Grupy dyskusyjne   »   Problem - ubezpieczalnia i po¶rednicy (dostawca i warsztat) - co robić?

Problem - ubezpieczalnia i po¶rednicy (dostawca i warsztat) - co robić?



1 Data: Sierpien 11 2015 09:00:07
Temat: Problem - ubezpieczalnia i po¶rednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Rablin 

Będzie długo.
Jaki¶ czas temu zepsuła mi się podczas zdarzenia losowego czę¶ć w aucie. Powiedzmy, że opona (oczywi¶cie to nie opona ale inna cze¶ć ważna dla auta).
Mam ubezpieczenie AC itp. w swoim 10 letnim aucie.
Zadzwoniłem do ubezpieczalni (powiedzmy DirectX) zapytałem na jakich zasadach mogę naprawić szkodę w ramach AC.
Pani powiedziała, że nie ma problemu. Można to zrobić gotówkowo (wtedy muszę robić zdjęcia i wypełnić jaki¶ formularz albo bezgotówkowo).
Chciałem i¶ć im na rękę i powiedziałem, że ok niech będzie w "ich" warsztacie aby było szybko i bez komplikacji. Czyli bezgotówkowo.
Wcze¶niej zapytałem, czy będę tracił zniżki Pani powiedziała, że jak zostanę u nich na kolejny rok to nie.
Następnie Pani mnie przeł±czyła do firmy zewn. Powiedzmy (kontynuuj±c w±tek oponiarski), że w tej firmie przedstawiono mi się jako Michelin Lublin (oczywi¶cie to przykład).
Powiedziałem, że nie chcę jakiej¶ taniej opony tylko dobr± (tak± jak miałem w oryginale - co¶ dobrego).
Pani powiedziała, że produkt został wysłany i żebym pojechał na wymianę.
Pojechałem do warsztatu upewniłem się, że będ± montowane opony Michelin (to przykład oczywi¶cie) - panowie z warsztatu potwierdzili.
Po paru godzinach wracam do warsztatu. Podpisuję, że zrzekam się ubezpieczenia (cesja) na rzecz tego warsztatu, odbieram kluczyki. Idę do auta i ... patrzę, że mam zamontowane ... nie opony Michelin (to przykład) ale jakie¶ nieznane badziewie.

Pytam warsztat co to za żart. On na to, że to przysłali z Michelin Lublin (to przykład) i oni tylko zamontowali.
Pytam ale rano pytałem czy to będzie Michelin. Facet nic.
Dzwonię do "Michelin Lublin" a tu go¶ć mi mówi, że zrobili usługę na jak± mam wykupione AC. Pierwszy raz się dowiaduję, że mam ubezpieczenie (bo to niby firma direct) na zamienniki.
Dzwonię do ubezpieczalni DirectX i ci także mi mówi±, że na pewno mi mówili o zamiennikach. Na 100% procent nie mówili.

I co mam teraz zrobić?
Smaku całej sprawie dodaje fakt, że:
- kobieta u której zamawiałem te powiedzmy opony oszukała mnie min. 2 razy (np. że z danym warsztatem nie współpracuj± a na ich stronie WWW jest ten warsztat)
- tuż po złożeniu szkody oddzwoniła do mnie firma badawcza z pytaniem jak oceniam poziom obsługi (dałem im 8, teraz dałbym im ZERO!)



2 Data: Sierpien 11 2015 09:10:56
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-11 o 09:00, Rablin pisze:

Pierwszy raz siÄ™ dowiadujÄ™, że mam ubezpieczenie (bo to niby firma
direct) na zamienniki.

Pierwszy błÄ…d - nie patrzysz co kupujesz (ubezpieczenie).

Co jest o tyle dziwne, że w przypadku rzeczy "namacalnych" można
zrozumieć fakt, że ludzie olewajÄ… prawnÄ… kwestiÄ™ zakupu. Ale w przypadku
ubezpieczenia - gdzie nie kupujesz nic namacalnego, a jedynym zakupem sÄ…
warunki ubezpieczenia - twoje zachowanie jest dosyć dziwne.

W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w całoĹ›ci powyższego ;) -
skoro kupiłeĹ› w ciemno bułkÄ™, to czemu siÄ™ dziwisz, że nie masz chleba?

--
Liwiusz

3 Data: Sierpien 11 2015 10:44:05
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Rablin 

W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w całoĹ›ci powyższego ;) -
skoro kupiłeĹ› w ciemno bułkÄ™, to czemu siÄ™ dziwisz, że nie masz chleba?

