Grupy dyskusyjne   »   Problem z WRXem

Problem z WRXem



1 Data: Marzec 19 2009 23:12:42
Temat: Problem z WRXem
Autor:

Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego
ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120
przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie
istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a
później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500
auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę
dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20,
może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Pozdrowienia - Maciek



2 Data: Marzec 19 2009 23:14:09
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor:

Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego
ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120
przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie
istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a
później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500
auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę
dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20,
może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Pozdrowienia - Maciek

PS Sorry - mały kłopot z kodowaniem miałem...

3 Data: Marzec 19 2009 22:37:06
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 19 Mar 2009 23:14:09 +0100, m  wrote:

Mam mały kłopot z Imprezą

 Tu się niczego konkretnego nie dowiesz.

 http://theforum.pl/bb3/viewforum.php?f=3
 http://forum.4turbo.pl

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

4 Data: Marzec 19 2009 23:47:21
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor:

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości


Tu się niczego konkretnego nie dowiesz.

http://theforum.pl/bb3/viewforum.php?f=3
http://forum.4turbo.pl

Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników i ciśnienia, ale będę mógł dopiero w sobotę. Do tej pory osiwieję, że się maszynerii krzywda dzieje...
Chodziło mi o "mój kumpel tak miał, jak cośtam", ale przyjdzie do soboty poczekać...

Dzięki i pozdrowienia - Maciek

5 Data: Marzec 20 2009 13:59:44
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "m"  napisał:

Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników

bez sprawdzenia wskazań czujników dalej nic nie zrobisz, jako pierwszy tps jeśli jest w twoim silniku.  w zasadzie możesz to sam zrobić jak masz miernik i serwisówkę (albo chociaż prawidłowe zakresy wskazań).
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

6 Data: Marzec 20 2009 00:18:52
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Tomasz Pyra 

m pisze:

Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr paliwa, świece, przewody, pompa paliwa, turbina...

7 Data: Marzec 20 2009 01:26:58
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor:

On 20 Mar, 00:18, Tomasz Pyra  wrote:

Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr
paliwa, świece, przewody, pompa paliwa, turbina...

czyli tak jak się mniej-więcej spodziewałem... No nic, dziękuję i dam
znać, jak zinwestyguję kłopot :)

POzdrowienia - Maciek

8 Data: Marzec 20 2009 00:22:02
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Moon 

m wrote:
> się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło...
Ma ktoś pomysł?

może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemów z przyspieszaniem na czwórce/piątce.

moon

9 Data: Marzec 20 2009 12:26:34
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


 > się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło...
Ma ktoś pomysł?
może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemówzprzyspieszaniem na
czwórce/piątce.

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Nie masz sondy lambda?

zyga

10 Data: Marzec 21 2009 00:41:23
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor:

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"  napisał w wiadomości

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Nie masz sondy lambda?

Pewnie mam. W nissanku z 1992 miałem, więc pewnie i tu jest...
Komp wykrył wypadanie zapłonów i bład czujnika położenia wałka rozrządu (nie wiadomo którego wałka). Po skasowaniu błędów żaden się nie powtórzył, a auto albo jedzie, albo nie... Tragedia normalnie :(

Pozdrowienia - Maciek

11 Data: Marzec 21 2009 23:17:31
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Nie masz sondy lambda?

Pewnie mam. W nissanku z 1992 miałem, więc pewnie i tu jest...
Komp wykrył wypadanie zapłonów i bład czujnika położenia wałka rozrządu (nie wiadomo którego wałka). Po skasowaniu błędów żaden się nie powtórzył, a auto albo jedzie, albo nie... Tragedia normalnie :(

Łączę się w bólu.

Subaru, to świetne auta, tylko czasem kierowcy nie umieją z nich korzystać, tak jak jeden pan dzisiaj na trasie do Tych, w czarnej zwykłej imprezie na krakowskich blachach.
Dać się objechać punciakowi, na zakrętach?
Żenada.
;-)

zyga

12 Data: Marzec 24 2009 09:32:05
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Zygmunt M. Zarzecki"
 wrote in message



Subaru, to świetne auta, tylko czasem kierowcy nie umieją z nich
korzystać, tak jak jeden pan dzisiaj na trasie do Tych, w czarnej zwykłej
imprezie na krakowskich blachach.
Dać się objechać punciakowi, na zakrętach?
Żenada.
;-)

Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po
co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto
odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli
jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa.



