Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
1 | Data: Kwiecien 11 2012 16:56:55 |
Temat: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Autor: Yogi(n) | Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić. 2 |
Data: Kwiecien 11 2012 08:03:45 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Przemek | On Apr 11, 4:56 pm, "Yogi\(n\)" wrote: gdzie tu "ekologia"? w porfelu producentów - maj± więcej zielonych, a jak wiadomo, zielone jest ekologiczne :) pozdr Przemek 3 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:25:34 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: AZ | On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote: Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),DPF to nie filtr syfu, tylko cz±stek stałych a dokładniej sadzy. Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzro¶cie temperatury spalin które to grzej± DPF-a i sadza się po prostu spala. -- Artur ZZR 1200 4 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:55:27 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomo¶ci On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote: Przez "syf " miałem na my¶li cz±stki stałe wła¶nie. Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyj±ć, że emisja inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się to na wsi a nie w mie¶cie). Innymi słowy, silnik spełnia normy ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-) OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale dlaczego wpływa na ilo¶ć oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr, że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie ro¶nie poziom oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilo¶ci paliwa "dodatkowgo" przy ssaniu s± o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra? I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga? -- Yogi(n) 5 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:04:14 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Irokez | Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomo¶ci W którym miejscu znajduje się ten Filtr jest na wydechu. Nie ma bata aby wci±gało zawarto¶ć jego do silnika a tym bardziej do oleju. -- Irokez 6 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:09:21 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: AZ | On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote: Można by tak powiedzieć ;-) Takie rozwi±zania może i sprawdzaj± się w cywilizowanym kraju gdzie s± miejsca gdzie można dłużej pojechać ze stał± prędko¶ci±/obrotami ale w Polsce jak widać ¶rednio. > OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że> DPF jest w układzie wydechowym. Paliwo do oleju dostaje się jedn± drog±, wtryskiwacz - cylinder - pier¶cienie - miska. Jeżeli paliwa jest sporo to zawsze pójdzie w olej albo wydech (bardzo ekologiczne). Jak by¶ pojechał dłużej na ssaniu to też mógłby¶ mieć paliwo w oleju, ale ssanie chodzi relatywnie krótko. > I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zalecaTego to nie wiem. -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:17:11 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomo¶ci On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote: Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych problemów. Ja mam benzynow± wersję tego auta, o identycznej pojemno¶ci, poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazuj± na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyci±ć w cholerę. Je¶li sie da. -- Yogi(n) 8 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:48:17 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n) poziom oleju ani drgnie pomiÄ™dzy wymianami. No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknÄ…ł i siÄ™ silnik zatarł. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazujÄ… na to, Pewnie, jak pompa podciĹ›nienia przestaje wyrabiać, to też jÄ… wyciąć. Jak piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie jest Ci zbyteczny... Booorze. -- Pozdor Myjk 9 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:53:17 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n) Hint - ten sam producent i jednak potrafi. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazujÄ… na to, Nie mnie, a koledze z dieslem, który dał siÄ™ wpuĹ›cić w maliny z tak kulawÄ… technologiÄ…. I co ma Bór do tego? -- Yogi(n) 10 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:30:41 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n) który dał siÄ™ wpuĹ›cić w maliny z tak kulawÄ… Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie zlokalizować i zreperować... Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto niemajÄ…cy bezpoĹ›rednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz wyciÄ™cie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać przycisku obiegu zamkniÄ™tego i krzywić siÄ™ na zapach i widok czarnej chmury dymu wydobywajÄ…cej siÄ™ z rury... Tymczasem powielÄ™ istotÄ™ rzeczy: DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest koĹ„cowym ogniwem, które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coĹ› nie tak. Problemy z DPF/FAP zazwyczaj majÄ… swój poczÄ…tek w niewłaĹ›ciwej pracy silnika. Czyli, wszystko co generuje nadmierne iloĹ›ci sadzy: nieszczelny układ dolotowy (brak powietrza), zepsuty EGR, lejÄ…ce wtryski, sonda lambda, czujniki (zbyt bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygajÄ…" olejem (IC/turbina) - mogÄ… być przyczynÄ… zatykania DPF. -- Pozdor Myjk 11 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:29:04 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n) O ile taka możliwoć istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie. Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto Napisz jeszcze, że powinienem apelować do Ĺ›wiadomoĹ›ci ekologicznej kolegi, żeby nie jeĽdził w godzinach szczytu, a przepuszczajÄ…c staruszki na przejĹ›ciach powinien wyłÄ…czać silnik ;-) Tymczasem powielÄ™ istotÄ™ rzeczy: I podobnie z ilomaĹ› tam silnikami w ASX i lancerach -tyle, że powinien to być problem producenta a nie klienta. -- Yogi(n) 12 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:42:57 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 21:29:04 +0200, Yogi(n) O ile taka możliwoć istnieje. W tej chwili Ale defacto nie zaistaniał też, jeszcze, żaden nieprzewidziany przez producenta problem. Ta technologia ma to do siebie, że "mieszanki olejowej" z zasady przybywa. Co Ĺ›mieszniejsze, tematu w wiÄ™kszoĹ›ci nie było, dopóki nie zrobili nowego bagnetu i nie opisali "problemu" w instrukcjach. Dlatego w Mazdach problem jest znany od 2007 roku, gdy zaczÄ™ły do nas trafiać auta z Niemiec (2-3 lata po wprowadzeniu wersji z DPFem). Tymczasem problem istniał w tym czasie i w Oplach (Vectry, teraz Insignie, BTW, widziałeĹ› bagnet w Insigni -- Ĺ›miech na sali) i w VW i PSA, tylko użytkownik zwyczajnie o nim nie wiedział, bo czego oczy nie widzÄ…, tego sercu nie żal. Wiedza dobra rzecz, ale i parszywa. ;P -- Pozdor Myjk 13 |
Data: Kwiecien 12 2012 08:00:36 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych To też masz co¶ zepsute... Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił trochę oleju między przegl±dami. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 14 |
Data: Kwiecien 12 2012 09:53:02 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Artur Ma¶l±g | W dniu 2012-04-12 08:00, Mirek Ptak pisze: Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby Niekoniecznie :) Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił Przy spokojnej jeĽdzie (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej zostanie uzupełniony paliwem. No, ale wystarczy pojechać w dłuższ± trasę i trochę przycisn±ć - spożycie będzie widoczne :) -- Jutro to dzi¶, tyle że jutro. 15 |
