Grupy dyskusyjne   »   Problem z ustawieniem zbieżności

Problem z ustawieniem zbieżności



1 Data: Maj 12 2007 10:33:48
Temat: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ebay 

Wczoraj wymieniałem dwie półosie, łożysko w prawym kole, dwa sworznie i
prawą końcówke w tym samym warsztacie w którym ustawiali mi zbieżność pod
koniec lutego. Po tym pierwszym ustawieniu samochód lekko sciągał w lewo.
Dziś po tych wymianach znów podpieli swoje komputerowe przyrządy do
zbiezności i że nie mieli w komputerze danych Villagera ani Queasta to
zasugerowałem im Voyagera (podobne gabaryty) i tak tez ustawili. Po
wyjechaniu z warszatu okazuje się że dalej ściąga w lewo a kierownica jest
przekręcona w prawo o 2-3stopnie. Panowie cholera czy bez tych danych w tym
ich komputerze nie można poprawnie ustawić zbieżności w tym samochodzie?
Wkurzam się bo już wszystko wymieniłem co trzeba w tym samochodzie a tu
taki detal jak sciąganie w lewo

Jeszcze jedno czy te parametry można tłumaczyć jak:
wheelbase (mm): 2,847, rozstaw osi
front track (mm): 1,608, rozstaw kół przednich
rear track (mm): 1,608 rozstaw kół tylnich
Bo rzekomo zeby ci fachowcy mogli ustawić dobrze zbieżność na swoim
komputerze to potrzebują te parametry.
Dodam że sprawa się tyczy minivana Mercury Villager/Nissan Quest



2 Data: Maj 12 2007 10:53:39
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Ebay"  napisał w wiadomości

Dziś po tych wymianach znów podpieli swoje komputerowe przyrządy do
zbiezności i że nie mieli w komputerze danych Villagera ani Queasta to
zasugerowałem im Voyagera (podobne gabaryty) i tak tez ustawili. Po
wyjechaniu z warszatu okazuje się że dalej ściąga w lewo a kierownica jest
przekręcona w prawo o 2-3stopnie. Panowie cholera czy bez tych danych w tym

Przy prawidłowo ustawionej geometrii całego zawiasu samochód mimo złej zbieżności zwykle nie ściąga. Oczywiście nie mówię o jakichś grubych błędach w stylu 15mm.
U Ciebie trzeba by sprawdzić geometrię czyli tzw. "wyprzedzenie sworznia" (kluczowe przy ściąganiu) i pochylenie koła. Jeśli nie można tego regulować a nie są w granicach tolerancji - do wymiany np krzywy wahacz. Albo bity przód i źle rozciągnięty.
Ew problemem mogą być wybite silentbloki które pod obciążeniem nadmiernie się poddają - to powinno być widać na szarpaku.

Pozdrawiam Łukasz

3 Data: Maj 12 2007 11:35:45
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: loli 

Przy prawidłowo ustawionej geometrii całego zawiasu samochód mimo złej zbieżności zwykle nie ściąga. Oczywiście nie mówię o jakichś grubych błędach w stylu 15mm.
Nawet przy takich nie sciaga. Zmienia sie zuzycie opon, zmienia sie sila
"odkrecania" kierownicy, ale sciagac nie powinien.
(Jak wymienialem maglownice, to na "oko" ustawilem zbieznosc zeby do warsztatu
dojechac i pomimo, ze kierownica bylo przekrecona o 45 stopni samochod jechal
prosto)

Co do reszty sie zgadzam w 100% :-)

Pozdrawiam

4 Data: Maj 12 2007 13:05:07
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ebay 

Dnia Sat, 12 May 2007 10:53:39 +0200, Ukaniu napisał(a):




Przy prawidłowo ustawionej geometrii całego zawiasu samochód mimo złej
zbieżności zwykle nie ściąga. Oczywiście nie mówię o jakichś grubych błędach
w stylu 15mm.
U Ciebie trzeba by sprawdzić geometrię czyli tzw. "wyprzedzenie sworznia"
(kluczowe przy ściąganiu) i pochylenie koła. Jeśli nie można tego regulować
a nie są w granicach tolerancji - do wymiany np krzywy wahacz. Albo bity
przód i źle rozciągnięty.
Ew problemem mogą być wybite silentbloki które pod obciążeniem nadmiernie
się poddają - to powinno być widać na szarpaku.