Pozdrawiam
Kamil

13 Data: Marzec 24 2009 10:35:27
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

kamil pisze:

Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa.
Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

pozdrawiam,
JG

14 Data: Marzec 24 2009 11:03:51
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Brzezi 

wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):

Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej
kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia
biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][   GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:-    ]
[       Ekg: #3781111         ][   a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++      ]
[ LinuxUser: #249916          ][   o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+    ]
                               [   5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y--      ]

15 Data: Marzec 24 2009 10:11:37
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Brzezi"  wrote in message

wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):

Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej
kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia
biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :)

A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie
meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech
maja te kilka sekund nadziei. ;-)



Pozdrawiam
Kamil

16 Data: Marzec 24 2009 12:09:44
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 24 Mar 2009 10:11:37 -0000, kamil
wrote:

Spokojny start, zeby nie
meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech
maja te kilka sekund nadziei. ;-)

 Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie w
 depresję :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

17 Data: Marzec 24 2009 13:20:55
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

Robert Rędziak pisze:

 Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie w
 depresję :>
Ja raz miałem taką pomyłkę. Kiedy stałem sobie na światłach, zobaczyłem zbliżające się do mnie Audi z dorabianymi ksenonami. Stwierdziłem, że to jakieś A6 C4 i że zobaczę z ciekawości, jak to jedzie. Niestety pomyliłem się dość sporo - siedział mi na ogonie, w końcu wziął mnie prawym pasem... Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet pomimo tego, że ten model słynął z mocy poniżej wartości nominalnych, to i tak szedł dosyć ładnie - szans nie miałem żadnych :)

pozdrawiam,
JG

18 Data: Marzec 24 2009 12:28:34
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG
 wrote:

Ja raz miałem taką pomyłkę.

 [...]

Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet

 To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
 Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
 maską. Można rzec, że zły kill boli całe życie :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

19 Data: Marzec 24 2009 12:33:17
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Robert Rędziak"  wrote in message

On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG
 wrote:

Ja raz miałem taką pomyłkę.

[...]

Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet

To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
maską. Można rzec, że zły kill boli całe życie :>

WRX nie jest wyjatkowo szybkim autem, do tego skrzynia jest wrecz tragiczna
(przelozenie z 1 na 2 w MY05 troche czasu zajmuje), ale na wiekszosc
entuzjastow wyscigow uwazajacych saxo vtr i inne pierdzidla wystarczy w
zupelnosci, szczegolnie kiedy troche mokrego spadnie. :)



Pozdrawiam
Kamil

20 Data: Marzec 24 2009 13:39:18
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

Robert Rędziak pisze:

 To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
 Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
 maską.
Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?
Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek.

(...)

pozdrawiam,
JG

21 Data: Marzec 24 2009 12:57:10
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

Robert Rędziak pisze:
 To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
 Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
 maską.
Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie
osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony
Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w
Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?
Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek.

Probowalem sie z Pulsarem GT-R, ale to juz liga STi albo lepiej (bo auto
duzo mniejsze i lzejsze).



Kamil

22 Data: Marzec 24 2009 13:21:03
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"kamil"  wrote in message



Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie
osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony
Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w
Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?
Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek.

Probowalem sie z Pulsarem GT-R, ale to juz liga STi albo lepiej (bo auto
duzo mniejsze i lzejsze).

Z STi moze troche przesadzilem, bo seryjny GR-R (GTI-R) jest niewiele
szybszy niz WRX. Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i
raczej nie zostawiaja ich seryjnych, wiec WRXem nie ma nawet co startowac..



Kamil

23 Data: Marzec 24 2009 17:13:43
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil
wrote:

Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i
raczej nie zostawiaja ich seryjnych,

 Ale skrzyni do nich nie znajduje się na każdym rogu, więc trzeba
 uważać, żeby nie przesadzić.

wiec WRXem nie ma nawet co startowac..

 Lepiej GT-kiem, przynajmniej nie jest spasiony.
 
