Grupy dyskusyjne   »   Problem z dieslem

Problem z dieslem



1 Data: Grudzien 22 2007 11:40:24
Temat: Problem z dieslem
Autor: emes 

Mam problem z jednym dostawczakiem a miechanika przed swietami juz nie
czepie,
mianowicie jak auto jest zimne, rano zapala idealnie, gdy sie rozgrzeje, juz
palic nie chce, trzeba krecic rozrusznikiem dosc dlugo zanim zalapie, o ile
wczesniej aku nie padnie.
Zauwazylem ze przy zimnym slychac takie CYK, i wtedy prawdopodobnie grzeja
sie swiece, a na cieplym tego nie ma. W lecie tez byly takie objawy ale ze
aku byl lepszy to lapal szybciej.
Czy ktos moze wie gdzie lezy przyczyna?



2 Data: Grudzien 22 2007 14:44:10
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: Wojtek 


Użytkownik "emes" napisał w wiadomości

Czy ktos moze wie gdzie lezy przyczyna?

Tak może objawiać się znaczne zużycie silnika.
Na jakiś czas można się ratować odłączając czujnik temperatury sterujący
przekaźnikiem świec żarowych.
Świece będą grzały przy każdym uruchomieniu, nawet gdy silnik będzie gorący.
Licz się z koniecznością remontu silnika.

Wesołych Świąt !

Wojtek

3 Data: Grudzien 22 2007 15:36:41
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: Popek 


Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "emes" napisał w wiadomości

Czy ktos moze wie gdzie lezy przyczyna?

Tak może objawiać się znaczne zużycie silnika.
Na jakiś czas można się ratować odłączając czujnik temperatury sterujący
przekaźnikiem świec żarowych.
Świece będą grzały przy każdym uruchomieniu, nawet gdy silnik będzie gorący.
Licz się z koniecznością remontu silnika.

Wesołych Świąt !

Wojtek


Nie silnika tylko pompy paliwa jeśli już... Kwestia korekty dawek rozruchowych lub regeneracji nastawnika pompy paliwa... Kolego emes jaki to konkretnie wóz i jaka motorownia?

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Popek

4 Data: Grudzien 22 2007 18:28:40
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: emes 

Nie silnika tylko pompy paliwa jeśli już... Kwestia korekty dawek
rozruchowych lub regeneracji nastawnika pompy paliwa... Kolego emes jaki
to konkretnie wóz i jaka motorownia?

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Popek

Konkretnie to Hyundai H100 2001 rok, 2,5 TD 190.000 przebiegu

5 Data: Grudzien 23 2007 03:57:08
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: Popek 


Użytkownik "emes"  napisał w wiadomości


Konkretnie to Hyundai H100 2001 rok, 2,5 TD 190.000 przebiegu


Proponuję Ci więc poszukać przyczyny tam gdzie napisałem. Półśrodkiem będzie doładowanie akumulatora, bądź zastosowanie takiego z większym prądem rozruchowym. Proponuję też sprawdzić rozrusznik u elektromechanika - trwa to chwile a może się okazać istotne gdyż rozrusznik "stawiający opór" też powoduje niekiedy podobne objawy.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Popek

6 Data: Grudzien 23 2007 13:47:00
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: emes 


Użytkownik "Popek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "emes"  napisał w wiadomości


Konkretnie to Hyundai H100 2001 rok, 2,5 TD 190.000 przebiegu


Proponuję Ci więc poszukać przyczyny tam gdzie napisałem. Półśrodkiem
będzie doładowanie akumulatora, bądź zastosowanie takiego z większym
prądem rozruchowym. Proponuję też sprawdzić rozrusznik u
elektromechanika - trwa to chwile a może się okazać istotne gdyż
rozrusznik "stawiający opór" też powoduje niekiedy podobne objawy.


byc moze przyczyna lezy po stronie akumulatora, bo gdy tylko szarpnac lekko
auto to pali po przekreceniu 1/2 obrotu kola na 2 biegu.
Chociaz sprobuje jeszcze zrobic grzanie swiec caly czas.

pozdrawiam

7 Data: Grudzien 23 2007 18:11:48
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: Popek 


Użytkownik "emes"  napisał w wiadomości


byc moze przyczyna lezy po stronie akumulatora, bo gdy tylko szarpnac lekko auto to pali po przekreceniu 1/2 obrotu kola na 2 biegu.
Chociaz sprobuje jeszcze zrobic grzanie swiec caly czas.


Z tym wyjęciem wtyczki z czujnika to istotnie prawda, tylko oprócz tego że świece będą grzały dłużej to jeszcze pompa będzie podawac cały czas "syberyjską" dawkę paliwa - właśnie dlatego będzie lepiej zapalał na ciepłym. Nieszczelny tłoczek w nastawniku lepiej poradzi sobie z przepompowaniem dużej dawki paliwa niż znacznie mniejszej.

Pozdrawiam
Popek

8 Data: Grudzien 23 2007 18:30:07
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: emes 


Użytkownik "Popek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "emes"  napisał w wiadomości


byc moze przyczyna lezy po stronie akumulatora, bo gdy tylko szarpnac
lekko auto to pali po przekreceniu 1/2 obrotu kola na 2 biegu.
Chociaz sprobuje jeszcze zrobic grzanie swiec caly czas.


Z tym wyjęciem wtyczki z czujnika to istotnie prawda, tylko oprócz tego że
świece będą grzały dłużej to jeszcze pompa będzie podawac cały czas
"syberyjską" dawkę paliwa - właśnie dlatego będzie lepiej zapalał na
ciepłym. Nieszczelny tłoczek w nastawniku lepiej poradzi sobie z
przepompowaniem dużej dawki paliwa niż znacznie mniejszej.


tzn ciagle bedzie tak jakby na ssaniu? czyli bedzie wiecej palil nawet po
nagrzaniu ?

9 Data: Grudzien 24 2007 03:29:39
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: Popek 


Użytkownik "emes"  napisał w wiadomości



tzn ciagle bedzie tak jakby na ssaniu? czyli bedzie wiecej palil nawet po nagrzaniu ?

Tak bo silnik będzie gorący a ECU będzie cały czas dostawał sygnał że silnik jest zimny i dawka będzie podawana jakoby na zimny silnik. Wyjęcie wtyczki pomoże gdy czujesz, że bateria padnie podczas rozruchu - wyujmujesz wtyczkę, zapalasz motorownie, wpinasz wtyczkę na swoje miejsce i możesz śmiało jechać dalej... :D:D:D

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt
Popek

10 Data: Grudzien 24 2007 12:26:26
Temat: Re: Problem z dieslem
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Dec 2007 03:29:39 +0100,  Popek wrote:

Użytkownik "emes"  napisał w wiadomości
tzn ciagle bedzie tak jakby na ssaniu? czyli bedzie wiecej palil nawet po
nagrzaniu ?

Tak bo silnik będzie gorący a ECU będzie cały czas dostawał sygnał że silnik
jest zimny i dawka będzie podawana jakoby na zimny silnik.

Ale w dieslu ?
IMHO - jedyne co tam moze sie zdarzyc to ECU podniesie wolne obroty
i zamias 850 bedzie np 1000.


J.

Problem z dieslem



Grupy dyskusyjne