Problem z zap³onem diesla...
1 | Data: Styczen 23 2014 17:54:16 |
Temat: Problem z zap³onem diesla... | |
Autor: anacron | DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego 2 |
Data: Styczen 23 2014 17:03:06 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 23 Jan 2014 17:54:16 +0100, anacron wrote: DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego Na poczÄ…tek sprawd¼, czy wszystkie Å›wiece grzejÄ…. Tomek 3 |
Data: Styczen 23 2014 18:06:42 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze: DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnegoO ile kojarzÄ™, masz któryÅ› z tych nowoczesnych, pojebanych wynalazków, a nie po prostu "silnik samozap³onowy" :) wiÄ™c ogólne rady sÄ… o kant dupy poczaÅ›. Raczej nic bym nie dolewa³. Na poczÄ…tek proponowa³bym sprawdzić Å›wiece ¿arowe. Stosunkowo ma³o roboty. Potem - jakiÅ› filtr, czy na dole siÄ™ woda nie zebra³a i nie zamarz³a na przyk³ad. -- DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam. sqlwiel. 4 |
Data: Styczen 23 2014 18:15:42 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 18:06, sqlwiel pisze: Na poczÄ…tek proponowa³bym sprawdzić Å›wiece ¿arowe. Stosunkowo ma³o roboty. W ASO sprawdzÄ… jutro. Potem - jakiÅ› filtr, czy na dole siÄ™ woda nie zebra³a i nie zamarz³a na Ca³y uk³ad paliwowy jest nowy, dopiero z ASO wyjecha³o auto i 1000 km jeszcze nie zrobi³em. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 5 |
Data: Styczen 24 2014 16:58:46 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: kamil/Endurorider.pl |
W dniu 23.01.2014 18:06, sqlwiel pisze: 10/10 -- pozdrawiam kml 6 |
Data: Styczen 23 2014 18:07:27 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze: Dzi¶ po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego A przypomnij, czym teraz je¼dzisz, bo co chwilê to co¶ innego. W ka¿dym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z mechaniczn± pomp± wtryskow± i wtryskiem po¶rednim. Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewaæ, zanim siê zacznie parafina wytr±caæ w baku czy przewodach. Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów trafi³ na "z³±" stacjê? ;) Tak, ¿e raczej problem gdzie indziej. Je¶li silnik po zapaleniu kopci na bia³o i czuæ smród parafiny, to nie dzia³aj± wszystkie ¶wiece. -- Pozdrawiam. Adam. 7 |
Data: Styczen 23 2014 18:14:43 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 18:07, Adam pisze: W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze: Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów Odpaliæ odpali³, paliwo ze Statoil to dro¿sze. Tak, ¿e raczej problem gdzie indziej. A nie zerkn±³em na spaliny ale zapach parafiny czuæ by³o. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 8 |
Data: Styczen 23 2014 18:18:29 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Cavallino |
W dniu 23.01.2014 18:07, Adam pisze: We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w celu nie kupowania depresatora.... 9 |
Data: Styczen 23 2014 18:22:19 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 18:18, Cavallino pisze: We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w Nie straszê, 48l zala³em. zobaczê w nocy jak pójdzie. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 10 |
Data: Styczen 23 2014 23:19:07 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: jerzu | On Thu, 23 Jan 2014 18:18:29 +0100, "Cavallino" We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w celu Ja mam golda zalanego do Mondeo. Dzi¶ rano, przy -15, poszed³em go profilaktycznie odpaliæ. Nie je¿d¿ony od zesz³ego pi±tku odpali³ bez ¿adnego problemu. A to tylko 12. letni diesel... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 11 |
Data: Styczen 24 2014 00:49:31 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Thu, 23 Jan 2014 23:19:07 +0100, jerzu napisa³(a): On Thu, 23 Jan 2014 18:18:29 +0100, "Cavallino" W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa. J. 12 |
Data: Styczen 24 2014 16:42:21 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: jerzu | On Fri, 24 Jan 2014 00:49:31 +0100, "J.F." W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa. Raczej nie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 13 |
Data: Styczen 24 2014 23:49:09 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:42:21 +0100, jerzu napisa³(a): On Fri, 24 Jan 2014 00:49:31 +0100, "J.F." Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja. Taki maly prostokacik przy pompie paliwa (przy silniku). J. 14 |
Data: Styczen 25 2014 14:51:44 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: jerzu | On Fri, 24 Jan 2014 23:49:09 +0100, "J.F." Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja. Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 15 |
Data: Styczen 25 2014 15:09:38 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: jerzu | On Sat, 25 Jan 2014 14:51:44 +0100, jerzu Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :) Zreszt± dzi¶ da³ cia³a akumulator. Pó³ obrotu i wszystko umar³o... http://tinyurl.com/nja7kbz -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 16 |
Data: Styczen 25 2014 14:22:07 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: AZ | On 2014-01-25, jerzu wrote: Witaj w klubie ;-)Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na SkandynawiÄ™ by³y :) -- Artur ZZR 1200 17 |
