Grupy dyskusyjne   »   Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc

Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc



1 Data: Czerwiec 05 2007 11:37:01
Temat: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: kokpit 

Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.
Po prawie 6 latach praktycznie bezawaryjnej pracy (Zavoli) zaczęły się kłopoty z wolnymi obroami - bujał sie lub gasł. Fachowcy orzekli: wymiana parownika. Wsadzili nowy (coś na T.. chyba Thomaso albo jakoś podobnie), dali 2 lata gwarancji. Niestety okazało się na trasie że przy dłuższej szybkiej jeździe (120-140km/h) po kilku minutach samochód dostaje ograniczenia obrotów max ok 4tys i mniej. Na benzynie silnik zachowuje się prawidłowo. Diagnoza fachowców jest nie jednoznaczna: może sonda lambda, moze elektronika ale prawie na pewno nie "ich" parownik. Twierdzą że sonda lambda może pracować prawidłowo na benzynie a na lpg jest przeciążana pradowo i stąd problemy ale to mozna zdiagnozować tylko jadąc długo na lpg 140 km/h z podłączonym laptopem. Na razie w celu zawężenia diagnozy umówiony jestem na zastapienie czegostam krokowego od gazu registerem (???) i wtedy okaże się czy to wina instalki LPG czy sondy lambda.

Uprzejmie proszę obecnych tu fachowców o wyjaśnienie o co chodzi, ewentualnie o poradę, rozjasnienie w głowie i diagnozę czy panowie z wrstatu nie ładuja mnie w balona bo wg nich prawie napewno to nie parownik, chociaż problem zaistniał dopiero po wstawieniu ich parownika.

Pozdrawiam i liczę na rzeczowe odpowiedzi.

Kokpit



2 Data: Czerwiec 05 2007 12:03:04
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: matee 

Witam

Niestety ja nie pomoge ale tez chcialbym znac odp na to pytanie. Mam Asterke
F 1.6 '96 z Bingo M, instalacja praktycznie nowa przejechalem na niej okolo
1.5kkm i mam podobny problem na V niestety nie moge przekroczyc magicznych
4tys... okolo 140km/h. Na bezynce normlanie moge przekroczyc ta granice :)
Jakies pomysly?

Pozdrawiam i dziekuje za odp :)

matee

Użytkownik "kokpit"  napisał w wiadomości

Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.
Po prawie 6 latach praktycznie bezawaryjnej pracy (Zavoli) zaczęły się
kłopoty z wolnymi obroami - bujał sie lub gasł. Fachowcy orzekli: wymiana
parownika. Wsadzili nowy (coś na T.. chyba Thomaso albo jakoś podobnie),
dali 2 lata gwarancji. Niestety okazało się na trasie że przy dłuższej
szybkiej jeździe (120-140km/h) po kilku minutach samochód dostaje
ograniczenia obrotów max ok 4tys i mniej. Na benzynie silnik zachowuje się
prawidłowo. Diagnoza fachowców jest nie jednoznaczna: może sonda lambda,
moze elektronika ale prawie na pewno nie "ich" parownik. Twierdzą że sonda
lambda może pracować prawidłowo na benzynie a na lpg jest przeciążana
pradowo i stąd problemy ale to mozna zdiagnozować tylko jadąc długo na lpg
140 km/h z podłączonym laptopem. Na razie w celu zawężenia diagnozy
umówiony jestem na zastapienie czegostam krokowego od gazu registerem
(???) i wtedy okaże się czy to wina instalki LPG czy sondy lambda.

Uprzejmie proszę obecnych tu fachowców o wyjaśnienie o co chodzi,
ewentualnie o poradę, rozjasnienie w głowie i diagnozę czy panowie z
wrstatu nie ładuja mnie w balona bo wg nich prawie napewno to nie
parownik, chociaż problem zaistniał dopiero po wstawieniu ich parownika.

Pozdrawiam i liczę na rzeczowe odpowiedzi.

