Grupy dyskusyjne   »   Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika



1 Data: Grudzien 13 2012 20:10:38
Temat: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: uPemek 

Cześć,

Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?

Przy obecnych temperaturach oscylujących minimalnie poniżej 0st.C silnik
osiąga normalną temperaturę po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak coś jest nie tak, tylko jak określić co?

Pozdr



2 Data: Grudzien 13 2012 20:38:48
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
Autor: dddddd 

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:

CzeœÌ,

Jestem uÂżytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporÂą
wadĂŞ, a mianowicie bardzo dÂługi czas rozgrzewania siĂŞ silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równieÂż. Czy ktoÂś miaÂłby moÂże
jakieÂś sugestiĂŞ co jeszcze sprawdziĂŚ? Lub moÂże co jest bolÂączkÂą tych
silników?

Przy obecnych temperaturach oscylujÂących minimalnie poniÂżej 0st.C silnik
osiÂąga normalnÂą temperaturĂŞ po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak coÂś jest nie tak, tylko jak okreÂśliĂŚ co?

Pozdr



ja chyba w weekend będę walczył z tym samym w bmw 530d
Opcje widzę takie:
- Termostat na chłodnicy
- drugi termostat jest przy egr i on częściej pada
- ponoć z niesprawnym webasto też dłużej się nagrzewa więc dziś wieczorem tymczasowo pominąłem obieg webasto, jutro sprawdzę czy coś się zmieniło
- w e39 jest jeszcze dodatkowa elektryczna pompka obiegowa z elektrozaworami - ponoć te elektrozawory odpowiadają za ogrzewanie.
Wiem że na temat innego modelu ale może coś pomogłem, sam wcześniej nie sądziłem że tyle elementów może odpowiadać za nagrzanie auta

--
Pozdrawiam
Lukasz

3 Data: Grudzien 14 2012 01:59:35
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
Autor: scobowski 

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:

Cze��,

Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�
wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e
jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych
silnik�w?

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

Pozdr


W życiu nie uwierzysz: masz niesprawny (i nieważne, że nowy) termostat (zakładając, że przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wskaźniku temp. płynu chłodzącego, a owe 5km pokonujesz w mieście, w korku).
Chyba, że one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na krajowkę i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km będziesz miał zimny silnik (a na pewno chłodnicę :) )

4 Data: Grudzien 15 2012 13:24:23
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Autor: uPemek 

scobowski  naskrobał(a):

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Pozdr
W życiu nie uwierzysz: masz niesprawny (i nieważne, że nowy) termostat
(zakładając, że przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wskaźniku
temp. płynu chłodzącego, a owe 5km pokonujesz w mieście, w
korku). Chyba, że one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowkę i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km będziesz miał zimny
silnik (a na  pewno chłodnicę :) )

Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grzało się po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.

PS. Stary termostat, podobnie jak nowy są sprawne, to pewne - potrzebuję
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami może mieć tu znaczenie.

5 Data: Grudzien 16 2012 23:20:44
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Autor: scobowski 

W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:

scobowski  naskrobaďż˝(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Pozdr
W �yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa�ne, �e nowy) termostat
(zak�adaj�c, �e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska�niku
temp. p�ynu ch�odz�cego, a owe 5km pokonujesz w mie�cie, w
korku). Chyba, �e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowkďż˝ i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km bďż˝dziesz miaďż˝ zimny
silnik (a na  pewno chďż˝odnicďż˝ :) )

Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza�o si� po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.

PS. Stary termostat, podobnie jak nowy sďż˝ sprawne, to pewne - potrzebujďż˝
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo�e mie� tu znaczenie.


Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby z zamkniętym termostatem.
Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed lat) albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" , ale silnik nie ma prawa mieć 90stC.

Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?

Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...), NG, 7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale żaden, powtórzę: ĹťADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale - generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy silnika.

I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w zależności od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą odrobina płynu przepływa.