Data: Styczen 25 2014 17:03:23 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:22:07 +0000 (UTC), AZ napisa³(a): On 2014-01-25, jerzu wrote: Znajomy wczoraj dzwoni - tez mu aku dal ciala. 4 lata, czy 14 lat - takie same te samochody :-) A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, rano odpalil, a po dwoh godzinach juz nie .. J. 18 |
Data: Styczen 27 2014 15:29:55 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Marek | A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, ranoMi tez moj aku sie zbuntowal. Nowy juz w drodze. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 19 |
Data: Styczen 27 2014 06:33:06 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 15:29:55 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³: > A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, rano A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u. 20 |
Data: Styczen 27 2014 16:04:59 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: jerzu | On Mon, 27 Jan 2014 06:33:06 -0800 (PST), wrote: A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u. Ja bym siê tak nie cieszy³. Mój po 5 dniach te¿ odpali³. Po kolejnych dwóch umar³. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 21 |
Data: Styczen 27 2014 07:09:15 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 16:04:59 UTC+1 u¿ytkownik jerzu napisa³: On Mon, 27 Jan 2014 06:33:06 -0800 (PST), wrote:
¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku. 22 |
Data: Styczen 28 2014 23:38:43 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Kamikazee | W dniu 2014-01-27 16:09, pisze: ¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku. To pochwal siê grupie co to za akumulator? 23 |
Data: Styczen 28 2014 15:03:22 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 23:38:43 UTC+1 u¿ytkownik Kamikazee napisa³: W dniu 2014-01-27 16:09, pisze: Jaki¶ gombao albo w piêciu smakach po pekiñsku. My¶lisz ze jak teraz przy - 10 zejdê ¿eby odczytaæ jaki to model to jutro w Tesco na pó³ce bêdzie ten sam model sta³? Najtañszy jaki by³. Jak ten zdechnie bo kiedy¶ musi znowu pojadê do jakiego¶ marketu i kupiê najtañszy. 24 |
Data: Styczen 27 2014 16:35:32 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Marek | A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu.Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u. Moj niestety przyzyl kilka rozladowan do zera w ciagu swojego 4letniego zywota. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 25 |
Data: Styczen 27 2014 08:27:11 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 16:35:32 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³: > A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Czyli znowu siê potwierdza ze najtañsze marketowe s± najlepsze. 26 |
Data: Styczen 25 2014 17:09:08 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:51:44 +0100, jerzu napisa³(a): On Fri, 24 Jan 2014 23:49:09 +0100, "J.F." Popularny sprzet http://allegro.pl/listing/listing.php?string=podgrzewacz+ford&search_scope=category-18847 Nie wiem czy w Skandynawii dalby rade :-) J. 27 |
Data: Styczen 25 2014 17:15:06 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: jerzu | On Sat, 25 Jan 2014 17:09:08 +0100, "J.F." Popularny sprzet Ale to 1.8TD, to siê zgadza, tam by³ podgrzewacz. W 2.0 TDDi nie ma. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 28 |
Data: Styczen 25 2014 17:42:52 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 17:15:06 +0100, jerzu napisa³(a): On Sat, 25 Jan 2014 17:09:08 +0100, "J.F." No tak, czas leci, bylo se kupic 14 letnie auto a nie 12 letnie :-) J. 29 |
Data: Styczen 23 2014 20:24:39 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2014-01-23 18:14, anacron pisze: Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów podpisane jako arktyczne czy nie? Bo je¿eli tak, to je¿eli w transporcie lub na stacji nic nie zma¶cili, to w baku masz bardzo dobry arktyczny ON produkcji Lotosu o temperaturze mêtnienia na poziomie -22 stopni i blokady filtra -41 stopni. A mo¿e spu¶æ trochê wê¿ykiem do jakiej¶ prze¼roczystej butelki i zostaw na mrozie (za oknem/na balkonie) do rana. Wtedy bêdziesz widzia³ czy to wina paliwa czy nie. -- Pozdr. Micha³ 30 |
Data: Styczen 23 2014 20:18:51 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2014-01-23 18:07, Adam pisze: W ka¿dym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z nie benzyna a nafta Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewaæ, zanim siê zacznie chyba ¿e producent paliwa, aby ograniczyæ koszty, zrobi³ paliwo zimowe fabrycznie dodaj±c depresatora. Wtedy samodzielne dolewanie ju¿ nic nie zmieni.. -- Pozdr. Micha³ 31 |
Data: Styczen 23 2014 18:37:11 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: yabba | U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomoÅ›ci DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego Czy to ten samochód, w którym rozpad³a Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO wszystko dobrze z³o¿y³o po naprawie? -- Pozdrawiam, yabba 32 |
Data: Styczen 23 2014 21:18:36 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze: Czy to ten samochód, w którym rozpad³a Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO Tak ten, auto po wyje¼dzie z ASO nie zrobi³o nawet 1000 km -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 33 |