 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

24 Data: Marzec 24 2009 17:31:33
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Robert Rędziak"  wrote in message

On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil
wrote:

Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i
raczej nie zostawiaja ich seryjnych,

Ale skrzyni do nich nie znajduje się na każdym rogu, więc trzeba
uważać, żeby nie przesadzić.

Fakt, ale i tak popularniejsze od takiej 323 GT-R, na ktora chorowalem
dluuugi czas.

wiec WRXem nie ma nawet co startowac..

Lepiej GT-kiem, przynajmniej nie jest spasiony.

Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z
okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie
przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)



Podrawiam
Kamil

25 Data: Marzec 24 2009 17:37:00
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-24, kamil  wrote:

Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z
okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie

Zawsze pozostaje TypeRA albo chocby zwykle STi GC8.
Co do zawieszenia - nie jest moze najbardziej miekkie, ale nie jest tez znow
jakies strasznie twarde - rzeklbym, ze bardzo przyjemny zawias :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

26 Data: Marzec 24 2009 19:55:01
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

kamil pisze:
(...)

Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)
Jeśli Subaru nie jest Twoją religią, to może rozważysz S3 Sportback?
Ja jeżdżę krótką wersją i sobie bardzo chwalę, zawieszenie nawet na polskich drogach daje radę.
W UK jest gość, który wybebeszył sobie cały tył, przerobił ją stosunkowo niedużym kosztem (dolot, turbo, wydech, program - wystarczyło) na ok. 430 KM i śmiga naprawdę ładnie. OIDP auto robi wysokie 12-ki, a i nieźle skręcać potrafi.

pozdrawiam,
JG

27 Data: Marzec 25 2009 09:27:23
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
(...)
Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R
z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie
przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)
Jeśli Subaru nie jest Twoją religią, to może rozważysz S3 Sportback?
Ja jeżdżę krótką wersją i sobie bardzo chwalę, zawieszenie nawet na
polskich drogach daje radę.
W UK jest gość, który wybebeszył sobie cały tył, przerobił ją stosunkowo
niedużym kosztem (dolot, turbo, wydech, program - wystarczyło) na ok. 430
KM i śmiga naprawdę ładnie. OIDP auto robi wysokie 12-ki, a i nieźle
skręcać potrafi.

Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i
poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka
(impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w
aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale
zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie
robi.

S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo
drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.


Pozdrawiam
Kamil

28 Data: Marzec 25 2009 11:39:22
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

kamil pisze:
(...)

S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.
S4 to już troszkę inna liga, ale 4.2 V8 żłopie tyle, co mały smok.
S3 jest od WRXa ponoć trochę szybsze (sam nie miałem okazji sprawdzić).
Co do różnicy kosztów - weź pod uwagę, że nowa generacja S3 wyszła w 2006 i dopóki jest produkowana, będzie trzymała cenę.

Nie mówię, że STi byłby złym wyborem ;)

pozdrawiam,
JG

29 Data: Marzec 25 2009 10:46:37
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
(...)
S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo
drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie
STi.
S4 to już troszkę inna liga, ale 4.2 V8 żłopie tyle, co mały smok.
S3 jest od WRXa ponoć trochę szybsze (sam nie miałem okazji sprawdzić).
Co do różnicy kosztów - weź pod uwagę, że nowa generacja S3 wyszła w 2006
i dopóki jest produkowana, będzie trzymała cenę.

Nie mówię, że STi byłby złym wyborem ;)

Powiedzmy, ze przeboleje tanie plastiki i spartanskie wyposazenie dla
dzwieku boxera z back boxem Prodrive. Az nie chce sie gasic pod domem. ;)





Pozdrawiam
Kamil

30 Data: Marzec 25 2009 19:05:17
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil
wrote:

Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i
poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka
(impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w
aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale
zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie
robi.

 W międzyczasie świat poznał nową zabawkę, która ponoć w
 wiekszości sytuacji masakruje nowe Imprezy i Evo: Focus RS.
 Więcej tu:

 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=64453&st=0&start=0

 i tu:

 http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/prizefight042/

 (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod
 świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

31 Data: Marzec 26 2009 01:21:14
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

Robert Rędziak pisze:
(...)

