Witam,
Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa
(oraz wielu problemów) wymieniłem na oryginalne:
a) zbiornik paliwa;
b) pompe paliwa;
c) filtr paliwa;
d) regulator cisnienia paliwa;
e) silnik krokowy Bosch;
f) czujnik poziomu paliwa.
No i wiÄ™kszoć problemów ustapiło, ale nie wszystkie, a nawet parÄ™ siÄ™
pojawiło nowych - z czym to może być zwiÄ…zane?
a) zapalanie zimnego silnika
Zapala, ale obroty spadajÄ… zaraz do 500 lub nawet 200 na kilka sekund i
dosłownie siÄ™ silnik dusi, nie reaguje na naciskanie pedału gazu - zero
efektu. kilka sekund po tym obroty wskakujÄ… na właĹ›ciwe (1500) w celu
rozgrzania silnika – wtedy już samochód zaczyna reagować na pedał gazu.
Usterka wystepuje tylko przy kompletnie zimnym silniku (czytaj: stal ponad
14 godzin bez jazdy) – i szczególnie podczas ujemnych temperatur. W czasie
nieprawidłowej pracy Ĺ›mierdzi paliwem w kabinie.
b) wyłÄ…czanie zimnego silnika
CzÄ™sto gdy jest zimny silnik to nie można go wyłÄ…czyć - po wyłÄ…czeniu
zapłonu i wyciagniÄ™ciu kluczyka ze stacyjki nadal silnik pracuje (a na
desce rozdzielczej pali siÄ™ kontrolka braku ładowania akumulatora). Aby
zgasić silnik wystarczy nacisnąć na pedał hamulca nożnego. Taki dziwny
objaw wystÄ™puje, jeżeli podczas jazdy silnik nie osiÄ…gnÄ…ł temperatury 90
stopni.
c) jazda na silniku zimnym (zanim osiÄ…gnie 90 stopni)
Jazda odbywa siÄ™ „skokami” - samochód ciÄ™żko wchodzi na wyższe obroty i
„klinuje się” co chwilÄ™ zwiekszajÄ…c obroty pomimo stale wciĹ›niÄ™tego pedału
gazu – tak jakby brakowało paliwa (znowu syf w baku – niemożliwe?, pompa
siÄ™ zaciera – niemożliwe?).
d) ogromne spalanie
Bardzo duże zużycie paliwa (18l/100 km) - i to dobrego paliwa Shell V-Power
97 oktanów (najlepsze w Danii), którego zużycie zawsze było maximum
8l/100km.
e) falujÄ…ce obroty na luzie (pomimo wymiany silnika krokowego)
f) przy hamowaniu hamulcem (nie silnikiem, silnik na luzie załóżmy) obroty
spadajÄ… z 900 (przed hamowaniem, jazda na luzie) na 700 (przy hamowaniu)
g) subiektywne odczucie, że na danych obrotach prÄ™dkoĹ›ci sÄ… mniejsze od
dotychczasowo osiÄ…ganych, szczególnie na wysokich obrotach rzÄ™du 4000
obr/min
--
http://www.orinoco.wlan.webd.pl
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!
2 |
Data: Styczen 17 2008 07:16:59 |
Temat: Re: Problem z benzynÄ… - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch |
Autor: Agent |
Użytkownik "******************" napisał w wiadomoĹ›ci
Witam,
Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa
Ekspertem nie jestem ale przycznÄ… może być sonda lambda? Niech mnie ktoĹ› poprawi jak objawy nie pasujÄ… do tej awarii?
3 |
Data: Styczen 17 2008 09:04:42 | Temat: Re: Problem z benzynÄ… - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Agent |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomoĹ›ci
Użytkownik "******************" napisał w wiadomoĹ›ci
Witam,
Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa
Ekspertem nie jestem ale przycznÄ… może być sonda lambda? Niech mnie ktoĹ› poprawi jak objawy nie pasujÄ… do tej awarii?
A nie ma jakiegoĹ› forum polozneza. KiedyĹ› widziałem identyczne objawy w poloznezie z takim samym silnikiem i zasilaniem. Może to jakaĹ› typowa wada i bÄ™dÄ… wiedzieli?
4 |
Data: Styczen 17 2008 12:59:19 | Temat: Re: Problem z benzyn± - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: MarcinWaloszek |
A nie ma jakiego¶ forum polozneza. Kiedy¶ widziałem identyczne objawy w
polecam - www.fsoautoklub.pl - mysle ze ktos Ci pomoze
Aby zgasić silnik wystarczy nacisn±ć na pedał hamulca nożnego. - i jakie inne auto potrafi miec tyle fanazji co Poldek? :P
5 |
Data: Styczen 17 2008 08:58:49 | Temat: Re: Problem z benzyn± - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Michas |
wiem że wymieniałe¶, ale jednak mnie te objawy pasuj± do czarów w okolicach
silnika krokowego/przepustnicy - u mnie było do¶ć podobnie kiedy
przepustnica była zabrudzona - zwykle pomagało czyszczenie ale ciagle mnie
straszyli ze jak nie pomoze to silnik krokowy do wymiany..
M.
6 |
Data: Styczen 17 2008 21:31:15 | Temat: Re: Problem z benzyn± - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: lublex |
Podobne objawy miałem w poldku gdy padła membrana w servo wspomagania
hamowania. Wskazuje na to zwłaszcza wahanie obrotów przy naciskaniu hamulca.
Po wymianie servo (na szrocie 30 PLN) było O.K.
Za¶ to wył±czanie silnika hamulcem dziwne jakie¶, tego nie było
pozdr
lublex
| | | | |