Kokpit

3 Data: Czerwiec 05 2007 10:22:02
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Samotnik 

Dnia 05.06.2007 kokpit  napisał/a:

Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.
Po prawie 6 latach praktycznie bezawaryjnej pracy (Zavoli) zaczęły się
kłopoty z wolnymi obroami - bujał sie lub gasł. Fachowcy orzekli:
wymiana parownika. Wsadzili nowy (coś na T.. chyba Thomaso albo jakoś
podobnie), dali 2 lata gwarancji. Niestety okazało się na trasie że przy
dłuższej szybkiej jeździe (120-140km/h) po kilku minutach samochód
dostaje ograniczenia obrotów max ok 4tys i mniej.

Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.
'Fachowcy' wsadzają najtańsze reduktory, łudząc się, że te 100 zł mniej
zrównoważy ciągłe późniejsze wku*wienie użytkownika. Nie rozumiem
tego toku myślenia, ale cóż...

Uprzejmie proszę obecnych tu fachowców o wyjaśnienie o co chodzi,
ewentualnie o poradę, rozjasnienie w głowie i diagnozę czy panowie z
wrstatu nie ładuja mnie w balona bo wg nich prawie napewno to nie
parownik, chociaż problem zaistniał dopiero po wstawieniu ich parownika.

Ależ to bardzo proste - wymienili Ci reduktor na zbyt słaby i teraz nie
wiedzą co z tym zrobić, bo jak wymienią na lepszy, to nawet jak dopłacisz
różnicę, to co zrobią ze starym? Może wsadzą komuś innemu co najwyżej ;-)
W każdym razie lepiej naciągać Cię na kolejne 'regulacje' i testy, bo to
co najmniej brak kosztów, a może nawet coś im zapłacisz... Albo się
wkurzysz i sobie pójdziesz w cholerę i problem z głowy.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

4 Data: Czerwiec 05 2007 12:25:11
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: matee 

Rowniez posiadam Tomasetto ale mam nominalnie 75KM, w tym momencie pewnie
troszke mniej... wiec powinnien teoretycznie wystarczyc... ?

Pozdrawiam

Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomości

Dnia 05.06.2007 kokpit  napisał/a:
Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.
Po prawie 6 latach praktycznie bezawaryjnej pracy (Zavoli) zaczęły się
kłopoty z wolnymi obroami - bujał sie lub gasł. Fachowcy orzekli:
wymiana parownika. Wsadzili nowy (coś na T.. chyba Thomaso albo jakoś
podobnie), dali 2 lata gwarancji. Niestety okazało się na trasie że przy
dłuższej szybkiej jeździe (120-140km/h) po kilku minutach samochód
dostaje ograniczenia obrotów max ok 4tys i mniej.

Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.
'Fachowcy' wsadzają najtańsze reduktory, łudząc się, że te 100 zł mniej
zrównoważy ciągłe późniejsze wku*wienie użytkownika. Nie rozumiem
tego toku myślenia, ale cóż...

Uprzejmie proszę obecnych tu fachowców o wyjaśnienie o co chodzi,
ewentualnie o poradę, rozjasnienie w głowie i diagnozę czy panowie z
wrstatu nie ładuja mnie w balona bo wg nich prawie napewno to nie
parownik, chociaż problem zaistniał dopiero po wstawieniu ich parownika.

Ależ to bardzo proste - wymienili Ci reduktor na zbyt słaby i teraz nie
wiedzą co z tym zrobić, bo jak wymienią na lepszy, to nawet jak dopłacisz
różnicę, to co zrobią ze starym? Może wsadzą komuś innemu co najwyżej ;-)
W każdym razie lepiej naciągać Cię na kolejne 'regulacje' i testy, bo to
co najmniej brak kosztów, a może nawet coś im zapłacisz... Albo się
wkurzysz i sobie pójdziesz w cholerę i problem z głowy.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/


5 Data: Czerwiec 05 2007 12:32:05
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: YaNkEs_69 

Samotnik wrote:

Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.
Mam 125KM u siebie i jeździ dobrze.