Data: Styczen 23 2014 23:05:30 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: yabba | U¿ytkownik "anacron" napisa³ w wiadomoÅ›ci W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze: To atakuj ASO, ¿e jedno naprawili, a zepsuli inne. -- Pozdrawiam, yabba 34 |
Data: Styczen 23 2014 18:44:32 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: p0li | T->Dnia 2014-01-23 17:54:16 niejaki anacron napisa³: Pytanie, czego¶ dolaæ? od pocz±tku zimy do jej uroczystego koñca do paliwa dolewaj skydd - nie bêdziesz mia³ problemów z paliwem a w to ¿e jest zimowe to bym za bardzo nie wierzy³ -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki 35 |
Data: Styczen 23 2014 22:27:46 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Przemek | W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze: DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego Jak tak d³ugo trzeba krÄ™cić, to mo¿esz mieć problem ze Å›wiecami. Przy 4szt wystarczy jedna niesprawna i ju¿ masz k³opot. Jak bÄ™dziesz wymienia³, to lepiej od razu komplet, chyba ¿e masz bezproblemowy dostÄ™p Pytanie, czegoÅ› dolać? Ró¿ne plotki mówiÄ… o dolaniu benzyny, denaturatu W starszych konstrukcjach mo¿na by³o lać zwyk³Ä… Pb(u mnie nawet w instrukcji podane jest w jakich proporcjach), ale bezpieczniej bÄ™dzie stosować depresator. Tyle, ¿e warto wczeÅ›niej sprawdzić/wymienić filtr paliwa. Depresator nie rozpuÅ›ci ju¿ wytrÄ…conej parafiny. Co do Arktycznego ze Statoil, to wypad³o najlepiej z testowanych przeze mnie paliw. https://plus.google.com/u/0/photos?pid=5955008396246403122&oid=113730445450289833356 36 |
Data: Styczen 24 2014 12:52:16 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 23.01.2014 22:27, Przemek pisze: Jak tak d³ugo trzeba krÄ™cić, to mo¿esz mieć problem ze Å›wiecami. Przy Wróci³em z ASO. Wed³ug nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden trop. Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskÄ™ i takÄ… rÄ™cznÄ… pompkÄ… napompować uk³ad. JeÅ›li to pomo¿e, to znaczy, ¿e z jakiegoÅ› powodu paliwo siÄ™ cofa na postoju (np. uk³ad paliwowy ³apie powietrza), co jest prawdopodobne, bo ca³y by³ wymieniany. JeÅ›li tak siÄ™ stanie, bÄ™dÄ… szukać tej "nieszczelnoÅ›ci". JeÅ›li nie to, to nie wiedzÄ…. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 37 |
Data: Styczen 24 2014 11:57:23 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Fri, 24 Jan 2014 12:52:16 +0100 osobnik zwany anacron W dniu 23.01.2014 22:27, Przemek pisze: i jeszcze z nimi chcesz rozmawiać? "Pan sobie popompuje to mo¿e coÅ› naprawimy" Czyli schrzanili robotÄ™, a ty masz tego szukać. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 38 |
Data: Styczen 24 2014 13:03:43 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze: Wróci³em z ASO. Wed³ug nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden DziÅ› nie majÄ… zastÄ™pczego wolnego, ten jeden wyjÄ…tek mogÄ™ zrobić. Ale jeÅ›li oka¿e siÄ™, ¿e to nie to, a oni nadal nie bÄ™dÄ… mieli zbytniej ochoty rozwiÄ…zania problemu, to moje nastawienie i ton siÄ™ zmieni i pewnie dostanÄ… na poczÄ…tek kilka pism ostrzegawczych od prawnika. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 39 |
Data: Styczen 24 2014 13:28:41 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-24 13:03, anacron pisze: W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze: We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy mo¿e nawet wrêcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty. -- Pozdrawiam. Adam 40 |
Data: Styczen 24 2014 13:42:18 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: WOJO | We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy mo¿e nawet wrêcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty.Gdzie niby ten wê¿yk ma sobie wstawiæ? W samochodzie na gwarancji?! :) WOJO 41 |
Data: Styczen 24 2014 14:48:49 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-24 13:42, WOJO pisze: We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³,Gdzie niby ten wê¿yk ma sobie wstawiæ? W samochodzie na gwarancji?! Najprostsza i skuteczna metoda: daæ fragment przezroczystego wê¿yka paliwowego przed pomp± CR. Wszystko widaæ go³ym okiem, nie potrzeba ¿adnych przyrz±dów. Zreszt± wtryski te¿ siê w ten sposób sprawdza na okoliczno¶æ "przelewania". Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy. -- Pozdrawiam. Adam 42 |
Data: Styczen 25 2014 09:15:00 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Cavallino |
W dniu 2014-01-24 13:42, WOJO pisze: Mo¿e ju¿ jest. W 1.5 dci w³a¶nie przy rêcznej pompce jest kawa³ek wê¿yka przezroczystego. 43 |
Data: Styczen 24 2014 15:00:48 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Budzik | U¿ytkownik masti ... Zapewne mogliby to zrobic sami ale rada aby znale¼æ problem jest ca³kiemJak tak d³ugo trzeba krêciæ, to mo¿esz mieæ problem ze ¶wiecami. Przy ok. No i fajnei ze jest pompka - czasami producenci przyoszczedzaja na tak prostej rzeczy. Np. w toyocie yaria nie ma. 44 |