Pozdrawiam Łukasz

Dzięki za odzew
Samochód nie był bity w żadnym miejscu, wymienione ma końcówki i sworznie.
Z tego co widziałem kiedy wczoraj mechanik sciągał piaste do wyprasowania
łożyska to nie było tam regulacji kąta pochylenia koła.
Tutaj podaje link do zdjęcia ze wydrukiem jaki dostałem po ustawieniu przez
nich zbiezności
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee44b204066cd4bf.html
 dodam że oni to ustawiali na podstawie Voyagera a według tego co znalazłem
na internecie to mój samochód na rozstaw osi 2847mm a rozstaw kół przód i
tył 1608mm a ten Voyager ma inne rozmiary co widac na tym wydruku.
Jakby ktoś mógł prześledzić ten wydruk i powiedzieć czy mimo że są
zamienione dane mozna cos wywnioskowac z tego czy muszą wpisać poprawne
dane i wtedy ustawiac na nowo?

5 Data: Maj 12 2007 22:36:55
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Ebay"  napisał w wiadomości

Tutaj podaje link do zdjęcia ze wydrukiem jaki dostałem po ustawieniu przez
nich zbiezności
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee44b204066cd4bf.html

Problem leży zapewne w znacznej różnicy kąta pochylenia sworznia zwrotnicy - on też ma wpływ podobny jak wyprzedzenie na "ściąganie".
Dziwne jest to, że występuje znaczna różnica w pochyleniu sworznia a nie występuje w pochyleniu kół. Może pomiar do kitu - ale przyczyna gdzieś być musi.

Pozdrawiam Łukasz

6 Data: Maj 13 2007 20:31:47
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ebay 

Dnia Sat, 12 May 2007 22:36:55 +0200, Ukaniu napisał(a):

Użytkownik "Ebay"  napisał w wiadomości

Tutaj podaje link do zdjęcia ze wydrukiem jaki dostałem po ustawieniu
przez
nich zbiezności
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee44b204066cd4bf.html

Problem leży zapewne w znacznej różnicy kąta pochylenia sworznia zwrotnicy -
on też ma wpływ podobny jak wyprzedzenie na "ściąganie".
Dziwne jest to, że występuje znaczna różnica w pochyleniu sworznia a nie
występuje w pochyleniu kół. Może pomiar do kitu - ale przyczyna gdzieś być
musi.

Pozdrawiam Łukasz

Raczej stawiam na zły pomiar, bo gostek to nie był najwyższych lotów
specjalista od geometrii kół. Wymienie te drążki jeszcze i podjade do
specjalisty od zawieszenia. Gośc w innym moim samochodzie 3 lata temu
ustawił zbieżność na starym sprzęcie (światełka i tablice) i wyszło malina.

7 Data: Maj 12 2007 16:38:43
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: theStachoo 

Witam!

(...)

Spróbój zamienić koła lewe - prawe, lub jeśli masz opony kierunkowe przod - tył.

--
TheStachoo

8 Data: Maj 12 2007 17:31:37
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ebay 

Dnia Sat, 12 May 2007 16:38:43 +0200, theStachoo napisał(a):

Witam!

(...)

Spróbój zamienić koła lewe - prawe, lub jeśli masz opony kierunkowe
przod - tył.

Już zamieniłem opony i dalej to samo

9 Data: Maj 12 2007 16:49:09
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Shreek 

Ebay napisał(a):

ich komputerze nie można poprawnie ustawić zbieżności w tym samochodzie?
Wkurzam się bo już wszystko wymieniłem co trzeba w tym samochodzie a tu
taki detal jak sciąganie w lewo

Zbieżność nie ma nic wspólnego ze ściąganiem samochodu w którąkolwiek stronę.
Jeśli samochód "ściąga" to najprawdopodobniej są różnice w kątach pochylenia koła.


--
M.
GG 1119311

10 Data: Maj 12 2007 17:40:07
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ebay 

Dnia Sat, 12 May 2007 16:49:09 +0200, Shreek napisał(a):

Ebay napisał(a):

ich komputerze nie można poprawnie ustawić zbieżności w tym samochodzie?
Wkurzam się bo już wszystko wymieniłem co trzeba w tym samochodzie a tu
taki detal jak sciąganie w lewo

Zbieżność nie ma nic wspólnego ze ściąganiem samochodu w którąkolwiek
stronę.
Jeśli samochód "ściąga" to najprawdopodobniej są różnice w kątach
pochylenia koła.