Data: Kwiecien 13 2012 12:45:03 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze: poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić). Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomoc±... LPG? ;) (dodatkowy hint - przez większo¶ć roku nie wł±czam benzyny nawet na rozruch). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 16 |
Data: Kwiecien 13 2012 15:05:13 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomo¶ci W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze: Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy wymianami), ale w japończykach nigdy nie dolewałem - nie dlatego, że ubywało niewiele, ale nie ubywało po prostu. Eksploatacja taka sama, może trochę więcej tras robiłem clio. -- Yogi(n) 17 |
Data: Kwiecien 18 2012 21:35:50 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Poldek | Yogi(n) wrote: Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy Moya Toytoyta pobiera te 0,7 l oleju nie pomiędzy wymianami, ale na 1000 km. 18 |
Data: Kwiecien 12 2012 07:16:33 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: | Witam serdecznie. I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej,Zwi±zek jest taki, że olej musi nie wytr±cać podczas spalania cz±stek, które zostan± w DPF-ie niespalone. W skrajnych przypadkach mog± go zniszczyć. Je¶li jest DPF to olej do silników z DPF. Pozdrawiam. Sebastian http://tunery.tv -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:41:01 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Irokez | Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomo¶ci Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega DPF? to wie¶wagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam co¶ było z nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju. -- Irokez 20 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:58:47 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomo¶ci Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomo¶ci Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyn±), ci±gnie "od dołu" dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rz±d wielko¶ci), trzyma się nieĽle itp. I jeszcze produkuje olej ;-) -- Yogi(n) 21 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:02:19 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Irokez | Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomo¶ci DPF? to wie¶wagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam co¶Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). a to faktycznie fajny samochód :) wiesz, ja tak... 90 procent gospodyń uważa że fajne to VW ;) Ale mimo wszystko pow±chał bym olej. Bo oprócz opału to woda chłodz±ca może się lać, tyle że byłoby to widać. -- Irokez 22 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:45:15 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: 'Tom N' | Yogi(n) w Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie s± wskazania komputerków na postoju po zaci±gnięciu ręcznego, wci¶nięciu przycisku INFO i przeł±czeniu w tryb M ¶rednich prędko¶ci i spalania? -- Tomasz Nycz 23 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:53:37 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) |
Yogi(n) w Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, nie wiem też ile pokazuje koledze. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy. Diesel pali 4,8- 5,2 w trasie, innych danych nie znam (ale mogę zapytać, nie wiem tylko czy kiedykolwiek "zrobił" cały bak po mie¶cie). -- Yogi(n) 24 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:22:40 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: 'Tom N' | Yogi(n) w Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomo¶ci Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić. Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówk± ¶rednio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej Pytałem nie bez kozery o ¶rednie spalanie i ¶redni± prędko¶ć z licznika do którego w miarę trudno sie dobrać. I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie sugerować... Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie przednie klocki w Twoim prezentuj± i po jakim przebiegu? -- Tomasz Nycz 25 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:37:54 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomo¶ci Yogi(n) w Nie zwracam - może gdyby¶ grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. Teraz mi się nawet nie chce. >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesi±t kilometrów przejechać 190 ;-) Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić. Pytałem nie bez kozery o ¶rednie spalanie i ¶redni± prędko¶ć z licznika do Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakie¶ 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym. Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie Klocki maj± mniej więcej 1/3 oryginalnej grubo¶ci, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mie¶cie, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zim±, albo na wiosnę. -- Yogi(n) 26 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:48:30 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n) Klocki majÄ… mniej wiÄ™cej 1/3 oryginalnej gruboĹ›ci, przebieg mam o 2,5 W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;) W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm. -- Pozdor Myjk 27 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:55:30 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n) W corolli po 86 od nowoĹ›ci, jak dotÄ…d to mój rekord. WczeĹ›niej w renówce wymieniałem co 15-20 tys. -- Yogi(n) 28 |
Data: Kwiecien 11 2012 22:06:43 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa olej u w samochodzie z DPF | Autor: Artur MaĹ›lÄ…g | W dniu 2012-04-11 21:55, Yogi(n) pisze: W corolli po 86 od nowoĹ›ci, jak dotÄ…d to mój rekord. WczeĹ›niej w renówce Co 15-20 to może w polonezie kiedyĹ› wymieniałem. W Corolli pamiÄ™tam - po prawie 200kkm szczÄ™ki z tyłu. Klocki z przodu były z raz pewnie wymienione :) 29 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:58:35 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: 'Tom N' | Yogi(n) w Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomo¶ci^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie s±Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, Nie zwracam - może gdyby¶ grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. LOL - całe moje pytanie jest ci±gle w cytatach -- jakich to grzeczno¶ci sie spodziewałe¶, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem? Teraz mi się nawet nie chce. Taaaa... >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O Pytałem nie bez kozery o ¶rednie spalanie i ¶redni± prędko¶ć z licznika do Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakie¶ 3 lata temu. Naprawdę? To sk±d ten podkre¶lony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem i to cudzym, jakby¶ sie tego zapierał, twoje słowa ¶wiadcz± o tym. Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie Klocki maj± mniej więcej 1/3 oryginalnej grubo¶ci, przebieg mam o 2,5 Moje maj± zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w obszarach zabudowanych... Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia. -- Tomasz Nycz 30 |
Data: Kwiecien 11 2012 23:11:59 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomo¶ci Yogi(n) w LOL - całe moje pytanie jest ci±gle w cytatach -- jakich to grzeczno¶ci sie To zależy od standardów do jakich przywykłe¶ - ale o to nie do mnie miej pretensje... >> Teraz mi się nawet nie chce.