Data: Styczen 24 2014 13:50:37 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: cef | anacron wrote: Wróci³em z ASO. Wed³ug nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden NaprawdÄ™ tak powiedzieli w ASO, ¿e nie wiedzÄ…? Czyli nie wiedzÄ… co jest zepsute i dlatego jest wg nich sprawne? 45 |
Data: Styczen 24 2014 16:15:08 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: anacron | W dniu 24.01.2014 13:50, cef pisze: NaprawdÄ™ tak powiedzieli w ASO, ¿e nie wiedzÄ…? Tak, chcieli aby zostawić im auto, ale nie majÄ… na dziÅ› dla mnie drugiego... TakÄ… prostÄ… rzecz mogÄ™ sprawdzić. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 46 |
Data: Styczen 24 2014 19:14:55 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Przemek | W dniu 2014-01-24 12:52, anacron pisze: Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskÄ™ i takÄ… Jak cofa Ci siÄ™ paliwo, to rozwiÄ…zaniem mo¿e być zaworek zwrotny na powrocie paliwa. Tyle, ¿e skoro masz auto na gwarancji, to niech zrobiÄ… to tak, jak przewidzia³ producent. pozdr Przemek 47 |
Data: Styczen 24 2014 01:22:46 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: nadir | U¿ytkownik anacron napisa³: DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnegoA akumulator w tym bolidzie to ile ma lat? Bo jak nie w Å›wiecach i/lub przeka¼niku od nich to w akumulatorze bym szuka³ przyczyny. Pytanie, czegoÅ› dolać? Ró¿ne plotki mówiÄ… o dolaniu benzyny, denaturatuPaliwo teraz teoretycznie powinno być zimowe, ale nie zaszkodzi dolać jakiegoÅ› cuda przeciw wytrÄ…caniu parafiny. 48 |
Data: Styczen 24 2014 09:08:07 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: semi |
Dzi¶ po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê. Wy³±czam. Przekrêcam, znowu wy³±czam. Czyli grzeje 3 razy ¶wiece zanim odpalam rozrusznik. Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê. Jak zaskoczy puszczam gaz. Odpala w 3-4 sekundy. Jak nie wcisnê gazu do oporu to krêcê i krêcê i d³awi siê itp. a nie zapali. Samochód tankujê najtañszym paliwem w okolicy na stacji przy Auchan. Nic nie dolewam. 49 |
Data: Styczen 24 2014 09:30:08 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Wiwo |
Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. Dobry ¿art z rana... :-) Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê. Brawo. Jak czêsto je wymieniasz? Jeste¶ pewien, ¿e jakie¶ s± jeszcze sprawne? Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê. Kolejne brawa dla tego pana... ;-) Jak zaskoczy puszczam gaz. WOW... Rzeczywi¶cie pali bez problemu... :-) Jak nie wcisnê gazu do oporu to krêcê i krêcê i d³awi siê itp. a nie zapali. Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest... Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele ró¿ni siê od tej samej czynno¶ci w lecie. Przekrêcasz kluczyk na pozycjê I, ¶wiece grzej± ile maj± grzaæ, przekrêcasz kluczyk na pozycjê II, s³yszysz krótkie brrum i silnik dzia³a. Tak to przynajmniej wygl±da w moich samochodach... To co opisa³e¶, ¶wiadczy o usterce, w dodatku Twoje czynno¶ci dobijaj± ¶wiece i pompê paliwa. Wiwo 50 |
Data: Styczen 24 2014 09:56:18 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: semi |
Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie Nie op³aca siê. Poniek±d masz racjê, ale to wiekowy samochód. Dla mnie sprawno¶æ samochodu to hamulce, zawieszenie, uk³ad jezdny. Wszystko co mo¿e wp³yn±æ na bezpieczeñstwo itp., a nie odpalenie z pierwszego "pykniêcia" 51 |
Data: Styczen 24 2014 10:10:08 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: WOJO | Dla mnie sprawno¶æ samochodu to hamulce, zawieszenie, uk³ad jezdny.Do pierwszego zga¶niêcia na ¶rodku ruchliwego skrzy¿owania... Pozdrawiam. WOJO 52 |
Data: Styczen 24 2014 10:19:06 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: semi |
Do pierwszego zga¶niêcia na ¶rodku ruchliwego skrzy¿owania... Przesadzasz. Nie ga¶nie na prostej i na skrzy¿owaniach te¿ nie. Jak jest -5 to pali za pierwszym rozgrzaniem ¶wiec bez deptania gazu. Wiêc raczej to jedynie wina paliwa, ¿e trzeba stosowaæ takie zabiegi. A co ma zrobiæ mechanik ? Wymieniæ mi profilaktycznie ¶wiece, wtryskiwacze, czy wcisn±æ now± pompê ? 53 |
Data: Styczen 24 2014 10:16:25 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: yabba | U¿ytkownik "semi" napisa³ w wiadomo¶ci
W klasycznym dieslu, to k³opoty z uruchomieniem na zimno wskazuja na z³± regulacjê wtrysków i pompy wtryskowej. Zamarzaj±ce paliwo tak samo utrudnia uruchomienie na zimnym i na ciep³ym silniku. A co ma zrobiæ mechanik ? Powinien zacz±æ od zdiagnozowania przyczyny usterki. -- Pozdrawiam, yabba 54 |
Data: Styczen 25 2014 00:23:13 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Wiwo |
Jak jest -5 to pali za pierwszym rozgrzaniem ¶wiec bez deptania gazu. To nie jest wina paliwa, tylko usterki. A co ma zrobiæ mechanik ? Zdiagnozowaæ usterkê i j± usun±æ. Wiwo 55 |