 (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod
 świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą).
O Hesus.
Powiem jedno - parę informacji, którymi mnie podkarmiłeś sprawia, że zaczynam inaczej myśleć o FWD. A podśmiewałem się wcześniej z materiałów reklamowych Forda, w których mówili, że to będzie 'more fun to drive'.
Z drugiej strony patrząc, ja wolę jednak samochody, które 'rządzą' przez 1/3-1/4 dni w roku - tj. AWD. Żadne RevoKnuckle nie będzie mimo wszystko w stanie być tego protezą.

P.S. Miałeś rację z tymi bolesnymi killami. Dzisiaj próbowała mnie objechać S70 T5. Nie udało jej się, co było od początku w miarę oczywiste. Niemniej jednak baaardzo mocno się zdziwiłem, bo gdy próbowałem zmieniać pas po dynamicznym starcie równoległym, kontrolnie zerknąłem w lusterko, lekko zwalniając i zaczynając wykonywać manewr. Pierwszy raz musiałem się cofnąć na swój pas, dziwne uczucie ;)

pozdrawiam,
JG

32 Data: Marzec 26 2009 08:50:53
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Robert Rędziak"  wrote in message

On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil


(z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod
świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą).

Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni
w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy),
zmienisz zdanie.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy
200KM i latwo nie jest..





Pozdrawiam
Kamil

33 Data: Marzec 26 2009 10:07:32
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

kamil pisze:

Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.
Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..
Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

pozdrawiam,
JG

34 Data: Marzec 26 2009 09:17:11
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175
dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy),
zmienisz zdanie.
Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD.

UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z
sentymentu do firmy.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy
200KM i latwo nie jest..
Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow
kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)




Pozdrawiam
Kamil

35 Data: Marzec 26 2009 09:18:53
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"kamil"  wrote in message


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175
dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w
weekendy), zmienisz zdanie.
Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD.

UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda
z sentymentu do firmy.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy
200KM i latwo nie jest..
Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow
kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

Zreszta 0-62 w 5.9 sek mowi samo za siebie - praw fizyki nie przeskoczysz..




Kamil

36 Data: Marzec 26 2009 09:22:21
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-26, kamil  wrote:

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow
kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

Jak to juz ktos zauwazyl w podobnej dyskusji na racing forum - ile razy
startujesz na torze jak sie wybierasz na trackday?

--
Jacek "AMI" Rudowski

37 Data: Marzec 26 2009 09:27:32
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Jacek Rudowski"  wrote in message

On 2009-03-26, kamil  wrote:
300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow
kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

Jak to juz ktos zauwazyl w podobnej dyskusji na racing forum - ile razy
startujesz na torze jak sie wybierasz na trackday?

Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i
inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy, zreszta
wystarczy rozejrzec sie po brytyjskich drogach (skoro juz o UK rozmawiamy).
Wiecej tu Imprez, niz Lanosow w polsce.



Pozdrawiam
Kamil

38 Data: Marzec 26 2009 09:31:34
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-26, kamil  wrote:

Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i

Mozna i Elise, nie przecze...

Nie zmienia to faktu, ze przyspieszenie od 0 do 100km/h to nie wszystko
co sie  liczy w samochodzie.

--
Jacek "AMI" Rudowski

39 Data: Marzec 26 2009 09:35:54
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Jacek Rudowski"  wrote in message

On 2009-03-26, kamil  wrote:
Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i

Mozna i Elise, nie przecze...

Nie zmienia to faktu, ze przyspieszenie od 0 do 100km/h to nie wszystko
co sie  liczy w samochodzie.

Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez
solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to
bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie..



Pozdrawiam
Kamil

40 Data: Marzec 26 2009 09:39:23
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-26, kamil  wrote:

Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez
solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to
bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie..

No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie do
niego tak entuzjastycznie.
Zwlaszcza Ci, ktorzy mieli okazje pojezdzic samochodem.

