalnej jeździe 5... To ile musi palić auto z CNG żeby miało to np. mnie zainteresować??? 16 |
Data: Listopad 23 2006 11:17:12 | Temat: Re: ProĹba do jeżdżÄ
cych na CNG | Autor: blyskacz | ReasumujÂąc:chyba nie bardzo masz pojecie o czym piszesz ;) aut. Zerowa infrastruktura, marne osiÂągi samych samochodów.jesli poprzez "osiagi" rozumiesz "zasieg" to sie zgodze... w innym przypadku nie. Nigdy bym tegoTwoja sprawa, tyle ze z technicznego punktu widzenia przeciwskazan brak... a z ekonomicznego same zalety... a do starego trupa nie bardzo siĂŞ opÂłaca,nastepna bzdura... koszt instalki cng do starego trupa to ok 2kzl tkz I generacja. Do wspolczesnego auta ok 6k za wtrysk... zwraca sie szybciej niz dobrej jakosci instalka LPG. 1,9 TDI pali ok. 6l/100km w mieÂście, czasem 6,5... Na trasie przy normalnejnie kazdy lubi jezdzic traktorem ;) To ile musi paliĂŚ auto z CNG Âżeby miaÂło to np. mniea policz sobie to sie zdziwisz... generalnie jak ktos robi trasy w poblizu stacji, to poki co to najtansze km robi sie na cng... chyba ze jakies hybrydy sa tansze ? pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 20V 170KM 96' LPG :-) 17 |
Data: Listopad 26 2006 18:28:03 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Blyskacz | Witam Akurat tak się składa że poprzednie auto miałem z LPG ;-). Znam jego wady i zalety. na podstawie Twojej ironicznej wypowiedzi, smiem twierdzic, ze jednak sporo nie wiesz - nie ma jednoznacznego przelozenia pomiedzy zastosowanym paliwem a KM - w sprzyjajacych warunkach na lpg, mozna wyciagnac wiecej niz dany silnik ma fabrycznie na benzynie... tyle podroży CNG że może stracić to sens... Nie bardzo wierzę że metan jest tyle tańszy niż propan-butan... poki co jest ... lpg przez kilka ladnych lat tez bylo bardzo tanie... a ze pewnie za czas jakis rzad sie upomni... no coz... jak sie chce taniej jezdzic trzeba kombinowac... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 18 |
Data: Listopad 24 2006 08:59:51 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Robert J. | Twoja sprawa, tyle ze z technicznego punktu widzenia przeciwskazan A największa to 21 stacji w całej Polsce. Faktycznie można dużo zaoszczędzić, bo nie ma gdzie tankować... nastepna bzdura... koszt instalki cng do starego trupa to ok 2kzl Szybciej? Jeśli za LPG zapłacę ok. 2000 (często nawet dużo mniej) a za CNG ok. 6000 to po ilu kilometrach wyrównam tę nadpłatę? 1,9 TDI pali ok. 6l/100km w mie?cie, czasem 6,5... Na trasie przynie kazdy lubi jezdzic traktorem ;) Widać wielu lubi :-). Ale pytanie było ile musi palić tego CNG żeby mi się to opłacało? To ile musi palia auto z CNG ?eby mia3o to np. mniea policz sobie to sie zdziwisz... Podaj liczby, bo ich nie znam. Ja podałem ile pali moje auto. Przy zadowalających osiągach oczywiście. I proszę o porównania z autem o podobnych parametrach,a nie z fiatem panda... Albo R. Thalia 1,2... generalnie jak ktos robi trasy w poblizu stacji, A jak robi w pobliżu domu to może założyć silnik elektryczny i długi kabel :-). Kosiarki tak mają... Volvo 850 2.5 20V 170KM 96' LPG :-) To jak LPG to już raczej nie 170 KM ;-)))). Zweryfikuj :-) 19 |
Data: Listopad 24 2006 09:47:07 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Wlodek | Twoja sprawa, tyle ze z technicznego punktu widzenia przeciwskazan Marudzisz. Zawsze ktos musi byc pierwszy :) Jak ojciec zaczynal jezdzic samochodem na LPG (na poczatku 91 roku) to gdyby nie zaklad gazowniczy w Pleszewie, do ktorego i tak mielismy kilkadziesiat km to tez nie byloby gdzie zatankowac. Ale co jakis czas i tak tamtedy jezdzilismy wiec co nam szkodzilo podjechac. I wcale nie trzeba bylo tak dlugo czekac na kolejne stacje w okolicy. A jak ktos bedzie mial stacje CNG niemal pod nosem to czemu nie sprobowac ?