Data: Styczen 24 2014 10:15:39 | Temat: Re: Problem z zap�onem diesla... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-24 09:56, semi pisze: U�ytkownik napisa� w wiadomo�ciZrób coÅ› z kodowaniem. (Ustaw deklaracjÄ™, lepszÄ…, gorszÄ…, ale jakÄ…Å› ustaw). Te¿ podobnie odpala³em starego Escorta 1.6D '85 (jeszcze dwa lata temu) W koÅ„cu sprawdzi³em te Å›wiece. Dwie by³y przepalone. Poszed³em do hurtowni po Å›wiece, pan mi zaproponowa³ jakieÅ› po 170z³/szt. Zapyta³em, czy go pogiÄ™³o (to by podwoi³o wartoæ tego Forda), no to znalaz³ inne, po 12z³/szt. Wymiana 20 minut. No - ale w takich autach prawie wszÄ™dzie da³o siÄ™ wsadzić nie tylko rÄ™kÄ™, ale i rÄ™kÄ™ z kluczem p³askim i jeszcze tym kluczem operować. Inna procedura odpalania nieco starszego diesla. MB W115 200D '75: - JeÅ›li jest poni¿ej -5°C, a nie ma gniazdka 220V w zasiÄ™gu przed³u¿acza, to nawet nie próbować odpalać. JeÅ›li jest gniazdko, to podpiąć grza³kÄ™ na 30 minut i odpalać jak przy > +5 - JeÅ›li jest -5 - +5 i mamy na³adowany akumulator, to: - - Grzać Å›wiece przez 3 minuty - - KrÄ™cić rozrusznikiem przez minutÄ™ - - Jak nie zadzia³a, to powy¿sze powtórzyć, ale góra dwa razy. Jak nie odpali, to szukać gniazdka. Podpiąć grza³kÄ™ i prostownik. - JeÅ›li jest > +5, to grzać minutÄ™ i krÄ™cić a¿ odpali (zazwyczaj ok. 30-40 sekund) Tam wska¼nikiem nagrzania Å›wiec by³ taki ¿arnik, "porcelanka" pod sitkiem na tablicy wska¼ników. Na upartego mo¿na by³o od tego odpalić papierosa. :) -- DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam. sqlwiel. 56 |
Data: Styczen 24 2014 11:00:41 | Temat: Re: Problem z zap�onem diesla... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-24 10:15, sqlwiel pisze: W dniu 2014-01-24 09:56, semi pisze: Te¿ mia³em MB200 W115. Ale zapala³ bez wiÄ™kszego problemu, po ok. pó³ minucie grzania, przy -15C. Czasami przez chwilÄ™ za³apa³ tylko na 3 gary, po chwili jednak dziarsko i równo dzia³a³. Musia³eÅ› mieć zbyt ma³e sprÄ™¿anie, stÄ…d koniecznoæ zbyt d³ugiego grzania Å›wiecami. Tak siÄ™ sk³ada³o, ¿e praktycznie zdecydowana wiÄ™kszoæ sÄ…siadów i znajomych rodziców lata wczeÅ›niej je¼dzi³a Mercami i nigdy nie widzia³em, aby ktoÅ› mia³ w zimie k³opot. A bywa³o po -20 lub ni¿ej - mieszkaliÅ›my w kotlinie rzeki. -- Pozdrawiam. Adam -- Pozdrawiam. Adam 57 |
Data: Styczen 24 2014 11:04:12 | Temat: Re: Problem z zap�onem diesla... | Autor: semi | Zrób coÅ› z kodowaniem. (Ustaw deklaracjÄ™, lepszÄ…, gorszÄ…, ale jakÄ…Å› ustaw). DziÄ™ki. KtoÅ› namiesza³ w komputerze w pracy. Czy teraz jest coÅ› lepiej ? Pozdrawiam 58 |
Data: Styczen 24 2014 11:22:09 | Temat: Re: Problem z zap�onem diesla... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-24 11:04, semi pisze: Zrób coÅ› z kodowaniem. (Ustaw deklaracjÄ™, lepszÄ…, gorszÄ…, ale jakÄ…Å› Tak. Du¿o lepiej :) Teraz masz w nag³ówku: Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; I o to w³aÅ›nie chodzi³o. ZapodajÄ™ wyra¼nie do wiadomoÅ›ci wszystkich innych, nieÅ›wiadomych, leniwych, czy po prostu niechlujnych. -- DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam. sqlwiel. 59 |
Data: Styczen 24 2014 14:51:51 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F | U¿ytkownik "Wiwo" napisa³ w wiadomo¶ci grup U¿ytkownik "semi" napisa³ w wiadomo¶ci Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.Dobry ¿art z rana... :-) Zart to nie, moj tez zapala z reguly bez problemu. Chyba ze akumulator padl, ale to sie kupuje nowy, albo rozrusznik, ale to sie naprawia, albo alternator, ale to sie naprawia, albo ... caly urok starych samochodow :-) Ale nowe tez maja swoje usterki, wiec sie nie stresuje :-) Swiece jeszcze nie padly .. Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê. Brawo. Jak czêsto je wymieniasz? Jeste¶ pewien, ¿e jakie¶ s± jeszcze sprawne? Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-) Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê.Kolejne brawa dla tego pana... ;-) Jak zaskoczy puszczam gaz.WOW... Rzeczywi¶cie pali bez problemu... :-) Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-) Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest... To "krotkie brum" moze trwac 1-2s ... i 3-4 to juz nie tak zle. Zreszta przyjdzie -20 i wtedy wyjdzie co ktore naprawde warte :-) J. 60 |
Data: Styczen 25 2014 00:40:18 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Wiwo |
Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.Dobry ¿art z rana... :-) Czy Wy czytacie ca³y post zanim odpowiecie, czy od razu klepiecie w klawiaturê bez poznania kontekstu? ¦mieszne jest stwierdzenie, ¿e auto odpala bezproblemowo i opisanie procedury startowej godnej my¶liwca. W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i ofiary z krwi wró¿ki zêbuszki... ;-) Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-) Albo ¿yje jedna i ¿eby zapaliæ samochód rozpala j± do bia³o¶ci... ;-) Ale spoko, nawet je¶li jeszcze ¿yj±, to przy takim ich traktowaniu wkrótce umr± i semi do³±czy do czynno¶ci przygotowawczych np. rozpalanie ogniska. Oczywi¶cie nadal bêdzie to bezproblemowe odpalanie... ;-) Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-) Za³o¿ê siê o skrzynkê wódki, ¿e w tej instrukcji nie ma s³owa o wciskaniu gazu przy zapalaniu samochodu. Co wiêcej, byæ mo¿e odnalaz³by siê ewidentny zakaz takiej czynno¶ci. To "krotkie brum" moze trwac 1-2s ... i 3-4 to juz nie tak zle. Moje trwa 0,48s ;-) Zreszta przyjdzie -20 i wtedy wyjdzie co ktore naprawde warte :-) Wtedy mo¿e zdecydujê siê dwa razy podgrzaæ ¶wiece... ;-) Jedynie marne paliwo mo¿e pokonaæ mój traktorek. ;-) Wiwo 61 |
