Grupy dyskusyjne   »   Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa

Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa



1 Data: Styczen 06 2009 01:08:55
Temat: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Witam!

Mam dwa problemy z silnikiem 2.5TDI z VAGa zamontowanym w Volvo 850
- zapalanie na zimno oraz temperatura pracy po rozgrzaniu silnika.

1) Parę dni temu dość nagle przestał odpalać na zimno (w ujemnych
temperaturach) Żeby odpalić musiałem 15-30 sekund kręcić rozrusznikiem,
silnik brzmiał jakby odpalał tylko na jeden gar. Po odpaleniu i szybkim
wyłączeniu (po powiedzmy pięciu-dziesięciu sekundach) odpala bez
zająknięcia - jak benzynowy w lecie. Oczywiście potem również pracuje
bez zająknięcia. Kompresję silnik ma, świece żarowe sprawdzone, napięcie
na świecach również (pobieranego prądu nie miałem czym sprawdzić). Z
braku lepszych pomysłów wymieniłem filtr paliwa - ze starego chyba
wylało się sporo wody. Czy woda w filtrze paliwa może dawać takie
objawy? (dopiero za parę dni będę wiedział, czy wymiana pomogła) Aha,
na 99% to nie wina paliwa, bo od pierwszego wystąpienia objawów mam już
czwarty bak - za każdym razem gdzie indziej tankowałem (bliska w Wawie,
orlen w Limanowej, neste w Krakowie, shell w Pszczynie)

2) Samochód kupiłem z padniętym czujnikiem temperatury - cały czas
podawał zbyt niską (wskazówka "leżała" po za staniem w korkach). Po
wymianie przez parę miesięcy było wszystko w porządku, wskazówka
temperatury grzecznie utrzymywała poziom, w korkach chłodzenie wspomagał
wentylator chłodnicy. Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika wskazówka
jest nieco wyżej, a wentylator chodzi cały czas. Jak myślicie - znowu
padł czujnik? Wskazuje na niego jeszcze jeden objaw: jak na zimnym
silniku odepnę kabelek od czujnika to wentylator od razu się włącza.
Wydaje mi się, że to czujnik, ale nie chciałbym jeździć z
przegrzewającym się silnikiem...

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski



2 Data: Styczen 06 2009 10:30:54
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: jasio 

Krzysiek Kielczewski pisze:

Witam!

Mam dwa problemy z silnikiem 2.5TDI z VAGa zamontowanym w Volvo 850
- zapalanie na zimno oraz temperatura pracy po rozgrzaniu silnika.

1) Parę dni temu dość nagle przestał odpalać na zimno (w ujemnych
temperaturach) Żeby odpalić musiałem 15-30 sekund kręcić rozrusznikiem,
silnik brzmiał jakby odpalał tylko na jeden gar. Po odpaleniu i szybkim
wyłączeniu (po powiedzmy pięciu-dziesięciu sekundach) odpala bez
zająknięcia - jak benzynowy w lecie. Oczywiście potem również pracuje
bez zająknięcia. Kompresję silnik ma, świece żarowe sprawdzone, napięcie
na świecach również (pobieranego prądu nie miałem czym sprawdzić). Z
braku lepszych pomysłów wymieniłem filtr paliwa - ze starego chyba
wylało się sporo wody. Czy woda w filtrze paliwa może dawać takie
objawy? (dopiero za parę dni będę wiedział, czy wymiana pomogła) Aha, na 99% to nie wina paliwa, bo od pierwszego wystąpienia objawów mam już
czwarty bak - za każdym razem gdzie indziej tankowałem (bliska w Wawie, orlen w Limanowej, neste w Krakowie, shell w Pszczynie)


A skad wiesz, ze swiece sa dobre?

2) Samochód kupiłem z padniętym czujnikiem temperatury - cały czas
podawał zbyt niską (wskazówka "leżała" po za staniem w korkach). Po
wymianie przez parę miesięcy było wszystko w porządku, wskazówka
temperatury grzecznie utrzymywała poziom, w korkach chłodzenie wspomagał
wentylator chłodnicy. Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika wskazówka jest nieco wyżej, a wentylator chodzi cały czas. Jak myślicie - znowu
padł czujnik? Wskazuje na niego jeszcze jeden objaw: jak na zimnym
silniku odepnę kabelek od czujnika to wentylator od razu się włącza.
Wydaje mi się, że to czujnik, ale nie chciałbym jeździć z
przegrzewającym się silnikiem...

A teromstat wyminiłeś?