Mam i¶ć specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawo¶ć kogo¶ tak niewychowanego? No nie.... Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)? Naprawdę? To sk±d ten podkre¶lony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem że jest małe (spodziewałem sie mniejszego), ale ponieważ po mie¶cie jeżdżę rzadko (do pracy mam 18 minut pieszo), a przebiegi mam niewielkie, na i z imprez wozi mnie zona swoim autkiem, na przejażdżki dla przyjemno¶ci mam motor i rower - jednym słowem zwisa mi czy lancer pali litr czy dwa więcej, niż chciałbym. Gdyby palił 5 w mie¶cie, to może używałbym go czę¶ciej. Jasne, czy nadal za trudne do ogarnięcia? Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdż± bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Lito¶ci.... Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia. Z pewo¶ci± mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłami± na korzy¶ć klienta.... Ech... -- Yogi(n) 31 |
Data: Kwiecien 12 2012 23:39:41 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: 'Tom N' | Yogi(n) w Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomo¶ci To zależy od standardów do jakich przywykłe¶ - ale o to nie do mnie miej Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu: "ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie s± wskazania komputerków na postoju po zaci±gnięciu ręcznego, wci¶nięciu przycisku INFO i przeł±czeniu w tryb M ¶rednich prędko¶ci i spalania?" >> Teraz mi się nawet nie chce. Mam i¶ć specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawo¶ć kogo¶ tak Taaa... Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach I wtedy pali ¶rednio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi prędko¶ciami LOL^2 Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczno¶ci tankowania. Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70 Aaaaa, i o dziwo ¶rednia prędko¶ć wskazana przez komputerek jest identyczna jak wskazana przez Automapę. Naprawdę? To sk±d ten podkre¶lony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się Czytaj ze zrozumieniem. Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz. No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdż± bardziej kapeluszniczo (40Moje maj± zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sieKlocki maj± mniej więcej 1/3 oryginalnej grubo¶ci, przebieg mam o 2,5 W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje obserwacje s± takie, że tam gdzie poprzedzaj±cy naciska hamulec, ja zdejmuję nogę z gazu/redukuję bieg Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.Z pewo¶ci± mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłami± na korzy¶ć No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach: do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy ¶redniej prędko¶ci 69km/h Automapa pokazała max 100km/h z Warszawy za ŁódĽ (gierkówk± do Rawy i przez ŁódĽ) spalanie 7.6l / 60km/h Automapa pokazała max 109... Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze ¶rednia prędko¶ci± 50km i ¶rednim spalaniem uwaga!!!!: 5.6l Automapa pokazała max 70km/h Połowa trasy... Spalanie 7.4 ¶rednia 60 Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po mie¶cie a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l ¶rednia prędko¶ć 80km/h (na autostradzie ¶rednia prędko¶ć wynosiła 130km (jechałem max 149 wg Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km. Razem: spalanie 7.9, ¶rednia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310 PLN Nie pisz więc bajek o prędko¶ciach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy i spalaniu 8l/100km, również w kontek¶cie "rwania asfaltu" -- Tomasz Nycz 32 |
Data: Kwiecien 13 2012 00:20:42 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Przemysław Czaja |
I wtedy pali ¶rednio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi Nie pisz więc bajek o prędko¶ciach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy Czego tak lolujesz? :) Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt spaliła ¶rednio 5,9l/100km - ¶rednia prędko¶ć 124km/h zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i Vectra to diesel. 33 |
Data: Kwiecien 16 2012 07:52:25 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: I wtedy pali ¶rednio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi Widzę tylko jedn± możliwo¶ć - jechałe¶ cały czas 124 km/h pust± autostrad± :) Oto mój wynik autostradowy Vectr± (23.01.2011): http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html a to Insigni± (16, 17 i 21.11.2011): http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 34 |
Data: Kwiecien 16 2012 21:47:47 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-04-16 07:52, Mirek Ptak pisze: Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, Zako¶ córce z szafy te skrzydełka i je sobie do papuci (tych w których jeĽdzisz) domontuj. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." 35 |