Czy oglądałeś zdjecie wydruku jaki otrzymałem wczoraj po ustawieniu
zbiezności?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ee44b204066cd4bf.html
 Nie wiem tylko czy te pomiary są dokładne bo jako baze przyjeli inny
samochód o podobnych gabarytach ale widac na nim róznice  w katach
nachylenia.
Byłem u nich dziś żebu sprawdzili jeszcze na szrpakach czy są jakieś luzy
na silentblokach i nie było żadnych luzów na silentblokach ale za to
znależli delikatne luzy na drązkach. Zasugerowali żeby je wpierw wymienić a
póżniej poprawiać zbieżność. Czy drążki mogą być odpowiedzialne za to?
Oczywiscie je wymienie.

11 Data: Maj 12 2007 19:47:19
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Shreek 

Ebay napisał(a):

Byłem u nich dziś żebu sprawdzili jeszcze na szrpakach czy są jakieś luzy
na silentblokach i nie było żadnych luzów na silentblokach ale za to
znależli delikatne luzy na drązkach. Zasugerowali żeby je wpierw wymienić a
póżniej poprawiać zbieżność. Czy drążki mogą być odpowiedzialne za to?
Oczywiscie je wymienie.

Drążki kierownicze mają wpływ tylko na zbieżność.
Dziwne jest to, że po regulacji dosyć mocno rozeszły się kąty pochylenia koła (przed regulacją wyglądało lepiej).

Jeszcze zastanawiam się nad kątem pochylenia osi sworznia zwrotnicy - czemu jedna ma 21 a druga 12 stopni.
Ale tu nie jestem pewny jak powinno być.

Na silentblockach luzów nie było. A sprawdzali sworznie i górne mocowanie macphersona (o ile w ogóle w twoim samochodzie są kolumny MP)


--
M.
GG 1119311

12 Data: Maj 13 2007 00:04:24
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Pabl 


Użytkownik "Ebay"  napisał w wiadomości


Dodam że sprawa się tyczy minivana Mercury >Villager/Nissan Quest

Mnie to wyglada na krzywy mcperson ... lub...
Kiedys zarobilem w prawy przod, gosc trafil mnie z boku w sam naroznik nie
ruszajac kola. Do wymiany blotnik maska reflektor - ogolnie pierdoly .
Pozniej okazalo sie, ze mimo niewielkiej stluczki podluznica musiala zgiac
sie w strone komory silnika. Z tego powodu gorne mocowanie mcpersona
przesunelo sie nieznacznie z calym plaszczem i podluznica do srodka auta a
dol mocowany do wozka pozostal na swoim miejscu.
Te uszkodzenia powodowaly sciaganie na prawa strone a badanie laserowe
potwierdzilo to wszystko.

Jesli jestes pewien bezwypadkowosci samochodu to pozostaje wymienic caly
mcperson lub sam amorek - nie wiem jak tam to jest rozwiazane

Picasso

13 Data: Maj 15 2007 22:06:31
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 12 May 2007 10:33:48 +0200, Ebay
wrote:

Bo rzekomo zeby ci fachowcy mogli ustawić dobrze zbieżność na swoim
komputerze to potrzebują te parametry.

Jedź tam, gdzie potrafia ustawiać zbieżność, a nie tam, gdzi emają
komputery.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Maj 15 2007 23:57:16
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Rafał "SP" Gil 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Jedź tam, gdzie potrafia ustawiać zbieżność, a nie tam, gdzi emają
komputery.

Najlepiej do Pana Rachwalsiego w Przemyślu na Prądzyńskiego ;)

Ma ładne lampki, tablice, jest rzetelny ;) lubie go i w ogóle jest fajnie :) A ... i zawsze robi co robi ;)

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer: http://www.motopower.pl/

15 Data: Maj 20 2007 17:40:00
Temat: Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Autor: Ebay 

Dnia Tue, 15 May 2007 23:57:16 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Adam Płaszczyca napisał(a):

Jedź tam, gdzie potrafia ustawiać zbieżność, a nie tam, gdzi emają
komputery.

Najlepiej do Pana Rachwalsiego w Przemyślu na Prądzyńskiego ;)

Ma ładne lampki, tablice, jest rzetelny ;) lubie go i w ogóle
jest fajnie :) A ... i zawsze robi co robi ;)

Czekam aż dotrą do mnie drążki kierownicze i jade do gościa który od zawsze
trudni się naprawą zawieszenia i ustawianiem zbieżności, posiada własnie
stary bezkomputerowy sprzęt ze światełkami i tablicami.

Problem z ustawieniem zbieżności



Grupy dyskusyjne