3 Data: Styczen 06 2009 11:46:48
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, jasio  wrote:

A skad wiesz, ze swiece sa dobre?

Wykręciłem i podpiąłem do akumulatora, bardzo ładnie się rozżarzają
prawie do białości. Podpięte do kabelka, który je normalnie zasila oraz
do masy również.

A teromstat wyminiłeś?

Tak, przed wymianą czujnika temperatury. Wątpię, żeby to był termostat,
bo jakby był cały czas otwarty to rura do chłodnicy by się szybko robiła
ciepła a silnik by się wolno rozgrzewał, a gdyby był cały czas zamknięty
to by się z kolei przegrzewał.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

4 Data: Styczen 06 2009 12:21:26
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Krzysiek Kielczewski pisze:


A teromstat wyminiłeś?

Tak, przed wymianą czujnika temperatury. Wątpię, żeby to był termostat,
bo jakby był cały czas otwarty to rura do chłodnicy by się szybko robiła
ciepła a silnik by się wolno rozgrzewał, a gdyby był cały czas zamknięty
to by się z kolei przegrzewał.

ten czujnik wymieniłes?:

The ECT sensor is located in the coolant return pipe close to the cylinder head.

The ECT sensor provides the control module with information on the coolant temperature. This gives the control module an indication of the engine temperature and controls the:
-Timing
-Electric coolant fan
-Diagnostic test modes (DTMs)
-Glowplugs
-Auxiliary heaters
The ECT sensor has a temperature-sensitive resistance with a negative temperature coefficient (NTC). The control module emits a nominal (no-load) voltage of 5 V via an internal resistance in the control module to one of the sensor connections. The other connection is connected to ground.
As the engine temperature varies and the sensor resistance with it, the voltage across the sensor also varies. The voltage may vary between 0 V and 5 V: it is high when the engine is cold and low when the engine is warm. If the signal from the ECT sensor is absent or faulty, the control module uses a substitute value.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

5 Data: Styczen 06 2009 13:03:43
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, Arni  wrote:

A teromstat wyminiłeś?

Tak, przed wymianą czujnika temperatury. Wątpię, żeby to był termostat,
bo jakby był cały czas otwarty to rura do chłodnicy by się szybko robiła
ciepła a silnik by się wolno rozgrzewał, a gdyby był cały czas zamknięty
to by się z kolei przegrzewał.

ten czujnik wymieniłes?:

The ECT sensor is located in the coolant return pipe close to the
cylinder head.

Z opisu wynika, że ten. Podkreślę, że wyminiłem kawałek czasu przed
wystąpieniem problemu ze stale włączonym wentylatorem.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

6 Data: Styczen 06 2009 13:23:04
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 6 Jan 2009 01:08:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

2) Samochód kupiłem z padniętym czujnikiem temperatury - cały czas
podawał zbyt niską (wskazówka "leżała" po za staniem w korkach). Po
wymianie przez parę miesięcy było wszystko w porządku, wskazówka
temperatury grzecznie utrzymywała poziom, w korkach chłodzenie wspomagał
wentylator chłodnicy. Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika wskazówka
jest nieco wyżej, a wentylator chodzi cały czas. Jak myślicie - znowu
padł czujnik? Wskazuje na niego jeszcze jeden objaw: jak na zimnym
silniku odepnę kabelek od czujnika to wentylator od razu się włącza.
Wydaje mi się, że to czujnik, ale nie chciałbym jeździć z
przegrzewającym się silnikiem...

Albo uszczelka pod głowicą... Zachciało Ci się przedninapędowych wynalazków
:D

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

7 Data: Styczen 06 2009 13:37:31
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, Adam Płaszczyca  wrote:

Albo uszczelka pod głowicą...

Uszczelka nie dawałaby przypadkiem jeszcze jakichś objawów?

Zachciało Ci się przedninapędowych wynalazków :D

ziew...

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

8 Data: Styczen 06 2009 14:01:10
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 6 Jan 2009 13:37:31 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Albo uszczelka pod głowicą...

Uszczelka nie dawałaby przypadkiem jeszcze jakichś objawów?

Zależy gdzie, zależy jak padnięta. Nieszczelność może być mała, tylko
upośledza chłodzenie, a wtedy kłopoty z zapalaniem mogły by mieć miejsce.
Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania, a przy okazji obejrzał pracę
wtryskiwaczy.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

9 Data: Styczen 06 2009 14:11:49
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, Adam Płaszczyca  wrote:

Dnia Tue, 6 Jan 2009 13:37:31 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Albo uszczelka pod głowicą...