Data: Kwiecien 18 2012 09:21:09 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-04-16 21:47, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Widzę tylko jedn± możliwo¶ć - jechałe¶ cały czas 124 km/h pust± W±tpię, żeby pomogło - a jeszcze by się to wszystko mogło zapl±tać :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 36 |
Data: Kwiecien 17 2012 23:49:29 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Przemysław Czaja |
nieco przekłamałem...ale to przez to, że małzonka 'strzeliła" zdjęcie już po zjeĽdzie z autobany http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0243b.jpg/ 37 |
Data: Kwiecien 18 2012 09:24:03 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-04-17 23:49, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Widzę tylko jedn± możliwo¶ć - jechałe¶ cały czas 124 km/h pust± Ja nie w±tpię w ten wynik nawet mimo, że kompy lubi± przekłamywać - ten w Insigni zaniża, ale w Vectrze zwykle zawyżał ¶rednie spalanie. pisałem tylko, że zrobienie takiej ¶redniej przy niskim spalaniu oznacza, że nie musiałe¶ "cisn±ć" a była to spokojna jazda ze stał± szybko¶ci± zbliżon± do ¶redniej :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 38 |
Data: Kwiecien 12 2012 09:29:47 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW (nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje rozrzedzony rop±. Zreszt± w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje wła¶ciwo¶ci. 39 |
Data: Kwiecien 12 2012 19:23:43 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Od: "Kamil 'Model'" Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Posiadało, to jest od zeszłego roku modelowego zamienili go na własny, czyli ten, o którym piszę. -- Yogi(n) 40 |
Data: Kwiecien 12 2012 04:35:29 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: bj | On 11 Kwi, 18:58, "Yogi\(n\)" wrote: Użytkownik "Irokez" napisał w Ale ale - mitsubishi wła¶nie brało ostatnio diesle od VW. Jeżeli to np. Lancer 2.0 DI-D to jak nic tam jest 2.0 TDI wie¶wagenowy a więc zapewne wyrobione gniazdo wtryskiwacza w głowicy. A zaraz a chwilę wytrze się to kółko w napędzie pompy oleju i sinik się zatrze. 41 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:47:04 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w sa mochodzie z DPF | Autor: MM | Dnia 11-04-2012 o 16:56:55 Yogi(n) napisał(a): Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić. Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeĽdzi tylko po parę kilometrów. Zasada jest do¶ć prosta, aby nast±piło wypalenie DPFa, musz± być spełnione takie warunki: rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi obrotami np >2,5 wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury spalin i wypalania sadzy. Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy zbiorniku (np w silnikach PSA). Sterownik kontroluje ci¶nienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że filtr jest zapchany i trzeba go wypalić A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczy¶cić. Ja tak to widzę ;) 42 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:10:54 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "MM" napisał w wiadomo¶ci Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeĽdzi tylko po parę kilometrów. Ale kolega praktycznie jeĽdzi tylko w trasie. Wygl±da na to, że algorytm wł±czaj±cy czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy ASO, za co¶ pieni±dze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A może wł±cza się za często (co¶ się spieprzyło, np. czujnik ci¶nienia)? Ten filtr jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to szczerze w±tpię)? Generalnie to idiotyczne rozwi±zanie - ze względu na w±tpliw± ekologiczno¶ć, oraz problemy z olejem. -- Yogi(n) 43 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:13:52 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: AZ | On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote: Jest wypalane poprzez mocne nagrzanie wydechu. -- Artur ZZR 1200 44 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:33:51 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Czeslawek | W dniu 2012-04-11 19:13, AZ pisze: On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:a następnie wpuszczenie do wydechu paliwa, które wtryskiwane jest do cylindra podczas suwu wydechu. Tak jak już kto¶ wcze¶niej napisał, w przypadku trudno¶ci z wypaleniem sadzy w filtrze DPF, wtryskiwanie paliwa podczas suwu wydechu jest wielokrotnie powtarzane, a skutkiem tego jest przedostawanie się paliwa do oleju. Czę¶ć paliwa wtryskiwanego podczas suwu wydechu miesza się ze spalinami i wędruje do filtra DPF, gdzie ulega zapłonowi, a kolejna czę¶ć osadza się na ¶ciankach cylindra i przenika do oleju. -- Pozdrawiam, Czesławek 45 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:40:22 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n) Generalnie