Grupy dyskusyjne   »   Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)

Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)



1 Data: Czerwiec 26 2010 14:21:12
Temat: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Ivam 

Witam!

Problem nastepujacy: maszyna postoi kilka godzin i klamka robi sie miekka (na tyle, ze jednym palcem idzie ja scisnac az do manetki). Podpompowanie nic nie daje - dalej miekka. Wystarczy 1 czy 2 mocniej zahamowac i klamka robi sie twarda i skutecznosc hamulcow gwaltownie rosnie.

Wstepne ogledziny wykazaly pocenie sie lewego zacisku przy odpowietrzniku. Probuje dokrecic i zanim uzyje sily czuje znajome "plyniecie" zerwanego gwintu. Dalej juz nie ruszam.

Pytania:
1) Czy takie objawy jak wczesniej opisalem moga byc skutkiem przepuszczania na odpowietrzniku?
2) Czy da sie rozwiercic i nagwintowac otwor odpowietrznika w monoblockowych zaciskach yamahy? W sensie czy starczy materialu, zeby wkrecic wiekszy odpowietrznik. Te zaciski szly do R6, R1, Fazera i chyba nowej TDM'ki (chociaz tutaj moga byc w innym rozmiarze).

Thx za odpowiedzi:)
--
pzdr:
Ivam



2 Data: Czerwiec 26 2010 21:02:04
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

Wstepne ogledziny wykazaly pocenie sie lewego zacisku przy
odpowietrzniku.  Probuje dokrecic i zanim uzyje sily czuje znajome
"plyniecie" zerwanego  gwintu. Dalej juz nie ruszam.
Pytania:
1) Czy takie objawy jak wczesniej opisalem moga byc skutkiem
przepuszczania  na odpowietrzniku?

Jak sądzisz? Chyba już wiesz:-) PO jakiego Grzybola się pytasz??? Toż to
ewidentne!!!

2) Czy da sie rozwiercic i nagwintowac otwor odpowietrznika w
monoblockowych  zaciskach yamahy? W sensie czy starczy materialu, zeby
wkrecic wiekszy  odpowietrznik. Te zaciski szly do R6, R1, Fazera i
chyba nowej TDM'ki  (chociaz tutaj moga byc w innym rozmiarze).
Thx za odpowiedzi:)


Wszystko się da, ino po kiego? Nie boisz się że przy okazji potem się
zabijesz? Odżałuj parę zł i kup nówkę lub dobrą używkę. Taka rada Grzyba...

--
Grzybol

3 Data: Czerwiec 26 2010 21:33:25
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Ivam 

Użytkownik "Grzybol"  napisał w wiadomości grup

Toż to ewidentne!!!

Niekoniecznie - po prostu zapowietrzanie sie by mnie nie dziwilo, ale ta zmiana w zaleznosci od temperatury mnie dziwi.

Wszystko się da, ino po kiego? Nie boisz się że przy okazji potem się zabijesz?

??? Wiesz jak to jest zbudowane? To nie inzynieria kosmiczna tylko odpowietrznik - w zwyklych, rozbieralnych zaciskach juz cos takiego robilem, a pytam dlatego, ze nie wiem jak ida kanaly w monoblockach.

Odżałuj parę zł i kup nówkę

Jedyne 400 dolarow;)

lub dobrą używkę.

To juz predzej. Tylko po co wymieniac za 100zl, jesli moge naprawic za 10?

--
pzdr:
Ivam

4 Data: Czerwiec 26 2010 21:48:22
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

Niekoniecznie - po prostu zapowietrzanie sie by mnie nie dziwilo, ale ta
zmiana w zaleznosci od temperatury mnie dziwi.

Sie nagrzewa, sie rozszerza, sie oziębia, się kurczy, logiczne nie? :-)

??? Wiesz jak to jest zbudowane?

Wiem.

 To nie inzynieria kosmiczna tylko odpowietrznik - w zwyklych,
rozbieralnych zaciskach juz cos takiego
robilem,  a pytam dlatego, ze nie wiem jak ida kanaly w monoblockach.

Niby nie kosmos, ale po cholere rydzykować? 100 to nie majątek, a pewność
jest jakaś.

Jedyne 400 dolarow;)

Jak poszukasz to jest taniej.

To juz predzej. Tylko po co wymieniac za 100zl, jesli moge naprawic za 10?

Hamulce mają być pewne. Reszta nie musi.

--
Grzybol

5 Data: Czerwiec 26 2010 22:05:01
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Ivam 

Użytkownik "Grzybol"  napisał w wiadomości grup

Sie nagrzewa, sie rozszerza, sie oziębia, się kurczy, logiczne nie? :-)

Niby tak, ale i tak bym sie takiego efektu nie spodziewal.