--
_____________________
Gadu-Gadu - 34951
P.M.S. - Czerwone A4 Kombi + Biały Essi
P.R.R.C. - Lincoln + Lemm AT1200
P.R.M. - blue Suzi GSX750F

6 Data: Czerwiec 05 2007 12:02:08
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Samotnik 

Dnia 05.06.2007 YaNkEs_69  napisał/a:

Samotnik wrote:
Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.
Mam 125KM u siebie i jeździ dobrze.

Jest kilka wersji podobno. Może masz tę lepszą.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

7 Data: Czerwiec 06 2007 00:56:14
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: dudley 

Samotnik wygenerował w taki oto ciąg znaków:

Jest kilka wersji podobno. Może masz tę lepszą.

Mam Tomasetto, wg nalepki na obudowie przeznaczony do mocy max 100KM, u mnie pod maską siedzi 136KM (choć przez 11 lat żywota silnika pewnie parę padło) a jeździ dobrze i nie narzekam.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
oliwkowa vectra b
oklejona

8 Data: Czerwiec 05 2007 23:41:49
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Samotnik 

Dnia 05.06.2007 dudley  napisał/a:

Samotnik wygenerował w
taki oto ciąg znaków:
Jest kilka wersji podobno. Może masz tę lepszą.

Mam Tomasetto, wg nalepki na obudowie przeznaczony do mocy max 100KM, u
mnie pod maską siedzi 136KM (choć przez 11 lat żywota silnika pewnie parę
padło) a jeździ dobrze i nie narzekam.

No to pozostaje pogratulować szczęścia i dobrego egzemplarza, bo koledze
rozpoczynającemu wątek jak widać się tak nie udało. :)
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

9 Data: Czerwiec 05 2007 13:18:53
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: kokpit 

Samotnik napisał(a):

Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.

Mój silnik to 115KM, na stronie Tomasetto napisali, że produkują reduktory do 100, 140 i powyżej 140KM. Muszę sprawdzić jaki mi wsadzili i może sprawa się wyjaśni, na zdjęciu u producenta widać naklejkę z mocą, jeśli panowie fachowcy jej nie zdarli to sie dowiem.
PZDR

Kokpit

10 Data: Czerwiec 05 2007 13:33:51
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 05 Jun 2007 13:18:53 +0200, kokpit
 wrote:

Mój silnik to 115KM, na stronie Tomasetto napisali, że produkują
reduktory do 100, 140 i powyżej 140KM. Muszę sprawdzić jaki mi wsadzili
i może sprawa się wyjaśni, na zdjęciu u producenta widać naklejkę z
mocą, jeśli panowie fachowcy jej nie zdarli to sie dowiem.

Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi.
Parametrem jaki ma istotne znaczenie jest maksymalny wydatek LPG.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Czerwiec 05 2007 13:57:17
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: kokpit 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Tue, 05 Jun 2007 13:18:53 +0200, kokpit
 wrote:

Mój silnik to 115KM, na stronie Tomasetto napisali, że produkują reduktory do 100, 140 i powyżej 140KM. Muszę sprawdzić jaki mi wsadzili i może sprawa się wyjaśni, na zdjęciu u producenta widać naklejkę z mocą, jeśli panowie fachowcy jej nie zdarli to sie dowiem.

Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi.
Parametrem jaki ma istotne znaczenie jest maksymalny wydatek LPG.


  Ale to sie pewnie jedno z drugim wiąże, więcej LPG = większa moc.
PZDR

12 Data: Czerwiec 05 2007 14:32:46
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: J.F. 

On Tue, 05 Jun 2007 13:57:17 +0200,  kokpit wrote:

Adam Płaszczyca napisał(a):
Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi.
Parametrem jaki ma istotne znaczenie jest maksymalny wydatek LPG.

 Ale to sie pewnie jedno z drugim wiąże, więcej LPG = większa moc.

I to nawet bardzo scisle :-)

J.