to idiotyczne rozwiÄ…zanie Idiotyczne to jest snucie w temacie, o którym nie ma siÄ™ zielonego pojÄ™cia. Wtedy też wnioski wychodzÄ… bzdurne. -- Pozdor Myjk 46 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:50:35 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n) Nie, nie próbujÄ™ siÄ™ wymÄ…drzać - ale jeĹ›li coĹ› ma działać ak, jak opisujesz, to niech działa a nie przyprawia faceta o kolejny wydatek i koniecznoć zaglÄ…dania pod maskÄ™ co kilkaset kilometrów. Tak, naprawdÄ™ jeĽdzi w trasy (dlatego kupił diesla). A oleju regularnie przybywa.To nie jest bzdurny wniosek. -- Yogi(n) 47 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:16:53 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 19:50:35 +0200, Yogi(n) Nie, nie próbujÄ™ siÄ™ wymÄ…drzać - ale jeĹ›li coĹ› ma działać ak, A oleju regularnie przybywa. To nie jest bzdurny wniosek. To w ogóle nie jest wniosek. To jest skutek Ľle działajÄ…cego systemu. Natomiast wnioskowanie na podstawie błÄ™dnie działajÄ…cego systemu w wyniku awarii, najczęściej jednego z podzespołów, jest zwyczajnie bzdurne. -- Pozdor Myjk 48 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:56:41 | Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) |
Wed, 11 Apr 2012 19:50:35 +0200, Yogi(n)Własnie to miałem na myĹ›li, to jest fakt. To jest skutek Ľle działajÄ…cego systemu.A to jest wniosek. Natomiast wnioskowanie na podstawie błÄ™dnie działajÄ…cego systemu w wyniku Nie, bzdurne jest sprzedawanie komuĹ› produktu udajÄ…cego ekologiczny, który nie doć, że nie działa, to kosztuje majÄ…tek i zmusza do kolejnych wydatków. Bzdurne oczywiĹ›cie z punktu widzenia kupujÄ…cego taki produkt. -- Yogi(n) 49 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:10:49 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n) Nie, bzdurne jest sprzedawanie komuĹ› produktu udajÄ…cego ekologiczny, który Produkt jest ekologiczny pod warunkiem, że jest SPRAWNY. W przypadku Twojego znajomego ewidentnie wystÄ™puje WADA, co powoduje złe działanie tego jednego produktu na... nie mam danych, wiÄ™c przyjmÄ™ z "czapy", sto wyprodukowanych sztuk. Natomiast problem można zapewne w prosty sposób rozwiÄ…zać, zgłaszajÄ…c siÄ™ do specjalistów. Wiem, czÄ™sto nie łatwo o takich, nawet, a może zwłaszcza w ASO -- jako posiadacz Mazdy wiem ilu jest kowali -- wiÄ™c jakby ASO "rodzinne" Twojego znajomego sobie nie poradziło za 2-gim razem, daj cynk. Rozumiem też, że trzeba poĹ›wiÄ™cić czas i tego siÄ™ nie da usprawiedliwić, ale z drugiej strony samochód to nie długopis, a wady w produktach siÄ™ zdarzały i zdarzać siÄ™ bÄ™dÄ…, na nieszczęście klienta. -- Pozdor Myjk 50 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:23:08 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n) On akurat jeĽdzi po całej Polsce,wiÄ™c zgłoszenie siÄ™ do inne ASO nie powinno być problemem, "kowalstwo" bowiem miejscowego odczuliĹ›my boleĹ›nie i ja i on (mi zjarali dwukrotnie ECU, pierwszy raz podczas montażu alarmu, drugi podczas wymiany z powodu pierwszego; jemu urwali elektronikÄ™ od turbo przy wymianie alternatora w ramach akcji przywoławczej). Niestety (wg forum mitsumaniaków) rozwiÄ…zania dla lancera jeszcze nie ma w MMC, więć wizyta w innym ASO raczej nie rozwiÄ…że problemu. -- Yogi(n) 51 |
Data: Kwiecien 12 2012 07:58:12 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2012-04-11 19:10, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczy¶cić. Trasa trasie nierówna, a jak piszesz, że mu mało pali to pachnie mi to emeryck± jazda na kropelce, a taka jazda non stop tez nie pomaga w wypalaniu filtra. Niech się przejedzie kilkadziesi±t kilometrów z obrotami w okolicach 2,5 ty¶. rpm i ponownie sprawdzi poziom oleju. I niech pamięta, że w trasie trzeba przedmuchać układ wydechowy co jaki¶ czas. Je¶li jednak się mylę co do jego stylu jazdy, to tak jak Ci już pisano co¶ nie tak jest z układem napędowym. Jeżdżę już drugim samochodem z DPF i nigdy podobnego problemu nie miałem, a 50-60% mojego przebiegu to trasy po 7,5 km dom-praca po mie¶cie. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 52 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:25:57 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 16:56:55 +0200, Yogi(n) Czy ktoĹ› mógłby mi w kilku zdaniach wyjaĹ›nić na czym to polega Nie chce mi siÄ™ z palca powtarzać, wiÄ™c odeĹ›lÄ™ CiÄ™ do mojego "wywodu" popełnionego o DPFach (FAPach) na forum Mazdy, którÄ… notabene przywołujesz poniżej: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171#11 Wygooglałem, że w mazdach radzÄ… sobie z tym problemem stosujÄ…c specjalny Olej do pojazdów z DPFem ma za zadanie zminimalizować powstawanie sadzy (w koĹ„cu olej także ulega częściowemu spalaniu), i tylko tyle. Natomiast problem w Mazdach stwarzał Ľle "ułożony" program sterujÄ…cy (wtryski za mocno lały, do tego w złych fazach), który po niecałym roku od wypuszczenia modelu został poprawiony i Mazda ogłosiła akcjÄ™ przywoławczÄ…. Poza tym nadal problem może wystÄ…pić (w każdym aucie z DPF/FAP), np. gdy wtryski lejÄ…. W przypadku Mazdy jest ta zaleta, że zastosowano odpowiedni bagnet (znaczniki L/F/X), dziÄ™ki któremu można manualnie obserwować ew. przybywanie oleju. Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegajÄ…ce na dopalaniu - przecież, jeĹ›li Ten filtr ma za zadanie wyłapać czÄ…stki sadzy, które wylatujÄ…c z rury nie tylko same w sobie sÄ… groĽne dla płuc ludzi, ale co ważniejsze, sÄ… noĹ›nikami dla groĽnych zwiÄ…zków NOx. Ergo, tutaj chodzi o ekologiÄ™ w odniesieniu do zdrowia człowieka, a nie zdrowia Ĺ›rodowiska vel ziemi. Paliwa, owszem, jest spalane wiÄ™cej: Ĺ›rednio litr na setkÄ™ w mieĹ›cie, jednak w trasie różnica dÄ…ży do zera. Dlatego Diesel to od zawsze auto na trasy -- jak siÄ™ jeĽdzi trasy poniżej 30km to nie warto wsiadać, bo tylko z tego straty bÄ™dÄ…. -- Pozdor Myjk 53 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:47:39 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Nie chce mi siÄ™ z palca powtarzać, wiÄ™c odeĹ›lÄ™ CiÄ™ do mojego "wywodu"(...) jednak w trasie różnica dÄ…ży do zera. Dlatego Diesel to od zawsze auto na OK, to w zasadzie wyczerpuje wÄ…tek, dziekujÄ™. U goĹ›cia ewidentnie coĹ› jest schrzanione, bo naprawdÄ™ jeĽdzi w trasy, po mieĹ›cie niewiele. Mitsubishi coĹ› tam przebÄ…kuje o nowym sofcie do tych samych silników, nie do tego modelu jednak (może dopiero pracujÄ… nad tym). WskaĽnik też ma dodatkowy punkt "x", ale to marna pociecha ;-) Czy własnoĹ›ci oleju bardzo siÄ™ zmieniajÄ… w wyniku takiego rozcieĹ„czania i czy nie powinno sie go w zwiÄ…zku z tym np.częściej wymieniać? Bo jeĹ›li tak, to zbyt ekologicznie też to nie wyglÄ…da ;-( W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne iloĹ›ci oleju, może siÄ™ pojawić sytuacja, w której poziom siÄ™ ustabiliuje, a po obu stronach cylindra bÄ™dzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja siÄ™ nie utrzyma ;-( -- Yogi(n) 54 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:10:20 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n) OK, to w zasadzie wyczerpuje wÄ…tek, dziekujÄ™. U goĹ›cia ewidentnie coĹ› jest To auto z pierwszej rÄ™ki? Model, rocznik? Dowiem siÄ™ OCB u kumpla z centrali. :P Ja wyjechałem autem z salonu, przejechałem 93tkm, głównie po Wawie (ale nie centrum, raczej przelotówki), trasy rzadko i z DPFem nie miałem problemu ani razu. Byłem w ASO, filtr wykazuje zerowe zużycie, tzn. parametry z kompa daje jak nowy. Z kolei znajomy zachciał zrobić prawko na motor, złamał łapÄ™ przed samym egzaminem, wiÄ™c był zmuczony odstawić auto na miesiÄ…c postoju przy 80tkm od wyjazdu z salonu. Po wyciÄ…gniÄ™ciu rÄ™ki z gipsu wskoczył na trasÄ™ przegonić suczÄ™, 300km, kontrolka DPF, stop, laweta, ASO. PadniÄ™ta sonda lambda. 2k zł w plecy. :P Może przypadek, choć wg mnie te fakty siÄ™ wiÄ…żÄ…. W koĹ„cu stara reguła głosi, że najczęściej psujÄ… siÄ™ auta nieużywane. :P Czy własnoĹ›ci oleju bardzo siÄ™ zmieniajÄ… w wyniku takiego ZmieniajÄ… siÄ™ jeĹ›li zostanie osiÄ…gniÄ™ty poziom krytyczny (X) :P ale poza tym nie trzeba go wymieniać częściej niż inne. Ja wymieniam co 20 tkm jak instrukcja każe -- silnik żyje, filtr żyje. Niektórzy wymianiajÄ… olej co 10 tkm, ale wg mnie nadgorliwoć jest gorsza od faszyzmu. Bo jeĹ›li tak, to zbyt ekologicznie też to nie wyglÄ…da ;-( Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzÄ™sie. :P W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne iloĹ›ci oleju, może Jak pan, taki kram. Jak siÄ™ dba, tak siÄ™ ma. Etc. Po forum Mazdy widzÄ™, że problemy z samochodami majÄ… głównie ignoranci -- tanio kupili 5-letniego Diesla z przelotem 160tkm, nic nie włożyli i płaczÄ…, że im siÄ™ auto sypie raptem po 1000km. NaprawiajÄ…, a koĹ„ca nie widać. Tymczasem auta z pierwszej rÄ™ki, albo chociaż należycie zadbane po zakupie klepiÄ… setki tysiÄ™cy km i nic siÄ™ nie dzieje. -- Pozdor Myjk 55 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:30:27 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n) Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju bÄ™dzie pierwszy przeglÄ…d. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili 2/3 pomiÄ™dzy F a X. Czy własnoĹ›ci oleju bardzo siÄ™ zmieniajÄ… w wyniku takiego Instrukcja każe co 30 tys. Bo jeĹ›li tak, to zbyt ekologicznie też to nie wyglÄ…da ;-( A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. Jakim specjalistÄ… od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20 tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.? Niejaki Grzesiu Staniak wypisywał różne ciekawostki pseudonaukowe, aż przesadził, stwierdzajÄ…c, że Darwin nie był twórcÄ… teorii ewolucji i zrobił z siebie idiotÄ™. W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne iloĹ›ci oleju, może To jasne, ale czysto teoretcznie może tak siÄ™ stać. Prawdopodobnie u któregoĹ› z rzÄ™du właĹ›ciciela, bo kolejni bÄ™dÄ… siÄ™ takiego auta pozbywać. Albo i nie ;-) Po forum Mazdy widzÄ™, że problemy z samochodami majÄ… głównie ignoranci -- No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżÄ…ca przeważnie w trasach, na fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzÄ™sie siÄ™ nad nim. Przebieg symboliczny, garażowany, pierwszy właĹ›ciciel, bezwypadkowy - i jeszcze produkuje olej ;-) -- Yogi(n) 56 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:52:32 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n) Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju Heh, jechaliĹ›my prawie identycznym do Francji w lutym tego roku, tylko rocznik 2012 z przebiegiem 5k. TrochÄ™ mu siÄ™ dostało od życia. :P Kapeć, zaspa lodowa... po tankowaniu na Shellu we Francji czek endżin i tak przejechane 2500km aż do ASO w PL gdzie orzeczono zalanie gównianego paliwa. Z DPFem, a co za tym idzie z olejem nie było problemu, choć w ~48h przeleciał 4tkm. Ogólnie strasznie głoĹ›na i ciasna maszyna, ale faktycznie oszczÄ™dne bydle, 5.5L spalił nie przekraczajÄ…c 120. :P No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży, wykonana od podstaw i do koĹ„ca przez JapoĹ„ców z Mitsu (poprzednie Diesle montowali od PSA albo zaciÄ…gali echnologiÄ™ do siebie), może siÄ™ w MazdÄ™ zapatrzyli z tym programem sterujacym hahaha :D Inna sprawa, że CiTD Mazdy nie sprawiał problemów jeżdżÄ…c w tarsie, a jedynie przy krótkich odcinkach miejskich. Instrukcja każe co 30 tys. No i powinien tyle przejechać przy sprawnym systemie. A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. JakimBo jeĹ›li tak, to zbyt ekologicznie też to nie wyglÄ…da ;-(Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzÄ™sie. :P Ale dlaczego JUĹ» zakładasz, że wczeĹ›niejsza wymiana bÄ™dzie konieczna? Najpierw wyjaĹ›nij wÄ…tpliwoĹ›ci, potem wyciagaj wnioski, a nie na odwrót. No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżÄ…ca przeważnie w trasach, na Zdarza siÄ™, niestety. Na forum Mazdy też był taki nieszczęśnik. Kupił M3 i wszystko po kolei mu siÄ™ sypało, właĹ›nie podzespoły z systemu DPF. Ale to jedyny przypadek jaki zanotowałem, wiÄ™c nie jest Ľle. :P -- Pozdor Myjk 57 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:15:56 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n) Ciasna? Toż to kompakt, w Ĺ›rodku jest wiÄ™cej miejsca jak w avensisie czy passacie. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w komorze silnika) ale poważnie głoĹ›ne stajÄ… siÄ™ oba dopiero powyżej 130 km/h, wtedy właĹ›ciwie ciÄ™żko porozmawiać w Ĺ›rodku. Ale silnik chodzi bardzo ładnie, "rwie asfalt" (w porównaniu z benzynÄ…), spalania można tylko pozazdroĹ›cić. Tylko ten olej... No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży, Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjnoĹ›ci. Instrukcja każe co 30 tys. Pewnie przejedzie - zwłaszcza, że do przeglÄ…du ma miesiÄ…c czy półtora. A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. JakimBo jeĹ›li tak, to zbyt ekologicznie też to nie wyglÄ…da ;-(Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzÄ™sie. :P Ale GDZIE zakładam? Chyba tryb przypuszczajÄ…cy, którego użyłem, Ĺ›wiadczy o próbie wyjaĹ›niania tych wÄ…tpliwoĹ›ci? No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżÄ…ca przeważnie w trasach, na Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowujÄ… elektronikÄ™ sterujÄ…ca i dziÄ™ki temu problem staje siÄ™ marginalny. Skoro tak, to albo rzadziej odbywa siÄ™ dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach jeszcze nie, ale być może pracujÄ… nad problemem. Być może, bo ASO tradycyjnie rozkłada łapy i smÄ™tnie coĹ› tam bredzi. -- Yogi(n) 58 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:30:55 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n) Ciasna? Toż to kompakt, w Ĺ›rodku jest wiÄ™cej miejsca Jednak bym polemizował, bo w takim wypadku musiałoby być także wiÄ™cej miejsca niż w mojej M6. Tymczasem na przednim siedzeniu siedziałem praktycznie z kolanami wbitymi w deskÄ™ rozdzielczÄ…, choć z tyłu siedziała moja, w sumie mała, żona. Auto jest ładnie zestylizowane. Ale wiÄ™cej siÄ™ tym w podobnÄ… podróż nie wybiorÄ™. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w No tak, miałem na myĹ›li hałas od szosy, bo sam silnik ładnie trzyma kulturÄ™. "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej... A właĹ›nie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach? Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ups, widocznie przekimałem czÄ™ć wykładu, hhiihi :P Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjnoĹ›ci. ....i hałasu. Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowujÄ… elektronikÄ™ Które to ASO? -- Pozdor Myjk 59 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:44:15 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: 'Tom N' | Myjk w Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n) I tak sie kończ± opowie¶ci o "niskim" spalaniu tego czy tamtego -- wystarczy zapytać o ¶redni± prędko¶ć i się w odpowiedzi usłyszy, ze nie sprawdzano, ale w trasie to taki pali mniej, a na autostradzie to spalił X litrów nie przekraczaj±c Y km/h -- 10km/h powyżej to s± gło¶ne, a 30 km poniżej to rockford na wyposażeniu słyszalny jak w pokoju odsłuchów... -- Tomasz Nycz 60 |
