Problem z ustawieniem zbieżności
1 | Data: Maj 12 2007 10:33:48 |
Temat: Problem z ustawieniem zbieżności | |
Autor: Ebay | Wczoraj wymieniałem dwie półosie, łożysko w prawym kole, dwa sworznie i 2 |
Data: Maj 12 2007 10:53:39 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ukaniu |
Dziś po tych wymianach znów podpieli swoje komputerowe przyrządy do Przy prawidłowo ustawionej geometrii całego zawiasu samochód mimo złej zbieżności zwykle nie ściąga. Oczywiście nie mówię o jakichś grubych błędach w stylu 15mm. U Ciebie trzeba by sprawdzić geometrię czyli tzw. "wyprzedzenie sworznia" (kluczowe przy ściąganiu) i pochylenie koła. Jeśli nie można tego regulować a nie są w granicach tolerancji - do wymiany np krzywy wahacz. Albo bity przód i źle rozciągnięty. Ew problemem mogą być wybite silentbloki które pod obciążeniem nadmiernie się poddają - to powinno być widać na szarpaku. Pozdrawiam Łukasz 3 |
Data: Maj 12 2007 11:35:45 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: loli | Przy prawidłowo ustawionej geometrii całego zawiasu samochód mimo złej zbieżności zwykle nie ściąga. Oczywiście nie mówię o jakichś grubych błędach w stylu 15mm.Nawet przy takich nie sciaga. Zmienia sie zuzycie opon, zmienia sie sila "odkrecania" kierownicy, ale sciagac nie powinien. (Jak wymienialem maglownice, to na "oko" ustawilem zbieznosc zeby do warsztatu dojechac i pomimo, ze kierownica bylo przekrecona o 45 stopni samochod jechal prosto) Co do reszty sie zgadzam w 100% :-) Pozdrawiam 4 |
Data: Maj 12 2007 13:05:07 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ebay | Dnia Sat, 12 May 2007 10:53:39 +0200, Ukaniu napisał(a):
Dzięki za odzew Samochód nie był bity w żadnym miejscu, wymienione ma końcówki i sworznie. Z tego co widziałem kiedy wczoraj mechanik sciągał piaste do wyprasowania łożyska to nie było tam regulacji kąta pochylenia koła. Tutaj podaje link do zdjęcia ze wydrukiem jaki dostałem po ustawieniu przez nich zbiezności http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee44b204066cd4bf.html dodam że oni to ustawiali na podstawie Voyagera a według tego co znalazłem na internecie to mój samochód na rozstaw osi 2847mm a rozstaw kół przód i tył 1608mm a ten Voyager ma inne rozmiary co widac na tym wydruku. Jakby ktoś mógł prześledzić ten wydruk i powiedzieć czy mimo że są zamienione dane mozna cos wywnioskowac z tego czy muszą wpisać poprawne dane i wtedy ustawiac na nowo? 5 |
Data: Maj 12 2007 22:36:55 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ukaniu |
Tutaj podaje link do zdjęcia ze wydrukiem jaki dostałem po ustawieniu przez Problem leży zapewne w znacznej różnicy kąta pochylenia sworznia zwrotnicy - on też ma wpływ podobny jak wyprzedzenie na "ściąganie". Dziwne jest to, że występuje znaczna różnica w pochyleniu sworznia a nie występuje w pochyleniu kół. Może pomiar do kitu - ale przyczyna gdzieś być musi. Pozdrawiam Łukasz 6 |
Data: Maj 13 2007 20:31:47 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ebay | Dnia Sat, 12 May 2007 22:36:55 +0200, Ukaniu napisał(a): Użytkownik "Ebay" napisał w wiadomości Raczej stawiam na zły pomiar, bo gostek to nie był najwyższych lotów specjalista od geometrii kół. Wymienie te drążki jeszcze i podjade do specjalisty od zawieszenia. Gośc w innym moim samochodzie 3 lata temu ustawił zbieżność na starym sprzęcie (światełka i tablice) i wyszło malina. 7 |
Data: Maj 12 2007 16:38:43 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: theStachoo | Witam! 8 |
Data: Maj 12 2007 17:31:37 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ebay | Dnia Sat, 12 May 2007 16:38:43 +0200, theStachoo napisał(a): Witam! Już zamieniłem opony i dalej to samo 9 |