--
Jacek "AMI" Rudowski

41 Data: Marzec 26 2009 10:41:18
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

Jacek Rudowski pisze:

No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie do
niego tak entuzjastycznie.
Zwlaszcza Ci, ktorzy mieli okazje pojezdzic samochodem.
Ja ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto.

http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf

pozdrawiam,
JG

42 Data: Marzec 26 2009 20:47:49
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 26 Mar 2009 10:41:18 +0100, JG
 wrote:

Ja ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych
samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto.

 Już montują. Również w Volvo, o ile dobrze pamiętam. Ponadto
 Renault ma podobne rozwiązanie (tylko zamiast silentblocku
 łączącego wahacz z kolumną jest sworzeń kulisty).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

43 Data: Marzec 26 2009 20:46:34
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 26 Mar 2009 09:35:54 -0000, kamil
wrote:

Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez
solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to
bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie..

 To dlaczego _wszyscy_ pismacy, jak jeden mąż, są osikani?
 Dodawali im coś do szampana na prezentacji? ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

44 Data: Marzec 26 2009 20:48:30
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 26 Mar 2009 09:27:32 -0000, kamil
wrote:

Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i
inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy,

 Ale powiedz to tym, którzy kupili sobie Elise/Exige, a potem
 dowiedzieli się, że na Ringu objedzie ich... Megane na sterydach
 (R26.R, aka najszybsze FWD na Ringu -- 8:16:9). Ford chce
 zdetronizować Megane.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

45 Data: Marzec 26 2009 20:30:30
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 26 Mar 2009 09:17:11 -0000, kamil
wrote:

UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z
sentymentu do firmy.

 W UK przede wszystkim lubią sobie pojeździć i do nich jest ten
 samochód skierowany. Ueber hatch na trackdaye.

Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow
kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

 Jeśli tylko choć jedno koło znajdzie jakąś przyczepność, to auto
 pojedzie, bo jest zeszperowane, poza tym mocno zminimalizowali
 torque steer (CAR twierdzi, że jednak jest), dzięki czemu nie
 trzeba z nim walczyć.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

46 Data: Marzec 24 2009 17:11:59
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 24 Mar 2009 13:39:18 +0100, JG
 wrote:

Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie
osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli.

 Wysokie dwunastki można robić.

Zaturbiony Swift GTI - analogicznie.

 Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KM
 N/A?

GTti jest rewelacyjnym
mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w
PL dłubał?

 Nie wiem, czy dłubał, ale widziałem w akcji wybebeszoną serię.
 Już tak jest całkiem dobrze.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

47 Data: Marzec 24 2009 19:41:02
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

Robert Rędziak pisze:

Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli.

 Wysokie dwunastki można robić.
Zaskoczenie #1.

 Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KM
 N/A?
Jw. #2.
Kiedyś zdarzyło mi się jechać zaturbionym i to miało moc właśnie na poziomie 200 kucy. Nie wiedziałem, że taki potencjał jest już w wolnossącym silniku.

(...)

pozdrawiam,
JG

49 Data: Marzec 24 2009 17:34:53
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-24, JG  wrote:

Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym
mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w
PL dłubał?

Nie wiem na ile dlubal i czy w takim sensie, w jakim mysle - dalszych
modyfikacji itp. ale posiadacz (byly zdaje sie) jednego takiego GTti
pracuje np. w 4turbo.

Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki.

--
Jacek "AMI" Rudowski

52 Data: Marzec 24 2009 13:15:01
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: JG 

kamil pisze:

A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-)
Oj, a ja akurat lubię korzystać z przewagi 4 napędzanych kół na mokrej nawierzchni. Żadne FWD, RWD po prostu nie daje rady z trakcją (łącznie z nowym M5 do ok. 70 km/h).

pozdrawiam,
JG

53 Data: Marzec 24 2009 12:08:45
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 24 Mar 2009 11:03:51 +0100, Brzezi
wrote:

piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy

 A po czym to poznajesz? Pot się zeń leje?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

54 Data: Marzec 24 2009 13:13:51
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Brzezi 

wto, 24 mar 2009 o 13:08 GMT, Robert Rędziak napisał(a):

piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy

 A po czym to poznajesz? Pot się zeń leje?

No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w
podloge to wydaja taki specyficzny dzwiek, nie jest dzwiek mily dla ucha,
tylko takie wlasnie pilowanie...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][      Never eat more than you can lift.       ]
[       Ekg: #3781111         ][              -- Miss Piggy                   ]
[ LinuxUser: #249916          ][                                              ]

55 Data: Marzec 24 2009 12:22:58
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 24 Mar 2009 13:13:51 +0100, Brzezi
wrote:

No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w
podloge to wydaja taki specyficzny dzwiek, nie jest dzwiek mily dla ucha,
tylko takie wlasnie pilowanie...

 Takie prawa akustyki (a czy miłe dla ucha? zależy od
 indywidualnych preferencji). To skąd poznajesz, że się męczy?
 Spocił się czy mu tętno skoczyło do 220 uderzeń na sekundę?

 r.

 PS. A wiesz, jak boli dusza, gdy mała pierdziawka, z małym
 silnikiczkiem (np. 1.0) ma około 200KM i waży sporo poniżej
 tony?
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

56 Data: Marzec 24 2009 22:16:46
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Tomasz Pyra 

Brzezi pisze:

wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):

Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia
biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :)

Mój cienias z jakiś dziwnych przyczyn bardzo niektóre frakcje okolicznej młodzieży w Golfach/Audi/BMW do wyścigów...
W sumie to nie bardzo rozumiem dlaczego - przecież się pod remizą nie będzie chwalił "objechałem cieniasa", z kolei zostać objechanym przez cieniasa to by chyba była dla niego ujma na całe życie...

Przez pierwsze tygodnie nawet mnie to bawiło, ale szybko mi się znudziło.
Zwłaszcza że cienias mając 8-9s do 100km/h to nie jest znowu wcale żadną drogową bestią.

57 Data: Marzec 20 2009 01:32:18
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor:

On 20 Mar, 00:22, "Moon"  wrote:

m wrote:

 > się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

> wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło....
> Ma ktoś pomysł?

może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemówzprzyspieszaniem na
czwórce/piątce.

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Pozdrowienia - Maciek

58 Data: Marzec 22 2009 15:56:36
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

On 20 Mar, 00:22, "Moon"  wrote:
m wrote:

 > się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło...
Ma ktoś pomysł?
może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemówzprzyspieszaniem na
czwórce/piątce.

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Tam masz przecież przepływomierz, więc ECU ma informacje o faktycznie dostarczonej ilości powietrza i choćbyś szmatą zatkał wlot to nie powinien go zalewać za bardzo.

Kolejna sprawa że jeżeli nie ciśniesz gazu do dechy to ECU pracuje w pętli sterowany sondą lambda i jeżeli sonda jest sprawna to mieszanka powinna być idealna niezależnie od tego co się dzieje w dolocie.
Sprawdź czy jak powoli operujesz gazem i wciskasz go maksymalnie do 3/4 to czy możesz wtedy przekroczyć te 5500rpm.
A jeżeli pętla zamknięta też nie daje rady, to coś wyjdzie na komputerze.

To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje.


Mam u siebie bardzo podobne objawy i prawdopodobnie pompa paliwa ma za małą wydajność (tyle że auto zupełnie inne i wolnossący silnik).

Objawy są takie że z gazem do dechy nie wkręca się powyżej 5000rpm (niezależnie czy na luzie czy na biegu) - spada wtedy ciśnienie na listwie, i przy czasach wtrysków odczytanych z map mieszanka się robi za uboga i auto nie jedzie.
A jak nie wciskam gazu do dechy tylko delikatnie, to sterowany lambdą ECU potrafi wydłużyć odpowiednio czas wtrysku i wkręcić silnik na wysokie obroty.

59 Data: Marzec 23 2009 08:44:57
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-22, Tomasz Pyra  wrote:

To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też
sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje.


Zamiast sie  meczyc z dlubaniem pod maska zeby sie podpiac pod sonde lambda,
lepiej moze zakupic kabelek obd2 - zwykly  taki jak np. do VAGow.
Sciagnac sobie jakis ecuexplorer / ecuflash / romraider i sprawdzic z laptopem
siedzac w srodku.
A nawet przejechac sie troche i zebrac logi, a potem je albo przeanalizowac
samemu, jesli wiedzy wystarcza, albo pogadac z kims kumatym w temacie.

