Grupy dyskusyjne   »   Problemy po wymianie oleju.

Problemy po wymianie oleju.



1 Data: Listopad 06 2009 22:23:46
Temat: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Bastion 

Witam
Od 3 lat przy wymianie oleju  zalewalem Zafire 2.0 DTI syntetykiem Mobilem 1 0W40 Tturbo Diesel.
Zafirka brala jakies 1l oleju na 15kkm czyli jak na diesla Opla z przebiegiem 240kkm dobrze. Miesiac temu, za namowa speca
z warsztatu, zmienilem olej na Mobile 1 5W50.

No i zaczely sie problemy, po jakims 1 kkm musialem dolac
litr oleju. Zastanawiam sie co to moze byc?
Zmienilem syntetyk Mobil 1 na podobny tej samej firmy
a zuzycie wzroslo x 15?
Zastanawiam sie jaka jest przyczyna?
Olej 0W40 kupowalem wczesniej w hurtowni (moze nie byl to oryginal?)
Olej 5W50 byl kupiony w warsztacie z beczki (moze nie byl to oryginal?)

No i co dalej?
Robic dolewki z 5W50 czy  wrocic do 0W40?
Moze w tej sytuacji przy przebiegu 240kkm zaczac robic juz dolewki
z polsyntetyku?



2 Data: Listopad 06 2009 22:02:14
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Seweryn 

"Bastion"

No i zaczely sie problemy, po jakims 1 kkm musialem dolac
litr oleju. Zastanawiam sie co to moze byc?
Zmienilem syntetyk Mobil 1 na podobny tej samej firmy
a zuzycie wzroslo x 15?
Zastanawiam sie jaka jest przyczyna?
Olej 0W40 kupowalem wczesniej w hurtowni (moze nie byl to oryginal?)
Olej 5W50 byl kupiony w warsztacie z beczki (moze nie byl to oryginal?)

No i co dalej?
Robic dolewki z 5W50 czy  wrocic do 0W40?

Spróbuj wrócić do "starego" oleju.  Jeśli to jest przyczyną, to
zaoszczędzisz kilkanaście litrów na kolejne dolewki.

Pozdrawiam,
SPB

3 Data: Listopad 07 2009 14:30:24
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: CUT_INZ 

Bastion pisze:

Witam
Od 3 lat przy wymianie oleju  zalewalem Zafire 2.0 DTI syntetykiem Mobilem 1 0W40 Tturbo Diesel.
Zafirka brala jakies 1l oleju na 15kkm czyli jak na diesla Opla z przebiegiem 240kkm dobrze. Miesiac temu, za namowa speca
z warsztatu, zmienilem olej na Mobile 1 5W50.

No i zaczely sie problemy, po jakims 1 kkm musialem dolac
litr oleju. Zastanawiam sie co to moze byc?
Zmienilem syntetyk Mobil 1 na podobny tej samej firmy
a zuzycie wzroslo x 15?
Zastanawiam sie jaka jest przyczyna?
Olej 0W40 kupowalem wczesniej w hurtowni (moze nie byl to oryginal?)
Olej 5W50 byl kupiony w warsztacie z beczki (moze nie byl to oryginal?)

No i co dalej?
Robic dolewki z 5W50 czy  wrocic do 0W40?
Moze w tej sytuacji przy przebiegu 240kkm zaczac robic juz dolewki
z polsyntetyku?


Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś? Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)

4 Data: Listopad 07 2009 20:57:01
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Bastion 


Użytkownik "CUT_INZ"  napisał w wiadomości

Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś? Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)

No niestety nie.
Mam taki zwyczaj, ze zawsze po wymianie oleju, wyciagam bagnet i
sprawdzam poziom,  kolor.
Po ostatniej wymianie poziom byl rowno na maxa a obecnie(czyli po miesiacu)
jest ponizej minimum.

5 Data: Listopad 07 2009 23:18:47
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: jarek 

Bastion pisze:


Użytkownik "CUT_INZ"  napisał w wiadomości
Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś? Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)

No niestety nie.
Mam taki zwyczaj, ze zawsze po wymianie oleju, wyciagam bagnet i
sprawdzam poziom,  kolor.
Po ostatniej wymianie poziom byl rowno na maxa a obecnie(czyli po miesiacu)
jest ponizej minimum.

Może coś nie dokręcone i wykapuje ? A może silnik się kończy ?

Jarek

6 Data: Listopad 08 2009 02:29:28
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Moon 

Bastion wrote:

Użytkownik "CUT_INZ"  napisał w wiadomości


Może po prostu macher za mało oleju wlał, a ty to po 1kkm zauważyłeś?
Każdą ewentualność trzeba brać pod uwagę :)

No niestety nie.
Mam taki zwyczaj, ze zawsze po wymianie oleju, wyciagam bagnet i
sprawdzam poziom,  kolor.
Po ostatniej wymianie poziom byl rowno na maxa a obecnie(czyli po
miesiacu) jest ponizej minimum.

to w ogóle dziwne, że miales olej 0W i nie było żadnego zużycia przy tym przebiegu.
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i szczelnych instalacji.
nie dla 200 tysięczników.
a może on ci lał coś innego, np minerlany 15W40, a KASOWAŁ za MOBIL 1 -  0W 50?
to chyba wersja prawdziwa...

moon

8 Data: Listopad 09 2009 16:23:11
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Moon 

J.F. wrote:

On Sun, 8 Nov 2009 02:29:28 +0100,  Moon wrote:
to w ogóle dziwne, że miales olej 0W i nie było żadnego zużycia przy
tym przebiegu.
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i
szczelnych instalacji.
nie dla 200 tysięczników.
a może on ci lał coś innego, np minerlany 15W40, a KASOWAŁ za MOBIL
1 -  0W 50? to chyba wersja prawdziwa...

Jakbys mial troche pojecia to bys wiedzial ze 0w50 jest gestszy
[bardziej lepki] niz 15W40.
W rozgrzanym silniku oczywiscie.

nieprawda.
pierwsza liczba to gęstość, a druga WYTRZYMAŁOŚĆ termiczna,
siadaj, dwója

moon

9 Data: Listopad 08 2009 16:20:40
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 8 Nov 2009 02:29:28 +0100, Moon napisał(a):

Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC international sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Chocimskiej 27.4 w Krakowie

to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i szczelnych
instalacji.
nie dla 200 tysięczników.

A może nie wszyscy mają tak chujowe auta jak Pan Prezes?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Listopad 08 2009 23:02:31
Temat: Re: Problemy po wymianie oleju.
Autor: Andrzej 


Użytkownik "Moon"  napisał w wiadomości

to w ogóle dziwne, że miales olej 0W i nie było żadnego zużycia przy tym
przebiegu.
to dziwne - olej 0 jest prawie jak woda, to dla nowych aut i szczelnych
instalacji.

corolla 98 1,4 z gazem i ponad 200kkm - 5w40 lub 0w40 - bez dolewek między
wymianami, ale przyjechała z japonii (angliki i tureckie ponoć potrafiły pić
niemało)

--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty.w.interia.pl
http://ump.waw.pl

Problemy po wymianie oleju.



Grupy dyskusyjne