Hej,
Moje autko ma problemy z odpalaniem, gdy robi sie wilgotno. Problemy
objawiaja sie tym, ze nie odpali dopuki nie przestanie byc wilgotno :)
Mysle, ze to problem z elektryka, chcialbym go jednak jakos blizej
namierzyc. Kupilem sobie dzisiaj klucz do swiec i chcialbym sprawdzic, czy
na swiecy jest iskra podczas krecenia rozrusznikiem. Wydaje mi sie, ze jak
wykrece swiece i poloze ja na bloku silnika to powinna pomiedzy swieca a
blokiem przeskoczyc iskra - jesli nie przeskoczy to bedzie to znaczylo, ze
problemu nalezy szukac w kablach WN, swiecach, kopulce itd. Czy dobrze
kombinuje?
Z gory dzieki za pomoc.
--  
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Nissan Sunny 1.6SLX `89
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 21:30:52 | 
| Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny | 
| Autor: stona  | 
Piotr Klimek pisze: 
  Wydaje mi sie, ze jak 
 wykrece swiece i poloze ja na bloku silnika to powinna pomiedzy swieca a 
blokiem przeskoczyc iskra 
 
nie nie. miedzy elektrodami swiecy. raczej nie kladz wszsytkich naraz, zebys nie spalil sobie samochodu. tylko kazda po kolei 
  - jesli nie przeskoczy to bedzie to znaczylo, ze
 problemu nalezy szukac w kablach WN, swiecach, kopulce itd. Czy dobrze 
kombinuje? 
 
pamietaj ze iskra na swiecy ktora jest na "zewnatrz" ma o wiele latwiej niz ta ktora jest w cylindrze - HINT "cisnienie".
  
Z gory dzieki za pomoc. 
 
 
 
| 3 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 19:56:57 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Piotr Klimek  |  
Dnia (Fri, 19 Oct 2007 21:30:52 +0200) ktos podajacy sie za stona 
wyklawiaturowal co nastepuje: 
 
   Wydaje mi sie, ze jak 
wykrece swiece i poloze ja na bloku silnika to powinna pomiedzy swieca a 
blokiem przeskoczyc iskra 
 
 
nie nie. miedzy elektrodami swiecy. raczej nie kladz wszsytkich naraz,  
zebys nie spalil sobie samochodu. tylko kazda po kolei 
 
No tak, to mialem na mysli :)
   - jesli nie przeskoczy to bedzie to znaczylo, ze 
problemu nalezy szukac w kablach WN, swiecach, kopulce itd. Czy dobrze 
kombinuje? 
 
 
pamietaj ze iskra na swiecy ktora jest na "zewnatrz" ma o wiele latwiej  
niz ta ktora jest w cylindrze - HINT "cisnienie". 
 
No tak, ale jesli iskry nie bedzie w ogole to moge zaczac szukac dalej. 
Dzieki.
 
--   
Pozdrawiam 
Piotr Klimek 
Nissan Sunny 1.6SLX `89
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 21:55:30 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Jacek  |  
Zmniejsz odstęp elektrod na świecach i będzie po kłopocie. Masz 0,9 daj 0,7  
masz 0,8 daj 0,6. Jakość spalania nie ucierpi a będziesz miał zapłon pewny. 
Wysokie napięcie "ucieka" po linii najmniejszego oporu i może byc za małe  
aby chciała iskra przeskoczyć. 
Ponadto warto umyć rozpuszczalnikiem kabel, kopułkę i co tam jeszcze jest po  
drodze łącznie ze wszystkimi gumami. 
Jacek 
 
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 19:58:02 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Piotr Klimek  |  
Dnia (Fri, 19 Oct 2007 21:55:30 +0200) ktos podajacy sie za Jacek 
wyklawiaturowal co nastepuje: 
 
 Zmniejsz odstęp elektrod na świecach i będzie po kłopocie. Masz 0,9 daj 0,7  
masz 0,8 daj 0,6. Jakość spalania nie ucierpi a będziesz miał zapłon pewny. 
Wysokie napięcie "ucieka" po linii najmniejszego oporu i może byc za małe  
aby chciała iskra przeskoczyć. 
 