6 Data: Grudzien 17 2012 21:05:14
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Autor: uPemek 

scobowski  naskrobał(a):

W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
scobowski  naskroba?(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika.
Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy
kto? mia?by mo?e jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co
jest bol?czk? tych silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C
silnik osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu
ustawionego na 18st.C, chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak
okre?li? co? Pozdr
W ?yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa?ne, ?e nowy) termostat
(zak?adaj?c, ?e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na
wska?niku temp. p?ynu ch?odz?cego, a owe 5km pokonujesz w mie?cie, w
korku). Chyba, ?e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowk? i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b?dziesz mia? zimny
silnik (a na  pewno ch?odnic? :) )
Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza?o si? po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.
PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s? sprawne, to pewne - potrzebuj?
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo?e mie? tu
znaczenie.
Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby z
zamkniętym termostatem.

2.5l R6 z Bawarii przy obecnych warunkach po takim dystancie już miałby z
60-70C. I to przy wyłączonym Webasto (uszkodozna elektryka przy nim).

Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed lat)
albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" , ale
silnik nie ma prawa mieć 90stC.


Ja jestem z tych zimnolubnych więc przeważnie nie grzeję za bardzo kabiny
;-)

Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

;-)

W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?
Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...), NG,
7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale
żaden, powtórzę: ŻADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w
mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale -
generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy
silnika.

Zainteresowało mnie to: "szczególnie V-ki"... Ja do tej pory głównie R-ki
eksploatowałem, nawet sobie niedawno porównałem ile płynu i oleju wchodzi do
tego silnika i do jednej z R6 która grzała się rekordowo mimo 12,5l
chłodziwa i 7,5l oleju. Ale delikatnie mówiąc 2x dłuższy dystans mnie
niepokoi.

I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH
silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w zależności
od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą odrobina płynu
przepływa.


Gdyby nie ta dziurka to ciężko byłoby układ odpowietrzyć, swoją drogą w
Polonezie jak mi mechanik tę dziurkę dał na godzinie 6 to miałem cały czas
zapowietrzony i małowydajny układ, po poprawnym montażu problem zniknął...
tyle że mi nie doskwiera gotujący się zimą silnik jak w Poldku lata temu.

Pozdr

PS. Ile razy miałbym wymienić termostat by w końcu uznać że to jednak co
innego lub ten typ tak ma? Niedługo szykują się kolejne wydatki to może i na
zdjęcie rorządu i wymianę termostatu się skuszę, tylko że to w najlepszy
wypadku 500zł ekstra na test który robiłem pare miesięcy temu :-/

7 Data: Grudzien 14 2012 07:54:23
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:

Cze��,

Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�
wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e
jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych
silnik�w?

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

Pozdr



Witam, co prawa nie ten silnik bo 2 litrowy diesel ale moje auto też osiąga wartoć 90 stopni po ok . 5 km. Na 100% wszystko jest sprawne.
Pozdrawiam
Marcin Jan

8 Data: Grudzien 14 2012 08:47:50
Temat: Re: Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewania si� silnika
Autor: szufla 

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?


Diesle wolniej sie grzeja bo maja wysoka sprawnosc, ale przy benz 4.2 5-6km to jest ok.

sz.

9 Data: Grudzien 15 2012 01:08:06
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):

Cześć,

Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?

Sprawdź jednak ten termostat.

Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.

Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

10 Data: Grudzien 15 2012 09:58:48
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-12-15 01:08, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):

Cześć,

Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?

Sprawdź jednak ten termostat.

Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.

Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w takich gdzie regulację temperatury w kabinie  dokonuje się poprzez zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie (odcinało się część cieczy chłodzącej). Teraz jest tak że nagrzewnica zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez zamknięcie lub otwarcie kasety.
Pozdrawiam
Marcin Jan

11 Data: Grudzien 15 2012 22:24:36
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Marcin Jan"  napisał w wiadomości
news:kahe49

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie
wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w

Nagrzewnica w samochodzie ma tak dużą moc cieplną, że przy włączonym
ogrzewaniu na max, praktycznie nie uruchamia się duży obieg

12 Data: Grudzien 17 2012 01:26:41
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 15 Dec 2012 09:58:48 +0100, Marcin Jan napisał(a):

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie
wychłodzić cały układ.