Uszczelka nie dawałaby przypadkiem jeszcze jakichś objawów?

Zależy gdzie, zależy jak padnięta. Nieszczelność może być mała, tylko
upośledza chłodzenie, a wtedy kłopoty z zapalaniem mogły by mieć miejsce.

1) Od małej nieszczelności by lekko wzrosła temperatura płynu? W jaki
sposób?

2) Czemu w takim razie z następnym odpalaniem nie ma żadnego problemu?

Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania, a przy okazji obejrzał pracę
wtryskiwaczy.

Jak?

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

10 Data: Styczen 06 2009 15:19:26
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 6 Jan 2009 14:11:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

1) Od małej nieszczelności by lekko wzrosła temperatura płynu? W jaki
sposób?

Bo dostające się gazy mają temperaturę kilkuset stopni...

2) Czemu w takim razie z następnym odpalaniem nie ma żadnego problemu?

Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania, a przy okazji obejrzał pracę
wtryskiwaczy.

Jak?

Przyrządami i oczami.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

11 Data: Styczen 06 2009 16:25:41
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, Adam Płaszczyca  wrote:

1) Od małej nieszczelności by lekko wzrosła temperatura płynu? W jaki
sposób?

Bo dostające się gazy mają temperaturę kilkuset stopni...

I nic by w płynie się nie działo?

2) Czemu w takim razie z następnym odpalaniem nie ma żadnego problemu?

Ja bym sprawdził ciśnienie sprężania, a przy okazji obejrzał pracę
wtryskiwaczy.

Jak?

Przyrządami i oczami.

Wszystko jasne.

Krzysiek Kiełczewski

12 Data: Styczen 06 2009 22:52:22
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:25:41 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Bo dostające się gazy mają temperaturę kilkuset stopni...

I nic by w płynie się nie działo?

Nie znam układu w Volvo, może być niezauważalne.




--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Styczen 06 2009 23:10:20
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:25:41 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Bo dostające się gazy mają temperaturę kilkuset stopni...
I nic by w płynie się nie działo?

Nie znam układu w Volvo, może być niezauważalne.

tam nie ma kosmicznej technologii. Jesli by puszczal niewielka ilosc spalin do płynu to mozna zmierzyc zawartosc gazu w płynie chlodniczym i sie przekonac.
Na zapalanie moze jeszcze wpływac np czujnik temperatury powietrza na dolocie a w specyfikacji widze ze w ukladzie sterowania tym silnikiem jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

14 Data: Styczen 06 2009 23:35:51
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, Arni  wrote:
 

tam nie ma kosmicznej technologii. Jesli by puszczal niewielka ilosc
spalin do płynu to mozna zmierzyc zawartosc gazu w płynie chlodniczym i
sie przekonac.

To się da zmierzyć jakimś małym kosztem?

Na zapalanie moze jeszcze wpływac np czujnik temperatury powietrza na
dolocie a w specyfikacji widze ze w ukladzie sterowania tym silnikiem
jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac
kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ?

W kabinie mam złącze obd2.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

15 Data: Styczen 06 2009 23:46:35
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-01-06, Arni  wrote:
 
tam nie ma kosmicznej technologii. Jesli by puszczal niewielka ilosc spalin do płynu to mozna zmierzyc zawartosc gazu w płynie chlodniczym i sie przekonac.

To się da zmierzyć jakimś małym kosztem?

szukaj u mechanikow od silnikow. Nie mam pojecia jaki koszt ale znajomy robił i nic nie krzyczał ze zdarli.


Na zapalanie moze jeszcze wpływac np czujnik temperatury powietrza na dolocie a w specyfikacji widze ze w ukladzie sterowania tym silnikiem jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ?

W kabinie mam złÄ…cze obd2.

zgaduje który masz model, D5252T wystepował od 96 roku. Dla tego rocznika podaje mi ze ma jeszcze OBD pod maską no ale to zgadywane ;)
Czujnik temperatury daje na pinie 31 sterownika takie odczyty:
#A31Signal, engine coolant temperature (ECT) sensorCold engine (+10°C): U ≈ 4.2 V
Hot engine (+80°C): U ≈ 1.6 V
Hot engine (+100°C): U ≈ 1.2 V
U decreases with increasing temperature

Jak podeslesz VIN auta to moze wiecej wymysle, ja glownie w starociach grzebie :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

16 Data: Styczen 07 2009 00:32:05
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, Arni  wrote:

zgaduje który masz model, D5252T wystepował od 96 roku. Dla tego
rocznika podaje mi ze ma jeszcze OBD pod maską no ale to zgadywane ;)

Jak tylko się dorwę do samochodu to poszukam :-)

Czujnik temperatury daje na pinie 31 sterownika takie odczyty:
#A31Signal, engine coolant temperature (ECT) sensorCold engine (+10°C):
U ≈ 4.2 V
Hot engine (+80°C): U ≈ 1.6 V
Hot engine (+100°C): U ≈ 1.2 V
U decreases with increasing temperature

Dzięki za info.