Ale to jest chyba pudrowanie syfa, prawda? 
 Ponadto warto umyć rozpuszczalnikiem kabel, kopułkę i co tam jeszcze jest po  
drodze łącznie ze wszystkimi gumami. 
 
OK, pobawie sie. Dzieki.
 
--   
Pozdrawiam 
Piotr Klimek 
Nissan Sunny 1.6SLX `89
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 22:38:26 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Jacek  |  
Niezupełnie. 
Chcesz mieć iskrę na świecy a nie gdzie indziej, to albo zmniejsz upływność  
po drodze (a pytam, jak zmusić wodę aby się nie kondensowała?) albo ułatw  
jej przeskok w pożądanym miejscu czyli na elektrodach. 
Nic to nie kosztuje a daje pewny zapłon. 
Inna metoda to wymieniać po kolei: kable, rozdzielacz, cewkę itd i wydawać  
sporo kasy a napięcie może wogóle nie mieć "ochoty" podnieść się do choćby  
15 kV 
W latach 70 tych mało które auto miało odstęp elektrod ponad 0,7 mm i nikomu  
to nie przeszkadzało. Teraz 0,9 to norma i to jest dobre ale na lato. Ja na  
zimę daję od lat 0,2 mm mniej niż zalecane i mam święty spokój. 
Jacek 
PS 
warto też po ciemku pooglądać instalację WN i zobaczyć, bo może gdzieś jest  
miejsce, gdzie iskrzy i tam szukac przyczyny 
 
 | 7 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 21:27:50 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Piotr Klimek  |  
Dnia (Fri, 19 Oct 2007 22:38:26 +0200) ktos podajacy sie za Jacek 
wyklawiaturowal co nastepuje: 
 
 Niezupełnie. 
Chcesz mieć iskrę na świecy a nie gdzie indziej, to albo zmniejsz upływność  
po drodze (a pytam, jak zmusić wodę aby się nie kondensowała?) albo ułatw  
jej przeskok w pożądanym miejscu czyli na elektrodach. 
Nic to nie kosztuje a daje pewny zapłon. 
Inna metoda to wymieniać po kolei: kable, rozdzielacz, cewkę itd i wydawać  
sporo kasy a napięcie może wogóle nie mieć "ochoty" podnieść się do choćby  
15 kV 
W latach 70 tych mało które auto miało odstęp elektrod ponad 0,7 mm i nikomu  
to nie przeszkadzało. Teraz 0,9 to norma i to jest dobre ale na lato. Ja na  
zimę daję od lat 0,2 mm mniej niż zalecane i mam święty spokój. 
 
OK, przekonales mnie :) Jak mam zmniejszyc ten odstep? Kupic inne swiece, 
czy kombinowac z tymi, ktore mam teraz?
 PS 
warto też po ciemku pooglądać instalację WN i zobaczyć, bo może gdzieś jest  
miejsce, gdzie iskrzy i tam szukac przyczyny  
 
To juz sprawdzalem, jest ok. Pomijajac dziwne 'pstrykanie' z okolic filtra 
powietrza, ale nie mam pojecia czy bylo wczesniej. Pstryka w momencie, gdy 
przekrece kluczyk do polowy. 
 
--   
Pozdrawiam 
Piotr Klimek 
Nissan Sunny 1.6SLX `89
 | 8 | 
Data: Pa?dziernik 20 2007 00:10:34 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Jacek  |  
Odstęp elektrod zmiejszasz przez doginanie elektrody zewnętrznej np. popukaj  
kluczem, czy czymś takim. Aby zwiększyć odgina się cienkim śrubokrętem lub  
nożem ale ostrożnie aby nie uszkodzić. 
Jak nie masz szczelinomierza czyli takiego wachlarza z blaszkami o różnej  
grubości to spróbój na oko zakładając, że teraz masz 0,9. Ewentualnie  
porównaj szczelinę między elektrodami z nastawioną szczeliną na suwmiarce. 
http://www.iskra-kielce.pl/faq.php?faq=5 
Jacek 
 
 | 9 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 22:40:26 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: J.F.  |  
On Fri, 19 Oct 2007 19:58:02 +0000 (UTC),  Piotr Klimek wrote:  
 Dnia (Fri, 19 Oct 2007 21:55:30 +0200) ktos podajacy sie za Jacek 
Zmniejsz odstęp elektrod na świecach i będzie po kłopocie. Masz 0,9 daj 0,7  
masz 0,8 daj 0,6. Jakość spalania nie ucierpi a będziesz miał zapłon pewny. 
Wysokie napięcie "ucieka" po linii najmniejszego oporu i może byc za małe  
aby chciała iskra przeskoczyć. 
 