Data: Maj 12 2007 16:49:09 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Shreek | Ebay napisał(a): ich komputerze nie można poprawnie ustawić zbieżności w tym samochodzie? Zbieżność nie ma nic wspólnego ze ściąganiem samochodu w którąkolwiek stronę. Jeśli samochód "ściąga" to najprawdopodobniej są różnice w kątach pochylenia koła. -- M. GG 1119311 10 |
Data: Maj 12 2007 17:40:07 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ebay | Dnia Sat, 12 May 2007 16:49:09 +0200, Shreek napisał(a): Ebay napisał(a): Czy oglądałeś zdjecie wydruku jaki otrzymałem wczoraj po ustawieniu zbiezności? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee44b204066cd4bf.html Nie wiem tylko czy te pomiary są dokładne bo jako baze przyjeli inny samochód o podobnych gabarytach ale widac na nim róznice w katach nachylenia. Byłem u nich dziś żebu sprawdzili jeszcze na szrpakach czy są jakieś luzy na silentblokach i nie było żadnych luzów na silentblokach ale za to znależli delikatne luzy na drązkach. Zasugerowali żeby je wpierw wymienić a póżniej poprawiać zbieżność. Czy drążki mogą być odpowiedzialne za to? Oczywiscie je wymienie. 11 |
Data: Maj 12 2007 19:47:19 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Shreek | Ebay napisał(a): Byłem u nich dziś żebu sprawdzili jeszcze na szrpakach czy są jakieś luzy Drążki kierownicze mają wpływ tylko na zbieżność. Dziwne jest to, że po regulacji dosyć mocno rozeszły się kąty pochylenia koła (przed regulacją wyglądało lepiej). Jeszcze zastanawiam się nad kątem pochylenia osi sworznia zwrotnicy - czemu jedna ma 21 a druga 12 stopni. Ale tu nie jestem pewny jak powinno być. Na silentblockach luzów nie było. A sprawdzali sworznie i górne mocowanie macphersona (o ile w ogóle w twoim samochodzie są kolumny MP) -- M. GG 1119311 12 |
Data: Maj 13 2007 00:04:24 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Pabl |
Mnie to wyglada na krzywy mcperson ... lub... Kiedys zarobilem w prawy przod, gosc trafil mnie z boku w sam naroznik nie ruszajac kola. Do wymiany blotnik maska reflektor - ogolnie pierdoly . Pozniej okazalo sie, ze mimo niewielkiej stluczki podluznica musiala zgiac sie w strone komory silnika. Z tego powodu gorne mocowanie mcpersona przesunelo sie nieznacznie z calym plaszczem i podluznica do srodka auta a dol mocowany do wozka pozostal na swoim miejscu. Te uszkodzenia powodowaly sciaganie na prawa strone a badanie laserowe potwierdzilo to wszystko. Jesli jestes pewien bezwypadkowosci samochodu to pozostaje wymienic caly mcperson lub sam amorek - nie wiem jak tam to jest rozwiazane Picasso 13 |
Data: Maj 15 2007 22:06:31 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 12 May 2007 10:33:48 +0200, Ebay Bo rzekomo zeby ci fachowcy mogli ustawić dobrze zbieżność na swoim Jedź tam, gdzie potrafia ustawiać zbieżność, a nie tam, gdzi emają komputery. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Maj 15 2007 23:57:16 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Rafał "SP" Gil | Adam Płaszczyca napisał(a): Jedź tam, gdzie potrafia ustawiać zbieżność, a nie tam, gdzi emają Najlepiej do Pana Rachwalsiego w Przemyślu na Prądzyńskiego ;) Ma ładne lampki, tablice, jest rzetelny ;) lubie go i w ogóle jest fajnie :) A ... i zawsze robi co robi ;) -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB: http://www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/ 15 |
Data: Maj 20 2007 17:40:00 | Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności | Autor: Ebay | Dnia Tue, 15 May 2007 23:57:16 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a): Adam Płaszczyca napisał(a): Czekam aż dotrą do mnie drążki kierownicze i jade do gościa który od zawsze trudni się naprawą zawieszenia i ustawianiem zbieżności, posiada własnie stary bezkomputerowy sprzęt ze światełkami i tablicami. |