Chyba nie do końca.
1. Facet z ubezpieczalni (jak dzwoniłem, że zrobili mnie w bambuko) powiedział, że podczas podpisywania umowy na infolinii mówili mi, że bÄ™dÄ… zamienniki gdyby coĹ› siÄ™ stało OC/AC. Ja na to, że robiłem to umowa była przez net (nie tel.) i z nikim nie rozmawiałem. Nikt mi zatem nie mówił, że bÄ™dÄ… zamienniki.
2. Jak rozmawiałem zgłaszajÄ…c szkodÄ™ mówiłem, że chcÄ™ taki produkt (producent) jaki miałem firmowo w aucie. W żadnej rozmowie (ubezpieczyciel, dostawca) nie pojawiło siÄ™ słowo ale Pan nie może mieć tego producenta bo ...... Ja nawet czekałem na produkt 48h aby doszło kurierem.
Dopiero teraz mi mówiÄ…, że auto stare, że zawsze dajÄ… zamienniki etc. W rozmowie jak zgłaszałem szkodÄ™ i zamawiana była dla mnie czÄ™ć nie było mowy o jakimĹ› syfie.
Pojawiła siÄ™ (tak mi siÄ™ zdaje) konkretna marka A a może i B. I nie było wÄ…tpliwoĹ›ci.
3. Przed montażem pytałem pracowników warsztatu czy na pewno bÄ™dzie produkt A i potwierdzili. OczywiĹ›cie nie mam na to Ĺ›wiadków ale było przy tym dwóch pracowników warsztatu.

4 Data: Sierpien 11 2015 11:23:42
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-11 o 10:44, Rablin pisze:

W skrócie (bo pewnie i tak nie przeczytasz w całoĹ›ci powyższego ;) -
skoro kupiłeĹ› w ciemno bułkÄ™, to czemu siÄ™ dziwisz, że nie masz chleba?

Chyba nie do końca.
1. Facet z ubezpieczalni (jak dzwoniłem, że zrobili mnie w bambuko)
powiedział, że podczas podpisywania umowy na infolinii mówili mi, że
bÄ™dÄ… zamienniki gdyby coĹ› siÄ™ stało OC/AC. Ja na to, że robiłem to umowa
była przez net (nie tel.) i z nikim nie rozmawiałem. Nikt mi zatem nie
mówił, że bÄ™dÄ… zamienniki.

To, że umowa jest przez net nie oznacza, że nie posiada Ogólnych
Warunków Ubezpieczenia i że nie było twoim obowiÄ…zkiem zapoznania siÄ™ z
nimi.

"Przez net" daje tÄ™ zaletÄ™, że jak już byĹ› siÄ™ zapoznał z warunkami, to
mógłbyĹ› od nich odstÄ…pić, gdyby ci nie odpowiadały.


2. Jak rozmawiałem zgłaszajÄ…c szkodÄ™ mówiłem, że chcÄ™ taki produkt
(producent) jaki miałem firmowo w aucie. W żadnej rozmowie
(ubezpieczyciel, dostawca) nie pojawiło siÄ™ słowo ale Pan nie może mieć
tego producenta bo ..... Ja nawet czekałem na produkt 48h aby doszło
kurierem.
Dopiero teraz mi mówiÄ…, że auto stare, że zawsze dajÄ… zamienniki etc. W

Widocznie dopiero teraz dojrzeli jakie ubezpieczenie kupiłeĹ›. Może
póĽno, ale lepiej niż wcale (tak jak ty).



3. Przed montażem pytałem pracowników warsztatu czy na pewno bÄ™dzie
produkt A i potwierdzili. OczywiĹ›cie nie mam na to Ĺ›wiadków ale było
przy tym dwóch pracowników warsztatu.

MyĹ›lisz, że pracownicy warsztatu mieli wglÄ…d w twoje umowy z
ubezpieczycielem?

--
Liwiusz

5 Data: Sierpien 11 2015 12:04:26
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Rablin 


MyĹ›lisz, że pracownicy warsztatu mieli wglÄ…d w twoje umowy z
ubezpieczycielem?

Chodzi mi o innÄ… kwestiÄ™.
1. dlaczego ubezpieczyciel nie informuje, że to bÄ™dÄ… zamienniki i jeĹ›li chcÄ™ oryginał to proszÄ™ bardzo ale to bÄ™dzie drożej za rok / muszÄ™ dopłacić etc.
2. dlaczego dostawca (hurtownia/poĹ›rednik) cały czas wie, że mówimy o oryginale (konkretnej marce albo dwóch) a na koĹ„cu wysyła produkt Z12.
3. dlaczego warsztat montujÄ…cy na wyraĽne pytanie (przed montażem) czy to bÄ™dzie markowy produkt A odpowiada, że tak a potem po montażu Z12 mówi, że ubezpieczalnie Directowe tak robiÄ…. WszÄ™dzie walÄ… zamienniki (zeby było taniej).

Chodzi o to, że czÄ™ć którÄ… zgłaszałem do ubezpieczalni jest ważna dla mojego bezpieczeĹ„stwa. To nie jest jakiĹ› zderzak czy wkład lusterka albo kabelek.
Gdybym wiedział wczeĹ›niej, że to bÄ™dzie zamiennik to albo bym tego nie zgłaszał do ubezpieczalni (zachowałbym zniżkÄ™ na przyszły rok jak bÄ™dÄ™ chciał siÄ™ przenieć) albo był dopłacił ze swojej kasy aby był oryginał jaki ustalałem.