 
Ale to jest chyba pudrowanie syfa, prawda?  
 
Prawda.
 
Jesli zapalic nie chce - to patrz raczej na kabel cewka-kopulka,  
palec rozdzielacza, sama kopulka, cewka, jej zaciski po stronie 
niskiego napiecia.
 
O ile oczywiscie masz rozdzielacz.
 
J.
 | 10 | 
Data: Pa?dziernik 19 2007 21:28:47 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Piotr Klimek  |  
Dnia (Fri, 19 Oct 2007 22:40:26 +0200) ktos podajacy sie za J.F 
wyklawiaturowal co nastepuje: 
 
 Zmniejsz odstęp elektrod na świecach i będzie po kłopocie. Masz 0,9 daj 0,7  
masz 0,8 daj 0,6. Jakość spalania nie ucierpi a będziesz miał zapłon pewny. 
Wysokie napięcie "ucieka" po linii najmniejszego oporu i może byc za małe  
aby chciała iskra przeskoczyć. 
 
 
Ale to jest chyba pudrowanie syfa, prawda?  
 
 
Prawda. 
 
Jesli zapalic nie chce - to patrz raczej na kabel cewka-kopulka,  
palec rozdzielacza, sama kopulka, cewka, jej zaciski po stronie 
niskiego napiecia. 
 
Tak tez bede szukal, ale najpierw chce sprawdzic, czy na swiecy jest 
iskra.
 O ile oczywiscie masz rozdzielacz. 
 
Diabli wiedza, jutro sie zabieram za grzebanie przy tym :)
 
--   
Pozdrawiam 
Piotr Klimek 
Nissan Sunny 1.6SLX `89
 | 11 | 
Data: Pa?dziernik 20 2007 23:52:17 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: ToMasz  |  
> Diabli wiedza, jutro sie zabieram za grzebanie przy tym :) 
 
A ja mam inną rade. zostaw swiece w spokoju., albo zastnów sie nad 
tymczasowym zwiekszeniem odstępu. Postaraj sie stanąc autem tam gdzie 
niema światła. w nocy w ciemnym miejscu, albo w szczelnie zamknietym 
grażu. Popros kogos o pomoc, niech próbuje zapalić auto a ty stój przed 
  otwartą maską i patrz gdize bija iskry. JEst duza szansa ze poprostu 
zobaczysz gdzie ci prad ucieka, wymienisz jedna rzecz i po problemie. 
Moze sie przydac stare lusterko rowerowe. 
 
Porada brzmi naiwnie, wiem, ale jakbym sam tak nie znalazł problemu to 
bym nigdy nie uwierzył. U mnie padały kable WN bardzo szybko. Gdzie? na 
takim małym plastikowym uchwycie który je podtrzymywał nad głowicą. od 
tarcia cos sie psuło w izolacji, dalej przebicie po uchwycie i klęska. 
Wymieniałem kable co pare miesiecy, zamiast je zaizolowac i zapiąc trytytką. 
 
ToMasz 
 
 | 12 | 
Data: Pa?dziernik 20 2007 10:57:54 |  | Temat: Re: Problem z elektryka - jak szukac przeczyny |  | Autor: Adam Płaszczyca  |  
On Fri, 19 Oct 2007 18:57:49 +0000 (UTC), Piotr Klimek 
 wrote: 
 
 Mysle, ze to problem z elektryka, chcialbym go jednak jakos blizej 
namierzyc. Kupilem sobie dzisiaj klucz do swiec i chcialbym sprawdzic, czy 
 
1. Sprawdzić stan kopułki rozdzielacza zapłonu (od środka). Czystość, 
wypalenie styków. 
2. Sprawdzić stan przewodów zapłonowych. Ewentualnie wymienić komplet. 
--   
     ___________ (R) 
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 
 _______/ /_      http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |