Grupy dyskusyjne   »   Problem z ladowaniem

Problem z ladowaniem



1 Data: Wrzesien 04 2014 08:29:30
Temat: Problem z ladowaniem
Autor: AZ 

Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
Ladowanie bylo ale juz nie ma.

No i jest tak:
- stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
  brak przebicia na mase
- na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
  bo na gniazdku dziala
- regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
  momencie bez znaczenia

No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6



2 Data: Wrzesien 04 2014 16:58:39
Temat: Re: Problem z ladowaniem
Autor: ARO 

W dniu 2014-09-04 o 10:29, AZ pisze:

Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
Ladowanie bylo ale juz nie ma.

No i jest tak:
- stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
   brak przebicia na mase
- na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
   bo na gniazdku dziala
- regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
   momencie bez znaczenia

No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?


Możliwe, kiedy regulator ma zwarcie od strony zasilania.

Odłącz całkiem regulator i sprawdź ile napięcia pojawia się na poszczególnych fazach podczas pracy bez obciążenia - cała instalacja (zapłon, wtryski, światła, itd) ma być zasilana tylko z akumulatora. Na fazach ma być od kilkunastu do kilkudziesięciu V w zależności od obrotów. Uwaga na łapki, bo może zdrowo telepnąć. Jeżeli masz takie napięcia bez obciążenia, to obstawiam dupnięty regulator. Jeżeli nie - prawdopodobnie zrobiło się przebicie na uzwojeniach, ziomuś, a miernikiem możesz tego nie zobaczyć.

pzdr
--
ARQ
transalp z regulatorem po przeszczepie

3 Data: Wrzesien 04 2014 17:05:23
Temat: Re: Problem z ladowaniem
Autor: ARO 

W dniu 2014-09-04 o 16:58, ARO pisze:

Odłącz całkiem regulator i sprawdź ile napięcia pojawia się na
poszczególnych fazach podczas pracy bez obciążenia

małe sprostowanko:
nie "na fazach" tylko "pomiędzy"

--
ARQ
transalp

4 Data: Wrzesien 04 2014 20:55:27
Temat: Re: Problem z ladowaniem
Autor: AZ 

On 2014-09-04, ARO  wrote:

W dniu 2014-09-04 o 10:29, AZ pisze:
Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
Ladowanie bylo ale juz nie ma.

No i jest tak:
- stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
   brak przebicia na mase
- na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
   bo na gniazdku dziala
- regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
   momencie bez znaczenia

No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?


Możliwe, kiedy regulator ma zwarcie od strony zasilania.

OdłÄ…cz całkiem regulator i sprawdź ile napięcia pojawia się na
poszczególnych fazach podczas pracy bez obciążenia - cała instalacja
(zapłon, wtryski, światła, itd) ma być zasilana tylko z akumulatora. Na
fazach ma być od kilkunastu do kilkudziesięciu V w zależności od
obrotów. Uwaga na łapki, bo może zdrowo telepnąć. Jeżeli masz takie
napięcia bez obciążenia, to obstawiam dupnięty regulator. Jeżeli nie -
prawdopodobnie zrobiło się przebicie na uzwojeniach, ziomuś, a
miernikiem możesz tego nie zobaczyć.

Nie do konca jasno sie wyrazilem. Oczywiscie mierzylem napiecie miedzy fazami
na odpietym alternatorze. Sprawa sie juz wyjasnila - zjaral sie stator.

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

Problem z ladowaniem



Grupy dyskusyjne