Jak podeslesz VIN auta to moze wiecej wymysle, ja glownie w starociach
grzebie :)

Mógłbys podać jakiś adres email do siebie? (może być na priva)

pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

PS: nie odpowiadałeś może parę dni temu na jakiejś volvowej spamliście
na pytanie o przeguby w volvo 850?

17 Data: Styczen 07 2009 09:08:07
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Krzysiek Kielczewski pisze:


Jak podeslesz VIN auta to moze wiecej wymysle, ja glownie w starociach grzebie :)

Mógłbys podać jakiś adres email do siebie? (może być na priva)

arni at volviki kropka org



PS: nie odpowiadałeś może parę dni temu na jakiejś volvowej spamliście
na pytanie o przeguby w volvo 850?

jest taka lista na ktorej odpowiadam na okragło :)
Ale Ciebie nie kojarze, moze ktos przekopiował na inną?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

18 Data: Styczen 07 2009 09:01:03
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 6 Jan 2009 23:35:51 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

To się da zmierzyć jakimś małym kosztem?

Raczej sprawdzić, tylko nie wiem jaki masz układ - czy zamknięty, czy
półzamknięty. W półzamkniętym po prostu zapuścić żurawia do zbiorniczka,
czy podczas pracy nie masz bąbelków gazu w płynie. W zamkniętym gorzej,
trzeba mieć specjalny korek z którego wychodzi rurka, tą do słoika z woda i
też patrzeć, czy są bąble.

jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac
kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ?

W kabinie mam złącze obd2.

A pod maską nie masz czasem końcówki z diodą? O ile pamiętam, to z przodu
po lewej stronie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

19 Data: Styczen 07 2009 09:11:07
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Tue, 6 Jan 2009 23:35:51 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

To się da zmierzyć jakimś małym kosztem?

Raczej sprawdzić, tylko nie wiem jaki masz układ - czy zamknięty, czy
półzamknięty. W półzamkniętym po prostu zapuścić żurawia do zbiorniczka,
czy podczas pracy nie masz bąbelków gazu w płynie. W zamkniętym gorzej,
trzeba mieć specjalny korek z którego wychodzi rurka, tą do słoika z woda i
też patrzeć, czy są bąble.

zamkniety. Przy niewielkim przedmuchu moze nie byc bąbli. Zresztą i tak nie podejrzewam awarii ukladu chlodzenia.

jest równiez przepływomierz. Musiałbys chyba na dzien dobry wymrugac kody z OBD, masz koncówke testową pod maską ?
W kabinie mam złącze obd2.

A pod maską nie masz czasem końcówki z diodą? O ile pamiętam, to z przodu
po lewej stronie.

jak ma OBD2 pod popielniczka to juz mrugadła pod maską nie bedzie. W tym roczniku moze byc róznie, program serwisowy nie zawsze scisle rozgranicza pewne informacje.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

20 Data: Styczen 07 2009 12:09:31
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 07 Jan 2009 09:11:07 +0100, Arni napisał(a):


zamkniety. Przy niewielkim przedmuchu moze nie byc bąbli. Zresztą i tak
nie podejrzewam awarii ukladu chlodzenia.

No to tylko specjalny korek.

jak ma OBD2 pod popielniczka to juz mrugadła pod maską nie bedzie. W tym
roczniku moze byc róznie, program serwisowy nie zawsze scisle
rozgranicza pewne informacje.

Ech, nowoczesność ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

21 Data: Styczen 06 2009 15:45:11
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: jasio 


Albo uszczelka pod głowicą... Zachciało Ci się przedninapędowych wynalazków
:D


wynalazek to jest a klasa a nie 850 tdi

22 Data: Styczen 06 2009 20:22:40
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: V-Tec 

Ad.1 Wygląda na padnięte świece żarowe, ale sprawdzałeś i grzeją (jeśli nie mają przerwy to nie znaczy jeszcze, że są dobre). Sprawdź i ewentualnie wyreguluj kąt wtrysku.


--
Pozdr,
W.