Nie wiem czy ta instalka CNG za 6kzl jest dobra ale dobra instalka LPG kosztuje chyba wiecej niz 2kzl (?) Znajomy zakladal jakies pol roku temu do vectry C 1.8 to oidp placil w okolicach 3.5kzl - dal sie orznac ?
z tym, ze jak nawet ktos chcialby to policzyc to i tak mamy za malo danych bo nawet nie wiemy ile to 1.9tdi ma mocy (90, 130 ?), jakie zapewnia te parametry (0-100 w 10 czy 13 sekund) nie mowiac o tym, ze trzeba by bylo porownac sapalanie podobnych samochodow jezdzacych w podobnych warunkach bo znowu zacznie sie sprzeczanie o to czy benzyna/cng spali 2 litry wiecej czy 5. W. 20 |
Data: Listopad 24 2006 10:51:29 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Blyskacz | A największa to 21 stacji w całej Polsce. Faktycznie można dużo zaoszczędzić, bo nie ma gdzie tankować... wielu kierowcow trasy poza miasto robi bardzo rzadko a dzienny zasieg na poziomie 300 km spokojnie wystarcza... Szybciej? Jeśli za LPG zapłacę ok. 2000 (często nawet dużo mniej) a za CNG ok. 6000 to po ilu kilometrach wyrównam tę nadpłatę? dziwne zestawienie zrobiles... czemu porownujesz instalke podcisnieniowa LPG z wtryskowa CNG ? to jakby porownymwac CC z A8 Widać wielu lubi :-). tysiace much nie moga sie mylic ? ;-) Podaj liczby, bo ich nie znam. to sie wysil i poszukaj ;) podali CI cene 1 m^3, znajdz sobie wartosci energetyczne dla cng i benzyny/on i sobie wylicz - dla takiego pojazdu jaki sobie tylko wymarzysz ;-) A jak robi w pobliżu domu to może założyć silnik elektryczny i długi kabel :-). Kosiarki tak mają...widze, ze jestes zaslepiony jak przeciwnicy LPG 15 lat temu... To jak LPG to już raczej nie 170 KM ;-)))). Zweryfikuj :-)hmm... wyglada na to, ze o lpg tez nie masz pojecia... moze przeczytaj jakas ksiazke na ten temat, wroc i sam zweryfikuj co napisales... pozdrawiam Blyskacz 21 |
Data: Listopad 24 2006 17:19:14 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Robert J. | hmm... wyglada na to, ze o lpg tez nie masz pojecia... moze przeczytaj Akurat tak się składa że poprzednie auto miałem z LPG ;-). Znam jego wady i zalety. I nie jestem przeciwnikiem ani LPG, ani CNG. Dyskutuję tylko z zagorzałymi i zaślepionymi fanami CNG :-). Jak ktoś chce to niech sobie montuje nawet silnik elektryczny i ciąga przyczepkę z akumulatorami (pewnie będzie jeszcze taniej, a jak "jeździ blisko domu" to nawet i bez przyczepki). Pożyjemy, zobaczymy. Ja już mam swoje lata i nauczyłem się jednego. W tym kraju jak państwo widzi że na czymś może "przyciąć", to na pewno przytnie. I należy spodziewać się w niedługim czasie jakiejś chorej akcyzy, która na tyle podroży CNG że może stracić to sens... Nie bardzo wierzę że metan jest tyle tańszy niż propan-butan... Wszystko jest kwestią podatków... A nasz rząd jest mistrzem świata w tej kwestii. Szkoda że tylko w tej... 22 |
Data: Listopad 23 2006 11:39:17 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Pablo |
Jesli bedziesz bardziej doinformowany to nie bedziesz ironizowal. Koszt wysokometanowego gazu ziemnego to 1,2 zl za 1 Nm3 (normalny metr szescienny) sprezenie tego metra to ok 0,2 zl wliczajac w to remonty sprezarki i koszty pradu. 1 m3 gazu wysokometanowego to odpowiednik 1,34 l benzyny 98 - tu nie ma zaleznosci jak przy LPG (20% wiecej). Zakup 1 m3 gazu na stacji to koszt 1,7 zl - oplaca sie czy nie?