Data: Styczen 25 2014 00:58:24 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:40:18 +0100, Wiwo napisa³(a): U¿ytkownik "J.F" napisa³ w wiadomo¶ci Zdarza sie. ruch na tej grupie i odszukanie kontekstu bywa uciazliwe. ¦mieszne jest stwierdzenie, ¿e auto odpala bezproblemowo i opisanie Oj tam, dwa razy swiece grzac, tez mi procedura. Czyli zasluguje na nazwe bezproblemowo :-) W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i Kiedys mialem gaznik ... procedura byla dluzsza, ale efekt wzbudzal zachwyt szybkoscia odpalenia. Tzn krotkoscia krecenia rozrusznikiem. Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-)Albo ¿yje jedna i ¿eby zapaliæ samochód rozpala j± do bia³o¶ci... ;-) Pytales czy sa jeszcze jakies sprawne ... co najmniej jedna :-) Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-)Za³o¿ê siê o skrzynkê wódki, ¿e w tej instrukcji nie ma s³owa o wciskaniu To diesel, wiec moze byc inaczej. J. 62 |
Data: Styczen 25 2014 02:24:35 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Wiwo |
Oj tam, dwa razy swiece grzac, tez mi procedura. Czyli zasluguje na 3 razy, wcin±æ peda³ gazu, krêciæ 3-4 sekundy... Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-) Wska¿ mi wspó³czesny samochód z silnikiem diesla, w którego instrukcji jest napisane, ¿e przy zapalaniu nale¿y wcisn±æ peda³ gazu. Pogadaj te¿ z magikami od pomp i uk³adów wtryskowych i zapytaj co s±dz± o wciskaniu peda³u gazu w dieslu przy zapalaniu. Wiwo 63 |
Data: Styczen 25 2014 07:56:27 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-25 00:58, J.F. pisze: W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i Zapomnieli¶cie ju¿ o maluchach odpalanych w mróz "szarpank±", a przedtem strzykawk± trochê benzyny pod gumowy mankiet za filtrem powietrza. -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. 64 |
Data: Styczen 25 2014 10:13:38 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 07:56:27 +0100, sqlwiel napisa³(a): W dniu 2014-01-25 00:58, J.F. pisze: Ale to byla uciazliwosc, spowodowana brakiem akumulatorow w sprzedazy. Zas to powyzej wymagalo tylko wyczucia samochodu - ze np ssanie tylko do polowy, a przed odpaleniem wciskamy gaz dwa razy. Nie raz, nie trzy, ale dwa. J. 65 |
Data: Styczen 24 2014 15:00:48 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Budzik | U¿ytkownik Wiwo ... Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. A co w tym smiesznego? Jezdze dieslem z 97 roku. Dbam o swiece zarowe, wymieniam filtr paliwa przed zima, mam dobry, dzi±³aj±cy aku. Rano zagrzewam swiece 2x i odpalam praktycznie na tyk (2-3 obroty). Ale jak ostatnio swiece zacze³y grzaæ gorzej to juz nawet przy temperaturach w granicach 0 z odpalaniem by³o cie¿ko. Wymiana i znowu wszystko dzia³a swietnie. 66 |
Data: Styczen 25 2014 00:21:05 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Wiwo |
U¿ytkownik Wiwo ... Czyta³e¶ procedurê startow±, któr± opisa³ semi? Je¶li tak ma wygl±daæ _bezproblemowe_ odpalanie, to mnie to po prostu ¶mieszy. Jezdze dieslem z 97 roku. I o tym pisa³em. To co opisa³ semi jest bardzo dalekie od okre¶lenia _bezproblemowe_. Wiwo 67 |
Data: Styczen 25 2014 01:10:09 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a): U¿ytkownik "Budzik" napisa³ w A co w niej problemowego ? Ja to kiedys widzialem diesla. Aby odpalic w zimie nalezalo: -wlaczyc swiece i poczekac na zgasniecie lampki, co w tym modelu trwalo z minute, -wylaczyc i wlaczyc grzanie ponownie, i znow minuta, -niektorzy twierdzile ze trzeci raz pomaga, -gaz do dechy, -rozrusznik ... i krecimy dlugo, 5, 10 s ... -po tych kilunastu sekundach slychac ze cos lapie ... ale krecimy dalej, -po kolejnych dlugich sekundach slychac ze lapie juz regularnie - mozna wylaczyc rozrusznik. -ale gazu nie puszczamy - czekamy az sie rozkreci do ok 2000 rpm, -jak przekroczy - bardzo powoli popuszczamy gaz, trzymajac obroty, nie mozna pozwolic aby za bardzo spadly - bo od poczatku zabawa, -po dluzszym czasie mozna juz puscic gaz J. 68 |
Data: Styczen 24 2014 16:34:01 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a): Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi. 69 |
Data: Styczen 25 2014 21:03:17 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Adam | W dniu 2014-01-25 01:34, pisze: W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Ale wtedy z regu³y odpala³o siê silnik i nie gasi³o na noc: chodzi³, dopóki by³ potrzebny. Czasami talie Lanz Bulldogi czy wczesna Ursusy by³y zapalane raz na ca³e ¿niwa. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. W jaki sposób by³y sprzêgane poszczególne cylindry? Pierwszy raz o czym¶ takim s³yszê. Masz jakie¶ linki/wskazówki? Natomiast widzia³em starsze dizle (ale ju¿ powojenne), gdzie najpierw by³ odpalany ma³y silniczek spalinowy - taki jak od Warszawy czy Syreny, który robi³ za rozrusznik du¿ego dizla. > I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 > cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e > ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi. M.in. w czo³gach bywa³y butle ze sprê¿onym powietrzem. Ale Tygrysy musia³y byæ ciep³e, wiêc bywa³y co kilka godzin przepalane. -- Pozdrawiam. Adam. 70 |
Data: Styczen 25 2014 15:26:21 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:03:17 UTC+1 u¿ytkownik Adam napisa³: W dniu 2014-01-25 01:34, pisze: Nie dam linka bo wtedy jeszcze netu nie by³o. Ka¿dy cylinder mia³ swój odprê¿nik. Go¶æ krêci³ korb± a drugi zamyka³ odprê¿niki. Tam ¶wiec ¿arowych nie by³o bo nie by³o by z czego podgrzaæ. 71 |