Data: Kwiecien 11 2012 22:15:34 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N' I tak sie koĹ„czÄ… opowieĹ›ci o "niskim" spalaniu tego czy tamtego"rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...A właĹ›nie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach? SiÄ™ przyczepiłeĹ› do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF. Niskie obroty + but = wiÄ™cej sadzy = czÄ™ste przepalanie DPF = dużo oleju w oleju. -- Pozdor Myjk 61 |
Data: Kwiecien 11 2012 22:46:13 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: 'Tom N' | Myjk w Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N' I tak sie kończ± opowie¶ci o "niskim" spalaniu tego czy tamtego"rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...A wła¶nie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach? Się przyczepiłe¶ do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF. W odniesieniu do "rwania asfaltu" ;-) "jako pasażer jeĽdziłem z nim tylko po mie¶cie, ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było." -- Tomasz Nycz 62 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:46:03 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n) Bo trzeba siÄ™gnąć rÄ™kÄ… pod siedzenie i pociÄ…gnąć takÄ… wajchÄ™, wtedy fotel siÄ™ przesuwa ;-) "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej... Bo ja wiem? Raczej nie, ja jako pasażer jeĽdziłem z nim tylko po mieĹ›cie, ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było. Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Nie wiem, ale tego pewnie nie musieli w ramach gwarancji naprawiać. Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowujÄ… elektronikÄ™ W N. SÄ…czu, multidealer. -- Yogi(n) 63 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:51:24 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n) Bo trzeba siÄ™gnąć rÄ™kÄ… pod siedzenie i pociÄ…gnąć Ale ja w sumie lubiÄ™ nogi mojej żony. Czasem tylko, raz w miesiacu, ostatnio nawet rzadziej (bo już stary człowiek jestem) siÄ™ plÄ…czÄ… niepotrzebne. :D W N. SÄ…czu, multidealer. Zbadam na jutro temat. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* 64 |
Data: Kwiecien 12 2012 10:21:45 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n) W N. SÄ…czu, multidealer. OK, po pierwsze nie ma autoryzowanego ASO o takiej nazwie, po drugie instrukcja każe wymieniać olej w tym modelu co 15 tkm (czyli wg tego co piszesz, powinien być na wymianie już 10 tkm temu), po trzecie jest akcja przeprogramowania PCM (i kalibracji) nie tylko w ASX, ale także w Lancerach, bo to ten sam silnik. Teraz trzeba tylko ustalić zeznania, bo fakty nie pasujÄ…. -- Pozdor Myjk 65 |
Data: Kwiecien 12 2012 19:21:57 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹ›ci Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n) ASO jest jedno, Autocomplex, dealujÄ… też subaru, kia, opla, suzuki i cholera wie, co jeszcze. Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy, że to bÄ™dzie druga wymiana), ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX majÄ… oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał do mnie i tak powiedział (kilka dni przed Ĺ›wiÄ™tami). -- Yogi(n) 66 |
Data: Kwiecien 13 2012 07:52:25 | Temat: Re: ProĹ›ba o wyjaĹ›nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Myjk | Thu, 12 Apr 2012 19:21:57 +0200, Yogi(n) ASO jest jedno, Autocomplex Teraz siÄ™ zgadza. Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy, Albo jednak pierwsza. Należy to brać pod uwagÄ™. Sam raz przegapiłem jeden serwis olejowy. :P ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX Z informacji "u Ľródła", tj. w MMP wynika, że cała obecna ekipa tego ASO była na szkoleniu i wie o przeprogramowaniu. ZresztÄ…, z logiki wynika, że jeĹ›li wiedzÄ… o ASX, to i muszÄ… wiedzieć o Lancerze -- jako że to sÄ… identyczne silniki i identyczny osprzÄ™t (wraz z PCM). -- Pozdor Myjk http://rejestratory-trasy.pl 67 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:27:00 | Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | Autor: Przemysław Czaja |
Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega Przybywało mi kiedy¶ oleju w Nissanie Primera, tyle, że miała silnik benzynowy a przyczyn± było zatankowanie etyliny pomieszanej z NAFTˇ ! To cholerstwo nie spalało się razem z benzyn± a dzięki zdolno¶ci do penetracji ¶ciekało po cylindrach do michy olejowej. Na szczę¶cie wymieniłem w porę olej i tylko raz zatankowałem na tej gównianej stacji. |