Zastanawiam siÄ™ czy da siÄ™ jakoĹ› ugryĽÄ‡ temat, że żadna z w/w firm nie powiedziała mi że to bÄ™dzie zamiennik.
WiÄ™cej w rozmowie z trzema firmami posługiwałem siÄ™ markami A i B a zamontowano mi z12.

6 Data: Sierpien 11 2015 12:10:15
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-11 o 12:04, Rablin pisze:


MyĹ›lisz, że pracownicy warsztatu mieli wglÄ…d w twoje umowy z
ubezpieczycielem?

Chodzi mi o innÄ… kwestiÄ™.
1. dlaczego ubezpieczyciel nie informuje, że to bÄ™dÄ… zamienniki i jeĹ›li
chcÄ™ oryginał to proszÄ™ bardzo ale to bÄ™dzie drożej za rok / muszÄ™
dopłacić etc.

Informuje - w OWU.

2. dlaczego dostawca (hurtownia/poĹ›rednik) cały czas wie, że mówimy o
oryginale (konkretnej marce albo dwóch) a na koĹ„cu wysyła produkt Z12.

Pytaj siÄ™ hurtowni. JeĹ›li zamawiałeĹ› innÄ… naprawÄ™ niż dostałeĹ›, to reklamuj.

3. dlaczego warsztat montujÄ…cy na wyraĽne pytanie (przed montażem) czy
to bÄ™dzie markowy produkt A odpowiada, że tak a potem po montażu Z12
mówi, że ubezpieczalnie Directowe tak robiÄ…. WszÄ™dzie walÄ… zamienniki
(zeby było taniej).

Bo to nie ty jesteĹ› klientem warsztatu, tylko zakład ubezpieczeĹ„, zatem
to on decyduje jak naprawiać - może w koĹ„cu klient z warsztatem dogadał
siÄ™, że ma być zamiennik.


Chodzi o to, że czÄ™ć którÄ… zgłaszałem do ubezpieczalni jest ważna dla
mojego bezpieczeĹ„stwa. To nie jest jakiĹ› zderzak czy wkład lusterka albo
kabelek.
Gdybym wiedział wczeĹ›niej, że to bÄ™dzie zamiennik to albo bym tego nie
zgłaszał do ubezpieczalni (zachowałbym zniżkÄ™ na przyszły rok jak bÄ™dÄ™
chciał siÄ™ przenieć) albo był dopłacił ze swojej kasy aby był oryginał
jaki ustalałem.

WiedziałeĹ›, a przynajmniej powinieneĹ› wiedzieć.


Zastanawiam siÄ™ czy da siÄ™ jakoĹ› ugryĽÄ‡ temat, że żadna z w/w firm nie
powiedziała mi że to bÄ™dzie zamiennik.
WiÄ™cej w rozmowie z trzema firmami posługiwałem siÄ™ markami A i B a
zamontowano mi z12.

Podstawowe pytanie jest - skoro wybrałeĹ› naprawÄ™ bezgotówkowÄ… - czy
naprawa została wykonana zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Z
opisu wynika, że tak.

--
Liwiusz

7 Data: Sierpien 11 2015 13:54:29
Temat: Re: Problem - ubezpieczalnia i pośrednicy (dostawca i warsztat) - co robić?
Autor: Ergie 

Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Podstawowe pytanie jest - skoro wybrałeĹ› naprawÄ™ bezgotówkowÄ… - czy
naprawa została wykonana zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Z
opisu wynika, że tak.

Ale decydujÄ…c siÄ™ na naprawÄ™ bezgotówkowÄ… został wprowadzony w błÄ…d co do tego że bÄ™dzie użyty oryginał a nie zamiennik. To że nie zapoznał siÄ™z OWU nie zmienia tego że ktoĹ› go przez telefon _oszukał_. Gdyby miał to nagrane to nie byłoby problemu. Ale nie ma i jedyne co pozostaje to podać nazwÄ™ ubezpieczyciela ku przestrodze.

UprzedzajÄ…c co warsztat winien? Ano winien bo jak właĹ›ciciela informuje że zamontujÄ… oryginał a montujÄ… zamiennik (bo tak chce ubezpieczyciel - zleceniodawca) to doprowadzajÄ… właĹ›ciciela do niekorzystnego rozporzÄ…dzenia własnym mieniem. Gdyby od razu mu powiedzieli że bÄ™dÄ… montować zamiennik to klient miałby jeszcze czas by siÄ™ rozmyĹ›lić.

Pozdrawiam
Ergie

Problem - ubezpieczalnia i po¶rednicy (dostawca i warsztat) - co robić?



Grupy dyskusyjne