Niby nie kosmos, ale po cholere rydzykować? 100 to nie majątek, a pewność jest jakaś.

Z uzywanymi to nigdy nie ma 100% pewnosci. Wole samemu naprawic i miec pewnosc, niz kupic uzywke i sie stresowac. Tak juz mam i dopiero powoli mi sie to zmienia;)

Jedyne 400 dolarow;)

Jak poszukasz to jest taniej.

Poszukalem zadzwonilem, w poniedzialek pojade i poogladam w jakim jest stanie.

Hamulce mają być pewne. Reszta nie musi.

Zgadzam sie w 100%, tylko jak juz wczesniej wspomnialem - nie mam zaufania do uzywek, a na nowke mnie nie stac.

http://allegro.pl/item1078790743_yamaha_r6_r1_03_09_zacisk_pompa_przewod_hamulca.html

Spytaj tego gościa, nie sprzedało się, może ma jeszcze.

Za daleko (ja tez jestem z wojewodztwa na "L", ale tego drugiego) - musze zobaczyc zanim kupie. Poza tym jesli od R6 czy R1 to tylko do 2003, potem montowane byly radialnie i nie bardzo mi pasuja;)

--
pzdr:
Ivam

6 Data: Czerwiec 28 2010 01:41:58
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: marider 

Ivam pisze:

Za daleko (ja tez jestem z wojewodztwa na "L", ale tego drugiego) - musze zobaczyc zanim kupie. Poza tym jesli od R6 czy R1 to tylko do 2003, potem montowane byly radialnie i nie bardzo mi pasuja;)


Mam zapasowy komplet z mojej ex-R1'03 w  idealnym stanie (razem z przewodami i klocuszkami). Odezwij sie na priv jak szukasz to Ci oddam za pare groszy i drugi komplet oryginalnych klockow puszcze albo i dowioze jak mi bedzie po drodze ;)

Pzdr
PS: i tak leza.. ;)
--
marider
Wsciekla Rn19 + dodatki

7 Data: Czerwiec 28 2010 10:25:01
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Norbi 

W dniu 2010-06-26 22:05, Ivam pisze:

Zgadzam sie w 100%, tylko jak juz wczesniej wspomnialem - nie mam
zaufania do uzywek, a na nowke mnie nie stac.


Chcesz - Ci sprzedam - leza odlogiem u mnie 2 szt zaciskow z KFazera.
Zmienilem tylko dlatego ze jakis pacan probowal odkrecac te niebieskie
dekle i je troche podniszczyl - leza i sie kurza - hamowaly super - teraz pewnie do czyszczenia sie nadaja bo leza juz z 2 sezon

Zainteresowany ? Oddam 2 za stowke +KW

Norbi
BLACK XX'03

8 Data: Czerwiec 26 2010 21:52:01
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości


http://allegro.pl/item1093378907_zacisk_hamulcowy_przod_yzf_600_r6_r_6.html

Takie cuś?

--
Grzybol

9 Data: Czerwiec 26 2010 21:53:42
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości



http://allegro.pl/item1078790743_yamaha_r6_r1_03_09_zacisk_pompa_przewod_hamulca.html

Spytaj tego gościa, nie sprzedało się, może ma jeszcze.

--
Grzybol

10 Data: Czerwiec 26 2010 22:29:11
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Alex D. B. 


Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

Odżałuj parę zł i kup nówkę

Jedyne 400 dolarow;)

lub dobrą używkę.

To juz predzej. Tylko po co wymieniac za 100zl, jesli moge naprawic za 10?

pomysl, ile to bedzie warte jak Ci ktos droge zajedzie, a bedziesz miec ponad 100 na zegarze.

rozumiem oszczedzac na blotniku, ozdobkach, duparelach. nie rozumiem oszczedzania na tym, od czego zalezy zycie.


Alex.

11 Data: Czerwiec 26 2010 22:51:15
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Ivam 

Użytkownik "Alex D. B."  napisał w wiadomości grup

pomysl, ile to bedzie warte jak Ci ktos droge zajedzie, a bedziesz miec ponad 100 na zegarze.

rozumiem oszczedzac na blotniku, ozdobkach, duparelach. nie rozumiem oszczedzania na tym, od czego zalezy zycie.

Dlatego wymiane przewodow i odpowietrzanie ukladu zlecasz zawsze fachowcom, ktorzy przy pomocy specjalnej maszynki wszystko zrobia w 100% dobrze? Albo wymiane klockow - przeciez mozesz uszkodzic uszczelniacz, jak bedziesz to robil nieostroznie.

Moze zadam inaczej pytanie: czy na tym zacisku jest na tyle materialu, ze da sie wsadzic wiekszy odpowietrznik?