13 Data: Czerwiec 09 2007 11:32:39
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 05 Jun 2007 13:57:17 +0200, kokpit
 wrote:

Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi.
Parametrem jaki ma istotne znaczenie jest maksymalny wydatek LPG.
 Ale to sie pewnie jedno z drugim wiąże, więcej LPG = większa moc.

Nic się nie wiąże. Na przykład mam silnik 2.3l o mocy 114KM. Uwazasz,
że potrzebuje on tyle samo mieszanki, co silnik 1.5l o podobnej mocy?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Czerwiec 09 2007 12:02:39
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: nom 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Tue, 05 Jun 2007 13:57:17 +0200, kokpit
 wrote:

>> Najweselsze jest to, że ten parametr 'do jakiej mocy' nic nie mówi.
>> Parametrem jaki ma istotne znaczenie jest maksymalny wydatek LPG.
>  Ale to sie pewnie jedno z drugim wiąże, więcej LPG = większa moc.

Nic się nie wiąże. Na przykład mam silnik 2.3l o mocy 114KM. Uwazasz,
że potrzebuje on tyle samo mieszanki, co silnik 1.5l o podobnej mocy?

Jeżeli przyjmiemy, że oba silniki mają jednakową sprawność - to jak
najbardziej. W przyrodzie nic nie bierze się z nieczego, zasada
zachowania energii musi być spełniona. :-)
Może łatwiej będzie Ci to zrozumieć na przykładzie silników
elektrycznych:
Mam w domu dwa urządzenia elektryczne:
1) robot ręczny (malakser), który ma moc 600W
2) wiertarka która ma też moc 600W
Obydwa urządzenia pobierają tyle samo energii, ale spróbuj wywiercić
jakąkolwiek dziurę malakserem. :-)
W czym tkwi sedno sprawy? Moc jest pojęciem czysto matematycznym, dużo
ważniejszy jest moment obrotowy, malakser ma bardzo mały moment obrotowy,
ale ma dużą prędkość obrotową, a że "MOC= moment obrotowy * pedkość
obrotowa" to i moc jest duża, bo malakser ma 12 tys. obr/min a wiertarka
tylko 2000 obr/min. :-)
Silnik 1,5 "wyciąga" moc 114KM przy dużej prędkości obrotowej (7-8 tys.
obr/min) a taki 2,3 wystarczy mu 4-5 tys. obr./min., żeby osiągnąć moc
maksymalną.

15 Data: Czerwiec 09 2007 21:18:50
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 9 Jun 2007 12:02:39 +0200, "nom"
wrote:

Jeżeli przyjmiemy, że oba silniki mają jednakową sprawność - to jak
najbardziej. W przyrodzie nic nie bierze się z nieczego, zasada

Tylko to założenie jest od razu negatywnie weryfikowane. Bo widzisz,
gdyby miały identyczną sprawnośc, to ten o większej pojemności
musiałby mieć większą moc.
Oczywiście, dodaję tu założenie, że obydwa silniki są zasilane
mieszanką o właściwym składzie. ale akurat to założenie jest w
samochodach spełnianie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Czerwiec 11 2007 08:53:24
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: nom 


"Adam Płaszczyca"  wrote in message

Tylko to założenie jest od razu negatywnie weryfikowane. Bo widzisz,
gdyby miały identyczną sprawnośc, to ten o większej pojemności
musiałby mieć większą moc.

Nic nie musiałby, nie bardzo zrozumiałeś to co napisałem wcześniej. :-)
Silnik takiego mana z cieżarówki ma 12 litrów a moc "tylko" 400KM, a bolid
formuły I 2,4 l a moc 700KM, a teraz zadanie domowe dla Ciebie, porównaj
przy jakiej prędkości obrotowej oba silniki osiągają takie moce. :-)
Myslisz, że bolid formuły I uciągnie 25 tonową naczepę?

17 Data: Czerwiec 11 2007 09:29:37
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Agent 



Myslisz, że bolid formuły I uciągnie 25 tonową naczepę?

Tak teoretycznie to napewno. Wystarczyłoby zastosowac odpowiednie
przeniesienie napędu tak aby silnik mógł pracować cały czas przy swoich
obrotach mocy maksymalnej. Nawet by lepiej przyspieszała.
W praktyce jednak nie byłoby takie rozwiązanie sensowne.

18 Data: Czerwiec 11 2007 23:35:57
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 11 Jun 2007 08:53:24 +0200, "nom"
wrote:

Nic nie musiałby, nie bardzo zrozumiałeś to co napisałem wcześniej. :-)
Silnik takiego mana z cieżarówki ma 12 litrów a moc "tylko" 400KM, a bolid
formuły I 2,4 l a moc 700KM, a teraz zadanie domowe dla Ciebie, porównaj
przy jakiej prędkości obrotowej oba silniki osiągają takie moce. :-)
Myslisz, że bolid formuły I uciągnie 25 tonową naczepę?

Myślę, że to kwestia jak małe kóła mu założę. ATSD, to silnik tego
bolidu ma o wiele gorszą sprawnośc od silnika ciężarówki.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Czerwiec 05 2007 12:02:46
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: Samotnik 

Dnia 05.06.2007 Samotnik  napisał/a:

Tomasetto jeździ dobrze do 90KM. Zapewne stąd Twoje problemy.
'Fachowcy' wsadzają najtańsze reduktory, łudząc się, że te 100 zł mniej
zrównoważy ciągłe późniejsze wku*wienie użytkownika. Nie rozumiem
tego toku myślenia, ale cóż...

Swoją drogą - właśnie wróciłem z wymiany Lovteca na Zavoli Zeta. Inne
auto...
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

20 Data: Czerwiec 05 2007 14:12:28
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: kokpit 

kokpit napisał(a):

Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l....

Zapomniałem jeszcze o jednym szczególe: splanie poza miastem (większe prędkości) wzrosło ok 30%, w mieście mniej więcej bez zmian.

Czy ktoś zna się na sondzie lambda i jej współpracy z elektroniką II gen. LPG?

Pozdrawiam.


Kokpit

21 Data: Czerwiec 06 2007 11:27:11
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: PAndy 


"kokpit"  wrote in message

kokpit napisał(a):
Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l....

Zapomniałem jeszcze o jednym szczególe: splanie poza miastem (większe prędkości) wzrosło ok 30%, w mieście mniej więcej bez zmian.

Czy ktoś zna się na sondzie lambda i jej współpracy z elektroniką II gen. LPG?

a co tu sie znac? jak nie masz katalizatora to najlepiej byloby ja wyciac z ukladu, wstawic emulator.
II generacja praktycznie nie potrzebuje sygnalu z lambdy, zreszta wiekszosc instalacji gazowych jest skopana i praktycznie niesterowalna prze prosta elektronike.

22 Data: Czerwiec 06 2007 00:41:17
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: BartekK 

kokpit napisał(a):

Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.
wymiana parownika. Wsadzili nowy (coś na T.. chyba Thomaso albo jakoś podobnie), dali 2 lata gwarancji. Niestety okazało się na trasie że przy dłuższej szybkiej jeździe (120-140km/h) po kilku minutach samochód dostaje ograniczenia obrotów max ok 4tys i mniej. Na benzynie silnik

Wg mnie zbyt słaby/mały parownik, lub źle podłączony (bo i takie cuda widziałem, aczkolwiek jeśli tylko wymieniali to ciężko byłoby coś spieprzyć). Gdy mocniej ciśniesz - auto zużywa więcej gazu, parownik musi przez siebie więcej gazu przepuścić (czyli odparować więcej gazu), a gaz odparowując schładza się - po to własnie jest parownik podgrzewany wodą z obiegu chłodzenia silnika. I jak parownik jest zbyt słaby  -to gaz po prostu zamarza na nim, lub nie odparowuje i leci dalej w postaci kroplo-ciekło-mokrej, która źle się spala i nie daje mocy.
Dlatego spalanie ci wzrosło (bo część gazu nie zostaje odparowana i jest marnowana, bo w takiej postaci nie spala się w silniku).
W dodatku teraz jeszcze nie jest źle - jak jest ciepło. Jak jedziesz szybko - mocniej chłodzi pęd powietrza, jak jedziesz po mieście wolno - silnik generuje dość dużo ciepła które zapewnia odparowanie gazu (którego wtedy tak dużo nie potrzeba) i jest niby ok. Ale zimą przeklniesz to auto, gaz i gazowników...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

23 Data: Czerwiec 06 2007 07:15:36
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: matee 

Czytajac to wszystko zastanawiam czy w mojej asterce mam tez sam problem....

Pozdrawaim

Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości

kokpit napisał(a):
Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.
wymiana parownika. Wsadzili nowy (coś na T.. chyba Thomaso albo jakoś
podobnie), dali 2 lata gwarancji. Niestety okazało się na trasie że przy
dłuższej szybkiej jeździe (120-140km/h) po kilku minutach samochód
dostaje ograniczenia obrotów max ok 4tys i mniej. Na benzynie silnik

Wg mnie zbyt słaby/mały parownik, lub źle podłączony (bo i takie cuda
widziałem, aczkolwiek jeśli tylko wymieniali to ciężko byłoby coś
spieprzyć). Gdy mocniej ciśniesz - auto zużywa więcej gazu, parownik musi
przez siebie więcej gazu przepuścić (czyli odparować więcej gazu), a gaz
odparowując schładza się - po to własnie jest parownik podgrzewany wodą z
obiegu chłodzenia silnika. I jak parownik jest zbyt słaby  -to gaz po
prostu zamarza na nim, lub nie odparowuje i leci dalej w postaci
kroplo-ciekło-mokrej, która źle się spala i nie daje mocy.
Dlatego spalanie ci wzrosło (bo część gazu nie zostaje odparowana i jest
marnowana, bo w takiej postaci nie spala się w silniku).
W dodatku teraz jeszcze nie jest źle - jak jest ciepło. Jak jedziesz
szybko - mocniej chłodzi pęd powietrza, jak jedziesz po mieście wolno -
silnik generuje dość dużo ciepła które zapewnia odparowanie gazu (którego
wtedy tak dużo nie potrzeba) i jest niby ok. Ale zimą przeklniesz to auto,
gaz i gazowników...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

24 Data: Czerwiec 06 2007 08:13:44
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: kokpit 

kokpit napisał(a):

Mam problem z instalką II gen. w mondeo '97 1.8l.

Sprawdziłem w karcie gwarancyjmej, wpisane jest 100HP (silnik przypominam 115KM), czyli nominalnie jest za słaby, dodatkowo sytuację prawdopodobnie pogarsza fakt ze mój samochód zawsze lubił wypić.

Pytanie co teraz można zrobić? Obawiam się że bojowo nastawiona obsługa w warsztacie (przekonałem się przy ostatniej wizycie podczas polemiki na temat przyczyny) może być trudna we współpracy. Zamierzam zarządać wymiany na mocniejszy egzemplaż bez dochodzenia czy moja sonda lambda lub sterownik gazu są złe (przed wymianą były dobre). Zobaczymy.
Dzięki za wszelkie uwagi i jestem otwarty na dalsze rady :)
PZDR

Kokpit

25 Data: Czerwiec 06 2007 11:29:26
Temat: Re: Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc
Autor: PAndy 


"kokpit"  wrote in message


temat przyczyny) może być trudna we współpracy. Zamierzam zarządać wymiany na mocniejszy egzemplaż bez dochodzenia czy moja sonda lambda lub sterownik gazu są złe (przed wymianą były dobre). Zobaczymy.

nie ma co polemizowac - jesli dobrze jezdzi na benzynie to wina gazownikow jest oczywista - jesli zaczna sie stawiac, zazadaj demontazu parownika i zwrotu kasy i jedz do innego gazownika.

Problem z LPG - ograniczenie V max - proszę o pomoc



Grupy dyskusyjne