koszt instalacji CNG jest wiekszy o koszt zbiornikow, reszta KOSZTUJE TYLE SAMO i montuje sie ja tak samo jak LPG. Sredni koszt nowych zbiornikow to od 1500 do 2500 zl w zaleznosci od konfiguracji. Jesli kupisz 1 zbiornik 100 l i 1 zawor to wyjdzie taniej niz 2 x 50 l i 2 zawory. Instalacja jest tez drozsza o koszt wariatora zaplonu od 200 do 400 zl - te ceny jednak powinny spasc kiedy wezma sie za produkcje rodzime firmy - tam nie ma nic procz mikrokontrolera PIC i opdowiedniego softu. Innym rozwiazaniem jest zakup samochodu juz przystosowanego do zasilania metanem w niemczech czy we wloszech, tu za instalacje praktycznie nie placisz nic. Piszesz o osiagach, czy jezdziles takim samochodem i wiesz jak wyglada dynamika itp ? A te 5 L ON tez bedzie kiedys dla Ciebie za duzo jesli cena podskoczy do 10 zl za l... Picasso 23 |
Data: Listopad 23 2006 13:40:28 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Hinek | Użytkownik "Pablo" napisał Dolicz jednak do tego cene zakupu sprezarki,a nie jest to mala kwota. Innym ograniczeniem jest koniecznosc posiadania wlasnego domu. Trudno zeby ktos w kuchni w bloku zainstalowal sprezarke :) Ze nie wspomne juz o problemie utraty ladownosci auta. Oczywiscie, cos za cos. Ja widze jednak wiecej minusow. Pozdr -- Hinek 24 |
Data: Listopad 24 2006 09:04:22 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Robert J. | A te 5 L ON tez bedzie kiedys dla Ciebie za duzo jesli cena podskoczy do Właśnie, cena :-). Zakładam się że nasz chory rząd wpadnie na "genialny" pomysł i wprowadzi wyższą akcyzę na gaz ziemny. Bo jakiś debil stwierdzi że to paliwo do samochodów. Przecież cena benzyny i LPG bez akcyzy też jest niska... To akcyza podraża paliwa niebotycznie, więc na razie bym się nie gorączkował i nie podniecał tak tą oszczędnością... Nie zdziewię się wcale jak w niedługim czasie cena LPG i CNG dość poważnie się zrówna... 25 |
Data: Listopad 24 2006 11:04:18 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: J.F. | On Fri, 24 Nov 2006 09:04:22 +0100, Robert J. wrote: A te 5 L ON tez bedzie kiedys dla Ciebie za duzo jesli cena podskoczy do Właśnie, cena :-). Zakładam się że nasz chory rząd wpadnie na "genialny" Tak mowiac szczerze .. to niby dlaczego rozne paliwa mialyby byc oblozone inna akcyza ? Podatek od luksusu [?] jezdzenia na benzynie ? Przecież cena benzyny i LPG bez akcyzy też jest W przypadku LPG jeszcze nie tak niebotycznie. więc na razie bym się nie Zobaczymy co z Rosja i polityka energetyczna wyjdzie. Jesli rzad/orlen sie wykaze jakims rozsadkiem to byc moze zrobi rurociag z krajow nadkaspijskich, albo gazoport uruchomi .... i wtedy moze mu zalezec na powiekszeniu zbytu CNG .. J. 26 |
Data: Listopad 24 2006 12:39:41 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Boombastic | Jesli bedziesz bardziej doinformowany to nie bedziesz ironizowal. Koszt[cut] A doliczyłes karę za popełnienie przestępstwa karno-skarbowego? Bo oczywiście odprowadzisz akcyze za użycie metanu do celu napędu pojazdu, co? 27 |
Data: Listopad 24 2006 13:42:34 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, Jesli bedziesz bardziej doinformowany to nie bedziesz ironizowal. KosztA doliczyłes karę za popełnienie przestępstwa karno-skarbowego? Bo Nic mi nie wiadomo o wyznaczeniu stawki podatku akcyzowego od metanu. -- Best regards, RoMan 28 |