23 Data: Styczen 06 2009 22:06:45
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-06, V-Tec  wrote:

Ad.1 Wygląda na padnięte świece żarowe, ale sprawdzałeś i grzeją (jeśli
nie mają przerwy to nie znaczy jeszcze, że są dobre). Sprawdź i
ewentualnie wyreguluj kąt wtrysku.

A on może się z dnia na dzień przestawić?

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

24 Data: Styczen 07 2009 09:08:58
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Noel 

Krzysiek Kielczewski pisze:

Witam!

Mam dwa problemy z silnikiem 2.5TDI z VAGa zamontowanym w Volvo 850
- zapalanie na zimno oraz temperatura pracy po rozgrzaniu silnika.

1) Parę dni temu dość nagle przestał odpalać na zimno (w ujemnych
temperaturach) Żeby odpalić musiałem 15-30 sekund kręcić rozrusznikiem,
silnik brzmiał jakby odpalał tylko na jeden gar.

Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym zapłonem, potem kręcić.

--
Tomek "Noel" B.

25 Data: Styczen 07 2009 09:25:13
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Noel pisze:


Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym zapłonem, potem kręcić.

w celu?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

26 Data: Styczen 07 2009 09:26:45
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Noel 

Arni pisze:

Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym zapłonem, potem kręcić.

w celu?

W celu rozgrzania świec, kiedyś w wielkie mrozy to trzeba było samemu podgrzewać powietrze przy dolocie, żeby odpalił.

:)


--
Tomek "Noel" B.

27 Data: Styczen 07 2009 09:35:15
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Arni 

Noel pisze:

Arni pisze:

Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym zapłonem, potem kręcić.

w celu?

W celu rozgrzania świec, kiedyś w wielkie mrozy to trzeba było samemu podgrzewać powietrze przy dolocie, żeby odpalił.

ale to jest przeciez standardowa procedura odpalenia, jest do tego specjalna kontrolka i kreci sie nie po 30 sekundach tylko od momentu zgasniecia kontrolki. Czas grzania zmienia sie w funkcji temperatury silnika. Myslisz ze Krzysiek o tym nie wie?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

28 Data: Styczen 07 2009 09:40:25
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Noel 

Arni pisze:

 Myslisz ze Krzysiek o tym nie wie?

Myślę że wie i zignoruje te porady.


--
Tomek "Noel" B.

29 Data: Styczen 07 2009 11:44:50
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-07, Arni  wrote:

ale to jest przeciez standardowa procedura odpalenia, jest do tego
specjalna kontrolka i kreci sie nie po 30 sekundach tylko od momentu
zgasniecia kontrolki. Czas grzania zmienia sie w funkcji temperatury
silnika. Myslisz ze Krzysiek o tym nie wie?

Wie, wie :-) Przy okazji: nie wiem czemu (chyba ten typ tak ma) przy
dodatnich temperaturach odpalanie zaraz po zgaszeniu kontroli szło
- powiedzmy tak sobie. Jeśli się poczekało jeszcze z dziesięc sekund (a
więc dłużej niż świece grzeją) odpalał bez problemów. Identycznie
zachowuje się drugi 2.5TDI zamontowany w V70. Z wieści na froncie:
wczoraj dostał do baku depresator i litr denaturatu, ponieważ w trakcie
prób zdechł mu aku to był ładowany całą noc. No i rano odpalił z
niewielkim ociąganiem. Tyle, że stał w garażu w którym jest stopień czy
dwa poniżej zera.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

30 Data: Styczen 07 2009 13:20:34
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 7 Jan 2009 11:44:50 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

zachowuje się drugi 2.5TDI zamontowany w V70. Z wieści na froncie:
wczoraj dostał do baku depresator i litr denaturatu, ponieważ w trakcie

Denaturatu? Hm... Wiesz, to się z ON ponoć nie miesza...

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

31 Data: Styczen 07 2009 11:39:44
Temat: Re: Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-01-07, Noel  wrote:

Ale w dużym mrozie to diesla trzeba przytrzymać 30 sekund z włączonym
zapłonem, potem kręcić.

w celu?

W celu rozgrzania świec, kiedyś w wielkie mrozy to trzeba było samemu
podgrzewać powietrze przy dolocie, żeby odpalił.

Przytrzymanie nic nie da: kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec
przekaźnik odłącza napięcie od świec żarowych. A kilkukrotne grzanie
świecami nic nie pomagało.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Problem z silnikem 2.5 TDI z VAGa



Grupy dyskusyjne