W większości samochodów, przy mrozie bez problemu.
A małe nowoczesne diesle to już w ogóle - przy mocnym grzaniu w kabinie
stajesz pod światłami i wskazówka temperatury leci w dół.

Tyle że tu mówimy o dużym silniku, który nawet na wolnych obrotach generuje
sporo ciepła.

Być może w starszych układach ogrzewania, w
takich gdzie regulację temperatury w kabinie  dokonuje się poprzez
zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie
(odcinało się część cieczy chłodzącej).

To jest akurat praktycznie bez znaczenia - odcinanie małego obwodu jedynie
zmniejsza pojemność układu, na sam bilans juz wpływu nie ma.

Teraz jest tak że nagrzewnica
zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez
zamknięcie lub otwarcie kasety.

Tak, ale właśnie puszczając silny nadmuch powietrza z zewnątrz na
nagrzewnicę, odbiera się to ciepło od silnika.

13 Data: Grudzien 15 2012 13:35:15
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: uPemek 

Tomasz Pyra  naskrobał(a):

Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?
Sprawdź jednak ten termostat.
Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.
Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu,
to klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

Zgodnie z sugestią Marcina pewne wychładzanie przez nagrzewnicę występuje
zawsze w układach aut mających mniej niż 20-30lat, w każdym razie zgodnie z
sugestią sprawdzę przy zerowym nawiewie minimalizując oddawanie ciepła jak
będzie.

Co do dużych silników to najmniejszy ostatnio 2,5 BMW grzał się
błyskawicznie, na wolnych obrotach 2-3min do temp na wskaźniku 60-70st. C -
na lekkim mrozie nie zawsze zdążyłem obskrobać przednią szybę bo zwyczajnie
oddtajała - od włączenia silnika nawiew na szybę (tyle że tam było ustawiane
na16st. C).

Ale dość żalenia się, 2 sugestie dot. termostatu to sprawdzę to ponownie,
może w końcu uda się auto naprawić.

Pozdr

14 Data: Grudzien 15 2012 22:25:55
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu,
to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi

zgadza się, 18 stopni na mrozie oznacza grzanie nagrzewnicy z pełną mocą,
jeśli nawiew dziala to odbiera również ciepło. Ale swoją drogą wolałbym mieć
ogrzewanie w kabinie niż nagrzany silnik

15 Data: Grudzien 16 2012 10:19:51
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: uPemek 

uPemek  naskrobał(a):

Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?
Przy obecnych temperaturach oscylujących minimalnie poniżej 0st.C silnik
osiąga normalną temperaturę po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak coś jest nie tak, tylko jak określić co?
Pozdr

Informacje uzupełniające:
- termostat dalej jest ok, duży obieg jest nieaktyny do rozgrzania się
silnika
- pod silnikiem są osłony
- wentylator elektryczny nie jest włączony podczas rozgrzewania się silnika
(ale to w kontekscie braku braku wymiany ciepła przez chłodnicę nie ma
wielkiego znaczenia)

No i nie wiem co dalej można wziąć na tapetę, tak jak Tomasz napisał duże
silniki szybko się grzeją, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien
zachowywać się jak malutki nowoczesny dieselek.

Pozdr

16 Data: Grudzien 16 2012 12:04:03
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor:

W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:19:51 UTC+1 użytkownik uPemek napisał:

uPemek  naskrobaďż˝(a):

> Cze��,

> Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�

> wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat

> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e

> jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych

> silnik�w?

> Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik

> osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,

> chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

> Pozdr



Informacje uzupe�niaj�ce:

- termostat dalej jest ok, du�y obieg jest nieaktyny do rozgrzania si�

silnika

- pod silnikiem s� os�ony

- wentylator elektryczny nie jest w��czony podczas rozgrzewania si� silnika

(ale to w kontekscie braku braku wymiany ciep�a przez ch�odnic� nie ma

wielkiego znaczenia)



No i nie wiem co dalej mo�na wzi�� na tapet�, tak jak Tomasz napisa� du�e

silniki szybko siďż˝ grzejďż˝, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien

zachowywaďż˝ siďż˝ jak malutki nowoczesny dieselek.