EDIT: generalnie to www.openecu.org

Tak czy inaczej bez jakiejs diagnostyki ciezko pewnie cos powiedziec.

pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

60 Data: Marzec 23 2009 23:34:30
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Tomasz Pyra 

Jacek Rudowski pisze:

On 2009-03-22, Tomasz Pyra  wrote:
To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje.


Zamiast sie  meczyc z dlubaniem pod maska zeby sie podpiac pod sonde lambda,
lepiej moze zakupic kabelek obd2 - zwykly  taki jak np. do VAGow.
Sciagnac sobie jakis ecuexplorer / ecuflash / romraider i sprawdzic z laptopem
siedzac w srodku.

No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek.
Bo podłączenie miernika to 5 minut, a zakup kabelka to już pewnie kilka dni.

W dodatku nie wiem jak to jest w przypadku Subaru.

W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej przydały).

Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak.
W dodatku może komputer w tej sytuacji wykrywa jakiś błąd i wtedy już będzie zupełnie łatwo.

61 Data: Marzec 24 2009 08:45:22
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-23, Tomasz Pyra  wrote:

No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek.
Bo podłączenie miernika to 5 minut, a zakup kabelka to już pewnie kilka dni.

Pod warunkiem, ze ma sie miernik :)
No ale dobra, nie szukajac dziury w calym, bo miernik faktycznie mozna kupic w
byle sklepie elektrycznym - nie wiem jak z kabelkiem.
Niemniej jednak zakup w sumie niedrogi, a przydac sie moze jeszcze pare razy w
zyciu.

W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat
niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w
pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z
lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej
przydały).

Przyznam bez bicia, ze nie wiem/nie pamietam w tej chwili, a chwilowo
brak mozliwosci sprawdzenia.

Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na
ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak.
W dodatku może komputer w tej sytuacji wykrywa jakiś błąd i wtedy już
będzie zupełnie łatwo.

Z pewnoscia mozna odczytac kod bledu, jesli ecu jakis wywali - fakt.
Tak naprawde, mozna tez go sobie wymrugac przy pomocy kostek diagnostycznych i
lampki check engine - jesli jakis wyskoczy, bo roznie z tym bywa w przypadku np.
przeplywomierza.

Wszystkich parametrow na raz z sensownym czasem
czasem probkowania sie kabelkiem obd2 nie przesledzi, ale  kilka
kluczowych bez problemu.
Im wiecej parametrow do sprawdzenia, tym rzadsza probkowanie - interface nie
jest zbyt szybki. I jest co analizowac mimo wszystko.

Chyba, ze w new age jest cos lepiej pod tym wzgledem, bo tam juz troche
nowoczesniejsze  ecu sa tez.

pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

62 Data: Marzec 20 2009 00:49:23
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Na forum.subaru.pl byłeś?

zyga

63 Data: Marzec 20 2009 15:24:04
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
 wrote:

Na forum.subaru.pl byłeś?

 A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
 Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
 się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

 ;>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

64 Data: Marzec 20 2009 16:53:35
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


Na forum.subaru.pl byłeś?

 A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
 Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
 się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

O! A co się dzieje?
Kłócą się o nową imprezę?

zyga

65 Data: Marzec 20 2009 16:55:50
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 20 Mar 2009 16:53:35 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
 wrote:

 A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
 Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
 się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

O! A co się dzieje?

 To samo co zwykle. Ludzie chcą forum Subaru, właściciel chce
 forum importera. A obecny administrator jest miłośnikiem równo
 przyciętych żywopłotów.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

66 Data: Marzec 20 2009 16:02:07
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: kamil 


"Robert Rędziak"  wrote in message

On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
 wrote:

Na forum.subaru.pl byłeś?

A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

Przesadzasz.


Pozdrawiam
Kamil

67 Data: Marzec 20 2009 16:54:00
Temat: Re: Problem z WRXem
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 20 Mar 2009 16:02:07 -0000, kamil
wrote:

A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

Przesadzasz.

 Wręcz przeciwnie. I obserwując to z boku mam dobry ubaw :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Problem z WRXem



Grupy dyskusyjne