Data: Styczen 26 2014 00:21:13 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: yabba | U¿ytkownik "Adam" napisa³ w wiadomo¶ci
Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ pierwszy cylinder, to po kolei wy³±czali odprê¿niki w pozosta³ych, ale nie przestaj±c krêciæ korb±. -- Pozdrawiam, yabba 72 |
Data: Styczen 26 2014 00:31:17 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello yabba, Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ pierwszyKiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrzeW jaki sposób by³y sprzêgane poszczególne cylindry? Brawo ten pan! :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 73 |
Data: Styczen 26 2014 08:28:32 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze: Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze To chyba za ma³o. Odprê¿nik odprê¿nikiem, ale te masy trzeba jako¶ rozpêdziæ. Nadal jestem ciekaw opisu jak by³y sprzêgane kolejne cylindry i coraz bardziej podejrzewam "morskie opowie¶ci". Co¶ mi siê obi³o o uszy o du¿ych (w du¿ych statkach) silnikach, w których te¿ mog± "normalnie", na biegu, pracowaæ nie wszystkie cylindry, ale szczegó³ów nie znam. -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. 74 |
Data: Styczen 26 2014 17:43:24 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: yabba | U¿ytkownik "sqlwiel" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze: Zacytujê kogutka444: "Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ." Nadal jestem ciekaw opisu jak by³y sprzêgane kolejne cylindry i coraz bardziej podejrzewam "morskie opowie¶ci". Kogutek444 nic nie pisa³ o sprzêganiu z wa³em korbowym. Kolejnym cylindrom by³y wy³±czane odprê¿niki, wiêc mog³y podj±æ pracê. Co¶ mi siê obi³o o uszy o du¿ych (w du¿ych statkach) silnikach, w których te¿ mog± "normalnie", na biegu, pracowaæ nie wszystkie cylindry, ale szczegó³ów nie znam. Niepracuj±ce cylindry po prostu nie dostaj± paliwa. -- Pozdrawiam, yabba 75 |
Data: Styczen 26 2014 14:33:09 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze: Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ dok³adnie tak to siê robi³o. Nie wiem jak w tej chwili, ale na pocz±tku lat '90 polski jacht "Korsarz" (o bardzo ciekawej historii sk±din±d) mia³ dwucylindrowy silnik o nazwie "Puck" (stosowany g³ównie na ³odziach rybackich). Do jego odpalenia potrzebne by³y trzy osoby - dwie krêci³y korbami (by³y dwie), trzecia obs³ugiwa³a odprê¿niki (po "rozbujaniu" silnika korbami zamyka³a najpierw jeden, gdy on "odpali³" to wtedy drugi). Z innych ciekawostek: - g³owica by³a ch³odzona wod± morsk±, wiêc trzeba by³o bardzo mocno pilnowaæ temperatury wody. - smarowanie silnika by³o olejem ze zbiornika zawieszonego nad silnikiem, pompa oleju te¿ mia³a korbkê. I przed rozruchem trzeba by³o t± korbk± zakrêciæ okre¶lon± liczbê obrotów w okre¶lonym kierunku. Za ma³o razy - silnik pracowa³ przy rozruchu "na sucho", co siê odbija³o na trwa³o¶ci. Za du¿o razy - by³y problemy z rozruchem. Po rozruchu ju¿ sobie sam olej smaruj±cy pompowa³. No i trzeba by³o pilnowaæ poziomu oleju w tym zbiorniczku. Volvo-Pentê na innym jachcie te¿ zdarzy³o mi siê odpalaæ na korbê z u¿yciem odprê¿ników. -- Pozdr. Micha³ 76 |
Data: Styczen 25 2014 21:46:14 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: wowa |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a):Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi. Aj tam. To jest popularna metoda palenia dizla :) http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U Wojtek -- Bo my, Polacy tak mamy, ¿e we wszystkim przesadzamy :( 77 |
Data: Styczen 25 2014 23:04:28 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello wowa, Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona E, tam - odpala³em nie raz 12-cylindrowy agregat. Poza upierdliw± procedur± pompowania uk³adu smarowania pomp± skrzyde³kow± samo odpalanie by³o banalne - normalny rozrusznik. Aj tam. To jest popularna metoda palenia dizla :) Silnik na knot widzia³em. Ale na nabój - nie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 78 |
Data: Styczen 25 2014 15:32:54 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: | W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:46:14 UTC+1 u¿ytkownik wowa napisa³: U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci I wiadomo sk±d siê wziê³o powiedzenie ¿e pali na dotyk. 79 |
Data: Styczen 26 2014 14:35:23 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2014-01-25 21:46, wowa pisze: I jeszcze prawdziwy ZTCP to silniki lotnicze i diesle kolejowe tak siê te¿ kiedy¶ odpala³o -- Pozdr. Micha³ 80 |
Data: Styczen 26 2014 00:18:04 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: yabba | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. 81 |
Data: Styczen 26 2014 11:35:04 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Artur Ma¶l±g | W dniu 2014-01-26 00:18, yabba pisze: U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci Trochê lat temu milicjanci tak próbowali odpalaæ motorówkê - tez im siê nie uda³o ;) 82 |
Data: Styczen 25 2014 09:13:52 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Cavallino |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a): Sam fakt jej istnienia. 83 |