--
pzdr:
Ivam

12 Data: Czerwiec 28 2010 01:43:46
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: marider 

Ivam pisze:

Moze zadam inaczej pytanie: czy na tym zacisku jest na tyle materialu, ze da sie wsadzic wiekszy odpowietrznik?

Ale po co rzezbic w gownie, warto? ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn19 + dodatki

13 Data: Czerwiec 27 2010 23:54:07
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: doktorski 

On 26 Cze, 22:51, "Ivam"  wrote:

Moze zadam inaczej pytanie: czy na tym zacisku jest na tyle materialu, ze da
sie wsadzic wiekszy odpowietrznik?
Rozwaz recoil/helicoil. Powinien zalatwic sprawe.

pzdr, dr
14/525

14 Data: Czerwiec 28 2010 17:11:56
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Ivam 

Uzytkownik "doktorski"  napisal w wiadomosci grup

Rozwaz recoil/helicoil. Powinien zalatwic sprawe.

Myslalem - ale nie wiem jak ze szczelnoscia tego rozwiazania. Ma ktos doswiadczenia?

--
pzdr:
Ivam

15 Data: Czerwiec 28 2010 17:32:20
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Arni 

Ivam pisze:

Uzytkownik "doktorski"  napisal w wiadomosci grup 
Rozwaz recoil/helicoil. Powinien zalatwic sprawe.

Myslalem - ale nie wiem jak ze szczelnoscia tego rozwiazania. Ma ktos doswiadczenia?

szczelnosc odpowietrznika uzyskujesz na jego koncu na stozku  a nie na gwincie. Rob i sie nie zastanawiaj

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

16 Data: Czerwiec 28 2010 17:53:29
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Ivam 

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości grup

szczelnosc odpowietrznika uzyskujesz na jego koncu na stozku  a nie na gwincie.

O ja glupia pizda - zapomnialem;)

--
pzdr:
Ivam

17 Data: Czerwiec 29 2010 02:01:32
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: Alex D. B. 


Użytkownik "Ivam"  napisał w wiadomości

pomysl, ile to bedzie warte jak Ci ktos droge zajedzie, a bedziesz miec ponad 100 na zegarze.

rozumiem oszczedzac na blotniku, ozdobkach, duparelach. nie rozumiem oszczedzania na tym, od czego zalezy zycie.

Dlatego wymiane przewodow i odpowietrzanie ukladu zlecasz zawsze fachowcom, ktorzy przy pomocy specjalnej maszynki wszystko zrobia w 100% dobrze? Albo wymiane klockow - przeciez mozesz uszkodzic uszczelniacz, jak bedziesz to robil nieostroznie.

to pytanie czy stwierdzenie?
ja robie tak (przyklad z karawanu/katamaranu/auta):
przy okazji przegladu serwisowego, mowie - do wymiany klocki i tarcze na przodzie. odbierajac sprawdzam na fakturze i w realu czy wymienione.
z pelna swiadomoscia, ze zamiast wydac ca. 700 na tarcze moglem je przetoczyc za jakies 150.
i z pelna swiadomoscia, ze na 99% tarcze znalazly nowego usera.
ale wiesz co? mam swoje pare lat, i znam pojecie odpowiedzialnosc. nie koniecznie juz tylko za siebie. nie bede oszczedzac na czyms krytycznym.

Moze zadam inaczej pytanie: czy na tym zacisku jest na tyle materialu, ze da sie wsadzic wiekszy odpowietrznik?

nie - pytanie brzmi za ile da sie to naprawic DOBRZE.
czyli tak, zeby kierownik wiedzial, jak hebel zadziala. chyba, ze kierownik chce sie zabic.


Alex.

18 Data: Lipiec 07 2010 20:49:58
Temat: Re: Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)
Autor: AlF 

Ivam wrote:

Witam!

Problem nastepujacy: maszyna postoi kilka godzin i klamka robi sie miekka (na tyle, ze jednym palcem idzie ja scisnac az do manetki). Podpompowanie nic nie daje - dalej miekka. Wystarczy 1 czy 2 mocniej zahamowac i klamka robi sie twarda i skutecznosc hamulcow gwaltownie rosnie.

Ja mialem podoby objawy w '04 Fazer1000 z 50kkm (kiedy sie problem rozwinal), tyle ze klamka byla mieka po kilkunastu minutach po (ostrzejszej) jezdzie. podpompowanie wystarczalo by znowy byla twarda. inny objaw to bardzo kiepskie dozowanie. Przewody chamulcowe mialem w opolocie juz. takze to nie byl problem.

Odpowietrzanie i wymiania plynu hamulcowego nic nie dala. W koncu sie zdecydowalem no nowy m/c (pompe) firmy nissin i problem zniknal.

A.

Problem z hamulcami w FZS (identyczne jak w R6 czy R1)



Grupy dyskusyjne