Data: Listopad 24 2006 14:14:01 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Boombastic | Nic mi nie wiadomo o wyznaczeniu stawki podatku akcyzowego od metanu. Szukaj w pozycji inne. 29 |
Data: Listopad 24 2006 14:19:09 | Temat: Re: Proba do jeżdżšcych na CNG | Autor: J.F. | On Fri, 24 Nov 2006 13:42:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Boombastic, A to bardzo niedobrze ze nie znasz obowiazujacych przepisow :-P Jest od samego poczatku [2004] i wynosi 700zl/tone. Czy minister przypadkiem nie obnizyl to nie chce mi sie sprawdzac, bo za duzo zmian bylo. Jak kto ambitny to moze sprawdzic kiedy pisze "gaz ziemny" a kiedy "metan" - moze da sie na biogazie pojezdzic tanio :-) Albo czy nie mozna zaoszczedzic paru groszy tankujac skroplony gaz ziemny - bo to inna stawka :-) J. 30 |
Data: Listopad 24 2006 14:26:05 | Temat: Re: Prośba do jeżdżšcych na CNG | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, A to bardzo niedobrze ze nie znasz obowiazujacych przepisow :-PNic mi nie wiadomo o wyznaczeniu stawki podatku akcyzowego od metanu.1 m3 gazu wysokometanowego to odpowiednik 1,34 l benzyny 98 - tu nie maA doliczyłes karę za popełnienie przestępstwa karno-skarbowego? Bo A Ty znasz wszystkie obowiązujące przepisy? Bodaj w zeszłym roku średnia dzienna samych podatkowych wynosiła nowych 90 stron... [...] -- Best regards, RoMan 31 |
Data: Listopad 24 2006 15:46:10 | Temat: Re: Proba do jeżdżcych na CNG | Autor: J.F. | On Fri, 24 Nov 2006 14:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, W cuda wierzysz ? Nikt nie zna :-) J. 32 |
Data: Grudzien 01 2006 12:54:37 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: pablo |
Ja tankuje na publicznej stacji a czego oni nie doliczaja to juz nie moja sprawa. A tak swoja droga spróbuj mi udowodnic, ze zuzyty gaz zostal zatankowany do samochodu a nie do gotowania jajek czy ogrzania domu. Probowali zrobic ryczalty na olej opalowy i dupa z tego wyszla, wiec nie zrobia ryczaltow na gaz ziemny . Zreszta na dzien dziesiejszy ta dyskusja jest bez sensu bo narazie nikt tego nie zabrania a jak masz obiekcje to wyslij zapytanie do US to Ci odpowiedza. Picasso 33 |
Data: Grudzien 01 2006 12:01:39 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: Samotnik | napisal(a): Zreszta na dzien dziesiejszy ta dyskusja jest bez sensu bo narazie nikt tego Ależ oczywiście, nikt tego nie zabrania, jedynie nakazuje opłacenie w tym wypadku akcyzy jak od paliwa silnikowego (Ustawa o podatku akcyzowym), a karę za niedopełnienie tego obowiązku określa Kodeks karno-skarbowy. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 34 |
Data: Grudzien 01 2006 12:51:08 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: |
Ależ oczywiście, nikt tego nie zabrania, jedynie nakazuje opłacenie w Nie Panie kolego - J.Weiss swojego czasu przestudiował to i akcyzą są obłożone paliwa które są podawane do zbiornika w stanie ciekłym !! Pozdro !! 35 |
Data: Grudzien 01 2006 13:56:51 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: Samotnik | napisal(a): Ależ oczywiście, nikt tego nie zabrania, jedynie nakazuje opłacenie w A jak to argumentował? Cenię p. Weissa za upór, ale on się na większości 'załatwianych' przez siebie spraw po prostu nie zna. Nieraz słuchałem jego dzwonienia w kwestiach, o których mam pewne pojęcie, no i opadało mi wszystko, bo po prostu prześcigał się w głoszeniu bzdur ze swoimi rozmówcami. Nie wiem, jak jest w tym przypadku, ale jednak w ustawie jest napisane wyraźnie: Art. 62. 1. Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się: 1) wyroby wymienione w poz. 1-12 załącznika nr 2 do ustawy; 2) pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN. W załączniku nr 2, na pozycji drugiej znajduje się... "gaz ziemny, skroplony lub w stanie gazowym". Oops, Panie kolego. Fakt, w przypadku metanu stawka jest wyrażona w kilogramach gotowego wyrobu, czyli zakłada stan ciekły, ale to NIE ZWALNIA od opodatkowania. Partyzant sprężający sobie nocą metan w garażu jest po prostu producentem paliwa silnikowego, ze wszystkimi przyjemnościami formalnymi z tego wynikającymi. Może gdyby w zbiorniku auta był metan w stanie gazowym i tak by auto jeździło, to mógłby się wykręcić. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 36 |
Data: Grudzien 01 2006 13:57:32 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: |
formalnymi z tego wynikającymi. Może gdyby w zbiorniku auta był metan A w jakim stanie w.g Ciebie ten metan w owym zbiorniku się znajduje ?? CNG - compressed natural gas - jak wół sprężony naturalny gaz !! jest w stanie gazowym, więc w.g mnie nie należy się płacenie od niego akcyzy jak od innych paliw płynnych. Pozdro !! 37 |
Data: Grudzien 01 2006 14:10:58 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: Samotnik | napisal(a):
No faktycznie, przecież CNG to nie płyn. Ale ustawa nie ogranicza stosowania stawki w kilogramach do skroplonego gazu. A gaz przecież da się zważyć. Przeczytaj ustawę i powiedz mi, na jakiej podstawie CNG ma nie być obłożone akcyzą. Ale tak konkretnie, z podaniem przepisu. Bo na razie to na podstawie ogólnych przepisów o paliwach silnikowych - jest opodatkowane. Zwalniałby tylko kruczek lub błąd w ustawie, których ja jednak nie widzę. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 38 |
Data: Grudzien 01 2006 14:17:15 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: |
No faktycznie, przecież CNG to nie płyn. Ale ustawa nie ogranicza Wykładnią jest to co usłyszałem w owej audycji a co powiedziała chyba rzecznik MF - nie ma znaczenia to w jaki sposób jest to podawane do silnika ( LPG w stanie gazowym ) ale ma znaczenie w jakim stanie jest to podawane do zbiornika - jeśli w ciekłym wtedy ma zastosowanie ustawa o podatku akcyzowym. Czy w.g Ciebie jak zrobisz sobie samochód na gaz drzewny ( metan ) to od drewna które wrzucałbyś do wytwornicy też musiałbyś odprowadzać akcyzę ?? Pozdro !! PS: proponuję otworzyć swoją małą gorzelnię i przerobić samochód na alkohol ;) 39 |