Data: Styczen 25 2014 10:16:00 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 09:13:52 +0100, Cavallino napisa³(a): U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci grup Diesel. Naturalna rzecza jest procedura - wlaczyc "zaplon", poczekac az zgasnie lampka grzania swiec, wlaczyc rozrusznik. To nie benzyna. J. 84 |
Data: Styczen 25 2014 10:24:41 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Cavallino |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 09:13:52 +0100, Cavallino napisa³(a): Dok³adnie. I je¶li co¶ WYKRACZA poza te czynno¶ci i potrzebuje INNEJ procedury, to nie jest to odpalanie bezproblemowe. HINT: W wielu silnikach lampka w ogóle siê nie zapala, je¶li nie ma du¿ych mrozów, wiêc i ten punkt odpada. 85 |
Data: Styczen 25 2014 10:34:26 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 10:24:41 +0100, Cavallino napisa³(a): U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci grup Ale procedura jest, wiec istnienie innej nie powinno dziwic. HINT: W wielu silnikach lampka w ogóle siê nie zapala, je¶li nie ma du¿ych Ale jak jest zimno to sie zapala, wiec procedura jest zawsze ta sama - poczekac az zgasnie. No chyba ze ktos sie latem odzwyczai a potem jesienia bedzie sie musial przyzwyczajac :-P Ja sie przyzwyczailem ... wsiadam do benzyniaka, przekrecam kluczyk i czekam :-) J. 86 |
Data: Styczen 27 2014 10:55:44 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 24.01.2014 09:30, Wiwo pisze: Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. Mój ma 20 lat i teraz te¿ ³adnie odpala. [ciach] Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele ró¿ni siê od U mnie jako¶ szybko siê czasem grzanie wy³±cza, wiêc wtedy te¿ 2 czy 3 razy "podgrzejê" i odpala. Bez wciskania gazu. -- ¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju. I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±... 87 |
Data: Styczen 25 2014 10:46:04 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Trybun | W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze: DziÅ› po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego Pierwszy raz w nowym nabytku przy tak du¿ym mrozie (-15) i 5cio dniowym postoju PrzekrÄ™cenie kluczyka, zgaÅ›niÄ™cie wska¼nika Å›wiec ¿arowych, naciskam starter a rozrusznik ledwie zakrÄ™ci³. Jednak po drugim (bardzo powolnym) obrocie rozrusznika silnik zaskoczy³.. Przez moment jakby nie pali³ na jeden gar, ale zaraz wszystko wróci³o do normy. Technika zapalania tak jak w benzynowcu - ¿adnego dotykania peda³u gazu zarówno przed jak i w trakcie krÄ™cenia rozrusznikiem. I uwaga na marginesie - nie jest to auto do je¿d¿enia zimÄ… - po przejechaniu 20 kilometrów uda³o mi siÄ™ podnieæ temperaturÄ™ w Å›rodku do zaledwie +15 stopni. 88 |
Data: Styczen 25 2014 23:47:49 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: gobo | Hej! 89 |
Data: Styczen 26 2014 00:55:54 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: J.F. | Dnia Sat, 25 Jan 2014 23:47:49 +0100, gobo napisa³(a): U mnie identycznie. I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ? J. 90 |
Data: Styczen 26 2014 01:06:22 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: JK | W dniu 2014-01-26 00:55, J.F. pisze: ch³odniej to po odpaleniu chodzi³ kilka sekund nierówno. Dzi¶ te¿ rano Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa. Du¿o mo¿e pój¶æ nie tak jak by siê chcia³o. JK 91 |
Data: Styczen 26 2014 08:32:14 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: sqlwiel | W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze: Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa. Mo¿esz rozwin±æ? No - mo¿e masz takie auto, ¿e aby dostaæ siê do ¶wiec ¿. trzeba zdj±æ rozrz±d... -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. 92 |
Data: Styczen 26 2014 10:10:33 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Artur Ma¶l±g | W dniu 2014-01-26 08:32, sqlwiel pisze: W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze: Normalnie, ¶wieca mo¿e siê np. ukrêciæ. Z tego co pisa³em to masz chyba starego MB124 (90?), a od tego czasu konstrukcja g³owiæ/¶wiec + dostêp trochê siê zmieni³a (na lepsze/gorsze :) ) No - mo¿e masz takie auto, ¿e aby dostaæ siê do ¶wiec ¿. trzeba zdj±æ Nie, ja mia³em np. kiedy¶ Felicjê 1.9D (nie¶miertelny niemiecki diesel chyba AEF) i dostaæ siê do ¶wiec nie by³o ³atwo, a co dopiero je wykrêciæ ;) 93 |
Data: Styczen 26 2014 10:27:02 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: AZ | Dnia 26.01.2014 JK napisa³/a: No to wymieniles akumulator a problem pozostal, tylko o 400 PLN jestesch³odniej to po odpaleniu chodzi³ kilka sekund nierówno. DziÅ› te¿ rano lzejszy. Czy moze ja czegos nie rozumiem? -- Artur ZZR 1200 94 |
Data: Styczen 26 2014 11:40:55 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: Artur MaÅ›lÄ…g | W dniu 2014-01-26 11:27, AZ pisze: Dnia 26.01.2014 JK napisa³/a: Problem w tym, ¿e gdyby mia³ te Å›wiece sprawne, to spora szansa na to ¿e akumulator móg³by nie dać ju¿ dostatecznego prÄ…du na rozruch. Ze Å›wiecami i tak warto podjechać do warsztatu - bÄ™dzie mia³ nowy akumulator, nowe Å›wiece i bÄ™dzie pali³ od 'strza³u' :) 95 |
Data: Styczen 26 2014 21:21:20 | Temat: Re: Problem z zap³onem diesla... | Autor: gobo | Spokojnie, |