U mnie dwa fordy zachowują się tak jak twoje "problematyczne" auto:
Ford fiesta 1.3 benzyna - od nowości nagrzewa sie przez jakieś 4-5km.
Zebym miał "ciepło w uszy" to muszę zrobić jakieś 10km. Wtedy w kabinie jest już normalnie i nie czuć zimna.

Podobnie focus 1.8 tdci. Też trzeba dobrych 5-6 km zeby wskazowka zaczela sie podnosic. Przy czym focus jest troche starszy (5 letni).

Tak wiec moze byc ze ten typ tak ma. No chyba ze wczesniej sie zagrzewal szybko no to może jednak jakaś usterka.

17 Data: Grudzien 17 2012 01:21:37
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 16 Dec 2012 10:19:51 +0100, uPemek napisał(a):

uPemek  naskrobał(a):
Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?
Przy obecnych temperaturach oscylujących minimalnie poniżej 0st.C silnik
osiąga normalną temperaturę po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak coś jest nie tak, tylko jak określić co?
Pozdr

Informacje uzupełniające:
- termostat dalej jest ok, duży obieg jest nieaktyny do rozgrzania się
silnika
- pod silnikiem są osłony
- wentylator elektryczny nie jest włączony podczas rozgrzewania się silnika
(ale to w kontekscie braku braku wymiany ciepła przez chłodnicę nie ma
wielkiego znaczenia)

No i nie wiem co dalej można wziąć na tapetę, tak jak Tomasz napisał duże
silniki szybko się grzeją, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien
zachowywać się jak malutki nowoczesny dieselek.

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje?
Jeżeli wskazówka Ci późno wstaje, to może po prostu wskaźnik jest wysoko
wyskalowany?

W moim jednym samochodzie wskaźnik ma skalę od 80 do 100C, więc dość długo
trwa nim się oderwie od minimalnego wskazania).
W innym aucie miałem wksaźnik był od 50-130C, wskazówka szła więc w górę
znacznie szybciej.

W wielu autach wskaźnik jest niemianowany (od C do H) i w sumie nie wiadomo
co ten wskazuje.

18 Data: Grudzien 17 2012 20:48:39
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: uPemek 

Tomasz Pyra  naskrobał(a):

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje?

Po temperaturze cieczy chłodzącej, temp oleju, czy wręcz odczuciu dot. temp
silnika podczas rozgrzewania jak sprawdzałem również Twoją sugestię dot.
termostatu.

Jeżeli wskazówka Ci późno wstaje, to może po prostu wskaźnik jest wysoko
wyskalowany?

Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ma 3 zapisane wartości: 50, 90 i
130C.

W moim jednym samochodzie wskaźnik ma skalę od 80 do 100C, więc dość długo
trwa nim się oderwie od minimalnego wskazania).
W innym aucie miałem wksaźnik był od 50-130C, wskazówka szła więc w górę
znacznie szybciej.

W BMW z silnikiem R6 wręcz zasuwała, tu ledwie się pnie.

Pozdr

19 Data: Grudzien 19 2012 00:52:05
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Autor: uPemek 

Tomasz Pyra  naskrobał(a):

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje?


Dziś zaczęło mnie zastanawiać jeszcze jedno, temperatura oleju. Wskaźnik
podnosi się dopiero jak temp. płynu ma wartość nominalną, czyli około 90C,
jednak nawet przy ostrzejszej jeździe nie dochodzi do połowy skali (są
zaznaczone 3 wartości 60, 130 i 170C).

Wskazanie przy której zatrzymuje się wskaźnik to 80, a może i 90C
(wyskalowanie nie jest liniowe), tylko czy czasem przy rozgrzanym silniku i
ostrzejszej jeździe temp nie powinna być wyższa niż chłodziwa? Zakładam że w
rajdówce masz dodatkowe zegary i zwróciłeś na nie uwagę ;-)

Pozdr

Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika



Grupy dyskusyjne