Data: Grudzien 01 2006 14:31:48 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: Samotnik | napisal(a): No faktycznie, przecież CNG to nie płyn. Ale ustawa nie ogranicza No dobrze, czyli jednak nie potrafisz znaleźć podstawy prawnej ;-) Źródłem prawa jest ustawa, a nie audycja radiowa. Czy w.g Ciebie jak zrobisz sobie samochód na gaz drzewny ( metan ) to Zdziwisz się, ale dokładnie tak jest. ;-) Tzn prawie, bo akcyzę płaciłbyś nie od drewna, ale od wyprodukowanego metanu (w dowolnym stanie skupienia), o ile użyłbyś go do napędu pojazdu. Zacytuję jeszcze raz: Art. 62. 1. Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się: 1) wyroby wymienione w poz. 1-12 załącznika nr 2 do ustawy; 2) pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN. Zwróć uwagę na ust. 2). Paliwem silnikowym jest każdy wyrób, którego używasz jako paliwa. Jeśli zrobisz samochód na szkło, to szkło użyte do jego napędu będzie co do zasady obłożone akcyzą. Jednym słowem - metan w kuchence nie podlega akcyzie od paliwa silnikowego. Ten sam metan przepompowany do zbiornika w samochodzie i używany jako paliwo - podlega. Podobnie olej jadalny. Jak smażysz frytki, to nie podlega, a jak wlejesz do baku - podlega. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 40 |
Data: Grudzien 01 2006 15:30:22 | Temat: Re: Probajeżdżšcych na CNG | Autor: J.F. | On 1 Dec 2006 06:17:15 -0800, wrote: Samotnik napisał(a): Art. 65. 1. Stawka akcyzy na paliwa silnikowe i oleje opalowe wynosi 2.000 zl od 1.000 litrów gotowego wyrobu, a w przypadku ciezkich olejów opalowych, gazu plynnego i metanu 700 zl od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu. Roznica jest minimalna jesli rozwazamy skroplony metan. Na gazy skroplone stawka jest obnizona przez ministra do 630zl. Czy w.g Ciebie jak zrobisz sobie samochód na gaz drzewny ( metan ) to Art. 62. 1. Do paliw silnikowych i olejów opalowych w rozumieniu ustawy zalicza sie: 1) wyroby wymienione w poz. 1-12 zalacznika nr 2 do ustawy; 2) pozostale wyroby przeznaczone do uzycia, oferowane na sprzedaz lub uzywane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez wzgledu na symbol PKWiU i kod CN. Mozesz sobie na wode jezdzic, a i tak bedzie to paliwo :-) J. 41 |
Data: Grudzien 01 2006 15:33:10 | Temat: Re: Probajeżdżšcych na CNG | Autor: J.F. | On 1 Dec 2006 06:17:15 -0800, wrote: PS: Albo mala fabryczke biodiesla. Tylko maly maly problem - trzeba zachowac rygor calkowitej zgodnosci z ustawa o biopaliwach - koncesje, kontraktacje, kontrole .. moze sie nie oplacac :-) J. 42 |
Data: Grudzien 01 2006 16:12:59 | Temat: Re: Prośbajeżdżących na CNG | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello cdaniluk, Czy w.g Ciebie jak zrobisz sobie samochód na gaz drzewny ( metan ) W kwestii formalnej: głównym _palnym_ składnikiem gazu drzewnego jest tlenek węgla a nie metan. [...] -- Best regards, RoMan 43 |
Data: Listopad 24 2006 13:49:03 | Temat: Re: Prośba do jeżdżących na CNG | Autor: |
Piszesz o osiagach, czy jezdziles takim samochodem i wiesz jak wyglada Kiedyś w Motorze było porównanie Multipli 1,6 z zasilaniem CNG, LPG i 1,9 JTD - niestety z instalacją CNG miała największy spadek mocy chyba nawet poniżej 90KM, i była najbardziej mulasta z całego towarzystwa !! Na LPG spadek był mniejszy niż na CNG było to chyba coś około 95KM a JTD przy tych wszystkich wozach latało jak szalone. Więc coś za coś. Pozdro !! PS: Sam się zastanawiam czy nie porwać się na taką multiplę BiPower ;) |